Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire, "poulie de dephaseur" conform manualului
![]() ![]() ![]() |
Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire, "poulie de dephaseur" conform manualului
buzasparta |
![]()
Post
#2731
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.253 Joined: 25 August 07 From: Judetul Romanica ![]() |
|
||
--------------------
renault
megane sedan 1.6 110cp
2007 expression
- GL06cxx President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94 |
|||
ghertzoi |
![]()
Post
#2732
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
recent, la 134.000 km, am schimbat prima data fulia (impreuna cu distributia).
Prima data a inceput caraitul pe la 60.000 km, in urma cu 5 ani aproximativ (rar, de 3-4 ori pe sezon primavara/toamna). Anul acesta facea mult mai frecvent. Am curatat si electrovana inainte sa schimb fulia (si tot caraia, dar mult mai rar). Fulia este originala (reperul cu 505 in coada), pret 400 Lei (magazin piese auto). This post has been edited by ghertzoi: 12 Jun 2017, 16:05 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
quetzalcoatl |
![]()
Post
#2733
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 7 July 14 ![]() |
Ieri am schimbat uleiul si filtrul de ulei si tot ieri am auzit pentru prima data acel carait foarte puternic la "pornire". Am pus ghilimele deoarece nu a pornit motorul dupa acel carait oribil. La a doua incercare, dupa aproximativ 5 secunde, a luat-o...Am pus probabil cel mai scump ulei, Mobil 1 0w40 European Car Formula avand in vedere ca masina are sub 93 000 km. Incerc sa justific aparitia caraitului prin faptul ca operatiunea de schimbare a durat de pe o zi pe alta, asta deoarece am spalat si electrovana si motorul a stat fara ulei mai bine de 12 ore. Ma gandesc ca ar putea exista o legatura intre aparitia acelui carait si perioada lunga in care motorul a stat fara ulei, sau nu ?
|
--------------------
Renault
Megane
2007 cabrio
|
|
argon |
![]()
Post
#2734
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Altădată nu pune cel mai scump ulei, ci cel recomandat. 0w40 nu e pentru motorul tau. Doar să știi de ce ai probleme.
![]() This post has been edited by argon: 17 Jun 2017, 08:10 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
quetzalcoatl |
![]()
Post
#2735
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 7 July 14 ![]() |
Si care zici ca este cel recomandat ?
Am luat aceasta hotarare in urma citirii a catorva marturii si postari de pe aici pe forum. Am cictit de aparitia acestui carait la masini cvasinoi, la cateva mii de Km cu uleiul din fabrica si presupun cel recomandat. am pus uleiul respectiv pentru o fluiditate buna la rece si pentru a ajunge cat mai usor uleiul la fulie in cazul pornirii la rece. Si oricum, zgomotul a aparut la prima pornire dupa ce am pus uleiul. Presupun ca fulia n-are capacitati paranormale si "mirosind" ca am pus un ulei nerecomandat, ce si-o fi zis? hai sa i-o trag moftangiului asta neascultator... Si nu cred ca este cel mai scump ulei. daca nu ma-nsel Castrol Edge Titanium 5w40 este la acelasi pret sau poate mai scump, iar la performante/caracteristici sta mai bine Mobil1 0w40... This post has been edited by quetzalcoatl: 17 Jun 2017, 08:52 |
--------------------
Renault
Megane
2007 cabrio
|
|
argon |
![]()
Post
#2736
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La megane 2 benzina 5w40 sau 10w40, scrie clar în manual. Plus ceva cu w30 pentru fuel economy, dar 0w nu am văzut ! Cu altele cuvinte e prea subțire la rece.
This post has been edited by argon: 17 Jun 2017, 11:30 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2737
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
Salutare forumisti, am promis ca revin cu detalii dupa ce schimb distributia. Totul e bine si frumos pana la zgomotele si vibratiile care au aparut la scurt timp dupa ce am schimbat distributia. In jur de 1800rpm si intre 2800 si 3000 vibraza toata masina de-ti clantane dintii, in rest e ok. Cand e subturata vibraza diferit, pe o tonalitate mai joasa, dar e tot vibratie si nu balbaiala normala a motorului subturat.
Distributia e OE de la epiesa, pompa de apa ruville si fulia defazoare e cea de 375 ron si pare sa fie DELPHI dupa ce scrie pe ea. Procedura de schimbare a fost cea din manual cu cale si pin blocator. Astept pareri si sugestii ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
CBb |
![]()
Post
#2738
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 April 11 ![]() |
Incearca sa iti cumperi o electrovana de pe Aliexpress. Nu merita sa iei de pe aici. E 600 ron la noi si in China e 20 dolari, cu tot cu transport. Poate sa fie fulia buna, dar daca nu baga ulei in ea, caraie.
This post has been edited by CBb: 23 Jun 2017, 09:58 |
--------------------
renault
megane 3
1.5 dci, 2011, euro 5
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#2739
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.318 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si zici tu ca aia de 20 usd este acelasi lucru? Nu zic ca aia de la noi are pretul corect ... dar ?
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
quetzalcoatl |
![]()
Post
#2740
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 7 July 14 ![]() |
Citeste aici ! http://www.reno.ro/index.php?showtopic=418...dpost&p=4635616
|
--------------------
Renault
Megane
2007 cabrio
|
|
Salinas |
![]()
Post
#2741
|
![]() Membru Group: Members Posts: 190 Joined: 18 November 12 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(raducu982 @ 23 Jun 2017, 09:53) Salutare forumisti, am promis ca revin cu detalii dupa ce schimb distributia. Totul e bine si frumos pana la zgomotele si vibratiile care au aparut la scurt timp dupa ce am schimbat distributia. In jur de 1800rpm si intre 2800 si 3000 vibraza toata masina de-ti clantane dintii, in rest e ok. Cand e subturata vibraza diferit, pe o tonalitate mai joasa, dar e tot vibratie si nu balbaiala normala a motorului subturat. Distributia e OE de la epiesa, pompa de apa ruville si fulia defazoare e cea de 375 ron si pare sa fie DELPHI dupa ce scrie pe ea. Procedura de schimbare a fost cea din manual cu cale si pin blocator. Astept pareri si sugestii ![]() Mecanicul care a schimbat distributia, ce zice? Eu pe el l-as intreba prima data! Ar ridica din umeri, asa-i? |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Grandtour
1.6 16v Privilege 2004 cu GPL
|
|
mark`` |
![]()
Post
#2742
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
Nu e la punct distributia.
|
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2743
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
Am fost la un alt mecanic, a verificat distributia si zice ca e bine, in schimb acuza fulia defazoare ca e ieftina/turceasca si din cauza asta vibreaza. Pe de alta parte un al treilea mecanic mi-a spus ca ar fi de vina capacul de distributie si suportul de tampon, nu sunt puse corect la loc si de acolo provine vibratia.
Cu capota deschisa nu se aude nimic deosebit ... se aude doar in habitaclu. |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
espacern |
![]()
Post
#2744
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Fulia defazoare noua se monteaza cu ajutorul unui dispozitiv de imobilizare scump.....si dupa o procedura speciala.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Diac |
![]()
Post
#2745
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Am bagat si eu masina la schimb fulie defazoare+curea de distributie. Restul nu mai schimb ca am facut distributia acu un an si ceva.
Dupa asta, sper sa nu mai am probleme : fulie noua acum, captor ax came schimbat asta iarna, electrovana noua montata in primavara? Mai e ceva ce tine de functionarea VVT-ului ce ar trebui schimbat? |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
espacern |
![]()
Post
#2746
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(Diac @ 27 Jun 2017, 09:00) Mai e ceva ce tine de functionarea VVT-ului ce ar trebui schimbat? Ulei! |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Diac |
![]()
Post
#2747
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Si asta. Desi are 3000 km si oamenii au zis ca nu e neaparat nevoie, am insistat sa-l schimbe.
|
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
CBb |
![]()
Post
#2748
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 26 April 11 ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 23 Jun 2017, 11:07) Pentru mine, momentan, e acelasi lucru. E montata electrovana de vreo saptamana si merge perfect. In exact 30 de zile a ajuns. Trebuia sa iau vreo trei.. Sa fie si de rezerva. Deci, inainte de a suspecta fulia, ia in calcul si electrovana. Ca degeaba e fulia noua, daca nu baga electrovana ulei in ea. |
--------------------
renault
megane 3
1.5 dci, 2011, euro 5
|
|
Diac |
![]()
Post
#2749
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
Diac |
![]()
Post
#2750
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
QUOTE(espacern @ 27 Jun 2017, 09:03) https://www.emag.ro/ulei-motor-renault-evol...8/pd/DHBFHYBBM/ Merita acest RN tech ? Sau e acelasi lucru cu cel obisnuit 5w40 900sxr sau mai bine 5w40 nf? This post has been edited by Diac: 28 Jun 2017, 11:35 |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
Diac |
![]()
Post
#2751
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
QUOTE(Diac @ 29 Jun 2017, 09:57) Schimbat si defazorul s*lii. + curea distributie Contitech. Ma rog la ora actuala e o varza prin curelele si rolele mele. Ani trecut am schimbat distributia cu oem. Acuma am curea de alternator gates si de distributie Conti. Fulie alternator oem noua, adica Hutchinson. Ulei nou, desi ala vechi avea doar 3000km. Electrovana asta primavara, captor asta iarna, daca iarasi merge prost, îi dau foc. La ora actuala pleacă la sfert dar e irelevant ca este cald, uleiul fluid. Sa vedem la toamna-iarna. <span class='edit'>29 Jun 2017, 14:18:</span> Ps Mi-am facut un hatar si am dat 40 Ron pe niste biti torx in 5 colturi ai am desfăcut defazorul. Mi-am adus aminte că încă îl am si pe cel vechi, schimbat in 2011.Observ ca ala pus in 2011 are stantata alta serie decât cea de pe cutie. Ala nou avea seria cu 505 in coada. Este evident ca si la o uzura microscopica, masina merge prost. asta e cel pus in 2011 [attachmentid=1628065373][attachmentid=1628065374][attachmentid=1628065375] [attachmentid=1628065376] Si acuma cea din fabrica, din 2005, inlocuita in 2011 [attachmentid=1628065377] [attachmentid=1628065378] [attachmentid=1628065379] |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2752
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
Electrovana mea Made in China are deja 5000 de km și merge. Nu văd vreo diferență, nu simt scădere de putere sau altceva. Că mi-a căzut catalizatorul, e altceva, merge foarte prost pe benzină, se aud numai scârțîieli din el, ca la o dacie veche. Am fost preventiv și șmi-am luat unul de schimb. Dar pe GPL este ok. Fulia mea defazoare SH se ține și ea bine, clănțăne la aproape orice pornire lși apoi silent. O să o schimb luna viitoare, să fie treaba bună. Am deja 23.000 de km cu mașina de când am luat-o și mai am o lună jumate până fac anul și mai am de plimbat. Sar de 25 de mii, presupun. Eu cel puțin nu am probleme existențiale vis-a-vis de electrovana din China, atata timp cât, la 85 de lei una, îmi permit să schimb una pe an. Și, hai să fim serioși, cu cele ORIGINALE cât au ținut fuliile? O viață, cumva? Desigur că nu. Ai aitâtea exemple, numai pe forumul ăsta câte sunt, dar în viața reală, cei care nu sunt activi aici. Și asta e numai Romania, citește forumurile de afară, e la fel cu fulia. Și toate au electrovana ORIGINALĂ. Fulia e făcută să cadă. Așa au gândit-o francezii, așa va fi mereu. Și a căzut cu electrovane ORIGINALE, întotdeauna. Cred că sunt primul din România care am cumpărat și folosit una ”contrafăcută”, cum ar spune unii sau alții. Ideea este că uleiul este foarte inportant, nu electrovana sau fulia. Eu nu am ajuns, încă, la nici o concluzie. Am văzut niște teste ale unui inginer pe Tube în legătură cu puterea de lubrifiere ale uleiurilor auto și am rămas uimit de GM 5w30, uleiul pe care il folosesc acum este foarte ok, mult mai ok ca multe uleiuri de firmă de peste 150 de lei bidonul. Am rămas uimit și de Total 5w40, pe care cred că-l voi testa la următorul schimb. Se pare că și la uleiuri sunt tone de mituri, mai ales la cele ”de firmă”. De fapt, marketing, evident.
This post has been edited by zamolxe12003: 5 Jul 2017, 21:26 |
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
quetzalcoatl |
![]()
Post
#2753
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 7 July 14 ![]() |
Si deci ce ulei folosesti ?
Mie mi-a spus cineva mai sus ca uleiul pe care l-am bagat, Mobil 1 0w40 European Car formula este prea fluid (subtire). Vreau sa va spun ca Elf Evolution SXR 5w30 recomandat de Renault la toate motoarele pe benzina in afara de 2.0T Renault sport, este mult sub ce am bagat eu, in sensul ca vascozitatea la 40 C este 57 iar la 100 C este vreo 10 fata de European Car Formula care are 75 si 13,5...Nu mai spun de indicele de vascozitate care este 160 fata de 185...Bine, si pretul difera... This post has been edited by quetzalcoatl: 8 Jul 2017, 13:24 |
--------------------
Renault
Megane
2007 cabrio
|
|
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2754
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
Acum am GM 5w30, iar la schimb voi pune Total 5w40. 0w mi se pare excesiv de subțire, iar noi nu avem ierni așa de dramatice pentru ca uleiul să fie extrem de subțire iarna. 0w pui dacă ai ierni cu temperaturi la pornre de -15, -20 permanent, zi de zi. Ca la rușii siberieni, de ex
![]() ![]() Oricum, nu te aștepta la minuni de la ulei. Fulia defazoare ține cât vrea ea ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#2755
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
QUOTE(quetzalcoatl @ 8 Jul 2017, 09:04) Si deci ce ulei folosesti ? Mie mi-a spus cineva mai sus ca uleiul pe care l-am bagat, Mobil 1 0w40 European Car formula este prea fluid (subtire). Vreau sa va spun ca Elf Evolution SXR 5w30 recomandat de Renault la toate motoarele pe benzina in afara de 2.0T Renault sport, este mult sub ce am bagat eu, in sensul ca vascozitatea la 40 C este 57 iar la 100 C este vreo 10 fata de European Car Formula care are 75 si 13,5...Nu mai spun de indicele de vascozitate care este 160 fata de 185...Bine, si pretul difera... Iar începem ![]() Definește "mai bun" sau "mult sub ce am băgat eu". Inginerii ăia care au proiectat motorul (și, indiferent despre ce mașină este vorba, sunt o adunătură de oameni care știu meserie) au specificat un anumit ulei, ținând cont de specificații și de costuri și încercând să găsească varianta optimă. La asta se adaugă colaborarea cu Elf, dar aia este altă discuție. Faptul că are vâscozitatea mai mare poate fi un lucru bun sau un lucru rău. Tu de unde știi, de exemplu, că vâscozitatea mai mare la 100 C nu forțează pompa? Pentru că este mai scump?? Poate ai dreptate și o fi mai bun din toate punctele de vedere, dar merită? Părerea mea că nu. La cum sunt construite motoarele în ziua de azi, dacă schimbi uleiul la timp, motorul ține mai mult ca tabla pe ea. |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
quetzalcoatl |
![]()
Post
#2756
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 7 July 14 ![]() |
Nu incepem nimic. Am vrut doar sa arat ca 0W40 nu este chiar atat de "pishwasser" si de nefolosit pentru ca nu-l recomanda Renault. Totul a plecat dupa ce am citit prin acest topic despre pacatoasa aia de fulie defazoare si pentru a gasi un optim intre fluiditate mica la rece dar si una "mare" la cald la temperaturi de peste 35 C in oras...
|
--------------------
Renault
Megane
2007 cabrio
|
|
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2757
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
Nu ai ce sa-i faci. Sistemul VVT e gandit nu tocmai bine si doar anumite masini au probleme cu defazorul. Am prieten care are 185.000 km si nu a avut vreodata probleme cu el. La a mea a fost schimbat prima data la 76000 km. Si ambele masini au folosit fix acelasi ulei Elf. Nu se poate spune cauza exacta. Mergi si speri sa nu ai probleme. Mai am un caz cunoscut care a schimbat patru defazoare in 140000 km. Si e chiar director de banca, sigur are bani de ulei...
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
Cipriansen |
![]()
Post
#2758
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 28 May 10 From: Craiova ![]() |
N-am gasit unde sa postez .
Azi de 3 ori la interval de 15 min am simtit un miros de ,,ars'' . In timpul asta am mers cu masina ~ 15 km . M-am uitat atent sub capota si am gasit cauza . Cureaua de accesorii se topise . Da , asa cum auziti . Am ajuns cu greu in service pentru ca mi se bloca volanul in mers si trageam foarte , foarte greu de el . Cand am ajuns se aprinsesera vreo 4,5 senzori in bord . Mecanicul mi-a spus ca am avut noroc ca nu a luat masina ... foc . Putea sa se intample asta ? S-a uitat daca sunt blocate urmatoarele : rola intinzatoare , compresorul , alternatorul . Toate mergeau . Maine o sa-mi puna alta curea si nu stie deocamdata ce va face . Pareri ? https://s13.postimg.org/5g6ctdxsn/IMG_20170715_153116.jpg https://s11.postimg.org/gxj62cjdf/IMG_20170715_153535.jpg This post has been edited by Cipriansen: 15 Jul 2017, 20:44 |
--------------------
Renault
Megane II
2007 / 1.4 / 16v / 98 CP
|
|
quetzalcoatl |
![]()
Post
#2759
|
Membru incepator Group: Members Posts: 31 Joined: 7 July 14 ![]() |
Ce vechime avea cureaua, ani, km ?
|
--------------------
Renault
Megane
2007 cabrio
|
|
Diac |
![]()
Post
#2760
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Ciprian. Eu zic ca de la fulia de alternator este. Are un fel de ambreiaj de cauciuc care se deteriorează.
Ca idee, am schimbat doua fulii de alternator. Prima oară, a trebuit sa rup cureaua de accesorii si sa vin acasă cu mașina pe baterie. Nu am avut nici o problema. Mașina mergea normal. Ești sigur ca de la asta nu mergea volanul? Sau poate ca si bateria ta e cam obosita? PS caută sa pui fulie INA si nu Hutchinson cum este OEM. Pare mai bine lucrata. Poate tine mai mult. |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 04:02 |