Talisman 1.6 dCi 130 BVM6 , drive test, experiente
![]() ![]() ![]() |
Talisman 1.6 dCi 130 BVM6 , drive test, experiente
simon |
![]()
Post
#631
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|||
stefandinescu70 |
![]()
Post
#632
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
m-ar batea gandul sa optez pt un TCE, diferenta de consum nu mai este atat de mare ca in trecut. In plus toti spun ca este mai simpla in exploatare, cutia cu 7 trepte este mai performanta decat cea cu 6 de la dci. Inca nu m-am decis, mai am timp pana in ianuarie cand voi lansa comanda
---------------------------------------------- Iti dau un sfat ( il consideri sau nu , no offence ) , in primul rand cutia 6DCT451 de pe DCI este cu discuri in ulei ( rezista la frictiune mai bine decat cele uscate de pe 7DCT300 ) , ambele sunt produse de Getrag ( Germania) , aceasi calitate fiind . Cutia 6DCT451 de pe DCI este folosita de Ford , Mazda , Volvo de ani de zile in timp ce cutia 7DCT300 este NOUA aparitie pe piata de vreo 2 , 3 ani . Iar acum , ultimul comentariu despre cutia de 7 trepte in comparatie cu cea de 6 trepte , nu este bine sa cumperi cutii de viteze cu dublu ambreiaj cu 5. 7 sau 9 trepte , de ce ???? pleaca de pe loc cu treapta 1 , normal asta , si o tii pe autostrada cu treapta 7 , folosind acelasi ambreiaj , deci il uzezi mult numai pe unul , celalalt nefiind folosit la fel de mult . Ambreiajele ( doua ca numar adica ) folosesc asa , treptele 1,3,5,7 un ambreiaj , 2,4,6, R celalalat , deci 1, si 7 mereu obosesc acelasi ambreiaj , in timp ce la 6DTC451 , 1,3,5, si altul 2,4,6 . ( treapta 1 oboseste un ambreiaj , in timp ce tr. 6 pe celalalat , asa setul de ambreiaje tine mai mult ) Iar in legatura cu consumul de carburant nu te lua dupa ce spune cartea la Benzinar mai pune in plus cel putin 2 litri in oras si la sosea cel putin in plus 1 , 1.5 litri in functie de TALPA . Mai intreaba posesori de benzinare , ce scrie cartea si care este realitatea si nu pe cei care merg la CONSUM This post has been edited by stefandinescu70: 23 Sep 2016, 05:23 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
simon |
![]()
Post
#633
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
In review-uri scrie ca doar cea de 7 trepte lucreaza in mediu umed. Robert Adam spune ca edc 7 schimba mai repede si mai rafinat decit edc 6.
|
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
speedman |
![]()
Post
#634
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.499 Joined: 21 April 07 ![]() |
Simon: inaintea talismanului am condus megane gt, iar cand m am urcat pe talisman ma gandeam ca suspensia este mai moale, mai confortabila decat intr o masina cu pretentii sportive, dar mi s a parut mai putin inchegata, parca se auzea altfel decat megane ul gt. Sa ti faci o idee, am mers de la serus din b dul timisoara, in linie dreapta pana la cet vest, pe langa targul de vechituri...acolo sunt sine de tramvai, cratere pe unde trebuie sa mergi cu atentie datorita rotilor de 19. Eu pt cat am condus nu pot sa fiu obiectiv deoarece a fost prea scurt drive test ul. In schimb robert adam a mers cateva zile (sute de km) si poate face anumite afirmatii. Eu te sfatuiesc sa intri pe turatii.ro la sectiunea de teste si sa l intrebi pe el ce te intereseaza, o sa ti raspunda imediat, iar omul fata de alti editori este ok.
|
--------------------
Smart
eq forfour
2019
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#635
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(simon @ 23 Sep 2016, 00:40) Cum ti s-a parut suspensia? Robert Adam spune ca este zgomotoasă, ca se aud niste bufnituri la denivelarile drumului. Mai spune ca la alte masini de clasa medie nu se întîmplă acest lucru. Un alt lucru care individualizeaza Talisman este ruliul pe viraje, surprinzator si nelinistitor de amplu, desi masina sta bine pe trasa. E doar la suspensia adaptiva problema asta. Pe sport troncane la denivelari. O pui pe confort si nu mai ai problema asta. Din ciclul asa fac toate. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
simon |
![]()
Post
#636
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
Da, Talisman testat era 1.6 dci 160 cu suspensie adaptiva. Nu a facut insa aceasta distinctie, sport/confort, cînd a vorbit de suspensia zgomotoasă.
Mi se pare o problema importanta pentru o masina pe care ai lua-o mai ales pentru confortul drumurilor lungi. |
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#637
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Am testat eu, am fost atent fix la problema asta. Nu e un deal-breaker, pentru ca suspensia pe sport o folosesti doar cand vrei sa mergi tare, deci in principiu pe drumuri bune, acolo unde nu apare troncaneala. In rest, mergi pe confort sau neutru unde iar nu apare troncaneala.
Totusi ce nu prea imi place este ca suspensia este mult prea moale si pe sport. As fi preferat sa fie un pic mai ferma pe sport. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
simon |
![]()
Post
#638
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 735 Joined: 30 October 04 ![]() |
Exact acelasi lucru spunea Robert Adam, Talisman pare conceput in primul rind pentru confort. Chiar daca este pe sport, nu devine chiar rigida suspensia, iar cutia schimba automat cind incerci, pe manual, sa turezi motorul mai tare.
Eu ma gindeam ca modul sport ar ajuta pe serpentine, altundeva nu-i vad rostul. |
--------------------
Renault
Megane III
2009 Dinamique 1.6 16V
|
|
agabrean |
![]()
Post
#639
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 5 June 07 From: Brasov (RO) / Bruxelles (BE) ![]() |
QUOTE(2069 @ 22 Sep 2016, 22:32) vad ca ai deja experienta in ceea ce priveste 4control ul. Laguna ta din semnatura apare ca avand 4control. Ai intampinat probleme cu acel 4control de la Laguna ? Salut, eu conduc Laguna 4Control de 7 ani si peste 200.000 Km si pot sa-ti spun ca nu exista nici o problema cu acest sistem. Este cit se poate de eficient si fiabil. Iar daca te intrebi daca merita, iti spun fara echivoc ca merita toti banii. Abia dupa ce nu-l mai ai iti da seama cit de mult face. |
--------------------
Renault
Talisman
Estate 1.6 dci 4Control Initiale Paris Grand Scenic III 2013 2.0 BVA 150
Laguna III 2.0 GT 180 4Control Laguna II 1.9 DCI 120 |
|
2069 |
![]()
Post
#640
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 13 October 08 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(agabrean @ 23 Sep 2016, 09:29) Salut, eu conduc Laguna 4Control de 7 ani si peste 200.000 Km si pot sa-ti spun ca nu exista nici o problema cu acest sistem. Este cit se poate de eficient si fiabil. Iar daca te intrebi daca merita, iti spun fara echivoc ca merita toti banii. Abia dupa ce nu-l mai ai iti da seama cit de mult face. ok, m-ai convins, o sa fie un "must" . multumesc |
--------------------
Renault
LAGUNA 3 2.0 dci 150 cp
- b01xxx
2008 Privilege Renault Talisman dci Intens 2017
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#641
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
In review-uri scrie ca doar cea de 7 trepte lucreaza in mediu umed. Robert Adam spune ca edc 7 schimba mai repede si mai rafinat decit edc 6.
-------------- Cea de 7DCT300 schimba mai lin pentru ca motorul nu are cuplu mare si nu impinge tare masina , pe cand DCI 160 la 380 nm cuplu impreuna cu cutia 6DCT451 ( Talisman ) impinge de rupe si schimba mai brutal pe modul sport . Vezi aici ce si cum cu cutiile Getrag si care este cu ambreiajele in ulei si care nu ... http://www.getrag.com/en/products/powershi...nsmissions.html This post has been edited by stefandinescu70: 23 Sep 2016, 15:14 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#642
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
380NM nu e tocmai "brutal"...
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
ssilviu |
![]()
Post
#643
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(stefandinescu70 @ 23 Sep 2016, 05:46) rezista la frictiune mai bine decat cele uscate de pe 7DCT300 QUOTE(stefandinescu70 @ 23 Sep 2016, 14:45) Vezi aici ce si cum cu cutiile Getrag si care este cu ambreiajele in ulei si care nu ... QUOTE(PDF de pe site Getgtrag) Dual clutch nested wet dual clutch Pai cum vine asta domnul mecanic, va contraziceti singur? |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Catalinmodena |
![]()
Post
#644
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.547 Joined: 7 April 08 From: Aproape de Craiova ![]() |
Testat azi Talisman,dci-ul de 160 cred.Placut imresionat de edc,dezamagit de tinuta de drum.
Ca sa redau,o curba lunga,viteza decenta,dar ruliu neasteptat de mare si a plecat putin spatele.Era varianta fara 4C.M 2 din semnatura nu mi-a dat emotii acolo.Bine ca am renuntat la PDG,dar arcuri normale. |
--------------------
Renault
megane sedan
manager 1.4 16v 2007
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#645
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
La o masina cu FWD nu prea are cum sa plece spatele. Pentru ca in principiu comportamentul la o asemenea masina este subvirator. Nu supravirator, ca la RWD. Adica, in curbe luate puternic, botul masinii tinde sa se incadreze pe o curba cu o raza mai mare decat cea dorita. Daca totusi in cazuri exceptionale poate sa apara supravirarea la un FWD, esti pa si te rasucesti.
Deci cel mai probabil ce ai simtit tu sunt niste pareri personale, partial interpretate gresit. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#646
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Mie la Laguna imi fuge spatele, niciodata fata. O fi doar de la 4Control?
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#647
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Te-ai rasucit cu Laguna vreodata?
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
mars |
![]()
Post
#648
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#649
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
Nu stiu la Laguna , dar nu poate fi departe de Talisman , nu fuge de nici o parte , oricat ai chinui-o pe uscat ( cu rotile de 245/45 de la mine i-am incercat ceva chinuri si nimic ) . Pe ud , poate sa plece spatele daca intrii tare intr-un sens giratoriu fara gaz prea mult , dar daca bagi gaz pleaca fata , asta daca nu iti taie elanul Traction control . Cu 4control , cred (nu am asa ceva la mine la Talisman) , este doar o senzatie ca pleaca spatele , dar de fapt masina urmareste o trasa data de fabricant prin 4control.
Suspensia la Talisman mie mi se pare destul de tare , nu este soft cum ar trebui la o limuzina , dar nu ma deranjeaza pentru la ca drum cu viteza suficient de mare SCRIE drumul ,, este ca pe sine de tren . In fine , in oras pe CONFORT este ceva diferenta spre soft dar nu prea mare . Sunt curios cum are / ce tip de amortizoare reglabile sunt la Talisman . This post has been edited by stefandinescu70: 24 Sep 2016, 14:20 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
mars |
![]()
Post
#650
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
4Control trage spatele spre interiorul curbei.
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#651
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 24 Sep 2016, 14:31) Nu. Dar cand mi-a intrat ESP-ul a corectat spatele care vroia sa o ia in exterior cu tot 4Control-ul.QUOTE(mars @ 24 Sep 2016, 15:26) ![]() Dupa ce mergi suficient cu o masina cu 4Control iti dai seama ca spatele iti fuge cand fortezi peste limita "trasata de fabricant prin 4Control". ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#652
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 24 Sep 2016, 16:12) Nu. Dar cand mi-a intrat ESP-ul a corectat spatele care vroia sa o ia in exterior cu tot 4Control-ul. Serios? Ce roata a franat? Descrie un pic situatia. |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
stefandinescu70 |
![]()
Post
#653
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 815 Joined: 4 September 16 ![]() |
... 4Control trage spatele spre interiorul curbei. ????? Esti sigur ???
This post has been edited by stefandinescu70: 24 Sep 2016, 17:00 |
--------------------
Talisman
.
2016 1.6dCI160 EDC
|
|
mars |
![]()
Post
#654
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
Pai daca rotile din spate vireaza in aceeasi parte ca alea din fata, peste 60 km/h, cum sa se duca altfel?
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#655
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 24 Sep 2016, 14:11) La o masina cu FWD nu prea are cum sa plece spatele. Pentru ca in principiu comportamentul la o asemenea masina este subvirator. Nu supravirator, ca la RWD. Adica, in curbe luate puternic, botul masinii tinde sa se incadreze pe o curba cu o raza mai mare decat cea dorita. Daca totusi in cazuri exceptionale poate sa apara supravirarea la un FWD, esti pa si te rasucesti. Deci cel mai probabil ce ai simtit tu sunt niste pareri personale, partial interpretate gresit. Ia sa-i zici tu asta 19lui ![]() |
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
2069 |
![]()
Post
#656
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 13 October 08 From: bucuresti ![]() |
am facut un drive test cu Talismanul TCE. Eram curios sa simt acel 4control, surprinzator, masina s-a comportat ca si cum nu ar fi existat aceasta optiune. Deasemenea eram curios sa vad cum functioneaza sitemul start stop. Surpriza, nici acesta nu a functionat , cu toate ca la pornirea motorului imi scria pe display ca esate activat. Cand opream pe loc, dupa cateva secunde aparea in bord un cerc verde cu un A in interior, dar era taiat de o linie oblica. Baiatul de la Renault spunea ca nu este acumulata suficienta energie pt a functiona sistemele fara motor pornit.... Consumul mediul la bord era de 12 %, din pacate nu m-am uitat pe ce distanta era aceasta medie. Intr-adevar suspensia era dura, la denivelari se auzea zgomot. Nu stiu pe ce mod era setata
|
--------------------
Renault
LAGUNA 3 2.0 dci 150 cp
- b01xxx
2008 Privilege Renault Talisman dci Intens 2017
|
|
mars |
![]()
Post
#657
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
Laguna ta are 4Control?
|
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
2069 |
![]()
Post
#658
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 13 October 08 From: bucuresti ![]() |
nu are, dar am citit aici si majoritatea celor care au condus Talismanul cu 4control au resimtit intr-un fel sau altul aceasta optiune
|
--------------------
Renault
LAGUNA 3 2.0 dci 150 cp
- b01xxx
2008 Privilege Renault Talisman dci Intens 2017
|
|
speedman |
![]()
Post
#659
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.499 Joined: 21 April 07 ![]() |
Start stop nu intra daca nu indeplineste anumite conditii: daca are setata o anumita temperatura la clima, dc are multi consumatori, pe distante scurte si nu apuca sa-si revina acumulatorul, etc...dar de ce nu ai incercat sa schimbi pe confort, neutru, sport? Dc tot ai mers cu ea, mi se pare aiurea sa nu butonezi sa vezi cum isi modifica comportamentul masina....eu am condus ieri m4 dci edc si se simt acele setari
|
--------------------
Smart
eq forfour
2019
|
|
mars |
![]()
Post
#660
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
Daca o fi ca la Laguna, macar faptul ca volanul are numai 2.4 ture de la un cap la altul si trebuie sa iti dea de gandit. Plus senzatia ca masina e mai mica decat pare, la manevrele prin parcari si la viteza mica. La viteza mare e mai greu de descris, eu am senzatia ca masina e pe sine, ca tramvaiul
![]() |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 07:48 |