Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

geometria variabila la laguna 2, 1.9 dci 110 CP

zero13ro
post 1 Nov 2007, 13:34
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




salut tuturor

am fost recent la service pt schimbare bielete directie si am rugat respectivii sa imi verifice si turbo-u. A zis ca totul este ok dar se pare ca nu porneste geometria variabila la turbina. A verificat taote conctactele de legatura a scos toate mufele pe acolo le-a curatat le-a verificat si la fel. Fiind service ok au laptop de diagnoza cam pt toate modelele de masina si cand a vrut sa verifice geometria era ceva gen acolo ON OFF la un buton pt verificare nu pornea (nu se tura motoru) nenea acum a comparat cu un golf 5 sau ce mai era prin curte.

Cine stie sa imi zica mai multe detalii despre geometria la turbo
Mentionez ca masina are turbo cu geometrie variabila conf cartii tehnice venite cu masina

orice parere este de ajutor

a zis nenea de acolo ca este posibil sa fie un aparat care este situat cum deschid capota in stanga sus si care bazaie care tot el zice ca controleaza geometria la tubo.

mersi

P.S. mentionez ca masina maerge ok se aude turbo-u cand intra se ridica in turatii foarte bine putere am din cate imi dau seama
toate filtrele schimbate recent + ulei

This post has been edited by zero13ro: 1 Nov 2007, 13:35


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 1 Nov 2007, 14:09
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Este vorba de TRS. eu am desfacut asa ceva, nu prea are ce sa se strice in el. Insa eu am patit odata sa-mi sara unul din furtunase si masina nu mai tragea, scotea fum negru. Insa la diagnoza imediat s-a vazut. Asa ca sa verifice furtunasele alea care pleaca din el.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 1 Nov 2007, 14:46
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




eu stiu ca daca are ceva TRS-ul atuni iti apare pe bord martorul galben (cel cu sigurantele) si atunci pierde putere

dar la mine nu simt ca pierde putere si nu scoate nici fum colorat cel putin nu am observat. Pana la urma TRS-ul controleaza geometria la turbina?

mai asteptam pareri


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 1 Nov 2007, 15:23
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Geometria variabila la turbo, regleaza debitul de gaze care trece prin "motorul" turbinei, efectul fiind reglarea presiunii debitata de turbina in colectorul de admisie.
Practic se face cu un cititor de presiune aflat in colectorul de admisie care transmite informatia la "calculator" adica EDC. In functie de ceilanti parametrii, edec ia decizia si trimite un semnal la o electrovalva, care la randul ei deschide o cale de vacuum catre mecanismul de geometrie variabila din turbina, care este defapt un bypass peste fluxul de gaze.
Probleme fregvente:
electrovalva arsa, intrerupta
electrovalva nu deschide
electrovalva ramane deschisa si nu descarca
mecanism geometrie variabila blocat (se deblocheaza)
membrana "palariei" vacuum de actionare sparta .
Parametrii de actionare sunt:
la relanti pana la 1000-1000rot/min presiunea trebuie sa fie foarte apropiata de press admosferica
apoi press trebuie sa creasca progresiv si sa SCADA BRUSC la turatie maxima de mers in gol.

Bafta si succese


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 1 Nov 2007, 16:04
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




bun , si care din ele iese la tester? pentru ca nu mi-a aparut nici o eraore la clip


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 1 Nov 2007, 16:21
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




la tester nu apare neaparat eroare. Dar trebuie interpretate valorie reale cu cele nominale. Nu sunt la servici (concediu) ca sa pot sa-ti spun precis.
Oricum trebuie sa fie in jur de 1,8atm poate chiar 2 .
Ca nu porneste geometria variabila, tocmai am explicat functionarea. La max in gol trebuie sa scada. Este o masura de autoprotectie, functie generata de EDC.
Omu' ar trebui sa stie sa "citeasca" pe acolo parametri.
Ce tester are? KTS Bosch , Texa, Clip?????

1 Nov 2007, 17:25:
Sau poate ca e senzorul de presiune defect....

Dar totusi...daca totul este OK...de unde si pana unde cu Turbo ???? Numai ca asa spune omu'???

This post has been edited by RADU__: 1 Nov 2007, 16:25


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 1 Nov 2007, 16:44
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




am fost la service bosh deci au tester ceva cu bosh
stiu ca apasa pe ceva si zice el testa geometria variabila la tubina si atunci ar fi trebuit motorul sa se tureze ei bine la mine nu se tura ramanea la 800 rotatii
dupa ce a facut asta la mine s-a suit intr-un golf si acolo dupa ce zice el ca a apasat nu stiu ce pe acolo sa activeze geometria la turbo motorul la el a inceput sa se tureze

La max in gol trebuie sa scada. ce vrei sa zici prin asta. este un test sa vad daca merge geometria ? poti sa fii un pic ami explicit

mersi mult

vad ca esti din brasov si eu tot de aci poate poti sa ma ajuti mai mult dau o bere

This post has been edited by zero13ro: 1 Nov 2007, 16:45


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 1 Nov 2007, 16:52
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




zero13ro ai un PM


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 1 Nov 2007, 17:22
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




mersi


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bh07xyk
post 1 Nov 2007, 20:19
Post #10


C


Group: Members
Posts: 976
Joined: 10 March 06
From: Oradea




Atentie! Acest post nu este cobe smile.gif .
De curiozitate, F9K a.k.a. 1.9 dCi imediat dupa schimbarea turbinei: vezi poze.

Edit: Acum am citit ca scrii ca ai motorul de 110. Eu stiu ca 1.9 dCi a venit in 3 versiuni pe L2: de 100, 107 si 120 de cai. Dintre astea, doar 120ul are geometrie variabila. Ce anume scrie in cartea tehnica a masinii? S-ar putea sa gresesc eu, dar daca nu gresesc, nu "intra" geometria variabila pentru ca nu exista.

Edit2: parca mai e si 130 cu FAP pe facelifturi. Si inca ceva, Authentique-urile cu 120 sunt rare. Zic astea ca sa nu demontezi juma de motor cand raspunsul e altundeva. Bafta!

This post has been edited by bh07xyk: 1 Nov 2007, 20:46

Attached thumbnail(s)
31102007021.jpg ( Size: 363.71k ) Number of downloads: 2377
31102007022.jpg ( Size: 334.75k ) Number of downloads: 2506
31102007023.jpg ( Size: 362.08k ) Number of downloads: 2353
31102007024.jpg ( Size: 359.43k ) Number of downloads: 2359
31102007025.jpg ( Size: 1.24mb ) Number of downloads: 2319


--------------------
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 2003 Progression
ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_0434
post 1 Nov 2007, 20:59
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 315
Joined: 26 December 06




daca e trecut in talon 79kw are 107 cp si nu are geometrie variabila


--------------------
renault laguna II 2002 1.9 dci 79kw estate expresion
ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 1 Nov 2007, 21:54
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




are 79 kw si 107 CP si are geometrie variabila conf. cartii tehnice venite cu masina

P.S are 6 trepte


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_0434
post 1 Nov 2007, 23:06
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 315
Joined: 26 December 06




rupe cartea si mergi mai departe laugh.gif ...,oricum este mai buna(rezistenta)turbina cu geometrie fixa
P.S. si eu am 6 trepte

This post has been edited by adi_0434: 1 Nov 2007, 23:08


--------------------
renault laguna II 2002 1.9 dci 79kw estate expresion
ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rmg
post 1 Nov 2007, 23:35
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 512
Joined: 5 April 04
From: Bucuresti




Daca TRS-ul nu merge sau i-a sarit vreun furtun, apare pe tester. Eu cand am avut probleme, am pus prima oara pe un tester Bosch care-mi gasea eroarea 1815 Pressure converter: boost pressure control. Dar nimic mai mult. Apoi am fost la un test Clip care a lamurit problema. Cel mai probabil cel cu Clip-ul de la Reno avea baza de date cu erori.
De stricat la el nu se poate strica, se poate insa imbacsi cu praf. Insa iar nu e indicat sa bagati in el WD40 sau altceva, mai bine un compresor de aer.
Si inca o chestie, daca vreti sa fiti siguri ca merge TRS-ul: daca scoateti un furtunas si ambalati motorul nu o sa mai auziti turbina, daca-l bagati la loc auziti fluieratul turbinii.

Dar mai intai verifica ca ai turbina variabila pe masina, sa nu ne agitam degeaba! Motorul de 107CP nu are.


--------------------
Renault Laguna II 1.9dCI break 2002 Initiale
Ex: Renault Laguna 2002, 1.9dci Dynamique
Este mai bine sa taci si sa dai impresia ca esti prost decat sa vorbesti si sa inlaturi orice dubiu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 1 Nov 2007, 23:42
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




scrie pe undeva ca modelul de 79kw are geometrie fixa?
vreau sa ma lamuresc


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adi_0434
post 2 Nov 2007, 11:41
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 315
Joined: 26 December 06




man , este la mintea cocosului ca nu ai turbina cu geometrie variabila (ai doar 107cp ,daca era sa ai ,aveai 120cp).

This post has been edited by adi_0434: 2 Nov 2007, 11:42


--------------------
renault laguna II 2002 1.9 dci 79kw estate expresion
ex laguna II
peugeot 407 2.0 HDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 2 Nov 2007, 12:23
Post #17


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Motorul de 107 cai este oarecum identic cu cel de pe Meganul meu (chiar daca eu nu am decat 102 cai), si este turbina cu geometrie fixa in mod sigur..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r&d
post 2 Nov 2007, 13:27
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 2 June 04




Pune codul motorului F9Q xxx si misterul se va dezlega.


--------------------
Volvo S40 2.0T4 200cp 2001
Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zero13ro
post 2 Nov 2007, 15:53
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 145
Joined: 12 August 07




cod motor: F9Q-T754


This post has been edited by zero13ro: 2 Nov 2007, 16:07


--------------------
Renault Laguna II 1.9 dCI Autentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hop_shy_yo
post 11 Apr 2008, 09:51
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 54
Joined: 11 April 08
From: Timisoara, Romania




eu am acelas motor d 107 CP cu geometrie fixa si cica s-a dus turbina. pot s iau una d p un motor d 120 cp? oare se potrivesc? maine sper sa-mi fac timp s trec s p la service. m ajuta cineva cu un raspuns? mersi.


--------------------
Renault Laguna 2 2002 Privilège - MH 66 BIZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 11 Apr 2008, 10:18
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




cum ai ajuns la concluzia ca s-a dus turbina ?


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sherban26
post 14 Apr 2008, 18:20
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 13 March 07




Salutare! Cred ca am incurcat-o rau de tot!
Mergem cu masina in afara localitatii si totul era ok. La un moment dat franez ca intru intr-o localitate si merg mai departe dar dupa aceea cand sa accelerez ....... de la "motor" a inceput sa se auda un zgomot ciudat. Zgomotul aparea doar cand turometrul se apropia de 1800-2000 turatii masina nu mai avea putere, nu mai ''tragea''. Dupa vreo 5 Km zgomotul a disparut dar si masina sa inmuiat de tot. Nu mai intra turbo merge asa... ce sa zic... diesel simplu sau nici macar atat.


Mentionez ca si inainte adica in ultimul an, in momentul in care intra turbo, motorul se "ineca" o fractiune de secunda dar isi dadea drumul. Initial am crezut ca motorina e devina dar un mecanic de la Renault mi-a spus ca turbo e pe sfarsite.

Oare o avut omul ala dreptate????? blink.gif
Daca da, cine a mai schimbat turbina?
Cat costa?

PLS HELP! Astept sfaturile voastre! Multumesc!

14 Apr 2008, 19:25:
Am uitat sa mentionez:
Am o Laguna II 1.9dci 120cp din 2001 si nu stiu daca are sau nu geometrie variabila. biggrin.gif

This post has been edited by sherban26: 14 Apr 2008, 18:25


--------------------
renault laguna 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 14 Apr 2008, 18:50
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Daca are 120 cai e turbina cu geometrie variabila.
Mie tocmai mi s-a bulit turbo vinerea trecuta.
Exact aceleasi simptome le-a avut si a mea inainte sa o ia pe ulei.
Ai mare grija, mai bine te duci la un mecanic sau si mai bine aduci mecanicul la masina.
Daca totusi te risti sa mai mergi asa cu ea fii pregatit in orice moment sa opresti motorul in caz ca o ia pe ulei.
O sa vezi un fum alb in spate si motorul nu mai poate fi oprit de la buton. O sa trebuiasca sa il lasi in viteza si sa calci frana pana moare motorul.
Bafta si inca o data mare grija!!!


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TRANCA
post 14 Apr 2008, 18:51
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 579
Joined: 29 January 06
From: IALOMITA




Cati km are masina?


--------------------
A FOST RENAULT MEGANE II SEDAN 2004 1.5 dCi
Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sherban26
post 14 Apr 2008, 21:49
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 13 March 07




Masina are 225.000 km

Am inteles cam ce este. In concluzie ma duc sau nu la reprezentanta?

Ce ma sfatuiti? O pot rezolva mai ieftin?


--------------------
renault laguna 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 14 Apr 2008, 22:05
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Ce sa cauti la reprezentanta?
Te rup astia de bani.
Cumperi o turbina si o montezi la un service de bun simt. E o operatiune relativ simpla. Mai mult de 200 lei nu ar trebui sa te coste manopera.
Turbina te ajunge insa cam la 700 euro.
Sau poti cauta pe la dezmembrari sau chiar pe forum mai apare cate un anunt si o scoti pe la 350 euro.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
corvinarh
post 14 Apr 2008, 22:16
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 684
Joined: 24 November 06




ce simptome are o turbina care incepe sa se duca?
o usoara innecare?


--------------------
mercedes C 220 CDI 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 14 Apr 2008, 22:39
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Initial isi schimba sunetul, incepe sa fluiere, apoi chiar caraie, cand paletii ajung sa atinga carcasa datorita jocului mare in ax.
Innecarea se simte atunci cand elicea se blocheaza, asta apare pe ultima suta de metri.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sherban26
post 15 Apr 2008, 19:20
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 21
Joined: 13 March 07




Am vorbit azi cu un mecanic care a lucrat la reprezentata Renault si acum are propriul service. Pe aici prin Sibiu este ''celebru'' ca lucreaza ieftin si bine. L-am sunat si mi-a spus ca ma costa in jur de 650-700 euro toata treaba si chiar de maine poate sa trimita platforma sa mi-o duca la el.

Eu cred ca e destul de ok, nu?


--------------------
renault laguna 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariman
post 15 Apr 2008, 19:34
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 27 January 08




MARE GRIJA!
o montare necorespunzatoare poate sparge motorul!!
crezi ca nea gica te poate despagubi??
reprezentantele au in spate pe RENAULT ROMANIA!
orce reclamatie o faci la ei ca ei vand piesele!!
vezi daca merita efortul!
ai putea sa-ti iei un sut in fund de la omu care al lucrat la reno daca se intampla ceva....
mare grija !!
excl.gif


--------------------
megane bicorp 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 05:26
Dacia