ABS la Clio
![]() ![]() ![]() |
ABS la Clio
BiCos |
![]()
Post
#151
|
||
![]() . Group: Members Posts: 497 Joined: 16 November 06 From: Bucharest ![]() |
|
||
--------------------
Sania
.
D Logan 2005 1,4 8V // D Logan mcv 2016 1,5 dci
- ACE
|
|||
zaitz clau |
![]()
Post
#152
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 12 November 07 ![]() |
legat de distanta de franare cu ABS, un mecanic de la Serus mi-a zis ca distanta se mareste cu ABS nu se micsoreaza cum aveam si eu impresia la inceput
2 Mar 2008, 14:33: Aveam cauciucuri noi cumparate de vreo saptamana asa ca nu cred ca ar fi fost cauciucurile de vina si nu zic ca nu ar fi folositor ABS-u dar cand esti intro situatie limita si nu e nevoie sa tragi stanga dreapta ca sa eviti obstacolul nu prea te avantajeaza mai ales ca distanta de franare se mareste cu ABS ![]() This post has been edited by zaitz clau: 2 Mar 2008, 14:33 |
--------------------
renault
clio bicorp 1.4 16 v 98
2003
|
|
andreis |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.689 Joined: 30 June 06 From: B u c u r e s t i ![]() |
Sunt foarte curios cum este posibil ca ABS-ul sa mareasca distanta de franare, cand insusi sistemul este facut sa faca exact contrariul. ABS-ul nu intra mereu, intra doar atunci cand rotile pierd aderenta si masina nu mai poate sa franeze in situatie limita. Pe suprafete optime (uscat, fara pietris, nisip, etc.), daca faci un test, o sa vezi ca in 90% din cazuri ABS-ul nici nu o sa intre. De ce? Pentru ca nu ai pierdut aderenta. Pe carosabil umed, e o alta poveste...
zaitz clau: Mai bine mergi sa-ti verifice putin cauciucurile si sistemul de franare la un service autorizat. Cu asa ceva nu e de joaca. |
--------------------
ex Renault
Megane
2.2 1,6 16v
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#154
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
ABSul este acolo pentru a impiedica blocarea rotilor!! Rolul lui nu este de a micsora distanta de franare, ci de a iti permite evitarea pericolului, lucru pe care nu il poti face cu rotile blocate!
http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system QUOTE(wkipedia) An anti-lock braking system (ABS) (translated from German, Antiblockiersystem) is a system on motor vehicles which prevents the wheels from locking while braking. An anti-locking braking system allows the driver to maintain steering control under heavy braking by preventing a skid and allowing the wheel to continue to forward roll and create lateral control, as directed by driver steering inputs. Most commonly, braking distances are shortened (again, by allowing the driver to press the brake fully without skidding or loss of control). Disadvantages of the system include increased braking distances under rather rare circumstances and the creation of a "false sense of security" among drivers who do not understand the operation and limitations of ABS. ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
crn |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
Eronat. Rolul principal al ABS este de a scurta distanta de frinare, faptul ca iti permite virarea si ocolirea obstacolelor in timpul frinarii constituind un avantaj secundar.
Am citit pe howstuffworks cum in urma unor studii pe ploaie un sofer neexperimentat opreste un autovehicul dotat cu ABS mai repede decit un sofer profesionist un autovehicul fara ABS in aceleasi conditii. |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#156
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Nu stiu ce ati testat voi, eu am facut diverse incercari pe gheata, cu anvelope de iarna pe fata, la franari, ori cu pedala la podea (deci intra ABS-ul) ori cu frana LA LIMITA INTRARII ABS-ULUI.
Intotdeauna cand a intrat ABS-ul am obtinut o distanta de franare mai mare decat atunci cand nu intra si apasam pedala de frana in asa fel incat sa folosesc la maxim franele, dar nu atat de tare incat sa blochez rotile. Nu le am asa mult cu fizica, insa la mine nu e valabila ideea ca ABS-ul scurteaza distanta de franare in orice conditii. In unele conditii poate o scurteaza, in altele poate nu. Insa ABS-ul e un plus pe masina, intrucat nu orice sofer are, in caz de pericol iminent, sangele rece de a folosi frana in asa fel incat sa o foloseasca la maxim. ABS-ul isi intra in drepturi si opreste masina intr-o distanta mai scurta decat in cazul blocarii complete a rotilor, dar nu la fel de mult ca la o folosire a franei 100%. De asemenea, in aceleasi situatii, abs-ul impiedica blocarea rotilor, ceea ce va insemna control asupra directiei, ce se poate dovedi salvator. Ce nu imi place insa la Reno sunt franele, care intra prea repede in functiune si au tendinta de a bloca mult prea repede rotile, tendinta compensata de ABS. La multe alte masini nici nu am simtit nevoia acestuia, pur si simplu am franat doar cat trebuia. |
--------------------
.
.
.
|
|
74mik |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 32 Joined: 7 October 07 ![]() |
despre ABS ?
un mic test facut cu un LOGAN : Credeti-ma ,ABS-ul te scoate din situatii unde fara acest sistem nu ai nici o sansa. Este doar o iluzie faptul ca daca ai ABS masina se duce mai mult la franare brusca(derapaj). Am avut un fiat punto fara ABS,si intr-o depasire a trebuit sa evit in ultimul moment o alta masina,am franat brusc, iar dupa am constatat ca anvelopele de pe fata erau distruse ,bateau pentru ca s-au uzat neuniform . Luati-va masini cu ABS,nu faceti prea multe calcule ca in final aveti de castigat. |
--------------------
renault
clio
2003/bicorp
- B-74-MIK
|
|
gabygiovanny |
![]()
Post
#158
|
![]() membrul de la baia mare Group: Members Posts: 428 Joined: 3 January 08 ![]() |
abs -ul nu micsoreaza distanta doar ii ajuta pe cei pe care ii mai arata la stiri ca la observarea radarului baga pedala de frana in podea si pierde controlul masini din cauza asta,insa la abs nu se intampla asa ceva. e mai folositor la viteze mari. nu vad ce poate ajuta in oras la viteze mici
|
--------------------
reno
Megane 2.2 1.6 16v
2007 dec
- MM 66 GBY membru
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#159
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Din pacate niciunul dintre cei veiozati care au bagat piciorul in frana si au pierdut controlul masinii n-au intrat in masina politiei, sa invete si aia cum se foloseste corect radarul.
La mine nu e o iluzie ca ABS-ul face distanta de franare mai lunga pe gheata, pur si simplu imi puneam un reper la care sa ma opresc. Franand la maxim, opream pana la reper, cu ABS treceam de el. Oricum, n-am zis ca nu-i bun ABS-ul, ci doar ca nu reduce distanta de franare. |
--------------------
.
.
.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.318 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Laurentziu83 - cred ca R19/16v a explicat destul de clar....ce si cum despre ABS si principiul lui de functionare...si despre franele de la Renault ...sincer.... am condus cu masini cu mai "mari" pretentii care aveau frane mult mai proaste....mie personal mi se pare ca franele prind foarte bine....insa daca nu ai anvelope de calitate sau uzate sau amortizoarele slabite atunci da...au tendinta sa se blocheze....si ca exemplu am avut pe Megane ca anvelope de vare Matador Aquilla ocazie cu care am testat ABS-ul la fiecare franare mai puternica pt. ca pur si simplu anvelopele nu-si faceau treaba... am pus Continental si de atunci nu l-am mai simtit decat in situatii limita si unde era o problema daca nu intra...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
vallixx |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Pe uscat ABS-ul lungeste distanta de franare. Chiar daca rotile s-au blocat, frecarea este destul de mare, franarea al fel de puternica si cu si fara ABS. ABS-ul te lasa doar sa poti face manevre de evitare.
ABS-ul ajuta in mod real pe umed sau gheata, atunci rotile vor pierde mai repede aderenta si numai atunci pe langa cotrol iti ofera si distanta mai mica de franare. R19 16v are dreptate. Scopul principal al ABS-ului e sa opreasca patinarea rotilor si sa-ti ofere control. This post has been edited by vallixx: 3 Mar 2008, 09:31 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
crisolro |
![]()
Post
#162
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu cu cat o mari ABS-ul distanta de franare (nici nu-s 100% convins c-o face pe orice suprafata si poate doar scartaitul pternic al rotilor lasa impresia ca te opresti mai repede fara ABS)- nu cred ca diferenta e extraordinara - pana si cei 6 m din videoclipul youtube sunt relativi - ... dar sa nu uitam ca prima data a fost folosit la avioane si acusica se fac 100 de ani si nu renunta nimeni la el
cert e ca asta iarna, pe la 6.30 dimineata, polei si 50-60km/h, mi-a sarit o pietoanca idioata pe trecere (asa a crezut ea ca e funny sa treaca strada pe diagonala si in fuga sa prinda otobuzu) si am infipt piciorul in frana ... sunetul crstalin a lu' ABS m-a trezit mai ceva ca o cafea si mi-s-a parut o eternitate pana s-a oprit masina (n-as paria ca fara abs se oprea cu muuuult mai repede) dar masina s-a deplasat DREPT (cum am tinut volanul) si chiar daca miscam de el macar evitam "obstacolul" .. apropo, s-a oprit inainte de trecere si de cretina cert este ca fara abs (nu discut de distanta de franare) faceam cel putin doua triplu tulup-uri si ma opream, "la alegere" in: masinile parcate pe dreapta, stalpii de tramvai de pe mijlocul soselei sau vreo in masina de pe contrasens pro sau contra ABS??? PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! PRO! |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Nu, tocmai, fara ABS nu te opreai pe stanga sau pe dreapta ci te duceai drept sau depinde de inclinatia drumului. Cu ABS mai puteai vira, mai ocoleai ce mai puteai .
Clar si eu sunt PRO ABS, dar atentie ca multi au impresia ca daca au ABS, deja nu mai au probleme ceea ce nu e adevarat. ABS-ul poate ca te mai scoate din ....dar mai bine e sa incerci sa nu intri > ![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
crisolro |
![]()
Post
#164
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
ai vazut tu in Romania drum drept (si implicit polei drept
![]() plus ca inevitabil mai misti de volan fara sa-ti dai seama (sau iti dai seama .. vezi ca te apropii de "obstacol" si ca nu te opresti si tragi de volan)... plus ca exista acele grade joc intre volan si roti ... mama cate sunt ... bine ca s-a inventat ABS-ul care evident nu te scoate din kk 100% din cazuri ... daca chestia cu maritul distantei e reala (tind sa subscriu si eu ideii) atunci ABS-ul chiar te-ar putea baga in belele |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Daca nu ai ABS si ai blocat rotile, nu mai conteaza presiunea, jocul directiei, faptul ca tine diferit stg.-dr. sau in ce directie manevrezi volanul. Tu te vei duce inainte ca si cu sania.
Ideea pe care vreau eu sa o expun este ca pe alunecus, ABS-ul te poate scoate din belele, dar pe asfalt uscat poate sa te scoata in aceeasi masura in care poate sa te si bage. Faza cu poleiul drept e tare. ![]() Gata, hai ca sunt si rautacios si sunt si off topic. This post has been edited by vallixx: 3 Mar 2008, 13:03 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
andurs |
![]()
Post
#166
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Sunt de parere ca ABS-ul scurteaza durata de franare fata de cazul blocarii rotilor. La fel de bine, o franare controlata din picior pana la limita blocarii rotilor poate fi mai eficienta decat ABS-ul pentru ca ABS-ul are perioade de timp cand da drumul la roti cand simte ca se blocheaza si apoi franeaza din nou si tot asa pana la o viteza apropiata de 0km/h cand blocheaza complet.
Oricum in situatii limita este greu de crezut ca ai timp sa simti asa de bine frana si momentul blocarii rotilor ca sa fii mai eficient decat ABS-ul, asa ca sfatul meu este sa va luati masini cu ABS. |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
Bliss |
![]()
Post
#167
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
S-a tot spus pe tot forumul asta si pe alte site-uri... Scopul ABS-ul nu e sa scurteze franarea. Sunt situatii cand o scurteaza si protejeaza cauciucurile (asfalt uscat, nisip fin pe asfalt) si alte situatii cand o lungeste (drum exclusiv nisipos, drum cu denivelari dese, gheata). Acest lucru il puteti verifica si voi daca aveti picior cu experienta la frane la limita aderentei vs ABS. Insa in toate situatiile ABS-ul iti permite sa controlezi directia (cat este fizic posibil, cu sau fara ESP) si sa eviti impactul. Daca ai blocat rotile, masina se duce unde vrea si rezultatul depinde doar de noroc.
Frana (cu sau fara ABS) depinde strict de aderenta. Daca aveti ABS si intervine foarte des in conditii ce nu l-ar necesita (drum uscat si curat, frane usoare/medii), inseamna ca aveti probleme la elementele ce asigura aderenta - cauciucuri si/sau suspensii. Solutia universala: service, verificare si schimbat ce e nevoie. Daca mergeti cu slick-uri, no-name-uri sau resapate prin cine stie ce vulcanizare, nu mai e nevoie sa dati banii de test la mecanici si puteti sa schimbati cauciucurile direct. |
--------------------
-
-
-
|
|
sobolan |
![]()
Post
#168
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
ABS-ul micsoreaza dist. de franare pe suprafete alunecoase,gheata,etc....pe asfalt,parerea mea, cred ca se mareste dist. de franare dar poti evita mai bine un obstacol deoarece roata nu se blocheaza.....parerile sunt impartite totul depinzand de tipul suprafetei de rulare....
inca o data,nu dati cu paru' ![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vallixx |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
@ soboloan & bliss: Corect ! Nici ca se putea explica mai bine. Deci lasati faza cu scurtatul distantei. Daca este , e un efect secundar nu este scopul principal al ABS-ului.
This post has been edited by vallixx: 3 Mar 2008, 21:00 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
andurs |
![]()
Post
#170
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Sa ne intelegem: bliss are dreptate, sobolan nu. Prezentarea de mai jos este cea mai relevanta pe care am gasit-o:
"Un sistem ABS tipic e compus dintr-o unitate centrală electronică, patru traductoare de viteză (unul pentru fiecare roată) și două sau mai multe valve hidraulice pe circuitul de frânare. Unitatea electronică monitorizează constant viteza de rotație a fiecărei roți. Când detectează că una din roți se rotește mai încet decât celelalte (o condiție ce o va aduce în starea de blocare), mișcă valvele pentru a scădea presiunea în circuitul de frânare, reducând forța de frânare pe roata respectiva. Pe suprafetele cu aderență mare, uscate sau ude, majoritatea mașinilor echipate cu ABS obțin distanțe de frânare mai bune (mai scurte) decât cele fără ABS. Un șofer cu abilități medii pe o mașină fără ABS ar putea, printr-o frânare cadențată, să atingă performanțele unui șofer începător pe o mașină cu ABS. Totuși, pentru un număr semnificativ de șoferi, ABS îmbunătățește distanțele de frânare în varii condiții. Tehnica recomandată pentru șoferi într-o mașină echipată cu ABS, într-o situație de urgență, este să se apese pedala de frână până la fund și să se ocolească eventualele obstacole. În asemenea situații, ABS va reduce semnificativ șansele unui derapaj și pierderea controlului, mai ales cu mașinile grele. Pe zăpadă și macadam, ABS-ul mărește distanțele de frânare. Pe aceste suprafețe, roțile blocate s-ar adânci și ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect mărind timpul de ciclare, lăsând astfel roțile să se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafețe este îmbunătățirea controlului mașinii, și nu frânarea, deși pierderea controlului pe astfel de suprafețe rămâne totuși posibilă. Odată activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii șoferi, simțind acest efect, reduc apăsarea pe pedală și astfel măresc distanța de frânare. Aceasta contribuie la mărirea numărului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistență la frânare ce mențin forța de frânare în situații de urgență." (Wikipedia) |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
sobolan |
![]()
Post
#171
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(andurs @ 4 Mar 2008, 14:15) Pe zăpadă și macadam, ABS-ul mărește distanțele de frânare. Pe aceste suprafețe, roțile blocate s-ar adânci și ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. "rotile blocate s-ar adanci" ![]() ![]() mai nenea andurs eu vb. din experienta proprie nu de prin reviste..... dupa cum am scris mai sus parerile sunt impartite.... This post has been edited by sobolan: 4 Mar 2008, 19:27 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Bliss |
![]()
Post
#172
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
@sobolan: Intra cu masina pe un colt de plaja sau pe un banc de nisip la un rau si fa cateva teste, eventual Dacia vs Clio. Cu Dacia vei opri mai repede - roata blocata sapa in nisip si franeaza foarte repede pe cand ABS-ul nu ar lasa-o.
Acelasi lucru se intampla si pe zapada si de aceea pentru sezonul rece se prefera anvelope mai inguste decat cele de vara, pentru a "sapa" in zapada si a crea si mai multa aderenta. |
--------------------
-
-
-
|
|
randunel |
![]()
Post
#173
|
impotriva sistemului Group: Members Posts: 70 Joined: 4 March 08 From: Sectorul Agricol Ilfov ![]() |
Nu stiu despre distanta de franare (mi se pare ca cel mai mult conteaza anvelopele!), dar stiu sigur ca ajuta enorm la evitarea obstacolelor, altfel nu mai eram sa postez aici pe forum
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006, 1.5 dCi Land Rover Discovery II 2004, 2.5 TD5
Opel Astra CC 1995, 1.6 16v [de vanzare] |
|
sobolan |
![]()
Post
#174
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
huh...cel mai mult conteaza cel de la volan....acuma sa fim seriosi...voi mergeti cu masina prin nisip?prin namol am bagat-o eu o data ca nu putem sa intru cu dacia pe acolo(am tunat suspensiile la dacie
![]() asta e scopul ABS si anume de a frana intermitent....odata ce ai un obstacol in fata si calci brusc frana la o masina fara ABS te duci drept la tinta inainte cu roata virata....la ABS nu se intampla asa tocmai din cauza ca nu se blocheaza roata si poti mentine cat de cat traiectoria virajului cu piciorul pe frana.... va rog sa ma contraziceti cu ceea ce ati acumulat voi din experienta voastra.... This post has been edited by sobolan: 5 Mar 2008, 00:04 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
randunel |
![]()
Post
#175
|
impotriva sistemului Group: Members Posts: 70 Joined: 4 March 08 From: Sectorul Agricol Ilfov ![]() |
In orice caz, conform legilor fizicii, forta de frecare pana in ruperea aderentei (adica forta de frecare statica) este putin mai mare decat forta de frecare la alunecare. Astfel, in teorie, cu ABS ar trebui sa fie redusa distanta de oprire. Teoretic. Practic depinde de cat de performant e sistemul.
|
--------------------
Renault
Symbol
2006, 1.5 dCi Land Rover Discovery II 2004, 2.5 TD5
Opel Astra CC 1995, 1.6 16v [de vanzare] |
|
andurs |
![]()
Post
#176
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
@randunel
Ai dreptate. Asta explicam si eu mai sus. Daca esti sofer meserias si franezi pana la limita ruperii aderentei, e clar ca bati ABS-ul si pe asfalt uscat; dar daca ai blocat rotile nu cred ca ai vreo sansa sa te opresti mai repede decat ai face-o cu ABS. P.S.: e clar ca exista si diferente intre sistemele ABS de pe diferite masini. Am franat eu brusc cu un CLK de pe la 150km/h (involuntar, avea cutie automata si-am piscat frana din greseala ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
PhilipMorris |
![]()
Post
#177
|
![]() dependent de internet banking Group: Members Posts: 708 Joined: 14 November 07 From: Where the streets have no name ![]() |
ABS-ul este bun, fara doar si poate. Fiecare sistem electronic are pe langa avantaje, si dezavantaje. In cazul ABS-ului, faptul ca te ajuta sa mentii directia pe timpul franarii, statistic vorbind, e un mare dezavantaj. In incercarea de a evita un pericol iminent, majoritatea covarsitoare a soferilor incearca instinctiv de a lua stanga de volan. E ceva involuntar, in a iti feri propria persoana. Ce se intampla atunci, simplu de ghicit: abs-ul te ajuta sa mentii directia si sa iesi pe contrasens, expunandu-te la un risc inzecit mai mare. Cu o masina fara abesa, nu ai putea. Parerile sunt impartite, dar abs-ul ne cam stirbeste calitatile de sofer care ne scot de atatea ori din necaz.
|
--------------------
MK2
Black panther, sexiest hatchback ever
TiVCT Dacă vrei să iti arati superioritatea și ți-e rușine ca nu intelegi cuvintele potrivite, posteaza un link.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
@ Andurs: De ce zici ca un sofer meserias, care stie sa franeze, bate ABS-ul ?
Daca reusesti sa nimeresti limita aderentei faci din pedala cam ceea ce face ABS-ul in mod electronic, asa ca nu vad de ce il bati. Cel mult reusesti doar acelasi lucru. Plus ca oricat de meserias ai fi , limita aderentei tot ABS-ul o nimereste mai bine. Inca un fapt, este ca ABS-ul actioneaza independent pe toate 4 rotile sau eventual pe 3 ( independent pe fata si identic pe osia spate ), depinde de model. Din pedala nu vei putea face asta. Tre sa ai 4 pedale de frana si vreo 4 picioare ![]() Iar la o franare de urgenta, nu mai stai sa mai pompezi sau sa cauti limita aderentei. Atunci din instinct apesi ca nemancatu' pedala, asa fac 99 % din soferi orice mi-ai spune tu . Nu sunt un fan ABS, nu ma intelege gresit, conduc de 12 ani si am multi KM facuti cu masini fara nici un ABS si intr-adevar de multe ori am reusit sa franez la limita aderentei chiar si iarna. In realitate insa....nu-i chiar asa de usor cu limita aderentei . Tre sa ai meserie multa . Iar pe asfalt uscat, credeti-ma ca am franat odata ca sa nu lovesc un bou care mi-a sarit in fata ca sa nu piarda tramvaiul si tare am transpirat cand vedeam ca franez, pedala vibra ca nebuna iar eu tot ma duceam spre el. Pe asfalt uscat nu scurteaza nici un ABS nimic. Tot frana clasica m-a scos din mai multe belele pana acum. @ PhilipMorris: Da, ai dreptate, ABS-ul cam stirbeste calitatile de sofer, DAR NUMAI DACA LE AI . ![]() This post has been edited by vallixx: 5 Mar 2008, 18:35 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
sobolan |
![]()
Post
#179
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(vallixx @ 5 Mar 2008, 18:32) Iar pe asfalt uscat, credeti-ma ca am franat odata ca sa nu lovesc un bou care mi-a sarit in fata ca sa nu piarda tramvaiul si tare am transpirat cand vedeam ca franez, pedala vibra ca nebuna iar eu tot ma duceam spre el. Pe asfalt uscat nu scurteaza nici un ABS nimic. Tot frana clasica m-a scos din mai multe belele pana acum. ai vb. din experienta ta nu din manuale....e ok....asta am zis si eu mai sus.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vallixx |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Corect. De multe ori manualul si realitatea nu se prea nimeresc.
This post has been edited by vallixx: 5 Mar 2008, 19:57 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 11:10 |