Filtru de particule Laguna III, probleme, solutii
![]() ![]() ![]() |
Filtru de particule Laguna III, probleme, solutii
andru1973 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
|
||
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|||
tek_IDs |
![]()
Post
#32
|
![]() .... Group: Members Posts: 559 Joined: 13 May 08 From: PrazBurg ![]() |
Aici ai dreptate, cat permite si regenerarea fortata. Prietenii care au masini cu simtomele astea ii trimit intr-o plimbare (in ture), sa bea un cico la peste 100km de "Prazburg" si la retur le scade semnificativ cantitatea de cenusa din filtru (nu sunt adeptul regenerarii fortate) . In cazul meu cand acumulez in jur de 13 g sau o regenerare nereusita ( in functie de traficul din metropola) organizez o plimbare si gata la retur 0 grame, asta cat si-o mai face treaba filtrul!
Toate Bune! |
--------------------
Dacia / Renault,
1300 / 1.5
1973 / 2014 .
- DJ-98-@@@
|
|
2069 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 13 October 08 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(tek_IDs @ 2 Feb 2017, 16:00) Aici ai dreptate, cat permite si regenerarea fortata. Prietenii care au masini cu simtomele astea ii trimit intr-o plimbare (in ture), sa bea un cico la peste 100km de "Prazburg" si la retur le scade semnificativ cantitatea de cenusa din filtru (nu sunt adeptul regenerarii fortate) . In cazul meu cand acumulez in jur de 13 g sau o regenerare nereusita ( in functie de traficul din metropola) organizez o plimbare si gata la retur 0 grame, asta cat si-o mai face treaba filtrul! Toate Bune! de unde stii cantitatea exacta de funingine acumulata in filtru ? ai tester ? sa intelegem ca daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtru de particule fara a fi nevoie de regenerare ? |
--------------------
Renault
LAGUNA 3 2.0 dci 150 cp
2008 Privilege
- b01xxx Renault Talisman dci Intens 2017
|
|
roland |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
nu. si pentru regenerare nu e nevoie de ture.
|
--------------------
.
.
.
|
|
tek_IDs |
![]()
Post
#35
|
![]() .... Group: Members Posts: 559 Joined: 13 May 08 From: PrazBurg ![]() |
Da pe testwr vad valorile alea.
Pai daca el merge cu masina subturata normal ca daca ii zic sa mearga la 2.500 ś 3.500 trebuie sa ii explic ca asta este forje pt el. |
--------------------
Dacia / Renault,
1300 / 1.5
1973 / 2014 .
- DJ-98-@@@
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(2069 @ 2 Feb 2017, 16:14) de unde stii cantitatea exacta de funingine acumulata in filtru ? ai tester ? sa intelegem ca daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtru de particule fara a fi nevoie de regenerare ? Pe tester se vede ... o valoare aproximativa calculata, nu cantarita ![]() Daca mergi mai turat si in regim constant, chiar cu Cruise-ul activ, regenerarile se fac mai rar si masina e mai "sanatoasa", de asta se recomanda plimbari "in afara" cat mai dese. QUOTE(roland @ 2 Feb 2017, 16:54) Esti sigur? Daca merg in afara cu masina, regenerarile se fac MULT mai rar, FAP-ul se pastreaza mult mai curat si consumul chiar si in oras dupa o tura in afara este mai mic. Eu stiu ca FAP-ul se curata si singur si face regenerarea numai daca este nevoie, dar daca masina merge si la turatie si functioneaza in parametriii ok, se curata singur. Dar asta e parerea mea ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Filtrul de particule se poate curata pe masina in 3 moduri:
1. Regenerare fortata din CLIP - pornesc toti consumatorii electrici, turatia motorului creste la ~3000 rpm (din ce am citit, personal nu am vazut) si temperatura FAP-ului creste la 500-600 grade C prin post injectie 2. Regenerare comandata de calculatorul masinii in trafic - pornesc consumatorii electrici (dezaburirea in principal) fara semnale luminoase in bord, turatia creste cu cateva sute de ture (100-200, eu niciodata nu m-am prins cand masina face asta) si temperatura FAP-ului creste la 500-600 grade C prin post injectie 3. Autocuratare (ardere naturala a particulelor dinauntru) cand se atinge temperatura interna de 350 grade C. Cum obtine fiecare acea temperatura si cat timp o mentine e de la caz la caz: se poate si la 2000-2500 rpm pe autostrada in a 6-ea tinuta mai mult timp si cu masina incarcata pentru sarcina, se poate si la 3000 rpm cu masina mai goala, se poate si cu 4000rpm (nu in viteza a 6-ea) si masina mai plina. Deci se poate in mai multe moduri. Eu personal am avut impresia de 2 ori ca si-ar putea face regenerarea in oras pentru ca parea ca e mai turat motorul, dar in acelasi timp motorul era destul de rece si se putea tura natural. Altfel nu m-am prins cand o face. Asta in 3 ani si 3 luni si 55.000Km de cand o am. A mea face drumuri de minim 9Km in fiecare zi si prinde 10Km cu 4000rpm pe autostrada cel putin 1 data pe luna. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
roland |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 2 Feb 2017, 23:12) Esti sigur? Da, sunt sigur. Intrebarea a fost: "daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtru de particule fara a fi nevoie de regenerare". Raspunsul e sigur "nu". Ai dreptate, regenerarile sunt mai rare, dar sigur nu se elimina regenerarile. De aceea am raspuns cu "nu". Si nu e neaparat la turatii ridicate, pentru ca se face via post-injectie (unele modele au al 5-lea injector) si nu e nevoie de turatie ridicata. |
--------------------
.
.
.
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
Daca DPF se incalzeste la peste 350 - 400 grade ( in functionarea motorului ) se auto curata prin arderea si suprapresiunea creata de motor in funtionare . Nu conteaza la ce turatii , la ce tip de sosea , sau ce sofer este la volan , conteaza numai ca temperatura lui sa ajunga suficient de mare ca se se arda si elimine funinginea adunata. NU ajunge la temperatura respectiva si ai presiunea diferentiala pe DPF ridicata( infundat adica ) , atunci ECU comanda regenerarea prin post injectie motorina( care se face si la relanti tinand masina in curte pornita doar= max 20 min ) . Iarna se fac cele mai multe regenerari iar vara cu iesirile la sosea poti sa nu regenereze deloc ECU .
Regenerarile cu TESTER ( fortate adica , limitate ca numar pot fi facute ) nu sunt bune , in timp crapa ceramica DPf ului , deoarece sunt facute de tester/ECU in niste conditii ( temp , presiune=turatie ) motor brutale ( fiind cam ultimele solutii inaintea cumpararii unui nou DPF ) . This post has been edited by stefandinescu70: 3 Feb 2017, 11:29 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
A mea face si in oras regen. daca merg noaptea. Cum nu stiu, cert e ca scade cantitatea de funingine si imi confirma pe clip ca a fost efectuata o regenerare cu succes.
Mai mult de 22gr de funingine nu am avut vreodata, iar nr de regenerari nereusite maxim 3-4 in conditiile in care nu am mai iesit cu ea din oras din noiembrie cred. Atunci cand ies face regenerare vreo 50 km (creste instantul la 140 de la 4 la 7.5) si totul pentru a scadea cantitatea de la 18gr la 5-6 gr. |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Creste instantul de la 4% la 140 km/h ? Eu am avut M3 cu 1.5 dCi si nu am avut acel consum instant la 140...
QUOTE(madhorsefuzzy @ 3 Feb 2017, 07:00) 2. Regenerare comandata de calculatorul masinii in trafic - pornesc consumatorii electrici (dezaburirea in principal) fara semnale luminoase in bord, turatia creste cu cateva sute de ture (100-200, eu niciodata nu m-am prins cand masina face asta) si temperatura FAP-ului creste la 500-600 grade C prin post injectie Regenerarea comandata de ECU nu porneste nici un consumator in plus sau cel putin nu unul de la accesorii, poate sa incarce mai tare bateria ... ! Nu stiu despre cea fortata, dar nici asa nu este nevoie. Pur si simplu creste turatia si baga al 5-lea injector sa creasca artificial temperatura FAP-ului. Daca pornea vreun consumator aiurea il observam imediat aprins la bord. QUOTE(roland @ 3 Feb 2017, 09:05) Da, sunt sigur. Intrebarea a fost: "daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtru de particule fara a fi nevoie de regenerare". Raspunsul e sigur "nu". Ai dreptate, regenerarile sunt mai rare, dar sigur nu se elimina regenerarile. De aceea am raspuns cu "nu". Si nu e neaparat la turatii ridicate, pentru ca se face via post-injectie (unele modele au al 5-lea injector) si nu e nevoie de turatie ridicata. Daca masina este tinuta in regim de turatii ridicate, elimina funinginea din filtrul de particule fara a fi nevoie de regenerare comandata de ECU. Asta este o afirmatie a mea si mi-o mentin. Intreba in service si unde doresti! Cat timp prin FAP se evacueaza gaze arse la o temperatura mare si cu o presiune mare, FAP-ul este in stare sa arda singur o mare parte din funinginea stransa in el si daca valoarea ramasa este sub cea de regenerare (sub 22-27 gr) ECU-ul nu face regenerarea pentru ca nu este nevoie. Cu cat mergi mai mult la viteza si turatii, cu atat mai curat va fi FAP-ul si cu atat mai putine vor fi regenerarile comandate. De asta si cei care merg mai "sportiv" au cateodata surpriza sa aiba un consum mai mic decat atunci cand merg "batraneste", pentru ca nu se mai fac regenerari comandate de ECU si acea cantitate de motorina nu se mai consuma inutil, ci doar util in mersul lor. Din acelasi motiv si FAP-urile/DPF-urile masinilor din Vest care merg 160.000 - 200.000 km in 3-4-5 ani este perfect si dupa 30-50.000 km in Romania si in mersul din Bucuresti incep sa apara probleme cu ele, tocmai din cauza ca aici regenerarile sunt mult mai dese, carburantii mai slabi si traficul oribil. This post has been edited by marius80_eugen: 3 Feb 2017, 18:18 |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Feb 2017, 18:17) ..............si baga al 5-lea injector sa creasca artificial temperatura FAP-ului. Daca pornea vreun consumator aiurea il observam imediat aprins la bord. ..........De asta si cei care merg mai "sportiv" au cateodata surpriza sa aiba un consum mai mic decat atunci cand merg "batraneste"............, 1. NU EXISTA AL 5 lea INJECTOR la motoarele diesel Renault euro 5 si euro 6 . La regenerare se face doar POST INJECTIE ( o injectie controlata de ECU in faza de evacuare a motorului = supapa evacuare deschisa ) cu injectoarele existente ale motorului ineaca ( brutal spus ) evacuarea cu motorina care arde si creste la 600 grade tot ce inseamna evacuare motor = TURBO+galerii evacuare+catalizator + DPF . Arde tot si curata tot . 2. Sportiv inseamna POWER in plus . POWER vine doar din consum de motorina , aerul nu produce POWER . Si la cei Sportivi regenerarile se fac destul de des , deoarece TURE sus( 3000+rpm) si POWER inseamna la fel FUM pe TEAVA ![]() This post has been edited by stefandinescu70: 4 Feb 2017, 04:28 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
roland |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Total corect.
|
--------------------
.
.
.
|
|
argon |
![]()
Post
#45
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
2069 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 13 October 08 From: bucuresti ![]() |
la Laguna mi s-a recomnadat de mecanicii de la Renault pt curatarea sistemului de evacuare sa tin masina cateva minute la 4000 de ture in vit a 3 a cand ies din locatlitate. Unii spun ca este benefic, altii ca nu ar fi tocmai recomandat acest regim de turatii indus cu regularitate
This post has been edited by 2069: 4 Feb 2017, 11:32 |
--------------------
Renault
LAGUNA 3 2.0 dci 150 cp
2008 Privilege
- b01xxx Renault Talisman dci Intens 2017
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
Cum se numea , cumva , Dorel acel mecanic ??? Chiar ii plac dieselui 4000 rpm , mai ales fara sarcina mare ( tr3, tr2 ... )
![]() Folositi masina in ce stil aveti de condus aveti si daca cumva se aprinde ceva pe la bord referitor la DPF /regenerare ceva abia atunci mai modificati ceva la stilul/soselele de mers . Renault diesel euro 5 si euro 6 nu este sensibil la stilul de mers si nu face probleme , mai ales daca masina/ motorul / DPF este pana in 120/140 000 km , dupa aceea incep problemele , din cauza evidenta de imbatranire/colmatare a DPF ului ( este pana la urma un filtru ceramic care se mai si infunda /crapa/ dupa sutele de regenerari , odata si odata ) . |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
20160801_190736.jpg ( Size: 1.44mb ) Number of downloads: 1375 Iar injector are 100%.Cel putin a mea are. 1.5dci E5 2012 k9K836 . |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
QUOTE(cristian_nechita @ 4 Feb 2017, 13:03) 20160801_190736.jpg ( Size: 1.44mb )
Number of downloads: 1375 Iar injector are 100%.Cel putin a mea are. 1.5dci E5 2012 k9K836 . Se vede si in imagine ca nu are injector |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
cristian_nechita |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 22 April 11 ![]() |
Cu siguranta ala nu e e motor de L3.
E din generatia mai noua cu injectie bosch si egr de joasa presiune. S-au pus pe m3 la final si pe alte modele mai noi. New_Bitmap_Image.jpg ( Size: 316.32k ) Number of downloads: 1181 |
--------------------
Laguna
3
2012 |
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
Sistemul cu injector suplimentar a fost folosit de Renault numai pe 1.9 DCI 130 , euro 3 , euro 4 si a fost scos dupa ce cateva zeci de autovehicule au luat foc din cauza ca DPF devenea rosu de temperatura si aprindea suportii din cauciuc ai sistemului de esapament ( vezi Suzuki Vitara cu motor Renault diesel 1.9 dci care au luat foc ) Aici este sistemul cu injector suplimentar la Renault DCI cu DPF
http://www.e-automobile.ro/categorie-motor...-particule.html |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
roland |
![]()
Post
#52
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
QUOTE(2069 @ 4 Feb 2017, 11:31) la Laguna mi s-a recomnadat de mecanicii de la Renault pt curatarea sistemului de evacuare sa tin masina cateva minute la 4000 de ture in vit a 3 a cand ies din locatlitate. Unii spun ca este benefic, altii ca nu ar fi tocmai recomandat acest regim de turatii indus cu regularitate Man, serios, lasa grijile, ia masina si condu-o normal. 4 Feb 2017, 22:11: QUOTE(cristian_nechita @ 4 Feb 2017, 13:03) 20160801_190736.jpg ( Size: 1.44mb )
Number of downloads: 1375 Iar injector are 100%.Cel putin a mea are. 1.5dci E5 2012 k9K836 . De ce nu pui o poza cu manualul de service pentru motorul tau? Ca sa iti sustii afirmatia... In poza pe care ai pus-o ceva oricum e ciudat, cred, durata ultima regenerare 0 minute? This post has been edited by roland: 4 Feb 2017, 22:11 |
--------------------
.
.
.
|
|
vali64 |
![]()
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 2 January 08 ![]() |
Exista al 5-lea injector pe Laguna 3 euro5 ,vezi manual de service
MR415LAGUNA capitolul 13B pag.35 Attached thumbnail(s) injector_evacuare.JPG ( Size: 37.44k ) Number of downloads: 992 |
--------------------
renault
Laguna 1.5 dci
2011 grandtour
|
|
espacern |
![]()
Post
#54
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Voi pe stefan vreti sa-l convingeti ca n-are dreptate?
E timp pierdut.....si te trezesti ca vine si mai multe "argumente" fara nici o noima. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
vali64 |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 2 January 08 ![]() |
ai citit linkul lui Stefan,probabil ca nu ,altfel nu mai vorbeai fara nici o noima.
|
--------------------
renault
Laguna 1.5 dci
2011 grandtour
|
|
espacern |
![]()
Post
#57
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Nu am citit nici un link postat de el....te invit pe tine ca ai ce invata pacat ca nu e si "link man" disponibil!
This post has been edited by espacern: 5 Feb 2017, 16:53 |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
vali64 |
![]()
Post
#58
|
Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 2 January 08 ![]() |
Daca nu citesti si nu cunosti subiectul nu mai posta inafara topicului.
|
--------------------
renault
Laguna 1.5 dci
2011 grandtour
|
|
espacern |
![]()
Post
#59
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Asa cum faci tu...adica?
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
vali64 |
![]()
Post
#60
|
Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 2 January 08 ![]() |
Eu am pus un atasament si unde gasesti informatia in manualul de service,tu ce ai adus ,vorbe ?
|
--------------------
renault
Laguna 1.5 dci
2011 grandtour
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 23:29 |