Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

307 1.6 HDI 110cp vs <1.6i

George
post 5 Jan 2005, 16:51
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




bagati si va minunati :twisted:
continuarea de la
http://forum.reno.ro/viewtopic.php?t=861&start=60


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 5 Jan 2005, 16:52
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




eu propun 1.6 HDI vs saxo 1.6 VTR . are 118cp . merge ?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 5 Jan 2005, 19:04
Post #3


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




io nu propun nimic!

@godaro

treaba sta in felul urmator din cate intzeleg: 1.6HDI pejo vs. 1.6 petrol no matter what..
ei bine, compari un motor "ajutat" de turbina cu un motor relaxat care respira in mod natural..
spui ca 1.6hdi de 110 cp e peste orice benzinar de 1.6?
imi vin in cap doar doo contraargumente:
1. 1.6 TwinSpark - 120CP
2. tzine'te bine..... 1.6i de pe versiunea anterioara de honda civic, care avea 160cp curatzi, e drept la 7400rpm daca imi aduc bine aminte (turatzie la care un hdi/tdi/dci/tdci/partz) nici nu va visa vreodata..

revin la concluzia mea de mai demult:
-vrei sport ->benzina, eventual turbo
-vrei economie -> diesel


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 6 Jan 2005, 02:39
Post #4


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




Vezi ca mai exista cateva variante diesel care se pot da si cu super masinii benzina. Pot sa enumar una din ele : Seat Leon galben 210CP 400Nm - http://www.4tuning.ro/autotuning/Seat-Leon...ndex.htm?t=4432.

Si nu este singura masina de genul asta.


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 6 Jan 2005, 04:40
Post #5


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




doc.. si care e legatura cu topicul?
n-a zis nimeni ca nu exista si dieseluri cu multi cai...


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 08:32
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




@strumfuadi

sunt bune exemplele tale strumfule. inseamna ca eu am gresit cand am facut referire la TOATE motoarele de 1,6i. dar nu e mai putin adevarat ca si exemplele tale fac referire la modele sportive care oricum ca pret sunt MULT mai scumpe ca un dci/hdi/partz.

dar ai dreptate, probabil EXISTA si varfuri de gama 1,6i care depasesc ca performante tractoarele noastre obosite

Insa nu stiu de ce se oftica lumea in halul asta. Parca as fi rostit o blasfemie si toti sar cu furci si topoare sa ucida ereticul. repet, tehnologia evolueaza si sunt anumite nishe unde anumite sabloane nu mai sunt respectate. asta nu inseamna ca cineva este jignit sau desconsiderat. insa asta este adevarul: 1,5 dci / 1,6 hdi isi depasesc suratele din clasa. ce ma intereseaza pe mine ca au turbina!? ofera placere la condus superioara multor "colege" de clasament (insa nu toate). e greu de acceptat argumentul asta?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 08:35
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




godaro, dar de datele declarate de producator nu zici nimic ?

0-100 HDI ul fata de benzina (ambele de la Peugeot, ambele pe 307) este mai lent cu o secunda.

intelege, nu e ca tine .

doc, nu contesta nimeni ca masinile diesel nu pot face masini pe benzina wink.gif doar ca domnul godaro nu pricepe cand toata lumea ii spune un singur lucru.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 08:45
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




@ george

nu stiu ce sa zic de citroenul tau de 118 cp. trebuie mers la drum lung cu amandoua si exploatate "firesc" (si nu de dragul competitiei). nu am la indemana un saxo, insa am sa incerc cu 4o6-le lu socru-meu care are tot 118 cai si am sa vad care se infinge mai bine in exploatare normala (deci nu accelerari in a 2-a ca nu sunt interesat)

discutia a pornit de la comparatia cu M1 1,6 16v al lui taica-miu si am afirmat ca al lui gafaie (are 13.000 km la bord deci e numai bine rodata). cand am ocazia am sa incerc si cu 406 1,8 16v sa vad daca senzatia se pastreaza.

dupa cum vedeti marca nu conteaza pt ca nu imi propun o comparatie intre marci.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 08:51
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




este corect ca acceleratia 0-x00 este mai lenta. insa aspectul acesta nu este relevant decat pt liniute. pe "autostrada" nu pornesti de pe loc, "pornesti" de la 60km/h sau 90km/h sau chiar 110 prin unele locuri. aici se vede superioritatea dizel, aici e adrenalina si confortul (da, in acelasi timp!)

din pacate nu am cifre in domeniul asta. povestesc doar ce am trait in 30 min timp in care am condus (pe rand) doua masini identice ca si capacitate cil si putere declarata.

eu vorbesc din experienta george, tu de unde vorbesti?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 6 Jan 2005, 09:01
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




In afara de puterea maxima, conteaza foarte mult si cutia de viteze. Daca cutia nu te ajuta, degeaba ai mai multi cai pe hirtie. Deci comparatia intre doua marci diferite indica superioritatea masinii in ansamblu, nu a motorului.
Intre doua motoare identice, cel cu cutia mai bine adaptata motorului cistiga.

Sa luam, de exemplu, Clio 1.4 8V si Clio 1.5 dCi. Benzinarul are maxim 75 de cai, tractorasul maxim 65. Deci benzinarul, daca si-ar folosi cum trebuie dispozitivul numit schimbator de viteze, ar trebui sa cistige in fata tractorasului. Corect?
Teoretic da. In practica insa, cutia de viteze de pe Clio este optimizata pentru economie, nu pentru performanta. Din cauza asta pierzi foarte mult din turatie atunci cind schimbi cu o treapta in sus. Teoria de mai sus, cu cei 75 HP care cistiga in fata celor 65 HP ar fi valabila in conditiile in care 8V-ul ar avea o cutie atit de scurta, incit la fiecare schimbare in sus turatia sa scada doar cu vreo 500 rpm. Sigur ca in acel caz consumul ar fi dublu, iar masina nu s-ar vinde, dar asta e alta poveste.
Pe scurt, degeaba ai 10 cai in plus la turatia de putere maxima, daca nu ai cutia potrivita. Cu o cutie "normala", optimizata pentru economie, ai nevoie de o putere mai mare la benzinar ca sa invingi un tractoras. De-aia dintre un benzinar "de strada" si un diesel de aceeasi putere, dieselul cistiga. Benzinarul "de strada" nu are cutia potrivita pentru a se lua la intrecere cu dieselul.

La curse insa, unde nu faci nici un compromis nici la cutie, nici la suspensie, benzina rules. Cel putin deocamdata.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Canadianu
post 6 Jan 2005, 09:03
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 19 October 04
From: Dorval ... since may 2005




@godaro
Inseamna ca nu stii cum sa le conduci.
Daca te astepti ca ambele motoare sa se comporte la fel cand sunt la 2000rpm .... laugh.gif


--------------------
Megane II, 2.0 16v EXCEPTION, Black. MOD:K&N+KW+CHIP
Clio 1.4 8V Expression, Blue
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 09:10
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




QUOTE
De-aia dintre un benzinar \"de strada\" si un diesel de aceeasi putere, dieselul cistiga. Benzinarul \"de strada\" nu are cutia potrivita pentru a se lua la intrecere cu dieselul.


multumesc vlad. in sfarsit un enunt obiectiv si fara rautate


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 09:12
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




in sfarsit un raspuns care iti convine vrei sa spui.

ia un benzinar , tine-l la 4000 rpm (pt ca pe acolo isi are cuplul maxim), in un dieselar tine-l pe la 2000 rpm ( pt ca pe acolo isi are cuplul maxim) si vezi care accelereaza mai repede :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 09:23
Post #14


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




tine-ti tu benzinarul la 4000 de ture vreo 300 km, ia-ti si 2 canistre cu benzina la tine si da casetofonul mai tare sa nu te doara capul


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 6 Jan 2005, 09:44
Post #15


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




hei! stop joc..
vorbim de economie, de performantza sau de confort in utilizare (lene de a schimba vitezele?)

vlad a zis ceva excelent: un benzinar de strada cu aceeashi putere cu un diesel de strada (exista shi diesel de curse? :roll: ) nu poate sa se bata cu acesta.. asta datorita cuplului aproape dublu pe care il dezvolta dieselul..
in acelashi timp insa, cutia dieselului este mult mai lunga ca cea a benzinarului ceea ce ii mai taie din elan shi contribuie la confortul in conducere (schimbi viteze mai rar).
pot sa zic shi io ceva din experientza: odata m'am luat la intrecere ca nebunu cu mashina mea vs. o octavia tdi de 110cp.. e clar ca nici mashina mea nu mai e fata mare, are 20 de ani shi banuiesc ca nu mai are 132cp aia, dar vreau sa zic ca nu a reushit sa treaca de mine.. la inceputul accelerarii in fiecare treapta se vedea cuplul mai mare de diesel, insa a mea urca mai mult in ture shi are cutie scurta mai sportiva (cade in turatzie cam 500 rpm intre ture, mai putzin intre 2 shi 3 unde cade aproape 1000)..
oricum, deshi adrenalina o sa mi'o iau din motor, mashina urmatoare probabil ca va fi un diesel, iar asta datorita economiei.. (sportivitatea incepe sa ma lase rece, ma intereseaza mai mult confortul, gadgeturile, economia..).. senzatzii?? ma sui tata pe motor shi cand ma dau jos tremur..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jan 2005, 09:52
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




"S-a imbatat romanul" cu mitul diesel-lului...Mi-aduc aminte prin anii 1992-95 cand ma duceam dumineca in targ la Vitan sa mai vad si eu cate o masina, ca doar cu privitu imi pemiteam, ca eram atras de Golf-urile vremii... si bineinteles diesel, si ma uitam la cate un Golf 2 1,6 TD si ziceam ... ce marfa de masina. Erau vremurile cand diesel-ul era in top datorita diferentelor mari de consum si de pret fata de benzina, dar atat, performante, confort ioc... A aparut la scurt timp TDI, deh pt vremea aceea super motor, 90 CP, intercooler, zgomot mult diminuat, alta viata. Mai incoace spre anii 2000 puterea si rafinamentul motoarelor diesel iarasi a mai iscat o revolutie: dCI, TDCI, CDI, HDI etcetera...
Asa ca am ajuns in zilele noastre unde un 1,6 HDI scoate 110 CP fata de 50 CP cat avea in anii '90.
Toate bune si frumoase, dar oare motoarele pe benzina au stat pe loc? nici decum, dar asta nu are cum sa o observe un "indragostit" de diesel... pe care un "sprint" intre 1800-2800 al HDI, dCI, TDCI, CDI, HDI etcetera il da pe spate si nu ar putea gusta din turele multe duse dincolo 6000 rpm la care un motor pe benzina isi arata adevarata valoare si ma refer mai ales la astea noi cu VVT sauu VVT-i, care la ceeasi cilindree (1,6 in speta) mananca pe paine un diesel, fie el si turbo-diesel.
Acum traim o "reinventare" a diesel-lui pt care constructorii au vazut ca prinde la public, dar daca e sa facem o comparatie cinstita hai sa dam jos turbina de pe diesel, sau de ce nu sa punem o turbina pe motorul pe benzina... Exista la grupul VW acel diesel care se cheama SDI (fara nici o aluzie celor ce au asa ceva), intrebare celor cu diesel: V-ati dat cu el? Daca da, sa-mi nu-mi ziceti ca are performante mai bune fata de unul pe benzina (echivalent ca cilindree)...
Unii o sa-mi zica ca am uitat ca un diesel are cuplul mai mare, da asa e dar exista o componenta esentiala: cutia de viteze care practic transmite la roata acel cuplu.
Si o ultima chesti e si inchei: performantele cer energie, deci combustibil asa ca si un diesel daca se trage de el va consuma si nu va mai fi asa de economic.
Sper sa nu se simta nimeni atins... dieselul reprezinta si pt mine o solutie dar pt o Laguna eventual nu pt o compacta unde diferenta de consum se simte mai mult.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 10:00
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




uite un raspuns complet si bine argumentat wink.gif

felicitari .


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 10:00
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




QUOTE
hei! stop joc..
vorbim de economie, de performantza sau de confort in utilizare (lene de a schimba vitezele?)


cand ma refer la dizel ma refer la toate 3 aspectele la un loc. indraznesc sa afirm asta, dar nu uitati ca ma refer la motoare de 1,5 si 1,6. la alte motoare nu ma bag. haideti fratilor ca investitiile in tehnologia diesel n-au fost facute de dragul unot tampiti care se lauda pe forumuri cu hdi-urile lor, ci au creat combinatii considerate altadata imposibile: dinamism, consum mic si confort. e asa de greu de acceptat?
nu ma astept sa acceptati argumentul asta chiar asa repede, de fapt eu unul nu am nimik de castigat daca asculta cineva sau nu, ci dimpotriva. totusi hai sa nu atacam oameni ci sa combatem idei, asa bune sau tampite cum pot suna ele


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 10:14
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




QUOTE
uite un raspuns complet si bine argumentat wink.gif

felicitari .


da george, un raspuns corect si complet. insa de ce se tot face referire la turbina aia?. las-o in pace ca de acuma e "parte" din motor nu le poti judeca altfel. da, ok dieselurile fara turbina sunt de rahat, si ce daca? acuma dizelurile moderne au turbina si le face mai perfomante decat colegel pe benzina din clasa lor. CE, DE CE, IN CE FEL, si CUM devine dizelul mai performant nu ii intereseaza decat pe ingineri. eu stiu doar ca pe un drum national cu o banda pe sens depasesc un camion in conditii mai comode decat cu un motor echivalent pe benzina. vreti sa credeti ... bine, nu vreti sa credeti... si mai bine. restul sunt detalii


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jan 2005, 10:21
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




godaro: daca la motorul pe benzina ai incerca tu (discutie constructiva, tu ziceai) sa-l tii de pe la 4000 rpm in sus iti garantez ca o sa simti senzatii ca la diesel.


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 10:31
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




de unde ideea asta domle ca scoti cuplu la roti din roti dintate? ok, rapoarte lungi, scurte, mici, strambe dar daca din motor tu scoti doar 150 Nm si alalalt scoate 250 Nm tu de unde sa scoti vana? din multe RPM, ai sa imi raspunzi. ok, se accepta. dar cu consumul si zgomotul ce faci? (T)Ragi de masina intr-a treia doar doar ajungi la fel ca un tractor de dizel? R U S I N I C A !


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Face
post 6 Jan 2005, 10:42
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 287
Joined: 6 October 04
From: Bucuresti




Adevarat, turbina face parte deja din motorul diesel dar te-ai gandit un pic ca din diferenta de bani intre o masina diesel si una pe benzina cu exact aceleasi dotari ies cam exact banii sa cumperi o turbina si sa o montezi frumusel pe motoru pe benzina si sa vezi atunci diferenta ... cand o sa fii pe DN depasind camionu, o sa ma vezi cum trec pe langa tine


--------------------
Renault Clio Bicorp 2003 - 1,4l 16v
Clio Bicorp 1.4 16v (2003)
un "pic" modificat ..
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 11:03
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




:?:
ce diferenta de bani domle ?
eu pe 1,6 hdi am dat 14800 eur. cat e frate un M2 authentique pe benzina 1,6 16v? ma uit pe site-ul renault si vad: 14148 EUR. unde e diferenta de pret frate? Sa inteleg ca iti pui turbina cu 650 EUR !!???

MITURI, MITURI. DATI-LE incoace sa vi le violez ! :twisted:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 11:06
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




eu consider incheiat subiectul .

godaro , numai bine cu turbo dieselul matale .


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 11:09
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




One Down! Next


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jan 2005, 11:09
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




QUOTE
de unde ideea asta domle ca scoti cuplu la roti din roti dintate? ok, rapoarte lungi, scurte, mici, strambe dar daca din motor tu scoti doar 150 Nm si alalalt scoate 250 Nm tu de unde sa scoti vana? din multe RPM, ai sa imi raspunzi. ok, se accepta. dar cu consumul si zgomotul ce faci? (T)Ragi de masina intr-a treia doar doar ajungi la fel ca un tractor de dizel? R U S I N I C A !

...tu ai ramas cu un fix..., eu, cel putin, nu incerc sa te contrazic ca diesel-ul nu ar avea performante, ci doar sa-ti arat ca si umila benzina poate sa faca multe, daca tu nu vrei sa le accepti si vii cu 2 canistre de benzina in plus, zgomot (Megane I intradevar era zgomots, incearca si un Megane II si ai sa simti diferenta), chinuitul masinii intr-a treia (numai chin nu e) ca sa ating performantele unui diesel atunci inseamna ca nu vrei sa accepti realitatea si degeaba se chinui unii forumisti sa-ti arata si "alte feluri de mancare" ca tu o tii pe a ta si altceva nu exista...
...sfat: incearca sa fii obiectiv


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 11:14
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




sa-mi aratati ca ce: daca accelerezi cu 1,6 i in treapta a treia ai aceleasi performante cu 1,5 dci sau 1,6 hdi intr-a cincea. da va dau dreptate aici, nu e nimic de contestat.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 11:20
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




de fapt intreaga discutie se poarta in jurul argumentului ca un dizel de 1,5 sau 1,6 este superior ca performante unei benzine aspirate la aceeasi capac. cil. si asta cu pretul a cateva sute de eur in plus. VOIva straduiti sa imi demostrati ca sunt eretic si nu puteti concepe o astfel de "ineptie"


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 11:26
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




hai ca incepi sa ma enervezi :evil:

tu vorbesti de reprize. (asta daca nu ai habar cum se numesc)

reprizele la un diesel nu sunt mai bune. intelege , trebuie sa le conduci diferit .

iti spun , pentru ca am avut M1 bicorp 1.6 16v 110cp, ca 1.6 HDI ul tau nu are nici o sansa !!!

repet , nici o sansa.

tu ai avut placerea sa vezi M1 al tatalui(socrului sau ce era) in 6000 rpm ?

dieselul sunt sigur ca l-ai dus in 4000 , dar benzinarul l-ai dus ?

de ce nu pricepi ca nu ai dreptate.

daca chiar vrei sa vedem ce si cum , hai sa facem un test!

imi dai M1 al tatalui(socrului sau ce era) mie, tu vii cu HDI ul tau si vedem care accelereaza mai repede de la 80km/h ?

e bine asa ? si daca , prin absurd sa presupunem , fa-mi si mie un hatar aici, ca benzinarul , doamne fereste , ptiu ptiu, castiga ... ne lasi in pace ?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 11:33
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




benzinarul este mai bun si castiga. uite ca te las in pace

ce se ataca astia frate !


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 22:05
Dacia