Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

307 1.6 HDI 110cp vs <1.6i

cp
post 6 Jan 2005, 11:39
Post #31


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 79
Joined: 24 September 04




Imi place discutia.
@Godardo, tu ai o singura problema: iti este frica sa turezi un motor pe benzina.

In alta ordine de idei, nu a spus nimeni nimica despre turbo lag. Eu pe un Audi A4 1.9 TD(I rosu) adica pumpe duse am un lag de aprox o secunda. (scuze ca am spus audi pe un forum de reno dar ma refer strict la motorul diesel de pe el). Cu un motor pe benzina la aceeasi putere (pardon capacitate cilindrica, pt a fi in conformitate cu topicul) acea secunda este in favoarea ta nu a dizelului. Asa ca si cu dizelul trebuie sa tii turbina pornita (adica sa mergi turat) pentru a face depasiri fulminante. Si atunci cam scade confortul pentru ca plafoneaza repede si trebuie sa umbli la schimbator mai des.

In opinia mea, optez cu inima pentru benzina, cu buzunarul pentru diesel.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jan 2005, 11:46
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




Pacat ca nu am putut sa-l convingem pe colegul nostru Godaru mai George biggrin.gif, dar oricum avem victorie la puncte....


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 12:05
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




turbo lag am si la turbo benzinarul meu , cand schimb la 6700 rpm am o fractiune de secunda lag. dar baietii de la subaru (scuzati ca revin cu paduraru' in discutie) au facut o chestie inteligenta, cand simt ca o calci cresc automat turatia cu vreo 500 rpm. asa ca vei mai castiga ceva turatie in treapta urmatoare :twisted:

prefer un benzinar aspirat oricand unui turbo . de ce ?ca ala nu are lag nenica . cand schimbi viteza ala acelereaza nu asteapta si turbina dupa el .

dar un turbo benzina are alte avantaje, consum mai mic samd ...


vai cat de off topic sunt .

repet ," benzina aspirata " accelereaza liniar fara intreruperi de putere.

uite un experiment pt godaro : accelereaza incet incet pana pe la 3500 rpm cu dieselul , apoi apasa acceleratia la fund !!! ce se intampla ? :twisted: :twisted: :twisted:

nimic , nu-i asa ? laugh.gif laugh.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 12:16
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




ok, am mai spus ca nu vrau sa conving pe nimeni intrucat nu sunt platit sa fac reclama. probabil or sa apara si alti incapatanati ca mine sa "pacatuiasca" pe forumuri. in rest ... numai bine si sa nu ne purtam ranchiuna. cine doreste sa isi scoata pistoanele prin capota nu are decat sa o faca.

numai bine, si ... multi km fara probleme.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 6 Jan 2005, 12:22
Post #35


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




pana la urma ce mashina ai tu, godaro?


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 12:26
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




de o saptamana am 307 1,6 HDI si l-am comparat cu masina parintilor mei M1 1,6 16v


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 12:32
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




stai asa , ca m-am prins laugh.gif laugh.gif laugh.gif mai greu dar totusi pana la urma .

tu ai turat masinile astea cum trebuie ? adica pana taie gazu ?

ca daca nu nu ai cum sa-ti dai cu parearea :wink:

du M1 pana la 6200 rpm si 307 pana la 4900 rpm .

crede-ma , nu sar pistoanele !


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 12:40
Post #38


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




pai pe a mea nu am cum s-o duc (momentan :evil: ) ca respect rodajul si vreau sa i-l fac cum trebe'

pe a lu' taica-miu i-am dus-o la 4000 RPM intr-a 5-a la 120-130 si ma doare capu' la cat urla. da zvac nu are ca a mea la 2500 RPM.

de aici intreaga noastra polemica pe forum


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 6 Jan 2005, 12:47
Post #39


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




george, vbshti cu un om caruia ii e frica sa tureze un motor..
godaro zice ca 1.6hdi trage foarte bine shi are dreptate, e un motor foarte reushit, facut de cei mai tari in dieseluri..
in acelashi timp un benzinar trebuie sa stea mai turat (ceea ce nu e nici pe departe un impediment, nu se uzeaza fratzilor; un motor se uzeaza cand nu se unge eficient, la turatzii mici..)
problema e ca un benzinar consuma mai mult, fiindca randamentul motorului otto e mai mic decat la diesel -> mai multa caldura disipata shi mai mult combustibil consumat.. (godaro, te'ai intrebat vreodata de ce unele firme furnizeaza optzional pe unele modele diesel aeroterme electrice ptr incalzire?? tocmai din cauza faptului ca un diesel se incalzeshte greu, shi cam dardai inauntru iarna..)
tu o tzii pe a ta, ca (turbo)dieselul e mai performant decat benzina(fara turbo) la aceeashi cilindree.. shi aici ai aproape dreptate, dar inafara de consumul in orash nu vad NICI un motiv pentru care ash lua diesel..


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 12:54
Post #40


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




pai si eu asta incerc sa explic, incet, incet apar si motivele pt care MERITA sa iei dizel si pt activitati extraurbane. ca nu vreti voi sa acceptati si aceasta posibilitate, este cu totul altceva

nu am nimik cu motorul pe benzina, insa eu cred ca intr-o exploatare "normala" are prestatii mai slabe. si stai asa sa imi fac rodajul ca vedem atunci si cum este dizelul la 5000 RPM si imi dau iar cu parerea


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cp
post 6 Jan 2005, 12:57
Post #41


Membru incepator


Group: Banned
Posts: 79
Joined: 24 September 04




Incearca pe la 5-6000 RPM sa vezi cum merge. Partea cu urlatul nu trebuie luata in calcul. Sau trebuie luata in cazul in care faci comparatia cu un Pejo ca al tau dar pe benzina, nu cu un Megan 1 (unu).

Si daca tot compari cu un megan 1, de ce sa nu incerci cu un reno 19 sau pejo 309 pe benzina si atunci o sa zici probabil ca masinile pe benzina nu ofera nici macar cel mai mic confort fonic. De fapt am impresia ca chiar asta spui si acum... :twisted:

Edit:
nu ai ce cauta cu diselul la 5000.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jan 2005, 13:01
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




@godaro

pai o sa cam ai o surpriza mare la 5000 rpm, inafara de faptul ca e turatia de viteza maxima, cuplul motor e lasat in urma rau de tot. n-am vazut diesel care sa mai zvacneasca dupa 3500 rpm; curba de cuplu scade drastic dupa 2500 rpm la un diesel.

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 15:57


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Doc
post 6 Jan 2005, 13:10
Post #43


Specialist Chiptuning


Group: Members
Posts: 2.072
Joined: 4 September 04
From: Bucuresti




Godaro - vino astazi pe la ora 19.30 la Academia Militara si vei intalni cateva Reno benzinare si poate si un Pejo HDI biggrin.gif


--------------------
Honda Civic TypeR FK2 2.0 TURBO 340CP+ 2016
Ofer servicii de chiptuning (resoftare) pentru orice model Renault. Preturi in PM. ROTAC 2018 Tuned class Champion Audi TT powered by OBDTUNING.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 13:20
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




pai da ma cornele, da' are de unde sa scada "drastic" . la benzina nu cade drastic de la 3700 de RPM ?

am mai spus ca nu vreau sa fac din rahat bici, insa va faceti iluzii ca RPM rezolva zvacul. f bine, dati RPM nenumarate si sa fim sanatosi cu totii.

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 15:57


--------------------
307 berlina, 1.6 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata
post 6 Jan 2005, 13:47
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 298
Joined: 26 November 03




Vad ca ai o energie de invidiat in a sustine motorul diesel.

Nimeni aici nu a negat faptul ca dieselul este mai bine adaptat unui condus economic si care la umbra unui cuplu nesimtit te scoate din k*t la nevoie.
Dar de aici si pana a face elogiul performantelor unui diesel este cale lunga.

Ai avut vreodata nevoie de o repriza cu adevarat rapida si ai constatat ca dupa un traumatizant gol in stomac ai ajuns extrem de rapid la 3500-4000 si trebuie sa faci o riscanta schimbare de viteza fix in mijlocul unei depasiri?

Sincer, dar sincer, crezi ca a avea un motor cu o functionare in mare gen on/off se traduce prin confort? Fa un drum mai lung in care tu depasesti zdrobitor tot ce iti iese in cale si povestese-ne cu te vei (re)simti.

Mai adaug un lucru: nu uita ca dieselul pe o masina este o combinatie la moda dictata de necesitatea societatii de a se deplasa ieftin din punctul A in punctul B, si in nici un caz de superioritatea dinamicii motorului.


--------------------
ex-dsn 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 6 Jan 2005, 13:53
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




QUOTE

pai o sa cam ai o surpriza mare la 5000 rpm, inafara de faptul ca e turatia de viteza maxima, cuplul motor e lasat in urma rau de tot. n-am vazut diesel care sa mai zvacneasca dupa 3500 rpm; curba de cuplu scade drastic dupa 2500 rpm la un diesel.


Imi pare rau ca nu am gasit pe site curba de cuplu la 1,5dci 100CP, dar am vazut-o intr-un pliant. Are cumplu maxim pe o plaja mult mai mare de turati decat chiar la 1,9dci.


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Canadianu
post 6 Jan 2005, 13:58
Post #47


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 19 October 04
From: Dorval ... since may 2005




nope, nu scade decat dupa 4500 iar drastic cam dupa 5500

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 15:57


--------------------
Megane II, 2.0 16v EXCEPTION, Black. MOD:K&N+KW+CHIP
Clio 1.4 8V Expression, Blue
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Canadianu
post 6 Jan 2005, 13:58
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 19 October 04
From: Dorval ... since may 2005




@flo8200

evident pentru ca turbina intra mult mai repede...

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 15:58


--------------------
Megane II, 2.0 16v EXCEPTION, Black. MOD:K&N+KW+CHIP
Clio 1.4 8V Expression, Blue
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 14:00
Post #49


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




1,5 dci ; 1,6 hdi au devenit SUPERIOARE suratelor pe benzina. insa tratati afirmatia mea ca pe o blasfemie si va chinuiti sa-mi dati la cap.

lucruril se schimba daca vorbim de motoare mai mari. de ex daca as avea mai multi bani tare mi-ar place un A3 2,0 FSi (deci BENZINA). sau poate ceva si mai mare, tot BENZINA! dar motor MARE, si neaparat BENZINA. dar la kkt-urile astea de 1,5 si 1,6, benzina aspirata a inceput sa fie depasita de ceva mai bun. acel ceva se numeste commonrail 2.

acceptarea ia ceva timp, insa....va veni ea odata si odata


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Canadianu
post 6 Jan 2005, 14:03
Post #50


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 19 October 04
From: Dorval ... since may 2005




QUOTE
pai si eu asta incerc sa explic, incet, incet apar si motivele pt care MERITA sa iei dizel si pt activitati extraurbane. ca nu vreti voi sa acceptati si aceasta posibilitate, este cu totul altceva


eh aici ai spus in sfarsit un mare adevar. Incet incet dieselul incepe sa merite si pentru extraurban. Mai are drum lung de facut si destul de anevoios. Pentru ca inca are mult de lucru pana prinde benzinarele din urma la putere/cilindree. Si am o vaga banuiala ca pe viitor se vor introduce turbo si pe benzina, mai ales ca tehnologia a evoluat mult tocmai din cauza diesel-urilor. Exemple sunt BMW (1.6 - 160cp) si Volvo, care folosesc turbo dar cu low presure tocmai pentru ca nu prea schimba mult la motoare si castiga usor un +40-50cp si un 50-70nm la cuplu...


--------------------
Megane II, 2.0 16v EXCEPTION, Black. MOD:K&N+KW+CHIP
Clio 1.4 8V Expression, Blue
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Canadianu
post 6 Jan 2005, 14:05
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 19 October 04
From: Dorval ... since may 2005




@godaro

nu ia timp deloc.
La sub 2l dieselurile se apropie f mult de benzina, iar la <1.4 le bate categoric. Asta nu neg,dimpotriva sunt de acord cu tine.
POvestea se schimba categoric de la 1.8 in sus...iar de la 2.0 problema nici nu cred ca exista

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 15:59


--------------------
Megane II, 2.0 16v EXCEPTION, Black. MOD:K&N+KW+CHIP
Clio 1.4 8V Expression, Blue
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 6 Jan 2005, 14:06
Post #52


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




hai sa ma mai bag putzin in seama:
- zvacul de care vorbeshte godaro e dat de turbina, nu de motorul in sine (bine, el sustzine ca turbina face parte integranta din motorul diesel in zilele noastre, dar adevarul este ca fara turbina dieselul nu mishca in front..) sa vezi la batranica mea zvac cand intra turbina, pe la 3000-3200rpm.. motorul meu, in mod atmosferic, are in jur de 80cp. cand intra turbina mai vine o herghelie de vreo 50 de cai.. shtii cum e? de la 120 la 160 intr'a cincea stai lipit de scaun shi respiri des..
-alta problema: de ce la dieseluri cuplul maxim e dat la o anumita turatzie fixa?
la orice mashina turbo pe benzina cuplul maxim este intins pe o plaja de turatzii, nu la o turatzie anume (ma refer la turbo, nu la compresor antrenat prin curea..) este o intrebare care cere un raspuns.. iar raspunsul este ca atat poate dieselul sa faca treaba, doar la turatzii mici..
am mers shi io cu o scoda octavia diesel faza se intampla cam asha: zvac-plafonare subita, schimbare de viteza, zvac, plafonare, schimbare..
la turbo pe benzina, daca eshti la o turatzie normala (in jur de 2200-2500), apeshi pedala, numeri pana la 2-3 shi urmeaza zvacul, care tzine fratzilor pana la 5200 la mine, deshi puterea maxima e la 5500.. deci cuplul este pe un palier de aproape 3000rpm...

scuze ca am facut o paralela intre turbo pe benzina shi pe diesel.. dar nu m'am putut abtzine!! :twisted:


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jan 2005, 14:22
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




@godaro

Dupa cum zicea si George, cred ca am priceput si eu acum, tie de fapt ti-a placut foarte mult zvacul dat de diesel (a se citi turbina) pe care la benzina nu-l gasesti. Ai dreptate aici benzina fara turbo nu are acel zvac, dar nu uita ca inainte de zvac ai un turbo lag, de care vad ca nu pomensti nimic. Dar pana la a afirma ca "da' are de unde sa scada "drastic" . la benzina nu cade drastic de la 3700 de RPM ?" mai ai multe de citit.... un benzinar de obicei pe la 4000 rpm are curba de cuplu in crestere spre maxim plus un avantaj enorm vis-a-vis de diesel ca acea curba este mult mai liniara, si la momentul schimbarii de la 6000 rpm spre treapta superioara de viteza, turatia cade iar in zona de cuplu buna.
Dar dupa cum zicea cineva...viata e frumoasa... si sa avem parte de discutii cat mai constructive pe acest forum.

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 15:59


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 14:35
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




pai in momentul de fata godaro nu are cum sa faca o comparatie cinstita si oneste din moment ce el nu a folosit pana acum cei 110 cp fie de la HDI fie de la i . :twisted:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 14:57
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




nu, dar am folosit cei 260Nm vs 150Nm :wink:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 15:04
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




QUOTE
hai sa ma mai bag putzin in seama:

-alta problema: de ce la dieseluri cuplul maxim e dat la o anumita turatzie fixa?  
 :twisted:


intr-adevar strumfule, te bagi in seama ... cam pe din-afara

LA DIESEL CUPLUL MAXIM ESTE DAT PT O PLAJA DE TURATII. LA BENZINA CUPLUL MAXIM ESTE DAT PT O TURATIE F I X A !!!

uita-te in cartea tehnica


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
George
post 6 Jan 2005, 15:07
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 5 December 03
From: Bucuresti




pai atunci normal laugh.gif

dar specifica si tu de la inceput .

:twisted: :twisted:

te astept cu rezultatele dupa perioada de rodaj


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jan 2005, 15:16
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




@godaro

hai ca ai luato razna prin aratura (doar e tractoras) sper ca nu te superi, ca o zic in gluma...mai ai un pic si ne zici ca la benzina ne mai trebuie si o pereche de pedale ca dupa o TURATIA FIXA sa mai capatam ceva vlaga ca ni se termina cuplu

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 16:00


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
godaro
post 6 Jan 2005, 15:20
Post #59


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 29 April 04




ba cat de rai sunteti. n-am spus nimik din cele ce debitezi tu acolo cornele, l-am contrazis pe colegu' strumfu care a afirmat ca la dizel turatia de cuplu maxim este fixa.

n-am zis absolot nimik din cele ce presupui tu acolo. de fapt cre'ca o treime din posturile mele sunt explicatii despre cele ce n-am scris si voi PRESUPUNETI ca as face aluzie !


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cornel_t
post 6 Jan 2005, 15:24
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.174
Joined: 12 November 04
From: Bucuresti




mii de scuze godaro, mea culpa, sad.gif
tocmai m-am intors de la masa si pesemne nu mai vad bine ce scrie pe monitor, inca o data scuze... sad.gif

This post has been edited by cmandrei: 17 Mar 2006, 16:00


--------------------
Honda Accord 2.2 i-CTDi EX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 19:33
Dacia