CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v
![]() ![]() ![]() |
CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v
aditasse |
![]()
Post
#1681
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 210 Joined: 15 November 07 From: P I T E S T I ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.1
- ag 77 tas
2004/ 1.6 16 v
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#1682
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Hop si eu...C-o constatare...
Daca tot nu ma mai dau cu Kurulina (imobilizata in parcare din cauza de lipsa de cele legale, recte RCA si ITP), aseara, tarziu, mi-am propus sa vad cam care ar fi consumul orar al motorului K4M-T7... Zis si facut. Conditii de test: motor adus la temperatura de regim (acul termometrului calare pe linia care indica jumatatea scalei), CB-ul pe functia de ''carburant consumat'', luminile de pozitie aprinse, turbina (grupul moto-ventilator, mai exact) la jumatate de turatii, cronometrul in brate si o bericioaica pe pavilionul masinii. Astea toate, dupa ce s-a potolit vijelia... Am luat ca reper momentul in care CB-ul a aratat 6.0 si am dat drumul cronometrului, cu ochii pe indicatiile CB... Constatari: la exact 6 minute, display-ul CB-ului mi-a aratat 6.1 litri... Deci, un calcul sumar indica un consum de 1 litru pe ora de mers in gol... P.S.: Am postat trebile astea, poate ajuta cuiva... Apoi, pe de alta parte, am facut testul asta pentru ca, dupa ce i-am schimbat distributia si pinionul decalor, motorasul ''trage'' ca nebunul...Mai abitir ca inainte de a-i inlocui piesele cu pricina... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
cata70 |
![]()
Post
#1683
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
Intrebarea despre cat consuma in statonare,am pus-o acum catva timp si nu am primit raspuns pana acum...
![]() |
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#1684
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Pe loc consuma cam 0,7-0,8 iar cu ac-ul pornit 1-1,1. Pe ora.
This post has been edited by ssilviu: 23 Apr 2008, 21:33 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Adila16 |
![]()
Post
#1685
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Se prea poate.
Asa inclin sa cred si eu... Nu am sesizat intrebarea ta, altminteri, cred ca faceam tesul asta mai devreme...Aveam un imbold... ![]() Interesant ar fi daca ar face si altcineva "schema" asta, ca sa avem mai multe date de comparat... 23 Apr 2008, 21:36: QUOTE(ssilviu @ 23 Apr 2008, 21:33) Masurati la fel de ''empiric"?... Sau, fara suprare, sunt presupuneri? This post has been edited by Adila16: 23 Apr 2008, 21:36 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#1686
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Observat la masini care au consum pe ora cu motor similar celui de pe Megane . Ma indoiesc ca la cel din urma diferenta sa fie de 50% in plus.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Adila16 |
![]()
Post
#1687
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Realitatea e ca si mie mi s-a parut ca e cam multisor 1 l/h...Parol!
Insa, ii acord circumstante atenuante: lumini de pozitie, ventilator ... De radio pornit si lumini interioare aprinse (si sunt multe beculete, pe bune! ![]() Si cand ai spus similare, sunt convins ca te-ai referit la motoare 1600 cmc, 16 supape Dar, cred ca daca e ca accesoriile sa ii fi sporit in halul asta consumul (200-300 ml / h...e intr-adevar o diferenta), ori i-am deranjat vreun senzor cand i-am inlocuit distributia si am tot plimbat motorul in sus si in jos, ori, mai degraba, trage aer fals pe undeva (probabil pe la garnitura dintre tubulatura de admisie si corpul clapetei de acceleratie, pe undeva pe la servo-frana etc. ![]() Dar, am observat ca onor' computerul isi face treaba cu trebuie si compenseaza din timpii de deschidere ai injectoarelor ca sa re-imbogateasca amestecul carburant...Insa, inerent, creste consumul... Daca e asa, n-ar fi nimic nerezolvabil cu manoacele proprii, daca as avea ceva timp la dispozitie...(Din pacate, nu prea se prefigureaza asa ceva... ![]() O sa refac testul cu prima ocazie. Cu aceeasi benzina in rezervor, in conditii de cat mai putini si cat mai multi consumatori...Sa vedem ce rezultate am...Asa. Ca palmares. Si in joaca. This post has been edited by Adila16: 23 Apr 2008, 22:38 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#1688
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Refacut testul astazi.
Motor rece (nepornita de la testul precedent), clima la 21 (imediat ce s-a prins motorul in functionare, a cuplat si compresorul a/c), usile inchise, pozitiile aprinse, radio cd pornit. Rezultatul: identic cu cel anterior. 100 ml la 6 minute, respectiv 1l / h... Se pare ca asta e media de consum la mers in gol... Pana la o alta proba, contrarie. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#1689
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Prima oara motor cald si fara ac, a doua oara motor rece si ac. De fiecare data acelasi rezultat. Nu prea se pupa ..
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
19vik |
![]()
Post
#1690
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Dupa parerea mea, daca vrei precizie, ar trebui sa faci testul pentru mai mult decat o divziune pe scala ( adica 0,1litri), ca asa, suma erorilor de masurare poate fi importanta.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#1691
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 25 Apr 2008, 20:56) Prima oara motor cald si fara ac, a doua oara motor rece si ac. De fiecare data acelasi rezultat. Nu prea se pupa .. Asa am gandit si io...Trebuia sa iasa mai maricel un pic...Doar invarte un ditamai compresorul...O sa ma mai joc. Si va tin la curent... QUOTE 19vik Posted Today, 20:58 Dupa parerea mea, daca vrei precizie, ar trebui sa faci testul pentru mai mult decat o divziune pe scala ( adica 0,1litri), ca asa, suma erorilor de masurare poate fi importanta. E numai ca un fel de divertisment...Ca masina oricum nu se misca din parcare...Mai are nitel si cresc ierburi pe sub ea... ![]() Precizia o s-o posedam cand 'oi regasi manualul in care cetisem despre modul test la computerul de bord de pe Megane 2.1...Si care printre alte chestii, raporteaza "la centima" presiuni, temperaturi, debite si alte dracii d-astea aparent irelevante... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
19vik |
![]()
Post
#1692
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(luyman @ 4 Dec 2007, 13:26) ...modul test pentru computerul de bord, de altfel foarte interesant. se tine butonul de la calculatorul de bord (cel de la maneta stergator) apasat in timp ce se porneste masina. Nu va speriati ca ceasurile au luat-o razna; la final va aparea mesajul test ok (asta daca intr-adevar este ok si nu cumva este vreun bec ceva ars prin bord). ca sa iesi din acest mod apesi botonasul de pe panoul cu ceasuri. Te referi la asta? Pai la cantitatea de combustibil ramasa in rezervor, iti arata tot cu o singura zecimala. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#1693
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
A-ha!...Parca asta era combinatia de butoane, multam!...
Dar ce ma framanta cel mai tare e, nu neaparat testul, ci sa regasesc manualul!!... E prin balamucul din vestiarul de la munca...Si daca tot muncesc maine, daca nu avem interventii, o sa ma screm sa scotocesc dupa el... Multam, oricum! |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#1694
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
In conditiile unei nopti linistite la scarbici, m-am extras din hangar si am reusit sa refac - in liniste si fara stresuri, testul de consum orar al masinutei mele...
Conditii: motor cald la regim, lumini de pozitie aprinse , clima la 21 (afara 13) - deci, Dumnezeu stie ce turatie avea turbina -, radio-ul pe 101.9 cu volum la 12... Rezultate: 100 ml / 8 min. Un calcul sumar m-a dus la o medie de 750 ml / h. Elegant. Repetat testul, de inca doua ori, de alta persoana - la fel de ''obsedat'' de ale mecanicii, ca si mine, in conditii identice, si acelasi rezultat. Inseamna ca la cele anterioare, fara a/c si cu motor cald, s-a strecurat undeva cel putin o greseala...Mi se parea destul de multisor 1 l / h, iar ciudatenia ca au iesit aceleasi valori si cu motorul rece si a/c-ul pornit mi-a dat de gandit...E posibil ca in conditiile unui motor rece si a compresorului de aer conditionat in functiune sa consume 100 ml / 6 min. Ceea ce e rezonabil. O sa refac povestea saptamana viitoare, dupa ce sper sa reusesc sa ii schimb filtrele si oloiul...E foarte posibil ca valorile sa scada. Daca da, sau cu cat, vom vedea atunci... La 1.5-ul dci (@80 cp, md. 2005 cu 68000 km rulati, filtre noi noute) al amicului meu consumul a iesit la 500 ml/h, numai ca motorul masinii lui era rece. N-am vrut sa perseveram cu joaca, pentru ca acele litrometrelor, si la Sedanul lui si la Kurulina mea, se apropie amenintator de zona rosie...Iar perspectiva de a intra pe rezerva sau de a ramane in ''pana prostului'' nu ne-a suras defel la niciunul dintre noi... ![]() Per total, rezultatele sunt ok. Parerea mea. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
wolfy |
![]()
Post
#1695
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut
A mea a facut 1000 km iarna cu clima pornita,faruri nonstop,casetofon pornit si o medie orara de 16.4 km/h, cu un consum de 9.8 l/100km in Bucuresti. De o luna de cand a inceput clima sa bage rece a crescut cam cu 2.2 l/100 km la aceiasi medie orara.Cred ca valorile sunt in functie si de stilul de condus caci chiar daca nu este o masina sport are reprize bune si sedanul. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2 1.6 16v
2007 Privilege
|
|
Dhragosh |
![]()
Post
#1696
|
![]() Membru forum.reno.ro Group: Members Posts: 284 Joined: 12 February 08 From: Bucharest ![]() |
Bucuresti-Campulung;Campulung-Bucuresti(280 km total), medie consum de 6.2L cu o viteza medie de 50 km/h.
![]() Iar in oras in Bucuresti, am avut 10.3L cu viteza medie de 19 km/h. ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan Privilege+ 1.6 16V 110HP
- B-91-DHR
2007
|
|
red_dog |
![]()
Post
#1697
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 13 December 07 ![]() |
Giurgiu-BUC si retur cu 1 pic de bucuresti 10km in total 130km azi 1 pic cu aer ca nu voira clima sa il porneasca 70km/h media am 7.4 eu zic ca e mega bine si i-am dat talpa 150 si+ destul de mult
|
--------------------
megane EX-treme
2
- gr-63-dog
2008
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#1698
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Numai Bucuresti, viteza medie 20.6, consum mediu 9.9 si distanta parcursa 1369.9 km.
Si dupa resetare, la cat de liber e orasul azi, am 9.2 pe 50 de km, cat am umblat dupa rovinieta (cu multe plecari nervoase cand nu gaseam) ![]() This post has been edited by Fuzz: 29 Apr 2008, 15:08 |
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
- B-XX-FUZ
Decembrie 2006
|
|
Avani |
![]()
Post
#1699
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Vai dar ce grabit ai fost prin Bucuresti. Eu nu vad mai mult de 15.5 viteza medie.
|
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
valentin-axv |
![]()
Post
#1700
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 461 Joined: 26 November 07 From: OLTENITA ![]() |
nu am mai resetat calculatorul de 2 luni
![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Renault Clio 3
2003/2007
|
|
Avani |
![]()
Post
#1701
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
247 km parcursi pe distanta Bucuresti - Braila (via Buzau) viteza medie aratata de CB 60.2 km/h, consum la cei 247 km - 15.4 L. Mai mult decat bine. In sfarsit ii pup si eu motorul.
|
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#1702
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Maine o sa fac si eu acelasi drum, si la mers normal cam atat ia. 6 sau 7 daca te dai la el
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
- B-XX-FUZ
Decembrie 2006
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#1703
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Grabit tare, medie orara 112,7, consum mediu 8,1...Rezonabil!
|
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#1704
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Bucuresti (Unirii) - Buzau - Rm. Sarat - Ianca - Braila (mers foarte incet pe acolo si mult in tr.1 si 2) - Rm. Sarat - Buzau - Bucuresti (Rahova). In general 110-120 viteza medie, 30 km cam cu 170, in localitati 50-60-70.
507,4 km parcursi, medie orara 53.3 km/h, consum 6.7. FOARTE multumit in continuare ![]() Si pe la 160-180 ia cam 10-12, depinde cum o tii. This post has been edited by Fuzz: 1 May 2008, 21:11 |
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
- B-XX-FUZ
Decembrie 2006
|
|
Cristi39 |
![]()
Post
#1705
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 359 Joined: 19 November 06 ![]() |
am o nelamurire care ma macina de ceva timp.Pentru a nu deschide un alt topic,postez aici.Sper sa nu gresesc.E normal ca stilul de condus sa influenteze foarte mult consumul de combustibil.Scriam mai demult de faptul ca niste meseriasi de la un service reprezentanta Renault m-au sfatuit sa schimb vitezele undeva in jurul valorii de 3500 de turatii,chiar daca rulez in oras sau in afara.Dar cum???In niciun caz sa nu folosesc accelerari foarte bruste,ci pur si simplu sa duc masina la turatia respectiva nu brusc,dar ferm.De exemplu,in Bucuresti de cele mai multe ori in viteza a III-a,la 3500 de ture obtii o viteza suficienta pentru deplasare.Binenteles atunci cand se poate.Iar in loc de frana,sa folosesti metoda decelerarii,unde,consumul este de 0%.Repet,acest stil se practica acolo si atunci cand traficul iti permite.Supun discutiei aceasta solutie si astept idei sau pareri.Multumesc.
P.S. Sa nu uit.E vorba de motoare pe benzina. This post has been edited by Cristi39: 6 May 2008, 13:15 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2007 Privillege
|
|
manucu |
![]()
Post
#1706
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 3 November 06 From: Iasi ![]() |
iasi-bodrum-iasi (aproape 3.900 de km), sofer+3pasageri, full de bagaje, mers destul de sportiv - consum 7%. multumit.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
- IS-07-MAN
2006 Ea - foarte multumita de Meganescu :)
El - Kia cee'd 1,4 GSL LX BEST 109 CP BLACk |
|
c_numele |
![]()
Post
#1707
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 20 December 07 From: Deva ![]() |
pe ultimi 2000km facuti in regim mixt consum 7.1l, mai mult decat multumit. Benzina efix 95 rompetrol .
This post has been edited by c_numele: 6 May 2008, 16:31 |
--------------------
renault
megane 2.2
2007 1.6 16 v Lux privilege
|
|
red_dog |
![]()
Post
#1708
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 13 December 07 ![]() |
QUOTE(Cristi39 @ 6 May 2008, 13:15) am o nelamurire care ma macina de ceva timp.Pentru a nu deschide un alt topic,postez aici.Sper sa nu gresesc.E normal ca stilul de condus sa influenteze foarte mult consumul de combustibil.Scriam mai demult de faptul ca niste meseriasi de la un service reprezentanta Renault m-au sfatuit sa schimb vitezele undeva in jurul valorii de 3500 de turatii,chiar daca rulez in oras sau in afara.Dar cum???In niciun caz sa nu folosesc accelerari foarte bruste,ci pur si simplu sa duc masina la turatia respectiva nu brusc,dar ferm.De exemplu,in Bucuresti de cele mai multe ori in viteza a III-a,la 3500 de ture obtii o viteza suficienta pentru deplasare.Binenteles atunci cand se poate.Iar in loc de frana,sa folosesti metoda decelerarii,unde,consumul este de 0%.Repet,acest stil se practica acolo si atunci cand traficul iti permite.Supun discutiei aceasta solutie si astept idei sau pareri.Multumesc. P.S. Sa nu uit.E vorba de motoare pe benzina. nu stiu dar inclin si eu spre condusul asta si schimbatu 3000-3500 unde trage frumos si nu e nici turata eu recunos ca am luat un prost obicei in oras o schimb la 2500 si ma enerveaza treaba asta si nu vad sa consume mai putin poate ne lumineaza si pe noi alt cineva mai destept ![]() |
--------------------
megane EX-treme
2
- gr-63-dog
2008
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#1709
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
Consumul mic apare atunci cand se merge pe o distanta mai mare constant, si adaptarea in trafic in asa fel incat sa o puteti lasa in frana de motor pentru a avea acel consum de 0. In Bucuresti pe zi e foarte greu lucrul asta, mai degraba spre seara. Eu unul schimb pana in 3000, dar mai am si momente cand schimb mai sus, si incerc sa merg cat de mult pot constant pe la o valoare de 2000 rpm. Frana de motor o folosesc foarte des. In felul asta in Bucuresti am aproape 10. (ultimul consum pe 1200+ km in oras era de 9.9)
|
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
- B-XX-FUZ
Decembrie 2006
|
|
dumid |
![]()
Post
#1710
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 641 Joined: 12 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ploiesti-Mamaia si retur, 640 km, consum mediu 6.5 % , viteza medie 70.1.
|
--------------------
5461
1997
2012
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th August 2025 - 01:00 |