Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
![]() ![]() ![]() |
Valva EGR Laguna II, probleme, sfaturi
postasu |
![]()
Post
#691
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|||
RAVEN36 |
![]()
Post
#692
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 13 January 14 ![]() |
Multumesc.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2003
- il-31-kat
|
|
rslick |
![]()
Post
#693
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 30 June 09 ![]() |
QUOTE(radunre @ 23 Mar 2008, 21:47) postez aici pt. ca nu am gasit la megane un topic asa de concis pe tema EGR, eu am motorul F9Q 732 1,9dCi, pe schema electrica a motorului i-mi apare o vana EGR cu 5 contacte, 3 pt. potentiometrul integrat pt. feedback si 2 pt. electrovalva propriuzisa dar la o constatare ochiometrica eu am doar 2 fire in plus fata de ce am vazut pe aici, EGR-ul e dispus perpendicular pe admisie chiar sub capacul de plastic al motorului nu trebuie sa desfac nimic sa ajung la ea. Care ar fii explicatia lipsei celor 3 fire ? In mod clar aceast tip de valva nu are control proportional ci doar inchis/deschis (cel putin UCH-ul nu stie niciodata pozitia exacta a valvei, e posibil sa o controleze si analizand gazele de esapament) cum am citit ca ar fii la motoare mai vechi. Pozitia 398 este vana EGR pe schema electrica.[attachmentid=1627440505] [attachmentid=1627440506] Poti te rog sa-mi dai si mie manualul sau macar si legenda schemei electrice?Am si eu acelasi motor F9q 732 pe un scenic din 2002 si tot 2 fire pe EGR.Cu motorul oprit intre pinul 1 EGR si borna - baterie am 0 V .Nu trebuia sa am 12v???Sau doar dupa ce pun contactul? This post has been edited by rslick: 26 Mar 2014, 12:12 |
--------------------
renault
scenic I
2002
|
|
Grapo |
![]()
Post
#694
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 10 April 14 ![]() |
Buna ziua!
Nu reusesc sa gasesc o pagina, in care se descrie procedeul de demontare a voletului de inabusire (piesa rotunda din dreapta conductei http://www.reno.ro/index.php?act=Attach&type=post&id=27325) si de reparare, in asa fel incat sa nu mai scape mult ulei. Mentionez ca mie pe la aceea "pastila" imi scapa mult ulei, si masina as vrea sa o pastrez. Pagina mi-a aratat-o colegul care m-a indrumat pe acest forum, insa acum nu pot da de el. Cu multumiri, This post has been edited by Grapo: 21 Apr 2014, 10:31 |
--------------------
Renault... Laguna...
Leguma
2003
- ddd
|
|
iuli23 |
![]()
Post
#695
|
![]() you have to scream if you wanna go faster Group: Members Posts: 1.057 Joined: 11 April 12 From: Bucuresti ![]() |
in primul rand toate lagunele dau ulei pe acolo (nu te panica foarte mult)
2 desfaci furtunul din colier..tragi de el pana iese si dupa cu o cheie desfaci suruburile alea si daii partea din plastic ( tragi de ea ca poate e prinsa cu un silicon special) |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 1.9 dci hatchback
- B-CFX
|
|
Grapo |
![]()
Post
#696
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 10 April 14 ![]() |
Deci pastila aceea iese trasa? Si parghia cum se scoate?
|
--------------------
Renault... Laguna...
Leguma
2003
- ddd
|
|
boeru_laurentiu |
![]()
Post
#697
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.244 Joined: 25 November 09 From: Focsani ![]() |
Nu cred ca ai inteles , nu scoti nici o parghie , scoti tot dumper-ul din admisie ! Daca ai scurgeri de ulei pe la parghia de la clapeta , nu prea mai ai ce sa-i faci ... decat sa-l schimbi ( eu am luat , acum vreo 3 ani , de la reprezentanta , cu pana in 200 ron )
|
--------------------
renault
latitude
2011, 173 cp , automată
|
|
GonZoGFZ |
![]()
Post
#698
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 10 June 14 From: Bucuresti ![]() |
Va salut cu respect pe toti utilizatorii acestui forum , am tot cautat si citit N posturi , dar nu am gasit ceva care sa ma lamureasca complet si nu am vrut sa fac un topic nou , nu stiu daca postez unde trebuie (avand cunostinte mecanice ''sub nivelul marii''). Mergeam linistit fara sa turez motorul peste limita , schimband vitezele intre 2700 - 3100 si dintr-o data pe la 60 la ora in treapta a 4-a s-a plafonat si nu s-a mai accelarat , iar martorul din bord care s-a aprins a fost cel cu spirala aceea galbena. Am oprit si am lasat-o 5 min apoi am repornit-o si nu a mai avut nici o problema pana acasa . Dupa ce a stationat vreo 30-40 min am vrut iar sa plec si s-a aprins doar martorul SERV , am mers vreo 5 km dus intors cu acel martor aprins . A doua zi dimineata cand am plecat la serviciu doar ce am plecat de pe loc si nu mai ma lasa sa o accelerez , cu pedala in podea abia se ducea spre 1500 ture. Isi revenea doar daca opream motorul si il porneam iar . Pana la serviciu aprox 5 km mi-a facut figura asta cam de 5 ori , dar martorul cu accea spirala s-a aprins doar de 2-3 ori. Nu stiu daca este de la EGR , din ce am citit nu sunt simpotemele astea . Pareri de la cunoscuti am primit : - filtru motorina si aer , - senzori de toate felurile
![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2002 / 1.9dci / Dinamyque
|
|
postasu |
![]()
Post
#699
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
Te salutam si bun venit printre noi.
Pe mine primul gand ma duce tot catre EGR. Cea mai simpla verificare sa vezi daca de acolo e buba: scoate mufa de la EGR. daca se comporta ok masina poti circula linistit si cu mufa scoasa, dar poti incerca si sa il scoti sa si sa il cureti. Stii unde este pozitionat? poate daca ne spui din ce oras esti un coleg mai saritor te ajuta ![]() bafta |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|
GonZoGFZ |
![]()
Post
#700
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 10 June 14 From: Bucuresti ![]() |
Sunt din Bucuresti ( o sa-mi completez profilul ) , masina o am de doar 2 zile , tin demult sa imi cumpar o laguna 2 , iar cand visul credeam ca a devenit realitate ... ma simt usor tepuit
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2002 / 1.9dci / Dinamyque
|
|
postasu |
![]()
Post
#701
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
deci e relativ simplu
Ridici capota, dai capacul de plastic de pe motor si o sa vezi un furtun negru ca pleaca din fata motorul si duce pana in spatele lui in partea de sus. Este un furtun gros care in dreptul bateriei are si un senzor pe el. In partea din spate sus a motorului acest furtun este prin cu un coler de Dumper (dumperul e tot de plastic) care se prinde pe galeria de admisie. Sub acest dumper, chiar sub colierul cu care se strange furtunul pe acest dumper, se poate vedea un cilindru metalic care are o mufa in cap. Aia e partea electrica de la EGR (partea mecanica e bagata in galerie). Scoate mufa de acolo. Cand are pierderile astea de putere lasi nor de fum negru in spate? |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|
GonZoGFZ |
![]()
Post
#702
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 10 June 14 From: Bucuresti ![]() |
Scoate ceva fum dar nu foarte mult , o sa incerc sa scot mufa maine si revin cu un raspuns.
edit : In drumul spre casa de la serviciu nu a mai facut deloc , dar sunt doar 5 km. This post has been edited by GonZoGFZ: 10 Jun 2014, 22:31 |
--------------------
Renault
Laguna II
2002 / 1.9dci / Dinamyque
|
|
postasu |
![]()
Post
#703
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 23 August 11 From: Timisoara ![]() |
ai si 2 poze sa nu faci vreo prostie
Sageata rosie iti indica mufa de la EGR, iar prima poza este ceva de ansamblu. Totusi nu te-am intrebat? motorul e 1.9 dci? This post has been edited by postasu: 10 Jun 2014, 22:39 Attached thumbnail(s) 540x405_renault_laguna_dci_s_1111619.jpg ( Size: 72.69k ) Number of downloads: 901 EGRvalve.jpg ( Size: 155.04k ) Number of downloads: 962 |
--------------------
Renault
Laguna III
2008
- TM ...... Renault Laguna 3 Sport Tourer
2.0dci, 2008, 110kw, Cand Dumnezeu a impartit mintea a zis " Editie Limitata" |
|
GonZoGFZ |
![]()
Post
#704
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 10 June 14 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult , asta cautam acum unde se afla mufa EGR
![]() LE: Da , 1.9 dci This post has been edited by GonZoGFZ: 10 Jun 2014, 22:46 |
--------------------
Renault
Laguna II
2002 / 1.9dci / Dinamyque
|
|
GonZoGFZ |
![]()
Post
#705
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 10 June 14 From: Bucuresti ![]() |
Salut din nou tuturor , astazi am fost la tester cu masina si intradervar era valva EGR , trebuie curatata. Mi-au sters erorile si m-au programat pentru service saptamana viitoare . Multumesc lui postasu pentru raspunsuri care au fost chiar prompte si la subiect.
OFFtopic : Unde gasesc topicul de intalniri ? ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2002 / 1.9dci / Dinamyque
|
|
boeru_laurentiu |
![]()
Post
#706
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.244 Joined: 25 November 09 From: Focsani ![]() |
Uite aici :
http://www.reno.ro/Intalniri-nationale-f151.html |
--------------------
renault
latitude
2011, 173 cp , automată
|
|
fascistu |
![]()
Post
#707
|
![]() fascistu Group: Members Posts: 1.107 Joined: 22 February 10 From: arad ![]() |
am tot citit pe aici si nu am gasit ceva asemanator cu problema mea... la mine daca merg lejer, plec de pe loc, normal, cu treapta 1 si ii dau a doua inainte sa ajunga la 2000 de ture, umpic dupa 1500 de turatii in treapta a doua, accelerand usor, se balbaie... se zdruncina usor ca si cum nu i-ar veni suficienta motorina (cam asa imi imaginez eu)... oare e normal din cauza ca e turatia prea mica ? sa fie de la EGR? tin sa precizez ca nu demult a cazut turbina si am pus alta reconditionata, am curatat absolut tot la admisie inclusiv EGR, de tras trage o idee mai bine ca inainte, asta dupa 2000 de ture... am mai condus si alte masini diesel si nu faceau asa...
|
--------------------
Renault
Laguna II
2001/1.9 DCI, 120 hp
- AR 02 KID Renault Laguna II, 1.9 DCI, 120 hp, 2001
|
|
bosseno1 |
![]()
Post
#708
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 20 February 12 ![]() |
Salut cu respect userii cu experienta care au dat roade raspunsurile lor!
Am achizitionat de curand un Renault Scenic 1.9 dCI 120 cai din 2004, la un pret super convenabil insa cu f multi km 235.000....spre surprinderea mea auto meerge extraordinar de bine, toate functiile si dotarile raspund impecabil, consumul mediu este undeva la 8 litri la suta, de alergat undeva pe la 180 de km la ora incepe sa fie un pic instabila asa ca am cumparat-o fara sa mai stau pe ganduri....am achizitionat si o sonda can-clip sa vad si sa testez miracolul....o singura eroare am depistat si anume circuit captor pozitie vana egr! Intrebarea mea este cat de grava e problema?...mentionez ca locuiesc in germania si mana de lucru la un service reno e peste bugetul pe care mi-l pot permite sa investesc in aceasta masina momentan!...un exemplu ca sa va faceti idee cam cat costa mana de lucru de aici ar fi asta....ca sa schimbi distributia si injectoarele costa mai mult decat am dat pe masina!....respect si astept raspunsul la intrebarea mea! |
--------------------
Renault
Scenic II 1.9 dCI 120 cp
2004
- BI GJ 293
|
|
byby |
![]()
Post
#709
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Problema ta nu e grava, dar probabil trebuie fie sa cureti EGR-ul fie sa il schimbi daca e defect.
Pentru inceput scoate mufa de la EGR, si vezi cum se comporta la consum; Apoi daca vrei sa cureti EGR-ul, citeste de la inceput acest topic, unde colegii iti explica cum se scoate si cum se curata; daca tot ai tester, dupa ce il cureti poti sa vezi daca e functional (exista cateva functii de verificare); Referitor la consum, poti sa ai ceva probleme si cu debitmetrul, de aceea cauta pe forum topicurile legate de consum, si ai sa ai vezi ce e de facut. Bafta. |
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
bosseno1 |
![]()
Post
#710
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 20 February 12 ![]() |
multumesc byby sper ca asta sa fie problema mea.....cum ajung sa curat egr-ul?....stie cineva ce trebuie demontat, pasii initiali?....mentionez ca am masina din semnatura iar accesul la egr banuiesc ca nu-i asa simplu.....ridicand capota practic am acces doar la baterie si niste sigurante si relee cat despre motor nu vad decat jumatate din el restul e tacere cum spunea cineva!!!!....ajutati-ma va rog cu un link sau cine a curatat egr-ul la un renault scenic 1.9 dci an 2004!
|
--------------------
Renault
Scenic II 1.9 dCI 120 cp
2004
- BI GJ 293
|
|
boeru_laurentiu |
![]()
Post
#711
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.244 Joined: 25 November 09 From: Focsani ![]() |
Daca vrei sa te ajute cineva trebuie sa postezi la sectiunea "scenic" !
|
--------------------
renault
latitude
2011, 173 cp , automată
|
|
jordi |
![]()
Post
#712
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.185 Joined: 25 March 10 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(bosseno1 @ 11 Jul 2014, 19:34) multumesc byby sper ca asta sa fie problema mea.....cum ajung sa curat egr-ul?....stie cineva ce trebuie demontat, pasii initiali?....mentionez ca am masina din semnatura iar accesul la egr banuiesc ca nu-i asa simplu.....ridicand capota practic am acces doar la baterie si niste sigurante si relee cat despre motor nu vad decat jumatate din el restul e tacere cum spunea cineva!!!!....ajutati-ma va rog cu un link sau cine a curatat egr-ul la un renault scenic 1.9 dci an 2004! 235000km nu sunt multi daca masina a fost intretinuta corect. Sa vezi unele la 400000, care merg struna... |
--------------------
ex. Renault
LAGUNA II 1,9 dci, 120hp
2004 Expression
- PH-XX-XXX
|
|
cv02gen |
![]()
Post
#713
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 1 February 14 From: Sibiu ![]() |
salut!
![]() |
--------------------
renault
megane I 1.9 dti
2002
- cv02gen
|
|
byby |
![]()
Post
#714
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
Daca la tine se colmateaza EGR-ul in cca 500Km, sigur ai o problema mult mai mare;
In EGR se aduna funingine in cel mai dess caz amestecata cu ulei, ceea ce iti spune ca produci multa funingine si ca ai mai mult ulei in EGR; Funinginea apare la un amestec dezechilibrat, mai mult carburant si mai putin aer; cauze posibile; tubulatura fisurata, debitetru defect, intercooler spart, senzor presiune admisie defect, sistemul de vacuum de la turbina cu probleme; Surplusul de vapori de ulei- cauze posibile: epuratorul este infundat si nu isi face treaba, lagarele de la turbina sunt uzate si uleiul scapa in admisie; Iti recomand ca pentru inceput sa cureti din nou EGR-ul, apoi sa scoti mufa de la el si de la debitmetru si sa vezi cum merge masina in urmatorii 500 km. Verifica apoi tot circuitul de admisie sa nu ai fisuri (inclusiv intercoolerul) si jocul de la axul turbinei, precum si epuratorul( vezi ca s-a discutat pe forum de canistra de colectare vapori ulei- eficienta); Fa toate astea, nu sunt foarte costisitoare si incetul cu incetul iti vei da seama care e problema; trebuie sa mergi prin eliminarea cauzelor posibile. Bafta si tine-ne la curent cu ce ai facut si rezultatul, poate mai are nevoie careva pe aici. This post has been edited by byby: 5 Dec 2014, 10:20 |
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
Alexandar |
![]()
Post
#715
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 5 October 14 From: Timisoara ![]() |
Buna ziua,
Am si eu o mica problema legata de consum(am mai descris-o in sectiunea respectiva/dedicata consumului, dar nu a raspuns nimeni ![]() Credeti ca ar trebui sa scot mufa EGR-ului sau mufa debitmetrului sa vad cum se manifesta si daca cumva scade consumul? This post has been edited by Alexandar: 5 Dec 2014, 11:28 |
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCi 88 kW Renault Laguna II GT 175
Renault Laguna II GT 205 |
|
cv02gen |
![]()
Post
#716
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 1 February 14 From: Sibiu ![]() |
byby mersi pt raspuns! mizerie nu mai e pe egr, pt ca l-am curatat sapt trecuta cu tot cu admisie...am verificat si toata tubulatura care e in regula, tubulatura turbinei e ok la accelerare se simte ca se umflata
![]() |
--------------------
renault
megane I 1.9 dti
2002
- cv02gen
|
|
byby |
![]()
Post
#717
|
Membru autentic Group: Members Posts: 489 Joined: 29 July 07 From: IASI ![]() |
NU stiu exact cum e dispus motorul la tine, dar epuratorul ar trebui sa fie pe langa joja, ca o canistra, de la care pleaca mai departe un furtun catre tubul de admisie ce duce la intrarea in turbina; de obicei pe acolo se afla mult ulei imprastiat.
Senzorul de presiune admisie in mod normal la motoarlee de 1,9 ar trebui sa fie situat pe tubulatura de plastic inainte de a intra in admisia motorului; cel putin la Laguna 1,9 asa e; daca dai cautare pe google sau pe forum dupa "senzor admisie" ai sa vezi cum arata si va fi usor de depistat pe maisna ta. Verifica si circuitul de vacuum , sa nu ai vreun furtun fisurat, sao o conexiune slaba, caci duce la pierdere de putere. |
--------------------
Renault
Laguna
2003 1,9 dci Privilege
|
|
Alexandar |
![]()
Post
#718
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 5 October 14 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Alexandar @ 5 Dec 2014, 11:28) Buna ziua, Am si eu o mica problema legata de consum(am mai descris-o in sectiunea respectiva/dedicata consumului, dar nu a raspuns nimeni ![]() Credeti ca ar trebui sa scot mufa EGR-ului sau mufa debitmetrului sa vad cum se manifesta si daca cumva scade consumul? Com'on, nimeni?Nici o idee? ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCi 88 kW Renault Laguna II GT 175
Renault Laguna II GT 205 |
|
dragostuning |
![]()
Post
#719
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 27 January 09 From: bucuresti ![]() |
Imi poate da cineva o ideecum sa scot partea mecanica a EGR-ului? Mentionez ca s-au rupt toate urechile si de clintit nu s-a clintit deloc.
Fotografiile sunt cu caracter informativ. In alta ordine de idei,cum.se poate anula EGR-ul? Atasez niste poze gasite pe net dar nu stiu cat de reala este treaba This post has been edited by dragostuning: 15 Dec 2014, 20:12 Attached thumbnail(s) vanne_egr_laguna_p7170016_img.jpg ( Size: 53.33k ) Number of downloads: 492 vanne_egr_laguna_p7170016_img_1.jpg ( Size: 48.28k ) Number of downloads: 445 140entretoise.jpg ( Size: 65.34k ) Number of downloads: 427 142entretoise.jpg ( Size: 56.62k ) Number of downloads: 125 vanne_egr_2_img_2.jpg ( Size: 77.39k ) Number of downloads: 120 vanne_egr_2_img_3.jpg ( Size: 83.05k ) Number of downloads: 116 |
--------------------
renault
LAGUNA 2
2002
|
|
espacern |
![]()
Post
#720
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Incearca sa-l rasucesti....se "rupe" aderarea si apoi merge miscat fata/spate cate un pic.
Cu un cleste "papagal"de instalator.....de forta nu de jucarie! |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 10:36 |