Am lovit cu roata de bordura, janta indoita, volan stramb
![]() ![]() ![]() |
Am lovit cu roata de bordura, janta indoita, volan stramb
mandelu |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
|
||
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Pentru atata treaba cat spui tu eu nu as inlocui janta ... poate indreptata putin si atat ... cat despre volan ... se rezolva si ala ... daca nu are joc, nu trage masina dreapta stanga ... poate fi ceva usor ... bafta
P.S. ca sa evit un pieton ... am urcat si eu cu rotile din stanga pe o bordura (la vreo 50-60km/h) ... ce sa spun ? ambele au trebuit indreptate, ambele au ruginit in zonele lovite ... dar ambele sunt pe masina ... nu a trebuit mai mult plumb pe ele ... nu s-a rupt/indoit nimic la directie ... huh ... deci se poate "trece si usor peste o bordura" This post has been edited by cmandrei: 20 Feb 2006, 09:29 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
mandelu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Aha mersi. Dupa cum ziceam nu aveam viteza mare ca ma asteptam sa patinez insa nu in halul asta. Nu stiu daca pot indrepta ceva la janta aia ca e doar marginea aia putin tesita, deci nu indoita. S-a racait de bordura si normal.....
Si nici nu pare roata aia mai desumflata. Nici nu am verificat decat la mana asa, ceea ce e total irelevant. |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Cu prima ocazie sa te duci la un vulcanizator sa-ti puna roata pe aparatul de echilibrat si sa-l intrebi daca fuleaza cumva janta (daca spui ca ai lovit-o lateral). Daca da, ar cam trebui sa o schimbi, nu se mai poate indrepta. Oricum sunt sanse destul de mici sa ajunga janta in stadiul asta, dar daca observi bataie in volan atunci e cazul sa o verifici. Daca e de echilibrat ceva la roata e bine sa o faci.
Janta fuleaza atunci cand e stramba din dreptul prezoanelor, nu de la margini. |
--------------------
.
.
.
|
|
mandelu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Ce inseamna bataie in volan, tremuriciul ala? ala il am la 140-150 la ora si il am de cand am masina (probabil geometria imperfecta a rotilor). Insa pana la 140-150 nu am nimic. De cand am lovit roata nici nu am trecut de 100 insa. Diseara cand ajung acasa si o sa am motorul cald ii dau putin 3000 de ture cu a 4-a sa vedem.
Nu pare stramba in dreptul prezoanelor, mai e capacul partial spart, pe care inca nu l-am dat jos. Doar pe o portiune a marginii e janta stramba. |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
puscasebastian |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 18 November 05 ![]() |
apropo de tremuriciul volanului la 140 km/h, ce se poate face pt a remedia problema?
|
--------------------
renault
symbol
2005 renault clio symbol 1.5 dci 80 cp 2005
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#7
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Trebuie echilibrate rotile si daca continua ... "facut" unghiul/geometria ... exista topic-uri pe tema ...
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
mariuse |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 14 March 05 ![]() |
o problema asemanatoare am si eu. si eu am lovit o bordura cu roate din partea dreapta. de atunci mi-a crescut sensibilitatea directiei, in sensul ca fiecare denivelare pe care o iau o simt imediat in volan. altfel spus volanul mi se misca mult pre usor dupa parerea mea. pe drum drept, fara denivelari, nu se intampla nimic, directia ramane stabila si nu trage. are cineva idee de la ce-ar putea fi?
|
-------------------- |
|
Solon |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Amortizor dus,s-a strambat!Asta e prima concluzie-nu de alta dar am experienta.
A doua du-te sa-ti faci geometria. |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
3xtreme |
![]()
Post
#10
|
Fraier incepator Group: Members Posts: 100 Joined: 31 January 06 ![]() |
daca volanul sta intr-o parte cand mergi drept, e clar ca ai bieleta stramba. Schimbatul bieletei implica si refacerea geometriei.
Janta e problema cea mai mica in toata afacerea. |
--------------------
Renault
Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP
2004 / 2007 Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
|
|
mariuse |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 14 March 05 ![]() |
Da, amortizorul era stramb intradevar si l-am schimbat. Fara rezultat insa.
Deci mai ramane sa fac geometrie. Teama mea este sa nu fie ceva de la caseta de directie. This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 14:46 |
-------------------- |
|
raszvan |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 2 September 05 ![]() |
voi ma speriati cu directia asta. Cand aveam cazanul ala de dacie (an 77), luam gropi de-mi sarea volanul din mana (nu exagerez) si nu avea nici pe dracu.
|
--------------------
ex clio
symbol 1.5 dci
2005 megan dci, 2003.
|
|
Tudor |
![]()
Post
#13
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai casco, vezi ca ce ai patit tu este caz acoperit de casco.
Oricum, trebuie verificate in service + vulcanizare: - echilibrare janta (urmeaza sfatul lui laurentziu) - bieleta - amortizor (inteleg ca pe asta l-ai schimbat deja) - geometrie - caseta de directie (de verificat ultima, in cazul in care toate celelalte sunt ok, dar masina tot trage stanga); personal nu cred sa fie caseta atinsa, deoarece biela e gandita sa preia socurile relativ usoare si sa se deformeze, caseta se defecteaza doar la lovituri puternice (accidente nasoale, rasturnari, d'astea) sfat: nu accepta corectarea problemei prin rotirea volanului din prinderea lui (decat dupa verificarea si rezolvarea tuturor corectiilor de mai sus, incl. caseta); mai devreme asa ceva inseamna "ascunderea gunoiului sub pres" = vei avea volanul drept, dar masina iti va uza rotile inegal si va continua sa traga usor stanga. |
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
hellcat |
![]()
Post
#14
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Indreptarea volanului se face din refacerea geometriei pe stand. Cu aceasta ocazie se vor verifica si bieletele de directie.
E clar ca ceva nu-i in regula. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
Solon |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Dupa schimbarea amortizorului, in cazul in care volanul e tot stramb se face geometria.Caseta in mod normal nu ar trebui sa aiba nimic.
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
mandelu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Voi ma speriati. lovesc o bordura cu 20 la ora si patesc atatea lucruri rele? da ce, e din sticla? Astept pana la revizie si vedem acolo. Daca e ceva nasol trecem pe casco.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
Solon |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu,nu e din sticla,dar bordura e din GRANIT!
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
dragos13 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 25 October 05 ![]() |
Din pacate trebuie sa fii convins ca ordinea fireasca este urmatoarea : bieleta de inlocuit, neaparat si cap bara (sa nu cumva sa accepti schimbarea bieletei fara inlocuirea capului de bara respectiv), janta de inlocuit, si geometrie.Scriu din proprie experienta, am lovit bordura dib sensul giratoriu de la Metro Berceni, si ceea ce este mai grav a trebuit sa inlocuiesc si amortizorul. Mentionez ca am facut si 3 verificari ale geometriei. Atentie la janta de rezerva, exista riscul sa fie mai grea sau mai usoara decat celelalte de pe masina si vei avea iar deviatie a volanului.Crede-ma sincer am tras acest chin din 3 decembrie 2005 si abia acum o saptamana sper sa se fi rezolvat.(intre timp am schimbat si anvelopele intre ele fata/spate).Bafta multa
Dragos |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer 1.5 DCI 110 Hp
2014 Expression eco2
|
|
cipman |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Nu stiu cum a facut mandelu dar eu va dau un sfat: in cazul in care vedeti ca nu mai aveti ce face si impactul cu un astfel de obstacol e iminent si de neevitat, ridicati piciorul de pe frana si indreptati rotile fata cu o fractiune de secunda inainte de impact. Asta ca sa lasati roata/rotile sa se rostogoleasca peste obstacol si puntea sa preia socul cat mai "frontal" (chiar daca masina e dispusa oblic fata de obstacol). Dupa care, se poate pune frana sau braca rotile daca e necesar. In felul asta sunt mari sanse sa va micsorati nota de plata sau chiar sa scapati doar cu o janta indoita. Motociclistii si biciclistii au deja in sange reflexul asta (impus nu atat de menajarea obiectului cat de riscul de a pica in freza).
Acelasi lucru e valabil si pt. gropi sau alte neuniformitati grosolane pe asfalt (chiar si liniiile de tramvai transversale). Ridicati piciorul de pe frana la traversarea lor. Asta daca vreti sa va mai menajati masina. Tot din motive de menajare uneori se apasa ambreiajul la traversarea gropilor etc. |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
EL_BGD |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 850 Joined: 9 September 05 From: Bucharest ![]() |
@cipman - pe asta cu ambreiajul am mai auzit-o dar n-am inteles-o nici pana acum; poti sa-mi explici?
![]() multumesc |
--------------------
Renault
Clio 1.4 16v
2003 bicorp Clio II Bicorp, Pack Expression, 1.4 16V 98cp, 2003
|
|
Solon |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Cred ca are legatura cu faptul ca masina nu e in sarcina in momentul cand apesi ambreiajul!
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
mandelu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Eu eram paralel cu respectiva bordura nicidecum perpendicular pe ea. Si am lovit-o evident oblic, insa foarte putin ca eram foarte aproape de ea.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
mariusica |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 1 March 06 From: constanta ![]() |
fratilor e bascula stramba
am patit o si eu si dupa ce am schimbat bascula volanul a revenit |
--------------------
clio
1.5 symbol
2002
|
|
rttt_gia |
![]()
Post
#24
|
![]() ExRenoAR Group: Members Posts: 488 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca era bascula stramba, cred ca era destul de vizibila defectiunea, adica se vedea ca nu sta roata cum trebuie. CRED
|
--------------------
Kia
Cee'd
1.6 L
|
|
letitia |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Am patit-o cu sotul meu - sofer f bun de altfel in 99% din situatii- bordura de la Metro de la Ploiesti
![]() |
--------------------
Fiat
Seicento
2001, 899cmc
- B------ Fiat Seicento, 899cmc, 2001
|
|
rttt_gia |
![]()
Post
#26
|
![]() ExRenoAR Group: Members Posts: 488 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate au fost mecanicii aia nesimtiti si s-au uitat la masina in dorul lenii... cand am avut parte de un incident asemanator (planetara, bascula, bieleta etc, caseta de directie etc.) dupa fiecare piesa inlocuita faceau geometrie... intr-un final a iesit bine totul.
|
--------------------
Kia
Cee'd
1.6 L
|
|
Solon |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
O alta varianta ar fi dupa ce schimbi,faci geometria,daca volanul tot stramb este il desfaci si il asezi in pozitia normala.
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
letitia |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 August 02 From: Bucuresti ![]() |
E posibil si asta desi masina era pe firma si duceau in service-ul ala mai multe masini deci nu cred ca ar fi facut magarii. Iar seful de service era un tip super de treaba.
|
--------------------
Fiat
Seicento
2001, 899cmc
- B------ Fiat Seicento, 899cmc, 2001
|
|
rttt_gia |
![]()
Post
#29
|
![]() ExRenoAR Group: Members Posts: 488 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu pot sa imi dau o explicatie... cred ca mai bine faceti cum zice solon (daca toate sunt OK)
|
--------------------
Kia
Cee'd
1.6 L
|
|
Solon |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Mie asa mi-au facut,dupa ce au schimbat tot.
|
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 17:31 |