Dacia Duster, ph2
![]() ![]() ![]() |
Dacia Duster, ph2
VladSoare |
![]()
Post
#541
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
|
||
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|||
diesel_power |
![]()
Post
#542
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Se poate modifica softul din ECU de injectie pentru a se comporta similar ca un motor cu acceleratie prin cablu. Bineinteles, nu de la Gigi din colt care face chiptuning dupa ureche, ci la cineva care chiar se pricepe. Sau cu ajutorul cuiva care lucreaza in uzina si are acces la harti de ECU facute de Renault si orientate catre performanta.
This post has been edited by diesel_power: 14 Jan 2015, 13:10 |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#543
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Ar fi super.
![]() Dar nu știu unde să mă duc pentru așa ceva. Cunoști pe cineva care ar ști s-o facă? |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#544
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(diesel_power @ 14 Jan 2015, 12:09) Se poate modifica softul din ECU de injectie pentru a se comporta similar ca un motor cu acceleratie prin cablu. Bineinteles, nu de la Gigi din colt care face chiptuning dupa ureche, ci la cineva care chiar se pricepe. ce sfaturi de coltul straziiQUOTE(VladSoare @ 13 Jan 2015, 16:06) Accelerația electronică e o mare porcărie, dar te obișnuiești cu ea pînă la urmă. Din cauza acestei mizerii de accelerație, se simte o diferență clară între acest motor pe Duster și același motor pe Logan, în favoarea Loganului. Sora mea are un MCV cu același motor, dar cu accelerația pe cablu, și răspunde mult mai bine. asta-i post de bulade dragul discutiei, te-ai intrebat vreodata ce contine corpul clapeta pentru cele cu cablu? din curiozitate te-ai uitat sa vezi cate mufe intra in el si ce fac fiecare? cum crezi tu ca la cele pe cablu stie ecu ce pozitie are clapeta? oare ce face acel potentiometru ce face (acceleratia aia electronica)? This post has been edited by IRONICK: 14 Jan 2015, 15:08 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#545
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Nu știu unde vrei să ajungi, dar știu că 1.6 16V de pe Duster și 1.6 16V de pe Sandero, ambele cu accelerație electronică, răspund cu totul altfel decît 1.6 16V de pe Logan MCV cu accelerația pe cablu. E o diferență imensă. Am condus ambele variante și nu există comparație între ele. Alea electronice au o întîrziere foarte clară, mai ales la turații mici și medii.
Vrei să spui că ambele răspund în realitate perfect identic, și că diferența e numai în imaginația mea? QUOTE(IRONICK @ 14 Jan 2015, 15:01) Nu știe. N-are habar de poziția clapetei. Știe ce volum de aer intră în motor și reglează injecția benzinei în funcție de el. This post has been edited by VladSoare: 14 Jan 2015, 16:04 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#546
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
ambele tipuri de motoare au aceeasi norma euro?
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#547
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
in corpul clapeta exista un potentiometru care este rotit de pedala, este pe acelasi ax cu "moneda" care regleaza debitul de aer
14 Jan 2015, 15:29: QUOTE(b76bgaarh @ 14 Jan 2015, 15:27) eee, deja il bagi in ceataThis post has been edited by IRONICK: 14 Jan 2015, 16:29 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#548
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(b76bgaarh @ 14 Jan 2015, 16:27) Nu. Evident, întîrzierea are de-a face și cu norma euro, nu mă îndoiesc de asta. În orice caz, indiferent care ar fi cauza, un lucru este cert: 1.6 16V de pe Duster răspunde la accelerație mult mai lent decît 1.6 16V-urile din generația anterioară. Pînă la urmă asta voiam să spun. Vali a întrebat cum se compară cu 1.6 16V-ul clasic de pe MCV. Răspuns - se compară prost (cel puțin la început, pînă te obișnuiești). Din ce motiv, asta contează mai puțin. This post has been edited by VladSoare: 14 Jan 2015, 16:58 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#549
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
da, pentru ca este duster, pentru ca este mai lent, pentru ca automobile
This post has been edited by IRONICK: 14 Jan 2015, 17:38 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
andri1940 |
![]()
Post
#550
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.741 Joined: 23 March 08 From: Pitesti ![]() |
Clapeta pe cablu are acel potentiometru (senzor TPS) tocmai pentru ca ECU sa stie gradul de deschidere al clapetei pentru a regla avansul la aprindere, de exemplu.
Clapeta electronica raspunde la fel cu cea mecanica aproape, daca norma Euro este aceeasi. Intarzierea dintre Duster Euro5 si Logan Euro4 cu acelasi motor tocmai de la softul ECU vine. This post has been edited by andri1940: 14 Jan 2015, 17:43 Attached thumbnail(s) 100_8274.JPG ( Size: 238.09k ) Number of downloads: 711 100_8280.JPG ( Size: 262.3k ) Number of downloads: 717 |
--------------------
Renault
Laguna 2 1.8 16v
Dynamique 2002
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#551
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
tps este throttle position sensor
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#552
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 14 Jan 2015, 16:01) de dragul discutiei, te-ai intrebat vreodata ce contine corpul clapeta pentru cele cu cablu? din curiozitate te-ai uitat sa vezi cate mufe intra in el si ce fac fiecare? cum crezi tu ca la cele pe cablu stie ecu ce pozitie are clapeta? oare ce face acel potentiometru ce face (acceleratia aia electronica)? Colegul Vlad intelege prin acceleratie electronica ca e acceleratie DBW (Drive By Wire), aici explica destul de clar fenomenul: "Răspunde mai greu. Pe cablu, cînd o calci se deschide brusc clapeta de aer. Calculatorul e obligat să îmbogățească urgent amestecul, ca să nu dai în nas. Cu aia electronică, cînd o calci se mișcă un potențiometru. Calculatorul vede că vrei să accelerezi și începe să deschidă clapeta de aer treptat, astfel încît să păstreze permanent un amestec optim din punct de vedere al consumului și poluării. Cu una deschizi brusc clapeta de aer acolo unde vrei tu. Cu alta îi spui calculatorului cît de mult ai vrea s-o deschidă, iar el zice "bine boss, se face, așteaptă un pic". În practică, după ce te-ai obișnuit cu ea și știi cum răspunde, ajungi s-o controlezi foarte bine. Eu acum o cunosc bine și nu mă mai deranjează deloc, nici nu-mi mai dau seama. Dar la început e tare enervant, ai senzația că apeși pedala azi și ea accelerează mîine." In esenta asta se intampla in realitate, numai in grupul VAG daca ne gandim toate benzinarele dupa 2000 aspirate euro 4 sufera de aceasta intarziere. Acuma probabil colegu nu stie ca si clapetele actionate de cablu si cele DBW au potentiometru de pozitie (dublu pt. verificarea de catre ECU a aparitiei defectelor, la fel are si pedala DBW). Oricum aerul nu e masurat de clapeta ci de senzori MAP (in combinatie cu un senzor de temp.) sau MAF, asta cel putin de la euro4 incoace. Clapeta e o poarta care doar lasa sa treaca aerul iar potentiometrul de pe ea indica doar unghiul de deschidere, insa aerul trece in functie de absortia-turatia motorului, si ECU are nevoie de feedback constant de la senzorii MAP si MAF sa stie exact cat aer intra in cilindrii, de aceea el face deschideri progresive ale clapetei in scopul mentinerii amestecului optim cat mai bine si a arderii complete. In viata reala controlul SI al aerului de catre ECU prin clapetele DBW tempereaza motoarele moderne si prin software orientat spre ecologie dar aici depinde mult si de tipologia motorului (8v, 16v, admisie variabila din galerie si/sau axa, injectie directa sau nu, turbo, si lista de tehnologii si combinatii poate continua). Oricum e clar ca la DBW ECU deschide clapeta doar cat considera ca e un amestec optim in relatie cu turatia si sarcina, pe cand la cele pe cablu e alt feeling, ECU fiind fortat sa livreze cantitatea de benzina echivalenta aerului dat de sofer nu de ECU. Probabil ca nici la WOT (Wide Open Throttle) clapetele DBW nu se vor deschide complet la turatii mici, tocmai pentru optimizarea amestecului, si fara sa mai discutam acum si de detonatii. This post has been edited by danciusergiu84: 14 Jan 2015, 19:47 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#553
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
In realitate si viata reala o clapeta motorizata se poate deschide mai repdede decat o clapeta actionata pe cablu.
Multe prescurtari degeaba in tot postul ala. Can-can de dragul discutiei. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Markos |
![]()
Post
#554
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Mie mi-a plăcut, pare documentat.
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#555
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(danciusergiu84 @ 14 Jan 2015, 19:42) Oricum e clar ca la DBW ECU deschide clapeta doar cat considera ca e un amestec optim in relatie cu turatia si sarcina, pe cand la cele pe cablu e alt feeling, ECU fiind fortat sa livreze cantitatea de benzina echivalenta aerului dat de sofer nu de ECU. Exact. Asta voiam să zic. ![]() QUOTE(IRONICK @ 14 Jan 2015, 20:09) In realitate si viata reala o clapeta motorizata se poate deschide mai repdede decat o clapeta actionata pe cablu. Mai repede, nu cred. În cel mai bun caz se poate deschide la fel de repede. ![]() În orice caz, problema nu este dacă se poate deschide repede, ci dacă într-adevăr o și face în realitate. This post has been edited by VladSoare: 15 Jan 2015, 10:05 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
vallixx |
![]()
Post
#556
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Evident ca nu o face, de aia imi place mie controlul mecanic si nu electronic, asupra diverselor sisteme.
Ca daca am nevoie sa o calc brusc ca sa speculez un loc liber in trafic sau ceva de genul ala, am nevoie de tot ce-mi poate da tehnic masina. Nu am nevoie de un creier electronic care sa imi zica "Koae, tu vrei sa accelerzi brusc dar vezi tu, asta polueaza. Eu ca un bun prieten al mediului, iti "temperez" un pic "pornirile agresive" ![]() Problema e ca in secunda aia cand am nevoie de acceleratie, personal mi se cam rupe de ecologie. Daca vreau sa fiu ecologist, merg pe jos Si e si mai ieftin si mai putin poluant. Daca am dat o caruta de bani pe o masina care in esenta arde benzina, imi asum ca ecologia la mine e pe planul 2. Si oricum, accelerarea aia brusca dar pe perioada scurta polueaza mult mai putin decat mersul pe autostrada constant in 4000 de ture....... This post has been edited by vallixx: 15 Jan 2015, 10:40 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
IRONICK |
![]()
Post
#557
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 15 Jan 2015, 08:58) Exact. Asta voiam să zic. ![]() Mai repede, nu cred. În cel mai bun caz se poate deschide la fel de repede. ![]() În orice caz, problema nu este dacă se poate deschide repede, ci dacă într-adevăr o și face în realitate. din cauza asta unii isi cumpara duster si altii masini invata si tu ce poate face un motor pas cu pas |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
corbex |
![]()
Post
#558
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#559
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(vallixx @ 15 Jan 2015, 09:) Nu am nevoie de un creier electronic care sa imi zica "Koae, tu vrei sa accelerzi brusc dar vezi tu, asta polueaza. Eu ca un bun prieten al mediului, iti "temperez" un pic "pornirile agresive" ![]() asa se spunea si despre abs ca nu este bun, se poate face din picior de cutie automata, ca nu esti sofer daca nu schimbi treptele de mana etc... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
kum |
![]()
Post
#560
|
![]() Banat Group: Banned Posts: 2.408 Joined: 19 January 05 From: Galati ![]() |
|
--------------------
Laguna
2.0T
2006
- GL-15-... Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#561
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 15 Jan 2015, 11:37) asa se spunea si despre abs ca nu este bun, se poate face din picior de cutie automata, ca nu esti sofer daca nu schimbi treptele de mana etc... Ce-are sula cu prefectura? ![]() ABS-ul și cutia automată te ajută, lucrează pentru tine. Accelerația leneșă te încurcă, lucrează pentru Fram ursul polar și împotriva ta. This post has been edited by VladSoare: 15 Jan 2015, 12:16 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#562
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
daca intelegi bine, daca nu la fel
reactie rapida la apsarea pedalei exista, dar nu la masinile de volum cu motoare mici This post has been edited by IRONICK: 15 Jan 2015, 12:34 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#563
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Păi ce volum, că și la Sandero reacționează la fel de lent, iar aia numai mașină de volum nu e.
|
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
vallixx |
![]()
Post
#564
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 15 Jan 2015, 12:34) daca intelegi bine, daca nu la fel reactie rapida la apsarea pedalei exista, dar nu la masinile de volum cu motoare mici Deja ori nu intelegi, ori te faci ca nu intelegi. Vald nu a zis ca motoarele nu au reactie rapida. Intamplator lucrez cu motoare steppere zilnic si stiu ce pot face. Problema era ca motoarele nu sunt lasate sa lucreze repede, nu ca nu ar fi capabile sa o faca. In plus, vorbim de acelasi motor: 1.6 16V Intr-un caz e ceva mai lenes la accelerare din cauza electronicii, in alt caz e mai sprinten datorita comenzii mecanice. Deci reactia rapida a motorului pas cu pas.....este restrictionata......pentru ca ...Euro5. Si daca vrei sa o dam in diverse, ABS-ul este bun, insa cand ai franat si a intrat ABS-ul, iti creste un pic distanta de franare. ABS-ul iti reda controlul directiei daca ai franat pan' la capat, nu-ti scurteaza distanta de franare. Daca din pedala nu franezi la limita, poti sa nu blochezi rotile si sa ai controul directiei chiar si la o franare puternica. Doar ca reactia umana de panica la o urgenta te face sa franezi instinctiv pana la podea. Idem si cu cutia automata. Sunt situatii cand te ajuta si sunt situatii in care te incurca. Asta nu inseamna ca nu e utila sau ca nu esti sofer daca preferi automata. E adevarat ca un sofer de manuala va putea conduce cu usurinta si o automata, in cel mai rau caz la inceput iti trage niste frane cu stangul de te scoate prin parbriz ![]() Invers e ceva mai complicat. This post has been edited by vallixx: 15 Jan 2015, 12:59 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
IRONICK |
![]()
Post
#565
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
vallixx |
![]()
Post
#566
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc!
![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
argon |
![]()
Post
#567
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 14 Jan 2015, 10:44) Păi tocmai asta e, că un Duster 4x2 e doar un Logan umflat și nimic mai mult. Nu aduce nimic în plus, în afară de o gardă la sol un pic mai mare. Dacă vreau să-l conduc doar pe asfalt, atunci îmi iau Logan și ies mult mai bine. Pe acelasi principiu ca si Captur vs Clio. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
novio |
![]()
Post
#568
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 13 November 05 From: ... din anticul Aegyssus. ![]() |
Duster 2 in viziunea celor de la Auto Plus: http://news.autoplus.fr/news/1490531/Auto-...UV-Dacia-Duster
Attached thumbnail(s) Duster_2.jpg ( Size: 85.46k ) Number of downloads: 593 |
--------------------
RENAULT
Kadjar
Black Edition/2022
- TL-25-***
|
|
partner |
![]()
Post
#569
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 433 Joined: 20 June 13 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(VladSoare @ 13 Jan 2015, 17:06) Al meu e 4x4. Sincer, nu prea văd rostul unui Duster 4x2. Nu știu, poate că o fi vreo logică pe undeva, doar că mie îmi scapă. ![]() QUOTE(argon @ 13 Jan 2015, 21:29) De ce nu vezi rostul? E doar un Logan pe dinauntru, mai inaltat putin, pentru asfalt cum se descurca restul Loganelor, se descurca si Dusterul 4x2. Cred ca e mai sigur, in caz de accident, sa te afli intr-un Duster 4x2. Daca as fi pus sa aleg intre Logan si Duster 4x2 pentru un drum Constanta - Arad, as opta pentru Duster. |
--------------------
Renault
Captur
2013 / TCe120 EDC
|
|
psychoo |
![]()
Post
#570
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.682 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Nu stiam ca Duster are mai multe stele decat Logan...
|
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 09:49 |