Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Baterie Clio III, Schimbare, defectiuni, probleme, etc.

SorinCT
post 8 Mar 2011, 21:32
Post #1


Honor et Patria


Group: Members
Posts: 3.441
Joined: 22 July 07
From: Constanta




In primul rand imi cer scuze daca a mai fost discutata problema dar am cautat destul de mult pe forum si nu am vazut sa existe un thread dedicat pentru acest subiect.

Astazi dimineata a murit bateria pe Clio III 1.5 dCi achizitionat in aprilie 2007. Bateria originala este Mutlu de 60Ah cu descarcare in 600A, S3 parca ii zicea la standardul de marime. Dupa ce am conectat bateria moarta la alta buna a pornit masina iar apoi am verificat sistemul de incarcare (sa bage peste 14V la pornire).
Am purces la achizitionarea unei baterii noi, un Bosch de 70Ah care m-a ajuns la 289 RON cu garantie de 2 ani. Aveam optiunea sa tin bateria veche sau sa incerc sa o reconditionez dar nu avea rost.
De curiozitate meseriasul a masurat cat mai scotea bateria (incalzita). Putin peste 420A mai baga dar la pornirea rece ar fi undeva pe la 300A ceea ce e insuficient pentru un diesel.
Mentionez ca procedeul de schimbare este acelasi ca la Megane (de fapt ca la orice masina moderna). Se deconecteaza -, apoi +, se scoate furtunul de colectare a gazelor, se scoate piesa ce prinde bateria de suport la baza ei iar apoi se conecteaza bornele si furtunul.

Spre deosebire de bateria originala de pe Megane 2.1 (Tudor), cea de pe Clio III (Mutlu) a tinut doar 4 ani (4-5 ierni) in conditiile in care Tudor-ul m-a tinut 5 jumatate, cu o solicitare mai mare as zice eu.

Voi ce marca de baterie aveti si cat v-a tinut?


--------------------
Renault Megane Sport Tourer - CT-XX-LEA 2012 Privilege 1.5 dCI
Citroen C4 1.6 HDi 2006
Clio III 1.5 dCi Expression 2007
EX: Megane Sedan II.1 1.5 dCi Expression 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
OvidiuE
post 8 Mar 2011, 23:13
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 14 January 11




Salut, eu am un Clio 3 1.4 16v, iar bateria originala a murit exact in luna in care a implinit 4 ani. Probabil au programat-o cei de la Renault sa pice dupa ce expira garantia. smile.gif

Acum am o VARTA care sper sa tina mai mult. Cel putin arata mai bine decat bateria originala Renault care parea destul de ieftina.


--------------------
Renault Clio 3 1.4 16v 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adrian tutuianu
post 9 Mar 2011, 09:10
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 29 August 09
From: Iasi




Si eu am tot un Clio 3, 1.4 16V si mi-a murit bateria fix la 4 ani si o luna, adica anul trecut in mai.
Acuma am Rombat Plus "nu mai stiu cum" de 60A si cu incarcare la pornire de 500 parca.
Cea originala avea 56 A, din cate retin, dar nu mai stiu ce marca.

Adi


--------------------
Renault Clio 3 2006/1.4, 16V, 98CP, Euro 3
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMVI
post 9 Mar 2011, 10:40
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 611
Joined: 4 April 06
From: Ilfov




prima baterie a tinut 2 ani (fara 3 zile) si mi-au schimbat-o pe garantie smile.gif, nu stiu ce marca a fost


--------------------
renault clio III - B-xx-ELF 2007 1.6 16V dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valt
post 9 Mar 2011, 12:08
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 11
Joined: 27 June 08




bateria originala era tudor de 50A/600 care m-a tinut 4 ani si doua luni. acum am luat o varta de 70A, daca ma tine cel putin tot atat voi fi multumit.


--------------------
renault clio 3 1.5 dci 80 cp 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danielus
post 14 Mar 2011, 22:22
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 24 January 09
From: Bucuresti




Am tot Clio III 1.4 16V si bateria originala a implinit luna aceasta 5 ani si inca mai vrea (mi-a pornit fara probleme si la -14 grade). Sa vedem ce zice iarna viitoare...

Attached thumbnail(s)
Bateria_originala_Tudor.JPG ( Size: 2.42mb ) Number of downloads: 4398


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tetelu
post 16 Mar 2011, 15:33
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 8 May 07
From: Galati




Pe mine m-a tinut 3 ani jumate cand a explodat intr-o dimineata la pornire. Tudor era. Am schimbat-o cu un Bosch silver nustiucum


--------------------
Renault Clio III 2007 Exception 1.4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdaniam
post 17 Mar 2011, 09:00
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 23
Joined: 23 January 09




Salut! Bateria din fabrica a "functionat" aproape 4 ani;cred ca era Mutlu. Am inlocuit o cu Varta silver dynamic.


--------------------
Renault Clio 3 2007 Dynamique 1,4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r_vlad
post 18 Mar 2011, 16:15
Post #9


---


Group: Members
Posts: 1.267
Joined: 6 September 06
From: Sibiu




Peste 4 ani, 5 ierni si inca e OK


--------------------
VW/Tesla Tiguan eHybrid/Model 3 2022/2023
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 5 Nov 2011, 20:51
Post #10


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Vineri seara m-a lasat si pe mine bateria, o prostie turceasca care a decedat dupa doar 3 ani. Azi am schimbat-o cu un Rombat, sper sa fie mai buna.


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danromania2002
post 6 Nov 2011, 00:11
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 323
Joined: 12 June 06




Si eu am schimbat bateria zilele astea , am luat una norauto 70ah are 3 ani garantie .


--------------------
Renault Clio 1.5 DCI , Clio 3 2004 Symbol, 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octav82
post 8 Nov 2011, 13:50
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 13 April 10
From: Bucuresti




Daca te-a tinut bateria doar 3 ani inseamna ca ai consumatori prea multi pe masina si nu face fata cum trebuie alternatorul.
De preferat este sa NU se aprinda in acelasi timp si faza scurta si proiectoarele de ceata, ori una ori alta.


--------------------
renault Clio III Estate 2010
Clio III Estate, dCi 85 caluti, 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 8 Nov 2011, 15:15
Post #13


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Sa vad cum o sa se comporte asta noua. Ideea e ca eu am schimbat alternatorul pe garantie in primul an de folosinta, pe la 10.000 de km, deci nu cred sa fie vinovat, mai ales ca ar aparea mesaj in bord. Cat am asteptat sa vina noul alternator, am mai facut drumuri cu masina (cel defect nu functiona mereu, cateodata incarca cateodata nu), in afara de asta masina a fost pe stoc cateva luni pana s-o iau eu, deci stat degeaba si baterie descarcata. In ultima vreme am folosit masina asa cum nu ar trebui, adica drumuri scurte prin oras, abia weekendul trecut a vazut si ea vreo 300 de km de extraurban. Oricum, nu merg cu proiectoarele (le-am folosit de 2 ori in 3 ani), nu am consumatori in plus (nu am statii audio, sub-woofere sau alte nebunii) si in mod cert nu a mancat curentul vreo alarma, deci eu zic ca a fost o baterie proasta care a si suferit la viata ei. Daca ma tine si asta tot 3 ani eu sunt multumit, la cat a costat, daca cedeaza curand o sa ma duc sa fac niste investigatii.

This post has been edited by Synyster: 8 Nov 2011, 15:16


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
balanel
post 8 Nov 2011, 16:59
Post #14


Transmisie automata - confort si siguranta.


Group: Members
Posts: 1.219
Joined: 29 September 06




Eu cred ca te-a lasat bateria dupa 3 ani pentru ca era subdimensionata.
Daca ai luat de aceeasi capacitate nu ai facut bine, si tot 3 ani te va tine...


--------------------
chevrolet aveo sedan t300 LT+ a14xer - 1.4 benzina aspirat 100 CP/ 2013 (in curand alta masina, cu transmisie automata)
*********
Mwe Louis-Rene Panhard si Emile Levassor, inventatorii transmisiei manuale.
Fan Mircea Badea.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
speedman
post 8 Nov 2011, 18:36
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.499
Joined: 21 April 07




Scuze de off topic...
Are cineva o baterie, care nu mai este ok pt diesel, dar ar putea functiona la o masina pe benzina (2.0 t), contracost bineinteles.
Multumesc.


--------------------
Smart eq forfour 2019
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AndreiMR
post 9 Nov 2011, 09:44
Post #16


Membru alfist


Group: Members
Posts: 3.828
Joined: 15 January 09
From: Pitesti




Am luat mai mare, am pus de 70


--------------------
2018 Mazda 3 G120 Challenge
2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE
EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octav82
post 9 Nov 2011, 21:14
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 28
Joined: 13 April 10
From: Bucuresti




Pai daca primul alternator nu a putut tine bateria aproape de nivelul de Float tot timpul, bateria a suferit descarcari succesive de diferite niveluri, unele poate chiar mai adanci decat ar fi trebuit, ceea ce ar explica stricarea ei mai devreme de termen.


--------------------
renault Clio III Estate 2010
Clio III Estate, dCi 85 caluti, 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
99AIM
post 21 Nov 2011, 21:33
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.134
Joined: 26 June 05




In luna asta Clio face 4 ani si am luat-o msi eu aseara putin si am vazut ca bateria invarte greu dar o ia in final,cred ca nu o apuca anul nou pe masina.


--------------------
Clio III ph 1 Renault Fluence ph 2 - CT 99 xxx 1.6 dci
Sufletele mari au intalnit intotdeauna opozitie din partea mintilor mediocre. (Albert Einstein)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danielus
post 11 Dec 2011, 08:25
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 24 January 09
From: Bucuresti




QUOTE(octav82 @ 8 Nov 2011, 13:50)
De preferat este sa NU se aprinda in acelasi timp si faza scurta si proiectoarele de ceata, ori una ori alta.
*



Te referi doar la momentul porniri sau in general?


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geaba
post 8 Feb 2012, 20:33
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 24 February 10
From: Oradea - Bacau




clio II 1.5 dci HB 10 ani a tinut bateria. azi am dat-o jos sa vad ce are si pe borna scrie 02. aia de la verificari zice ca e anul fabricatiei. nici marca nu se mai vede pe ea. masinuta e facuta in Franta si poate pt ei se pun baterii care tin:))
pe ea se mai poate citi vag 43Ah iar pe unde am fost imi recomanda 60, aia de la Rombat chiar 65-70. asa proaste is ca trebuie sa pui mai puternica de aproape doua ori decat cea originala?

This post has been edited by geaba: 8 Feb 2012, 20:35


--------------------
Renault Clio 2 HB 1,5 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 8 Feb 2012, 20:40
Post #21


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Pune tot ca cea originala sau putin mai mare pentru ca alternatorul e dimensionat pentru cea din fabrica. O baterie cu mai multi Ah o sa se incarce mai greu decat cea originala.

PS Mai multi Ah nu inseamna ca e mai puternica, ci inseamna curentul pe care il poate debita (parca 43Ah inseamna ca poate sa debiteze 43A in o ora sau 4.3A in 10 ore) . Daca vrei mai puternica trebuie sa intrebi de curentul de scurtcircuit al bateriei.

This post has been edited by spy_oh_joy1389: 8 Feb 2012, 20:42


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geaba
post 8 Feb 2012, 23:02
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 24 February 10
From: Oradea - Bacau




55-60 ma sfatuiesc toti inclusiv service si vanzatorii de piese.
merci.


--------------------
Renault Clio 2 HB 1,5 dci 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spy_oh_joy1389
post 9 Feb 2012, 07:16
Post #23


Megane zen și un mare plimbăreț


Group: Members
Posts: 3.879
Joined: 28 August 08
From: Sibiu




Pai normal, ca e mai scumpa, si probabil au si vanzare mare deci multe pe stoc biggrin.gif . Dar daca zici ca te-a tinut bateria 10 ani inseamna ca a fost bine aleasa pentru masina si ai avut grija de ea. Eu as lua un 45-50Ah si m-as duce cu multimetrul dupa mine si as masura sa o iau pe cea cu voltajul cel mai mare din modelul ales pentru ca ii scade capacitatea cu timpul si se poate vedea in tensiune cam ce capacitate mai are.
Uite aici un tabel util, sper ca este corect:
http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_ba...erminal_voltage

This post has been edited by spy_oh_joy1389: 9 Feb 2012, 07:25


--------------------
Renault 2 x Megane 4 GT&Zen ||2017||2016
Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefix
post 13 Apr 2012, 20:01
Post #24


Posesor de Renault


Group: Members
Posts: 50
Joined: 12 December 10




bateria a cedat dupa fix doi ani, era un Tudor, parca de 45A. am intrebat de garantie, dar mi s-a precizat ca nu face obiectul garantiei decat in primul an de functionare. am pus un bosch silver de 50A si are cam 3 ani. clio III 1,6


--------------------
renault Clio 3 2007 Dynamique 1.6
Laguna 3 2.0 Dci FAP 150
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mene
post 15 Oct 2012, 12:39
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 194
Joined: 22 March 08
From: Bucuresti




Dupa 6 ani jumate a murit si bateria mea.Am schimbat-o cu o varta silver dynamic de 60A.Am luat-o din Metro,am fost la garantie unde a verificat-o si a masurat-o si totul e ok.Insa de cand am schimbat bateria ceva nu e in regula.Imi baga aer in masina in functie de cum e setat pe bord (e cu clima masina).Daca e pe 27 grade imi baga cald daca e pe 16 grade baga rece.Precizez ca AC este oprit.Si atunci cand pornesc masina nici nu se aude sa porneasca aeroterma.Si cel mai mult pe la aerisirile din lateral.A mai patit cineva asa ceva?O sa merg si la un service dar poate stie un coleg de forum si nu e asa complicat ca sa mai platesc si mecanicii.Astept orice sfat.Multumesc.


--------------------
renault clio 3 2006 1.6 16v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
euroexpert
post 2 Nov 2012, 13:58
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 1 July 08




Salut, azi m-am apucat sa-mi schimb bateria. Dupa ce am desfacut suruburile de la borne (cheie fixa de 10) am constatat ca nu pot scoate bateria. Am depistat ca mai exista un surub care fixeaza acumulatorul in partea de jos a acumulatorului in cutia de protectie. Am mers la un coleg si am cerut o cheie si mi-a dat una cu care el desface la megane. Surpriza! La clio 3 nu merge tubulara de 10 ca la megane. E de 12 sau 13.
Poate cineva sa-mi zica exact de cat e tubulara pentru surubul de acolo? Vreau sa intreb printre vecini de o cheie... Multumesc.


--------------------
xxx xxx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wabbit
post 4 Nov 2012, 12:16
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 41
Joined: 4 February 04
From: NRW




13.


--------------------
Renault Clio 197 / / Golf 3 GT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
titicostel
post 4 Dec 2012, 16:18
Post #28


.


Group: Members
Posts: 104
Joined: 27 May 12
From: .




Azi am schimbat bateria veche dupa aproape sase ani (fara trei luni). Cu toate ca n-a murit am preferat s-o schimb, inainte sa vina gerurile, pentru ca manifesta semne foarte vizibile de oboseala.
Am pus Varta Blue Dynamic de 60 Ah la pretul de 330 lei cu tot cu montare si verificare.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinbv
post 5 Dec 2012, 21:22
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 13
Joined: 16 December 10




salutare,
am avut si eu probleme cu bateria, poate ajuta pe careva experienta mea...
imi tot aparea mesajul Battery Low in timpul mersului...
dupa cateva zile am simtit si dimineata ca deja porneste mai greu...
am zis ca e gata bateria( din 2007 decembrie)...
am fost s-o verific sa vad daca o pot resuscita...
la service unde am fost, cu 10 lei, mi-a testat bateria si a zis ca e ca noua...
doar ca nu se incarca.
de acolo la alt service, a venit prima sugestie, sa schimb sau sa repar alternatorul. 3 mil reparatia, 6-7 mil unul nou.
in momentul in care am vrut sa vad exact ce model de alternator e, am miscat putin firele pe acolo, ca nu se vedea, si surpriza, cablul care merge de la alternator la baterie se misca in voie pe surub. probabil s-a slabit de la trepidatii, sau poate n-a fost strans bine la distributie (asta daca are vre-o legatura) am strans bine surubul, si de 4 luni nu mai sunt probleme.
inca un lucru, de cand am masina, merg mereu cufarurile aprinse, am inteles ca e bine sa si descarci bateria, nu sa se incarce in nestire. probabil din cauza asta face 5 ani acuma si nu are nici o problema.


--------------------
Renault Clio 3 Luxe Privilege/2006 1.6 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danielus
post 5 Dec 2012, 22:02
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 154
Joined: 24 January 09
From: Bucuresti




Am remarcat si eu ceva ciudat la masina mea: si eu merg tot timpul cu farurile aprinse, iar cand pornesc un consumator puternic, cum ar fi dezaburire luneta, scade putin din intensitatea farurilor. Nu stiu ce sa zic, e normal asa si nu am remarcat eu decat acum sau e un semn ca ceva nu e in regula (poate chiar problema de mai sus) cu cablul slabit? Chiar asa mult consuma dezaburirea incat alternatorul nu face fata consumului?

@florinbv, poti detalia putin "cablul care merge de la alternator la baterie se misca in voie pe surub"? Unde este localizat mai exact acel surub? O poza poti face? Poate ma paste aceeasi problema....

This post has been edited by danielus: 5 Dec 2012, 22:04


--------------------
Renault Clio III 2006 1.4 16V Privilege
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 00:37
Dacia