Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire, "poulie de dephaseur" conform manualului
![]() ![]() ![]() |
Fulie Defazoare - Zgomot Urat La Pornire, "poulie de dephaseur" conform manualului
greny |
![]()
Post
#2671
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 18 July 15 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 4
2019 Mégane II 1.6 16v 113 BM0J 2002
Mégane Sedan IV 1.33 tce 140 LVNB 2019 |
|||
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2672
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
Corect. Lumea a rămas cu impresia că produsele chinezești sunt proaste. A trecut de mult vremea aceea. Au o calitate extraordinară pentru prețul lor. Și apropo de preț: pompă de benzină pentru Megane - 300 de lei. Aceeași pompă identică pentru Logan - 70 de lei. Ce diferă? Marca mașinii, evident
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2673
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
Salutare forumisti!
Ma bag si eu in discutie pentru ca deja ma dor ochii de citit topicul de la inceput incoace ![]() Din martie anul acesta, am devenit posesor de Megane 2 GrandTour 1.6 16V 113 CP din 2004. Toate bune si frumoase, am luat masina de la samsar auto, ca vezi doamne ce e adus de afara e nou la noi. Motorul pornea ok, avea putere, m-am plimbat cu masina si parea totul in regula. M-a pus dracu sa schimb tamponul de la cutie (cel din spate, inspre esapament) si de acolo a inceput nebunia. Motorul a inceput sa tremure, senzatie de mers in 3 pistoane etc. Am pus multimetrul pe bobine si observ ca la cilintrii 1 si 4 consumul de curent e diferit fata de 2 si 3. Am schimbat toate cele 4 bobine + bujiile. Bonus, a trebuit sa curat si locasele bujiilor pt. ca desteptii au spalat motorul si era balta la 1 si 4, nici nu ma mir ca au cedat bobinele. Problema mai mare a fost ca mi se aprindea ASR/ESP in bord si mirosea a benzina de-ti muta nasul, dupa schimbarea bobinelor problema a disparut si motorul merge relativ ok. Am facut un schimb de ulei si aici subliniez faptul ca inainte a mers cu Castrol 5W40, eu am trecut pe Total Quartz 10W40. Am spalat motorul la interior cu motorina, in felul urmator: - am adaugat 250ml motorina peste uleiul vechi si am lasat motorul sa mearga 1, 2 minute dupa care am golit uleiul. - am scos filtrul, am pus dopul la baia de ulei, si am turnat in motor 0.5l de motorina curata. Am scuturat de masina de cateva ori sa se agite motorina in motor dupa care am golit-o. Am repetat procedura de 3 ori, pana motorina a iesit relativ curata. Pe langa asta am scos supapa de control a fuliei defazoare si am spalato in alcool tehnic. Spalarea se face mai eficient daca alimentati supapa la 12V, in asa fel incat sa se miste pistonasul. O spalare eficienta nu poate fi facuta decat cu ultrasunete. Dupa toate astea se simte diferenta clara, motorul merge bine, are putere, dar tot nu e ce ar trebui sa fie. Urmeaza un schimb de distributie, ca nu ma incred in cartea service primita de la samsar auto si cu siguranta e nevoie si de o fulie defazoare noua. Una peste alta, problemele nu sunt grave dar necesita atentie si daca e vorba de schimbat componente gen fulie defazoare ... ajung sa usture la buzunar. Ma gandeam sa reconditionez fulia in cauza, am tot arsenalul de scule necesar, oricum, voi reveni cu detalii cand ajung la acea etapa. Drumuri bune s-aveti si astept comentarii ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#2674
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
Dragă raducu982, bun venit printre forumiști.
referitor la mașină, e faină ca principiu. Nu ne-ai scris cîți km declarați ai în cartea tehnică/jurnalul de bord. Revenind la pb multiple, nu ne-ai scris ce fel de Castrol avea mașia. Dacă era EDGE, e OK. Dacă a fost cumva "magna..." atunci e mai puțin bine. Dacă n-ai peste 200 kkm, poți folosi în continuare 5W40. În cartea tehnică scrie că în zona temperată se preferă asta. În zonele reci 0W30 iar în cele calde 10W40. E o pb de ... circulație a uleiului pe "găurile" de diametru sub 2-3 mm diametru. Orice ulei sintetic ce respectă normele Renault (R700/710) este OK Să ai km mulți și fără grijă. Să ne scrii și ce km la bord are, ce lucrări de întreținere sau făcut (cf cartea tehnică) și ce i-ai mai făcut tu. Nu de alta dar așa te mai putem ajuta dacă e cazul. This post has been edited by jenka.e: 17 May 2017, 12:04 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
TomachE |
![]()
Post
#2675
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 553 Joined: 20 August 15 From: Bucuresti ![]() |
Pentru 460 ron cat este fulia,nu cred ca se merita sa o reconditionezi,de ce?!
Pe langa costul distributiei si manopera,in cazul in reconditionarea nu este tocmai buna (si nu o sa fie) mai platesti inca 1 data manopera pt distributie + fulia + cureaua.... Eu zic ca pentru suma de mai sus 1 data la 4 ani sau 50 mii,nu este asa mare deranj... In rest,multi km fara probleme ! |
--------------------
Megane II
1.6/16v 82kW 112 cp Break
2005
- B 301 AAT
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#2676
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
Eu am 128 000 km cu FD originală .... Cu cealaltă am făcut experimente După cum am mai scris, FD cealaltă am recuperat-o de "rea" de la un prieten ce a schimbat-o la un service, am demontat-o, curățat, ușor modificat...
|
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
mark`` |
![]()
Post
#2677
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
QUOTE(raducu982 @ 17 May 2017, 11:38) Salutare forumisti! Ma bag si eu in discutie pentru ca deja ma dor ochii de citit topicul de la inceput incoace ![]() Din martie anul acesta, am devenit posesor de Megane 2 GrandTour 1.6 16V 113 CP din 2004. Toate bune si frumoase, am luat masina de la samsar auto, ca vezi doamne ce e adus de afara e nou la noi. Motorul pornea ok, avea putere, m-am plimbat cu masina si parea totul in regula. M-a pus dracu sa schimb tamponul de la cutie (cel din spate, inspre esapament) si de acolo a inceput nebunia. Motorul a inceput sa tremure, senzatie de mers in 3 pistoane etc. Am pus multimetrul pe bobine si observ ca la cilintrii 1 si 4 consumul de curent e diferit fata de 2 si 3. Am schimbat toate cele 4 bobine + bujiile. Bonus, a trebuit sa curat si locasele bujiilor pt. ca desteptii au spalat motorul si era balta la 1 si 4, nici nu ma mir ca au cedat bobinele. Problema mai mare a fost ca mi se aprindea ASR/ESP in bord si mirosea a benzina de-ti muta nasul, dupa schimbarea bobinelor problema a disparut si motorul merge relativ ok. Am facut un schimb de ulei si aici subliniez faptul ca inainte a mers cu Castrol 5W40, eu am trecut pe Total Quartz 10W40. Am spalat motorul la interior cu motorina, in felul urmator: - am adaugat 250ml motorina peste uleiul vechi si am lasat motorul sa mearga 1, 2 minute dupa care am golit uleiul. - am scos filtrul, am pus dopul la baia de ulei, si am turnat in motor 0.5l de motorina curata. Am scuturat de masina de cateva ori sa se agite motorina in motor dupa care am golit-o. Am repetat procedura de 3 ori, pana motorina a iesit relativ curata. Pe langa asta am scos supapa de control a fuliei defazoare si am spalato in alcool tehnic. Spalarea se face mai eficient daca alimentati supapa la 12V, in asa fel incat sa se miste pistonasul. O spalare eficienta nu poate fi facuta decat cu ultrasunete. Dupa toate astea se simte diferenta clara, motorul merge bine, are putere, dar tot nu e ce ar trebui sa fie. Urmeaza un schimb de distributie, ca nu ma incred in cartea service primita de la samsar auto si cu siguranta e nevoie si de o fulie defazoare noua. Una peste alta, problemele nu sunt grave dar necesita atentie si daca e vorba de schimbat componente gen fulie defazoare ... ajung sa usture la buzunar. Ma gandeam sa reconditionez fulia in cauza, am tot arsenalul de scule necesar, oricum, voi reveni cu detalii cand ajung la acea etapa. Drumuri bune s-aveti si astept comentarii ![]() A fost o coincidenta faptul ca a inceput motorul sa-ti tremure dupa ce ai schimbat tamponul de la cutie. De regula tamponul ala se duce cand motorul da in nas si motive sa dea a avut: cele 2 bobine duse pe care le-ai gasit. Distributia e treaba sfanta de facut. In rest, daca aprinderea e ok si admisia la fel + folosit un ulei de calitate motorul merge ok mult si bine. Am avut exact masina de care vorbesti si stiu ce vorbesc. Spor! |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
Diac |
![]()
Post
#2678
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
QUOTE(TomachE @ 17 May 2017, 14:33) Pentru 460 ron cat este fulia,nu cred ca se merita sa o reconditionezi,de ce?! Pe langa costul distributiei si manopera,in cazul in reconditionarea nu este tocmai buna (si nu o sa fie) mai platesti inca 1 data manopera pt distributie + fulia + cureaua.... Eu zic ca pentru suma de mai sus 1 data la 4 ani sau 50 mii,nu este asa mare deranj... In rest,multi km fara probleme ! Mai nou 375 ron la epiesa. |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2679
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
Multumesc pt raspunsurile prompte!
Masina are 200.000 km afisati pe ceasul de bord, cati au fost dati inapoi nu stiu. Am sa revin cu detalii legate de tipul uleiului,mai am eticheta de la un schimb facut la 198.000km. Diferenta intre bord si eticheta nu justifica schimbul, problema a fost ca motorul mergea de parca rontaia pietre, zgomotos si parca chinuit. Dupa ce am pus Total Quartz merge mult mai lin si i-a scazut zgomotul atat de mult incat se aud injectoarele cum țacane. Am avut acceasi experienta cu un Mondeo din 95, masina anterioara, dupa ce am trecut de la castrol la total parca s-a schimbat motorul. O alta problema este aerul conditionat, apas butonul, dar compresorul nu cupleaza, desi ledul de lannga buton se aprinde. Am sa verific presiunea pe circuit, poate nu are suficient freon si senzorul de presiune nu cupleaza. Am vazut pe alte forumuri ca senzorul de presiune cedeaza destul de des. Legat de distributie si manopera nu-mi fac griji deoarece toata munca o fac eu...am facut la fel cu Mondeo si inca merge fara probleme, nu vad cu ce e mai special Megane-ul ![]() Apropos, daca este vreun forumist din mures care are derelek sau can clip si ma poate ajuta cu o diagnoza ar fi super. La autocom am acces, dar nu-mi da codurile de eroare cum trebuie. Revin cu detalii ! |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
jas2 |
![]()
Post
#2680
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
La Mondeo nu stiu cum e cu distributia,dar stiu sigur ca la Megane 1,6/16 v, ai nevoie de cale. This post has been edited by jas2: 17 May 2017, 16:35 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
mark`` |
![]()
Post
#2681
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.826 Joined: 12 February 06 From: Tg.Mures ![]() |
A scris, 1.6.
@raducu, in Mures este un baiat, Mircea il cheama, e electricianul de la reprezentanta Lion Renault Mures. Daca vrei iti dau nr lui de telefon si te ajuta el cu CLIP original, cand are timp... Vizavi de AC: daca ai presiune si freon in instalatie dar nu porneste atunci vezi ca este o termocupla pe teava de AC sub radiatorul mare de apa din fata masinii. Ala il poti schimba si o sa mearga sigur, daca nu ai alte erori prin computer masinii. Se infunda cu timpul si nu mai merge. Eu am luat de la dezmembrari si a mers ok. This post has been edited by mark``: 17 May 2017, 16:38 |
--------------------
Dacia
Spring
2023
|
|
jas2 |
![]()
Post
#2682
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Am vazut,cautand in urma...Am editat
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2683
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
@mark, multumesc pentru informatii. Suspectam senzorul de presiune de pe linia de AC, dar mai intai o sa fac o verificare a presiunii din instalatie. Si daca tot suntem la capitolul asta, cam cat se pierde in momentul in care desfaci senzorul ? Citeam pe un forum strain ca are o supapa si pierderea e nesemnificativa.
Daca vrei, poti sa-mi trimiti un PM cu nr de tel al baiatului cu diagnoza din Mures. @jas2, si Mondeo 1.8 benzina e DOHC ca si Megane, asa ca a trebuit sa folosesc blocator pentru axe, ma gandesc ca la asta te referi prin cale. @jenka.e, sub capota am gasit o eticheta de Castrol EDGE 5W40, schimbat la 195.704, iar in bord arata 200.000 si ceva. Am schimbat uleiul pentru ca motorul dadea semne clare ca n-are ungere buna, plus cand am verificat uleiul pe joja imi parea dupa culoare si compozitie ca e ulei murdar si nicidecum un ulei schimbat cu 5000km in urma. Se simtea prezenta unor particule in ulei. Am curatat joja, m-am spalat pe maini, sa fiu sigur ca totul e ok si tot se simtea. Mi-am propus ca in tomna sa schimb din nou uleiul cu 5W40 si sa reiau procedura de spalare a motorului pe interior. Si mai schimb inca odata si filtrul sa fiu sigur. |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
jas2 |
![]()
Post
#2684
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Sa nu uitam numele topicului,si sa ne incadram cu discutiile in arie.
Daca amestecam aerul conditionat cu fulia defazoare,iese un ...at. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2685
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
E laudabila intentia cu reconditionarea fuliei dar este pentru moment. Si eu am avut ideea dupa ce am studiat-o dar pentru 375 de lei cat e acum si o mai schimbi poate niciodata, nu merita. O distribuite se face la 90.000 km cel putin asa ca, pentru unii, sunt multi kilometri. Unii poate nici nu mai tin masina atatia km. Asa ca...ELECTROVANA este cea mai importanta, daca aia nu baga ulei cum trebuie duce la uzura prematura a fuliei, care merge pe uscat. Eu deja mi-am propus sa schimb electrovana la 50.000 km. Asta inseamna doi ani la mine. Nu e mult pentru 80 de lei. Vedem cum se comporta in timp, dar e NOUA. Trebuie sa schimb si uleiul, nu-mi place GM 0w30 la Megane. Cred ca trec si eu la Total.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
Diac |
![]()
Post
#2686
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Am dat 430 Ron pe electrovana, dar a fost prea târziu cred. Fulia a fost compromisa. Asta este.... trec la fulia numarul 4 la 153.000 km.
This post has been edited by Diac: 18 May 2017, 15:50 |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2687
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
QUOTE(Diac @ 18 May 2017, 15:49) Am dat 430 Ron pe electrovana, dar a fost prea târziu cred. Fulia a fost compromisa. Asta este.... trec la fulia numarul 4 la 153.000 km. Poate fi, la tine, o problemă și de la pompa de ulei, oare? Să nu bage ulei cât trebuie? Că-s prea dese, dă-le naibii. Eu am doar una schimbată la 76.000 km și una acum de mine, la 150.000 km. Sau poate tu le schimbi mai des când apucă să bată o dată sau de două ori... |
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#2688
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.319 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Diac ce ulei folosesti?
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Diac |
![]()
Post
#2689
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Masina am luat-o in 2011 la 75.000 km. Cum n-avea carte service si defazorul a batut o data, de doua ori, atunci cand i-am facut distributia, l-am schimbat. Dupa ce l-am dat jos am vazut ca cel de pe masina avea data fabricatiei stantata pe el 2008. Deci fusese la rândul lui schimbat. Acuma masina are 153.000 km si il voi schimba pe cel montat in 2011. Sa zicem ca pe al doilea l-am schimbat prematur. L-am pastrat si teoretic as putea sa-l pun pe ala. Dar pentru 375 Ron, nu merita.
Pana sa fac distributia anul trecut, nu am avut probleme. In iarna asta insa a pornit de fiecare data foarte greu la rece. Si acuma porneste relativ greu si la rece da in nas pâna se incalzeste când e pe la 2000 rpm. Am schimbat o gramada de piese aiurea. Pe tester nu da nimic. Parca a inceput sa faca ceva galagie din când in când la pornire, dar nu bate. Dar m-am saturat sa porneasca ca Messerschmitt-ul. |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2690
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
Întradevăr, în afară de bataia inițială, mai ales la rece pornește mai greu până se umple fulia cu ulei, și dacă o accelerezi dă în nas. De la fulie este. La câpătul vieții ei, la mine de ex, abia mai reușeam să pornesc mașina, dădea detonații și accelera foarte greu sau deloc pentru că, efectiv, se bloca fulia, sustemul din interior se uzează atât de mult încât formează un șanț peste care nu mai poate trece decât cu ulei și foarte accelerată pe la 5000 de ture. Dădea detonații pentru că unul din axele cu came se accelera iar celălat stătea inert aproape, deși comanda pleca de la senzorul de ax cu came de pe axul pinionului defazor. Trebuie lăsată 30 de secunde după pornire să se umple cu ulei ca să-și facă treaba bine. Ține cont că uleiul nu ajunge instantaneu în ea la pornire, durează puțin. Aici e problema sistemului, ea pleacă pe uscat aproape. Nu știu la alte mașini cum o fi conceput sistemul ăsta de VVT.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
Diac |
![]()
Post
#2691
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 19 May 2017, 08:30) Elf 5w40, iar la a tatalui meu am bagat de mai multe ori ceva Elf verde eco nustiu ce 0w30 parca. La aia mai face zgomot din cand in cand dar porneste la sfert. La a lui, tata a bagat o data Mobil nu stiu daca 5w40 sau 10w40 si s-a vazut imediat in sensul ca a inceput sa faca probleme in mers si la pornire, similar cu ce am eu. Dupa ce am pus Elf-ul ala verde a mers perfect. This post has been edited by Diac: 19 May 2017, 15:59 |
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2692
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
Am comandat de la epiesa kit de distributie oe renault, kit anexe tot oe, pompa de apa hepu si FD cea de 375 de lei... total 1100 si ceva. Dupa ce schimb dracoveniile astea urmeaza EV chinezeasca si la toamna un ulei subtire.
Sunt curios cum va merge motorul dupa schimburile astea. O sa revin cu poze cand ma apuc de ea. A incercat cineva pana acum FD in cauza? |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
Diac |
![]()
Post
#2693
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.023 Joined: 18 April 05 From: Bucuresti. ![]() |
Nu stiu de ce dar tot nu am incredere in electrovana chinezeasca. As lua originala. 420 Ron la autokarma.
|
--------------------
Renault
Megane sedane/Nissan X-trail
2005/2017 Influence/Tekna
- HAN/AIZ/DIA Alexandru.
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2694
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
@ Diac, daca intra si electrovana la capitolul schimb odata cu distributia ...o sa functioneze 60, 70k km.
O chestiune pe care vreau s-o aduc in dezbatere, sper sa nu fie off topic...motorul in timpul functionarii, datorita frecarii intre piesele interne produce o serie de particule metalice(otel) pe care uleiul le va transporta pe tot circuitul sau. Particulele astea nu fac altceva decat sa sporeasca abraziunea. O parte din particulele astea sunt retinute de filtrul de ulei, dar dupa un timp filtrul nu mai face fata. Uzura pieselor cu tolerante mici(ex. EV, FD) este sporita de prezenta acestor particule. Mai nou am vazut ca la americani se poarta filtre magnetice impreuna cu filtrele obisnuite pt ulei. Nu e mare filosofie, e un magnet intr-o carcasa cu filet care se monteaza intre bloc si filtrul standard. A incercat cineva varianta asta, stiti de ea? |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2695
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
QUOTE(raducu982 @ 20 May 2017, 14:35) @ Diac, daca intra si electrovana la capitolul schimb odata cu distributia ...o sa functioneze 60, 70k km. O chestiune pe care vreau s-o aduc in dezbatere, sper sa nu fie off topic...motorul in timpul functionarii, datorita frecarii intre piesele interne produce o serie de particule metalice(otel) pe care uleiul le va transporta pe tot circuitul sau. Particulele astea nu fac altceva decat sa sporeasca abraziunea. O parte din particulele astea sunt retinute de filtrul de ulei, dar dupa un timp filtrul nu mai face fata. Uzura pieselor cu tolerante mici(ex. EV, FD) este sporita de prezenta acestor particule. Mai nou am vazut ca la americani se poarta filtre magnetice impreuna cu filtrele obisnuite pt ulei. Nu e mare filosofie, e un magnet intr-o carcasa cu filet care se monteaza intre bloc si filtrul standard. A incercat cineva varianta asta, stiti de ea? Interiorul care se uzează efectiv al pinionului defazor este de aluminiu, partea internă care conduce uleiul al electrovanei este din aluminiu, chiulasa este de aluminiu. Mai exact, cu ce ar ajuta un magnet contra aluminiului? Ai auzit de marketing? Americanii sunt experți ![]() Marketing înseamnă că facem ceva care nu face absolut nimic ca să mai facem bani pe spatele fraierilor. This post has been edited by zamolxe12003: 20 May 2017, 22:38 |
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
jas2 |
![]()
Post
#2696
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.382 Joined: 4 December 09 From: BUCURESTI ![]() |
Este un magnet in baia de ulei, parca...
This post has been edited by jas2: 21 May 2017, 04:39 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
06.2009/1,6/16v/112 cp Privilege
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2697
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
@zamolxe, o fi interiorul FD din aluminiu, dar electrovana ma indoiesc ca e din aluminiu, cu atat mai putin cilintrii, segmenti, cuzineti, arbore cu came etc. Cilindrii/segmentii fiind principalii producatori de "span".
|
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
raducu982 |
![]()
Post
#2698
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 17 May 17 ![]() |
Au venit piesele de la epiesa, printre care si fulia defazoare, cea de 375...pare a fi Delphi. Sunt curios ce-i de capul ei. Kitul de distributie si de anexe sunt oe renault, iar pompa de apa Ruville cu palete metalice. Revin cu poze de la montaj
![]() Attached thumbnail(s) IMG_20170524_200147.jpg ( Size: 3.11mb ) Number of downloads: 397 IMG_20170524_200157.jpg ( Size: 2.86mb ) Number of downloads: 405 |
--------------------
Renault
Megane 2
2004 GrandTour
- MS13GWE
|
|
zamolxe12003 |
![]()
Post
#2699
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 22 January 10 From: Focsani ![]() |
QUOTE(raducu982 @ 23 May 2017, 15:09) @zamolxe, o fi interiorul FD din aluminiu, dar electrovana ma indoiesc ca e din aluminiu, cu atat mai putin cilintrii, segmenti, cuzineti, arbore cu came etc. Cilindrii/segmentii fiind principalii producatori de "span". Fulia pare din cele vechi, cred că ăștia lichidează stocurile. Era interesant de desfăcut și uitat în ea. Dar atâta timp cât e nouă, na, ar trebui să nu fie probleme. Dacă electrovana e ok și funcționează, te duce mult, măcar o distribuție, 90.000 km. Cât privește ”șpanul” tău din motor, dacă ar fi așa cum spui, să fie șpan permanent, nu cred că s-ar mai duce un motor spre 500.000 de km în viață. Uzura este atât de fină, de ordinul micronilor, particulele sunt atât de fine că nu pot afecta în nici un fel alte piese. Și oricum mai e și filtrul ăla de ulei care își face treaba, că de aia a fost inventat. Așa că...marketing magnetizat. Mai e un magnet care cică reduce consumul de combustibil... |
--------------------
Renault
Megane 2.2, 1.6, 16v
2008
- VN33ZZZ
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#2700
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.319 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Stiti ca uleiul care junge la pistoane si arbore nu trece prin filtru nu ? ci are "acces" direct ..
Nu se produce nici un span in motor daca toate functioneaza cum trebuie .. frcarile sunt atat de mici incat materialul rezultat din uzura este inglobat in ulei si trimis catre filtru .. Diac elf-ul ala verde este 5W30 si nu este ok pt. motorul tau. This post has been edited by cj98czh: 24 May 2017, 22:12 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 14:13 |