Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Consum 0 in frana de motor

riptor
post 19 Feb 2007, 01:25
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 30 August 06




am auzit recent ca in frana de motor consumul este 0.. daca e asa intr-adevar sa imi explice si mie careva ce se intampla acolo ca tare mi se pare ciudat ca motorul sa functioneze fara benzina.mai ciudat mi se pare gandul ca la apasarea pedalei de ambreiaj ar incepe alimentarea cu benzina.


--------------------
renaultsport clio 182
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 19 Feb 2007, 02:14
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Intr-adevar, la masinile moderne, consumul este 0 in frana de motor.
Asta se intampla deoarece motorul este antrenat de forta cinetica a vehiculului ( inertie ).
In momentul in care apesi ambreiajul, se rupe legatura intre rotile motrice si motor iar acesta are nevoie de combustibil pentru a fi antrenat in continuare. ECU detecteaza lucrul acesta si ii furnizeaza combustibil pentru a-l mentine in relanti. la fel ca statul pe loc. La fel, ECU detecteaza ca masina se afla in frana de motor si taie alimentarea.
Acest lucru nu se intampla la masinile pe carburatie sau la M.A.C.-uri cu injectie mecanica deoarece nu exista un control electronic asupra cantitatii de combustibil de care are nevoie motorul. astfel, la ceste motoare, cantitatea de combustibil consumata de motor in frana de motor este aproximativ aceeasi ca in relanti ( eva mai mare defapt ).

Vad ca detii un Clio din 2005. Eu iti recomand ca in frana de motor sa apesi ambreiajul in momentul in care motorul se apropie de 1100-1300 rpm. Eu la fel fac si atunci cand folosesc frana de serviciu. Daca am 2500 rpm in momentul in care pun frana, nu apas ambreiajul decat cand turatia se apropie de 1000 rpm.

PS: ECU= Engine Control Unit ( creierul motorului )
M.A.C.= Motor cu aprindere prin compresie ( Diesel )


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
riptor
post 19 Feb 2007, 03:00
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 159
Joined: 30 August 06




interesanta treaba,cred ca am sa urmaresc masini in mers acum cat mai e frig si se vede.. am sa ma uit sa vad daca scot gaze pe teava in frana de motor.desi e logic ca motorul sa fie antrenat de masina in miscare,tot mi se pare ciudat ca de ex sunetul motorului este aproape la fel ca atunci cand se accelereaza,deci ca atunci cand implicit are loc ardere.chestia e ca daca folosesti mult frana de motor faci si economie de carburant,sunt sigur ca foarte multi scot masina pe liber atunci cand franeaza sau cand sunt la vale,am sesizat lucrul asta la foarte multi soferi.acum ca stiu ca intr-adevar consumul este 0 (de fapt asa imi indica si compu de bord,de aici am ajuns sa imi pun intrabarea de fapt) am sa incerc sa fol mereu si frana de motor.merci pt explicatie!


--------------------
renaultsport clio 182
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzz
post 22 Feb 2007, 20:39
Post #4


gHIdusul


Group: Members
Posts: 1.013
Joined: 21 October 06
From: RFG




Pai si daca scot pe liber, consumul nu ramane tot 0 ? De exemplu cand sunt la vale, sau cand ma apropii de un stop.


--------------------
Renault Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp Decembrie 2006 - B-XX-FUZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 22 Feb 2007, 20:43
Post #5


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




pai motorul cum se mai invarte la liber? Nu cu benzina?


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 22 Feb 2007, 22:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Se invarte cu puterea gandului, puterea divina, sau puterea prezidentiala. Treaba asta cu consum 0 in frana de motor urmeaza cuvantul lui dumnezeu referitor la "crede si nu cerceta".
Chiar si la motoarele pe carburatie exista un dispozitiv ce se poate monta ca sa intrerupa alimentarea in frana de motor. Avantajul este ca ai frana de motor mai puternica si economie de carburant. Orice motor pe injectie cu ecu are asa ceva. Ma mir ca sunt asa multi care nu stiu asta, ca nu e inventata ieri alaltaieri, ci acu multi ani.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 22 Feb 2007, 22:25
Post #7


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Da smile.gif chiar si 19le meu are tongue.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 23 Feb 2007, 00:45
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




QUOTE(Fuzz @ 22 Feb 2007, 20:39)
Pai si daca scot pe liber, consumul nu ramane tot 0 ? De exemplu cand sunt la vale, sau cand ma apropii de un stop.
*



Consumul nu ramane 0l/km. In momentul acela consumul nici nu poate fi exprimat in l/km. Se exprima in l/h.
De ce?
Fiindca motorul consuma o cantitate de combustibil ( este adevarat, mica ) pentru a se mentine in miscare. Cantitatea de combustibil necesara pentru ca motorul sa nu se opreasca. La fel ca la relanti. Consuma atat de mult cat sa nu se opreasca.
Se exprima in l/h deoarece se consuma o cantitate de combustibil aproximativ fixa intr-o unitate de timp fixa. Sarcina pe care o are nu este variabila. Faceti asemanarea cu un generator, poate.



QUOTE(ssilviu @ 22 Feb 2007, 20:43)
pai motorul cum se mai invarte la liber? Nu cu benzina?
*



Motorul este antrenat de energia cinetica a vehiculului. Masina are o energie cinetica inmagazinata in momentul in care se misca. Energia asta cinetica se transforma in forta de inertie. Forta asta de inertie antreneaza motorul care raspunde cu forte de frecare. Ei, fortele de frecare incetinesc vehiculul in momentul in care tu iei piciorul de pe acceleratie.



Combustibilul ars in timpul franarii de motor arde degeaba. Ba chiar dauneaza fiindca frana de motor nu este atat de eficienta si pot apare rateuri ( detonari necontrolate ).

This post has been edited by tiberiu.anghel: 23 Feb 2007, 00:48


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 23 Feb 2007, 01:01
Post #9


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Mai, eu ma refeream atunci cand masina este pusa pe liber. Desi ea inca se deplaseaza, nu mai exista nici o legatura intre roti si motor.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 23 Feb 2007, 01:17
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Pai si ti-a raspuns foarte bine tiberiu!
Cand masina e "pe liber" motorul consuma atat combustibil cat sa tina relantiul. Cand masina e in frana de motor, rotile antreneaza motorul, deci nu e nevoie de combustie ca sa fie mentinuta o turatie de relanti.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 23 Feb 2007, 02:02
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




QUOTE(R19/16v @ 23 Feb 2007, 01:17)
Cand masina e in frana de motor, rotile antreneaza motorul, deci nu e nevoie de combustie ca sa fie mentinuta o turatie de relanti.
*



Oricum tu ai inteles sau stiai deja care este explicatia dar nu te-ai exprimat intru totul corect si este posibil ca altii care citesc topicul sa fie un pic debusolati.
Nu se arde combustibil doar cand motorul se afla in stare de frana de motor: La 3000rpm se ia piciorul de pe acceleratie pana cand se ajunge la 1500 rpm. In tot acest interval, daca nu se apasa ambreiajul sau acceleratia, consumul este 0.
In cazul in care se ruleaza la o viteza de x km/h si motorul se afla la turatie de relanti, se arde combustibil. Exista consum.


@ssilviu: Tocmai! Exista consum fiindca nu exista nici o legatura intre roti si motor. Motorul consuma cat sa invinga fortele interne de frecare ( aceleasi forte care contribuie la franarea de motor, pe langa efectul de compresor al motorului ) si sa invarta primul tren al cutiei de viteze.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghetau dan
post 23 Feb 2007, 07:34
Post #12


D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban


Group: Banned
Posts: 1.269
Joined: 9 March 06




Corect,la oltcit era o electrovalva care deschidea circuitul de lelanti.Am conectat la unul din cele 7 butoane din bord un fir care inchidea/deschidea circuitul si astfel la drum lung pur si simplu inchideam circuitul de relanti.
La fel,la camioane,pe linga taierea injectiei de motorina se mai obtureaza si galeria de evacuare,motorul avind o frina de motor mai puternica (primii au fost Volvo)...Consumul este 0 la masini cu injectie in decelerare pina la o valoare prestabilita,in jurul a 1200 rpm cind intervin alte sisteme de mentinere a relantiului.


--------------------
Subaru Legacy 3.0R 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 23 Feb 2007, 11:32
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




Intr-adevar, la o serie de camioane mai noi se foloseste acest sistem. Nici nu vreau sa ma gandesc din ce materiale este facuta evacuarea si prin ce metode este ea facuta etansa, avand in vedere presiunea la care trebuie sa reziste. ohmy.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 23 Feb 2007, 11:55
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Nu stiam de treaba asta, eu stiam la camioane doar de retarder, care este o frana electromagnetica, cu atat mai puternica cu cat viteza camionului e mai mare... Dar ce spun eu este offtopic biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 23 Feb 2007, 12:08
Post #15


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




QUOTE(ssilviu @ 22 Feb 2007, 20:43)
pai motorul cum se mai invarte la liber? Nu cu benzina?
*



Eu cred ca...sunt cativa pe aici care n-au inteles. Intrebarea omului era retorica....


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 23 Feb 2007, 21:33
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Sunteti siguri ca motoarele diesel consuma combustibil cand fac frana de motor?mie imi indica 0 la cansumul instant daca nu apas pe acceleratie.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 23 Feb 2007, 21:40
Post #17


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Nici motoarele diesel nu consumă nimic, cu condiția să ai peste aproximativ 1300rpm și să nu apeși accelerația...Cam aia e frâna de motor...Sub această turație a motorului, se reia injecția de motorină, pentru a preveni oprirea motorului.

This post has been edited by Catalin Marinarul: 23 Feb 2007, 23:09


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzz
post 23 Feb 2007, 23:01
Post #18


gHIdusul


Group: Members
Posts: 1.013
Joined: 21 October 06
From: RFG




Deci mare diferenta intre frana de motor si lasatul "pe liber" nu este, referitor la consum. Prefer sa o scot pe liber si sa o tin din frana cand ma apropii de un semafor sau ceva.

Multumesc de explicatii oricum.

This post has been edited by Fuzz: 23 Feb 2007, 23:02


--------------------
Renault Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp Decembrie 2006 - B-XX-FUZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 23 Feb 2007, 23:06
Post #19


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Cum adica nu e mare diferenta? La ce te referi?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 24 Feb 2007, 10:41
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Sunt mai multe avantaje printre care faptul ca masina se opreste mai repede cu frana de serviciu+frana de motor,nu se uzeaza franele prea tare si masina nu papa nici combustibil tongue.gif .


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Feb 2007, 10:59
Post #21


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Cel mai important avantaj îl reprezintă SIGURANȚA. Dacă vei coborî un drum de munte pe liber doar folosind frâna de serviciu, s-ar putea ca la un moment dat, din cauza încălzirii excesive a discurilor și etrierilor, lichidul de frână să fiarbă, și să rămâi fără frâne (efect de fading)...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzz
post 24 Feb 2007, 11:45
Post #22


gHIdusul


Group: Members
Posts: 1.013
Joined: 21 October 06
From: RFG




Bucurestiul nu e chiar munte tongue.gif ... si da, stiu si eu cand nu trebuie sa folosesc prea mult frana de serviciu, sau sa imi pastrez motorul la indemana. Dar pentru semafoare in oras, merge si asa.


--------------------
Renault Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp Decembrie 2006 - B-XX-FUZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 24 Feb 2007, 14:15
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Cand masina se opreste in frana de motor injectia nu se reia de pe la 1300rpm, ci se reia la o turatie aprox egata cu turatia de ralanti (~900 la mine). La mine se simte cel mai bine asta in tr1 atunci cand masina se incetineste, pe la 850-900 masina are un zvac si ii creste un pic viteza, apoi iar mai incetineste un pic de tot (implicit turata scade) si se stabilizeaza.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 24 Feb 2007, 14:37
Post #24


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Da, e o valoare aproximativă, eu știam că e peste 1000 rpm oricum...
Ideea de bază e că la un moment dat se reia injecția de combustibil, pentru a nu opri motorul...


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 25 Feb 2007, 11:45
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




diesel_power-simt si eu efectul ala de fiecare data cand sunt in treapa 1 si i-au un pic piciorul de pe acceleratie,chiar daca nu iau piciorul brusc masina tot se zgaltaie un pic.


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 25 Feb 2007, 12:49
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Corect, si eu simt la fel, eu am spus ce se intampla in viteza 1 cand masina incetineste f mult, viteza un pic oscileaza pana cand se stabilizeaza la valoarea la care turatia devine egala cu cea de ralanti.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tiberiu.anghel
post 25 Feb 2007, 16:07
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 940
Joined: 23 November 06




post-336-1110552475.gif
Fenomenul de fading apare in momentul in care placutele si discurile ajung la o temperatura mare ( in general peste 400 grade C ). Nu are legatura cu lichidul de frana. Cand se ating aceste temperaturi ridicate materialul din care este facuta placuta de frana isi pierde proprietatile in ceea ce priveste frecarea. Nu mai ofera aderenta necesara fata de discuri. Este ca si cum ar fi ulei pe discuri. Pentru evitarea lui se folosesc discuri ventilate si, mai nou, discuri ceramice. Acestea folosesc placute speciale care isi maresc coeficientul de frecare odata cu marirea temperaturii.
Ca o curiozitete, fenomenul de fading poate apare si la ambreiaj!


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzz
post 25 Feb 2007, 16:26
Post #28


gHIdusul


Group: Members
Posts: 1.013
Joined: 21 October 06
From: RFG




M-am plimbat si eu mai mult aseara prin oras, si opream cu frana de motor, ma pot obisnui cu asta, desi nu pot zice ca e la fel de comod ca scosul pe liber si franat cand ma apropii de un semafor.


--------------------
Renault Megane Sedan Luxe Privilege 2.2 - 1.6 16v 110cp Decembrie 2006 - B-XX-FUZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mefmef
post 25 Feb 2007, 18:35
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 275
Joined: 17 October 06




QUOTE(tiberiu.anghel @ 23 Feb 2007, 00:45)
Combustibilul ars in timpul franarii de motor arde degeaba. Ba chiar dauneaza fiindca frana de motor nu este atat de eficienta si pot apare rateuri ( detonari necontrolate ).


Pana la urma, dauneaza cu ceva frana de motor?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 25 Feb 2007, 19:15
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Undeva într-un topic am postat și eu un tip de economisire a carburantului la D1310. Cred că frâna de motor cu consum 0l/km se aplică la cele cu injecție benzină respectiv la motoarele diesel care au comandă electrică a injectoarelor. La tipurile mai vechi de diesel gen tractor, roman, dac etc, nu pentru că pompa de înaltă presiune este antrenată de arborele cotit prin roți dințate. Există și la ele un consum mai redus pentru că nu mai dau putere ci o preiau de la cinetică. În parte fenomenul s-a înțeles însă mai sunt destule metode de a îmbunătăți consumul. Și oricum stilul de mers are un aport deosebit.


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2025 - 20:04
Dacia