S-a batut palma pentru Daewoo Automobile, Oare ce urmează?
![]() ![]() ![]() |
S-a batut palma pentru Daewoo Automobile, Oare ce urmează?
driverx |
![]()
Post
#331
|
||
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
|
||
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|||
cristi.r |
![]()
Post
#332
|
Membru ... din cand in cand Group: Members Posts: 1.721 Joined: 14 March 06 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 22 Jul 2007, 10:36) De ce o sa fie un fas? Sa te informez ca cele 300.000 de unitati asamblate sunt peste numarul de masini ce ies pe poarta fabricii de la mioveni? Am mentionat eu pe undeva numarul de unitati vandute ? Masini scumpe importa si Ford Romania (sau cum s-o numi) si Renault Romania (sau cum s-o numi). Eu la asta ma refeream. QUOTE(Cypher4laguna @ 23 Jul 2007, 12:54) ma indoiesc... nu au model care sa concureze DIRECT Dacia. renault, cu siguranta, dar nu Dacia. Mai ales ca vor sa vanda 30.000 de unitati pe an. Sa vedem... ce se vinde bine afara: Focus, noul Mondeo, S-Max. Au destule fabrici pentru Fiesta. Fiesta sedan faceau o vreme in Iran cu Mahindra&Mahindra, si se numea Ikon. De asemenea mai fac Fiesta sedan in America de Sud. Alt concurent direct la marca Dacia nu au. Iar de altul nou nu am auzit. In plus ma indoiesc sincer ca vor asa de rau sa concureze Loganul. Ei au pesti mai mari de fript, nu hamsii romanesti ![]() Daca se adevereste ce-ai spus tu atunci va fi un mare fas aceasta mult trambitata vanzare a fabricii de la Craiova. Deci, sa le uram compatriotilor nostri olteni care vor lucra in noua uzina Ford, multa sanatate si sa le spunem ca ne bucuram pentru ei. @driverx, ce-ai fratie ? Te-a batut soarele-n cap ? ![]() |
--------------------
megane
diesel
2006
|
|
only4waly |
![]() ![]()
Post
#333
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 7 October 06 ![]() |
Am urmarit emisunea de profil economic" BizBazar" la antena 3. Unul din subiectele discutate a fost privatizarea Automobile Craiova. Ford ofera 60 de milioane de euro pe o companie care numa in conturi...(subliniez...numai )are 80 de milioane de euro. Activele automobila Daewoo contin, in afara de fabrica, terenuri in craiova...nu stiu exact cata hectare evaluate la un pretz destul de ridicat...un pachet majoritar la o companie din timisoara care furnizeaza echipamente mecanice pentru Daewoo, blocuri de locuintze in centrul Craiovei plus alte lucruri...totul in total se ridica la un capital de 480 milioane euro...Ford promite ca va face investitii de peste 400 milioane de euro in nu stiu cati X ani. Astfel...dupa cum se observa...ei fac investitii tot din capitalul existent Automobile Daewoo...de aici a reiesit si titlul emisiunii "Ford vrea Automobile daewoo gratis"
Interesanta propunere...tot sa faci afaceri cu romanii...totul o cacealma...Poate se poate gasi emisiunea pe site-ul de televiziune...nu sunt sigur :-? This post has been edited by only4waly: 23 Jul 2007, 19:11 |
--------------------
Renault
Clio Symbol
martie 2006, Fidji
|
|
KeO |
![]()
Post
#334
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 441 Joined: 30 March 06 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(only4waly @ 23 Jul 2007, 19:10) ... numa in conturi...(subliniez...numai )are 80 de milioane de euro. haide breee...care naiba companie din RO are in cont 80 de milioane de euro?! matale intelegi aceasta suma? a avea in cont=lichiditati,nu "active evaluate" apropo de evaluari...poate ati vazut pe ala la stiri de zice ca are el o idee cu schimbatul canalului la tv doar cu gandul,si a mers la un "contabil autorizat" care i-a evaluat ideea la o suta si ceva de miliarde de euro...si cu hartia aia si-a infiintat firma cu capitalul asta social. adica e mai bugat decat bill gates...de vreo 3 ori! vorba cuiva de pe aici: le-as da fabrica gratis,ca aia o pun pe picioare si vor face ceva. ia ganditi-va ce s-a intamplat la ARO cu investitori strategici "no name",ca aproape gratis au dat fabrica,dar s-a ales praful si de ea si de oameni si de Campulung. |
--------------------
Dacia
1300
1982
|
|
only4waly |
![]()
Post
#335
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 7 October 06 ![]() |
da am auzit si eu chestia aia...cu superputerile....chiar caraghios
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
martie 2006, Fidji
|
|
klaus |
![]()
Post
#336
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nenea Moise Guran ma da si gherle la viata lui, mai voit sau nu (cati nu ar vrea fabrica din Craiova cu 100 milioane daca ar putea apoi sa o vanda cu 400 milioane? pai astia isi fac si ei lobby intr-un fel sau altul, la o televiziune sau alta)
Si ma repet, Ford nu vine sa faca acte de caritate. Nu poate sa obtina facilitatile pe care le-a obtinut Renault la Dacia (limitari UE, de...). Dar in mod clar poate obtine aceste "facilitati" prin reducerea la maxim a pretului initial de achizitie. Faptul ca nu da acum 100 milioane poate echivala cu reduceri de taxe pe 5 ani sau mai stiu eu cati pe care altii le-au avut Problema e sa nu faca precum aia de la Renault, care au venit cu niste masini vai steaua lor, de le-au reparat pe aici (pe banii fabricii Dacia, deci au redus artificial profitul) dar le-au trecut la majorare de capital/investitii la nivelul unor scule noi-noute (care nu ar mai fi trebuit reparate cu bani suplimentari - de aici reducerea profitului). Si astialalti sa faca o reevaluare a activelor si fac o majorare de capital doar scriptic pe care il trec apoi la investitii realizate. Insa bottom line, important e sa o ia cineva si sa faca profit |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
daciafan |
![]()
Post
#337
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
QUOTE(driverx @ 23 Jul 2007, 11:54) Si cam cum ar veni teoria asta a ta daca sa zicem ca Ford nu a mintit cand a spus ca majoritatea unitatilor o sa fie pentru export? pai estimez ca pana ajunge ford la o productie de 300 000 /an majoritatea dintre noi vom fi stabiliti in strainatate si acolo se va manifesta concurenta logan vesrus viitorul model ford pricepi? ma indoiesc ca nu! |
--------------------
/
/
/
|
|
driverx |
![]()
Post
#338
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Ha ha ha. Nice joke...
![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
yoncv |
![]()
Post
#339
|
![]() Membru ochelarist Group: Members Posts: 444 Joined: 28 September 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE Ford va construi la Craiova noul Fusion Ford ar putea construi pentru început la uzina din Craiova noua generație a modelului Fusion, în 200.000 de unități anual, urmând să adauge alt model cu 100.000 de unități anual, a declarat, pentru NewsIn, Carol Thomas, analist la J.D. Power Automotive Forecasting (JDPA). În prezent, Fusion e construit în Germania, însă producția ar putea fi transferată în Spania, unde nu va mai fi produs modelul Ka, acesta urmând să fie mutat la fabrica poloneză a Fiat. Analistul preconizează că noul Fusion va fi construit în 170.000 de unități anual, un volum care ar trebui să se potrivească la Craiova, iar Fusion e un model care se pretează a fi construit la o singură uzină, spre deosebire de Focus și Fiesta, care sunt construite la mai multe. Fusion e un model de clasă mică, ale cărui prețuri încep de la aproximativ 11.000 de euro. Carol Thomas a adăugat că, în ceea ce privește al doilea model, Ford ar avea mai multe variante, și e greu de speculat, însă producătorul ar putea alege să construiască și Fiesta la Craiova, pe o platformă comună cu Fusion. Fiesta e construit în prezent în Germania și Spania, iar analistul JDPA nu exclude posibilitatea ca fabrica Ford din Spania să nu mai producă Fiesta, astfel că Ford ar putea muta o parte din producție în România. Și viitoarea generație Focus ar putea fi un candidat pentru Craiova, consideră analistul JDPA, care spune că modelul, construit în prezent la Valencia, în Spania, va ieși cu o nouă generație în 2011, iar Ford ar putea să împartă producția celor 200-250.000 de unități pe an între uzinele de la St. Petersburg și Craiova. J.D Power Automotive Forecasting este divizia de prognoză și analiză a J.D Power, lider mondial pe segmentul de studii de piață pentru industria auto. Compania efectuează în mod constant studii în cele mai mari piețe auto din lume și alcătuiește topuri ale diferitelor branduri din industria auto, în funcție de notele acordate de clienți. Sursa: Gazeta de Sud, Craiova Incet-incet incepe sa se faca lumina |
--------------------
VW
Jetta
- dj-17-???
2017
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
si eu am citit aceeasi chestie de dimineata in ziar...si vroiam sa postez cand ajungeam la munca:))))...
deci un fusion romanesc... |
--------------------
Dacia
1310
- B 17 M..
'90 TLX cu Dacia in suflet...
|
|
papamuntz991 |
![]()
Post
#341
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 496 Joined: 15 January 07 From: Militari Customs ![]() |
mie imi place fusion si ar prinde si la romani ca are garda destul de ridicata pentru drumurile din Ro...si e buna si de oras ca ala noi...bucurestiul e circuit de off-road...
|
--------------------
Dacia
1310
- B 17 M..
'90 TLX cu Dacia in suflet...
|
|
leonardo |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 22 May 05 From: Bistrita ![]() |
Important, pina la urma,sa se hotareasca firma Ford sa cumpere Daewoo.
http://www.bloombiz.ro/article--x-Auto-Tar...rd--834661.html |
--------------------
Ford
C-Max Ghia
- BN-22-ZZZ
2008, 1,6 Ti-VCT 115 CP.
|
|
Bill |
![]()
Post
#343
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 771 Joined: 28 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai fiind singurul ofertant, or fi prosti sa nu ceara niscai facilitati fiscale.
|
--------------------
Dacia Logan
SL Techroad
- B14xxx
TCe 90
|
|
leonardo |
![]()
Post
#344
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 22 May 05 From: Bistrita ![]() |
Firma Ford indecisa.(sau forteaza mina guvernantilor romani ?)
http://stiri.rol.ro/content/view/74731/3/ |
--------------------
Ford
C-Max Ghia
- BN-22-ZZZ
2008, 1,6 Ti-VCT 115 CP.
|
|
leonardo |
![]()
Post
#345
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 22 May 05 From: Bistrita ![]() |
Marea problema a privatizarii firmei Daewoo,nu este alta decit Renault.
http://stiri.rol.ro/content/view/76008/3/ |
--------------------
Ford
C-Max Ghia
- BN-22-ZZZ
2008, 1,6 Ti-VCT 115 CP.
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#346
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
o s-o cumpere ala care o sa cotizeze bine si-n buzunaru lu Tariceanu
|
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
ssilviu |
![]()
Post
#347
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(leonardo @ 30 Aug 2007, 20:53) Iar jurnalistii lui peste. Ce titlu petarda, care pana la urma nu este decat un vis urat al unui ziarist trezit dupa mai multe (mult prea multe) pahare de bere baute cu prietenii la o discutie despre masini... ![]() This post has been edited by ssilviu: 30 Aug 2007, 20:22 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
leonardo |
![]()
Post
#348
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 22 May 05 From: Bistrita ![]() |
Se preconizeaza semnarea preluarii.......
http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1374...Hash=d0e50bcc11 |
--------------------
Ford
C-Max Ghia
- BN-22-ZZZ
2008, 1,6 Ti-VCT 115 CP.
|
|
Raven |
![]()
Post
#349
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 June 03 From: Bucuresti ![]() |
A fost deschisa oferta financiara finala si imbunatatita a companiei Ford:
doar 57 mil euro http://www.hotnews.ro/articol_83351-Oferta...ane-de-euro.htm |
--------------------
Renault
Symbol
Fidji 1,5 DCI 2007
|
|
klaus |
![]()
Post
#350
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Da, dar se pare ca este numai fabrica, fara alte terenuri si "posesiuni" ale lui Daewoo Romania.
Oricum, bine ca vine cineva puternic la craiova |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
ady85btz |
![]()
Post
#351
|
![]() Membru onorific Group: Members Posts: 3.803 Joined: 16 March 06 From: Bucuresti ![]() |
"Ford a cumpărat Daewoo cu 57 de milioane de euro!
Aceasta este suma oferita pentru preluarea unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul Automobile Craiova. Oferta financiara a fost deschisa azi de comisia de privatizare a uzinei auto al carei presedinte este secretarul de stat in Ministerul Economiei si Finantelor, Sebastian Vladescu, anunta Evenimentul Zilei. Acesta a mentionat ca, atat contractul de privatizare, cat si legea speciala pentru privatizarea Automobile Craiova, vor fi prezentate Guvernului, cel mai probabil, in urmatoarea sedinta, cel mai probabil marti, iar intelegerea va fi semnata miercuri, la Salonul International Auto de la Frankfurt, Germania. In suma oferita de americani nu au fost incluse pamanturile si cladirile fabricii oltene. Ford a promis ca va construi in Banie doua modele noi, destinate pietei europene. De asemenea, cumparatorul s-a angajat ca 60% dintre componentele folosite sa fie romanesti. In urma cu opt ani, concernul Renault a cumparat tot de la stat constructorul de automobile Dacia Pitesti pentru suma de 50 de milioane de dolari. Investitiile totale realizate de compania franceza erau, la finalul anului trecut, de 800 de milioane de euro." |
--------------------
Kia
Cee'd ~the BEST~
1.4T 16V "The Power to Surprise"™
Ex- Dacia Logan Ambition 1.5 dCi Ex- Dacia 1310 Sport |
|
Bogdan_F |
![]()
Post
#352
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 335 Joined: 30 June 03 ![]() |
Eu cred ca noua fiesta din 2009 va fi un model facut aici.
http://www.automarket.ro/stiri/verve-conce...iesta-5656.html Sau un Fusion sau noul ford KA (desi pe ala il fac in Polonia impreuna cu Fiat 500)...depinde... sper doar sa nu vina cu Fiesta Sedan pe care o fac in india, pentru ca ar fi cam de kakao |
--------------------
Ford Fiesta
1.4 TDCi
2006
|
|
Micutzu_BH |
![]()
Post
#353
|
![]() Driving around Group: Members Posts: 283 Joined: 11 September 06 From: D'aci ia ![]() |
Sau daca vreti mai multe informatii si poze despre (probabil) viitorul model Ford Fiesta: http://www.worldcarfans.com/9070906.005/ne...odel-spy-photos
Ar fi bine daca ar face modelul asta la Craiova, dl. Fleming a spus ca modelul ce se va produce la Craiova va fi un model nou. Om trai si om vedea! ![]() This post has been edited by Micutzu_BH: 7 Sep 2007, 19:53 |
--------------------
Dacia
Logan
Ambition - 2005 Este mai bine sa dezbati o intrebare fara sa o rezolvi, decat sa o rezolvi fara a o dezbate!
|
|
padual |
![]()
Post
#354
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA ![]() |
Discutia asta s-a mai purtat. Micutzu_BH daca ai fi citit, ai fi vazut argumente care ti-ar fi demonstrat ca pentru un roman de rand este absolut acelasi lucru ca se va fabrica actualul Ford Focus, viitorul Ford Fiesta, sau Forda Ka sau orice alt model. La momentul actual, adica de la 1 ianuarie, taxele pentru masini fabricate in UE sunt 0. Deci nu prea conteaza nici daca Loganul se face in Romania sau in Bulgaria sau in Ungaria - ca pret! E important sa se produca si de preferat sa se exporte!
|
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
- CT-89-PAD|TX-6273-TX
2006 E | 1999 Doamne ajuta!
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#355
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Bine, se poate spune ca modelul va fi mai ieftin datorita cheltuielilor de transport mai mici. Dar insignifiant as spune eu.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
klaus |
![]()
Post
#356
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Daca Ford vrea sa produca 300.000 bucati de masini la Craiova, din care sa exporte 90%, este evident ca va produce o varianta de volum si nu una de se vinde in 50.000 anual.
S-a confirmat ca numai platforma din craiova a facut obiectul vanzarii (inclusiv sectia de productie motoare) A confirmat Vladescu cu gura lui la emisiunea lui Sotianis. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
tonicelli |
![]()
Post
#357
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 26 March 06 From: Valea Jiului ![]() |
Cununia civilă a mirilor Ford și Daewoo România
La jumatatea saptamanii viitoare Ford motor Co. si Guvernul Romaniei vor semna actele care vor pune in legalitate viitoarea familie Ford Romania. Cel putin asta sustin unele surse apropiate negocierilor. Fericitul eveniment va avea loc la Frankfurt, oras de pe malul Mainului, intr-un cadru feeric pus la dispozitie de nemti. La ceremonie vor participa cam toti cei care muncesc alaturi de Ford si Daewoo pentru ridicarea la rang de frunte a industriei auto mondiale. Din partea miresei va merge in Germania un alai condus de primul-ministru Tariceanu, in rolul nasului fiind fostul ministru de finante, domnul Vladescu care a condus si negocierile privind zestrea miresei. Din nefericire pentru curiosi, adevaratul dar va fi aflat abia dupa incheierea actelor, asa cum sta bine unei nunti cu pretentii. Este foarte posibil ca si atunci, din prea multa pudoare, mirii si nasii sa refuze sa dezvaluie sumele adevarate cu care va porni pe drumurile prafuite ale Romaniei tanara pereche. De altfel, dupa cununia civila de la Frankfurt si masa data de socrii mici a doua zi in ograda de la Craiova, unde vor fi semnate, mai mult de ochii celor care au ramas acasa, hartiile contractului prenuptial tradus in limba pamantului, va urma perioada nedefinita pana la cununia religioasa. Asta pentru ca intregul alai de miri, socri, nasi si alti bagatori de seama, mai au cate ceva de pus la cale. Terenuri, bani, masini, argati si planuri de marire, toate au fost puse pe masa negocierilor. Avand in vedere ca socrii mari au strigat deja darul, iar cei mici au prezentat lada cu zestre ramane de vazut doar daca in contractul prenuptial au fost puse la punct toate detaliile si nu au mai ramas neintelegeri care vor fi rezolvate mai tarziu, odata cu nunta cea mare de la biserica din sat. Oricum, dupa luarea cu acte si in fata Domnului, urmeaza o luna, sau mai multe, de miere in care mirii vor incepe sa lucreze pentru binele societatii si pentru viitorul semintiei, socrii mari vor planui trimiterea progeniturilor in toate colturile lumii, iar socrii mici de la Palatul Victoria trebuie sa dea acatiste ca au scapat de o fata cam saraca si batrana, care a mai fost maritata cu un print de la rasarit care a scapatat si a lasat-o in voia soartei. Sursa: Capital |
--------------------
Dacia
Logan
- HD-XX-XXX
Laureate plus România ... frumoasă țară ... păcat că e locuită
|
|
hash |
![]()
Post
#358
|
![]() calculatorist Group: Members Posts: 1.388 Joined: 13 September 04 ![]() |
Sunt curios cum ramane cu fabricarea pieselor de schimb Daewoo, pana in 2017.
|
--------------------
-
-
-
|
|
klaus |
![]()
Post
#359
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Cum sa raman? Naspa.
Asa cum ramasese si cu piesele de oltcit... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
- -
- E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
DFA |
![]()
Post
#360
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.562 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
4257.jpg
Ford face o ofertă ridicolă pentru Automobile Craiova Luni 10 Septembrie 2007 După ultimele negocieri pentru privatizarea Automobile Craiova, statul român a obținut doar 57 milioane euro de la colosul american Ford Motors pentru pachetul majoritar de 72,4031% deținut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor de Stat (AVAS). Suma oferită a stârnit reacții printre analiștii economici, care au susținut că prețul oferit de Ford pentru Automobile Craiova este mult prea mic comparativ cu cel plătit de statul român în momentul în care a răscumpărat societatea de la Daewoo. Dacă la început Ford a dorit să renunțe la activele care nu fac parte din activitatea principală, adică terenurile și clădirile situate în afara fabricii, acum reprezentanții companiei s-au răzgândit. Cu toate acestea, premierul Călin Popescu Tăriceanu a precizat că valoarea terenurilor deținute de Daewoo Craiova nu este relevantă, deși presa a relatat că valoarea imobiliară depășește suma ce ar putea fi obținută de la Ford în urma privatizării. Prețul oferit de Ford pentru preluarea Automobile Craiova este destul de mic, fiind la un nivel apropiat de valoarea tranzacției prin care Daewoo Automobile și-a răscumpărat, anul trecut, acțiunile de la Daewoo Motor Coreea, adică 60 milioane dolari echivalentul a aproximativ 50 milioane euro. Cu toate acestea, președintele Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Constantin Stroe, a considerat că suma oferită de Ford nu este așa de importantă și a apreciat că investițiile companiei la Craiova vor impulsiona puternic activitatea producătorilor de subansamble și industria auto în ansamblu. „La prima vedere este un preț mic, dar nu știm dacă datoriile istorice au fost preluate de Ford și nici ce se va întâmpla cu terenurile uzinei. Până nu cunoaștem cele două elemente, nu putem să formulăm o opinie în această chestiune. Nu prețul plătit de Ford pentru uzina de la Craiova este prioritar, ci volumul investițiilor viitoare, durata pe care vor fi derulate și, în mod deosebit, reorganizarea procesului de fabricație", a declarat Stroe. El a adăugat că la uzina din Craiova gradul de integrare este de 30%, restul componentelor fiind realizate de alte firme românești, a căror dezvoltare va avea efecte benefice asupra bugetelor locale și a industriei de subansamble. Ford intenționează să producă la Craiova 300.000 de autovehicule anual, din care 90% vor fi exportate, ceea ce ar conduce la creșterea producției autohtone de autovehicule la peste 500.000 de unități anual, luând în calcul și modelele Dacia produse de Renault la Pitești. Investiția este estimată la 675 milioane euro. În cursul negocierilor pentru privatizarea Automobile Craiova, Ford a agreat, împreună cu comisia de privatizare, un plan de restructurare a Automobile Craiova, Daewoo Automobile România și Mecatim Timișoara. Acesta presupune transferarea unor active care nu concură la realizarea producției și sunt situate în afara fabricii, în principal active imobiliare, din societățile menționate, într-o entitate nou-creată. În oferta inițială. Ford a dorit să renunțe la activele care nu fac parte din activitatea principală, adică terenurile și clădirile din afara Craiovei, și a vrut să găsescă soluții în acest sens împreună cu AVAS. Contractul de privatizare va fi făcut public după ce comisia va ajunge la un punct de vedere comun în legătură cu planul de afaceri sau drepturile de proprietate intelectuală care nu pot fi publicate din motive de protecție în fața concurenței. „Încercăm să punem în proiectul de contract și în cel al legii de privatizare interesele Guvernului, ale statului și interesele locale, ale angajaților și ale comunității, care sunt interese pe termen mediu și lung și țin de dezvoltarea unui proiect cu impact major asupra industriei, a veniturilor bugetare, a balanței comerciale și a balanței de plăți, și interesul Ford care vrea să înceapă cât mai curând producția. Nu vom neglija nici interesele acționarilor minoritari", a explicat președintele Comisiei de privatizare. Sebastian Vlădescu a anunțat că locul semnării ar putea fi Salonul Auto de la Frankfurt, care va avea loc săptămâna viitoare, pe 12 septembrie. Negocierile dintre compania americană și partea română vor continua și după deschiderea ofertei financiare finale îmbunătățite, care a avut loc la sediul AVAS. „Avem multă treabă de făcut și va urma un weekend lung și complicat", a spus Vlădescu. Privatizarea se va realiza în baza unei legi speciale care va clarifica toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, însemnând datoriile către stat, dar și răspunderea pentru mașinile produse de fostul proprietar, Daewoo, și aflate încă în circulație. Ford Motors Company a fost singurul ofertant pentru preluarea pachetului de acțiuni deținut de AVAS la Automobile Craiova SA. Negocierile cu partea română au debutat pe 18 iulie, după ce Ford a înaintat oferta tehnică pe 5 iulie. „Negocierile ar fi fost mult mai simple dacă am fi avut competiție", a adăugat Vlădescu. Comisia de privatizare pentru Automobile Craiova a publicat un anunț pentru depunerea scrisorilor de intenție, lucru care a putut fi făcut până pe 25 aprilie. Inițial, ofertanții au fost General Motors Corporation, Ford Motors Company și JSC Russian Machines. În final, General Motors și JSC Russian nu au mai depus oferte tehnice pentru societatea românească. Acționarii Automobile Craiova SA sunt AVAS, cu 72,4%, SIF Oltenia, cu 22% și alții cu 5,5%. Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei și este unicul acționar cu drept de vot la Daewoo Automobile România, producător și distribuitor de autoturisme și subansamble pentru autoturisme sub licență GM Daewoo Auto Technologies, deținând 49% din capitalul social al societății. Sebastian Vlădescu a menționat că atât contractul de privatizare, cât și legea specială pentru privatizarea Automobile Craiova urmează să fie prezentate Guvernului în următoarea ședință, cel mai probabil marți, 11 septembrie, astfel încât înțelegerea să fie semnată miercuri, 12 septembrie, la Salonul Internațional Auto de la Frankfurt, Germania. Președintele Comisiei de privatizare a mai precizat că privatizarea Automobile Craiova va avea un impact major asupra zonei și va aduce avantaje României pe termen lung. Sursa : Gandul Foto : ziua.ro |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
- 27 Iul 2021
2021 sedan Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 13:50 |