Insonorizare Laguna III, reducere zgomot de rulaj
![]() ![]() ![]() |
Insonorizare Laguna III, reducere zgomot de rulaj
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|||
ionut_spanu |
![]()
Post
#152
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 12 April 10 ![]() |
Mad@ ma gandeam eu ca ti s-a luat. Si eu mi-am facut mainile zdrente cand am facut aceasta operatiune la Sandero. La fel m-am jurat ca nu ma mai apuca singur. Dar nici 1800 lei nu le-as da celor de la atelier sa faca lucrarea.
This post has been edited by ionut_spanu: 15 Jul 2018, 09:44 |
--------------------
Renault
Laguna Initiale Paris 2.0 DCI 173 cp CVA
2011
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#153
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Dupa cum spuneam, m-am apucat de insonorizare la coupe.
Uite cateva poze: Usa 20180816_132633.jpg ( Size: 729.19k ) Number of downloads: 474 20180816_132643.jpg ( Size: 930.83k ) Number of downloads: 479 IMG_20180816_WA0008.jpeg ( Size: 614.43k ) Number of downloads: 475 Mocheta scoasa 20180816_194417.jpg ( Size: 820.29k ) Number of downloads: 482 IMG_20180816_WA0010.jpeg ( Size: 672.01k ) Number of downloads: 467 Vibroabsorbant pe podea 20180817_194226.jpg ( Size: 877.69k ) Number of downloads: 136 Vibroabsorbant interior usa 20180817_194241.jpg ( Size: 749.01k ) Number of downloads: 138 20180817_194305.jpg ( Size: 782.68k ) Number of downloads: 112 Termo/fonoabsorbant interior usa 20180817_203632.jpg ( Size: 984.04k ) Number of downloads: 110 20180817_203641.jpg ( Size: 796.16k ) Number of downloads: 105 si cam aici m-am oprit azi. Materiale folosite de mine: strat 1 - STP Black/silver 1.8mm strat 2 - STP Accent 6mm urmeaza strat 3 pe panourile de plastic - STP biplast 10mm Observatii punere in opera: - strat 1 se aplica destul de greu pe interiorul usilor la coupe, deoarece sunt foarte mari si se ajunge destul de greu spre stalp. Cred ca ar facilita demontarea difuzorului (e nituit), lucru pe care eu nu l-am facut. Stratul 2 se aplica mai usor, deoarece nu trebuie presat cu rola. - podeaua (la coupe) pare destul de bine antifonata din fabrica. Pentru mine a fost mai mult punctul de pornire pentru a intelege cum se aplica materialul. Personal, nu cred ca va aduce vreun plus, mai ales ca este destul de multa munca pentru a demonta tot interiorul. - cateva clipsuri rupte la panouri de la usi (nu e panica, ma asteptam, am de schimb) - ocazie buna pentru a spala mocheta din interior. Am fost la spalatorie si a pus vapul pe ea. Durata pana acum: - aproximativ 3h demontat panouri usi + demontat yala, curatat, gresat motoras, montat yala 2 usi - aproximativ 3h demontat restul de interior (panouri spate, bancheta, scaune, consola) - aproximativ jumatate de ora aspirat/curatat/degresat jumatate de podea + o usa - aproximativ 3h aplicat strat 1 podea + interior o usa - aproximativ 1h aplicat strat 2 interior usa Am lucrat destul de atent si fara sa ma grabesc. Am masurat de 3-4 ori. Am facut un sablon pentru interiorul usii. Maine sper sa termin cu antifonarea si sa ma apuc de tras cabluri pentru amplif + subwoofer. |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#154
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
De unde ai cumpărat materialul de insonorizare?
|
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#155
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
STP Black/silver 1.8mm bulk pack 4.5mp - Media Galaxy 307.43Lei
STP Accent 6mm 3.2mp - EMAG 249.99Lei STP Biplast 10mm 1.87mp - Soundhouse via EMAG 304.99Lei Rola aplicat STP - EMAG 50Lei |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
andru1973 |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.271 Joined: 8 December 14 From: nu conteaza ![]() |
Mersi
|
--------------------
renault
LAGUNA 1 RT 2.0 LAGUNA 3 2.0 DCI 130CP fara DPF
iulie 2008 expresion
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#157
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Am reusit in sfarsit sa pun si biplastul pe panouri.
Vai cat am putut sa ma chinui... 3h panourile usilor (2 la numar) Are un adeziv extrem de puternic. Am reusit performanta de a lipi fata neceruita de o bucata de biplast. Nu am mai putut sa o dezlipesc. Efectiv am rupt biplastul. 20180820_212416.jpg ( Size: 3.22mb ) Number of downloads: 133 20180820_212420.jpg ( Size: 3.03mb ) Number of downloads: 114 In fine, pana la urma sunt multumit de rezultatul finit. 20180820_214200.jpg ( Size: 3.23mb ) Number of downloads: 112 |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#158
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am facut la cateva masini operatiunea, dar nu la nivelul asta, pentru ca nu avea rost. Eu am lucrat portbagajul, fetele de usi si doar cateva bucati de isonorizant pe podea, numai unde bateam si vibra cate ceva si mai ales se auzea carburantul clipocind.
Concluziile mele : 1. daca vrei sa reduci zgomotul de rulaj, umbli la isonorizarea contra-aripilor, unde L3 are cateva chestii, dar prea putine. Idea este ca zgomotul de acolo se propaga mai departe si pe sub masina, unde este foarte ok antifonata. 2. fetele de usi trebuiesc intarite si nu cu burete. Eu am folosit Dynamat si Aluband, in functie de zona si importanta. 3. odata ce scazi zgomotul venit de afara ai intentia sa accelerezi mai puternic masina ... degeaba, pentru ca nu o mai auzi si cu "simtitul" te obisnuiesti. Zgomotul provenit de la rularea cu viteza este 70% de la vant si nu de la asfalt sau de la anvelope. 4. 70% din insonorizant trebuie montat in zona difuzorului , mai ales in usi. Eu nu as fi avut rabdare sa desfac toata masina, mai ales ca pentru 80% din efect nu este nevoie sa desfaci nici jumate din ce ai desfacut tu. Aproape 10 bulioane bagate numai in materiale ... scump ... o rola de aluband si un trunk kit de Dynamat era de ajuns ... restul fite ! Asteptam si concluziile ... ma distrez la nebunie la placebouri ! ![]() |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#159
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Inainte de a ma apuca de operatiune am stat vreo luna si am citit pe forumuri, uitat pe youtube, intrebat prin cunoscuti etc.
Ideea de baza este ca, pentru marea majoritate, antifonarea este suficienta daca se rigidizeaza aproximativ 25% din suprafetele plane. Probabil de aia din fabrica se monteaza doar cateva petice in zonele cheie. Am studiat si problema antifonarii contra-aripilor si intr-adeva aia e zona cu cel mai mult zgomot provenit de la rulaj. Poate la un moment dat voi face si asta. Multiplele straturi au rosturile lor si parerea mea e ca nu e suficient sa pui doar unul. Dynamat are, la fel ca stp mai multe tipuri de insonorizante. Aluband, in schimb este echivalentul lui stp black/silver, mai ieftin si probabil la fel de bun. Eu am pus pe fata exterioara a usii stp black/silver pentru rigidizare/crestere masa/absorbtie vibratii, iar peste asta am lipit stp accent care face de fapt prima faza a insonorizarii. Nu este cel mai bun fono/termo absorbant, insa este rezistent la apa. Pe fata interioara a usii am vazut multi inchizand golurile mari cu panouri rigide. Eu nu am vrut sa mai fac si asta. Din nou, aici am pus stp black/silver din 2 motive. 1. Rigidizeaza cat decat fata de usa (nu la fel ca un pabou rigid, dar merge). 2. Creaza bariera de vapori intre usa si habitaclu. Restul de antifonare este facuta de fapt de biplastul de pe panoul de plastic. Asta e un burete cu celule deschise, material folosit in general la insonorizari. Cu acceleratia nu imi fac griji, pentru ca oricum am talpa grea si ajung destul de frecvent in limitare ![]() Inca nu am incheiat interiorul, mai am panourile din spate, dar mai am de lucru la instalatia electrica pentru amplificator/subwoofer. O sa revin cu un update dupa ce termin si partea din spate. Ceva mai tarziu, cand o sa mai am timp, o sa fac si partea de portbagaj/aripi spate. Nu sunt un audiofil, asadar s-ar putea sa fie placebo. Insonorizarea am facut-o din doua motive: curiozitate si disponibilitate. Trebuua sa demontez oricum 3 sferturi din interior pentru a trage cablurile de amplif, asa ca am profitat si am facut si antifonarea. Mai aveam si niste vibratii ciudate la usa stanga si la panoul spate dreapta. Sper sa fi scapat de ele. O alta chestie de care sunt mai incantat decat insonirizarea este ca am facut o curatenie temeinica in masina. Mocheta spalata ca lumea, aspirat pe sub mocheta (am gasit frunze in zona fiktrului de polen sub mocheta), curatat sub bancheta din spate din spate, unde am gasit ud (probabil fi-miu a varsat ceva pe acolo fara sa imi spuna). Overall a fost o experienta interesanta si oricare ar fi rezultatul, eu sunt multumit de ce am facut. PS: am uitat sa precizez ca la coupe separarea habitaclului de portbagaj este mai bine facuta decat la hatch/break, deci, suspectez ca antifonarea portbagajului va aduce un plus de confort mai mic decat antifonarea usilor/panourilor spate. This post has been edited by BigDaddyAdy: 21 Aug 2018, 11:28 |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
Trutiarex |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 November 17 ![]() |
QUOTE Aproape 10 bulioane bagate numai in materiale ... scump ... o rola de aluband si un trunk kit de Dynamat era de ajuns ... restul fite ! Ai uitat sa adaugi ca atunci cand afara sunt 38 de grade iar in masina cu mult peste, bitumul de pe Aluband se transforma in odorizant gratuit, deci inca un motiv in plus sa nu te complici cu solutii dedicate si costisitoare. ![]() Revenind la lucrarea lui BigDaddyAdy, cred ca pentru usi s-a aplicat o cantitate cam mare de material. Un procent de acoperire de ~50%, distribuit uniform, e suficient incat sa incarce cu masa foaia de metal si sa nu mai permita propagarea sunetului, cu atat mai mult cu cat s-a mai pus un strat intreg de izolatie pe fetele usilor. Oricum, lucrarea arata bine. ![]() Portbagajul la coupe e bine izolat, taie o buna parte din frecventele unui tub de bas amplasat in el, motiv pentru care cand nu am masina incarcata cu pasageri circul cu un scaun lasat jos incat sa facilitez propagarea undelor si sa "descarc" presiunea acustica de pe haion. Principala problema e ca daca te apuci de izolarea portbagajului, partea superioara (haionul) e din plastic si nu ai cum sa ajungi in interior ca sa aplici material fonoabsorbant, ceea ce impreuna cu scaunele ridicate si un tub destul de puternic vor genera vibratii excesive si audibile din interior, dar mai ales din exteriorul masinii. |
--------------------
Renault
Laguna Coupe GT
2010
|
|
chivereanumarian |
![]()
Post
#161
|
![]() Pagina de facebook Activari Funcții,Hărți 2019,Diagnoz Group: Members Posts: 831 Joined: 22 June 15 ![]() |
Am și eu mici greierasi cu Laguna mea luata recent ,2.0 130 2014 ,din bord se aude greierasi dacă țin cu mana pe bord nu se mai aude și din stalpii din jumate se mai aud !9are ar fi rezolvarea la bord ?
|
--------------------
megane 3 bose 2013
Laguna 2014 2.0 130 ,megane 3 2015 95 cp euro 6
2015,Megane 4 intens estate
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#162
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Trutiarex @ 23 Aug 2018, 11:49) Portbagajul la coupe e bine izolat, taie o buna parte din frecventele unui tub de bas amplasat in el, motiv pentru care cand nu am masina incarcata cu pasageri circul cu un scaun lasat jos incat sa facilitez propagarea undelor si sa "descarc" presiunea acustica de pe haion. Eu am ales sa merg pe subwooferul openair original, care elimina aceasta problema. O sa scriu si la sectiunea de upgrade audio cand va fi gata. |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Trutiarex @ 23 Aug 2018, 10:49) Ai uitat sa adaugi ca atunci cand afara sunt 38 de grade iar in masina cu mult peste, bitumul de pe Aluband se transforma in odorizant gratuit, deci inca un motiv in plus sa nu te complici cu solutii dedicate si costisitoare. ![]() Portbagajul la coupe e bine izolat, taie o buna parte din frecventele unui tub de bas amplasat in el, motiv pentru care cand nu am masina incarcata cu pasageri circul cu un scaun lasat jos incat sa facilitez propagarea undelor si sa "descarc" presiunea acustica de pe haion. Principala problema e ca daca te apuci de izolarea portbagajului, partea superioara (haionul) e din plastic si nu ai cum sa ajungi in interior ca sa aplici material fonoabsorbant, ceea ce impreuna cu scaunele ridicate si un tub destul de puternic vor genera vibratii excesive si audibile din interior, dar mai ales din exteriorul masinii. Alubandul nu miroase si chiar se monteaza cu pistol de aer cald. Eu am si acum, de peste 10 ani, la Solenza lasata tatalui Alubandul montat de mine si nu are nimic. Si nici atunci nu a mirosit nimic aiurea. Alubandul contine folie aluminiu si strat bituminos, dar odata montat, stratul bituminos este izolat exact de folia lui si nu are ce sa miroasa. Portbagajul unui coupe izolat bine nu TAIE nimic, ci dimpotriva, poti auzi mai bine sunetul, pentru ca nu se pierde nimic prin vibratii, pentru ca asta este si rolul isonorizarii si intaririi suprafetelor pe care sunt montate difuzoarelor ! Nu stiu ce tub de bas ai tu, dar majoritatea avem din fabrica difuzoarele si cred ca si colegul si-a pus parca Bose-le, fiind de ajuns pentru interiorul masinii. Orice bass montat in plus peste puterea wooferului de la Bose clar va fi "prea mult" pentru o L3 si normal ca simti nevoia sa faci alte modficari, de acolo problema cu vibratiile excesive si plasticele ... DAR este problema ta ce vrei sa faci cu masina ta. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
BigDaddyAdy |
![]()
Post
#164
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 1 August 11 From: Bucuresti ![]() |
Acum ca am incheiat (aproape) interiorul, revin cu primele impresii.
- zgomotul exterior s-a diminuat simtitor - s-a schimbat sunetul la trecerea peste denivelari (este mult mai infundat si se aude mult mai incet - Din afara masinii, muzica data la maxim abia se aude. - Aud mult mai tare zgomotul ventilatorului de la clima, lucru care ma cam deranjaza. Ca sa scap de deranj dau muzica mai tare ![]() - Motorul se aude intr-adevar mai incet - Usile au devenit mult mai grele, iar opritoarele abia le tin deschise. Per total, placebo sau nu, eu sunt foarte multumit de rezultat, iar in combinatie cu amplificatorul si subwooferul BOSE schimbarea este senzationala. Daca ar fi sa reiau operatiunea, singurul lucru pe care l-as schimba ar fi sa mai reduc un pic cantitatea de vibroabsorbant de pe usi. Atat. PS: Am scapat si de cei doi greieras de la usa stanga si de la panoul dreapta spate. ![]() This post has been edited by BigDaddyAdy: 27 Aug 2018, 22:17 |
--------------------
Renault
Laguna III Coupe
GT 205TCe 2009
- B 666 BIG
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#165
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Stiti ceva material de antifonare care s-ar preta pentru capitonaje roti (contra aripi) ?
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#166
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Acel isonorizant cu burete cica si-ar face cel mai bine treaba. Daca desfac ambele protectii de contraaripi am vreo 2-3 saculeti de plastic negru cu burete chior in ei. Chior, adica este foarte usor, asa ca presupun ca este burete simplu, fara nimic special. Deci puteti pune ceva de genul , DAR trebuie tot sub forma de ceva mobil si care sa NU blocheze evacuarea mizeriei din compartimentul aerotermei, pentru ca eu nu am gasit decat cele 2 furtunase care se termina in interiorul acelor protectii, iar ele in timp se umple cu mizerii. Culmea este ca eu spal masina destul de des si schimb consumabilele cel putin o data pe an si in contraripa de la filtrul de motorina (dreapta masinii - pasager) am gasit destul de multa mizerie, ceva de genul un pumn de pamant, cu ceva frunze si insecte moarte ... asta cam in 7-8 luni, poate chiar mai putin. In partea stanga, la sofer, eu nu cred ca a fost desfacuta vreodata si am scos peste 1 kg de mizerie. Normal ca am curatat bine contraaripile, am si carpit una crapata, am pus inapoi acei saculeti cu rol isonorizant , am completat si un bradulet rupt ... si acum e mai ok.
Apa se scurge instantaneu de pe parbriz si compartimentul aerotermei, dar de aburit tot mi se abureste parbrizul cand ploua ... asta e, n-am noroc de masini mai "uscate". Daca pui ceva tare de genul bitum pe spatele protectiilro de plastic se va auzi foarte nasol (asta am patit eu la Solenza). Mersul prin apa se va auzi si mai tare, o fasaiala mai puternica si orice criblura si pietris se va auzi de parca spargi gemuri sub roti. Deci solutia ar fi un bitum si peste el imediat pus acel burete, cat mai mult , ca sa nu creeze "incinte" in locul dintre protectiile de plastic si contraaripi. Eu chiar as inghesui acolo burete care nu ia apa sau eventual bagat in chilotei sigilati si as face un test inainte de a pune bitum. Eu as fi dat gauri si sa scot cele doua furtunase in afara protectiilor de plastic, dar sunt foarte scurte acele furtunase si nu am mai umblat la ele. O data pe an daca voi curata in ambele parti va fi ok. Pe interiorul masinii nu as mai umbla la partea de contraaripi (acolo unde pui piciorul), pentru ca acolo ai destul, iar sunetul de fapt se creeaza acolo, pe plastice. Restul de fasaiala este de la oglinzi si am mai observat o chestie aiurea : daca las ambele geamuri pe fata deschise cam 3 cm, imi baga din caldura de la motor in masina, in timpul mersului, nu pe loc. Se simte acelasi miros, aceeasi caldura ca si cum stai deasupra motorului cu capota deschisa. Ma gandesc sa las cativa cm de "aerisire" pe la mijlocul capotei in acel cheder pe care preseaza capota, nu cred ca ar face rau mai ales vara. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 10:16 |