Scartaie o curea
![]() ![]() ![]() |
Scartaie o curea
McVic |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|||
Ovidiu Grecu |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 17 January 05 ![]() |
Mie imi scirtiia cureaua de la alternator (cred ca oficial se cheama curea de distributie) aia care se vede, transmite putere pe la pompe, etc. Daca o impingeam, in timp ce motorul megea, intr-o parte, tacea. M-am dus la mecanic si asta a rezolvat-o foarte simplu: a turnat talc peste ea si a tacut....pentru un timp. La un moment dat, pe autostrada, mi-a sarit si era desirata pe o margine. Remorcare. etc. Mi-au pus una noua (16 Euro aici) si nu a mai scirtiit niciodata.
In concluzie, parerea mea este ca daca scirtiie e semn de oboseala. Vezi daca exista mici crapaturi pe suprafata exterioara, daca e asa, schimb-o urgent. |
-------------------- |
|
RCS |
![]()
Post
#3
|
![]() The Gotfather Group: Members Posts: 630 Joined: 4 August 04 From: Romania ![]() |
QUOTE Mie imi scirtiia cureaua de la alternator (cred ca oficial se cheama curea de distributie) .... Nu cred ca aia se cheama ,,curea de distributie''. Din cate stiu eu cureaua de distributie este cu totul alta ,,mancare de peste'', adica nu are legatura cu alternatorul. Una din cauzele pt care scartie cureau poate sa fie si faptul ca respectiva curea nu este asa de bine stransa, adica cu timpul s-a mai destrans. Spun asta deoarece la al meu Audi 80 am patit la fel, am fost la service a strans cureaua si totul este o.k. acum !!!!! :wink: |
-------------------- Audi A4 2.0T-200cp
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Se cheama curea de accesorii, prin accesorii intelegindu-se alternator, pompa de apa, compresor A/C, ventilator, etc.
Aia de distributie se ocupa cu deschisul si inchisul supapelor, nu cu accesoriile. Nu stiu cum e la Clio, ca nu m-am uitat. La Ford stiu ca chiar si cureaua de accesorii are intinzator automat, la fel ca la distributie, deci nu trebuie sa-ti bati capul cu stringerea curelei, insa la Clio nu stiu. A, si by the way: si la Froggie al meu se aude scirtiitul ala cind e foarte frig afara si motorul e rece, dar dispare imediat ce se incalzeste un pic. Si la alt Symbol 8V am vazut ca face la fel. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
murfi |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
De fapt nu cureaua scartie ci rulmentul care este de obicei la intinzator sau la pompa de apa (8v) sau mai este unul 'static' (de obicei la 16v).
Eu zic sa te gandesti sa schimbi urgent cureau+rulment+intinzator... |
-------------------- |
|
McVic |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
E pericol sa bulesc motorul?
Si daca nu e aia, ma duc la service nu se aude nimic , ca se incalzeste, si arunc cu banii pe geam |
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
adyt |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 29 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Am constatat (la alte masini) ca se intampla cand e umed si frig...Probabil se depune condens pe ea...Nu cred ca e rulmentul sau pompa, pt ca alea cam au alt sunet...
Daca se rupe, nu face dezastre ca distributia, dar e posibil sa sara motorul de la punct si clar o sa mergi o bucata pe baterie plus ca nu se mai raceste motorul calumea...A patit-o Dorin parca la a lui.... |
-------------------- Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
|
|
McVic |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Cureaua este cea care o vezi cum deschizi capota, am sa pun o poza.
|
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
murfi |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 668 Joined: 31 May 04 ![]() |
Cureaua de accesorii nu prea vad cum sa scartaie, poate daca nu este intinsa suficient.....
This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 12:48 |
-------------------- |
|
McVic |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
scartaie numai dimineata, de fapt cand e frig.
This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 12:48 |
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
McVic |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
|
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
ess1902 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
ba da...cred ca e ac zgomot si la mine...dar e mai mult o haraiala decit scirtiala...a aparut odata cind am mers cu vinteza mare si vant +zapada in fata..nu stiu ce e sau de unde..sper sa nu fie ceva defect
|
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
flotl |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 525 Joined: 1 December 04 From: Tulcea ![]() |
Mie mi se intampla la Cielo cand era frig si imediat ce porneam motorul dadeam drumul la caldura, la casetofon si faruri. Daca opream unele dintre ele atunci disparea zgomotul de la curea.
Sau cand am trecut printr-o baltoaca mai mare, pentru cateva secunde cred ca patina cureaua si era acel zgomot. |
--------------------
Megane Sedan
1.5 dci 100 CP
2004 CP
|
|
Toto - BOD |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
Problema asta o au majoritatea cliourile... Sfatul meu e sa te duci sa-o skimbi...
Iarna trecuta imi scartaia si mie... dar in septembrie am fost cu masina la service (dupa ce m-a lovit unu in fata) si mi-au schimbat si aceasta curea pe motivul ca era exfoliata... iar acum n-am mai auzit-o scartaind... |
--------------------
Renault
Clio
2003
- BOD
|
|
McVic |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu mai am masina in garantie si nu stiu cat costa. Si avand in vedere ca nu scartaie mereu "las-o mai ca merge asa"
Io intrebam sa stiu daca se rupe daca mi se rupe si motorul sau nu. |
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
Johnny Bravo |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca se rupe cureaua aia nu se rupe si motorul dar nici bine nu este. Mai nasol e daca se rupe cureaua de distributie, cea care antreneaza supapele ca daca se rupe le strica. Tata a patit-o.
|
-------------------- Audi A3 8p 2.0 TDI DSG
Opel Astra H 1.6 Twinport Opel Astra Classic 2 1.7 CDTI |
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Nu stiu cum este exact la Clio. De obicei cureaua respectiva, din poza, antreneaza alternatorul si/sau compresorul A/C si pompa de apa. Cureaua de distributie "leaga" vibrochenul cu axa cu came si obligatoriu este o curea profilata (lata si cu santuri transversale) special ca sa nu alunece si sa apara desincronizari intre cursa pistonului si supapele aferente acestuia, este prevazut pe circuit un intinzator automat si este protejata (sub o masca, nu la vedere).
Ce v-a scartaie voua este prima curea de care am vorbit. Cauzele ar fi: 1.Cureaua s-a intins si din cauza de umiditate aluneca scotand acel scartait (fluierat, se mai aude pe strada le diverse masini in momentul demarajului deoarece atunci creste turatia motorului si normal a alternatorului si/sau a compresorului A/C). Rezolvare: Intinderea curelei. 2.Cureaua prezinta semne de imbatranire (crapaturi, zdrenturi pe margine). Rezolvare: Schimarea curelei. Repet, nu stiu exact ce antreneaza la Clio, dar daca nu antreneaza si pompa de apa, se poate merge pana la primul service si fara ea, in caz ca se rupe sau se poate inlocui cu o pereche de ciorapi de dama (dres), dar ar fi bine sa nu ajungeti in situatia asta. Raspuns punctual: @flo8200 La tine, se intampla exact ce am explicat, si datorita faptului ca "bagai" multi consumatori electrici, alternatorul trebuia sa incarce "la greu" opunea rezistenta mai mare si cureaua aluneca. @ess1902 La tine, daca zici ca haraie, s-ar putea sa fie mai degraba un rulment (probabil ca cel de la alternator fiindca, in conditiile decrise de tine, banui ca aveai pornite stergatoarele, farurile, ventilatorul de la climatizare si dezaburirea de la luneta, deci tot un consum mare de curent, rezulta alernator incarcat si cureaua forteaza in axul alternatorului care transmite la rulment, iar daca ai un joc mic in acesta, scoate imediat acel zgomot, haraiala). |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp
|
|
ess1902 |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
citat:@ess1902 La tine, daca zici ca haraie, s-ar putea sa fie mai degraba un rulment (probabil ca cel de la alternator fiindca, in conditiile decrise de tine, banui ca aveai pornite stergatoarele, farurile, ventilatorul de la climatizare si dezaburirea de la luneta, deci tot un consum mare de curent, rezulta alernator incarcat si cureaua forteaza in axul alternatorului care transmite la rulment, iar daca ai un joc mic in acesta, scoate imediat acel zgomot, haraiala).
E posibil ..dar..din seara aia n-am mai auzit zgomotul.E adevarat dimineata cind e fff frig parca se aude o scirtiala,insa cum se incalzeste motorul, dispare. In seara aia a fost insa o situatie speciala: am venit cu viteze ff mare printr-o ninsoare abundenta+fff frig...nu stiu daca are vreo legatura... |
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
ess1902 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 6 September 04 From: Iasi ![]() |
si putin offtopic...la mine de cind masina a fost nou nouta la frig (sub 0)se intimpla urmatoarele:scirtiiala discreta la curea(pe care am observat-o mai tarziu :roll: ),un zgomot de metal (k o tabla lovita) cind eliberez frana de mana,si maartorul abs care ramane un pic aprins/se reaprinde scurt, dupa pornirea motorului dimineata la rece.Aceste fenomene se repeta de fiecare data cind conditiile sunt implinite..asa ca nu ma ingrijoreaza. Nu stiu daca la altii e tot asa... Scuze pt offtopic!
|
-------------------- clio symbol dci 1.5 ,65 cp ,expression, 2003
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
1. Scartaiala la curea se datoreaza faptului ca nu a fost intinsa foarte tare, iar cureaua fiind noua s-a mai lasat. La urmatoarea revizie atentioneaza-i sa o verifice si sa o mai intinda.
2. Zgomotul de la frana de mana s-ar putea sa fie din cauza eliberarii bruste a sabotilor si probabil ca arcurile care departaza sabotii de oale sunt mai tarii si eliberarea e mai brusca. Verifica daca face la fel si cand apesi tare frana si o eliberezi brusc (stand pe loc). 3. Despre ABS nu stiu ce sa-ti spun. |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp
|
|
Anny |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine scartaie tot cureaua aia (care e in poza) din stanga motorului.
Sa vedem la care pica primul motorul :wink: |
-------------------- Renault Clio Symbol
Expression 1.4 8V 75CP 2002 |
|
mallox |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 60 Joined: 9 December 04 From: Bacau ![]() |
Am avut si eu problema asta (de altfel am mai spus-o si in alt topic). Problema era de la intinzator care se uzase. A trebuit schimbat: pret 8,5 milioane
![]() |
-------------------- Clio Symbol 1.4 16V
Opel New Astra vine pe 15 aug. |
|
McVic |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
La banii astia, deja imi place cum scartaie. are personalitate
![]() |
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
Anny |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pret 8,5 milioane :shock:
Si unde mai pui ca scartaie numa 2-3 minute maxim. Iar daca afara sunt in jur de -5...-6 grade nu mai zice nimika ![]() Asa ca mai stam.... |
-------------------- Renault Clio Symbol
Expression 1.4 8V 75CP 2002 |
|
Tudor |
![]()
Post
#25
|
![]() Moderator Group: Members Posts: 1.824 Joined: 10 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Atentie la uzura curelei de accesorii. La Clio pozitionarea ei este putin nefericita si prezinta un risc major: in partea de jos (cea care nu se vede sau se vede foarte greu) este foarte apropiata de cureaua de distributie (iar intre ele lipseste orice element de protectie - cred ca pur si simplu nu au mai avut loc pentru el, ca e inghesuiala mare acolo). Ruperea curelei de accesorii (chiar si partial) poate trimite bucatele de curea in angrenajul curelei de distributie (tine de norocul fiecaruia), care daca patineaza vreun pic sau se rupe cauzeaza buba mare la motor. Situatia mi-a fost detaliata de un mecanic Ipso care tocmai repara un astfel de caz.
|
--------------------
Renault
Clio III
2006 1,5 dCi 80cp Dynamique 3usi Honda CR-V 2006 2,2 CDTi 140cp Executive
|
|
blacklitmouse |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 3 November 08 From: baia mare ![]() |
salut baieti am si eu o probleme sau ma rog nu e chiar o problema, imi scartaie cureaua de distributie pana mi se incalzeste motorul cam urat iar dupa ce e cald motorul are un zgomot(greieras mai bine zis)mai usor am observat ca daca pun umpic de apa pe ea sau ulei tace am facut asta odata la recomandarea unui prieten si eram curios va rog sa imi ziceti ce pot sa fac sa dispara zgomotul!imi cer scuze nu stiam unde sa postez! multumesc mult!
|
--------------------
renault
clio
2002 expression,1.5 dci
- MM88LTI
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#27
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Precis, daca scartaie, este cea de accesorii si nu de distributie, plus ca pe aia nu poti turna nimic ca nu ajungi la ea asa usor ...
Trebuie inlocuita, sau poate e o problema la rola intinzatoar - dar eu cred ca este vorba doar despre curea ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
blacklitmouse |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 3 November 08 From: baia mare ![]() |
ms mult cmandrei!
|
--------------------
renault
clio
2002 expression,1.5 dci
- MM88LTI
|
|
maxtor |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 2 November 09 ![]() |
la mine patineaza cureaua de la alternator si scoate un scortait la pornire sau atunci cand pornesc mai multe "consumatoare"de curent ori din cauza ca nu este intinsa ori este uzata.Daca pui apa sau ulei nu faci decat sa "taca" pe moment dar ai sansa sa nu iti incarce bine bateria si o sa ramai fara curent.
![]() |
--------------------
Renault
Clio
1994 1.2 benzina
- BH 57 JBL
|
|
andronic |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 3 August 08 From: Bucuresti ![]() |
exact aceeasi problema am avut-o si eu...dimineata pe racoare un fasait asa pt 2-3 min apoi tace. Am fost cu ea la service Filaret de frica sa nu fie ceva pe la distributie. Acolo baietii mi-au dat cureaua de acceosrii jos si au folosit nusht ce cheie cu ajutorul careia au invartit cureaua de distributie. Ce sa vezi fasaitul inca se mai auzea si asa am ajuns sa schimb toata distributia la doar 43.000km, pretul 1,952.25 ron...asa ca fratilor mergeti la Filaret cu cea mai mare "incredere" sa va jupoaie de bani si o sa schimbe tot ce le pica in mana ca sa fie siguri ca nu se va mai repeta. ( ca o paranteza manopera a fost de 3h iar pe factura au aparut 8h , de aici si pretul astronomic )
Nu stiu ce sa zic eu am fost mai preventiv si am zis ca merita sa dau aceasta suma de frica sa nu ma lase in drum, dar sunt sigur ca la o analiza mai amanuntita problema se putea rezolva si cu bani mai putini. Mergeti la un service decent si nu va grabiti sa aruncati cu banii pe reprezentante.!! |
--------------------
Renault
Symbol 1,5 dci 85 cp 91 000km on bord -
2006
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 09:20 |