Vw Touareg - The Battleship, si cateva Logan-uri din dotare
![]() ![]() |
Vw Touareg - The Battleship, si cateva Logan-uri din dotare
YRX |
![]()
Post
#4021
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#4022
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
nu are ceas de temperatura, dar are un bec ceva presupun ...?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4023
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Samaerț', dar din ce povestesti pe aici, ala e un kkt de motor...
N-as pune teava aia din plastic, fie ea si 400 lei. Daca ai alternativa metalica, baga d-aia. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
YRX |
![]()
Post
#4024
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Are martor pe doua trepte, portocaliu si rosu. La portocaliu zice sa o lasi mai moale, la rosu oprire. Dar se aprinde sus de tot, la vreo 130 de grade. Daca ajungi la rosu se lasa cu avarii sigur, turbina e racita cu apa cu pompa electrica auxiliara care merge si dupa ce opresti motorul. Fara racire coxeaza lagarele sigur.
Nenea Muttley, nu voi le-ati proiectat? Asta a fost o avanpremiera la ce urma, in 2007 era avangardista. Esti mult mai in tema ca mine, banuiesc ca nu degeaba te uiti numai dupa masini de 20 de ani. Am zis ca dupa ce-mi iau w124 ma pish pe toate rahaturile astea de plastic. Eu nu stiu unde a disparut ingineria curata si temeinica europeana, parca sunt proiectate de indieni. Si e pacat, e o masina senzationala. Sunt multe componente reproiectate, au 6-7 versiuni de la cea de baza, tot ca sa mai rezolve din probleme. Stai sa vezi pompa de apa cu corp de plastic, are numai axul si rulmentul metalic. A tinut pana acum, dar pe bune? A fost abandonata ulterior, acum sunt metalice, dar si alea sunt ciudate, au fata care etanseaza fara plan frezat, doar turnarea, se bazeaza doar pe un oring gros de cauciuc, cand se coace ala... Exista la ECS o teava metalica, dar cu comanda in SUA, acum o repar asa si o sa studiez problema cu atentie, ori gasesc pe undeva pe aia, ori fac una inox. This post has been edited by YRX: 15 Nov 2023, 18:09 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4025
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
N-am lucrat niciodata pe piese finale, am fost dintotdeauna pe stadii mai incipiente. Ainjtain vad ca-i da cu conditiile de masa, vezi la el.
De planned obsolence stie oricine, dar de sabotaj, ca asta ai tu acolo, eu habar n-aveam. Pentru adus din US, imi dai PM. This post has been edited by Muttley: 15 Nov 2023, 18:21 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#4026
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
YRX |
![]()
Post
#4027
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Sunt cateva componente care si-au gasit rezolvarea in piata aftermarket/tuning. De obicei la americani, ca noi, europenii suntem cam tantalai si inca credem in german engineering.
Trebuie sa fac rost de un turbo blanket, sa nu mai topeasca nenorocita aia de priza de aer de pe capota din plastic, un fel de BOV pentru diverter valve, ca sa nu mai sufle turbo in capac, teava de aluminiu si un scut motor de GP2, care pe piese de origine are pret de cocaina, ca e din kevlar. Au facut chinezii o copie din plastic. Acum le descopar si eu, ca n-am experienta in Mini/BMW. Bucatzele, din pacate nu mai avem fabricile lui Nea Nicu, ca nu dadeam eu 400 de lei pe un plastic, se facea direct... ![]() This post has been edited by YRX: 15 Nov 2023, 19:05 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#4028
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Unde a disparut ingineria curata? A fost acaparata de partea de business, important e sa tina fix cat garantia si dupa aia sa o schimbi, cand se strica ceva sa fie foarte greu de diagnosticat si foarte scump de reparat, nu intereseaza pe nimeni ca mecanicul sa o repare repede si usor, conteaza sa ai multe ore de manopera...motoare tot mai fortate, sa ai consum bun, norma de poluare cat mai buna, multi caluti...cand se strica le schimbam ca nu mai stie nimeni ce au... sau mai am o teorie, bazata pe experienta cu fostii mei colegi de facultate pe care uneori nu ii recunosc ca fiind ingineri la ce prostii proiecteaza, proiectanti ajung doar tocilarii, soarecii de biblioteca, si deseneaza si ei niste piese si pun suruburile cum le place lor, ei nu se gandesc si daca ai spatiu sa le desfaci sau iti incape cheia pt ca ei nu stiu ce sa faca cu o cheie...de aia inginerii executanti si mecanicii ii urasc pe inginerii proiectanti
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#4029
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(BN64FLO @ 15 Nov 2023, 21:57) Cautam o poza cu "proiectantii care urasc mecanicii", si am dat de un comentariu foarte sec, care spunea ca treaba proiectantilor este sa faca asamblarea masinii cat mai usoara posibil, si ca economiile de productie sunt mai mari decat timpul extra pierdut de un mecanic comparativ cu a face o masina "mecanic-friendly" @yrx, daca e plastic, n-or mai fi fabricile lui nea nicu, dar incepe sa fie 3d printing prin tot felul de locuri, si cu materiale tot mai bune... |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#4030
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Ce ziceam si eu, pentru fabrica e mai importanta economia si sa descurajeze reparatul decat sa le faca usor de depanat...din acest motiv vin la noi o gramada de gunoaie de masini, in tarile din vest e foarte scumpa ora de manopera si decat sa scoata motorul de mini afara pt o conducta mai bine o vinde unui polonez sau roman care are o metoda de schimbat fara sa scoata motorul si o face la sfert de pret (e doar un exemplu, dar cam asa se intampla cand e vorba de probleme relativ complicate, in De nu repara turbo, nu schimba volante, nu fac probleme de injectie, nu rectifica chiulase)
|
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#4031
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Traim intr-o societate de consum, cuvantul fiabiliate a disparut de ceva vreme, iar tinerii "enjineri" habar n-au de principiul KISS, de ce sa fie simplu cand poate sa fie complicat
![]() si uite asa YRX se chinuie sa desfaca pe acolo plasticaraia aia si\sau sa "reproiecteze" masinuta, asta este, mergem mai departe ... |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4032
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(BN64FLO @ 15 Nov 2023, 21:57) Unde a disparut ingineria curata? A fost acaparata de partea de business, important e sa tina fix cat garantia si dupa aia sa o schimbi, cand se strica ceva sa fie foarte greu de diagnosticat si foarte scump de reparat, nu intereseaza pe nimeni ca mecanicul sa o repare repede si usor, conteaza sa ai multe ore de manopera...motoare tot mai fortate, sa ai consum bun, norma de poluare cat mai buna, multi caluti...cand se strica le schimbam ca nu mai stie nimeni ce au... sau mai am o teorie, bazata pe experienta cu fostii mei colegi de facultate pe care uneori nu ii recunosc ca fiind ingineri la ce prostii proiecteaza, proiectanti ajung doar tocilarii, soarecii de biblioteca, si deseneaza si ei niste piese si pun suruburile cum le place lor, ei nu se gandesc si daca ai spatiu sa le desfaci sau iti incape cheia pt ca ei nu stiu ce sa faca cu o cheie...de aia inginerii executanti si mecanicii ii urasc pe inginerii proiectanti ![]() Hai serios ca masinile de azi nu tin mai mult decat aia din poza ta de profil? De aia or avea garantii de 5 pana la 10 ani, de proaste ce sunt? @Bucatzel, sunt si aia de la postvanzare care-si dau cu parerea daca solutia e acceptabila sau nu in faza de proiectare, dar cum naiba mai taxau mecanicii 5 ore de manopera pe o treaba care dureaza 3 daca nu era in catalog normata la 5 ore? Pe o parte ne injura, pe alta se sterg la frunte cu suta de euro.... Daca erau asa simplu de reparat o faceau propietarii, nu mai veneau la ei. P.S. toate piesele cu planuri semnate de mine se inlocuiau in max 10 minute incluzand diagnoza cu clip, insa nu erau piese care sa se incluiasca prea des chiar si la o masina veche. This post has been edited by einstein1984: 16 Nov 2023, 08:13 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
BN64FLO |
![]()
Post
#4033
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 674 Joined: 23 April 12 From: Bistrita ![]() |
Nu am zis ca nu tin, tin mult mai mult, dar si cand au o problema serioasa e mai greu sa le repari...la dacie intr-o zi ii faci motorul de la 0 si e k9...lucrez la un scenic 3, 1.6 dci, de 2 luni...merge 10 minute si apoi isi pierde presiunea din rampa...am schimbat regulator, pompa din rezervor, pompa de inalta...astazi ii schimb rampa...dade o fac sa mearga...mai raman injectoarele, dar alea nu ies, e riscul mare sa le distrug...deci ce sa zic, foarte bine proiectat renaultul asta
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TX/Li
1986/1999
- BN 02 PZA/BN 64 FLO
|
|
GBX |
![]()
Post
#4034
|
Membru autentic Group: Members Posts: 604 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
E greu să compari o dacie 1300, cu tehnologie pur mecanică și 30000km, cinstiți, parcurși în 30 de ani cu o mașină de după anul 2000, rulată de o bătrânică din Germania doar duminica, la biserică, cu 120000 km (doar de la ultimul schimb de ulei
![]() Tata a segmentat motorul la 1300 înainte de a face 30000km, că păpa mai mult ulei decât benzină. O fi fost benzina comunistă proastă, dar nici motoarele nu erau un un monument de fiabilitate. Câte nu transpirau, după câțiva ani de folosință, pe la garnituri? This post has been edited by GBX: 16 Nov 2023, 09:37 |
--------------------
ex. Renault
19 Europa
1997
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#4035
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4036
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cu laguna lu felipe pot compara?
![]() Da, doar mergeau. Daca vrei o masina azi care doar merge se poate face, dar trebuie sa mearga ,s a aiba android auto, sa respecte norme de poluare, sa mearga repede si in liniste consumand putin, trebuie sa tina mult garantia, sa treci maxim odata pe an sau la 2 ani prin service la revizie cu ea , sa nu rugineasca etc. https://www.autovit.ro/autoturisme/anunt/bm...5-ID7HgCym.html ia zi, asta nu tine? Pana una alta eu unul am fost de ambele parti ale baricadei, si la reparat masini si la conceput. Si decomadata sunt de parere ca e mai usor la reparat. Si ca pe masura ce trece timpul masinile sunt concepute si fabricate mai bine (per total, nu intru in cazuri punctuale cu piesa X). Cine doreste poate sa suspine dupa masinile de pe vremuri, ca ia uite ce bune sunt, 135 de pagini de bricolat. This post has been edited by einstein1984: 16 Nov 2023, 10:08 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4037
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Atata teorie pentru o teava de apa din plastic. Aia trebuia sa fie aluminiu, punct, sa nu plezneasca la montaj. Ori in mers, sa se distruga motorul din absolut nimic si gratuit.
Iar lantul ala de distributie e jalnic numai cand il privesti, niciun failsafe, nicio distribuire a sarcinii pe suprafata marita. Zale de lant de drujba la un motor de +200 cai, cu sarcini pe came in consecinta. Da, lantul de Dacie 1300 arata la fel, dar are 8 supape cu arcuri slabe si ridicare supapa minuscula. N-am auzit sa se rupa. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#4038
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
aia a fost si cred ca inca este buba majora a motoarelor astora .. lantul de distributie .. cand ma uitam dupa C5 voiam unul cu motorul asta, am fost sfatuit de cei care le reparau, reprezentanta PSA .. sa imi vad de treaba ..
This post has been edited by cj98czh: 16 Nov 2023, 10:18 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4039
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Adevarul e ca in secolul asta un lant Hyvo puteau sa puna si ei, e si mai silentios. Bine, ala e si mai scump, dar oare asta Gall are vreun avantaj fata de Hyvo (altul decat ca se poate desface daca are zala aia speciala si e mai usor)? Ca durata de viata stiam ca sunt cam la fel.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4040
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pe bune??? Cateva posturi in urma reclamai masa tevii de apa.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4041
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai uite ca si in materie de lant au ales unul mai usor, sunt consecventi. Mai sus ziceam ca sunt motive pentru care nu se fac tevi cat dejtu de groase.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#4042
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4043
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Tot mai buna era aia de la D127, cascada de pinioane
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4044
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Un mare, IMENS praf in ochi.
Azi e zi de gunoi, plina strada de tomberoane cu varf. Eu il scot la 3-4 saptamani, astia saptamanal. Cumpar candva un pachet de biscuiti nestle. Carton afara, printat frumos, colorat, in relief. Inauntru, tava din plastic. In tava din plastic, biscuitii ambalati individual, in folie. Stiti cati litri de apa se consuma pentru productia unui singur pahar din hartie armata cu plastic, spatula din plastic, si cafea in el, la tonomat? 200. DOUA SUTE! Pai in pachetul ala de biscuiti printat colorat, ambalat de 3 ori, ce-o fi, portia de apa anuala a unui copil african. Haine, haine cat incape, proaste, le speli o data si se duc dracu'. Si se cumpara haine la greu, e si platforma de social media dedicata pentru etalarea lor, cu laba piciorului din prim-plan usor saltata. Mallul din Brasov, inalt de 30m, cupola de sticla, lumini, feerie seara. -20*C afara, ger de ianuarie. Inauntru stai la tricou. Mallul plin ochi, toti baga-n ei de la mec, burgerking si kfc. Toti vor concedii, se duc in city breakuri o data pe luna. Telefonul, dupa 3 luni e perimat, trebuie altul. Comandam la easybox pana si painea. Stam iarna cu 30 de grade in casa, sa nu raceasca copilasul. TOATE astea nu-s reglementate. Toate astea ascund in spate o poluare imensa, greu de cuprins cu imaginatia. Dar tot ce e reglementat e emisia unei basinute de motor. Si baga teava din plastic, lant cu inertie redusa, turbo care deverseaza in carter, CVT, SS, GSI, toate inventiile si aberatiile care sa-i permita sa scuipe cu 2g de CO2 in minus pe km. Timp in care ambalajele biscuitilor alora, un singur pachet, vin insotite de cateva sute de kg de CO2. Dar nu vede nimeni. Si nu pasa nimanui. Doar motoarele sunt vazute. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4045
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai drepatate, dar teava de plastic, coating cu frecare reduse pe tacheti si pistoane, si toate alea reduc consumul cu mult. Uita-te cat consuma un X52 0,9 fata de un X90 K7M cu fix aceiasi putere si cuplu.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#4046
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
Muttley |
![]()
Post
#4047
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Da bre, H4Bt consuma mai putin decat K7M, ca-i zice progres. Dar exista o limita, si astia au depasit-o de mult.
Lucrez la AMG, se dau cu curul de pamant la fiecare cent, nu le place nu stiu care otel ca e mai scump, il vor p-ala ieftin. BAAAAA, e AMG, fmm, e o caruta de bani, baga otelul scump! Si se uita la fiecare gram, toate-s dimensionate la limita ruperii (vezi teava de plastic). Ca vor sa aiba range mai mare decat Tesla, cu 200m. Eu nu ma uit dupa masini vechi ca vreau fiabilitate, ci ca se conduc altfel, si-mi place sa conduc. Daca m-as uita la cum sunt facute, ce principii stau la baza deciziilor, m-as rezuma la bicicleta. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4048
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Si progresul cine crezi ca il impinge pt consum mai mic? Loganu lua mai mult decat solenza....
Genul de masini pe care ni le permitem noi 2 se iau pe baza acelorasi decizii. Doar ca pe vremuri nu puteau optimiza asa de bine. Cand or fi bani de alpine, porsche sau chiar Mclaren si GMA, da, atunci poti sa zici ca sunt mai putine compromisuri in defavoarea senzatiei la volan. This post has been edited by einstein1984: 16 Nov 2023, 12:47 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#4049
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2023, 12:37) Genul de masini pe care ni le permitem noi 2 se iau pe baza acelorasi decizii. Doar ca pe vremuri nu puteau optimiza asa de bine. Cand or fi bani de alpine, porsche sau chiar Mcalren si GMA, da, atunci poti sa zici ca sunt mai putine compromisuri in defavoarea senzatiei la volan. sa nu bagi tu ceva de la reno in discutie, ca altfel nu poti 16 Nov 2023, 12:46: QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2023, 11:34) Ai drepatate, dar teava de plastic, coating cu frecare reduse pe tacheti si pistoane, si toate alea reduc consumul cu mult. Uita-te cat consuma un X52 0,9 fata de un X90 K7M cu fix aceiasi putere si cuplu. diferenta de consum este infima fata de fiabilitate si probleme This post has been edited by IRONICK: 16 Nov 2023, 12:46 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4050
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 22:51 |