CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v
![]() ![]() ![]() |
CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v
di3g0 |
![]()
Post
#1411
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 1 February 06 ![]() |
|
||
--------------------
dacia break
1310
- b 11 wji
1987 totul incepe de la dacia
|
|||
czs |
![]()
Post
#1412
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 6 August 07 From: Germania ![]() |
CBul il resetezi tinand apasat pe butonul de CB, cel de pe maneta stergatrului de parbriz, cateva secunde. daca pe afisaj ai selectat kilometrajul total impreuna cu cel zilnic, se reseteaza doar cel zilnic, iar daca ai selectate oricare din celelalte moduri, se reseteaza tot in afara de kilometrajul total si zilnic. oricum, vezi ca scrie in manualul de utilizare
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2
2007/coupe Megane 2.2 coupe 1.6 16v dynamique full
|
|
di3g0 |
![]()
Post
#1413
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 1 February 06 ![]() |
oky,am inteles..multumesc frumos..o sa imi fac timp si pentru carticelele primite.multumesc inca odata
|
--------------------
dacia break
1310
- b 11 wji
1987 totul incepe de la dacia
|
|
razvan273 |
![]() ![]()
Post
#1414
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 22 April 07 From: Bucuresti ![]() |
Oameni buni... stau si ma uit la threadul asta de ceva timp si m-am tot gandit pana nu m-am mai putut abtine sa nu comentez: Cum Doamne iarta-ma aveti bani sa va luati o masina de minim 13.000 de Eur si va plangeti de consum ? Adica exista bani de masina, de taxe, de asigurari si va plangeti de consum...
![]() ![]() ![]() Ca sa nu mai zic ca unii mai opresc si motorul la semafor... mie, personal, aceasta situatie mi se pare cel putin jenanta ![]() This post has been edited by razvan273: 3 Nov 2007, 21:08 |
--------------------
Renault
Megane II.2 Expression 1.6 16V
- B-65-FVI
2006 Climatronic, Xenon, scaune incalzite, vopsea metalizata, jante aliaj 16", Subwoofer
|
|
19vik |
![]()
Post
#1415
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu unul nu m-am plans de consum, dimpotriva, dar am exemplificat avand in vedere titlul: ...totul despre consumul... Daca ma interesa consumul, imi luam diesel.
This post has been edited by 19vik: 3 Nov 2007, 23:47 |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
Catau |
![]()
Post
#1416
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 6 October 07 ![]() |
Am tot citit din topicul asta si am ajuns la concluzia ca masina mea consuma cam 1l in plus fata de cat ar trebui....si credeti-ma ca nu este influentata de stilul de condus (am destula experienta ca sa conduc cat de cat economic). Tocmai am sosit dintr-o plimbare Bucuresti-Focsani in care mi-a consumat 7.4 resetat iesire-intrare in Bucuresti. Stilul de condus a fost 60-70 localitate si 100-120 afara (foarte rar 130-140), iar viteza o shimb la aproximativ 3000rpm . Mi se pare ca ar trebui sa consume sub 7 la stilul asta. In Bucuresti consuma 11-12 fara aglomeratii (iar mi se pare mult) in conditiile in care ma plimb mai mult seara si merg economic (schimb viteza pe la 2500 rpm).
Voi ce credeti, cum as putea optimiza consumul asta (benzina de la petromv sau omv), am auzit o duma legata si de bujii care nu s-au schimbat de multisor (30000 km)...oricum am impresia ca invarte un picut mai mult la starter iar la rece da putin nas. Credeti ca daca as schimba bujiile cu ceva mai performant gen iridium as impusca 2 iepuri deodata? (adica consum si nas). voua cum vi se pare consumul asta? Este real sau trebuie sa fac 2 plinuri ochi si sa calculez consumul pe hartie? This post has been edited by Catau: 4 Nov 2007, 20:43 |
--------------------
Renault
Megane II
- b-38-bld
2004 Confort Expression
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#1417
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
@catau
Ai incercat sa rulezi cat mai putin cu ambreiajul apasat? Scoti din viteza ca masina sa ruleze liber pana la o oprire evidenta? intrebarile sunt puse pentru simplul motiv, ca atunci cand motorul este in frana de motor (indiferent de treapta de viteza) pana la aprox 1200rot/min, nu consuma carburant. Adica consumul este ZERO. Daca nu este asa, atunci este defect senzorul de la pedala de ambreiaj. |
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
Catau |
![]()
Post
#1418
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 6 October 07 ![]() |
Deci recapitulez: sustin in continuare ca am destula experienta pt a conduce optim o masina (am in spate cateva sute de mii de km). Si daca cineva de pe forumul asta are impresia ca exista vreun moment in care motorul masinii merge si masina consuma 0 il rog sa mai citeasca odata ce-am scris cu fonturi mari.
Intrebarile mele erau legate de situatii cu care v-ati confruntat si voi poate si care v-au trezit suspiciuni legate de consumul masinii. |
--------------------
Renault
Megane II
- b-38-bld
2004 Confort Expression
|
|
czs |
![]()
Post
#1419
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 418 Joined: 6 August 07 From: Germania ![]() |
nu are rost sa scrii cu bold... si da, in momentul in care mergi cu frana de motor, consumul de carburant este 0, oricate sute de mii km ai avea in spate.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2007/coupe Megane 2.2 coupe 1.6 16v dynamique full
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#1420
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
@catau
Ar trebui sa nu faci pe "Toma necredinciosul" si sa fi convins ca sunt momente cand mergi si masina ta consuma zero (fara litere bold) Am explicat si daca mai trebuie mai explic acest fapt. Nimeni nu contesta experienta ta in arta sofatului, dar in schimb este posibil sa nu cunosti in amanunt cum functioneaza toate sistemele din masina ta. |
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
19vik |
![]()
Post
#1421
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Catau @ 5 Nov 2007, 03:31) Si daca cineva de pe forumul asta are impresia ca exista vreun moment in care motorul masinii merge si masina consuma 0 il rog sa mai citeasca odata ce-am scris cu fonturi mari. Daca tot te adresezi la toata lumea de pe forum, subscriu si eu ca am citit si te inseli. |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
ghertzoi |
![]()
Post
#1422
|
Membru autentic Group: Members Posts: 640 Joined: 18 March 07 From: varza a la cluj ![]() |
evident...(/bold font 100) asa cum s-a mai zis are consum 0 in situatia in care e frana de motor (bold font 100/
![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007/privilege Sedan 1.6 110 cp
|
|
ciobi |
![]()
Post
#1423
|
![]() BMF Group: Members Posts: 254 Joined: 20 December 05 From: Bucuresti ![]() |
@Catau: de ce tipi la noi?crezi ca nu intelegem?sau ca nu vedem ce scrii?
|
--------------------
Renault
Megane Estate Lux Privilege 1.6 16V B-XX-BMF
2007
|
|
r&d |
![]()
Post
#1424
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
QUOTE (Catau @ 5 Nov 2007, 03:31) Si daca cineva de pe forumul asta are impresia ca exista vreun moment in care motorul masinii merge si masina consuma 0 il rog sa mai citeasca odata ce-am scris cu fonturi mari. Dupa logica de mai sus, un motor odata OPRIT (adica care are consumul de combustibil ZERO, cand este taiata alimentarea) nu mai poate fi pornit niciodata. Pentru ca in logica dumitale nu exista acel moment in care motorul se invarte (merge) fara combustibil. Logica de gradinita : - daca ai rezervorul gol si dai la automat cu motorul in viteza, motorul va functiona (a se citi se va invarti) si masina va parcurge o distanta atat timp cat bateria transmite suficienta energie (in ideea in care electromotorul nu crapa) - acuma, daca inlocuim in enuntul de mai sus bateria+electromotor cu rotile de la masina, e simplu de dedus ca motorul poate fi invartit de acestea chiar si in lipsa combustibilului atat timp cat rotile transmit suficienta energie E atat de greu de inteles ca arborele cotit se va invarti indiferent de sursa de energie atat timp cat energia asta exista???( si poate fi luata de la baterie, roti, benzina, motorina, gaz,ulei etc.) This post has been edited by r&d: 5 Nov 2007, 15:52 |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#1425
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
"iarta-l Doamne" ca nu stie ce conduce.....
|
--------------------
Renault
Megane IV
- BV 22 ROC
Sedan TCE140 2022 tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
Catau |
![]()
Post
#1426
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 6 October 07 ![]() |
Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva cu boldurile mele. O sa ma documentez in sensul asta si o sa revin cu amanunte. Referitor la corectitudinea consumului afisat de computer, ati verificat acele valori in practica?
|
--------------------
Renault
Megane II
- b-38-bld
2004 Confort Expression
|
|
madkat |
![]()
Post
#1427
|
![]() ™™™™™™™™™ Group: Members Posts: 2.351 Joined: 3 May 05 From: Bucuresti ![]() |
ce s-a spus aici e f corect - motoarele pot functiona (a se citi se pot "invarti") si cu consum 0 in cazul franei de motor
la motoarele cu carburatie in frana de motor amestecul intra la debitul "de ralanti" - la cele cu injectie insa se poate reduce la 0 consumul datorita centralei de injectie, care "simte" frana de motor dupa simultaneitatea - "turatie mai mare de 1300-1500rpm si clapeta de acceleratie inchisa" iar fizica elementara ne spune ca motorul nu se "blocheaza" in momentul in care nu mai primeste carburant ![]() |
--------------------
Alfa Romeo & VW
156 2.5 V6 & Bora TDI
1999 & 2001 Hoping for the best, and expecting the worst
|
|
manucu |
![]()
Post
#1428
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 536 Joined: 3 November 06 From: Iasi ![]() |
QUOTE(Catau @ 5 Nov 2007, 17:35) Imi cer scuze daca am deranjat pe cineva cu boldurile mele. O sa ma documentez in sensul asta si o sa revin cu amanunte. Referitor la corectitudinea consumului afisat de computer, ati verificat acele valori in practica? si mie mi se pare ca ai consumul cam marisor la regimurile de care ai pomenit. insa daca incepe un troubleshooting putem gasi urmatoarele: 1. consum efectiv motor mare 2. eroare la sistemul care ofera informatia despre consum 3. soferul (la mine sotia mea consuma cu 1 litru la 100km mai mult ca mine daca mergem pe acelasi traseu, in acelasi moment, cu doua M2.2 identice) In mod normal sansele cele mai mari de a gasi problema sunt la punctul 3, insa asta nu le exclude pe celelalte doua. Conteaza deci si felul in care gestionezi acceleratia, mentii viteza constanta si folosesti frana de motor, chiar daca sa spunem pe acelasi traseu obtii aceeasi medie orara. Referitor la consumul de 0% este perfect valabil ca se poate, poti vedea si aici iar r&d si madkatweb ti-au dat raspunsuri pertinente. This post has been edited by manucu01: 5 Nov 2007, 17:12 |
--------------------
Renault
Megane Sedan II 1.6 16V
- IS-07-MAN
2006 Ea - foarte multumita de Meganescu :)
El - Kia cee'd 1,4 GSL LX BEST 109 CP BLACk |
|
Liviu |
![]()
Post
#1429
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
Catau, si eu am aceleasi consumuri ca tine
![]() ![]() Oricum, ca un "hint": masina consuma cel mai mult cand accelereaza. Daca iti place sa ajungi repede la viteza de croaziera (asa cum fac eu de exemplu)atunci nu te mira de consumul putin mai maricel. |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
ciobi |
![]()
Post
#1430
|
![]() BMF Group: Members Posts: 254 Joined: 20 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Sunt o groaza cu astfel de consumuri. Asa e ...e mult...dar ce sa ii faci. Cred ca mult mai putin am consuma daca am lasa masina acasa. Nu cred ca exista diferente semnificative in functie de stilul de condus tinand cont de aglomeratia din Bucuresti. Sau cine stie ce diferente...la chestii de genu..oprit motor la semafor, mers numai cu geamul inchis, mers subturat, frana de motor, demaraje lente...etc etc. Poate ar fi ceva diferente undeva unde chiar se poate merge si altfel decat bara la bara.
|
--------------------
Renault
Megane Estate Lux Privilege 1.6 16V B-XX-BMF
2007
|
|
Liviu |
![]()
Post
#1431
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
ciobi, eu ma refeream in special la consumurile "in afara" .. ca in minunata capitala nu mai conteaza
![]() |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
buza |
![]()
Post
#1432
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 7 November 07 ![]() |
salutare. sunt nou pe forum desi urmaream topicurile dinainte sa am masina ca nu stiam ce sa imi cumpar- nu eram hotarit. am masina de vreo 3 luni , sunt multumit momentan de ea iar consumul urban este ceva de genul 8,4-8,5 in oras iar afara undeva la 5,9-6, dar inclin sa cred ca este mai mare deoarece consumul instantaneu iti este aratat doar dupa ce se depaseste 30km/h si din cauza asta spun ca imi arata 8,5 in oras ca mai mult in oras merg da cred ca e 9 l/suta. sa auzim numai de bine in rest.iar pentru cei care se bat ca o masina e mai buna sau nu le spun doar ca masina ca si multe alte achizitii este o alegere emotionala iar ca numar de masini cu probleme una e sa vinzi 1000 de masini si alta e sa vinzi 10 000 de masini, pentru ca 10% din 1000 e mai mic decit 10% din 10 000. cine vrea intelege, ca multi isi vind sufletul sa aiba masini scumpe de fata da isi cumpara cauciucuri nu debica - cum spunea cineva- ci isi cumpara sh-uri. am vazut multe masini de fite in fata la magazinele cu gume sh. in rest imina buna.
|
--------------------
renault
megane
- GL0xbxx
sedan privilege 1.6 16v 2007
|
|
sorin_f39 |
![]()
Post
#1433
|
![]() Ferrari fan Group: Members Posts: 2.431 Joined: 22 August 05 From: Galați ![]() |
Vad ca esti din GL. La noi cam asta este consumul mediu in ceea ce privesc motoarele 1.6i 16V 110CP: in jurul valorilor de 8.5 - 8.7 l / 100 km. Am 2 amici cu Megane si de la ei stiu treaba asta.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2 Bicorp
- GL
Dynamique 1.6 16V (2007) I'm the freedom man / That's how lucky I am.
|
|
cata70 |
![]()
Post
#1434
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
QUOTE(buza @ 7 Nov 2007, 13:23) consumul urban este ceva de genul 8,4-8,5 in oras iar afara undeva la 5,9-6, dar inclin sa cred ca este mai mare deoarece consumul instantaneu iti este aratat doar dupa ce se depaseste 30km/h si din cauza asta spun ca imi arata 8,5 in oras ca mai mult in oras merg da cred ca e 9 l/suta. Nu are relevanta pentru consumul mediu faptul ca arata consumul instantaneu doar atunci cand depasesti 30 km/h .Si daca este la ralanti,in stationare,tot se reflecta in cons. mediu...La mine ,diferenta intre cons. dat de C.B. si ceea ce iese calculand la pompa este foarte mica... This post has been edited by cata70: 7 Nov 2007, 21:28 |
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
ciobi |
![]()
Post
#1435
|
![]() BMF Group: Members Posts: 254 Joined: 20 December 05 From: Bucuresti ![]() |
@Liviu: La consumul de afara nici nu ma mai uit...cat timp e sub 9.5...zic ca e bine.
![]() |
--------------------
Renault
Megane Estate Lux Privilege 1.6 16V B-XX-BMF
2007
|
|
Avani |
![]()
Post
#1436
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.133 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
Se poate ajunge si afara la un consum constant de 9-10%, dat fiind consumul creste destul de mult daca treci de un punct critic, parerea mea acel punct critic este la o viteza de 120km/h. Daca pastrez aceasta viteza constanta ajung la un consum de 5.5 - 6% cel mult, dar daca trec de acest prag si ajung pe la 150-160km/h s-a terminat cu economia masina aratand un consum instantaneu de 9.5 - 10l.
|
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
Fuzz |
![]()
Post
#1437
|
![]() gHIdusul Group: Members Posts: 1.013 Joined: 21 October 06 From: RFG ![]() |
380 km, Bucuresti - Brasov - Poiana Brasov - retur, 6.5. Intrat in Bucuresti la ora 17.45, ajuns la destinatie in Rahova la 20.00 cu un mic ocol in Tei. Consum dupa astia 20 km, 6.9
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp
- B-XX-FUZ
Decembrie 2006
|
|
CyberBrain |
![]()
Post
#1438
|
![]() Tuning Master Group: Members Posts: 10 Joined: 9 October 07 ![]() |
Bucuresti - Craiova si retur (destul de mare aglomeratie la iesire din oras in Militari la plecare) - 6.2 l/100
Nu am mers prea tare (sunt incepator si masina este inca in rodaj). Am tinut-o la 3000rpm pe autostrada (cam 100km/h). Overall am consum de 7.8 l/100 dupa vreo 700 km Super multumit so far. Toate cele bune This post has been edited by CyberBrain: 10 Nov 2007, 15:26 |
--------------------
Renault
Megane Sedan
Manager 2007 - 1.6 16v (vezi avatarul :D)
|
|
ITShare74 |
![]()
Post
#1439
|
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 10 November 07 ![]() |
Am achizitionat masina in aug. 2007 (Renault Megane II Sedan, 1.6, 16v). Sunt deja aproape 3 luni de atunci, am tot aminat sa scriu despre consum/impresii/etc., pt ca nu am gasit timpul necesar.
Rodajul l-am facut EXACT cum m-au sfatuit cei de la Renault. Bine, avind Cruise Control, nici nu a fost prea greu, mai ales ca a trebuit sa fac niste drumuri lungi (Bucuresti-Ctza, Ctza-Braila, etc.). Pot spune ca in cadrul primilor 1000 km (=rodaj) nu am depasit decit o singura data 3000 rotatii/min., iar conditia era sa nu fie depasite 3000-3500 rot/min. Bun! In primii 1000 km am facut aprox. 770 km extraurban, & aprox. 230 km prin oras. Cu A/C am avut noroc, adica nu a fost asa de cald sa-l pun in functiune. L-am avut pornit pe parcursul a aprox. 55 km facuti in Bucuresti, shi pe parcursul a vreo 100 km facuti extraurban. In toate aceste conditii consumul mediu a fost de 7.1%. Tinind cont ca marea majoritate a acestor km au fost facuti in afara oraselor, ar parea un consum destul de mare. Dar, asa cum am mai citit pe forumuri, consumul este mai mare in primele citeva mii de km ale unei masini noi. Acum am indicati la bordul masinii peste 7000 de km… Iar consumul mediu de 7.7% (am mers mult mai mult prin Bucuresti in ultima vreme. Per total, aprox. ¾ din cei 7000 km facuti extraurban, ¼ in oras). Daca ma intreba cineva cind am cumparat masina cati km voi face intr-un an, as fi spus – fara sa ezit! – maxim 10.000 km! Am avut si multe drumuri lungi de facut, dar sper sa nu depasesc pina in aug. 2008 cei 15.000 km pina la prima revizie. Prima impresie despre consum este ca masina inregistreaza cel mai mic consum pina in 100 km/h. La drum lung, cu aceasta viteza, consumul mediu este de cam 6 %. Cum cresti viteza, creste si consumul (normal…). Lucru ciudat, cresterea de viteza de la 130 la 160 km/h nu aduce o diferenta prea mare in consumul de combustibil (max. 1 L!)! D-aia, daca tot va grabiti (& va “tin” soselele & nu va vad radarele...), mai bine mergeti un pic mai tare, caci diferenta de comb. consumat este nesemnificativa! |
--------------------
Renault
Megane II Sedan 1.6 16v 110 CP
2007 Privillege
|
|
bear_mc |
![]()
Post
#1440
|
![]() Half-Life 2 Fan Group: Members Posts: 678 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Drum de 300 si ceva de km. Mers numai pe ploaie. Viteze cam de 90-100-110 in majoritatea timpului . Consum 6.8.
![]() |
--------------------
Renault
Megane II
- B-43-ZHY (sau 42)
2005 Confort Expression+clima+jante+vopsea metalizata
(masina lu'tata) for( int i=0, i<68730, i++) |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 3rd August 2025 - 21:40 |