Insonorizare Laguna III, reducere zgomot de rulaj
![]() ![]() ![]() |
Insonorizare Laguna III, reducere zgomot de rulaj
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|||
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Studiu chedere Laguna 3
Cum finalizarea usilor intarzie din lipsa de timp m-am gadit sa inspectez un pic chederele usilor si in special inchiderea intre usa fata si usa spate. Desi solutia e folosita si la masini de lux cum sunt Mercedes C classe, BMW seria 3 si Audi A4 in speta inchiderea usii fata peste un cheder aplicat pe usa spate, se pare ca implementarea Renault pe Laguna 3 sufera in timp (design prost, materiale proaste, etc.). Am gasit la masina mea dupa 3 ani si 1 luna de la vanzarea spre primul proprietar ca, chederul dintre cele 2 usi nu mai etanseaza pe o distanta de 8 cm: 20140701_204205.jpg ( Size: 177.13k ) Number of downloads: 869 20140701_204306.jpg ( Size: 172.75k ) Number of downloads: 923 Si pe interior: 20140701_204715.jpg ( Size: 161.71k ) Number of downloads: 932 Si masuratoarea: 20140701_212715.jpg ( Size: 181.13k ) Number of downloads: 916 20140701_212741.jpg ( Size: 201.46k ) Number of downloads: 886 In poze nu se vede dar folosind o lanterna se poate vedea tabla stalpului printre cele 2 usi inchise. O posibila rezolvare evident grosolana folosita drept experiment: 20140701_211230.jpg ( Size: 159.06k ) Number of downloads: 303 Si problema se rezolva doar partial pentru ca mai ramane o bucata care nu etanseaza: 20140701_211249.jpg ( Size: 159.4k ) Number of downloads: 301 Urmeaza sa experimentez cu "good old" cheder D de la Picolo. ![]() 20140701_221549.jpg ( Size: 187.96k ) Number of downloads: 281 Evident acea bucata neetansa de 8 cm e de un factor de zgomot aerodinamic care intra in habitaclu la viteze de 150-170 pe autostrada. In plus ( in poze nu se vede ) intre cele 2 chedere exista o portiune in partea superioara de ~ 1cm care nu se etanseaza nici cand masina pleaca din fabrica cu chederele noi. Dar rezolvam ... nu-i problem ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 1 Jul 2014, 22:47 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
pishky |
![]()
Post
#93
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
colegu deja imi esti simpatic,
chederu asta D unde se gaseste? |
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
In Bucuresti eu il iau de la picollo.ro, dar in Constanta cred ca il gasesti la orice magazin cu materiale de constructii mai serios.
Problema mea este ce bag pe interiorul cheder-ului in acel D sa il rigidizez un pic ca altfel si el se va lasa in timp. Adica moale-moale dar un pic mai tare. ![]() L.E. Chederul e facut de Trelleborg AB. Am luat azi 4 m proaspeti si cordelina de 6mm sa o infig in interiorul lui pentru putina rigidizare. Sa vedem ce iese. ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 2 Jul 2014, 08:16 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Alexul |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 10 October 13 From: Bucuresti ![]() |
ce cordelina?
|
--------------------
Renault
Laguna
1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
fuzzy, ce naiba e piesa aia? Asa trebuie SA FIE DIN FABRICA?
|
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Alexul @ 21 Jul 2014, 16:48) ce cordelina? O cordelina sa o pun pe interiorul chederului pentru rigidizare. Am incercat dar am renuntat la idee. Nu sta acolo chederul ala (cel putin nu cu lipiciul lui).QUOTE(andri1940 @ 21 Jul 2014, 16:53) fuzzy, ce naiba e piesa aia? Asa trebuie SA FIE DIN FABRICA? Piesa e o protectie praf/apa pentru opritorul de usa. Pe acolo cred ca intra si zgomot in interiorul usii si mai departe in interiorul masinii. Daca nu am o masina rasturnata la care s-au schimbat usile si turcul nu a stiut sa puna protectia la loc cum trebuie ... atunci da: ASA VINE DIN FABRICA. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Alexul |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 10 October 13 From: Bucuresti ![]() |
probabil ca pe acolo bagi untura sa nu rugineasca ...
![]() si eu am cheder tip D, pus la usile din spate...si nu are nimic din iarna. This post has been edited by Alexul: 21 Jul 2014, 16:11 |
--------------------
Renault
Laguna
1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
|
|
DNT |
![]()
Post
#100
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 2 June 09 From: Bucuresti ![]() |
Eu sunt tare multumit de linistea relativ de buna din L3 - 150 CP, cutie automata, diesel, si de lipsa de zgomot de rulare - si eu sunt destul de pretentios cu zgomotul si pot sa zic clar ca e liniste binisor in masina.
Intre 140-190 nu prea se aude zgomot - cu siguranta ca este de la anvelope care sunt destul de bune - Nokian. Si merg de obicei pe la 140-160 iar turatia nu ajunge in 3000 la vitezele astea. Pe un Mondeo am si eu problema de zgomot al trenului de rulare pe anvelopele de iarna - se aude proportional cu viteza. Daca le pun pe alea de vara - Vredestein ultrac sport nu se mai aude asa de tare. Dar problema pare sa fie de la anvelope. |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce dimensiuni de anvelope ai pe Laguna si ce model exact de Nokian (sa verific dB declarati)?
Pe ce autostrada/drum ai mers cu 140-190? Conteaza si suprafata de rulare. Imi este clar ca zgomotul in masina mea este de la rulare si evident de la anvelope. Eu am Dunlop Sp Sport 01 225/45 R18. Initial pe topic am scris ca am alt model de Dunlop, dar apoi am reverificat si e cel scris acum. Modelul a fost descris de colegi pe forum ca fiind mizerabil, deci cu siguranta se va imbunatati totul o data cu schimbarea anvelopelor la anul in primavara (vreau totusi sa le uzez complet si sa am un mediu bun de testare a antifonarii ![]() Zgomotul motorului de 2.0dci pe Laguna 3 devine sesizabil in habitaclu incepand cu 2900-3000rpm. La cutia manuala intr-a 6-a inseamna undeva la 170-180 pe ceas. La automata o fi alta viteza. O chestie misto care am experimentat-o pe A1 acum 2 drumuri pe sensul spre Bucuresti. Undeva intre km 90 si 70 am prins o bucata/petec asfaltat pe care timp de ~5 secunde s-a facut liniste totala in masina (mergeam cu 130-140 si aveam si radioul oprit). Primele 2 sec. m-am dumirit, urmatoarele 2 sec. am avut o revelatie de genul "baaaaaaaaaaaa......." si apoi dupa urmatoarele 2 sec. zgmotul a revenit la normal. A fost o senzatie ca si cand as fi dat televizorul pe mute. La urmatorul drum am cautat petecul respectiv dar nu l-am mai dibuit. ![]() Deci pe drumuri bune L3 este silentioasa. Pe drumuri mai "zgomotoase" situatia se schimba radical. Deci e facuta pentru lumea civilizata. ![]() QUOTE(andri1940 @ 21 Jul 2014, 16:53) fuzzy, ce naiba e piesa aia? Asa trebuie SA FIE DIN FABRICA? QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Jul 2014, 17:09) Piesa e o protectie praf/apa pentru opritorul de usa. Pe acolo cred ca intra si zgomot in interiorul usii si mai departe in interiorul masinii. Am lamurit si treaba cu protectia: in mod normal sta spre exterior, dar in cazul de fata a fost prinsa de opritorul de usa si indoita inspre interior. Sa vad cum o scot spre exterior. Am reusit sa finalizez usa fata dreapta. Poze cand o sa fac si usa stanga. Rezultat: o scadere in dreptul coltului de sus al geamului de 1-1,5dB (masurat cu acelasi rahat de telefon ... mea culpa pentru metoda de masurare ![]() Din pacate nu am mai avut ocazia sa stau in dreapta dupa finalizare sa simt direct ceva, dar banuiesc ca nu poate fi decat de bine. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
DNT |
![]()
Post
#102
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 2 June 09 From: Bucuresti ![]() |
215/55/R17 nokian model nu stiu
Nu sunt omologate pt masina care ar tbui sa aiba 215/50/r17. Dar sunt exceptionale: zgomot, franare, aderenta. poate pe ploaie se putea mai bine dar espul isi face treaba compensand. Pe A2 dar si pe A1 e la fel ca zgomot chiar dc nu e pe zonele cele mai bune de autostrada. urmatoarele poate or sa fie tot nokian. oricum sunt relativ iperate la pret si astea nu sunt chiar low cost... De la Pitesti am venit o data cu 170-190 la nervi si este liniste in masina. Iti fac un test drive dc vrei. Acum stau si eu in dubii dc sa iau altceva sau sa merg tot pe astea de care sunt 100% multumit. This post has been edited by DNT: 6 Aug 2014, 22:30 |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008
|
|
pcs |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Eu am tot Laguna3 din 2008 si in certificat dimensiunile anvelopei sunt 215/55/R17 - ale mele sunt Kumho Ecsta SPT si sunt multumit de ele - mult mai putin zgomotoase fata de cele de iarna Semperit Speed Grip
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu pot sa zic decat:
![]() ![]() ![]() Eu spun de Dunlop SP Sport 01 225/45 R18 95W cu eticheta de zgomot 69dB ca sunt zgomotoase pe masina mea break productie 2011. Voi spuneti ca 215/55 R17 Nokian (intre 71 si 73dB in functie de model) si Kumho ECSTA SPT (intre 73 si 75dB in functie de model) sunt silentioase pe masinile voastre productie 2008 ... Eu vad mai multe cauze: - etichetele/testele de zgomot mint - ![]() - uzura de 4mm a cauciucurilor mele isi spune cuvantul si da peste cap orice eticheta - masinile din 2008 sunt mai bine insonorizate fata de cele din 2011 - talonul de 118mm de la 215/55 R17 e mai putin zgomotos decat cel de 101mm de la 225/55 R18 Tare imi e frica ca sunt toate de mai sus ... si punctul 3 doare cel mai mult ... ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
DNT |
![]()
Post
#105
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 2 June 09 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca totusi e de la cauciuc si nu de la altceva. Zgomotul se aude la RULARE. Deci cauza este cauciucul.
Daca auzi zgomote ambientale din afara masinii cand motorul e pornit atunci ai probleme la insonorizare. Insonorizarea la mine e buna, cand motorul e oprit se aude destul de putin in afara. Mai bine vino la un test sa vezi cum e pe alte masini cu alte anvelope. |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008
|
|
dili |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 736 Joined: 18 June 05 From: Constanta ![]() |
Ca fost posesor de Laguna 3, ma bag in discutie, spunandu-va ca masina e absolut OK ca insonorizare; problema e, asa cum s-a spus, la anvelope si mai ales la asfaltul de pe drumurile noastre.
Pe Laguna am avut GoodYear de vara si Dunlop de iarna si au fost relativ OK, oricum mult mai silent decat ce am acum pe VW. Pe Latitude am Michelin Pilot HP si sunt mult peste alte marci. Daca nu ma credeti, veniti sa va dati cu Touareg-ul meu pe care, desi nou, era sa-l duc inapoi la dealer; pe portiunea de beton de la Fundulea la Buc. e aproape imposibil sa vorbesti cu pasagerii la viteze de peste 140. Vibreaza si huruie de zici ca se rupe. Inclusiv vibratii in coloana de directie. Si pe tronsonul nou de la Cernavoda la Cta huruie la peste 150, desi asfaltul e nou si neted. Cea mai silent e portiunea de la Lehliu la Drajna. Pe Buc-Pitesti, desi sunt mai multe gropi si denivelari, asfaltul pare mai "silent". Am prins si eu portiuni unde, la 180, masina fashaie (am pus h ca sa nu intelegeti ca fasaie ![]() Deci e clar de la cauciucuri (Bridgestone Dueller 265/50/19). This post has been edited by dili: 8 Aug 2014, 19:33 |
--------------------
Mercedes-Benz
CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus,
august 2016 VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
|
|
Alexul |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 10 October 13 From: Bucuresti ![]() |
dintre cei care au fost pe la constinesti ....cum va face masina pe drumul intre olimp si constinesti? cred ca s a turnat asfalt pe asfalt si datorita inghetului s a mancinat, incet, incet. Cand trec cu laguna 1 pe acolo intra in rezonanta caroseria si banchetele spate urat de tot ! zgomotul in masina la 60 este naspa rau.
La mine pe la 130 km.h datorina suportului de motor intra in rezonanta caroseria si aveam un sunet de infundat in masina de nu puteai sa stai 10 minute...asa ca facut niste sapaturi pe forum si am aflata cauza. Am taiat putin din suportul motorul sa nu mai atinga pe acolo nu stiu ce tampon. Masina este super silentioasa si fara vibratii pana la 160 km...deh..are si 16 ani. Am cumparat Michelin Energy Saver 195.65.15. Dupa ce le am montat pe masina am ramas stupefiat ca sunt mai tari si muuult mai zgomotoase decat cele de iarna...Viking snow track etc. This post has been edited by Alexul: 11 Aug 2014, 11:24 |
--------------------
Renault
Laguna
1998 - GPL Tomasetto Stag 4 Q-box
|
|
dili |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 736 Joined: 18 June 05 From: Constanta ![]() |
1. Dincolo de Costinesti, pana la Mangalia, au pus o mixtura ciudata, un fel de asfalt cu criblura ca pe vremuri, bineinteles ca a rezistat fix zero.
2. Ideea cu ajustarea suportilor poate fi luata in calcul, cu rezerva ca cel care o face stie unde si cat sa taie; 3. Si eu am avut deseori senzatia ca anvelopele de iarna, desi mai rugoase, sunt de multe ori mai silent datorita compozitiei; depinde mult insa si de tipul de asfalt La mine pe Touareg anvelopele incep sa se mai linisteasca; dupa vreo 3000km atmosfera a devenit suportabila. Am citit recent pe un forum american ca la ei reprezentantii VW au acceptat inlocuirea Bridgestone Dueller de pe un Audi Q5 nou, in urma unor teste de zgomot. La noi nici nu-mi vine sa deschid discutia, desi tare ma mananca palma sa fac o scrisoare direct Germania. |
--------------------
Mercedes-Benz
CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus,
august 2016 VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Pai cat timp ai pierde cu mail-ul catre Germania?
![]() Cineva undeva trebuie sa inceapa si in Romania. Eu sunt constient ca anvelopele de pe Leguma mea sunt zgomotoase. Dar le vine randul la schimb anul viitor in primavara. Pana atunci sunt un ideal material de test pentru efectele insonorizarii in masina. Totodata nu imi este foarte clar daca ma pot lua dupa eticheta europeana obligatorie pentru a compara 2 modele diferite. Adica imi este frica ca testele lor interne sunt facute pe suprafete silentioase iar cand cauciucul da de asfaltul din Romania il apuca damblaua. Aer prost, combustibil prost, asfalt prost ... nivel de trai ridicat. ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
DNT |
![]()
Post
#110
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 2 June 09 From: Bucuresti ![]() |
Mi s-a taiat un cauciuc intr-o dala cubica rupta in mijlocul drumului..
Am gasit (noroc?) 4 shuri super tari bridgestone turanza er300 94 w.1 mil bucata stare ff buna. Pana acum observatii: Franeaza ff bine - net mai bine ca nokianul vechi si uzat. aderenta f tare si pe curbe sta f bine F confortabile design pt confort. A aparut insa un zgomot de rulare usor de pe la 70-80. Nu e deranjant dar este prezent. Multumit pana acum. E clar ca fiecare profil/ design are zgomotul lui. |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008
|
|
dili |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 736 Joined: 18 June 05 From: Constanta ![]() |
@madhorse
Cand revin din concediu cred ca ma apuc de scris, numai asa de ambit. Poate aflu ce i-a determinat pe cei de la VW sa inlocuiasca echiparea Michelin cu Bridgestone. Initial am crezut ca e iar o magarie pentru saracii din est (desi nici astea nu sunt ieftine), dupa care m-am linistit cand am vazut ca apare si pe Touareg-ul si Audi-ul pentru capitalistii americani. Revenind la testele interne, sunt exact ca cele de consum la autoturisme: conditii optime la, la, la, cauciucul la, la, la si tot asa, ca sa mai bifeze un fas inventat de contopistii de la Bruxelles. @DNT Turanza am avut eu pe vremuri la unul din Megane-uri, nici nu mai stiu la care dar inclin sa zic ca la M3 si nu mi-aduc aminte sa ma fi deranjat ceva la ele. Acu' e drept ca aia era masina nevesti-mii, adica putea sa fie si fier pe fier si nu o deranja dar am mai prins si eu masina din cand in cand si era OK. La banii aia e suficient daca te duc pana la iarna. Cand vorbesti de Nokiane te referi la cauciucuri de vara? Eu am avut de iarna pe Tiguan (WRG2 SUV) si au fost OK. Acum am arvunit tot Nokiane de iarna pentru Touareg (WR SUV3) si sper sa nu regret, desi cand am vazut pretul am inceput sa chitai ca ala din reclama cu "Scump doamna, scump...." This post has been edited by dili: 11 Aug 2014, 19:41 |
--------------------
Mercedes-Benz
CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus,
august 2016 VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
|
|
DNT |
![]()
Post
#112
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 2 June 09 From: Bucuresti ![]() |
A fost noroc chior cu astea luate sh.
Eram si cu cauciucul taiat in drum si unii smexheri imi dadeau o rezerva cheala la.. 2 mil pt ca ma prinsesera la necaz. Oferta ... Am gasit la unii set de 4. Sunt lacrima cauciucurile. 6 mm profil, arata perfect. 1-2 ani cel putin. Nu imi vine sa cred... Oricum tbuie sa iau ceva de iarna. Am o problema cu anvelopele noi. Cand vad 6 mil * 4 = 24 mil.. Ma blochez. Pe orice as da banii astia dar nu pe anvelope. |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008
|
|
dili |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 736 Joined: 18 June 05 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Mercedes-Benz
CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus,
august 2016 VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
|
|
pishky |
![]()
Post
#114
|
![]() rca Naspa Group: Members Posts: 3.521 Joined: 26 January 11 From: Constanta ![]() |
|
--------------------
Reno,
dizel,
ca nu-mi permit o benzina
|
|
digioptic |
![]()
Post
#115
|
Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 24 September 09 ![]() |
Asta cu zgomotul de "asfalt" e chiar reala si face diferenta extrem de sharp intre o anvelopa si alta. Dar daca suprafata de rulare e cum trebuie, greu faci diferenta intre o anvelopa scumpa si una orientata mai mult catre un consum mic sau mai ieftina.
Am avut sentimentul de plutire si nu auzeam decat un...vorba colegului de mai sus, "fashait" dat de aerul prelins pe caroserie, undeva spre Udine in Italia. Prin 2012, mergeam intr-un circuit prin cateva tari si ma indreptam spre Austria. Autostrada cu asfalt cred, nou, neagra la culoare, trei benzi pe sens parca, vremea excelenta foarte calma, carburantul, de, de ala scump dar bun ![]() Pe masina cauciucuri stoc, michelin primacy nu mai stiu de care, jante originale de fabrica si insonorizare... ![]() ![]() O janta de sa zicem 18J8 cu ET 45, ceva fain pe la OZ si un cauciuc tot Michelin la 225/45/18... ![]() ![]() |
--------------------
--------
------------
------------------ ---------------------------------------
|
|
DNT |
![]()
Post
#116
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 2 June 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(digioptic @ 12 Aug 2014, 08:21) Asta cu zgomotul de "asfalt" e chiar reala si face diferenta extrem de sharp intre o anvelopa si alta. Dar daca suprafata de rulare e cum trebuie, greu faci diferenta intre o anvelopa scumpa si una orientata mai mult catre un consum mic sau mai ieftina. Am avut sentimentul de plutire si nu auzeam decat un...vorba colegului de mai sus, "fashait" dat de aerul prelins pe caroserie, undeva spre Udine in Italia. Prin 2012, mergeam intr-un circuit prin cateva tari si ma indreptam spre Austria. Autostrada cu asfalt cred, nou, neagra la culoare, trei benzi pe sens parca, vremea excelenta foarte calma, carburantul, de, de ala scump dar bun ![]() Pe masina cauciucuri stoc, michelin primacy nu mai stiu de care, jante originale de fabrica si insonorizare... ![]() ![]() O janta de sa zicem 18J8 cu ET 45, ceva fain pe la OZ si un cauciuc tot Michelin la 225/45/18... ![]() ![]() Am avut pe Laguna 3 jenti de 18", anvelope 225/45/18 bridgestone, OZ racing parca jentile. Observatii: au tocat TOATA suspensia. Am schimbat: capete brate, amortizoare, flanse, bucse, bieleta antiruliu. Vreo 1000E distractia cel putin. Si nervi la maxim pt ca le-am reparat in decurs de cateva luni. Vezi ca 18" nu erau omologate in cartea de identitate si mai trebuie si rar. Acum sunt pe 17" si multumit. |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008
|
|
digioptic |
![]()
Post
#117
|
Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 24 September 09 ![]() |
QUOTE(DNT @ 12 Aug 2014, 09:53) Vezi ca 18" nu erau omologate in cartea de identitate si mai trebuie si rar. Acum sunt pe 17" si multumit. La mine sunt trecute, eu am beneficiat de omologare individuala la masina, ca in 2010, in plina criza eram "oficial" timp de aproape 6 luni, singurul posesor de coupe leguminta din romania. Sa-ti spun sincer ![]() ![]() Apropos de tocat suspensii, de tocat le pot distruge si cu cele pe 17", nu sunt mai moi si pe drumurile noastre nici nu e greu. As echipa masina asa doar pentru excursiile afara, pentru ca acolo ai pe unde merge. Apropos de asta, zicea cineva pe aici ca afara posesorii renunta la 18", ca masina vine cu 18" si trec la jante de 19" ![]() Pai ce zici de mazda 6, asta noua aparuta, au in obtiuni si o echipare cu jante pe 19" si nu cred ca nu e cumparata si cu astea. Megane-ul RS, vine si el echipat cu jante de 19". Cum ar fi sa-ti iei diferential sport, motor de 265 de cai, sasiu nu stiu de care si jante pe 17...? Cred ca poti rula si cu 18" daca acorzi o atentie marita la presiunea in anvelopa. Eu si cu astea de 17". rulez prin dulcele targ cu rotile un pic mai moi, chit ca puturosesc legumita sau creste consumul. Suspensiile mele, asa este sunt ceva mai tari. Apropos, ai o poza cu masina si jantele alea OZ racing ? ![]() This post has been edited by digioptic: 12 Aug 2014, 09:31 |
--------------------
--------
------------
------------------ ---------------------------------------
|
|
DNT |
![]() ![]()
Post
#118
|
Membru Group: Members Posts: 116 Joined: 2 June 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(digioptic @ 12 Aug 2014, 09:23) La mine sunt trecute, eu am beneficiat de omologare individuala la masina, ca in 2010, in plina criza eram "oficial" timp de aproape 6 luni, singurul posesor de coupe leguminta din romania. Sa-ti spun sincer ![]() ![]() Apropos de tocat suspensii, de tocat le pot distruge si cu cele pe 17", nu sunt mai moi si pe drumurile noastre nici nu e greu. As echipa masina asa doar pentru excursiile afara, pentru ca acolo ai pe unde merge. Apropos de asta, zicea cineva pe aici ca afara posesorii renunta la 18", ca masina vine cu 18" si trec la jante de 19" ![]() Pai ce zici de mazda 6, asta noua aparuta, au in obtiuni si o echipare cu jante pe 19" si nu cred ca nu e cumparata si cu astea. Megane-ul RS, vine si el echipat cu jante de 19". Cum ar fi sa-ti iei diferential sport, motor de 265 de cai, sasiu nu stiu de care si jante pe 17...? Cred ca poti rula si cu 18" daca acorzi o atentie marita la presiunea in anvelopa. Eu si cu astea de 17". rulez prin dulcele targ cu rotile un pic mai moi, chit ca puturosesc legumita sau creste consumul. Suspensiile mele, asa este sunt ceva mai tari. Apropos, ai o poza cu masina si jantele alea OZ racing ? ![]() Nu stiu daca mai gasesc poze vechi. Oricum arata frumusel. Dar iti recomand (ff calduros) sa tragi un ochi aici sau pe site-urile producatorilor de jenti inainte sa-ti cumperi jenti. Astia de la rial au un site superb in care poti sa vezi cum stau jentile pe masina. Selectezi masina, jenti, ... etc si poti sa te uiti cum stau pe masina. Si am vazut zeci de masini in trafic cu jenti care aratau superb in vitrina si jalnic pe masina ... ![]() http://wheel-configurator.rial.de/GB/norma...0205/T/4432306/ This post has been edited by DNT: 12 Aug 2014, 10:19 |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008
|
|
digioptic |
![]()
Post
#119
|
Membru autentic Group: Members Posts: 497 Joined: 24 September 09 ![]() |
Astia de la rial au produse scumpe, uneori mai scumpe ca OZ-urile. Eu am mers mai departe chiar, poza la masina, photoshop cu jantele dorite, ma rog nu le-am "potrivit" in poza foarte bine, pe acolo. Dupa asta, cerut parere la prieteni. Am avut o serie mare, le-am sters din pacate, cele OZ mi s-au parut cel mai nimerit pentru caroseria coupe-ului.
Cat despre cum arata pe strada, asa este, multi isi aleg jantele pe criteriul ca sunt la moda. Vezi clasicele cinci spite groase ca asa sunt la alea nemtesti. Am dat un exemplu. Sunt putini care se gandesc daca chiar si merg cu caroseria respectiva. Si in fond, frumusetea sta in ochii celui care o priveste, ca sa nu zic pe direct cu degustibus...stii varianta romaneasca la vorba asta... ![]() Ceva in genul asta, ca in pozele atasate: Astept pareri pro si contra... ![]() This post has been edited by digioptic: 12 Aug 2014, 11:07 Attached thumbnail(s) jante_originale.JPG ( Size: 139.45k ) Number of downloads: 348 jante_dorite.JPG ( Size: 141.93k ) Number of downloads: 207 |
--------------------
--------
------------
------------------ ---------------------------------------
|
|
dili |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 736 Joined: 18 June 05 From: Constanta ![]() |
De acord cu toate cele de mai sus, cu o singura remarca, ca sunt catranit rau: bine ca ne scremem noi sa fim in pas cu tehnica si cu moda, sa ne echipam masinile, la, la, la, ca se "p.sh..a" in capul nostru toti rahatii cu toate gioarsele, de la carutasi la camionagii si soferi cu numere de bulgaria. Adica, adevaratii STAPANI ai soselelor romanesti.
De ce sunt catranit? Tocmai vin de la vulcanizare, unde m-am dus ca-mi tacanea puternic roata pe stanga spate (ziceai ca-i rulment spart) si unde, in dulcele stil romanesc, au gasit un ditamai surubul cu cap de 13 (fara misto), infipt pana la cap in anvelopa mea nou-nouta, de 13 milioane bucata. M-au luat si la misto baietii de acolo, cica sa le dau o cheie de 13 sa-l mai stranga nitel, sa nu piarda aerul pe acolo ![]() Acu', nu zic ca l-a aruncat cineva special sau ca nu se putea intampla si in tarile normale (putin probabil), dar cum pana mea sa nu te gandesti ca te lupti cu morile de vant in tara asta de doi bani, plina cu boi orgoliosi si cu nasul pe sus. Bine ca am dat eu aproape 50 de milioane pe timbrul de mediu (ca eu cu Touareg si Latitude poluez, nu-i asa) si soselele sunt pline de harburi si carute din care curg suruburile, zemurile si duhorile. @digioptic Laguna coupe a fost mult timp slabiciunea mea si arata exceptional si azi. M-au luat unii la misto dar eu tot sustin ca aduce putin (mai ales spatele) cu Aston Martin. Pe vremea cand am luat eu L3 nu era disponibila la noi. Daca e dupa gusturi, mie imi place mai mult prima varianta, cu spite mari. This post has been edited by dili: 12 Aug 2014, 11:21 |
--------------------
Mercedes-Benz
CLA Coupé, 200d, 2.2, 136 CP, Alb Cirrus,
august 2016 VW Touareg, 3.0 TDI, Edition X, 245 CP, Alb Pure white, iulie 2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:04 |