Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pompa combustibil Megane 1,9 dCi, Cine a schimbat pina acum pompa?

draculiq
post 25 Nov 2007, 17:23
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 257
Joined: 16 November 07
From: timisoara




de curand am schimbat pompa de motorina pt a doua ora la meganul meu....s-a mai intalnit cineva cu aceasta problema?ca mie m-i se pare aiurea sa schimb o pompa de 11mil de doua ori intr-un an jumate.e o bola la ele?


--------------------
Renault megane classic 1.9dci(cu mici modificari) - TM 30 DAS 2003
azi in timisoara maine in toata tara!!!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florentino
post 26 Nov 2007, 15:00
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 26 November 07




va salut!
am probabil aceiasi problema cu pompa de joasa presiune la Megane 2002, 80 k, dar am gasit-o pe la un magazin de piese auto la 420 RON ( 4 milioane 200 mii ); pretul mi se pare cam mic comparativ cu ce s-a postat; sa fie oare o piesa second hand sau cine stie ce chinezarie, sau chiar asta e pretul?
multumesc
Flo


--------------------
Renault Megane 2002 / 1,9 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 26 Nov 2007, 15:29
Post #33


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pompa trebuie sa fie fabricata de Bosch si cam ala este pretul...in jur de 500 RON, acuma daca o schimbi intr-o reprezentanta se poate sa fie dublu...eu recomand schimbarea lor in centrele Bosch car Service


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DANUTZICU 08
post 14 Feb 2008, 19:49
Post #34


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 2 February 08
From: Petrila (HD)




Poate sa-mi spuna cineva care este releul de comanda pt. pompa de joasa presiune la un megane scenic 1/2001.Am unele probleme cu pompa si as vrea sa verific mai intai releul.


--------------------
RENAULT MEGANE-SCENIC - HD-07-ASB 2001/RXE
Incepator
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miri98
post 17 Feb 2008, 18:00
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 7 November 07




In 25000km am schimbat 2 pompe bosch de joasa presiune.Prima 1100ron la Ipso,a doua 480ron la ADF Italy pe 5 ianuarie.Problema este ca dupa nici 2 luni a inceput sa faca un zbarnait urat si asta,cred ca o cere pe a treia.Ce-i de facut?S-o duc la REMAT s-o sperii putin ca a imbatranit(are 92000km,2003,1,9dci)si o las acolo?Astept pareri si sfaturi.


--------------------
renault megane 2003 1,9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Georginho
post 17 Feb 2008, 19:01
Post #36


Inventiv


Group: Members
Posts: 1.002
Joined: 6 July 07




Nu ai garantie la ea? Eu am schimbat cam in aceeasi perioada, poate 1-2 saptamani mai tarziu, la Master Tuner cu 6.5 mil. Am garantie 1 an.


--------------------
*** *** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DANUTZICU 08
post 18 Feb 2008, 14:20
Post #37


Membru incepator


Group: Members
Posts: 31
Joined: 2 February 08
From: Petrila (HD)




Pompa asta functioneaza tot timpul cat merge motorul sau numai la pornire ?


--------------------
RENAULT MEGANE-SCENIC - HD-07-ASB 2001/RXE
Incepator
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 18 Feb 2008, 14:32
Post #38


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




Pe toată durata funcționării motorului. Se oprește doar în cazul în care ai pus contactul și nu ai pornit motorul, cu temporizare de câteva secunde.


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bamis
post 30 Jun 2008, 07:09
Post #39


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 22 May 04




Care sunt simptomele care premerg defectarea acestei pompe?


--------------------
Renault Megane; 1,9 DTI; 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 30 Jun 2008, 07:49
Post #40


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pai nu prea sunt....

Daca ai "noroc" o auzi facand zgomot mai mare decat de obicei...dar in general nu mai poti pornii motorul...


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bamis
post 1 Jul 2008, 11:45
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 22 May 04




Nasol... Nu se aprinde niciun martor in bord?


--------------------
Renault Megane; 1,9 DTI; 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tuner
post 5 Jul 2008, 00:21
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.556
Joined: 27 September 05
From: BrAsOv




nu nici o avertizare in bord

azi mi-a picat si mie pompa 140 000km eu am masina de la 100 000 nu stiu inainte daca a mai fost schimbata

de dimineata am auzit pompa ca si-a schimbat sunetul ma asteptam sa pice noroc ca mi-am facut treaba si cand am ajuns in parcare a cedat

ce pateste daca pun una de 3 bari in loc de asta de 1,5 ?


--------------------
am avut o dacie 131o L mandru posesor de SCENIC 2001 :) acum și Zoe
Am un RENO si asta imi ocupaaa tot timpul!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
teal_c
post 25 Jul 2008, 14:52
Post #43


Ceva ani vechime in ale sofatului.


Group: Members
Posts: 252
Joined: 18 August 06
From: Bucuresti




Salutare,
M-am lovit si eu iarna trecuta de problema asta si mi-am data seama imediat despre ce era vorba tocmai datorita faptului ca nu se mai auzea zumzetul pompei la punerea contactului.
La service este intr-adevar in jur de 11 mil. schimbul unei pompe dar am varientat ideea.
Si acum un pont: daca mergeti catre Cesarom (fabrica din Militari) , pe partea stanga exista un depozit de piese autor (mare, mare) in care gasiti aceeasi pompa, exact acelasi format, la maxim 3 mil.
Daca o aveti demontata puteti merge cu cea stricata si baietii o gasesc mult mai repede decat din ,,povesti''
Se monteaza in 10 min. si treaba merge unsa.
Cum rezolvam pana sa o schimb? Bagam mana pe la furtunele care ies din ea (pe la motor, nu pe sub masina), nu e usor la manutzele mele de pianist, trageam putin de ea (cu contactul pus) si o auzeam cum porneste, cheie si ..........treci la plimbat dar............nu e o placere sa faci asta iarna cand mai ai si viscol.
Acum poate s-o mai fi modificat pretul dar de la 3 mil. la 11 e o mica-mare diferenta.
Bafta tuturor.


--------------------
NISSAN QASHQAI - B-Nr-XXX 1.3L HP M/T 2WD PACK N-CONNECTA 2019
Daca muncesti ca sa traiesti de ce te mai omori muncind?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
simolau
post 13 Aug 2008, 13:39
Post #44


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 12 August 08




salut! am o mare si veche problema cu megane-ul meu 1,9 dci. se opreste motorul in mers si nimeni nu-i da de cap de vreo juma' de an. e posibil sa fie de la pompa despre care vorbiti voi? aia de sub masina? ca pe una care e pe undeva pe sub capota 04.gif am schimbat-o acum vreo 10.000 de km. masina are 164.000 km.


--------------------
RENAULT KAO5O5 MEGANE BREAK 2003/F9Q-K7/1,9 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 6 Oct 2009, 21:40
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




salut

si mie mi-a cazut pompa la 86 k si mi-am luat una Meat & Doria cu 370 ron.Precizez ca am curatat rezervorul in care sorbul era atat de imbacsit de m-am mirat ca nu a decedat mai devreme.
Asa ca nu-i de mirare ca altii schimba 2 pompe in nici 30.000 de km.
Puteti sa schimbati 10 pompe daca nu curatati sorbul din rezervor, operatie care va ia maxim o ora.

Sper ca aceste sfaturi sa fie utile pe viitor pt cei care isi inlocuiesc pompa de motorina.

Salutare..........


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
silviu dars
post 6 Oct 2009, 22:12
Post #46


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 4 October 09
From: BUCURESTI




din cate vad cam toti ati avut probleme cu chestia asta, nu am de foarte mult timp meganu si nu stiu foarte multe lucruri despre renault decat ca au piese scumpe si lucruri bune nu am auzit eu pana acum am avut masini nemtesti si au fost ok si acum sa incerc ceva frantuzesc da ma c-am speriiati.

si in legatura cu pompa asta trebui vazut exact care parte se strica din pompa, motorasu sau pompa in sine si eu zic ca si stilu de condus are o mica legatura. adica daca ai un stil sportiv si pleci cu scrt mereu de la semafor e normal ca trebui un debit mai mare de crburant si aici apare fluctuatii de turatie la pompa, ar mai fi si carburantu da aici ar trebui sa cedeze pompa de injectie de inalta presiune ca aia e mai sensibila lacarburant.

daca pompa ti se strica la un anumit nr de km parerea mea ar fi sa schimbi brandul sa incerci si altceva si eu zic ca ar fi bine sa verifici si instalatia de alimentare pana la pompa sa vezi daca vine motorina destul de usor sau mai greu poate e infundata instalatia sau sorbu din rezervor si atunci pompa nu poate lucra mult in forta si cedeaza


--------------------
renault laguna 2005 1.9
cele mai bune preturi la www.autodars.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 6 Oct 2009, 22:53
Post #47


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(silviu dars @ 6 Oct 2009, 23:12)
nu am de foarte mult timp meganu si nu stiu foarte multe lucruri despre renault decat ca au piese scumpe si lucruri bune nu am auzit eu pana acum am avut masini nemtesti si au fost ok si acum sa incerc ceva frantuzesc da ma c-am speriiati.
*




Astea cu piesele sunt simple mentalitati romanesti... nu este nici mai prost si nici mai bun Renault decat cele nemtesti... la fel si piesele nu sunt nici mai scumpe si nici mai ieftine... intereseaza-te mai bine si nu mai vb. din auzite... ci din practica..

Si cu pompa ... stai linistit ca tu ai benzina si la tine nu exista acest tip de pompa de joasa presiune... la fel si cu stilul de condus... nu se duce mai repede nici daca mergi mai forjat nici daca mergi mai incet... este un consumabil pana la urma si este normal sa pice.... si pica la toate marcile care au pompe de joasa presiune... pt. ca sunt facute de Bosch si nu de renault si acest tip de pompe fi sigur ca echipeaza mai multe marci poate cu mai mari "pretentii" decat saracul Renault..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
domnuprofesor
post 7 Oct 2009, 12:03
Post #48


Membru incepator


Group: Members
Posts: 66
Joined: 13 May 08




Si eu am patit-o. Am parcat-o si cand am vrut sa plec nu a mai pornit. Eram cu ea la 500 de metrii de service, asa ca am impins-o pana acolo.

Pe mine m-a costat 400 RON (anul trecut in august), pompa Bosch. Din cate am inteles e o problema specifica acestor pompe, si noi cu Megane-uri avem o predispozitie la astfel de situatii.

This post has been edited by domnuprofesor: 7 Oct 2009, 12:04


--------------------
Renault Megane 1, 1.9 dCI 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ligrivis
post 24 Nov 2009, 13:32
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 348
Joined: 14 July 05
From: Bucuresti




Este a doua oara cand trebuie sa schimb pompa, masina nu a mai vrut sa porneasca , bine ca am stiut despre ce este vorba , am lovit-o cu un levier si a inceput sa faca zgomot si am putut porni .
Am facut 60.000 si 2 ani de ultima data cand am schimbat-o.
De data asta as incerca sa gasesc alta marca de pompa si sa imi curat rezervorul poate este si din aceasta cauza.


--------------------
Megane 3 Duster 3 1.6 DCI 2012 2024
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 24 Nov 2009, 21:25
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




Eu am schimbat pompa de vre-o luna cu una meat&doria care merge bine dar ca la orice pompa de combustibil indiferent de marca se specifica in certificatul de garantie ca este nevoie de o curatare a rezervorului inainte de montare altfel garantia nu mai este valabila (deviz de la service autorizat rar).............asa ca .....

numai bine...............


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 19 Feb 2010, 10:53
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Aseara mi-a picat si mie pompa de joasa presiune, din fericire am reusit sa o parchez din inertie...

In desteptaciunea mea... m-am apucat de dimineata sa o demontez... dupa 1 ora inca pomeneam de toate cele mad.gif si nu reusisem sa o dau jos. E pozitionata foarte incomod, furtunele sunt extrem de rigide si clipsate pe pompa, pozitia ei nu-ti permite declipsarea. Chiar nu inteleg de ce au trebuit sa o faca asa de inaccesibila, puteau foarte bine sa o puna in rezervor sau "la vedere"... Ingrozitor de frustrant, am renuntat si asa pe jumatate demontata am tractat masina la mecanicul unde rezolv problemele mai grele... din pacate e programata doar pe marti sad.gif

This post has been edited by radunre: 19 Feb 2010, 11:01


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 19 Feb 2010, 19:09
Post #52


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




radunre:dupa cum vezi mai susu si eu am schimbat pompa de joasa in toamna asta cu una meeat&doria desi cea de pe masina era bosch ......

dupa ce iti demonteaza nea mecanicu pompa decapseaz-o cu grija si vezi ce problema are.....la mine a fost rotorul pompei,carbunii "mancand" din suprafata de contact pana a ajuns la izolatie ..........

daca la tine este problema angrenajul mecanic m-ar interesa rotorul de la pompa sa vad daca o pot resuscita pe a mea sa o am de rezeva (contracost binenteles) ..........

eu am demontat-o pe a mea de doua ori dar m-am convins ca cea mai buna solutie era sa o schimb cu una noua........ceeace am si facut........... biggrin.gif


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 19 Feb 2010, 19:45
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Si eu am comandat una de la acelasi producator... sper sa nu fii facut o prostie. Am cautat si Bosch dar pretul era de 800+ Ron wacko.gif pe cand asta am gasit-o la 310 ron (cu reducere de "client fidel")

Bineinteles ca am sa demontez pompa, nu-mi scapa nimic in domeniu smile.gif , daca e ceva utilizabil din ea, este a ta (nu vorbim de costuri pentru "gunoaie"). Ea s-a oprit dintr-o data, la cateva socuri aplicate cu ciocanul de cauciuc, a inceput sa tremure si s-a oprit din nou. Suspectez colector/carbuni uzati.

Ar fii interesant daca cineva cu experienta care stie procedura exacta de schimbare a acestei pompe, ar impartasi-o pe aici, fiindca eu m-am lovit de urmatoarele probleme serioase:
- demontarea suportului pompei este intr-o pozitie absolut imposibila si fara chei inelare cu cricket este un cosmar (dotarea cu scule i-si spune cuvantul)
- declipsarea furtunelor, cel putin a celui superior este imposibila fara a scoate pompa din locas si asta implica demontarea furtunelor de pe filtru si tragerea lor pana este acces la respectivele clipsuri (lucrand sub masina)
- dupa declipsare, furtunele fiind f. rigide, trebuie extrase de pe stutul pompei, asta nu am inteles cum se poate face fara distrugerea furtunelor ... si fiind asa de rigide, clipsarea ulterioara poate fii defectuoasa, furtunele neputandu-se "mula" pe stuț.
Cam astea le-am gasit eu intr-o ora si ceva, dar nerezolvandu-le.

This post has been edited by radunre: 19 Feb 2010, 19:47


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 23 Feb 2010, 08:30
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Ieri dupamasa am scos masina de la "doftor", functioneaza corespunzator dar au ramas aprinsi cei 2 martori "STOP", ma gandesc la vre-o eroare stocata. Astazi sper sa reusesc o vizualizare a erorilor si va tin la curent.

LE:

Am facut cateva poze la pompa demontata:
DSC00272.JPG ( Size: 800.69k ) Number of downloads: 1267
DSC00274.JPG ( Size: 820.92k ) Number of downloads: 1374
DSC00276.JPG ( Size: 813.86k ) Number of downloads: 1323


Din pacate si in acest caz, defectul vine de la uzura totala (pana la izolator) a colectorului. Nici periile nu sunt departe de uzura completa. Sunt de parere ca Bosch a facut o treaba buna in acest caz. Sper ca si Meat&Doria sa functioneze macar jumatate.
Costuri:
- pompa - 310 ron
- manopera - 100 ron

This post has been edited by radunre: 23 Feb 2010, 11:53


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
greeneyes85
post 23 Feb 2010, 13:07
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 27 February 09
From: Bucuresti




Si eu am am schimbat pompa de joasa presiune, bineinteles ca nu cu una Bosch care costa mult prea mult. Mie mi-a picat pe la vreo 94.000 si din cate stiu eu pompa de joasa presiune s-ar schimba la 100.000. Eu am cumparata una, nu cunosc producatoru' stiu doar ca e din Italia si m-a costat 400 de lei. Iar pompe Bosch am vazut, daca nu ma inseala memoria, pe autokarma la 650 de lei


--------------------
Renault Megane Classic - B-47-HKF 2002/1.9 dCi
Daca prostia ar fi durut vindeam aspirine la colt de strada
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 24 Feb 2010, 10:26
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




Am rezolvat si problema celor 2 martori "STOP", era stocata o eroare pentru presiune scazuta de combustibil.


Thx. Laci wink.gif


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 - MS 2009
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fuscus
post 26 Feb 2010, 20:49
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 193
Joined: 10 April 07




radunre exact asa arata si colectorul rotorului de la pompa mea dupa ce am demontat-o,deci nu o sa mai postez si eu poze cu ea.........

rotor ca piese schimb nu o sa gasesti la nici un reprezentant BOSCH (am sunat eu)........asa ca o sa folosim ce am cumparat MEAT&DORIA.......

ca si o opinie pt baietii de la bosch ar fi fost mult mai buna ideea pt utilizator ca duritatea periilor sa fie mai mica ca a colectorului , acestea putandu-se uza si inlocui ,dar dupa cum bine stim cu totii traim intr-o economie de piata unde totul se invarte in jurul banilor biggrin.gif ...............


--------------------
Renault Megane 1 1,9 dCi 75 kW 102 cp 2001, Break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yomarius
post 26 Dec 2010, 01:23
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 8 July 10
From: Bucuresti




in noaptea asta, venind de la Sinaia spre Ploiesti mi s-a taiat brusc alimentarea cu carburant, cu un usor zvac al masinii, si s-au aprins cei doi martori STOP.

initial am banuit cureaua de distributie rupta, era ok. apoi pompa de motorina, dar din ce am reusit sa controlez, se pare ca nu primeste curent.

acum ma uit aici si vad de pompa de joasa presiune...


--------------------
Kia Sorento 2007 2,5 CRDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
paul paunescu
post 26 Dec 2010, 10:48
Post #59


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 6 September 09




salut ,si eu am avut probleme cu pompa de motorina de joasa presiune[pompa de transfer] ,am schimbat-o la 255000km, am pus una marca,,ERA''pret 310lei si merge perfect,am taiat pompa veche si am constatat ca era infundata cu ceva substanta rosie cao pilitura fina .inainte sa montez pompa noua am scos toata motorina afara din rezervor prin capacul de sub bancheta si am sters[ prin orificiul de la plutitor]rezervorul .era pilitura si pe peretii rezervorului.dar vreau sa va spun ca nu are nicio legatura stilul de condus cu pompa de transfer. Apropoo inainte sa m-a lase pompa de transfer am auzit un zgomot in partea dreapta jos [unde e fixata pompa]un fel de zumzait continuu chiar si dupa ce porneam .deci a fost inainte un avertisment dar l-am ignorat.bafta . smile.gif


--------------------
renault megane clasic 1.9dci 2001 break
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
yomarius
post 26 Dec 2010, 13:14
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 8 July 10
From: Bucuresti




In cazul meu nu a fost vorba de niciun sunet ciudat, niciun avertisment. Pur si simplu s-a taiat alimentarea, s-a oprit motorul si bordul s-a facut pom de craciun.

Un alt lucru dubios e ca, in unele cazuri cand pun contactul, martorul stop-injectie se aprinde, se stinge si apoi se aprinde din nou, de aceea ma gandesc si pe la un scurt undeva.



--------------------
Kia Sorento 2007 2,5 CRDI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 31st July 2025 - 01:07
Dacia