Suzuki Samurai, Samurai-ul mic si ochelarist
![]() ![]() |
Suzuki Samurai, Samurai-ul mic si ochelarist
SiloS |
![]()
Post
#271
|
||
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Attached thumbnail(s) 1.jpg ( Size: 359.62k ) Number of downloads: 1459 |
||
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|||
SiloS |
![]()
Post
#272
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Weekendul ce a trecut Samurai-ul a avut de suferit de la Cheia pana la Siriu, a mers pe forestiere, prin noroaie, prin padure, prin poieni, pe poteci, pe drumuri de TAF, dovedindu-si inca o data calitatile de masina de off-road.
Per total a mers bine, dar au aparut ceva probleme ce trebuie rezolvate in weekendul care vine: - am reusit sa rup un suport de la bara => trebuie data jos si reluata sudura suportului de bara. - am zgariat + desprins partial un overfender => trebuie refixat in pozitia corecta. - cablul de troliu trebuie dat jos si reinfasurat pe tambur in mod corespunzator. - instalatia de la proiectoare a fost facuta (de mine) cu cabluri proaste, care coclesc. Sambata seara m-am trezit ca singurele proiectoare care mai functioneaza sunt cele pentru laterale, care au instalatie separata cu cabluri aramii, de Cu. Problemele de mai sus nu sunt probleme in sensul real, masina mergand in continuare la fel de bine. Problema adevarata se numeste cea care te imobilizeaza. Cum ar fi, de exemplu, o pana. Duminica am reusit sa fac o pana pe o urcare dificila, fiindu-mi retezata valva de un colt de piatra bine intepenit in malul de pamant. Cum roata de rezerva si cu Hi-Lift-ul erau la Buzau, rezolvarea problemei a devenit o adevarata aventura. Incepand cu ancorarea masinii cu troliul de un copac, ridicarea ei pe cric (talpa cricului se afunda in pamant, daca puneam o piatra mai mare ca talpa, nu mai imi incapea cricul sub punte) si terminand cu rezolvarea penei in sine. Vulcanizare deschisa Duminica dupa-amiaza pe langa Siriu nu exista. Intr-un final am gasit o vulcanizare la 30 de km de Siriu ( noroc ca am respectat regula "minim 2 masini in padure" - altfel impingeam la roata si acum ), am schimbat valva si am revenit in zona fierbinete unde, cu greu, am ridicat masina suficient de mult cat sa urc roata. Morala: - valvele metalice nu sunt bune in padure. Am pus valva ordinara, de cauciuc. Mult mai practica, fiind intr-o oarecare masura elastica. - kit-ul cu scule si echipament de recuperare ar trebui sa contina si cateva ventile, cateva valve si cateva leviere. - acum, ca sezonul de cort s-a terminat si cantitatea de bagaje ce trebuie carate la fiecare iesire este mult mai mica, imi permit sa iau dupa mine si roata de rezerva. Chiar daca o car dupa mine degeaba de 15 ori, a 16-a oara s-ar putea sa ma scuteasca de 5 ore de munca. - Hi lift-ul, desi este mare si greu, are si el utilitatea lui. Nu vreau sa ma gandesc cat de dificil poate fi sa ridici o roata de pe puntea fata de pe o masina grea cu un cric conventional, daca eu, cu masina usoara si cu pana pe roata spate, am muncit ca un sclav folosindu-ma de 2 cricuri tip romb, nu unul. Poze: - se poate observa cum se muleaza cauciucul pe suprafata de rulare, presiune in roti de 0.8 - 0.9 bar Attached thumbnail(s) 20160910_172255.jpg ( Size: 1.15mb ) Number of downloads: 1442 20160910_182745.jpg ( Size: 975.21k ) Number of downloads: 1418 20160911_131548.jpg ( Size: 588.51k ) Number of downloads: 1421 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#273
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Un weekend linistit, in care m-am odihnit ocupandu-ma de proiectoare, cablul de la troliu si overfender. Probleme marunte care s-au rezolvat rapid si fara batai de cap.
A ramas de sudat suportul de bara, dar asta in alt episod... Am adaugat masinii o chinga extrem de utila, mirandu-ma si acum de ce nu am facut-o in a 2a zi dupa ce am cumparat jucaria. Usa de la portbagaj se deschidea cam 180 de grade, neexistand pana ieri o chinga opritoare. Acum este, usa se deschide un pic peste 90 de grade. Mai trebuie consemnat si faptul ca weekendul asta Samuraiul a facut o donatie Patrolului: antena Sirio MW 4000, cu inaltimea de 2m, a ajuns la Patrol. Patrolul nu stie ce sa faca cu ea inca, neavand statie. Samuraiul are acum o noua antena, mai mica, model ML160, inaltime 1.4m, cu baza de fixare cu arc. Am ales sa fac downgrade-ul in ceea ce priveste antena pentru ca Samuraiul are nevoie de o antena relativ mica (cea de 2m era prea mare - lovea din copac in copac) si cu o baza de prindere foarte flexibila ( cu arc - cea mai buna varianta ). Iar pentru Patrol, antena mare se potriveste perfect. Unde o sa o montez si in combinatie cu ce statie, nu stiu... Partea interesanta consta in faptul ca am desfacut puntea fata in vederea schimbarii pivotilor-rulmenti. Am reusit sa rup 2 sururburi la MRL-ul de pe partea dreapta - nu stiu cum se procedeaza pentru extragerea resturilor de suruburi - si am deschis cutia Pandorei. Inauntrul sferei am gasit namol amestecat cu vaselina. Am spalat cum se cuvine si am remontat aproape totul pe pozitie. Dupa ce am montat pivotii-rulmenti noi, jocul din fuzeta a disparut. Evident, nu ? Mai am sa montez garniturile de protectie pentru sfera, ce erau deteriorate, acum aruncate la gunoi, ele permitand apei sa intre in interiorul sferei. Deci masina a ramas "in aer", in asteptarea unui set de garnituri de protectie pentru sfera si a unui set de placute de frana. AMR pana la urmatoarea iesire: - finalizat puntea fata: garnituri protectie + placute de frana. - bara de directie HD - bara de conexiune HD - brat de directie high-steer de Mercedes W126. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
b06fcn |
![]()
Post
#274
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Vezi ca sunt kituri de extractie suruburi rupte, practic sunt un fel de tarozi cu filet invers, dai gaura cu un burghiu dupa care se infileteaza tarodul in ciotul de surub si usor usor il scoti.
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
SiloS |
![]()
Post
#275
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am facut comanda de o asemenea trusa... costa 15 lei. Cum si transportul e tot 15 lei, pentru "amortizare", am adaugat pe lista si niste chei inelare deschise pentru conductele de frana si inca vreo 2 chei de 10mm.
Cat despre garnituri, sunt in cautare de o varianta aftermarket, pentru ca 240 de lei pentru 4 garnituri mi s-a parut cam mult. Daca nu gasesc pana maine o alternativa mai ieftina, o sa comand "pe original"... |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#276
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am comandat din alta parte, m-au costat 200 de RON. Consemnez si achizitia (si schimbarea) placutelor de frana. A consumat cam repede un set de placute, intr-un an de zile. Un factor, destul de important cred eu, sunt rotile. O data prin diametrul mai mare fata de stock si a doua oara prin masa mai mare fata de stock, rotile avand o inertie mai mare.
Am incercat sa fac treaba cu extractoarele de suruburi, dar nu am reusit. Am rupt extractoarele in resturile de surub. Am prins MRL-ul in 4 suruburi din 6. Din pacate, nu mai exista solutie pentru mine decat prin schimbarea fuzetei. Pana una alta, o sa ma dau asa... sa vedem cat o sa tina. Am montat corespunzator garniturile respective, am mers cu masina, a disparut orice urma de wobbling, sper ca 2 ani de acum incolo sa nu mai am probleme. Consemnez si achizitia unui set de stergatoare. Cautam de ceva vreme stergatoare, dar nu gaseam atat de mici. Am fost si la sudor sa imi repare suportul de bara - a facut treaba buna. Terminand cu operatiunile de intretinere si reparatii, duminica am hotarat sa mai fac o modificare. Am montat in portbagaj, prin gaurirea podelei ce-i drept, suportul de la roata de rezerva. De acum o sa car dupa mine roata de rezerva, fara sa plimbe de nebuna in spatele meu. Prefer solutia de a o monta in bena in detrimentul solutiei clasice cu roata pe usa de la portbagaj deoarece am urmatoarele avantaje: pot sa deschid usa mai usor, protejez balamalele, centru de greutate un pic mai jos. Tot lucrand pe la masina, am observat 2 probleme care trebuie rezolvate cat mai repede: - suport punte rupt, puntea avand o usoara miscare de torsiune in jurul axei la plecari bruste spate-fata. - suport prindere caroserie podea stanga rupt. Cat de curand va urma un body-lift de 3 cm. Motivele pentru care vreau sa fac treaba asta sunt: - momentan in flexari sunt la limita la care nu ating in aripi. Dar la limita. Cu roti mai mari o sa ating. Am niste 33/14.5r15 MT (cu care am luat patrolul), uzate si crapate ce-i drept, dar la iarna vreau sa le pun pe masina - sunt curios cum se vor descurca in zapada. - spatiul acela de 3 cm dintre caroserie si sasiu imi vor da avantajul de a o spala mai usor pe dedesupt. - oricum trebuie ridicata caroseria de pe sasiu pentru a-i repara suportul rupt. - caroseria e foarte usoara, deci centrul de greutate se modica prea putin pentru a-l considera dezavantaj. (Am mers cu o masina inainte si dupa BL de 5cm - nici o diferenta sesizabila) - va arata mai bine. Fara poze, pentru ca nu am nimic de pozat... AMR: - high-steer + directie HD - BL - reparatii tinichigerie. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#277
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE Cat de curand va urma un body-lift de 3 cm. A sosit deja. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
corbex |
![]()
Post
#278
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Acu' o ai de 23?
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
SiloS |
![]()
Post
#279
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
DE INCHI!
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
M.C. |
![]()
Post
#280
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.152 Joined: 24 January 04 From: Ploiesti ,din cind in cind. ![]() |
Si mai si!
![]() |
--------------------
Renault Megane
II Sedan Influence
1,6 16 V ,2005 Alfa Romeo 159 1,9 JTS, 2007 , Ford Mustang 2,3 Ecoboost, 2017
|
|
SiloS |
![]()
Post
#281
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Weekendul asta am plimbat Samuraiul, am cautat noroiul impreuna, dar degeaba. Se pare ca solul inca mai are putere mare de absorbtie, noroiul lasandu-se asteptat. Nici nu cred ca mai ies cu masina luna asta...
Traseul a fost prin Grohotis, munti pe care i-am batut in lung si-n lat, si culmea, nu am urcat niciodata chiar pe varful cu acelasi nume. This post has been edited by SiloS: 3 Oct 2016, 08:32 Attached thumbnail(s) 20161001_170207.jpg ( Size: 921.98k ) Number of downloads: 1172 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
UXE |
![]()
Post
#282
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cat ai cheltuit cu ea ca sa o aduci in starea de acum?
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
SiloS |
![]()
Post
#283
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Nu stiu. Cateva mii de euro... Atata timp cat imi ofera satisfactie, nu merita sa calculez... Tot ce conteaza e sa ma simt bine atunci cand merg cu ea.
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#284
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am montat body-liftul. Operatiune finalizata 95%, mai am de pus 2 piulite ce sunt cu acces dificil.
S-a inaltat cu 3 cm, asa cum era de asteptat, nu am intampinat probleme cu furtunele de apa/benzina, dar a trebuit decupat putin din gaura prin care trece levierul cutiei de transfer. Alta problema intampinata, daca se poate numi asa, provine de la coloana de directie, care functioneaza acum putin mai greoi, ca si cum as avea un amortizor de directie supradimensionat. Volanul revine la pozitie neutra, dar ceva mai greoi. Ce m-a bucurat insa a fost suportul acela despre care eu credeam ca e rupt. Suportul intreg, saiba era complet ruginita. Cum spatiul dintre capota si motor s-a marit, cat de curand la mare altitudine vor incepe si ninsorile, am zis sa adaug jucariei inca un accesoriu: o lopata pentru zapada cu coada de lemn si cupa de metal. Masina mai are in dotare inca o lopatica sub scaunul pasagerului, dar aceea e de dimensiuni reduse si cu altfel de cupa... e mai mult o mini-cazma; am folosit-o de vreo cateva ori sapand in pamant/noroi. Am comandat si barele de directie/conexiune, dar si talpicile cu care se aseaza puntea pe arc. Sunt varianta HD, din tabla de 5mm. 500 ron directia si 90 de lei suportii de punte. This post has been edited by SiloS: 8 Oct 2016, 20:45 Attached thumbnail(s) 20161008_194256.jpg ( Size: 690.85k ) Number of downloads: 312 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#285
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
In seara asta am reusit de am luat piesele... Cu greu, dar in sfarsit pot sa repar masina si incepe sa se contureze directia HD.
AMR pe anul asta: - brat de directie de MERCEDES W126 pentru a monta directia. - trebuie confectionat cumva un organizator pentru portbagaj... sa aiba drujba locul ei, lada frigorifica locul ei, etc.. |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#286
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Job done. A fost destul de complexa operatiunea, atat ca durata cat si ca dificultate. Momentul critic a constat in pozitionarea puntii, neexistand repere pentru fixarea suportilor pe aceasta.
Am tentat si confectionarea unui suport de canistra, dar nici nu m-am apropiat de finalizare si nici nu sunt prea multumit de rezultat. Cum niciodata o masina de genul nu este gata, pe "wish list" mai adaug si un scut pentru cutia de transfer. Pana una alta, sa imi caut un brat de directie de mb w126... |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#287
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am facut rost si de bratul de directie de MB W126. Doua brate - 100 de lei. Dezmembratorul a venit la locul de intalnire cu un MB W215 CL 500 . V8 .
Se pare ca se traieste bine din desfacut suruburi de MB... Acum, ca am toate piesele necesare upgrade-ului, imi mai trebuie timpul sa fac modificarea asta. Cum in perioada asta am si alte treburi in afara de masini, o sa mai dureze... |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#288
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Dupa 2 luni in care nu am mai folosit Samuraiul, am zis sa recuperez in mini-vacanta de 1 decembrie cu o iesire de 2 nopti.
Prima zi, ajungand destul de tarziu in apropierea muntilor, am facut un traseu scurt, cunoscut, in care, spre dezamagirea noastra, nu am dat de noroi. Pamant inghetat. Atata tot. A doua zi a inceput frumos, ningea usor; am hotarat sa urcam pe creasta Baiului prin Azuga. Am mers fara probleme prea mari o buna portiune de traseu; am intalnit si copaci cazuti in drum, am folosit drujba, am avut parte si de putina zapada... chiar frumos. Pana cand am dat de o urcare mai dificila, mai lunga, pe care am hotarat sa o facem din troliu. Stiam ca e doar portiunea respectiva mai dificila, apoi o sa se mai indulceasca urcarea si ajungem pe creasta. Ne-am chinuit cred ca mai bine de 2 ore sa urcam 100 de metri dupa care, prea tarziu, ne-am dat seama ca suntem coplesiti de situatie: daca la inceputul trolierii ningea usor si zapada era mica, acum stratul de zapada era mare, ningea puternic, viscol, si colac peste pupaza se si intunecase. Mai aveam 500 de metri pana pe creasta - unde din cauza viscolului sigur vizibilitatea era foarte proasta - sau 5km inapoi pana la DN1. Am hotarat - prea tarziu - sa intoarcem. Ce am urcat in 2 ore in troliu a trebuit coborat tot in troliu. Am mai auzit/citit de la "batrani" ca "viata ta poate sa atarne de un amarat cablu de troliu". Asa e. Am trait senzatia neplacuta in care se rupe cablul de la troliu si masina o ia la vale. Nu stiu cum, dar am avut noroc ca s-a oprit intr-un mal de pamant. Eu nu am patit nimic, masina nu a patit nimic. Dar riscurile au fost enorme: puteam "sa sar" de pe drum si sa ajung printre copaci sau sa ma lovesc de masinile de mai jos si ... Dumnezeu cu mila. Decizia logica a fost sa abandonez masina in padure urmand sa o recuperam in urmatoarea zi. Coborarea a decurs cu dificultate, zapada proaspata nefacand casa buna cu anvelopele. Operatiunea de recuperare de a doua zi a constat in a parcurge traseul pe jos carand dupa noi cateva sufe si sufa de la troliul unui prieten. Dupa o ora si jumatate de mers prin zapada am ajuns la Samurai. Dar Samuraiul nu s-a bucurat cand ne-a vazut. Nu a vrut sa porneasca pentru ca avea bateria descarcata. Trolierile facute cu o noapte in urma si-au spus cuvantul si au supt tot curentul din baterie. Asa ca m-am intors cu un prieten pana la asfalt - 40 de minute - am luat bateria de pe masina altui prieten si am urcat inapoi - 3 ore si ceva . Baterie de 100 Ah, zapada mare, urcare mare, oboseala mare... a fost o experienta groaznica. Ajunsi la masina am stiut ce e de facut; am pornit-o, am inlocuit cablul de la troliu, am coborat, am plecat spre Buzau - am ajuns acasa pe la orele 02.00 . Drept urmare, in curand Samurai-ul o sa primeasca un cadou de Mos Craciun constand intr-o funie pentru troliu. Avantajele "plasma-rope" fata de conventionalul cablu de otel sunt usurinta in manipulare, greutatea redusa, se poate innoda in caz de rupere. Alt avantaj, din punctul meu de vedere, consta in faptul ca nu se mai foarfeca precum cablul de otel - de unde si punctele de minima rezistenta ale cablului de otel. Pozele sunt graitoare: Attached thumbnail(s) 15292896_1337999332909486_897471155_o.jpg ( Size: 469.03k ) Number of downloads: 277 15304040_10209585972663911_329336658_o.jpg ( Size: 92.94k ) Number of downloads: 263 15322496_10209585973023920_140377393_o.jpg ( Size: 159.36k ) Number of downloads: 250 15354038_10209581582394157_483967605_o.jpg ( Size: 266.49k ) Number of downloads: 233 15354155_10209579336658015_869734970_o.jpg ( Size: 218.14k ) Number of downloads: 217 15357023_10209580829295330_684913992_n.jpg ( Size: 151.81k ) Number of downloads: 196 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#289
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Bine că s-a terminat cu bine și acum ai ce povesti
![]() Când e zăpadă sau gheață n-ar fi rău să ai o pereche de lanțuri, măcar pentru puntea față. Te mai ajută la direcție și mai ales pe frânare, să nu te duci sanie la vale. Urcarea aia din Azuga până pe creastă e destul de păcătoasă, a abruptă până în golul alpin. Mai facil în condițiile astea era pe Zamora. Când e groasă poți apela la ajutorul ăstora: http://www.rescue4x4.ro Practic e o platformă formată din membrii comunității 4x4 la care te poți afilia și tu să dai o mână de ajutor la nevoie ![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
SiloS |
![]()
Post
#290
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Stiu de platforma rescue4x4. Ideea e foarte buna. Pacat ca, din cauza utilizatorilor, e cam de rahat: "Mi s-a rupt cureaua de la alternator. Sunt in benzinarie la Ploiesti. Cine ma ajuta?", "Am ramas cu masina cu cauciucuri de vara in parcare. Cine ma ajuta?".
Normal, faci exceptie de cazurile astea si iti raman cele intr-adevar demne de rescue4x4. Am cont acolp. De dimineata chiar asta era planul: urcare prin Azuga si coborare prin Zamora. Altadata. ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#291
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
QUOTE ... in curand Samurai-ul o sa primeasca ... o funie pentru troliu. Azi a venit in ograda, prin intermediul GTC Auto, o sufa pentru troliu. 28m x 8mm - sarcina de rupere 6T. Pret 650 RON. Carlig inclus. Carligul este cam mare - cred ca o sa il folosesc pe cel vechi. Cablul de otel avea tot 8mm - nu are rost sa trec la un cablu mai gros. Masina e foarte usoara iar dezavantajul cablului mai gros e ca imi va incapea mai putina sufa pe tambur. Si cum tavalugul modificarilor nu se termina niciodata, eu nu pot monta sufa cea noua pentru ca trebuie inlocuite rolele de la troliu cu o fanta speciala pentru plasma-rope. Nu o aveau pe stoc astazi, dar pana de Craciun o sa o iau. Attached thumbnail(s) 15497824_1361244273918325_11359044_n.jpg ( Size: 27.65k ) Number of downloads: 231 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
andreig1982 |
![]()
Post
#292
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.412 Joined: 15 January 06 ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2005
- B-06-xxx 2012 VW Passat Variant Comfortline 2.0TDI DSG
|
|
SiloS |
![]()
Post
#293
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Prolink-urile alea sunt simpatice si ... foarte scumpe. Nu isi justifica pretul.
De la ultima postare pana azi am iesit cu masina de doua ori, o data in perioada Craciunului pe dealurile de langa Bisoca - a fost mai mult plimbare decat off-road - si altadata weekendul asta. Eram pregatit pentru off-road serios pe dealurile de langa Buzau - Monteoru - dar a fost mai mult o plimbare. Am mers cam tot timpul in 4H. Interesant este ca, pentru prima oara in 2 ani, am vazut o dejantare. De fapt, aceeasi masina a dejantat de 2 ori in aceeasi zi. Combinatia dintre o janta lata si un cauciuc ingust este una paguboasa - mai ales pe o masina grea. Am reusit sa umflam rotile - de fiecare data din prima incercare - cu benzina pe buza jantei + flacara. Referitor la masina, nu am reusit sa rezolv problema fantei de troliu. Am comandat una de pe la Iasi, a venit, i-am facut proba, s-a dovedit a fi mai mare decat tamburul troliului meu, deci inutila, am trimis-o inapoi. Cautarile pentru o fanta potrivita s-au terminat astazi; doar ce am comandat o alta fanta pentru troliu. Sper sa imi vina marimea potrivita. LE: cum iesirea din ziua de Craciun a fost mai mult de plimbare decat de off-road, seara ne-am suparat si ne-am bagat cu masinile in prundul raului Buzau. E o senzatie sa mergi pe gheata sau pe malul aparent inghetat. Daca mergi repede, e ok. Daca mergi incet, se intampla dupa cum se observa in poze. This post has been edited by SiloS: 9 Jan 2017, 14:09 Attached thumbnail(s) 15902511_1353462771393471_1275424098_o.jpg ( Size: 301k ) Number of downloads: 201 15934127_1353462881393460_1346844822_o.jpg ( Size: 199.01k ) Number of downloads: 176 15943491_1408789432497142_1487164307_o.jpg ( Size: 354.74k ) Number of downloads: 193 15966549_1408789279163824_1929930528_o.jpg ( Size: 471.91k ) Number of downloads: 182 15943204_1412005248842227_1894939938_o.jpg ( Size: 353.38k ) Number of downloads: 163 15935494_1412004688842283_1122833284_o.jpg ( Size: 263.72k ) Number of downloads: 173 15978630_1412005168842235_663999367_n.jpg ( Size: 59.22k ) Number of downloads: 178 15935502_1412005122175573_1771472732_o.jpg ( Size: 166.62k ) Number of downloads: 169 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#294
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
A mai trecut un weekend, se mai scrie un capitol un jurnalul Samurai-ului.
Vineri: fanta pentru troliu - s-a potrivit. Este ok. Am incheiat, dupa o luna si jumatate si 850 de lei, povestea cablului de la troliu. Sambata: masina functionala - cu troliu - era pacat sa nu il testez pe undeva. Asa ca am plecat in judetul Buzau, cu pensiune rezervata la baza barajului Siriu (a 3a oara cand ajungem acolo). Traseul s-a dovedit a fi de dificultate ridicata: ne-am troliat de cateva ori, ne-am folosit de sufele cinetice de nenumarate ori - ba chiar am facut trenuletul celor 3 Samuraie, am dat la lopata zapada din drum, am avut cateva inclinari laterale prin zapada in care am murdarit chilotii. Seara, program de voie. Duminica: am mers pe forestierul de la Casoca la Comandau. Deszapezit, s-a mers fara probleme. Plimbare. Peisaje frumoase. Comandaul - dezamagire totala - nu am gasit acolo un restaurant, nu am gasit partia, nu era urma de om pe strada. Pe forestierul in cauza am intalnit multe masini 4x4 - in mare parte SUV-uri ce trageau saniile cu copii. Dar am intalnit si un caz in care soferul a incercat cu un JEEP Cherokee generatie noua (evident, stock) sa intrecu avant in zapada mare, oarecum compacta. Rezultatul, a ramas intepenit. Norocul lui ca nu era singur. Mai era cu un prieten cu o masina de teren. Si aveau si echipament de recuperare. Si uite asa se naste imaginea amuzanta in care o masina blocata bine in zapada este trasa cu o sufa de tractare - modelul comun de se gaseste in benzinarii - de catre un BMW X3. Am oprit cu intentia de a-i ajuta pe oameni; cu sufa cinetica i-am fi scos imediat. Doar ca oamenii au avut o atitudine total, zic eu, nepotrivita. Nu au raspuns la salut, nu ne-au bagat in seama, i-am propus unuia din grup sa ne lase pe noi sa ne ocupam de operatiunea de recuperare si dupa ce i-am vorbit un minut explicandu-i ce vreau sa fac, imi intoarce efectiv spatele. Asa ca ne-am suit la loc in masini, am plecat si i-am lasat sa se chinuie. Binele cu forta nu poti sa il faci. Attached thumbnail(s) IMG_20170114_WA0003.jpg ( Size: 268.27k ) Number of downloads: 203 IMG_20170115_WA0008.jpg ( Size: 260.6k ) Number of downloads: 187 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
corbex |
![]()
Post
#295
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Erau unguri. Sa le scoata valahii carnea de sub sa?
This post has been edited by corbex: 16 Jan 2017, 15:20 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
SiloS |
![]()
Post
#296
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Chiar i-am auzit vorbind si in ungureste.
|
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
corbex |
![]()
Post
#297
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
I-ai prins cind se antrenau la paramilitare.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
SiloS |
![]()
Post
#298
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Weekendul asta am apucat de am plimbat Samurai-ul pana la Monteoru. Iesire scurta, dar frumoasa. Au inceput sa se topeasca zapezile, lasand in urma un noroi de toata frumusetea.
Din noiembrie nu mai am garaj in care sa mesteresc una-alta; s-au adunat pe lista cateva imbunatatiri pe care vreau sa le fac ( partial am piesele ) si cateva reparatii: - DIRECTIA : am barele de conexiune si directie HD, bratul de directie de MB, intre timp am hotarat sa ii cumpar si un amortizor de directie HD. Daca tot umblu in directie, sa stiu ca schimb tot. Servo-directia nu ma intereseaza. -ORGANIZATOR PORTBAGAJ: trebuie facut... cred ca abia prin aprilie o sa se intample asta. - REPARATII MULTE SI MARUNTE: -- de cand am montat body-liftul furtunul de alimentare rezervor nu se mai pupa cum trebuie la imbinarea cu acesta, pierde benzina pe acolo (doar cand am mai mult de 20 de litri). -- priza pentru incarcatoare s-a dezlipit din locul in care o fixasem, trebuie relipita, de data asta cu un lipici mai bun. -- franele necesita o aerisire. -- crucea cardanica de la diferentialul fata are joc, trebuie alta. In ceea ce priveste diferentialul spate, studiez problema. Exista 2 variante: cea a unui diferential blocabil pneumatic de la ARB - solutie foarte buna dar si foarte scumpa ( ~1300 E dif + compresor + conducte ) si cea a unui diferential autodeblocant - mult mai ieftin si totusi laudat in comunitate ( ~300 E ). O a 3a varianta ar fi a unui diferential blocabil manual, ~600 E - cunosc o singura persoana care a montat asa ceva pe un Jimny si nu e multumit de el, in sensul in care s-au uzat prematur canelurile de pe planetara si cupleaza cand vrea el, nu cand hotaraste soferul. This post has been edited by SiloS: 6 Feb 2017, 16:29 Attached thumbnail(s) 20170204_164605.jpg ( Size: 1.08mb ) Number of downloads: 164 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#299
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Weekendul trecut am facut o plimbare scurta prin padure. A fost mai scurta decat programaseram pentru ca mi s-a stricat masina.
Ce scriam eu pe 18 septembrie: QUOTE Partea interesanta consta in faptul ca am desfacut puntea fata in vederea schimbarii pivotilor-rulmenti. Am reusit sa rup 2 sururburi la MRL-ul de pe partea dreapta - nu stiu cum se procedeaza pentru extragerea resturilor de suruburi - si am deschis cutia Pandorei. Problema a ramas nerezolvata, eu fixand MRL-ul cu 4 din 6 suruburi. La ultima iesire suruburile s-au forfecat. Nea Marinica mi-a spus ca ma asteapta cu butucul, ca rezolva el problema. Daca nu reuseste, un butuc SH ma costa ~150 RON. Deci, de saptamana trecuta, Samuraiul este tras pe dreapta. Nu vreau sa il mai folosesc decat dupa ce ii rezolv toate problemele mecanice. Intre timp mi-au expirat asigurarea si rovinieta. Luna asta nu cred ca o sa mai iasa din curte... This post has been edited by SiloS: 12 Mar 2017, 19:41 Attached thumbnail(s) 17269569_1739151366127612_1155107585_o.jpg ( Size: 277.62k ) Number of downloads: 132 17121370_1280412328704841_1705636300_o.jpg ( Size: 175.66k ) Number of downloads: 125 17121315_1280412218704852_303023473_o.jpg ( Size: 259.78k ) Number of downloads: 123 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
SiloS |
![]()
Post
#300
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Nu am facut nimic practic in privinta reparatiei, ci doar m-am documentat temeinic:
- suruburile cu care se prind MRL-urile de butuc sunt unele speciale, de duritate mare. Eu am nevoie de 6 bucati. Nu am stat sa caut echivalente, un set de 12 suruburi "pe original" ma costa 30 de lei. Acceptabil. - Suruburile amintite mai sus fac pereche cu niste saibe conice, speciale. Pe strung nu am cum sa le fac ( in primul rand, nu am una ca model ! ), in alta parte nu gasesc decat "pe original". Cert e ca imi trebuie. Problema e ca pretul unei bucati e de 20 de lei. Imi trebuie 6 saibe. Cei care dezmembreaza Samuraie nu vor sa vanda butucul cu tot cu suruburi si saibe... Pana aici se aduna 150 RON pe suruburi si saibe. In ceea ce priveste butucul, in toamna, cand am avut probleme cu 2 suruburi rupte si am incercat sa le scot, eu nu am reusit, strungarul mi-a zis ca nu se baga. Deci sansele sa il repar pe al meu sunt mici. Chiar daca as reusi sa il repar, date gauri mai mari, apoi incarcat cu sudura, apoi refacute gaurile dupa cotele originale, sunt sigur ca nu reusesc sa le fac identic cu originalul. Pe de alta parte, munca meseriasului e multa si trebuie remunerata corespunzator. Am gasit bucuc, in Bucuresti, contra sumei de 100 de lei. Deci reparatia ma costa 250 RON. Singura problema e ca va trebui sa imi mut rulmentii, pivotii-rulmenti, discul de frana si ce o mai fi pe acolo de pe un butuc pe altul. Multa munca... Cand e vorba de modificari, e placere. Cand e vorba de reparatii, e mai multa munca decat placere... Sper ca pana la sfarsitul lunii sa fie masina reparata. In Aprilie poate fac o iesire cum se cuvine cu micutul Samurai... http://www.samurai4x4.ro/store/images/sour...41-80001_v1.jpg http://www.samurai4x4.ro/store/images/sour...41-80001_v1.jpg 43841-80001_v1.jpg This post has been edited by SiloS: 23 Mar 2017, 19:33 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 11:25 |