Logan la Craiova?
![]() ![]() ![]() |
Logan la Craiova?
Smudo |
![]()
Post
#121
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|||
bomicabomic |
![]()
Post
#122
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Smudo, vroiam sa spun ca indiferent unde se fabrica o componenta, un subansamblu, o masina, calitatea nu mai depinde de nea Gica, nea Ju Yang etc., ci de cit vrea producatorul respectiv.
Vorbeai de componentele din lemn de la Mercedes facute la Codlea, iti mai spun si de pinioanele facute tot de Mercedes la Cugir. Fabricile astea sunt echipate cu masini si utilaje aduse de Daimler, la nivelul celor din Germania, managementul este asigurat de Daimler, calitatea la fel...iar muncitorul roman contribuie prea putin. Apasa pe un buton si da drumul la masina, prinde piesa in dispozitiv si o mai da jos dupa prelucrare, in rest masina face totul. Controlul la fel, se face automat fie "in process" fie dupa, operatorul nu are cum sa intervina, daca piesa este buna ea este transferata automat in cosul cu piese bune, daca nu ,e transferata la piese proaste. Nici macar sa o iei romanesti dintr-un loc in altul nu poti , ca ele sunt marcate de masina.... Cind Renault, Mercedes, VW si altii produc in tari gen Ro, China etc...o fac pentru "taux horaire" = cit costa omul + masina pe ora. In Franta de exemplu pleaca de la 50 euro/ora iar in Ro de la 10 euro. Aceleasi masini, dar alte salarii...Voila. |
--------------------
x
x
- x
|
|
GolfIII |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
bomicabomic, din pacate nu prea ai dreptate, decat din punct de vedere teoretic. Calitatea produsului final este foarte mult influentata de muncitorul care sta in spatele acestor "roboti". Daca ai avea dreptate atunci Renault si VW nu ar ocupa locurile pe care le ocupa in clasamentele de fiabilitate.
Intotdeauna muncitorul roman, cubanez, senegalez etc va face compromisuri cand nu ar trebui sa faca... |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#124
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
problemele de fiabilitatea au aparut din cauza unor compromisuri facute de producatori, in nici un caz din cauza factorului uman. Pentru ca stau acum si va intreb: robotul din turcia, stie ca lucreaza la bursa, si nu in franta?
si domnule golf, cum explici situatia foarte buna a toyotei in topurile de fiabilitate cu fabrica aia din Turcia? ![]() This post has been edited by ssilviu: 3 Dec 2005, 13:32 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
GolfIII |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 506 Joined: 5 April 04 ![]() |
Silviu, situatia este mult mai complicata decat incerci s-o prezinti tu. Nu este vorba numai de roboti aici, controlul calitatii crezi ca este acelasi? Ai idee in ce proportie este robotizata fiecare fabrica?
Toyota si-a impus politica in fabricile din afara japoniei mult mai bine decat a facut-o concurenta europeana. Totusi, sa stii ca masinile fabricate in Nord Amerca si UK stau mai prost in clasamente decat cele facute in Japonia. Ai cumva o situatie cu fiabilitatea pe fabrici a Toyotei? |
--------------------
Volkswagen
Golf III
1995
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#126
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
ce vroiam eu sa spun este ca nu conteaza tara unde se produce. Ti-am demonstrat-o cu toyota. Daca constructorul vrea ca omul de la controlul calitatii sa fie aspru, atunci el este aspru. Mi se pare o discriminare sa afirmi ca turcu rau romanu nu sunt in stare sa faca masini. Daca sunt tinuti in scurt de constructor, nu vor exista probleme. Plus ca uite, vw sta in topurile astea mai slab decat Skoda. Asta oare pentru ca cehii sunt mai buni decat nemtii? In nici un caz...
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Smudo |
![]()
Post
#127
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
@bomica, nu mi-ai raspuns la ce te-am intrebat mai devreme. Si anume, daca tu ai vrut sa spui ca Daimlerul merge de fapt bine in momentul asta. Uita-te citi oameni trebuie sa dea afara, si cit ii costa toata chestia asta. Au calculat initial 3 miliarde €, si nu le ajung banii. E vorba de salarii compensatorii, iesire in pensie mai devreme, etc. Stiu cum se lucreaza la anumite componente (chiar nu vreau sa spun care) facute in Romania, si ce probleme sint cu ele la montaj aici. La fel am citit destule despre plastice de pe usi albite in timp inadmisibil de scurt, pe E-Klasse. Asta inseamna sa produci ieftin. Si chestia pe care ai zis-o, cu controale, roboti si muncitori care apasa doar pe buton, nu e chiar asa, din cite stiu eu. Controalele se fac tot ca in Romania (altfel nu imi explic cum de ajung aici rebuturi de piese), materialele trimise de aici sint la fel cumparate la pret si nu la calitate, si asa ajungi sa te f..i singur (ca si firma vorbesc).
Clar ca nu doar componentele facute in Romania sint problema, dar sint o problema si ele, care contribuie foarte frumos la scaderea calitatii unui anumit produs. La fel auzisem ceva ca ploua in portbagaj la noul E-Klasse (asta cu scurt timp inainte sa apara pe piata), aici nu mai e neaparat vina muncitorului de pe banda, ci vina celor din proiectari (cred eu), si nu prea ai vrea sa vezi ce oameni lucreaza in Daimler in IT. Inca ceva: s-a auzit in Romania ca la Daimler, in primavara, vreo 3 zile nu s-a lucrat, pentru ca cei de la Bosch au avut probleme cu pompele de injectie, nu stiu ce dracu' s-a intimplat si nu au putut sa livreze pompele alea la Daimler? Iti cam poti imagina ce inseamna 3 zile in care benzile stau, nu? Si Bosch facea pompele alea in Germania, si cred ca tot in Stuttgart chiar. Cind vad chestii din astea care se intimpla aici, incep sa devin tot mai circumspect in ceea ce priveste calitatea unui anumit produs venit din estul Europei, cind pe acolo oamenii abia acum incep sa citeasca (plastic vorbind) in materie de tehnica, iar pe aici sint deja in clasa a treia si stiu sa faca deja compuneri (tot plastic vorbind... ![]() Si inca ceva: ca sa vezi ce inseamna calitate, uita-te putin ce face Porsche acum, citi oameni angajeaza, si care e situatia lor. Si ei nu fac nici o masina in alta parte decit in Germania. Si mai e si criza si economica, si benzina la fel nu e ieftina. Si Porsche-ul la fel nu e o masina ieftina, nici putin nu consuma, si nici intretinerea nu si-o poate permite oricine. Cum or reusi? Ciudat, nu? Trebuia sa spun de fapt (eu fiind in Germania) ca Daimlerul face pipi pe toate marcile de masini din lumea asta, si ca masini mai tari decit ei nu face nimeni, ca totul e numai un cintec si-o raza de soare, un fir de floare, poezii din astea... nu? |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#128
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
QUOTE(GolfIII @ 3 Dec 2005, 12:55) Intotdeauna muncitorul roman, cubanez, senegalez etc va face compromisuri cand nu ar trebui sa faca... Golf vorbim aici de industrie auto, de productie de serie mare si masa nu de izmene sau altele. In Ro, vorbim de Renault, ACI, Valeo, Star Transmission, INA, Leoni, Faurecia, nu de APACA. Blocurile motor, chiuloasele, bielele, planetarele si altele sunt uzinate si controlate pe flux ,automat. Unde nea Vasile doar aseaza , stringe piesa si o da jos. Mergi in Dacia si ai sa vezi ca asa este. Totul e facut de masina inclusiv sortarea, marcarea etc.. La Dacia, nea Vasile intervine doar la strins suruburi. OK, masina scirtie, dar nu se rupe. Asta e compromisul de care vorbesti. In rest depinde in mare parte de management, de actionari de politica lor de investitii. N-are nici o vina nea Vasile ca Renault a adus la Dacia masini si utilaje de la Cleone sau Valladolid care si-au dat obstescul sfirsit acolo, dar pentru romani sunt bune. Asta tot un compromis este si este mult mai mare decit cel facut de nea Vasile. Asta e ! o masina de 8000 de euro nu poti sa o faci plecind de la zero, investind in ultima generatie de masini, ci doar transferind masini de la o fabrica la alta. Orice producator investeste in "nou" pentru modelele de virf, in cele care vor iesi "la anul" nu pentru Logan, Fabia sau mai stiu eu care. Smudo, Daimler n-are problemele de care vorbesti , ca face piese, subansamble sau masini in alte tari decit Germania...problemele lor tin de alti factori, adresabilitate in piata, pret etc. Totusi Daimler este un producator de serie nu Rolls si daca ramineau inchisi in spatiul german si nu se aliniau la sistemul de delocalizare, situatia era mult mai naspa decit acum. Gindeste-te numai la preturile actuale ale Daimler si la cum ar fi fost ele...daca ramineau doar in Germania, ar fi fost muuuult mai mari si n-ar fi tinut pasul cu concurenta. This post has been edited by bomicabomic: 4 Dec 2005, 14:03 |
--------------------
x
x
- x
|
|
Smudo |
![]()
Post
#129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
@bomica, e clar ca atunci cind o firma "se duce" nu e doar o singura problema de vina, ci un intreg complex de probleme: management, marketing, proiectare, materiale (ori prea ieftine ori prea scumpe), etc. Nu pot enumera chiar toate problemele pentru ca nu le stiu, recunosc ca sint profan in materie. Dar asa (de pe forum adica) poate am ocazia sa invat lucruri pe care nu le stiu sau de care nici macar nu am auzit.
Ti-am dat mai devreme exemplul Porsche-ului, care nu face masini nici la seria Daimler, dar nici la seria Rolls, el fiind de fapt pe undeva intre cele doua, ca si numar de masini produse. Si la ei lucrurile nu merg deloc rau. In toamna au facut citeva sute de angajari noi, la sfirsitul anului fiecare muncitor primeste prima de 3000 € (banii de Craciun sint altceva, si ii primesc si pe aia), si nu-s bani deloc putini intr-o tara in care lumea se uita si la ultimul cent, crede-ma. In acelasi timp cam la toate firmele se vorbeste de restructurari de personal, scurtari ale salariilor, renuntara la plata banilor de Craciun (Weinachtsgeld), etc. Sau uita-te la BMW. La fel o firma de care nu am auzit sa aiba probleme in ultimul timp, cu toate greselile de constructie la E36 si la E46. Si ce a facut BMW-ul anul asta? La fel a mai deschis o fabrica pentru care la fel a facut vreo 5000 de angajari noi, (deci nu muncitori luati din alte locatii si trimisi acolo). Si unde e fabrica de care vorbesc? In Leipzig. Deci nu Polonia, nu Cehia, nu Romania, Bulgaria, Albania sau Turcia. Si de ce oare? Pentru ca nu vrea sa isi strice reputatia. Si un BMW la fel nu e ieftin deloc, nici putin nu consuma, etc. Dar asta inseamna sa produci calitate, sau daca nu, atunci macar lucru care sa se stie ca e facut in Germania. Dar la fel, sint si oameni care cumpara masini si care nu gindesc ca mine (si la fel nu sint eu singurul care gindeste asa), deci clienti pentru orice fel de masina exista, asta nu e problema. Dar pe urma nu mai au voie sa se plinga de calitatea vreunei masini facute cine stie pe unde, atita timp cit stiu de unde vine masina aia. Si la fel, nu as cumpara o masina la care sa stiu ca a lucrat unul care a vazut asfalt prima data in viata lui la 18 ani, in timp ce astia de aici au computere in casa de cind se nasc. Asta e. This post has been edited by Smudo: 4 Dec 2005, 14:17 |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
daciafan |
![]() ![]()
Post
#130
|
/ Group: Members Posts: 1.670 Joined: 20 January 05 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
/
/
/
|
|
DFA |
![]()
Post
#131
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.562 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Astăzi dimineața, la Realitatea TV au prezentat știrea că GM a renunțat la participarea pentru preluarea uzinelor Daewoo România, dar că va cumpăra motoarele fabricate acolo...
|
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
- 27 Iul 2021
2021 sedan Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
maddan |
![]()
Post
#132
|
![]() Speedy Gonzales Group: Members Posts: 795 Joined: 27 February 03 From: Bucuresti ![]() |
?!?!?!?!?!??!
cum adica va cumpara "motoarele" fabricate acolo??? ![]() Ce motoare? Va face Renault motoare pentru GM? Sau cine? |
--------------------
Renault
Megane II 1.5 dci 100 CP Lux Privilege...
- Bsiceva...
2006/7 Mirror mirror on the wall, show me where the forums fall...
|
|
DFA |
![]()
Post
#133
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.562 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(maddan @ 10 Jan 2006, 12:57) Asta mă întrebam și eu, dar probabil că trebuie să existe o înțelegere, chiar dacă se schimbă proprietarul se vor fabrica în continuare subansamble, să nu uităm și de obligațiile legale de asigurare de piese de schimb după ce un produs iese din fabricație, care era parcă de 10 ani de zile ![]() |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
- 27 Iul 2021
2021 sedan Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
St |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.469 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
GM a spus ca nu ii intereseaza decat niste motoare fabricate la Craiova, si nu are rost sa cumpere toata fabrica pentru asta. Asa ca au mai ramas doar Ford si Renault.
Sunt chiar curios cum vine treaba asta cu motoarele. |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 07:48 |