Uzura prematura placute frana si disc
![]() ![]() ![]() |
Uzura prematura placute frana si disc
partner |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 433 Joined: 20 June 13 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Captur
2013 / TCe120 EDC
|
|||
papa_mulo |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 4 Mar 2015, 12:10) Lasa discurile, sa zicem ca marimea e normala, dar placutele mie mi s-au parut mici si inguste, si atunci pe langa ca se uzeaza foarte repede, strica si discul, datorita concentrarii fortei de frecare pe o suprafata mica. M-am uitat pe un site de piese auto aftermarket si raman la ideea ca sunt materiale proaste...si explic de ce: Deci clio 4 are doua dimensiuni de placute in functie de sitemul de franere: 116x52x17 pe sistem Lucas/TRW 140x40x18 pe sitem ATE Exact aceleasi doua dimensiuni le are si Logan 2 si n-am auzit de probleme similare. Clio 3 vad ca avea doar dimensiunea 116x52x17. Deci nu e nimic nou, nu va imaginati ca cineva de la reno s-a frecat putin la tample si a conceput un sistem nou de franare pt clio4. E un sistem de franare utilizat la majoritatea modelelor Dacia/Renault/Nissan pe modelele mai usoare, doar ca probabil ca la Clio 4 s-au kk pe ei si au comandat discuri si placute facute din chirpici ca sa fie cei mai ieftini de pe piata in segment. In stilul lor specific de carpanosi... This post has been edited by papa_mulo: 6 Mar 2015, 18:48 |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
sau clio e mai greu si tamburul mai mic.
bafta. ps care e faza cu tamburul ala "ventilat" |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
papa_mulo |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.771 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Tamburul e pe spate, noi vorbim de frana de pe fata care e pe disc de 260mm cu placutele de dimensiuni mentionate in postul anterior.
Clio 4 nu e greu, are intre 1000 si 1100 kg in functie de motorizare si dotari. Masini mai mari si mai grele merg pe acelasi disc: - Megane II(doar motorizarea 1.4) avea disc pe fata de 260, restul motorizarilor 280. - Dupa cum spuneam anterior si Lodgy are discuri atat de 260 cat si de 280. Nu imi dau seama la lodgy in functie de ce e aleasa marimea discurilor, banuiesc ca de 280 au variantele de 7 locuri si de 260 cele cu 5. |
--------------------
Renault
Megane Estate
2018 dci90 Megane Sedan dci85 - 2007
Vivaro/Trafic 8+1 dci125 - 2018 Clio 1.2 16v - 2014 --------- Foste: R11 Spring 1.6D - 1987 Trafic dci115 - 2008 |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
vecine,
franarea se face fata plus spate. daca acelasi disc si placuta merge bine pe o alta masina comparabila, poate tamburul e de vina. tu ai tambur de ala cu striatii? bafta. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
argon |
![]()
Post
#66
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La megane 2 1.4 au ținut plăcutele 80.000 km, dar mi se par duble ca mărime fata de clio 4, desi discul e la fel. Iar pe spate plăcutele mai au jumătate la 160.000 km, deci forță exercitată pe spate e mult mai mica ca pe fata.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#67
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
La Clio 3 e o problema oarecum cunoscuta cu faptul ca sabotii nu prea se autoregleaza.
Eu am schimbat placutele la 29.000km in conditiile in care am mers mult prin oras si vedea des 4000-5500rpm. Desi la ITP am trecut de fiecare data testul de franare, simteam cum scade eficienta franelor pe masura ce se adunau km. La 50.000km m-am dus cu sabotii in punga la revizie si surpriza, ferodoul de pe sabotii originali era mai gros decat cel de pe sabotii Ate pe care i-am cumparat. I-am zis mecanicului sa-mi regleze frana de mana pentru ca tinea foarte sus si el a umblat la sistemul de autoreglaj, care parea nemiscat de ani buni. Dupa operatiune, frana de mana tinea la 3 dinti si franarea masinii s-a imbunatatit semnificativ. Adica simteam ca tine si spatele cand franez tare si nu se mai duce "in bot". Clio 3 Dynamique, cu motorul 1.4 16v avea 1262Kg. This post has been edited by nh1980ro: 10 Mar 2015, 22:54 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
espacern |
![]()
Post
#68
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(nh1980ro @ 10 Mar 2015, 22:54) Clio 3 Dynamique, cu motorul 1.4 16v avea 1262Kg. Unde ai gasit valoarea asta?.....greutate gol presupun. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#69
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Valoarea de 1262Kg e din CIV.
Pe acest site e mai mica masa proprie 1145Kg, dar nu scrie in ce echipare. Conteaza foarte mult daca are AC (in plus 17Kg), PDG (cateva Kg in plus), etc. In schimb masa maxima autorizata e aceeasi cu cea din CIV de 1635Kg. http://www.auto-data.net/ro/?f=showCar&car_id=10406 Daca se poate uita careva in CIV pentru Clio 4, ne putem lamuri cat e greutatea in functie de echipare. Din cate vad sistemul de franare seamana foarte mult cu cel de la Clio 3 si placutele sunt destul de groase (17mm), deci nu vad de ce ar putea sa duca la uzura atat de mare. Singurul caz in care se pot uza foarte repede placutele e sa functioneze foarte mult ABS-ul. Asta am observat ca mananca repede din placute. (Mers pe gheata/drum alunecos fara frana de motor si folosit frana excesiv) sau o defectiune a sistemului ABS care face ca sistemul sa intre prea repede (senzor stricat sau murdar). Ca sa excludeti o problema generala ar trebui facut un sondaj cu cei care detin Clio 4 si au mers mai mult de 10.000km, sa spuna daca s-au terminat sau nu placutele si eventual la cati dinti tine frana de mana. Ca idee, singurele placute de frana pe care le schimbam la 10.000km erau la Solenza, dar grosimea era cam la jumatate fata de Clio. This post has been edited by nh1980ro: 11 Mar 2015, 21:25 |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
Darian01 |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 7 July 13 From: Hunedoara ![]() |
La uzura franelor mai contribuie si ASR si ESP.
Asta, apropo de mersul pe drum alunecos. |
--------------------
Renault
Megane 4 Sedan
2021 / 1.3 TCe
- nr. rosu
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#71
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Nesemnificativa uzura aia. Nu e ca si cum ai face drifting non stop.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
catalin_macovei88 |
![]()
Post
#72
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 26 April 14 ![]() |
Eu am facut 9000km, am montat cauciucurile de vara si la o inspectie vizuala placutele de frana mai au mult pana trebuie schimbate. Pedala de frana e ceva mai moale fata de cum era la 0km, da na, uzura normala.
|
--------------------
Renault
Clio 4
2014 1.2 16v 75cp
|
|
tuneam |
![]()
Post
#73
|
Membru autentic Group: Members Posts: 865 Joined: 1 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu exista nici un motiv normal pentru pedala mai moale atata timp cat placutele nu sunt consumate integrall sau daca sistemul de autoreglare de la saboti functioneza corect si bineinteles, daca nu exista aer pe intalatie. Placutele stau intodeuna la aceeasi distanta de discuri indiferent de gradul de uzura. La fel si sabotii de tambur prin sistemul de autoreglare(autoapropiere).
|
--------------------
Renault/Ford
Clio IV
2014
- bucuresti
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#74
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
Frana de mana se ridica mai sus decat atunci cand ai cumparat masina?
Daca da, inseamna ca sabotii nu se regleaza cum trebuie si de asta si pedala e ceva mai jos. La revizie poti sa le spui ca frana de mana tine prea sus, si sa-ti regleze din saboti. |
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
catalin_macovei88 |
![]()
Post
#75
|
Membru incepator Group: Members Posts: 61 Joined: 26 April 14 ![]() |
Am mai patit sa franez ceva mai tare in unele situatii si mi-a intrat de cateva ori ABS-ul, acum daca franez tare (nu chiar pedala la fund) de pe la 50kmh nu se activeaza ABS => probabil presiunea lichidului e ceva mai mica + ca observ ca trebuie sa apas mai tare pe pedala. O alta chestie e ca inainte pedala avea o parte din cursa usoara si brusc devenea tare si frana mai tare, nu avea o frana liniara. Acu nu mai e asa, e mai liniara, trebie sa apas mai tare. Am sa testez si frana de mana. De cand am luat-o trag frana cat 3 click-uri si stiu cum tinea inainte. Revizia e cam in 3 luni, am sa le zic.
|
--------------------
Renault
Clio 4
2014 1.2 16v 75cp
|
|
nh1980ro |
![]()
Post
#76
|
Membru Group: Members Posts: 3.612 Joined: 7 February 07 From: Togo-Togo. ![]() |
La mine la Clio 3, daca apasam pe frana tare pe loc se auzea un click si apoi o vreme frana era mult mai puternica. Cred ca intra asistenta aia de urgenta (AFU). In mod normal nu ar trebui sa se apese pedala pana acolo, decat in cazul in care chiar franezi foarte tare. Daca se apasa pedala in mod normal pana acolo nu cred ca e ok.
|
--------------------
Kona/Renault
Lana'i/Clio 3
2007/2009
|
|
cipri85 |
![]()
Post
#77
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 19 March 15 ![]() |
Citind acest topic am inteles ca placutele de frana sunt foarte moi si ca urmare se uzeaza in aprox 10000 de km. A luat Renault ceva masuri pentru a remedia situatia? Vreau sa-mi schimb masina si o varianta e si Clio 4 Estate. Bineinteles daca s-a rezolvat problema placutelor :-) .
|
--------------------
renault
symbol/1.5 dci Best
2009
|
|
mariusf23 |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 20 September 14 ![]() |
Eu am aproape 5000 km si inca se tin bine placutele, nu am observat diferente majore la franare fata de cand era la 0 km
This post has been edited by mariusf23: 21 Mar 2015, 22:36 |
--------------------
Renault
Clio
2014, 1.2 16V
|
|
sisifjunior |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 8 February 12 ![]() |
salutare posesori de clio4 și nu numai!
astăzi am trecut la gumele de vară, la 12400km. cam târziu dar am mers mai mult prin munți in martie și aprilie la temperaturi intre -4 si 10 grade. in fine, plăcuțele de frână se prezintă bine, au peste 70% din grosimea inițială dar, in schimb, discurile au o buză de 1 mm și sunt "ca oglinda". am avut o plângere față de "slăbiciunea" frânelor dar s-a dovedit nefondată, pentru ei este tot normal. fenomenul se manifestă in mod aleator, apăs de 10 ori frâna și merge brici, a 11-a oară aproape că nu ține și trebuie să apăs brutal pe pedală să pot opri mașina. apoi merge normal, fără surprize. ![]() poate o fi AFU de vină în sensul că e foarte sensibil la modul în care se apasă pedala de frână. ![]() eu folosesc mașina zilnic și fac 250- 300km pe săptămână, poate contează și asta. mai are cineva impresia că îl lasă frânele câteodată? This post has been edited by sisifjunior: 24 Apr 2015, 23:37 |
--------------------
RENAULT
CLIO 4
2014 Estate 1.5dCi Expression 75CV Renault Clio IV are ...93.000 km și povestea continuă!
|
|
AdrianGTA |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 31 July 07 From: Buftea ![]() |
Am 22.000 km, si mi-am schimbat anvelopele. Am observat ca mai am ceva din placute pana la semn. Cred ca la toamna trebuie sa le schimb. Singura chestie care ma deranjeaza, este ca destul de des, incep sa scartaie cand pun frana, mai ales cand plec prima oara (la rece).
|
--------------------
Renault
CLIO ESTATE
2014
- IF-92-HAR ~Make room for the GTA~
|
|
RazvanIV |
![]()
Post
#81
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 7 October 13 ![]() |
Am aproape 30.000 km si cei de la service mi-au zis ca placutele si discurile sunt uzate foarte putin, probabil placutele vor trebui schimbate la revizia de la anul (revizia de 3 ani) iar discurile la 100.000 km.
Si eu am impresia cateodata ca franele nu tin asa cum ar trebui. |
--------------------
Renault
Clio 4
2013/Dynamique
|
|
sisifjunior |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 8 February 12 ![]() |
acu am si eu 14300km si observ un scârțâit de plăcuțe de vreo săptămână.
totodată frânele țin după ce apăs pedala mai mult de jumătate de cursă. de precizat că odată obișnuit cu apăsarea pedalei frânele țin foarte bine. |
--------------------
RENAULT
CLIO 4
2014 Estate 1.5dCi Expression 75CV Renault Clio IV are ...93.000 km și povestea continuă!
|
|
crisolro |
![]()
Post
#83
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
ca fapt divers ... azi tocmai ridic una
![]() http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-2034...ampaign=FB-Post |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
vali1971ro |
![]()
Post
#84
|
![]() --------------------- Group: Members Posts: 654 Joined: 8 May 06 ![]() |
10000km schimbat placute si discuri pe garantie. Placutele uzate 75%, discurile verificate la comparator, cel din dreapta "usor ovalizat" 21%.
|
--------------------
.
.
. "diferenta dintre un critic si un creator este ca cea dintre bou si taur" Teophile Gautier
|
|
56kbps |
![]()
Post
#85
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 26 November 14 ![]() |
QUOTE(crisolro @ 11 Aug 2015, 13:04) ca fapt divers ... azi tocmai ridic una ![]() http://economie.hotnews.ro/stiri-auto-2034...ampaign=FB-Post a fost careva de p-aici chemat? |
--------------------
asd
asd
asd
|
|
partner |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 433 Joined: 20 June 13 From: Bucuresti ![]() |
A fost si la Captur aceeasi chemare in service. |
--------------------
Renault
Captur
2013 / TCe120 EDC
|
|
kosus |
![]()
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 29 January 15 ![]() |
Clio-ul meu era vizat de rechemare si am fost in service, unde a avut loc o inspectie si am primit o fisa de constatare. Se pare ca defectul nu s-a manifestat in cazul meu si nu s-a inlocuit/reparat nimic.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
mateipaul25 |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 296 Joined: 14 September 11 ![]() |
Eu am facut saptamana trecuta reizia de un an si pe langa comanda pentru ea a mai fost deschisa una pentru verificarea acestor racorduri. La final, cand am primit masina, mi s-a comunicat ca nu a fost cazul inlocuirii niciunei piese de la sistemul de franare, iar discul si placutele la 16.500 sunt la circa 1/4 uzura. Totusi de cand au facut aceasta verificare constat o imbunatatire a franarii, timp de reactie, pedala mai sus, distanta de franare mai mica. Este posibil sa fie doar o chestiune subiectiva a perceptiei mele si nu una mecanica.
|
--------------------
Renault
Kadjar / Clio V
2016 1,6dci Intense 4x4 / 2020 1.0 Tce Intense
|
|
sisifjunior |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 8 February 12 ![]() |
pot confirma o uzură redusă a plăcuțelor de frână după revizia de 1 an a mașinii din semnătură.
la 23300 km grosimea lor e de 8 mm. marca e TRW. se pare că plăcuțele de frână nu mai sunt o problemă. n-am mai auzit pe nimeni să se plângă. acum am 28000 km și au început să scârțâie la o utilizare lejeră a frânei de serviciu. edit: dacă sesizați o înmuiere a pedalei de frână cereți la service o aerisire a sistemului de frânare. pe garanție este gratuită. veți constata o îmbunătățire. This post has been edited by sisifjunior: 13 Oct 2015, 00:43 |
--------------------
RENAULT
CLIO 4
2014 Estate 1.5dCi Expression 75CV Renault Clio IV are ...93.000 km și povestea continuă!
|
|
sisifjunior |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 275 Joined: 8 February 12 ![]() |
La 30000 km am pus roțile de iarnă și cu acest prilej am controlat plăcuțele de frână care arată bine, au carne pe ele, nu e diferență față de 8 mm cum erau la 23300 km.
|
--------------------
RENAULT
CLIO 4
2014 Estate 1.5dCi Expression 75CV Renault Clio IV are ...93.000 km și povestea continuă!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 12:49 |