Pregatirea clio-ului pt sezonul rece, iarna, ...ca se apropie
![]() ![]() ![]() |
Pregatirea clio-ului pt sezonul rece, iarna, ...ca se apropie
Solon |
![]()
Post
#331
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|||
sandman_ |
![]()
Post
#332
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
ai fi figurant daca ai avea vw. dar cum ai reno, intri in categoria inferioara; Untermensch.
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Solon |
![]()
Post
#333
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
De ce mah?
Nu sunt tot bani munciti? |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#334
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Ba da. Cand i-am aratat unui tip brosura de la M2cc in nov. 2003, reactia lui a fost: "a, un reno. Am auzit ca nu sunt bune". Si masina se comercializa in Franta de 2 luni si in AUstria de 2 saptamani. Nu conta ca e CC,conta ca e reno si ca e proasta. La fel si cu Fiat, PSA, etc...
Daca nu e BMW, Mercedes sau VAG, e semi-masina... |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
k0b3 |
![]()
Post
#335
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
A nins ieri in Iasi si a inghetat bocna prin oras. Sunt foarte multumit de Michelin Alpine, numai ca trebuie sa stau tot timpul cu ochii in oglinda retrovizoare si sa ma feresc de restul participantilor la trafic
![]() |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
Kata |
![]()
Post
#336
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
![]() ![]() s-a facut polei? pe aici prin Buc e flescaraie pe drumurile principale si ceva zapada pe cele mai laterale. ninge in continuare, is cam -3C sa vedem daca ingheatza la noapte cum o fi... multumit de caucicurile de iarna si ma feresc de aia cu Dacii care se pun in fundul meu... ![]() ![]() This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 10:12 |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
lamar |
![]()
Post
#337
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 8 November 05 ![]() |
Astazi a nins in Pitesti si este prima zapada pentru Clio meu.Sper sa nu fiu offtopic cu urmatoarea intrebare. Cum se comporta ABS-ul pe zapada? Sunt incaltat cu gume goodyear de vara. Am pus cateva frane de proba dar nu am observat nimic spectaculos cu ABS-ul asta.
|
--------------------
renault
clio fidji
2005 80cp Fidji 1.5dci 80cp. 11-2005 acum 100cp si 230nm
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
@Kata
S-a facut aseara... azi dimineata erau -10 grade. Dar oricum, s-au miscat super rapid astia cu drumurile si au facut curat. This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 10:13 |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#339
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
@lamar
Cateva cautari pe forum te vor edifica despre functionalitate ABS-ului. In orice caz, performantele lui sunt strans legate de cauciucuri si implicit de aderenta cu solul. Poti sa ai si mama ABS-ului ca daca nu ai aderenta nu te opresti. ABS-ul te ajuta sa optimizezi distanta de franare (in functie de aderenta) si ofera control asupra directiei in timpul franarii. This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 10:13 |
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
Kata |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
am derapat eu urit acu 3 ierni in bucuresti cu opelul. aveam ceva viteza, am prins gheatza pe jos. am incercat sa frinez si dus am fost (mi-a fugit fundul masinii). avand abs am reusit sa-l evit pe unu si am intrat intr-un perete de gheatza/zapada. mi-am spart doar proiectorul stinga...
ABS sau nu, puneti cauciucuri de iarna. fac diferenta.... |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
hebron |
![]()
Post
#341
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Oricum mai bine cu ABS...Am mers iarna trecuta cu cauciucurile de vara sau de ce-or fi cu care e pregatita masina si a fost ok, in afara de un derapaj in curba(unde aveam viteza cam mare) .La franarile din oras si-a facut datoria, pe langa sfanta frana de motor.Se vede ca mentine traiectoria masinii dreapta.
|
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
Floppy |
![]()
Post
#342
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 28 September 05 From: BRASOV ![]() |
@Hebron: "Se vede ca mentine traiectoria masinii dreapta."
As zice ca permite controlarea traiectoriei masinii. Tocmai asta e smecheria ca, daca ai ABS si intra in functiune, poti controla traiectoria masinii: poti sa iei stanga sau dreapta, dupa cum ai nevoie. Masina "te asculta". Traiectoria nu e dreapta, e dupa cum tragi de volan. Fara ABS, daca ai apucat sa blochezi rotile, masina se comporta ca o sanie, nu o mai controlezi, si se duce unde vrea ea (in alta masina/sant/stalp). |
--------------------
Renault
Clio 1.5 dCi
- PH10RXB
2005 Extreme I love my car!!!
|
|
hebron |
![]()
Post
#343
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Pai asta ziceam si eu...baga tu picioru' in frana fara ABS si numai drept nu o sa mai mergi.Eu nu am avut curiozitatea sa mai si virez in timp ce am franat pe zapada, constatarea a fost ca masina se opreste drept, fara a se abate de la traiectorie....
M-am referit la functionarea ABS ului pe zapada, iti zic io ca deja la 30 la ora daca franezi si tragi de volan tot sanie te faci pe zapada inghetata/gheata cu ABS cu tot |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
Floppy |
![]()
Post
#344
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 28 September 05 From: BRASOV ![]() |
Pai, dupa cum spui tu, daca am ceva in fata pe care trebuie sa-l ocolesc, am ABS, franez si merg DREPT...? Adica intru in acel ceva (orice o fi el)?
Cu ABS-ul in functiune, franez, rotile NU SE BLOCHEAZA, si eu ocolesc obstacolul. Altfel, daca ABS -ul e bun DOAR sa tina traiectoria DREAPTA... drept in sant ne trezim. Daca esti in curba, franezi si-ti intra ABS-ul functiune, o sa-ti tina traiectoria dreapta? Adica nu mai iei curba? Iar despre zapada inghetata/gheata... si 30km/h... ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.5 dCi
- PH10RXB
2005 Extreme I love my car!!!
|
|
hebron |
![]()
Post
#345
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Ok....ai dreptate...poate nu m-am exprimat eu prea bine sau poate ca nu am experienta ta...ai dreptate si cu viteza, calculatorul tau de bord a facut o medie de 20 de km/h in oras in conditii de carosabil uscat.Oricum e mai bine sa previi..mergi mai incet ca sa poti ocoli obstacolele...
De exemplu azi pe unde nu se aruncase nimic anti-derapant nu prea aveai pe unde sa ocolesti un eventual obstacol, tot oprirea in conditii de siguranta ramanea... ![]() |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
hebron |
![]()
Post
#346
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
Iar prin traiectorie dreapta am vrut sa zic ca ramane aia pe care o vrei tu...nu trebuia sa subliniezi atat...
![]() |
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
Floppy |
![]()
Post
#347
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 28 September 05 From: BRASOV ![]() |
A fost doar o neintelegere legata de exprimare... Nu stiu, insa, ce zici de media de 20 km/h? Ai citit la topicul de consum? Acolo scrie si de vreo 800 km in afara Bucurestiului! Chiar si lui Alx i-am atras atentia asupra chestiei respective. In Bucuresti, media mea e cam 12-15 km/h
![]() Noroc ca vine vacanta! ![]() P.S. Cred ca s-a terminat cu topicul asta, pe anul asta... Iarna a venit, nu se mai apropie ![]() |
--------------------
Renault
Clio 1.5 dCi
- PH10RXB
2005 Extreme I love my car!!!
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#348
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE Cu ABS-ul in functiune, franez, rotile NU SE BLOCHEAZA, si eu ocolesc obstacolul. Doar daca ai macar un pic de aderenta. Daca nu ai deloc, te duci drept in obstacol, cu rotile invirtindu-se, neblocate. Faptul ca rotile se invirt nu garanteaza ca masina vireaza. ![]() Daca exista un pic de aderenta, ABS-ul te ajuta s-o gasesti si sa te mentii la limita ei. Daca insa nu e deloc, ghinion. ABS-ul nu-ti poate scoate aderenta din nimic. Nu numai frinarea depinde de aderenta. Si directia depinde de ea. No aderenta => no directie. Poti sa ai si mama ABS-ului. Dar da un search, ca s-a mai discutat destul de mult despre asta. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Floppy |
![]()
Post
#349
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 28 September 05 From: BRASOV ![]() |
@Vlad: "Doar daca ai macar un pic de aderenta."
Vlad, de acord, am pus in discutie cazul cand rotile NU se blocheaza. Pentru restul de cazuri... am zis: "Iar despre zapada inghetata/gheata... si 30km/h... wacko.gif wacko.gif wacko.gif" |
--------------------
Renault
Clio 1.5 dCi
- PH10RXB
2005 Extreme I love my car!!!
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#350
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
Va contraziceti aiurea,pentru ca spuneti acelasi lucru:
e f. bine sa ai ABS, pentru ca nu permite blocarea rotilor. chiar daca rotile nu sunt blocate si nenea ABS isi face treaba, daca soferul vruscheaza volanul, rotile pierd aderenta. |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Floppy |
![]()
Post
#351
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 28 September 05 From: BRASOV ![]() |
Corect! Cum am zis, a fost o neintelegere legata de exprimare...
Sandman a pus punctul pe i, asa ca zic sa ne oprim aici. A venit iarna! Suntem pregatiti! Ura!!! |
--------------------
Renault
Clio 1.5 dCi
- PH10RXB
2005 Extreme I love my car!!!
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#352
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Mai fac si eu cateva precizari la conducerea de iarna.
Cand mergeti pe drum inghetat/inzapezit si va apare un obstacol in fata, daca aveti ABS franati cat mai puternic si apoi , pe masura ce viteza s-a redus destul de mult se va incerca ocolirea obstacolului. NU se va brusca volanul. Daca nu aveti Abs, atunci veti franati IN IMPULSURI cat mai des va permit muschii picioarelor (adica simulati ABS-ul) si, cand credeti ca ati redus viteza suficient de mult, puteti sa manevrati volanul, CAT MAI FIN. Se va evita bruscarea, ca dealtfel in orice situatie de mers pe teren cu aderenta scazuta. Daca va fuge spatele pe gheata, atunci trageti de volan in aceeasi parte in care fuge spatele. Ideal ar fi sa faceti cat mai din timp aceasta manevra, daca se face prea tarziu atunci nu mai are nici un efect. Atunci cand ramaneti impotmoliti in zapada, nu incercati sa iesiti din impas supraturand rotile, deoarece ele vor sapa in zapada de sub ele; in acelasi timp, caldura anvelopelor ce se rotesc va topi zapada, ce va ingheta la loc sub roata. Asa ca roata se va afla suspendata pur si simplu, fara aderenta. |
--------------------
.
.
.
|
|
sandman_ |
![]()
Post
#353
|
![]() software engineer Group: Members Posts: 2.416 Joined: 20 June 05 From: Viena, Austria ![]() |
E de preferat o franare progresiva, la limita ruperii aderentei, pentru ca ABS sa nu actioneze
This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 10:14 |
--------------------
Renault
Megane 2(.1) C-C
- GJ-01-SSP
Dinamique, 2.0 16v 136cp, 2005 Renault Laguna 3 2.0dCi, 150CP, 2008
and the best is still to come... |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#354
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pai am pus o frana pe polei nu foarte puternica si mi-a intrat ABS-ul instant, chiar nu stiam ce se intampla de a intrat asa repede. Am sa mai experimentez sa vad cum pot sa franez pe gheata fara sa intre ABS-ul. E prima mea iarna cu ABS, asa ca voi vedea cum controlez masina.
Deocamdata am patit chestia asta la instalatia de dezinsectie de la iesirea din jud Braila la 7 dimineata, la -2grade, in rest n-am avut treaba cu poleiul. |
--------------------
.
.
.
|
|
padre |
![]()
Post
#355
|
![]() Il padrino Group: Members Posts: 1.890 Joined: 20 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Am postat si la Generalitati Megane, scriu si aici ca nu se stie de unde sare sfatul bun.
Va rog sa ma ajutati sa gasesc niste anvelope bune si nu scumpe pentru o masina, detaliile le gasiti aici. http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40703&st=0entry60736 Second hand in buna stare ar fi cel mai bine, cred, bani nu prea sunt de cheltuiala insa anvelopele care sunt acum pe masina au facut aproape 7 ani si mai au un pic si devin slick-uri :-)) Dimensiune 205/70R15, anvelope pentru un SUV fara pretentii. |
--------------------
Ford
Mondeo
2.5T ex Renault Megane 2.1 1.5 dCi
|
|
itharangus |
![]()
Post
#356
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
@Laurentziu83
Eu tocmai am intrat cu Clio in alta masina ieri ( amea n-a avut nimic insa bara celeilalte masini a fost un pic sifonata); afara ningea, am prins o pojghita de gheata (balti inghetate) acoperita cu zapada, m-am dus ca pe sanie cand am franat pana in Fordul ce imi aparuse in fata (era un drum ingust - alee cu 2 sensuri de circulat), cu tot absul meu si al Fordului... Si n-am avut viteza (vreo 15kph) insa era si curba stransa vizibilitate minuscula... Vlad Soare are dreptate, si eu am ajuns pe viu la concluzia ca FRANA DE MOTOR E DE BAZA PE POLEI/ZAPADA/GHEATA si mai ales distanta fata de celelalte masini. De ce n-a patit nimic masina mea? Pentru ca la Clio bara e din plastic elastic si s-a indoit dupa care si-a revenit plus un bandou negru care mascheaza eventual zgarieturi; pe cand la Ford Mondeo , model mai vechi era din plastic care s-a spart iar peinterior cu ceva burete/spuma. This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 10:14 |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
Kata |
![]()
Post
#357
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
@padre
du-te omule in targ la vitan...cum intrii pe stinga sunt vreo 10-12 chisocuri cu cauciucuri. iti dau factura si garantie 18luni parca. poti negocia si cu ei. eu de acolo am luat cauciucuri de iarna. sambata si duminica nu platesti taxa daca intri... daca vrei insa doar SH incearca la pod la Fundeni la Autosoft (www.auto-soft.ro) This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 10:15 |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#358
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pe gheata, cea mai buna e o masina cat mai mica si mai usoara, azi am prins si eu ceva polei si pot sa zic ca mi-a fost mai frica decat inainte cand mergeam cu matizul. Inertia e mai mare la masina mai grea.
singura solutie e sa ai cauciucuri de iarna cat mai bune, cu crampoane stiu ca nu e voie, dar prin tarile nordice se merge cu 120 pe gheata (dar nu cu cauciucuri global la 1 milion bucata). Cu cauciucuri de vara e mai nasol, datorita lipsei de elasticitate la temperaturi scazute. |
--------------------
.
.
.
|
|
Ge0rge |
![]()
Post
#359
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 23 February 06 ![]() |
QUOTE Inseamna ca temperatura e mai mica (sau egala, cred) cu 3 grade celsius si deci exista pericolul producerii de polei. Cel putin asta imi amintesc ca scrie in cartea mea... si mi-e lene sa verific Bai ce gadget tare avem noi si nu stiam Apropos in cat timp ar trebui sa se incalzeasca in masina la 2C ? pentru ca ma gandesc cu groaza la ce temperaturi vor veni |
--------------------
EX Clio Symbol 1.4
Astra H Enjoy+ 1.6 115Hp
2007 Buy Date: 10.04.2006
Sell Date: 19.02.2007 |
|
Bliss |
![]()
Post
#360
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
La diesel se incalzeste greeeeeu... Mi-e frica de cum o sa fie la -20 pe viscol. In cazul in care o sa si porneasca.
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st August 2025 - 19:09 |