Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Diferente intre Megane II 1,9dci si 2,0 16v

zuxy
post 20 May 2004, 11:46
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




Salutare,

In cateva luni, adica vreo 3-4 sper sa ajung sa-mi schimb masina, si dupa lungi cautari si calcule se pare ca va fi M2. Acu problema e ca nu prea stiu ce sa aleg; 1,9dci sau 2,0 pe benzina.
Ce va rog eu acuma...am vazut pe aici ca modelele astea de motorizare nu prea au fost luate in discutie. M-ar interesa din punct de vedere dinamic daca stie careva cam care ar fi diferentele, si costurile de intretinere (fara costul combustibilului). La cat merg eu, imi amortizeze suma platita in plus pe diesel la cumparare cam in 3 ani.
Eu personal nu am condus niciodata un diesel. Am ales motorizarile astea, nu atit pentru viteza maxima sau 0-100 km/h in cat mai putine secunde, ci pentru reprize 80-120 km/h cat mai bune (cand ai tirurile in fata :evil: )

Acu astept si eu, poate imi dati un sfat.

Sa nu uit, de mult vroiam sa intreb pe cineva...cine ma poate lamuri care e chestia cu caii putere si cuplul motor? Unde si cand te ajuta fiecare?

Multzam fain


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 20 May 2004, 12:04
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




bun venit pe golgota mea. si eu caut raspuns la intrebarea asta. si pana nu ma urc sa fac un drive test am sa ma tot dau cu capul de toti peretii

zice-se ca (,) cuplul este cel care te ajuta in astfel de situatii care e mai mare la modelul diesel de 1,9. insa la fel de bine la motorul pe benzina schimbi o treapta inferioara si te-ai dus

despre motorul de 1,9 am auzit numai de bine. daca nu iti pui problema banilor ... go for it

insa hai sa ii lasam pe "propitari" sa vorbeasca, pt ca ei stiu mai bine.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick
post 20 May 2004, 12:08
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




Daca as fi avut banii (si as mai fi avut rabdare sa astept cateva luni, pana la livrare), clar as fi luat diesel-ul. Personal cred ca cele doua motoare sunt la fel de bune ca dinamica, cuplul la benzina fiind in acest caz destul de mare. Oricum, ambele versiuni au cutii cu 6 viteze, deci acest lucru spune multe.
Din cate am citit eu, se pare ca este mai placut la condus diesel-ul. Dar consumul nu este chiar mic la 1.9dCi (comparativ cu 1.5 dCI), insa in cele din urma este o chesitiune psihologica, care pentru multi (foarte multi) conteaza.
Eu traiescu cu regretul de a nu fi testat si 1,5dCi inainte de a cumpara versiunea pe benzina, asa ca cel mai bine fa un drive test.

:idea: La dealer-ul Renault din zona mosilor (parca Mach 1) am vazut un 1.9dCi albastru - preluare leasing "in conditii avantajoase"


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 20 May 2004, 13:18
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Iti permiti motorul de doi litri pe benzina? Si mai stai pe ginduri? wink.gif
Glumesc. Eu intr-adevar nu mi-as lua Megane decit cu 2.0, insa nici diesel-ul de 120 de cai nu e de lepadat.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zuxy
post 20 May 2004, 13:37
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




Nick,

Vad ca esti fericitul, sau nu, :?: posesor al unui model de 1,6. Ma gandeam, si parca ma mai gandesc si acum, la motorizarea de 1,6. Cum se misca masinutza?

Eu am fost in unul, cu spatele "taiat", dar parca nu prea m-a impresionat. Cel care conducea i-a dat o "talpa" in a II-a pina pe la 4500 ture, dar impresia mea a fost ca batrinul meu Opel Astra, din '95, tot pe benzina 1,6, o zbugheste mai repede. Ma intreb daca nu e de la etajarea cutiei de viteze; adica mai economisim un pic la consum, dar mergem mai domol.

Nu te intreb de troncanituri sau alte chestii, ca dupa ce am citit zeci de mesaje, si nu numai pe Renault, m-am lamurit ca la chestiile astea e cum ai norocul.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 20 May 2004, 13:44
Post #6


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Eu sunt un mare fan al motoarelor de 2 l de la Renault. Din pacate pentru generatia noua de 2.0 16 v, am inteles de prin reviste si reportaje (drive test-uri) ca motorul este retrogradat de cutie f. mult. Daca e sa o luam dupa detaliile tehnice a 4-a, a 5-a si a 6-a sunt subunitare, deci viteze f. lungi, economice si nu de fuga.


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 20 May 2004, 14:02
Post #7


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




Domnule zuxy, se pare ca in teste dci-ul 1.9 iese mai bine la timpi de acceleratie ca 2.0 benzina.... acum ...eu zic ca o benzina ramane benzina, plus ca este mult mai ieftin la achizitie.
Eu am benzina de 1.6 16v si e super motor ....si fuge atita timp cit stii sa-i dai ...adica, daca ii dai ture fuge, daca nu ... :cry:
Cuplul la 4200 isi spune cuvintul ... asa ca daca persoana schimba la 4500, se oprea exact in momentul in care nu trebuia ... :wink:


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zuxy
post 20 May 2004, 14:08
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




si despre intretinere (revizii), adica daca este vreo diferenta financiara intre cele doua modele, stie cineva? eu am auzit, "din batrini", ca in general la motorina reviziile sunt mai scumpe.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 20 May 2004, 14:11
Post #9


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




pai ....asa e ... zic bine mosii ... mai dese si mai scumpe ....


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 20 May 2004, 14:22
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Daca i-a dat numai pina la 4500, e normal ca nu s-a dus ca lumea. Probabil ca dupa schimbare a cazut undeva pe la 3000, nu? Normal ca n-a accelerat prea tare.

Trebuia sa-l fi dus pina la 6000, sau macar 5500. Ca doar nu e diesel, nu? biggrin.gif

La 4500 de-abia incepi sa accelerezi.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick
post 20 May 2004, 15:19
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




Cum adica de-abia incepe sa accelereze la 4500 :shock:! Pana atunci ce se intampla :shock:! Tu cu masina ta asa mergi? Eu cred ca intr-a doua la 4500 am deja 60 km/h, viteza la care de cele mai multe ori merg cu a patra!

This post has been edited by cmandrei: 13 Mar 2006, 14:34


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 20 May 2004, 15:21
Post #12


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Nu cumva ti s-a intimplat sa observi oameni mai in virsta purtati de carucioare cu rotile, depasindu-te frenetic ??? Cum dracu' sa-i dai a 4-a la 60 ????? :shock:

This post has been edited by cmandrei: 13 Mar 2006, 14:34


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 20 May 2004, 15:28
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Depinde....Daca mergi normal a IV - a la 60 e ok...Daca vrei demaraje...nu.. Dar la mine 1.4 8V cam asa schimb si e ok....

This post has been edited by cmandrei: 13 Mar 2006, 14:34


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick
post 20 May 2004, 15:41
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




Numai la deal m-au depasit cateva zeci de carucioare si carute. La vale am inertie mai mare si-i depasesc. laugh.gif

Totusi, poti sa-mi explici si mie cum se merge cu masina? Nu o avea eu cine stie ce motor, dar tin sa-ti spun ca intr-a IV a cu 5 persoane in masina merge si accelereaza perfect de la 50 (da, 50) la ora.
Eu am observat ca pana in ~ 2500 rpm motorul trage bine, dar intre 2500-3000 se cam chinuie. Cutia & VVT sunt facute tocmai pentru a putea merge si la turatii mai mici.

This post has been edited by cmandrei: 13 Mar 2006, 14:35


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zuxy
post 20 May 2004, 15:46
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




pai tocmai asta e ideea fratilor....caz real din viata de zi cu zi...a II-a in spatele unui tir ROMAN, din ala vechi, care abia se taraie la deal, cu 30/h...prinzi o fereastra mica...si sa tasnesti....tocmai acest lucru nu mi-a prea placut la motorul de 1,6. ma asteptam sa tasneasca mai repede, la cei 115 CP, si masina aproximativ goala, adica numai 2 pers in ea. pina sa ajung la 5000 de ture....l-am si pupat pe ala din sens opus.

si acu fie vorba intre noi....tine un motor peste 4000 ture in mod constant...si vezi dupa 30-40.000 km cam cum arata 8)


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 20 May 2004, 15:48
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Totul depinde de puterea de care ai nevoie in momentul respectiv. La 60, daca vreau sa merg constant, sint intr-a patra. Daca insa am nevoie sa fac o depasire rapida, schimb imediat intr-a doua.

O depasire rapida intr-a patra nu pot sa fac nici macar la 80. La 80 i-as da a treia, ca sa incep depasirea de la cel putin 4000, urmind ca intr-a patra sa schimb abia pe la 110-120, cind incep sa revin pe banda mea. Cum am revenit, ii dau imediat a cincea. Nu mai am nevoie de turatie mare, deci revin la normal.

E un motor de turatie mare. E special proiectat sa reziste la astfel de turatii, deci atita timp cit sistemul de racire face fata, nu e nici o problema. Dar cind e rece nu trec niciodata de 2750, maxim 3000. Turatia mare, daca schimbi uleiul la timp, nu e o problema cu motorul cald, dar cu motorul rece e nasoala.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 20 May 2004, 15:51
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




La 60 retrogradezi in a II-a???????? Cam ciudat, poate a III-a! Oricum, ca si gusturile, stilul de condus si-l face fiecare cum crede ca este mai bine.....


--------------------
Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zuxy
post 20 May 2004, 15:53
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




lasati ca-mi iau motorul de 2,0 ca eu la 3000 de ture sa ma uit cum va chinuiti voi pe la 5000 laugh.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zuxy
post 20 May 2004, 15:55
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




dar pina la urma....a mers cineva cu modelul de 2 litri? su cel diesel de 1,9?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 20 May 2004, 16:12
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Nu zice nimeni sa mergi constant cu 4000. Doar atunci cind ai nevoie de putere mare. Iar uzura nu creste din cauza asta.

Daca ai condus o automata, stii probabil ca daca o calci la podea retrogradeaza cu doua trepte si iti sare turometrul brusc la 5000. Iar aici nu mai e vorba de stilul de condus, ci asa e masina programata sa faca. Dupa care, cind ti-ai terminat depasirea si incepi sa mergi constant, revine la normal si turatia cade la 2000 sau chiar mai putin.
Deci chestia cu turatia foarte mare in depasiri n-am inventat-o eu.

Bineinteles, vorbesc de motoare, nu de chestiile alea montate pe daciile de pe vremea bunicii, care la 3000 huruie ca toti dracii.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nick
post 20 May 2004, 16:55
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 216
Joined: 9 April 03
From: Bucuresti




QUOTE
dar pina la urma....a mers cineva cu modelul de 2 litri? su cel diesel de 1,9?


Ca idee, eu in Bucuresti am remarcat mai multe hatch-uri cu motor 2.0 decat 1.9dCi. La sedan, n-am vazut nici unul de 2.0, dar am vazut cateva diesel.

:?: De ce nu astepti 1.5dCi de 100 CP :?:


--------------------
Megane II 1.6 16V Confort Dynamique 2003
Chevrolet Lacetti 2.0 TDCi 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 21 May 2004, 08:47
Post #22


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




QUOTE
pai tocmai asta e ideea fratilor....caz real din viata de zi cu zi...a II-a in spatele unui tir ROMAN, din ala vechi, care abia se taraie la deal, cu 30/h...prinzi o fereastra mica...si sa tasnesti....tocmai acest lucru nu mi-a prea placut la motorul de 1,6. ma asteptam sa tasneasca mai repede, la cei 115 CP, si masina aproximativ goala, adica numai 2 pers in ea.  pina sa ajung la 5000 de ture....l-am si pupat pe ala din sens opus.

si acu fie vorba intre noi....tine un motor peste 4000 ture in mod constant...si vezi dupa 30-40.000 km cam cum arata  8)


Dorele.... scuza-ma ...da' esti pe din-afara tata ...
1. Incearca sa apesi pedala de acceleratie in depasiri ... altfel o sa faci triplare cu mosii cu carucioare ...
2. Cum arata peste 30-40000 ?...ia explica-ne tu ...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zuxy
post 21 May 2004, 10:29
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




:?: De ce nu astepti 1.5dCi de 100 CP :?:[/quote]

e prea lenes. si daca ai si masina un pic mai plina, la deal chiar ca ai pus-o :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 21 May 2004, 10:52
Post #24


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




Ai condus-o ?.... eu nu prea cred ... de fapt chiar la deal se simte cuplul mare de la diesel , si nu cred ca o sa fie deloc lenesa ...


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zuxy
post 21 May 2004, 10:59
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




@RoadRunner

1. Degeaba apesi daca nu te ajuta motorul+cutia de viteze;
2. Acu ma gandesc si eu la aia din formula 1; baga saracii bani intr-un motor cam cat 10 megane la un loc (sper sa nu ma insel), si merg cu el numai 700-800 km(daca au noroc). dar stii cam la ce turatii se invarte? singurul motor "de turatie" de serie, in care am incredere ca rezista la utilizare intensiva sunt cele de la BMW... e drept, 4000 de ture nu e prea mult la "motorasele" astea noi, dar de la 4800-5000 in colo....la cam omori incet incet.

This post has been edited by cmandrei: 13 Mar 2006, 14:35


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 21 May 2004, 13:40
Post #26


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




sunt un pic offtopic (nu ma refer la megane), dar vreau sa zic urmatorul lucru.
In manualul original al unui Volvo V40, motor 2.0 16V - 140CP scrie:

-regimul maxim de utilizare continua - 6500rpm
-turatia maxima pentru perioade scurte de timp - 6800rpm.

si cu asta cred k am terminat polemica cu "stilurile de condus", fiindca vad ca aici s'a ajuns..

cata, nu am timp, ca te'ash ajuta tata sa moderezi prin forumul asta...

Numai bine!


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 21 May 2004, 14:01
Post #27


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




@zuxy

Ti-am zis eu ca esti pe din-afara ...
1.motoarele de f1, in care se baga mult ai multi bani, au regimul de functionare pina pe la 17000rpm, iar virfurile sunt de aproape 19000rpm....
2. Ele nu rezista mai mult de 600-700 km din alte cauze.... pisoanele sunt usurate la maxim, totul este subtiat la limita pentru a fi cit mai usor ...etc.
3. Motorul de BMW nu prea este motor de turatie, motarele de BMW au cilndree foarte mare si nu au nevoie sa se duca foarte mult in ture.... Motoare de turatie sunt de obicei cele de cilindree mica cu 16 supape si/sau turbo, care ating puteri mari la turatii inalte ... le intilnesti de obicei la producatorii japonezi, vezi honda/nissan/toyota/mazda (in jur de 9/10 mii zona rosie)....
4. Nu te baga in discutii daca nu le ai ...
5. Esti ruda cu Dan Alexandrescu ?... ce mai face Schumi ?...cind duceti gunoiu' impreuna ?

This post has been edited by cmandrei: 13 Mar 2006, 14:36


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 21 May 2004, 14:19
Post #28


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Dar Airvain ?


--------------------
Gillette De unica folosinta - B 999 NAM 2011
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zuxy
post 21 May 2004, 15:38
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 20 May 04
From: Bucuresti/Cluj




haideti sa revenim de fapt la ce ma intereseaza. fiecare conduce cum vrea, mai turat sau nu, mie sincer putin imi pasa.

eu vroiam sa aflu din experienta voastra cam cum se misca motorul de 2,0 fata de cel 1,9dCi. Si mai era o problema...daca varianta 2.0 merita banii in plus fata de cea 1,6, sau doar numai datele de pe hartie sunt atragatoare, si in realiate e cu totul altfel. ca daca e asa, mai bine iau dCI-ul, ca macar acolo fac economie la pompa.

motorul de 1,6 mi s-a parut cam lenes, fata de arata pe hartie (comparatie cu un Golf IV din 2003 si un Astra din '95, ambele tot de 1,6).

ba chair mai mult, impresia mea e ca Meganu 1 trage mai bine ca 2-ul la 1,6 .


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
...Roadrunner...
post 21 May 2004, 15:48
Post #30


Membru fondator "Skija Klan (c)"


Group: Members
Posts: 751
Joined: 27 September 02
From: Bucuresti




Bine mai .... atunci nu o sa obtii niciodata o parere unanima ...oricum ...eu as lua benzina ...
Aaaa... daca tie ti s-a parut ca astra din 95 cu motor de 75 de cai trage mai bine ca megane II 1.6, ....no comment


--------------------
Renault MeganeII - B-81-RoadRunner
Bip... Bip... !!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 7th August 2025 - 17:01
Dacia