Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Motorul anului 2006, 1,4 litri, 170 CP Twincharger

sandman_
post 5 Apr 2006, 16:50
Post #31


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




s-a mai discutat aici de 1.4T de pe Renault 9 sport...
care scotea 160 CP in anii '80-'90


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siporazvan
post 19 May 2006, 14:15
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 3 October 05
From: Bucuresti




Noul concept de motor pus la punct de Volkswagen, dotat cu tehnologia de supraalimentare dubla, constand dintr-o turbina de supraalimentare si un turbocompresor, a impresionat expertii din intreaga lume. Noul motor Twincharger de 1,4 litri, dezvoltand o putere de 170 CP, a obtinut doua premii la competitia "Premiile internationale cel mai bun motor al anului 2006": s-a clasat pe primul loc la categoria "1 - 1,4 litri" si a fost votat de catre juriu drept "Cel mai bun motor al anului 2006". Juriul care decerneaza "Premiile internationale cel mai bun motor al anului" este compus din 61 de jurnalisti auto din 29 de tari.
Aceasta competitie este organizata in fiecare an, de cel mai mare grup de publicatii tehnice auto din Marea Britanie. Acesta este cel de-al treilea premiu obtinut de Volkswagen pentru noul motor cu dubla supraalimentare.
Toamna trecuta, Volkswagen a primit premiul pentru produse noi, acordat de cea mai mare revista de stiinta, Popular Science, din Statele Unite, iar in primavara acestui an i s-a acordat premiul Paul Pietsch.
Constructorii de la Volkswagen au combinat conceptul inovator de dimensiuni reduse cu o turbina de supraalimentare, care functioneaza in gama de turatii mici a motorului, si un turbocompresor.
Succesul poate fi constatat atat in ceea ce priveste puterea (170 CP), cat si consumul (7,2 litri/100 km). Motto-ul "putere maxima - consum minim" ilustreaza perfect avantajele conceptului TSI.
Noul propulsor Twincharger de 1,4 litri TSI este disponibil pe versiunea sportiva Volkswagen Golf GT (incepand de la 22.500 euro) si pe Touran.

Topul motoarelor

- 250 - Volkswagen 1,4 litri, TSI (VW Golf)
- 196 - Toyota 3,5 litri V6 Hybrid (GS450h)
- 123 - Chevrolet 7 litri V8 (Corvette Z06)
- 117 - Mercedes-AMG, 6,2 litri (CLK, ML)
- 102 - Porsche 3,4 litri, Flat Six (Cayman)
- 81 - Honda 1,8 litri (Civic)


--------------------
renault symbol 1.5dci 82c.p. 2005 Dynamique
Dacă crezi că educația este scumpă așteaptă să vezi cât te va costa ignoranța ta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eminescu0
post 19 May 2006, 14:42
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 September 04
From: Colentina, inima strazii






--------------------
Reno Megane I hatch
If you can't convince 'em, confuse 'em.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Racky
post 19 May 2006, 14:45
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.050
Joined: 1 June 05




Tare de tot...is curios daca motorul asta nu e si pe Volkswagen Polo GT smile.gif


--------------------
Renault . .
2005 Symbol 1.4 8V Fidji
2008 Laguna III estate 2.0 dCI(150)-Initiale Paris
2002 Clio Bicorp 1.5 dCI 85-Privilege
2009 Laguna coupe GT 3.0 V6 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 19 May 2006, 15:02
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Mie mi se pare super misto motorul dar super mincinoasa afirmatia "putere maxima-consum minim". Poate consum decent dar nu minim. Nu de alta dar nu exista sa ai si putere maxima si consum minim. Un compromis decent da, dar nu pot fi atinse ambele limite simultan.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Chrome
post 19 May 2006, 17:03
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 24 October 05




Ciudat! Juriul format din jurnalisti!! Experti baietii in tehnica. De dieselul de la bmw cu 2 turbine de 3 litri au uitat toti? Belea daca ti se gripeaza ambele biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trf
post 26 May 2006, 09:58
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 6 September 04
From: Bucuresti




Informatii putin eronate.
Titlul de cel mai bun motor e luat de V10 de la BMW de pe M5 pentru al doilea an consecutiv. 1.4 TSI este pe locul 2.
Clasamentul:
1. BMW 5-litre V10 318
2. Volkswagen 1.4-litre TSI 270
3. BMW 3-litre Diesel 233
4. Toyota 1.5-litre Hybrid 200
5. Volkswagen 2-litre FSI Turbo 199
6. BMW 3.2-litre 139
7. Subaru 2.5-litre Turbo 104
8. Honda 1-litre IMA 62

Si intr-adevar...1.4 TSI castiga la categoria de nou venit "Best NEW engine of the year 2006" cu clasamentul de la primul post.

pentru mai multe detalii: http://www.ukintpress.com/engineoftheyear/...ers/winner.html



--------------------
Dacia Logan - B - 81 - T R F 2004 Preference 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
eugeniuz2004
post 27 May 2006, 20:41
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.004
Joined: 13 August 04
From: Iasi




Ideea este ca oricum sa scoti 170 CP dintr-o cilindree de 1400 cmc este ceva. Si asta fara artificii supersofisticate.

Si cu un consum cam cat Loganul / Solenza de 1.4 e si mai si.

EU


--------------------
Kia Cee'd - IS-96-AEU 2008 SW BEST
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 27 May 2006, 21:17
Post #39


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Cilindree si consum ca de Logan/Slz/Sn si 170 cp. ohmy.gif


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 28 May 2006, 22:06
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Mazda scoate din 1300 cmc vreo 255 CP, dar e motor Wankel. wink.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trf
post 29 May 2006, 11:23
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 6 September 04
From: Bucuresti




Motorul ala de 1.3 Wankel este echivalat cu unul Otto de 2.6 asta la Casco sau taxe vamale


--------------------
Dacia Logan - B - 81 - T R F 2004 Preference 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 29 May 2006, 11:38
Post #42


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(eugeniuz2004 @ 27 May 2006, 22:41)
..... sa scoti 170 CP dintr-o cilindree de 1400 cmc este ceva. Si asta fara artificii supersofisticate....
*



Chiar asa, ce mare sofisticare o turbina, o injectie directa si un charger...mizilicuri.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 29 May 2006, 11:51
Post #43


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




@Sony:
Pai tine de turatia la care functioneaza. Dupe' cate stiu eu, este un motor foarte turat - 9000 rpm puterea maxima. Vezi aici.
Pe langa asta, intr-o singura revolutie avem toate fazele ciclului Otto, deci intotdeauna vom avea putere pe o rotatie.


--------------------
Dacia Logan Ambition - TM 10 ??? 2006, 1.6 MPI
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 29 May 2006, 16:29
Post #44


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




170 de cai pe un motor de 1,4 mi se pare apa de ploaie, mai ales cand e facut de concernul VW.
Spun asta deoarece unii printre care si Robert zis si SGM a scos dintr-un amarat de motor de Dacie de 1,4 130 de cai, si stie toata lumea ca e acel motor e conceput in anii 60.

Parerea mea.


--------------------
Renault Laguna - 2.0 DCI 16v 180 2007
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 29 May 2006, 16:49
Post #45


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




@aragon:
170CP pe un motor de 1.4 care sa mai si respecte niste norme de poluare e ceva !
Fara norme de poluare este OK, poti sai faci cu ceva batai de cap, dar nu de pe o zi pe alta ...


--------------------
Dacia Logan Ambition - TM 10 ??? 2006, 1.6 MPI
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 29 May 2006, 16:49
Post #46


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@argon:

cu tot respectul pentru Robert/SGM si desigur altii care se ocupa cu prepararea.

Cei 170 CP nu-s apa de ploaie de loc, fiindca nu trebuie sa uiti durabilitatea motorului. Sunt destul de convins ca nici un concern nu-si permite sa iasa pe piata cu un agregat care rezista (mult) mai putin decit asteptarile pietei.

Probabil ca motorul de la VW o sa duca linistit 250kkm si mai bine, in vreme ce un motor preparat tine poate de 10 ori mai putin. E drept ca si materialele sunt de alta calitate, dar realizarea e interesanta in continuare.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 29 May 2006, 19:46
Post #47


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




QUOTE(eugeniuz2004 @ 27 May 2006, 20:41)
Ideea este ca oricum sa scoti 170 CP dintr-o cilindree de 1400 cmc este ceva. Si asta fara artificii supersofisticate.

Si cu un consum cam cat Loganul / Solenza de 1.4 e si mai si.

EU
*



Renault facea asta in anii '80, dar atunci nu se dadeau premii pentru asa ceva...
Si mai si rezista...
Lancia a pus tandemul compresor/turbina in anii 90 la masini de wrc si au avut probleme la zona de intrare a turbinei, probleme pe care le are si TSI, in sensul ca acolo consuma in disperare daca nu stii sa mergi. Sunt curios daca ziaristii au analizat si aspectul acesta sau doar "consum mic la turatie mica si putere mare la turatie mare".. sleep.gif
cu toate astea, motorul este de laudat....


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catran
post 31 May 2006, 00:08
Post #48


Membru


Group: Members
Posts: 163
Joined: 8 August 05
From: Bucuresti




http://www.renault-klassik.de/html/modelle_1970-1979.html


parca la sectiunea renault 5 scrie ceva de genul....1979....1,4l......160ps
ce sa-i faci a trebuit sa treaca 27 de ani sa mai castige 10 cai si cu sofisticari peste sofisticari ....aaa...si trebuia sa fie nemtesc,scuze, numai ei stiu sa faca motoare...restul copiaza wacko.gif

This post has been edited by cmandrei: 31 May 2006, 09:48


--------------------
renault 21 ts 1986
renault laguna 2 ph2 1.9 dci 85kw 2007
RENAULT LAGUNA 3 2.0 DCI 110KW 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lithium13
post 15 Jun 2006, 14:29
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 25 December 05




tocmai am vazut pe realitatea o reclama la noul motor TSI produs de cei de la WV si care echipeaza Golful GT...

Eu zic ca deja vorbim de o revolutie in lumea industriei auto...

This post has been edited by Lithium13: 15 Jun 2006, 14:52


--------------------
Dacia Logan 1.4 mpi Preferance - BT 01 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
padual
post 15 Jun 2006, 14:37
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 295
Joined: 29 November 04
From: MANGALIA




nu ma mira ca a aparut asa ceva...ma surprinde putin doar ca e facut de VAG smile.gif

Era de asteptat asa ceva pentru ca ... avem 1.4 la puteri de 60-80 de cai as spune de 40 de ani...cu consum mediu de 10l/100km...in timp ce Dieselurile au evoluat fantastic de mult folosind tehnologii din ce in ce mai inovatoare (vb aici de presiuni la injectia motorinei - CommonRail si TDI) ca au ajuns sa scoata din diesel 1.5-100 de cai chiar lejer si cu consum mic ( e drept TURBO)...sau din 1.3Diesel - 90 de cai (Opel Astra).

Bucuria cea mai mare am sa o am atunci cand o sa vad in serie asa unu motor. In maxim 2 ani de la o presupusa ofensiva VAG (Volkswagen Auto Group)pe piata o sa aiba si Renault si Ford, si cine mai vreti voi asa motoare. Or fi si fiabile...cred ca da...la standardele actuale (nu la cele din 1950, cand fiabil insemna 300.000KM) smile.gif


--------------------
Daewoo | Ford MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp - CT-89-PAD|TX-6273-TX 2006 E | 1999
Doamne ajuta!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bytzu
post 15 Jun 2006, 14:50
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti




din motorul de lancia s-au scos 600 cp; la F1 BMW a reusit ca din 1.5 intr-un antrenament sa scoata 1450cp...deci....

motorul asta misto, pretul mare este impus de tehnologie, plus ca are si o anumita fiabilitate, despre materiale nu mai vb...presiunea aia la rcul ala...belea


--------------------
Renault 12 - B-22-MZN
also...BMW E28 524TD, Ford Capri MK3 V6 2.8i Flame Edition, Oltcit Club '83 38000km, Dacia 1310 rea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 15 Jun 2006, 16:27
Post #52


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




Bine, motoarele respective erau configurate pentru racing.
Pe langa faptul ca nu trebuia sa reziste prea mult (cateva sute de km), pentru curse e alta configurare, cu ralanti foarte sus(4-5k rpm ), ceea ce ar fi o catastrofa pe sosea


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 15 Jun 2006, 17:37
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




Eu unul nu am vazut de cumparat pana acuma motor de 1.4 si 170 CP .Bravo VAG!!!

Si da Nemtii stiu sa faca motoare mai bune ca francezii ......defapt tot ce fac nemtii fac mai bine decat francezii:D


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 15 Jun 2006, 19:00
Post #54


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




mai ales la formula1....


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 16 Jun 2006, 09:35
Post #55


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




@LemonDemon

Nu are rost sa te mai contrazic, pentru ca a facut-o ssssssssilviu deja: Nemtii domina net in F1, GP2, WRC.


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lithium13
post 16 Jun 2006, 17:09
Post #56


Membru incepator


Group: Members
Posts: 63
Joined: 25 December 05




serios nemtii ??? eu credeam ca F1 este dominat de 2 tari latine si vecine totodata... It si mai nou Fr ...asta daca ne referim la constructori (Ferrari vs Reno)


--------------------
Dacia Logan 1.4 mpi Preferance - BT 01 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 16 Jun 2006, 17:27
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




Nu ma refer la formula1 , ma refer in general la calitate.Masinile nemtesti sunt mai bune decat cela frantuzesti smile.gif


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 16 Jun 2006, 17:40
Post #58


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ok s-a inteles parerea lui LemonDemon (si a celorlalti) ... opriti aici comparatiile dintre vw-renault, franta-germania etc.

Multumesc,


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sandman_
post 16 Jun 2006, 17:44
Post #59


software engineer


Group: Members
Posts: 2.416
Joined: 20 June 05
From: Viena, Austria




QUOTE(Lithium13 @ 16 Jun 2006, 17:09)
serios nemtii ??? eu credeam ca F1 este dominat de 2 tari latine si vecine totodata... It si mai nou Fr ...asta daca ne referim la constructori (Ferrari vs Reno)
*


Pai tocmai asta era ideea afirmatiei mele... nu trebuie citita ad litreram....

QUOTE(LemonDemon @ 16 Jun 2006, 17:27)
Nu ma refer la formula1 , ma refer in general la calitate.Masinile nemtesti sunt mai bune decat cela frantuzesti smile.gif


Mai sus te refereai la motoare. Asa cum spune si cmandrei, paralelea intre Franta si Germania este inutila aici, insa renault chiar fac motoare mai bune (mai fiabile, ami economice si cu performante comparabile) decat nemtii. Ce-i drept , nu se duc in zona motoarelor mari (peste 3,5L).



Momentan exista doar G5 1.4TSI de 140CP, care are probleme mari la zona de intrare a turbinei(asa cum era si de anticipat).


--------------------
Renault Megane 2(.1) C-C - GJ-01-SSP Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005
Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
modulsys
post 16 Jun 2006, 19:22
Post #60


Sofer cuminte


Group: Members
Posts: 192
Joined: 26 May 04
From: Brasov




Interesanta mutarea VAG, nu neaparat spectaculoasa din punct de vedere tehnic cat din punct de vedere comercial. Este o tehnologie care mie mi se pare extrem de riscanta din punct de vedere al fiabilitatii, in conditiile productiei de serie.

Este o miscare de genul 'double or nothing': daca nu vor fi probleme serioase de fiabilitate, atunci VAG va creste foarte mult in vanzari si dezirabilitate. Daca insa vor cadea motoare pe capete, va fi nasol.

Si cum de obicei cei ce indraznesc au succes, sa speram ca si cei de la VAG vor face istorie cu aceste motoare.

offtopic: ce ne rezerva viitorul? din benzina/motorina s-a cam stors ce era de stors; pe cand autoturismele alimentate cu kerosen? blink.gif


--------------------
Ford Focus C-MAX 2004 1.6 TDCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th August 2025 - 19:03
Dacia