Uzura prematura placute frana si disc
![]() ![]() ![]() |
Uzura prematura placute frana si disc
robespierre |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|||
ionutmar |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
Si eu suspectez ca ar fi proaste placutele, am doar 2600KM, (1500 in regim de drum lung fara franari frecvente) si tot timpul sunt foarte murdare jentile fata de la praful de placute.
|
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
sisifjunior |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 8 February 12 ![]() |
daca ai pulberea aceea pe jante inseamna ca ai placute de frana moi care se uzeaza mai repede dar protejeaza discul. asta ar fi un lucru pozitiv.
dar problema ridicata de @robespierre pare mai aparte. prea putini chilometri pentru discuri dar si trei seturi de placute...hmm...ceva nu se leaga ![]() ![]() eu stiu ca la trei seturi de placute se poate schimba si discul, valabil la orice marca de automobil, dar nu cred sa fie cazul in doar 35000km! |
--------------------
RENAULT
CLIO 4
2014 Estate 1.5dCi Expression 75CV Renault Clio IV are ...93.000 km și povestea continuă!
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
le.ai schimbat pe banii tai?
|
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
romeo_id |
![]()
Post
#5
|
![]() Engineer Group: Members Posts: 449 Joined: 8 August 11 ![]() |
QUOTE(robespierre @ 3 Sep 2014, 22:14) AM 35.000 km si deja sunt la al 3-lea set de placute de frana, origilale, iar discurile sunt praf si ele. Conduc calm, ca un pensionar...nu inteleg de ce se uzeaza asa repede. La Clio 3 ajungeam cu placutele si la 50.000, iar cu discul la 100.000 lejer. Mai are oare cineva problema asta? Ai vazut placutele de frana de fiecare dupa ce ti-au fost inlocuite (presupunand ca nu le-ai inlocuit tu)? Cum ai ajuns la concluzia ca discurile sunt praf? Ceva nu se leaga, e absurd sa schimbi 3 seturi de placute in doar 35.000 km. Chiar si alea moi ar putea sa duca atat la o persoana calma. Consumul la masina il ai normal? This post has been edited by romeo_id: 4 Sep 2014, 10:06 |
--------------------
Renault
Clio 2, 1.2 16V 2003 Authentique
Kadjar 1.6 dCi 4WD 2016 Zen
|
|
robespierre |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(romeo_id @ 4 Sep 2014, 09:41) Ai vazut placutele de frana de fiecare dupa ce ti-au fost inlocuite (presupunand ca nu le-ai inlocuit tu)? Cum ai ajuns la concluzia ca discurile sunt praf? Ceva nu se leaga, e absurd sa schimbi 3 seturi de placute in doar 35.000 km. Chiar si alea moi ar putea sa duca atat la o persoana calma. Consumul la masina il ai normal? Da, consumul e perfect normal, am fost la Renault Cluj, au verificat, frana e perfecta. Mecanicul care a verificat mi-a spus ca tocmai schimbase inaintea mea la un Clio 4 discurile, la 30 si ceva de mii. Sistemul de franare pare subdimensionat, placutele mici si inguste, iar fracariile fiind mari, le consuma pe amandoua prematur. Explicatia mecanicului, onesta, dar neoficiala. Cred ca Reno a facut intentionat asa tot sistemul, fiindca la masina mea prededenta, Clio 3, placutele se duceau pe la 45.000, iar discurile nu le-am schimbat niciodata... 5 Sep 2014, 16:09: QUOTE(romeo_id @ 4 Sep 2014, 09:41) Ai vazut placutele de frana de fiecare dupa ce ti-au fost inlocuite (presupunand ca nu le-ai inlocuit tu)? Cum ai ajuns la concluzia ca discurile sunt praf? Ceva nu se leaga, e absurd sa schimbi 3 seturi de placute in doar 35.000 km. Chiar si alea moi ar putea sa duca atat la o persoana calma. Consumul la masina il ai normal? Placutele le-am schimbat eu cu originale, Renault-Ate. Le-am vazut, la tabla rau de tot. Discul in voi fotogafia si postez poza. Consum normal, masina nu merge infranat, verificat sistem franare, totul OK. Ce naiba o fi? This post has been edited by robespierre: 5 Sep 2014, 16:09 |
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#7
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
QUOTE(robespierre @ 5 Sep 2014, 15:41) Sistemul de franare pare subdimensionat, placutele mici si inguste, iar fracariile fiind mari, le consuma pe amandoua prematur. Explicatia mecanicului, onesta, dar neoficiala. Cred ca Reno a facut intentionat asa tot sistemul Cred ca ti-ai raspuns singur la intrebare....ce greutate are masina? si ce diametru au discurile de frana? poti face o comparatie cu Clio 3 sau 2. Clio Bicorp diesel are 1008 kg, ca idee. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
ionutmar |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
Cand am avut clio 2 diesel bicorp, am schimbat odata pacutele la 48 mii km. Au cam aceeasi greutate (clio 4 mai usor), aceeasi dimensiune disc CL 2= 259mm / CL 4= 258mm.
Daca placutele/discurile sunt mai slabe calitativ asta e. Poate daca nu mai punem "de origine" or tine mai mult. |
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
robespierre |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
Cam la 48.000 am schimbat si eu placutele la Clio 3, iar discurile niciodata in 102.000, cand am vandut-o. Acum am 36.000 cu Clio 4 si discurile trebuie schimbate, iar placutele..deja a treia serie. Masina e ceva mai usoara decat Clio 3, insa mie imi pare subdimensionat etrierul si placutele. Care, fiind mici, prea mici, exercita pe suprafata o forta prea mare, uzand prematur discul si pe ele insele.
|
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#10
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Pe spate are tambur sau disc? Daca are disc verifica uzura placutelor. Poate fi greseala de fabricatie la distribuirea puterii de franare, rotile din fata poate primesc 90% din forta de franare iar cele din spate restul de 10%.
Vedeti aici: http://www.tceperformanceproducts.com/bias-calculator/ p.s cuvantul bias se refera la distribuire/părtinire. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
robespierre |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
Am tamburi. Poate fi bias error si in cazul asta?
|
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#12
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
andri1940 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Daca are tamburi, se prea poate sa nu fie reglati ca lumea si ca autoreglajul sa nu functioneze cum trebuie. Problema comuna la Chevrolet Cruze, de exemplu, unde proprietarii, dupa ce dadeau de rotita de reglaj al sabotilor, aveau pedala mai ferma si franarea mai buna.
|
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
sisifjunior |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 8 February 12 ![]() |
am cautat mai multe detalii despre sistemul de frinare pe clio4 si se pare ca toti posesorii se pling de placute si discuri uzate chiar si la 20000km!
![]() ![]() am gasit un cod(unicul gasit) pt placute frina aftermarket 05p1702 SAMKO care se potrivesc intocmai la forma si care se comporta mai bine decat originalele, din ceea ce am gasit pe forumul reno italian. din pacate nu este nimic pt discuri. edit: marca samko este similara cu marca LPR This post has been edited by sisifjunior: 10 Sep 2014, 00:59 |
--------------------
RENAULT
CLIO 4
2014 Estate 1.5dCi Expression 75CV Renault Clio IV are ...93.000 km și povestea continuă!
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
daca vreti coduri placute fata Clio IV
http://www.yakarouler.com/prix/plaquettes-...01003011007#nav Discuri fata Clio iV http://www.yakarouler.com/prix/disque-avan...01003011007#nav |
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
robespierre |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
Interesant. La linkul de discuri nu gasesc Clio 4...oare pierd eu ceva din vedere? Multumesc!
|
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
Posibil sa fie aceleasi dimensiuni ca si la Clio III
|
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
robespierre |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si cum aflu sigur informatiile astea?
|
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
Nu stiu. Am zis si eu POSIBIL.
Interesant e ca pe oscaro.com nu am gasit deloc discuri ptr CLio IV, indiferent de motorizare. Ai platit cu banii tai schimbul de placute? Ai sa platesti cu banii tai schimbul de discuri? p.s. am un Twingo II si am deja 55.000 km cu placutele orginale. This post has been edited by tomageorgian: 10 Sep 2014, 16:20 |
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
robespierre |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
Da, am 36.000 km si deja sunt la al 3-lea rand de placute, iar discul e praf. Le-am schimbat din banii mei, desigur. Iti dai seama??
|
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
nu e normal. mail la renault.ro reclamatie la opc. etc
aici in Franta cu o scrisoare recomandata de rezolva |
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Se rezolva ce? Ceva ce reno stie inca din faza de proiectare?
Stiu o persoana cu logan 1 care radea setul de placute in 7500Km. Si stiu persoane care au tinut placutele originale 90000Km. Plaja e larga si pana sa recunoasca rino magaria facuta inca din faza de proiectare o sa vanda multe placute si discuri. Sunt piese cu uzura variabila de la utilizator la utilizator si reno a profitat sa faca vanzare. This post has been edited by madhorsefuzzy: 10 Sep 2014, 21:22 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
mezym |
![]()
Post
#23
|
![]() Mandru proprietar de Fluence Privilege 1,6 16v 2010 Group: Members Posts: 430 Joined: 29 December 13 ![]() |
Te cam contrazici in propriile afirmatii. Daca piesele au o durata de viata extrem de variabila, direct influentata de utilizator, cum de e, totusi, Renault golan pentru asta?
Bmw are praf motorul N47, la fel si THP-urile facute pentru alianta Peugeot-Citroen. I-ai vazut sa dea vreun comunicat pe aceasta tema? Si problema N47-ului e de prin 2009. Una peste alta, eu nu as mai lua placute si discuri Renault in aceasta situatie. As merge pe Ate sau Trw. Subdimensionarea unui sistem de franare s-ar observa in primul rand prin probleme/dificultati la franare. Iar sa demonstrezi ca un producator auto a subdimensionat un sistem vital al unei masini e foarte greu spre imposibil. Parerea mea e ca avem de-a face cu piese proaste, nu neaparat cu un sistem de franare conceput prost. PS: observ ca esti foarte nemultumit de Renault. De ce nu-l vinzi sa-ti iei Audi? Te obliga Renault sa ii folosesti produsele? |
--------------------
Megane II Sedan
Fluence
1.6 16v Expression 2006/ 1.6 16v Privilege 2010
- -
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa iti explic pe limba matale: daca piesele au o viata extrem de variabila direct influentata de utilizator, Rino, ca producator poate sa umble la viata medie, repet medie a pieselor si sa o scada cu 33%, adica in loc de 30.000km pentru setul de placute sa o reduca la 20.000km. E clar?
Frumusetea la scaderea vietii medii a pieselor e ca se vede in timp, iar utilizatorii isi dau seama dupa 2-3 schimburi de placute ca se consuma mai repede decat la vechea masina. Multi au trecut de la Clio 3 la Clio 4 deci fac o comparatie directa intre generatii. Pe forumul concurent, stim noi care, utilizatorii de Logan II se plang de aceeasi uzura prematura a placutelor fata de Logan I, utilizatori cu cel putin 2-3 schimburi de placute. Coincidenta nu? ![]() Sistemul nu e subdimensionat, doar ca se uzeaza mai repede. Poti ca producator auto sa ceri la discurile OEM o duritate mai mica iar la placute sa se mearga pe material de frictiune moale. Producatorii de discuri si placute iti ofera ceea ce ceri. Cat despre nemultumire: cum naiba sa vand Loganu' cand de abia i-am facut distributia si am caucicuri de vara/iarna aproape noi? ![]() Inteleg ca aspiri la un haudi? ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#25
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Dupa cod placutele de frana par sa fie identice cu cele de pe Clio 3 (toate motorizarile inafara de RS, GT si 2.0 16v). Cod Renault: 7701208422.
Discurile de frana sunt diferite. Pe Clio 4 au diametru 258 mm (260 mm pe Clio 3)iar grosimea este aceeasi. Cod Renault: 402062212R. Deocamdata se gasesc la foarte putini producatori: Pagid, Textar, Mintex, Remsa, LPR. |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
mezym |
![]()
Post
#26
|
![]() Mandru proprietar de Fluence Privilege 1,6 16v 2010 Group: Members Posts: 430 Joined: 29 December 13 ![]() |
Nu e clar! Eu sunt cam prost!
Poti sa ne explici pe baza carui algoritm ai concluzionat ca materialul e unul mai moale? De asemenea, cum stabilesti ca un producator cere ca o piesa sa aibe o viata de durata medie mica? Si care e termenul de comparatie? Ai vreo dovada ca Renault a facut asta (observ ca iti e greu sa ii pronunti numele)? Ai facut o comparatie intre marimea discurilor de frana ale generatiei 3vs4 de Clio? Dar intre masele celor doua masini? Daca franarea nu e afectata si nici sistemul de franare subdimensionat, care e problema atunci ca se uzeaza placuta de frana? Poate ar trebui, pana sa injuri Renault, sa te intrebi daca aia la service au inlocuit placutele fiindca erau uzate pe bune sau fiindca s-au gasit sa faca un ban? Imi pare rau, nu aspir la brand de cocalari, brand la care tu te inchini la aproape fiecare postare! Fanii adevarati sunt cei ce rezista in momente de cumpana, deci tot Renault voi cumpara pe viitor! Si peste 20 de ani, cand ma voi simti un personaj important al societatii, imi voi lua Jaguar. |
--------------------
Megane II Sedan
Fluence
1.6 16v Expression 2006/ 1.6 16v Privilege 2010
- -
|
|
robespierre |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
Placutele de pe Clio 3 NU se potrovesc cu cele de pe Clio 4. In schimb par a se potrivi cu cele de pe Logan 2, care, coincidenta, se consuma mult prea repede - vezi forumuri. Deci e limpede ca Reno a umblat la viata medie a acestor componente - discuri si placute. A propos, geme si forumul italian de Reno de exact acceasi problema: placute si discuri de Clio 4 "come il burro" (ca untul). Cred ca e clar deja. Cat despre a-ti lua o alta masina: problema e pusa aberant. Au am vrut si am platit masina ASTA, deci avand si modelul anterior, ma astept sa se comporte asemanator. Daca durata de viata a unor componente scade dramatic, inseamna ca problema nu e a mea, ci a celor care au conceput asta. Eu doar am dat banii. Si mai am rate 3 ani.
This post has been edited by robespierre: 11 Sep 2014, 08:44 |
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|
mezym |
![]()
Post
#28
|
![]() Mandru proprietar de Fluence Privilege 1,6 16v 2010 Group: Members Posts: 430 Joined: 29 December 13 ![]() |
Nu ma refeream la tine!
E clar ca materialul e prost, de asta am spus sa treci pe alti.producatori. Ate, Trw, Lucas, Ferodo, Textar. Cand mai mergi la service roaga-i pe aia sa iti spuna cati mm mai au discurile si placutele tale si cati mm minimi trebuie sa aiba conform manualului de service Renault. Des prin reprezentante se recomanda schimbarea placutelor cand ele abia au 50% uzura. |
--------------------
Megane II Sedan
Fluence
1.6 16v Expression 2006/ 1.6 16v Privilege 2010
- -
|
|
robespierre |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 29 September 12 From: Cluj-Napoca ![]() |
Placutele inlocuite de mine SUNT Ate, asta le face pe cele originale. Eu conduc ca un pensionar, si cu toate astea nu rezista mai mult de 8.000 km. Despre disc de vizibil uzat, mai multi mecanici mi-au sus ca la urmatorul set de placute trebuie schimbate neaparat. Adica pe la 42.000 km. Al patrulea set de placute plus discuri. Ma voi plange la Renault pentru asta si ma astept sa-mi schimbe discurile si placutele tura asta pe banii lor.
Cand am schimbat placutele cu al treilea rand acum 3 saptamani, deja erau fier pe fier cu discul, deci praf de tot. Am vazut cu ochii mei. A propos, la Clio 3, pe care am tinut-o 6 ani si am vandut-o la 102.000 km, nu am schimbat niciodata discurile, iar placutele de 2 ori. Fireste, stilul de condus e acelasi. This post has been edited by robespierre: 11 Sep 2014, 09:00 |
--------------------
Renault
Clio IV 1,5 dCi 90 CP | Kadjar 1.3 EDC 159 CP;
2012|2020
|
|
mezym |
![]()
Post
#30
|
![]() Mandru proprietar de Fluence Privilege 1,6 16v 2010 Group: Members Posts: 430 Joined: 29 December 13 ![]() |
Ok. Hai sa vedem cat vor rezista Ate.
Dar retine treaba cu uzura minima. Scrie in manual ce si cum, cei de la service au toate documentatiile posibile. La discuri e chiar mai simplu: scrie pe ele nivelul minim (de ex, 2 mm). Chestiile astea nu se fac la ochi, cum crede mecanicul. Iar masurarea nu ii ia mai mult de 5 minute. |
--------------------
Megane II Sedan
Fluence
1.6 16v Expression 2006/ 1.6 16v Privilege 2010
- -
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 19:20 |