GPL megane 2, consum/costuri/eficienta GPL
![]() ![]() ![]() |
GPL megane 2, consum/costuri/eficienta GPL
RADU__ |
![]()
Post
#811
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
mark`` |
![]()
Post
#812
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Cam scump intradevar dar iti spun ca in final va merita cu varf si indesat. O sa vezi.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#813
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Da, sper sa merite. Oricum a fost un montaj destul de dificil datorita spatiului. Ne-am sfatuit indelung asupra locului de amplasare a componentelor, tinand cont de motorul de 2L 16V si CVA. In plus apar si restrictiile tehnice de montaj. Dar echipa nu s-a grabit si am analizat pana la amanunt toate variantele. Pot sa spun ca nici de fabrica nu am fi gasit o amplasare mai buna. Singurul lucru la care am rezerve si acum (de si am fost asigurat ca diferenta ar fi fost insesisabila) este amplasarea duzelor in colectorul de admisie. Eu opinam sa le montam in partea de aluminiu a galeriei, in proximitatea injectoarelor, ei au ales amplasarea lor, la iesirea din colectorul de plastic. Deci cu "ceva" mai sus. Vaporizatorul a fost amplasat langa pompa centrala de frana, cu filtrul in sus, foarte accesibil, si calculatorul lateral stanga pe suportul acumulatorului. Electrovanele, pe protectia de aluminiu a injectoarelor.
Recomand echipa cu toata increderea. Sa nu mai socotim si suportii componentelor, confectionati ad-hoc. Pentru cine este interesat pot sa fac niste fotografii. Aveti o parere despre vreo interfata anume pentru diagnosticare si setup? Eu ma gandeam la una dintre urmatoarele: http://www.gazmagazin.ro/lpg-workshop/inte...l-tomasetto-usb http://www.gazmagazin.ro/lpg-workshop/inte...-adaptoare-ftdi |
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
Mr_X |
![]()
Post
#814
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
Ar fi interesante niște fotografii. Legat de diagnoză și setup: dacă te pricepi, ia-o. Dacă nu te pricepi.. oricum ajungi la service când nu merge ceva ca lumea, deci ce rost are să mai dai banii pe ea?
|
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#815
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Pentru ca ma pricep suficient si in plus la cat a costat...ce mai conteaza. Proplema nu este de ce. Intrebarea era...care?
|
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#816
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Poze cu instalarea?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
RADU__ |
![]()
Post
#817
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Daca este interes, am sa postez maine niste fotografii.
|
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
Salinas |
![]()
Post
#818
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 18 November 12 From: Bucuresti ![]() |
Traseul de ieri: Bucuresti-Targoviste-Campulung-Pestera Dambovicioara si retur.....350 de km, 26,5 litri de GPL = 55 lei la un pret de 2,08 L/GPL....4 persoane + bagaje + AC...merita[B][U]
![]() This post has been edited by Salinas: 24 Apr 2016, 08:28 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Grandtour
1.6 16v Privilege 2004 cu GPL
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#819
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Fotografiile promise.
GPL_Tomasetto1.jpg ( Size: 3.17mb ) Number of downloads: 576 GPL_Tomasetto2.jpg ( Size: 2.03mb ) Number of downloads: 594 GPL_Tomasetto3.jpg ( Size: 2.81mb ) Number of downloads: 584 Vaporizatorul nu se vede prea bine, dar se afla lateral langa pompa centrala de frana pe un suport dedicat confectionat din plat-banda de 4mm cu latime de 20mm. Schimbarea filtrului se face usor, prin demontarea celor doua coliere ale tubulaturii de admisie. Centrala este aplasata lateral cu acumulatorul, tot pe un suport dedicat. Electrovanele sunt amplasate pe protectia de aluminiu a injectoarelor, cu doua suruburi, prin filetare directa in suport. Capacul motorului a trebuit putin decupat pentru electrovane. Cu duzele nu prea sunt impacat, dar cred ca este numai o problema psihologica, pentru faptul ca nu sunt amplasate in bosajele speciale din galeria de aluminiu. Omu' mi-a spus ca nu va fi nicio problema, ba mai mult, mi-a spus ca bosajele respective au o grosime mai mare decat lungimea duzelor. Cat despre rezervor, este amplasat banal, in locul rotii de rezerva (55L) cu un suport montat sub el, confectionat din platbanda sudata gen patru bretele, care copiaza fundul de plastic al locasului rotii de rezerva. |
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
espacern |
![]()
Post
#820
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(RADU__ @ 24 Apr 2016, 17:32) Cu duzele nu prea sunt impacat, dar cred ca este numai o problema psihologica, pentru faptul ca nu sunt amplasate in bosajele speciale din galeria de aluminiu. Omu' mi-a spus ca nu va fi nicio problema, ba mai mult, mi-a spus ca bosajele respective au o grosime mai mare decat lungimea duzelor. Este o problema mare cu solutia romaneasca aleasa de amplasare a injectoarelor.....din comoditate evident. Ce vrei sa-ti spuna"omul"?....ca nu face lucrarea corect! |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#821
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Diferenta de amplasare ar fi de 15-20mm. Asa cum este acum, nu se simte trecerea de la gaz la benzina si invers in niciun regim al motorului.
|
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
espacern |
![]()
Post
#822
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Am tot scris despre importanta unui montaj corect al injectoarelor in spatiul dedicat.....dar daca clientul este multumit atunci e bine si asa rau!
|
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
mark`` |
![]()
Post
#823
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
QUOTE(RADU__ @ 22 Apr 2016, 21:29) Da, sper sa merite. Oricum a fost un montaj destul de dificil datorita spatiului. Ne-am sfatuit indelung asupra locului de amplasare a componentelor, tinand cont de motorul de 2L 16V si CVA. In plus apar si restrictiile tehnice de montaj. Dar echipa nu s-a grabit si am analizat pana la amanunt toate variantele. Pot sa spun ca nici de fabrica nu am fi gasit o amplasare mai buna. Singurul lucru la care am rezerve si acum (de si am fost asigurat ca diferenta ar fi fost insesisabila) este amplasarea duzelor in colectorul de admisie. Eu opinam sa le montam in partea de aluminiu a galeriei, in proximitatea injectoarelor, ei au ales amplasarea lor, la iesirea din colectorul de plastic. Deci cu "ceva" mai sus. Vaporizatorul a fost amplasat langa pompa centrala de frana, cu filtrul in sus, foarte accesibil, si calculatorul lateral stanga pe suportul acumulatorului. Electrovanele, pe protectia de aluminiu a injectoarelor. Recomand echipa cu toata increderea. Sa nu mai socotim si suportii componentelor, confectionati ad-hoc. Pentru cine este interesat pot sa fac niste fotografii. Aveti o parere despre vreo interfata anume pentru diagnosticare si setup? Eu ma gandeam la una dintre urmatoarele: http://www.gazmagazin.ro/lpg-workshop/inte...l-tomasetto-usb http://www.gazmagazin.ro/lpg-workshop/inte...-adaptoare-ftdi Nu vreau sa te descurajez dar amplasarea duzelor de GPL pe motor conteaza. Nu e tot una sa fie in admisie sau in bloc motor langa injectoare. Si la mine tot asa au fost amplasate, pe admisie, dar tarziu am aflat ca nu e solutia ideala. Acuma asta e. Ideea e ca poti avea timpi mai mici de injectie si un raspuns mai bun la accelerare pe GPL, la fel ca pe benzina. Dar mna, merge si asa. Evident ca motivul amplasarii pe admisie e comoditatea pt ca una e sa gauresti un plastic si alta e sa gauresti aluminiu. This post has been edited by mark``: 25 Apr 2016, 16:48 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#824
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Teoretic conteaza, practic nu vei simti vreodata vreo diferenta tu ca utilizator.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
argon |
![]()
Post
#825
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Normal, ca nu e injectie directa, e totuna unde amplaseaza, nu conteaza 2 cm diferenta, tot pe traseul aerului aspirat e.
|
--------------------
Renault
Laguna
- 2.0 DCI 16v 180
2007 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#826
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Teoria este buna, dar practica ne omoara.
In teorie, cu cat sursa gazului este mai departe de supapa, cu atat creste si reactia motorului fata de cererea sistemului. Este vorba de a avea performante maxime, optime, etc. Dar ce facem cu ele? Megem la competitie? Am facut competitie multi ani si am avut rezultate remarcabile, nu ca pilot ci ca ing de echipa. Stiu cum este sa te bati cu zecimile de secunda pe un tur si sunt constient ca fiecare detaliu duce la performanta. Dar cu ce costuri? Si acum intrebarea: Cine poate sa contabilizeze exact si argumentat diferenta de performanta la cei 2cm? Si cand spun cine, ma refer la cei care scriu pe acest topic sau oriunde in aceeasi tema. Fara aparatura de specialitate si conditii de laborator, nu cred ca se poate contabiliza performanta. In alta ordine de idei, nimeni nu a raspuns la postarea nr 812. Inca mai caut raspunsul. |
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
espacern |
![]()
Post
#827
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(RADU__ @ 25 Apr 2016, 20:46) Cine poate sa contabilizeze exact si argumentat diferenta de performanta la cei 2cm? Probabil ca fabricantul motorului....pentru ca a uzinat spatiul special dedicat montajului de injectoare GPL chiar langa cele de benzina. Nu mai postez iar pozele cu portinjectorul la 16V...exista pe forum pentru curiosi! |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#828
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Nici eu nu mai postez pe aceasta tema. Raspunsul este evaziv.
Care este diferenta? Vorbim de a contabiliza diferenta. |
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
espacern |
![]()
Post
#829
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
E diferenta intre poc si fas....ca sa fiu pe intelesul Dvs!
|
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
cri8sti |
![]()
Post
#830
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 25 Apr 2016, 17:48) Am avut eu injectoarele montate in partea de plastic a galeriei de admisie si murea motorul la iesirea din cutt-off, asa cum patesc marea majoritate a lagunistilor cu gpl. Apoi le-am montat in partea de aluminiu a galeriei, fix in locurile prevazute ptr asa ceva si nu mai moare motorul....deci asta e o diferenta, or mai fi si altele. |
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#831
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Mie nu-mi moare, de fapt nu e nicio diferenta cand trece de pe gaz pe benzina. La niciuna din cele 3 masini pe GPL pe care le am. Deci statistic, la tine de fapt problema era in alta parte, faptul ca s-a rezolvat cand ai schimbat locatia e doar o coincidenta.
De fapt e suficient sa gandesti un pic logic sa-ti dai seama ca la ce viteza are aerul care curge pe acolo, 2 cm inseamna cateva miimi de secunda, adica un timp extrem de mic pe care fizic ca om nu poti sa-l sesizezi. Ganditi-va la masinile cu carburator, aruncau benzina la 10 km de cilindri si erau motoarele cu cel mai bun raspuns in acceleratie. De fapt daca ar conta distanta de pulverizare, motoarele cu injectie directa ar trebui sa fie campioane. Nu le lauda nimeni pentru asta. Da stiu, norme de poluare, bla bla. Dar nici in f1 nu se folosea injectia directa. Mai mult, fiind mai departe, se amesteca si mai bine GPL-ul cu aerul, deci ardere chiar mai buna. Chiar sunt curios de un argument tehnic coerent pentru care e mai nasol cu injectoarele in galeria de plastic. This post has been edited by ssilviu: 26 Apr 2016, 10:21 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
vasile82 |
![]()
Post
#832
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
De fapt in galerie intra un stutz care este conectat de injector/rampa printr-un furtun. logica lungimii -mi spune ca ar trebui sa scurtez si furtunele de legatura.
La varianta cu montarea in metal, in spatiul prevazut special ce intra stutz-ul sau injectorul fara furtun si stutz? |
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
espacern |
![]()
Post
#833
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
La motorul 1.2 cu GPL montat in fabrica injectoarele sunt montate in galeria de admisie....din "plastic".
Dar la motorul 1.4/1.6 16V fabricantul a ales varianta montajulul langa injectoarele de benzina.....la 1cm mai precis! Probabil ca inginerii de la Renault stiu ei de ce au ales solutia asta...nu? @vasile=injectorul GPL este montat langa cel de benzina....la montajul de origine Renault. This post has been edited by espacern: 26 Apr 2016, 11:08 |
--------------------
.
.
- .
. RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#834
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Tu ai vazut unde au ales inginerii Renault sa monteze butoanel de geamuri electrice spate la Logan? Sau chiar si cele fata? Ti se pare cea mai buna varianta? Deloc. E cea mai ieftina.
Alegerile de mult timp la Renault nu se mai fac pe criterii ingeneresti, ci mai degraba contabile. Daca pentru ei diferenta de performanta e insesizabila, vor alege varianta mai profitabila. Fie ca e mai ieftin sa monteze asa cand fabrica masina, fie asigura venituri mai mari pentru service-uri in momentul in care au ceva de reparat. Deci din nou intreb, care este explicatia tehnica? Si care sunt diferentele VIZIBILE de catre posesor? |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
RADU__ |
![]()
Post
#835
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Cand voi avea interfata de diagnoza, voi modifica trecerea pe benzina la turatia de cuplu maxim. Atunci voi vedea daca pot sa sesizez vreo diferenta. Pana acum, ( oi fi eu mai ne****it) eu nu am sesizat nicio diferenta intre gpl si benzina si nici nu se sesizeaza trecerea la 30ºC pe gaz.
|
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
mark`` |
![]()
Post
#836
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Radu, eu ti-am spus ce ti-am spus din cauza ca am vazut la niste oameni care se pricep cu diagnoze GPL ca se poate scadea timpul de injectie, acele milisecunde, la injectoarele GPL daca faci aia aia si aia. Nu vreau sa intru in polemici cu nimeni, doar am dat un info.
Ca idee, o sa observi ca timpii de injectie la injectoarele pe benzina sunt net mai mici decat timpii obtinuti de catre injectoarele GPL. De aici apar multe chestii ce se traduc in final prin consum redus de GPL (ft apropiat de benzina), raspuns mai bun la pedala de acceleratie, etc. Mai tehnic de atat nu pot sa fiu ca nu stiu. Dar iti spun ca din discutiile lor spuneau ca partea cu pozitionarea duzelor de gpl pe motor e 50% din rezolvarea chichitelor de mai sus. Daca nu vrem top performance atunci e ft ok si in admisie. |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#837
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Din cate stiu eu, calculatorul de injectie gpl este pilotat de calculatorul de motor. Practic el copiaza impulsul pentru injectorulde benzina si incrementeaza dupa caz, timpul de injectie. O intrerupere a acestui tren de impulsuri se produce numai in cazul deccelerarii cu o turatie mai ridicata de aproz 1200rot/min. In rest fluxul de impulsuri dreptunghiulare este continu.
Ar trebui ca de fiecare data cand reiei acceleratia, sa ai o mica intarziere. Nu am simtit acest lucru. Am sa am posibilitatea sa studiez toate aceste aspecte si daca va fi cazul, pentru mine nu este o problema sa modific orice. Dar prima data trebuie sa ma informez exact asupra acestui fenomen. Si ca tot a veniit vorba de info... foloseste cineva aditivi gen Flashlube ? foloseste cineva adaptor de alimentare cu filtru ceramic? This post has been edited by RADU__: 26 Apr 2016, 20:28 |
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
mark`` |
![]()
Post
#838
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Eu stiu ca uch nu are nici o treaba cu GPL. Calcu de GPL taie injectoarele de benzina cand functioneaza, in rest isi ia singur datele si le proceseaza, nu calcu de masina.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#839
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Stii prost. Eu am facut chip tuning la motor si s-a simtit si pe GPL, pentru ca acesta oglindeste ECu benzina, evident cu unele ajustari.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
cri8sti |
![]()
Post
#840
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.746 Joined: 29 December 08 From: Braila ![]() |
Timpii de injectie gpl trebuie sa fie de maxim 1.5 ori mai mari decat timpii de injectie pe benzina. Daca sunt prea mari, se inchide camera de ardere in timp ce "injectorul" gpl inca baga gpl = consum mare degeaba. Printr-o lungime cat mai scurta a traseului de la injectoare pana in camera de ardere se asigura un timp de injectie mai mic (si un raspuns mai rapid la aceelerare/iesire din cutt-off - unde din momentul cand se comanda injectoarele si pana la prima explozie arborele face cateva rotatii in gol aka fara gaz, daca face mai multe moare motorul). Dupa caz, timpii de injectie merg micsorati si prin marirea duzelor, dar multiplicatorul hartii de gpl nu trebuie sa scada sub valoarea 0.8 (altfel avem din nou consum mai mare) Trebuie gasit un echilibru intre setari si daca pleci din prima cu un traseu scurt, ai mai putine variabile cu care sa te joci, deci mai multe sanse sa-ti iasa o instalare buna si un reglaj corect al instalatiei.
P.S. la iesirea din cutt-off nu se poate obtine un raspuns mai rapid decat printr-un traseu mai scurt. Cu cat e volantul mai greu, inertia motorului e mai mare si acest aspect conteaza mai putin (lungimea traseului) This post has been edited by cri8sti: 27 Apr 2016, 15:39 |
--------------------
Renault
Laguna 1.6 16v + GPL (tomasetto q-box)
- BR-11-PBC
2006 Expression Un om destept rezolva problema, un om si mai destept o evita
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 04:07 |