Circulare aer si eficienta aeroterma, aer conditionat sau caldura
![]() ![]() ![]() |
Circulare aer si eficienta aeroterma, aer conditionat sau caldura
itharangus |
![]()
Post
#31
|
||
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
|
||
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|||
mandelu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Ba nu e fierbinte. Cel putin eu asa zic. Zic asa pentru ca de ex am vazut la solenze, supernove etc, pe benzina, ca dupa un drum de sa zicem juma de ora prin oras dupa ce opresc masina ventilatorul ala din fata continua sa mearga pana scade temperatura sub un anumit prag probabil. Ei bine la mine indiferent cat de mult merg nu se intampla asta. Iar pana ajunge acul ala la jumate dureaza poate si 20 min, chiar si vara cand e cald, si asta prin oras. De aia eu nu cred ca are 80 grade. O avea peste 50 dar nici 80.
Eu ma gandeam asa: daca la mine nu ramane pornit ventilatorul si as avea 80 grade la aia pe benzina (caz concret supernova) cat grade or fi? |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
itharangus |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Eu unul nu te-as sfatui sa deschizi capacul de la lichidul de racire dupa un drum chiar si scurt, vara, prin oras, pentru ca se va lasa cu opariri; lui Vlad Soare i-as aduce o singura rectificare: la AC se poate folosi freon sau alt gaz (mai ecologic).
|
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
electriczbif |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 23 May 04 From: Cluj ![]() |
Dupa parerea mea, timpul de functionare a A/C-ului depinde totusi de viteza ventilatorului de habitaclu, indirect, in felul urmator:
Evaporatorul are un termostat care impiedica racirea acestuia sub o anumita limita, pt. a impiedica formarea ghetii. Acest termostat provoaca deconectarea periodica a compresorului in functie de temperatura evaporatorului. Ei, daca de ex. afara sunt 32 grade, evaporatorul se va incalzi mult mai repede daca ventilatorul functioneaza pe turatia maxima decat pe cea minima, si ca urmare compresorul va lucra proportional mult mai mult timp, deci consumul va creste. (nu e totuna daca prin evaporator trec 1 sau 4 metri cubi de aer pe ora (valori alese absolut arbitrar) de aer incalzit la 32 grade). Asta bineinteles se va reflecta intr-o temperatura mai scazuta in habitaclu, deci nimic nu se pierde, totul se transforma ![]() |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2003
|
|
venom |
![]()
Post
#35
|
Membru Group: Banned Posts: 186 Joined: 28 January 05 From: Bucuresti ![]() |
corect...si exact. cresterea consumului (si implicit scaderea puterii) e legata de pornirea/oprirea compresorului iar acesta porneste mai des daca temperatura exterioara e mai ridicata.
|
-------------------- >>>>>speed is the essence! >>>>>
Clio Simbol 1.4 16v full dec.2004 |
|
itharangus |
![]()
Post
#36
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Corect, corect teorie valabila cand nu e foarte cald... insa de la vreo 25 -27 de grade in sus nu apuca compresorul sa se opreasca.
|
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
venom |
![]()
Post
#37
|
Membru Group: Banned Posts: 186 Joined: 28 January 05 From: Bucuresti ![]() |
ieri erau 29 grade si se oprea...cam un minut dupa care pornea;ventilatorul pe pozitia doi, racirea la blana . Daca tii mana pe schimbatorul de viteze (cel putin asa e la mine) simti cand porneste (daca e liniste se si aude )
|
-------------------- >>>>>speed is the essence! >>>>>
Clio Simbol 1.4 16v full dec.2004 |
|
VladSoare |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE la AC se poate folosi freon sau alt gaz (mai ecologic) Corect, dar are un nume atit de urit, incit mi se incurca limba in gura cind incerc sa-l pronunt, iar cind il scriu imi da Windows-ul access violation. Se cheama R134a. ![]() In comparatie cu expresia "circuitul de R134a", "circuitul de freon" suna ca o poezie de Eminescu... ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
mbc |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 1 July 05 From: BUCURESTI ![]() |
R134a este tipul de freon folosit la instalatiile de climatizare auto.
|
--------------------
Renault / Dacia
Clio / NOVA GT si GTi
- B43HZK
2005, 1.5dci / 1999 clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
|
|
mbc |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 1 July 05 From: BUCURESTI ![]() |
pt mandelu: la slz si snv, dupa ce ai oprit contactul, mai functioneaza ventilatorul pt racirea lichidului din radiator pt ca asa a fost conceputa instalatia electrica a masinii; nu are nici o importanta cat de crescuta este temperatura lichidului de racire. chiar nu ai constatat ca la batrina berlina este alt principiu, caz in care nu ai putut sa faci "constatarea" mai devreme?
|
--------------------
Renault / Dacia
Clio / NOVA GT si GTi
- B43HZK
2005, 1.5dci / 1999 clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
|
|
mandelu |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
A pardon. Nu stiam. Mi-am zis si eu parerea. Speram ca am dedus bine. La berline am vazut ca nu e la fel, dar alea la ce tehnologie au in ele nu le-am luat in calcul de nici o culoare.
Se pare ca nu am dedus bine. ![]() |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
idacian |
![]()
Post
#42
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 7 June 05 ![]() |
Va salut ! Daca imi permiteti, nu cred ca poti face comparatie intre AC-ul de Matiz si cel de Clio. Am condus un Matiz inainte si acum un clio dci. La Matiz murea motorul instant si pot sa spun ca nu facea fata, la clio nu simt nici o scadere a cuplului. Este adevarat ca in treapat I nu se prea simte. Dar utilizati-l cu recirculare pana se face un pic rece in tr II sau III in fct de temperatura si apoi reduceri treapta si dati pe aport de aer proaspat.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
- B-57-HCS
2005, 1.5 dci [FONT=Arial]Clio Symbol II 1.5dci 65cp, 2005
|
|
mandelu |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Nu stiu ce motor ai tu dar la mine cu 80 cp se simte. Trebuie turata mult mai mult cu 1-a si in depasiri la 90 cu a 5-a si cu AC e mult mai greu. Daca ii dau a 4-a, da, se duce usor. Adica in orice treapta sunt cand ii dau drumul se simte. Nu sa nu merite folosit dar nici sa zic ca nu se simte.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
dan condrea |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 8 August 09 From: Bucuresti ![]() |
Ptr CMANDREI.
Am si eu o rugaminte la tine, am incercat sa-ti trimit un PM, dar nu pot, ptr ca nu am destule msj postate. Am un renault clio symbol din 2000, 1,4 8v(cred, ptr ca tre sa-ti spun ca sunt afon) am o mare problema. cind dau drumul la aeroterma, imi baga aer im masina, dar nu cit ar trebui, ca sa intelegi mai bine, cit iti baga tie aer intre treptele 1 si 2, sa maxim pe treapta 2, mie de abia imi baga pe treapta 4, iar o alta problema pe care am observat-o, mi-m incarcat instalatia de A/C, si am observat ca pierde freon, prin locul in care este pus filtrul de polen, ai vazut ca prin acel loc trec conductele si intra intr-un fel de dreptunghi, si cred ca pe la acea imbinare pierde. ce pot sa fac ? TE ROG SA MA AJUTI SI PE MINE, ptr ca am observat ca esti mai priceput. Da-mi si mie un sfat ceva, sau indruma-ma, sa merg la cineva, sau sa ne intilnim pe undeva sa vezi despre ce este vorba, eu sunt din buc, stau in Ozana, sau daca vrei da-mi si mie un apel la unul din nr de tel 0767 063 169, sau 0724 380979. multumesc mult, si scuze ca am postat aici, dar chiar nu mai stiu ce sa fac |
--------------------
renault
clio symbol
- B-82-EDC
2000. 1,4 8v. 55KW
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#45
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Salut,
Eh mai stiu si eu una alta ca m-am lovit de ele ![]() Anyway hai sa o luam cu inceputul ... de unde stii ca pierzi freon prin acea zona ? de obicei, cand pare ca ventilarea nu se mai face "corect" ar putea fi doua cauze (mai ieftine): 1. filtrul de polen imbacsit 2. ventilarea este pe recirculare (cel putin asa e la mine). + la masinuta mea, mai veche fiind, ca sa raceasca ok pozitiile 3-4 (aeroterma) le utilizez frecvent (pentru cateva minute ce-i drept dar de acolo plec si apoi reduc la 2 si 1 dupa nevoie). Daca intr-adevar pierzi freon prin acel loc trebuie sa mergi la un service specializat si sa-ti "lipeasca" conducta sau ce e defect - daca se poate ... din pacate nu stiu un service de acest gen dar putem cauta. Nu e nici o problema, e bine ca ai postat, poate au avut si altii aceasta problema si te pot ajuta cu mai multe informatii. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
dan condrea |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 8 August 09 From: Bucuresti ![]() |
si masinuta mea este mai veche, este din 2000, este ca cea din poza ta, doar ca nu am bara cu proiectoare, tu poti sa dai pe 1 sau pe 2, ptr ca la tine merge, dar daca eu dau pe 2, de abia se mai simte, iar pe 1 aproape de loc.
in probl cu freonul, am vazut ca scapa ptr ca cel care mi-a incarcat instalatia, a bagat si o solutie reflectorizanta, iar filtul de polen este schimbat de nici 150 km. am inteles ca la aeroterma nu baga bine, ptr ca ori este o clapeta pe inchis, sau asa ceva, sau este vb despre o siguranta, dar eu degeaba desfac ptr ca oricum nu stiu unde sa ma uit, sau ce sa fac. oricum, multumesc de raspuns, si sa ai o zi buna 1 Sep 2009, 11:41: a si inca ceva, eu am farul cu un singur bec in el, iar clio al meu este modelul turcesc This post has been edited by dan condrea: 1 Sep 2009, 11:41 |
--------------------
renault
clio symbol
- B-82-EDC
2000. 1,4 8v. 55KW
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#47
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Am inteles acum ce ai spus.
Pe viteza 1 nici la mine nu se simte aproape deloc (e o adiere fooooaaaarte slaba, viteza 2 face ceva dar nu mare lucru ... de aceea ti-am spus ca folosesc 3 si 4 de cele mai multe ori ... iarna 3 garantat ca sa nu inghet. Atunci ma interesez si eu de un service care lipeste tubulatura sau radiatoare de aluminiu ... mai greu e sa le scoti de acolo ![]() Daca aflu ceva revin, sau dau PM ... daca faci tu ceva pana atunci spune tu ![]() Nu nu ... toate sunt asamblate/facute in Turcia ... aia cu farul e doar o chestie de dotari la vremea lor 2000-2001 ![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
dan condrea |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 8 August 09 From: Bucuresti ![]() |
si pe un bandou scrie 1.4, iar pe celalalt scrie RNA, ceea ce eu nu stiu ce inseamna.
si tocmai ptr ca sunt afon in a-mi repara masina te rugasem daca se poate sa ne intilnim, sa vezi despre ce este vb, si daca se poate sa-mi spui ce este de facut, macr cu aeroterma. merci, oricum, si o zi buna |
--------------------
renault
clio symbol
- B-82-EDC
2000. 1,4 8v. 55KW
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#49
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Nu e o problema sa ne intalnim sa vezi cum functioneaza la mine si ce diferente sunt sau pot sa fie la tine ... cat despre radiator/tubulatura ala trebuie lipit/reparat cumva ca altfel nu stiu sa se poata repara ... ok schimbarea, dar costurile cred ca sunt prea mari ... id-ul meu de yahoo il gasesti la profil, acelasi cu nick-ul
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
dan condrea |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 8 August 09 From: Bucuresti ![]() |
si inca ceva, eu nu am un buton de recirculare a aerului
|
--------------------
renault
clio symbol
- B-82-EDC
2000. 1,4 8v. 55KW
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#51
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Nici masinuta mea ... cele noi au asa ceva ... la mine butonul are vitezele 1,2,3,4 la stanga pentru aer de afara si vitezele 1,2,3,4 la dreapta pentru recirculare
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
dan condrea |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 309 Joined: 8 August 09 From: Bucuresti ![]() |
asa este si la mine
|
--------------------
renault
clio symbol
- B-82-EDC
2000. 1,4 8v. 55KW
|
|
mihaistroe1979 |
![]()
Post
#53
|
Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 25 August 09 ![]() |
SI LA MINE CAND MERGE AC PARCA STAU PE LOC.E NASPA TARE DAR ASTA E .CATI BANI AM DAT ATATA FACE.A FOST NOUA.
ORICUM DACA ERA DCI ERA MAI BINE.AS SCHIMBA-O, DAR CU CINE..? |
--------------------
renault
clio symbol 1.4mpi 75 cp
05.2008
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
mihaistroe1979 citeste regulamentul si nu mai tipa la noi
|
--------------------
.
.
.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
snake22 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 December 08 ![]() |
Salut...de cand a venit frigul am sesizat o problema destul de enervanta.La treapta 4 pe aeroterma si caldura la maxim si se incalzeste cat de cat de abea dupa o jumatate de ora de mers prin bucuresti.termostatul este ok. ma gandeam ca ar putea sa fie infundata pe undeva instalatia prin care trage aer. mentionez ca temperatura este ridicata dar ca debit de aer este foarte slab in ciuda faptului ca ventilatorul trage in disperare dupa cum se aude...stie careva vreo solutie??
|
--------------------
Renault
Clio symbol phase 1
2001
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#57
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Salut. Masina ta are montat filtru de habitaclu ? si daca are, cand a fost schimbat ultima data ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
snake22 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 December 08 ![]() |
da are.. si de abia l-am schimbat..maxim 1 luna
|
--------------------
Renault
Clio symbol phase 1
2001
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#59
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Ok.
Inainte de a cauta defecte ... grila de langa parbriz, cea din partea soferului, langa stergator, prin care "trage" aerul e curata si fara gheata sau alte alea ? La treapta 4 am observat si eu ca se incalzeste mai greu, de aceea nici nu o prea folosesc - scurt daca e ceva de dezaburit "rapid" in rest nu. Mai fa niste teste si pe viteza 3,2 si vezi ce si cum ... dupa ce esti sigur ca "traseul" pana la filtru e curat. |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
snake22 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 22 December 08 ![]() |
grila intr-adevar este curata...ma gandeam sa desfac tulumba de la radiator , acolo unde se pune filtrul de polen...poate o fi infundat...cine stie...
|
--------------------
Renault
Clio symbol phase 1
2001
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 09:48 |