Circulare aer si eficienta aeroterma, aer conditionat sau caldura
![]() ![]() ![]() |
Circulare aer si eficienta aeroterma, aer conditionat sau caldura
bogdan_slz |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Mai ce sa iti zic eu ... faza aia cu trecutul aerului prin grilajele alea desi ele sunt inchise ... asa e si la mine dar trece foarte putin ... nu e deranjant deloc.
Cat despre aer conditionat ... eu am circulat cu el cu 5 persoane in masina nu mi s-a parut nimic nasol tare, adica am urcat dealuri lejer, am mers cu 130-140km/h lejer ... Cum adica AC la prima treapta nu facea fata ? |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
rttt_gia |
![]()
Post
#3
|
![]() ExRenoAR Group: Members Posts: 488 Joined: 21 February 05 From: Bucuresti ![]() |
cred ca se refera la prima treapta de intensitate a AC-ului. la fel e si la mine, nu se simte nimic
|
--------------------
Kia
Cee'd
1.6 L
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Aeratoarele centrale primesc intotdeauna ceva aer (mai mult sau mai putin, totusi), indiferent de pozitia selectorului. Daca vrei sa nu vina nimic prin ele, trebuie sa le inchizi.
Pierderea de putere cu A/C-ul pornit e foarte mica, aproape neglijabila. In nici un caz n-ar trebui sa se "simta rau de tot" sau "sa-si piarda vlaga". Aia se intimpla la Matiz si Tico, insa la Symbolul meu eu nici nu-mi dau seama cind porneste compresorul si cind se opreste. Dar depinde si de felul in care-l conduci. ![]() Cind esti cu pedala la podea, compresorul se decupleaza. Deci daca o calci la podea si simti ca totusi nu trage bine, inseamna ca nu e de la A/C. Chestia cu treapta I a ventilatorului am observat-o si eu. Treapta I face fata doar atunci cind nu e prea cald afara. Sint insa cazuri (si chiar foarte dese) in care mi se pare ca treapta I e prea slaba (nu raceste destul), in timp ce treapta a II-a e prea puternica (raceste prea tare). In astfel de cazuri, fac o smecherie: folosesc treapta a II-a, las A/C-ul pornit, dar temperatura n-o pun pe rece (punctul albastru), ci cu vreo doua punctulete mai sus. Merge super. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#5
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Acum am inteles si eu la ce trepte de AC faceati referinta ... Vlad sunt perfect de acord cu tine ... la mine e idem.
Bogdan_Clio poate ca ai alta problema. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
bogdan_slz |
![]()
Post
#6
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
Va multumesc pentru raspunsuri! Astazi am incercat sa folosesc treapta aIIa de la AC cu temperatura lasata mai sus si merge mai bine aerul...Nu cred ca am vreo problema la motor pentru ca pierderea de putere de care vorbesc se simte doar cand e AC-ul pornit si doar la plecarea de pe loc...In rest urca usor in viteza! Cred ca dupa ce o sa trec de 3000 de km si masina o sa-si mai dea drumul se va rezolva de la sine! Alta chestie care ma deranjeaza e ambreiajul, dar am vazut ca mai toate lumea are problema asta! E cam smucit la plecarea de pe loc si pedala nu merge chiar asa lejer...Poata si asta se va rezolva dupa un numar de kilometri.
|
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#7
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Si prietena mea spune aceelasi lucru despre ambreiaj ... inseamna ca ceva ceva este
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Toto - BOD |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 556 Joined: 18 January 05 From: Craiova ![]() |
Problema cu pierderea de 'vlaga' in momentul actionarii ACului este la multe masini... in momentul in care se cupleaza la motor e normal sa piarda din putere, creste consumul... De obicei se simte la benzina de 95... am simtit si eu ca o apasare pe pedala... Se rezolva cu benzina 99+ (V Power sau Super 100), nu se mai simte nici o diferenta la cuplarea aerului, nici la drum drept, nici la urcare...!
|
--------------------
Renault
Clio
- BOD
2003
|
|
bogdan_slz |
![]() ![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
Probabil ca ai dreptate! Eu bun benzina de 95...Pana nu demult puneam si eu de 98 de la Mol si chiar Super 100 de la OMV dar prefer sa se simta AC-ul cand il cuplez decat sa se simta portofelul gol!
|
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|
premiumfaraplumb |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 24 November 04 ![]() |
si la mine iese aer prin aerisiri cand este pe 0
cu aeru conditionat... nu prea i-am dat drumul ca sunt cam chitros si nu este asa de cald afara, prefer sa deschid geamul, asa ma mai observa si fetele si se aude si muzica ![]() |
--------------------
DACIA
1988 DACIA DELTA
- B-20-EEG
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#11
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Haide premiumfaraplumb ... chiar asa ?
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
kibagami |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 24 March 05 From: craiova ![]() |
[QUOTE] Problema cu pierderea de 'vlaga' in momentul actionarii ACului este la multe masini... in momentul in care se cupleaza la motor e normal sa piarda din putere,
In momentul placari de pe loc mai sportiv sau si in timpul mersului la o acceleratie brusca calculatorul de injectie decupleaza AC ca sa nu piarda din putere , intradevar la mers normal ia ceva din putere. |
--------------------
Renault
Megane
1.9 dci 2002
|
|
itharangus |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
La Dciul meu nu se simte nici o "pierdere de vlaga" la pornirea AC.
Intr-adevar ACul aerul de afara nu se simte ca la recirculare (debitul e mai mic in primul caz). ACul merge multumitor (se simte bine si in spate, chiar daca mai slab). In schimb la Matiz AC-ul a mult mai eficient la un spatiu interior asemanator... |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#14
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Eu zic ca Matizul este mult mai mic in interior decat un Clio Symbol nu crezi ? La mine aerul merge pot spune eu pana acum perfect ... cand e foarte cald la rece maxim viteza doi recirculare ... iar cand nu e foarte cald viteza 1 recirculare rece full sau viteza 2 recirculare cald prima a doua bulina.
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
itharangus |
![]()
Post
#15
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Parerea mea este ca in interior Matiz are cel putin acelasi spatiu ca si Clio (fara a socoti portbagajul...).
Oricum masinile au aceeasi clasa... Doar motoarele difera... Eu am in dotare si un Matiz (de fapt nevasta mea) si pot sa iti spun ca e spatios, mai mult, nu ating cu capul tavanul ca la Clio in spate... Ca latime Matizul a mai mic (dar si usile sunt mai plate ca la Clio). |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
cmandrei |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@itharangus
Matiz-ul are la interior cel putin aceelasi spatiu ca un Clio Symbol !?!?!?!? eu ma apuc si masor cum stiu eu mai bine ca asa ceva nu cred sa dai cu paru ![]() This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 13:18 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Raspund in doua vorbe "ies clus". Matizul este mai mic decat Symbolul, poate se apropie ca volum de Bicorp care pare mai mic.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
itharangus |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Nu te mai chinui cu masuratul (vezi la www.renault.ro si www.daewoo.ro dimensiunile exterioare ale acestor masini). Iata diferenta (h/l/L):
Clio Symbol: 1417/1639/4171; la Bicorp: ar fi 1437/1670/3811; Daewoo Matiz (tot un fel de Bicorp): 1485/1495/3495; mai pune ca botul la Clio e mai mare ca la Matiz, la fel si portbagajul (chiar si la Clio bicorp); deci vezi o mare diferenta la spatiul interior ? Eu unul nu. Eu iti respect parerea, dar astea sunt cifre date de dealeri... |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Matizul fata de Bicorp e mai inalt cu aproape 5 cm dar mai ingust cu 17,5 cm si mai scurt cu 31,6 cm. Oricat ar fi botul de lung (ca doar nu-i de mertan) si usile de "umflate" tot e mai mic, nu mult, da e.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
cmandrei |
![]()
Post
#20
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Nu stiu ce sa mai spun ... eu stiu una si buna ... 5 oameni in Symbol incap mai bine decat 5 oameni in Matiz ... iar chestia cu aerul conditionat mai bun la matiz ... tocmai ca e spatiul mai mic si deci se raceste/incalzeste mai usor ...
Multumesc pentru intelegere itharangus |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
itharangus |
![]()
Post
#21
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Deci concluzia ar fi: Clio are spatiu interior mai mare dar diferenta fata de Matiz nu e asa de mare.
|
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
bogdan_slz |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 18 June 04 ![]() |
La inceputul postului spuneam ca se simte cand pornesc AC-ul, ca motorul isi pierde din vlaga...Intre timp am schimbat benzina, am pus tot de 95 dar de la Mol! Rezultatul este incurajator...Nu se mai simte nimic cand merge aerul!
|
--------------------
Renault
Clio III
1.6 16v
|
|
eddie33 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 587 Joined: 25 April 05 From: Bucuresti ![]() |
La motorizarea pe care o am,DCI 80 C.P.,nu se simte a/c automat deloc la turatia masinii.
|
--------------------
Renault
Clio Extreme
2004-DCI 80C.P.
|
|
Dem |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Domnilor am o intrebare de sezon legata de functionaea AC-ului. Se stie ca acesta duce la un consum mai mare de carburant prin utilizarea energiei mecanice a arborelui la antrenarea compresorului. deci:
I: consumul de carburant difera functie de treapta de "frig" folosita pe butonul de reglare rece-cald, daca ma zgircesc la un frig mai moderat cistig ceva la consum? are vreo legatura consumul cu treapta la ventilator? |
-------------------- Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#25
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Din cate stiu eu daca dai mai putin rece de la buton (cel cu albastru si rosu) cand ai AC-ul pornit nu e nici o treaba ... acolo doar baga pe langa aerul rece si ceva aer cald ca sa nu mai fie asa rece ... astfel ca nu are nimic cu consum dupa parerea mea.
Probabil ca o treapa mai mica pentru ventilator iti da un castig la consum dar cred ca este atat de mic incat nu are nici un farmec. Dar care e problema exacta ? iti consuma exagerat de foarte mult daca mergi cu AC-ul pornit ??? |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Dem |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 20 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Da e vorba de consum dar si de solicitarea motorului la drum lung pe autostrada sa zicem la 3500-4000 rot/min (130-140 km/h) bagi si AC-ul ca e cald e vorba de menajare. esti undeva pe serpentine in panta gafaie motorul e f. cald afara AC-ul il omoara. Una e sa mearga pe maxim alta pe mediu-minim. nu ma pricep de-aia intreb.
La ventilatie care e pe electric nu cred ca influenteaza consumul de carburant. un consum mai mare electric e sustinut de baterie si alternator care oricum functioneaza. La reglajul de frig AC cred insa ca se umbla la functionarea compresorului. Si acasa la AC-ul din camera una consuma daca-l pui pe 22 grd si alta pe 16. ar fi logic. eu nu cred ca butornul ala iti amesteca aerul f. rece produs de compresor cu cel cald de afara ca sa ai un rece moderat. ar fi stupid. |
-------------------- Clio Symbol 1,5dCI
bleumarin, full options, Sept. 2003 |
|
cmandrei |
![]()
Post
#27
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Dem ce sa zic ... eu asa stiu ...
Dar la aia cu curentu' chiar nu cred ca ai dreptate ... ia stai tu cu masina la relanti si aprinde faza lunga proiectoarele ventilatorul pe maxim radio si ce becuri mai ai ... ia vezi iti creste singura putin turatia de relanti ? eu cred ca da => consuma mai mare Nici eu nu ma pricep foarte mult la aer conditionat dar stiu una si buna ca la A/C-ul manual (ma refer aici la cel care nu are afisaj electronic sa-i setezi temperatura in grade celsius ci doar butonul cu albastru/rosu) miscarea butonul nu are nici o treaba cu compresorul ... doar baga aer cald pe langa cel rece si astfel il face sa nu mai fie asa rece ... Daca nu am dreptate asta este ... ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
cmandrei |
![]()
Post
#28
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Dem ... uite aici ceva ... http://www.reno.ro/index.php?showtopic=40035&st=0entry10032
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
VladSoare |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Aerul conditionat nu merge in trepte. Ori merge, ori sta. Una din doua.
In bord exista doua "radiatoare": vaporizatorul de A/C si caloriferul. Vaporizatorul este plin cu freon in stare gazoasa, foarte rece, iar caloriferul este plin cu antigel fierbinte. Aerul care vine de afara trece prin vaporizator, unde se raceste si se usuca. Apoi, in functie de pozitia butonului de reglaj, poate sa treaca prin calorifer (in diverse proportii) sau pe linga el. Deci: indiferent daca tii butonul de reglaj pe cald sau pe rece, A/C-ul consuma la fel de multa energie. Instalatia de A/C are doar rolul de a raci freonul care trece prin vaporizator. Ea nu are habar de cit de repede trece aerul de afara prin celulele vaporizatorului. Ea are ciclul ei, pe care il repeta identic, la infinit. Ca tu dai ventilatorul pe pozitia 1 sau 4, nu o intereseaza. Deci consumul nu depinde direct de viteza ventilatorului. Am zis "direct". El depinde indirect, in masura in care orice consumator electric duce la un consum sporit de benzina. Energia electrica pe care o da alternatorul trebuie sa vina de undeva, nu? Tocmai din benzina vine. Cu cit tragi mai mult curent din alternator, cu atit mai mare este rezistenta opusa de acesta la invirtire. Motorul trage mai usor alternatorul atunci cind n-ai nici un consumator pornit decit atunci cind ai multi consumatori mari porniti. Diferenta este totusi destul de mica. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
vali79m |
![]()
Post
#30
|
![]() No. 620 Group: Members Posts: 509 Joined: 5 April 05 From: Titan-Salajan ![]() |
daca AC-ul raceste doar freonul, atunci de ce si motorul indirefent ca afara sunt 40 grade el tot rece sta?...acul sta undeva pe la jumate!
![]() |
--------------------
Clio
Symbol
2005 dci-80 cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 17:57 |