Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Circulare aer si eficienta aeroterma, aer conditionat sau caldura

itharangus
post 12 Jul 2005, 12:31
Post #31


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Motorul nu e rece, e chiar fierbinte (pe la 80 de grade). Motorul are instalatia lui de racire, lichidul de racire fiind antrenat de o pompa pusa in miscare de motorul masinii.
Ii dau dreptate lui Vlad Soare: foarte putin castigi din manvrarea rozetei de reglaj A/C (pe orice pozitie ar fi instalatia merge, freonul se pune in miscare ca sa "fabrice" aer racoros, diferenta ar fi la cat de repede se invarte ventilatorul care iti aduce acest aer).
Parerea mea ca mai ales la Diesel, nu trebuie sa te ingrijoreze consumul suplimentar daca folosesti AC (intrucat cuplul e mult mai mare ca la benzina, si in general consumul la dCI e sensibil mai mic in general).


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 12 Jul 2005, 12:41
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Ba nu e fierbinte. Cel putin eu asa zic. Zic asa pentru ca de ex am vazut la solenze, supernove etc, pe benzina, ca dupa un drum de sa zicem juma de ora prin oras dupa ce opresc masina ventilatorul ala din fata continua sa mearga pana scade temperatura sub un anumit prag probabil. Ei bine la mine indiferent cat de mult merg nu se intampla asta. Iar pana ajunge acul ala la jumate dureaza poate si 20 min, chiar si vara cand e cald, si asta prin oras. De aia eu nu cred ca are 80 grade. O avea peste 50 dar nici 80.

Eu ma gandeam asa: daca la mine nu ramane pornit ventilatorul si as avea 80 grade la aia pe benzina (caz concret supernova) cat grade or fi?


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 12 Jul 2005, 12:45
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Eu unul nu te-as sfatui sa deschizi capacul de la lichidul de racire dupa un drum chiar si scurt, vara, prin oras, pentru ca se va lasa cu opariri; lui Vlad Soare i-as aduce o singura rectificare: la AC se poate folosi freon sau alt gaz (mai ecologic).


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electriczbif
post 12 Jul 2005, 13:10
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 23 May 04
From: Cluj




Dupa parerea mea, timpul de functionare a A/C-ului depinde totusi de viteza ventilatorului de habitaclu, indirect, in felul urmator:
Evaporatorul are un termostat care impiedica racirea acestuia sub o anumita limita, pt. a impiedica formarea ghetii. Acest termostat provoaca deconectarea periodica a compresorului in functie de temperatura evaporatorului. Ei, daca de ex. afara sunt 32 grade, evaporatorul se va incalzi mult mai repede daca ventilatorul functioneaza pe turatia maxima decat pe cea minima, si ca urmare compresorul va lucra proportional mult mai mult timp, deci consumul va creste. (nu e totuna daca prin evaporator trec 1 sau 4 metri cubi de aer pe ora (valori alese absolut arbitrar) de aer incalzit la 32 grade). Asta bineinteles se va reflecta intr-o temperatura mai scazuta in habitaclu, deci nimic nu se pierde, totul se transforma wink.gif


--------------------
Renault Megane II Sedan 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
venom
post 12 Jul 2005, 13:13
Post #35


Membru


Group: Banned
Posts: 186
Joined: 28 January 05
From: Bucuresti




corect...si exact. cresterea consumului (si implicit scaderea puterii) e legata de pornirea/oprirea compresorului iar acesta porneste mai des daca temperatura exterioara e mai ridicata.


--------------------
>>>>>speed is the essence! >>>>>
Clio Simbol 1.4 16v full dec.2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 12 Jul 2005, 13:24
Post #36


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Corect, corect teorie valabila cand nu e foarte cald... insa de la vreo 25 -27 de grade in sus nu apuca compresorul sa se opreasca.


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
venom
post 12 Jul 2005, 13:41
Post #37


Membru


Group: Banned
Posts: 186
Joined: 28 January 05
From: Bucuresti




ieri erau 29 grade si se oprea...cam un minut dupa care pornea;ventilatorul pe pozitia doi, racirea la blana . Daca tii mana pe schimbatorul de viteze (cel putin asa e la mine) simti cand porneste (daca e liniste se si aude )


--------------------
>>>>>speed is the essence! >>>>>
Clio Simbol 1.4 16v full dec.2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 12 Jul 2005, 15:15
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stînga




QUOTE
la AC se poate folosi freon sau alt gaz (mai ecologic)

Corect, dar are un nume atit de urit, incit mi se incurca limba in gura cind incerc sa-l pronunt, iar cind il scriu imi da Windows-ul access violation. Se cheama R134a. biggrin.gif

In comparatie cu expresia "circuitul de R134a", "circuitul de freon" suna ca o poezie de Eminescu... biggrin.gif


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mbc
post 14 Jul 2005, 19:04
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 432
Joined: 1 July 05
From: BUCURESTI




R134a este tipul de freon folosit la instalatiile de climatizare auto.


--------------------
Renault / Dacia Clio / NOVA GT si GTi - B43HZK 2005, 1.5dci / 1999
clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mbc
post 14 Jul 2005, 19:11
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 432
Joined: 1 July 05
From: BUCURESTI




pt mandelu: la slz si snv, dupa ce ai oprit contactul, mai functioneaza ventilatorul pt racirea lichidului din radiator pt ca asa a fost conceputa instalatia electrica a masinii; nu are nici o importanta cat de crescuta este temperatura lichidului de racire. chiar nu ai constatat ca la batrina berlina este alt principiu, caz in care nu ai putut sa faci "constatarea" mai devreme?


--------------------
Renault / Dacia Clio / NOVA GT si GTi - B43HZK 2005, 1.5dci / 1999
clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 15 Jul 2005, 09:06
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




A pardon. Nu stiam. Mi-am zis si eu parerea. Speram ca am dedus bine. La berline am vazut ca nu e la fel, dar alea la ce tehnologie au in ele nu le-am luat in calcul de nici o culoare.

Se pare ca nu am dedus bine. sad.gif


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
idacian
post 15 Jul 2005, 09:50
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 7 June 05




Va salut ! Daca imi permiteti, nu cred ca poti face comparatie intre AC-ul de Matiz si cel de Clio. Am condus un Matiz inainte si acum un clio dci. La Matiz murea motorul instant si pot sa spun ca nu facea fata, la clio nu simt nici o scadere a cuplului. Este adevarat ca in treapat I nu se prea simte. Dar utilizati-l cu recirculare pana se face un pic rece in tr II sau III in fct de temperatura si apoi reduceri treapta si dati pe aport de aer proaspat.


--------------------
Renault Clio Symbol - B-57-HCS 2005, 1.5 dci
[FONT=Arial]Clio Symbol II 1.5dci 65cp, 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 15 Jul 2005, 13:01
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Nu stiu ce motor ai tu dar la mine cu 80 cp se simte. Trebuie turata mult mai mult cu 1-a si in depasiri la 90 cu a 5-a si cu AC e mult mai greu. Daca ii dau a 4-a, da, se duce usor. Adica in orice treapta sunt cand ii dau drumul se simte. Nu sa nu merite folosit dar nici sa zic ca nu se simte.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan condrea
post 1 Sep 2009, 09:44
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 8 August 09
From: Bucuresti




Ptr CMANDREI.
Am si eu o rugaminte la tine, am incercat sa-ti trimit un PM, dar nu pot, ptr ca nu am destule msj postate.
Am un renault clio symbol din 2000, 1,4 8v(cred, ptr ca tre sa-ti spun ca sunt afon) am o mare problema. cind dau drumul la aeroterma, imi baga aer im masina, dar nu cit ar trebui, ca sa intelegi mai bine, cit iti baga tie aer intre treptele 1 si 2, sa maxim pe treapta 2, mie de abia imi baga pe treapta 4, iar o alta problema pe care am observat-o, mi-m incarcat instalatia de A/C, si am observat ca pierde freon, prin locul in care este pus filtrul de polen, ai vazut ca prin acel loc trec conductele si intra intr-un fel de dreptunghi, si cred ca pe la acea imbinare pierde. ce pot sa fac ? TE ROG SA MA AJUTI SI PE MINE, ptr ca am observat ca esti mai priceput. Da-mi si mie un sfat ceva, sau indruma-ma, sa merg la cineva, sau sa ne intilnim pe undeva sa vezi despre ce este vorba, eu sunt din buc, stau in Ozana, sau daca vrei da-mi si mie un apel la unul din nr de tel
0767 063 169, sau 0724 380979. multumesc mult, si scuze ca am postat aici, dar chiar nu mai stiu ce sa fac


--------------------
renault clio symbol - B-82-EDC 2000. 1,4 8v. 55KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 1 Sep 2009, 11:22
Post #45


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Salut,
Eh mai stiu si eu una alta ca m-am lovit de ele sad.gif ...
Anyway hai sa o luam cu inceputul ... de unde stii ca pierzi freon prin acea zona ? de obicei, cand pare ca ventilarea nu se mai face "corect" ar putea fi doua cauze (mai ieftine): 1. filtrul de polen imbacsit 2. ventilarea este pe recirculare (cel putin asa e la mine).

+ la masinuta mea, mai veche fiind, ca sa raceasca ok pozitiile 3-4 (aeroterma) le utilizez frecvent (pentru cateva minute ce-i drept dar de acolo plec si apoi reduc la 2 si 1 dupa nevoie).

Daca intr-adevar pierzi freon prin acel loc trebuie sa mergi la un service specializat si sa-ti "lipeasca" conducta sau ce e defect - daca se poate ... din pacate nu stiu un service de acest gen dar putem cauta.

Nu e nici o problema, e bine ca ai postat, poate au avut si altii aceasta problema si te pot ajuta cu mai multe informatii.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan condrea
post 1 Sep 2009, 11:40
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 8 August 09
From: Bucuresti




si masinuta mea este mai veche, este din 2000, este ca cea din poza ta, doar ca nu am bara cu proiectoare, tu poti sa dai pe 1 sau pe 2, ptr ca la tine merge, dar daca eu dau pe 2, de abia se mai simte, iar pe 1 aproape de loc.
in probl cu freonul, am vazut ca scapa ptr ca cel care mi-a incarcat instalatia, a bagat si o solutie reflectorizanta, iar filtul de polen este schimbat de nici 150 km.
am inteles ca la aeroterma nu baga bine, ptr ca ori este o clapeta pe inchis, sau asa ceva, sau este vb despre o siguranta, dar eu degeaba desfac ptr ca oricum nu stiu unde sa ma uit, sau ce sa fac.
oricum, multumesc de raspuns, si sa ai o zi buna

1 Sep 2009, 11:41:
a si inca ceva, eu am farul cu un singur bec in el, iar clio al meu este modelul turcesc

This post has been edited by dan condrea: 1 Sep 2009, 11:41


--------------------
renault clio symbol - B-82-EDC 2000. 1,4 8v. 55KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 1 Sep 2009, 11:43
Post #47


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Am inteles acum ce ai spus.
Pe viteza 1 nici la mine nu se simte aproape deloc (e o adiere fooooaaaarte slaba, viteza 2 face ceva dar nu mare lucru ... de aceea ti-am spus ca folosesc 3 si 4 de cele mai multe ori ... iarna 3 garantat ca sa nu inghet.
Atunci ma interesez si eu de un service care lipeste tubulatura sau radiatoare de aluminiu ... mai greu e sa le scoti de acolo sad.gif ...
Daca aflu ceva revin, sau dau PM ... daca faci tu ceva pana atunci spune tu smile.gif

Nu nu ... toate sunt asamblate/facute in Turcia ... aia cu farul e doar o chestie de dotari la vremea lor 2000-2001 wink.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan condrea
post 1 Sep 2009, 11:44
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 8 August 09
From: Bucuresti




si pe un bandou scrie 1.4, iar pe celalalt scrie RNA, ceea ce eu nu stiu ce inseamna.
si tocmai ptr ca sunt afon in a-mi repara masina te rugasem daca se poate sa ne intilnim, sa vezi despre ce este vb, si daca se poate sa-mi spui ce este de facut, macr cu aeroterma.
merci, oricum, si o zi buna


--------------------
renault clio symbol - B-82-EDC 2000. 1,4 8v. 55KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 1 Sep 2009, 11:49
Post #49


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Nu e o problema sa ne intalnim sa vezi cum functioneaza la mine si ce diferente sunt sau pot sa fie la tine ... cat despre radiator/tubulatura ala trebuie lipit/reparat cumva ca altfel nu stiu sa se poata repara ... ok schimbarea, dar costurile cred ca sunt prea mari ... id-ul meu de yahoo il gasesti la profil, acelasi cu nick-ul smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan condrea
post 1 Sep 2009, 12:10
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 8 August 09
From: Bucuresti




si inca ceva, eu nu am un buton de recirculare a aerului


--------------------
renault clio symbol - B-82-EDC 2000. 1,4 8v. 55KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 1 Sep 2009, 14:03
Post #51


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Nici masinuta mea ... cele noi au asa ceva ... la mine butonul are vitezele 1,2,3,4 la stanga pentru aer de afara si vitezele 1,2,3,4 la dreapta pentru recirculare smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dan condrea
post 1 Sep 2009, 21:43
Post #52


Membru autentic


Group: Members
Posts: 309
Joined: 8 August 09
From: Bucuresti




asa este si la mine


--------------------
renault clio symbol - B-82-EDC 2000. 1,4 8v. 55KW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaistroe1979
post 3 Sep 2009, 11:05
Post #53


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 25 August 09




SI LA MINE CAND MERGE AC PARCA STAU PE LOC.E NASPA TARE DAR ASTA E .CATI BANI AM DAT ATATA FACE.A FOST NOUA.
ORICUM DACA ERA DCI ERA MAI BINE.AS SCHIMBA-O, DAR CU CINE..?


--------------------
renault clio symbol 1.4mpi 75 cp 05.2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 3 Sep 2009, 11:20
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




mihaistroe1979 citeste regulamentul si nu mai tipa la noi


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 3 Sep 2009, 17:22
Post #55


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(Relu11 @ 3 Sep 2009, 11:20)
mihaistroe1979 citeste regulamentul si nu mai tipa la noi
*


Exact, CAPS off man !


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
snake22
post 15 Dec 2010, 13:20
Post #56


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 22 December 08




Salut...de cand a venit frigul am sesizat o problema destul de enervanta.La treapta 4 pe aeroterma si caldura la maxim si se incalzeste cat de cat de abea dupa o jumatate de ora de mers prin bucuresti.termostatul este ok. ma gandeam ca ar putea sa fie infundata pe undeva instalatia prin care trage aer. mentionez ca temperatura este ridicata dar ca debit de aer este foarte slab in ciuda faptului ca ventilatorul trage in disperare dupa cum se aude...stie careva vreo solutie??


--------------------
Renault Clio symbol phase 1 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 15 Dec 2010, 13:26
Post #57


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Salut. Masina ta are montat filtru de habitaclu ? si daca are, cand a fost schimbat ultima data ?


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
snake22
post 15 Dec 2010, 13:30
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 22 December 08




da are.. si de abia l-am schimbat..maxim 1 luna


--------------------
Renault Clio symbol phase 1 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 15 Dec 2010, 13:44
Post #59


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Ok.
Inainte de a cauta defecte ... grila de langa parbriz, cea din partea soferului, langa stergator, prin care "trage" aerul e curata si fara gheata sau alte alea ?
La treapta 4 am observat si eu ca se incalzeste mai greu, de aceea nici nu o prea folosesc - scurt daca e ceva de dezaburit "rapid" in rest nu. Mai fa niste teste si pe viteza 3,2 si vezi ce si cum ... dupa ce esti sigur ca "traseul" pana la filtru e curat.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
snake22
post 15 Dec 2010, 15:22
Post #60


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 22 December 08




grila intr-adevar este curata...ma gandeam sa desfac tulumba de la radiator , acolo unde se pune filtrul de polen...poate o fi infundat...cine stie...


--------------------
Renault Clio symbol phase 1 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 09:48
Dacia