Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Scartaie o curea

McVic
post 27 Jan 2005, 09:01
Post #1


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




Cand e frig afara scartaie o curea cateodata mai tare, cateodata mai incet, cateodata se opreste repede cateodata nu.
Eu nu am idee daca e normal sau daca trebuie sa ma duc urgent in service ca daca se rupe cureaua respectiva se distruge motorul.
Vreo idee?


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ovidiu Grecu
post 27 Jan 2005, 10:23
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 17 January 05




Mie imi scirtiia cureaua de la alternator (cred ca oficial se cheama curea de distributie) aia care se vede, transmite putere pe la pompe, etc. Daca o impingeam, in timp ce motorul megea, intr-o parte, tacea. M-am dus la mecanic si asta a rezolvat-o foarte simplu: a turnat talc peste ea si a tacut....pentru un timp. La un moment dat, pe autostrada, mi-a sarit si era desirata pe o margine. Remorcare. etc. Mi-au pus una noua (16 Euro aici) si nu a mai scirtiit niciodata.
In concluzie, parerea mea este ca daca scirtiie e semn de oboseala. Vezi daca exista mici crapaturi pe suprafata exterioara, daca e asa, schimb-o urgent.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RCS
post 27 Jan 2005, 11:27
Post #3


The Gotfather


Group: Members
Posts: 630
Joined: 4 August 04
From: Romania




QUOTE
Mie imi scirtiia cureaua de la alternator (cred ca oficial se cheama curea de distributie) ....

Nu cred ca aia se cheama ,,curea de distributie''. Din cate stiu eu cureaua de distributie este cu totul alta ,,mancare de peste'', adica nu are legatura cu alternatorul. Una din cauzele pt care scartie cureau poate sa fie si faptul ca respectiva curea nu este asa de bine stransa, adica cu timpul s-a mai destrans. Spun asta deoarece la al meu Audi 80 am patit la fel, am fost la service a strans cureaua si totul este o.k. acum !!!!! :wink:


--------------------
Audi A4 2.0T-200cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 27 Jan 2005, 11:43
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




Se cheama curea de accesorii, prin accesorii intelegindu-se alternator, pompa de apa, compresor A/C, ventilator, etc.
Aia de distributie se ocupa cu deschisul si inchisul supapelor, nu cu accesoriile.

Nu stiu cum e la Clio, ca nu m-am uitat. La Ford stiu ca chiar si cureaua de accesorii are intinzator automat, la fel ca la distributie, deci nu trebuie sa-ti bati capul cu stringerea curelei, insa la Clio nu stiu.

A, si by the way: si la Froggie al meu se aude scirtiitul ala cind e foarte frig afara si motorul e rece, dar dispare imediat ce se incalzeste un pic. Si la alt Symbol 8V am vazut ca face la fel.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 27 Jan 2005, 12:03
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




De fapt nu cureaua scartie ci rulmentul care este de obicei la intinzator sau la pompa de apa (8v) sau mai este unul 'static' (de obicei la 16v).

Eu zic sa te gandesti sa schimbi urgent cureau+rulment+intinzator...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 27 Jan 2005, 12:22
Post #6


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




E pericol sa bulesc motorul?
Si daca nu e aia, ma duc la service nu se aude nimic , ca se incalzeste, si arunc cu banii pe geam


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adyt
post 27 Jan 2005, 12:34
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 29 April 04
From: Bucuresti




Am constatat (la alte masini) ca se intampla cand e umed si frig...Probabil se depune condens pe ea...Nu cred ca e rulmentul sau pompa, pt ca alea cam au alt sunet...
Daca se rupe, nu face dezastre ca distributia, dar e posibil sa sara motorul de la punct si clar o sa mergi o bucata pe baterie plus ca nu se mai raceste motorul calumea...A patit-o Dorin parca la a lui....


--------------------
Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 27 Jan 2005, 12:37
Post #8


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




Cureaua este cea care o vezi cum deschizi capota, am sa pun o poza.


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
murfi
post 27 Jan 2005, 14:03
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 668
Joined: 31 May 04




Cureaua de accesorii nu prea vad cum sa scartaie, poate daca nu este intinsa suficient.....

This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 12:48


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 27 Jan 2005, 14:06
Post #10


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




scartaie numai dimineata, de fapt cand e frig.

This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 12:48


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 27 Jan 2005, 19:34
Post #11


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




curea.jpg

sper ca merge


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 27 Jan 2005, 21:39
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




ba da...cred ca e ac zgomot si la mine...dar e mai mult o haraiala decit scirtiala...a aparut odata cind am mers cu vinteza mare si vant +zapada in fata..nu stiu ce e sau de unde..sper sa nu fie ceva defect


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
flotl
post 28 Jan 2005, 08:36
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 525
Joined: 1 December 04
From: Tulcea




Mie mi se intampla la Cielo cand era frig si imediat ce porneam motorul dadeam drumul la caldura, la casetofon si faruri. Daca opream unele dintre ele atunci disparea zgomotul de la curea.
Sau cand am trecut printr-o baltoaca mai mare, pentru cateva secunde cred ca patina cureaua si era acel zgomot.


--------------------
Megane Sedan 1.5 dci 100 CP 2004 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Toto - BOD
post 28 Jan 2005, 12:46
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 556
Joined: 18 January 05
From: Craiova




Problema asta o au majoritatea cliourile... Sfatul meu e sa te duci sa-o skimbi...
Iarna trecuta imi scartaia si mie... dar in septembrie am fost cu masina la service (dupa ce m-a lovit unu in fata) si mi-au schimbat si aceasta curea pe motivul ca era exfoliata... iar acum n-am mai auzit-o scartaind...


--------------------
Renault Clio 2003 - BOD
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 28 Jan 2005, 12:51
Post #15


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




Eu nu mai am masina in garantie si nu stiu cat costa. Si avand in vedere ca nu scartaie mereu "las-o mai ca merge asa"

Io intrebam sa stiu daca se rupe daca mi se rupe si motorul sau nu.


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Johnny Bravo
post 28 Jan 2005, 15:58
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 18 January 05
From: Bucuresti




Daca se rupe cureaua aia nu se rupe si motorul dar nici bine nu este. Mai nasol e daca se rupe cureaua de distributie, cea care antreneaza supapele ca daca se rupe le strica. Tata a patit-o.


--------------------
Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport
Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 5 Feb 2005, 16:13
Post #17


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




Nu stiu cum este exact la Clio. De obicei cureaua respectiva, din poza, antreneaza alternatorul si/sau compresorul A/C si pompa de apa. Cureaua de distributie "leaga" vibrochenul cu axa cu came si obligatoriu este o curea profilata (lata si cu santuri transversale) special ca sa nu alunece si sa apara desincronizari intre cursa pistonului si supapele aferente acestuia, este prevazut pe circuit un intinzator automat si este protejata (sub o masca, nu la vedere).
Ce v-a scartaie voua este prima curea de care am vorbit. Cauzele ar fi:
1.Cureaua s-a intins si din cauza de umiditate aluneca scotand acel scartait (fluierat, se mai aude pe strada le diverse masini in momentul demarajului deoarece atunci creste turatia motorului si normal a alternatorului si/sau a compresorului A/C). Rezolvare: Intinderea curelei.
2.Cureaua prezinta semne de imbatranire (crapaturi, zdrenturi pe margine). Rezolvare: Schimarea curelei.
Repet, nu stiu exact ce antreneaza la Clio, dar daca nu antreneaza si pompa de apa, se poate merge pana la primul service si fara ea, in caz ca se rupe sau se poate inlocui cu o pereche de ciorapi de dama (dres), dar ar fi bine sa nu ajungeti in situatia asta.
Raspuns punctual:
@flo8200 La tine, se intampla exact ce am explicat, si datorita faptului ca "bagai" multi consumatori electrici, alternatorul trebuia sa incarce "la greu" opunea rezistenta mai mare si cureaua aluneca.
@ess1902 La tine, daca zici ca haraie, s-ar putea sa fie mai degraba un rulment (probabil ca cel de la alternator fiindca, in conditiile decrise de tine, banui ca aveai pornite stergatoarele, farurile, ventilatorul de la climatizare si dezaburirea de la luneta, deci tot un consum mare de curent, rezulta alernator incarcat si cureaua forteaza in axul alternatorului care transmite la rulment, iar daca ai un joc mic in acesta, scoate imediat acel zgomot, haraiala).


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 5 Feb 2005, 21:26
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




citat:@ess1902 La tine, daca zici ca haraie, s-ar putea sa fie mai degraba un rulment (probabil ca cel de la alternator fiindca, in conditiile decrise de tine, banui ca aveai pornite stergatoarele, farurile, ventilatorul de la climatizare si dezaburirea de la luneta, deci tot un consum mare de curent, rezulta alernator incarcat si cureaua forteaza in axul alternatorului care transmite la rulment, iar daca ai un joc mic in acesta, scoate imediat acel zgomot, haraiala).

E posibil ..dar..din seara aia n-am mai auzit zgomotul.E adevarat dimineata cind e fff frig parca se aude o scirtiala,insa cum se incalzeste motorul, dispare. In seara aia a fost insa o situatie speciala: am venit cu viteze ff mare printr-o ninsoare abundenta+fff frig...nu stiu daca are vreo legatura...


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ess1902
post 5 Feb 2005, 21:30
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 6 September 04
From: Iasi




si putin offtopic...la mine de cind masina a fost nou nouta la frig (sub 0)se intimpla urmatoarele:scirtiiala discreta la curea(pe care am observat-o mai tarziu :roll: ),un zgomot de metal (k o tabla lovita) cind eliberez frana de mana,si maartorul abs care ramane un pic aprins/se reaprinde scurt, dupa pornirea motorului dimineata la rece.Aceste fenomene se repeta de fiecare data cind conditiile sunt implinite..asa ca nu ma ingrijoreaza. Nu stiu daca la altii e tot asa... Scuze pt offtopic!


--------------------
clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 5 Feb 2005, 22:06
Post #20


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




1. Scartaiala la curea se datoreaza faptului ca nu a fost intinsa foarte tare, iar cureaua fiind noua s-a mai lasat. La urmatoarea revizie atentioneaza-i sa o verifice si sa o mai intinda.
2. Zgomotul de la frana de mana s-ar putea sa fie din cauza eliberarii bruste a sabotilor si probabil ca arcurile care departaza sabotii de oale sunt mai tarii si eliberarea e mai brusca. Verifica daca face la fel si cand apesi tare frana si o eliberezi brusc (stand pe loc).
3. Despre ABS nu stiu ce sa-ti spun.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anny
post 9 Feb 2005, 13:21
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




Si la mine scartaie tot cureaua aia (care e in poza) din stanga motorului.
Sa vedem la care pica primul motorul :wink:


--------------------
Renault Clio Symbol
Expression 1.4 8V 75CP
2002

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mallox
post 10 Feb 2005, 15:48
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 60
Joined: 9 December 04
From: Bacau




Am avut si eu problema asta (de altfel am mai spus-o si in alt topic). Problema era de la intinzator care se uzase. A trebuit schimbat: pret 8,5 milioane biggrin.gif . Exista nota tehnica conform careia se schimba si cureaua odata cu intinzatorul, dar e mai ieftina doar vreo 500k. Oricum s-a rezolvat si acum nu mai aud nici un chitzait din motor.


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V
Opel New Astra vine pe 15 aug.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 10 Feb 2005, 16:00
Post #23


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




La banii astia, deja imi place cum scartaie. are personalitate laugh.gif


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Anny
post 10 Feb 2005, 17:28
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 25
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




pret 8,5 milioane :shock:

Si unde mai pui ca scartaie numa 2-3 minute maxim. Iar daca afara sunt in jur de -5...-6 grade nu mai zice nimika biggrin.gif
Asa ca mai stam....


--------------------
Renault Clio Symbol
Expression 1.4 8V 75CP
2002

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tudor
post 6 Jul 2005, 18:28
Post #25


Moderator


Group: Members
Posts: 1.824
Joined: 10 May 05
From: Bucuresti




Atentie la uzura curelei de accesorii. La Clio pozitionarea ei este putin nefericita si prezinta un risc major: in partea de jos (cea care nu se vede sau se vede foarte greu) este foarte apropiata de cureaua de distributie (iar intre ele lipseste orice element de protectie - cred ca pur si simplu nu au mai avut loc pentru el, ca e inghesuiala mare acolo). Ruperea curelei de accesorii (chiar si partial) poate trimite bucatele de curea in angrenajul curelei de distributie (tine de norocul fiecaruia), care daca patineaza vreun pic sau se rupe cauzeaza buba mare la motor. Situatia mi-a fost detaliata de un mecanic Ipso care tocmai repara un astfel de caz.


--------------------
Renault Clio III 2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi
Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blacklitmouse
post 24 Nov 2009, 19:56
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 3 November 08
From: baia mare




salut baieti am si eu o probleme sau ma rog nu e chiar o problema, imi scartaie cureaua de distributie pana mi se incalzeste motorul cam urat iar dupa ce e cald motorul are un zgomot(greieras mai bine zis)mai usor am observat ca daca pun umpic de apa pe ea sau ulei tace am facut asta odata la recomandarea unui prieten si eram curios va rog sa imi ziceti ce pot sa fac sa dispara zgomotul!imi cer scuze nu stiam unde sa postez! multumesc mult!


--------------------
renault clio 2002 expression,1.5 dci - MM88LTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 25 Nov 2009, 09:58
Post #27


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Precis, daca scartaie, este cea de accesorii si nu de distributie, plus ca pe aia nu poti turna nimic ca nu ajungi la ea asa usor ...

Trebuie inlocuita, sau poate e o problema la rola intinzatoar - dar eu cred ca este vorba doar despre curea smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
blacklitmouse
post 25 Nov 2009, 13:43
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 249
Joined: 3 November 08
From: baia mare




ms mult cmandrei!


--------------------
renault clio 2002 expression,1.5 dci - MM88LTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
maxtor
post 25 Nov 2009, 17:14
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 2 November 09




la mine patineaza cureaua de la alternator si scoate un scortait la pornire sau atunci cand pornesc mai multe "consumatoare"de curent ori din cauza ca nu este intinsa ori este uzata.Daca pui apa sau ulei nu faci decat sa "taca" pe moment dar ai sansa sa nu iti incarce bine bateria si o sa ramai fara curent. smile.gif Verifica curea de la alternator(parerea mea)


--------------------
Renault Clio 1994 1.2 benzina - BH 57 JBL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andronic
post 25 Nov 2009, 17:52
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 71
Joined: 3 August 08
From: Bucuresti




exact aceeasi problema am avut-o si eu...dimineata pe racoare un fasait asa pt 2-3 min apoi tace. Am fost cu ea la service Filaret de frica sa nu fie ceva pe la distributie. Acolo baietii mi-au dat cureaua de acceosrii jos si au folosit nusht ce cheie cu ajutorul careia au invartit cureaua de distributie. Ce sa vezi fasaitul inca se mai auzea si asa am ajuns sa schimb toata distributia la doar 43.000km, pretul 1,952.25 ron...asa ca fratilor mergeti la Filaret cu cea mai mare "incredere" sa va jupoaie de bani si o sa schimbe tot ce le pica in mana ca sa fie siguri ca nu se va mai repeta. ( ca o paranteza manopera a fost de 3h iar pe factura au aparut 8h , de aici si pretul astronomic )
Nu stiu ce sa zic eu am fost mai preventiv si am zis ca merita sa dau aceasta suma de frica sa nu ma lase in drum, dar sunt sigur ca la o analiza mai amanuntita problema se putea rezolva si cu bani mai putini. Mergeti la un service decent si nu va grabiti sa aruncati cu banii pe reprezentante.!!


--------------------
Renault Symbol 1,5 dci 85 cp 91 000km on bord - 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 14:32
Dacia