Sens Giratoriu, am si eu nevoie de ajutor
![]() ![]() ![]() |
Sens Giratoriu, am si eu nevoie de ajutor
paul_damian |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|||
corbex |
![]()
Post
#92
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Biciclistului nu-i vine sa creada ca ala din Skoda e chiar sofer de Skoda si nu incetineste. Zice si el ca olteanul, "asemenea manevre nu exista!".
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
maho |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Sincer, intr-o asemenea situatie, chiar nu ma gandesc daca art. nr.... din roug imi da sau nu prioritate, ci casc ochii si (pana acu'a dat rezultate) merg pe reflex, ca sa iasa bine pt. toti. Amandoi par vinovati (pt. chestii diferite), dar faptul ca am tabla mai groasa nu-mi permite sa merg doar pe lege (in final, procesele de constiinta nu-s cuantificate acolo). Faptul ca klaus il vede vinovat (legal, e drept) doar pe biciclist, ma face sa cred ca e putin mai tanar decat vrea sa para.
@ marksman: uite aici situatie asemanatoare, o aventura pt. biciclisti sa mearga inainte (ce dracu' ar trebui sa faca, sa intinda mana inainte ?!), fata de auto care intra (de obicei cu viteza) spre dreapta (pana in locul de unde-i luata poza, sunt 3 benzi "inainte": https://www.google.ro/maps/@45.648236,25.61...pEdu16A!2e0 |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
paul_p |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
maho: Daca vrea sa mearga inainte, biciclistul semnalizeaza, se asigura ca poate executa manevra si trece de pe banda 1 pe banda 2, inainte de a ajunge la bifurcatia de drumuri.
<span class='edit'>7 Apr 2015, 17:15:</span> QUOTE(paul_damian @ 7 Apr 2015, 15:17) Cum poti sa zici ca biciclistul a virat corect, cand a intrat drept in skoda? This post has been edited by paul_p: 7 Apr 2015, 17:16 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
maho |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Inteleg ce zici, dar pana in locul de unde-i luata poza, daca biciclistul e (evident) pe b1 (care e pt. "inainte", nu exista pana acolo "dreapta"), in locul ala se formeaza suplimentar (din nimic) doua benzi pt. dreapta, iar el semnalizeaza ce ? Ca-si mentine directia de mers ? Rezolvarea multora din ei (repet, acolo se merge cu viteza) e sa faca fara pericol la dreapta 10 metri, si sa foloseasca trecerea de pietoni pt. a reveni la dir. initiala. Instinctul de conservare, nu lege.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
bucatzel |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(paul_damian @ 7 Apr 2015, 15:17) Si nici oglinda retrovizoare. Hai ca daca era pilot de mig era acceptabil. Da' asa, si orb si surd... sa fim seriosi, Amu' sa nu ne intelegem gresit, io-i ocolesc cat incape, da' la cate un specimen de asta, mai-mai ca i-as stampila posteriorul cu cureaua de la ventilator (aia de rezerva ![]() Mai ramane sa-mi confirmi daca avea si vreo plasa agatata de ghidon ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
klaus |
![]()
Post
#97
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
In afara de textele de lege puse de mine si de DannyY, mai e cineva doritor sa vorbeasca pe texte de lege si nu pe credinte si speculatii?
Ma simt pe topicul asta ca pe ala cu biserica, numai ca aici habotnicia se manifesta de partea biciclistilor, care cred cu ardoare si tarie in nevinovatia biciclistului iar credinta lor le este (auto)suficienta, nu mai trebuie si dovezi legale. Nici o diferenta fata de habotnicii religiosi, din acest punct de vedere. Din punctul meu de vedere doar DannyY a combatut argumentat.Faptul ca legea nu e cunoscuta de biciclisti e o treaba, dar cand ei sunt si soferi... Pe textele amintite eu imi mentin parerea: biciclistul nu avea prioritate de trecere in fata masinii, masina care circula legal. Cum bine a subliniat DannyY, soferul trebuia sa se asigure, dar tot timpul cat a fost in giratoriu biciclistul ala a fost intr-un unghi mort (greseala lui, lipsa de autoprotectie), nevizibil pentru sofer. Aici soferul poate invoca eroarea de fapt, ca desi s-a asigurat, nu era vizibil, plus ca, si in situatia ca l-ar fi vazut, tot nu ar fi trebuit sa-i dea prioritate. Si aici mai apare si discutia mai subtila daca masina il depasise sau nu pe biciclist la momentul respectiv, ca daca raspunsul e da, atunci biciclistul a intrat de fapt in depasire, depasire a unui autovehicul care face dreapta pe ... dreapta, in intersectie. O bunaciune de situatie. Biciclistul nu respecta nici norme ELEMENTARE de autoprotectie (gluga pe cap - reducere vizibilitate laterala, neasigurare in intersectii, casti in urechi ceea ce reduce capacitate de auz, haine inchise la culoare - reducere vizibilitate). Daca el singur nu se protejeaza, atunci cine sa o faca, Sfantul Duh? Si daca era nevinovat dar acum era mort, mai conta? Abia apoi apare raspunderea indubitabila pentru parasirea locului accidentului, soldat cu vatamari corporale, dar aici toata lumea e de acord. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Da' tu cum poti zice ca in intersectia lui maho trebui sa treaca pe banda a doua ca sa mearga inainte?
![]() Legea spune ca trebuie sa circuli pe banda din dreapta, sau cat mai aproape de margine din dreapta a drumului. Asta e undeva la inceputul Codului Rutier. Apoi urmeaza exceptiile. In intersectia lui maho chiar n-are nici un motiv legal sa treaca pe banda a doua. In sensul giratoriu e ceva similar. Biciclistul ar putea sa dea prin sensul giratoriu oricate ture vrea fara sa fie obligat sa dea cuiva prioritate. Zic eu. In alta ordine de idei, observ ca multi se leaga de semnalizare. Dar si-a pus cineva problema ca faptul de a semnaliza (sau nu) nu schimba niciodata incadrarea legala sau culpa? Fiindca in general nu se poate stabili ulterior ca ai semnalizat (sau nu). De obicei semnalizarea e strans legata de a te asigura. Poti sa semnalizezi cat vrei (sau nu), important e sa te asiguri (sau nu). Btw, sa nu credeti ca am semnalizatorul inca nou nout ![]() |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
paul_p |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
QUOTE(paul_damian @ 7 Apr 2015, 17:38) Da' tu cum poti zice ca in intersectia lui maho trebui sa treaca pe banda a doua ca sa mearga inainte? ![]() Legea spune ca trebuie sa circuli pe banda din dreapta, sau cat mai aproape de margine din dreapta a drumului. Asta e undeva la inceputul Codului Rutier. Apoi urmeaza exceptiile. In intersectia lui maho chiar n-are nici un motiv legal sa treaca pe banda a doua. Glumesti cred. Prin banda 1 se intelege acea banda care face la dreapta, iar banzile 2+ sunt benzile pentru mers inainte. Legea spune sa te incadrezi pe banda corespunzatoare directiei de deplasare, nicidecum sa mergi numai pe banda din dreapta! 7 Apr 2015, 18:00: QUOTE(paul_damian @ 7 Apr 2015, 17:38) In sensul giratoriu e ceva similar. Biciclistul ar putea sa dea prin sensul giratoriu oricate ture vrea fara sa fie obligat sa dea cuiva prioritate. Zic eu. Poate da ture doar daca este corect incadrat. Daca merge pe exteriorul sensului giratorului nu trebuie sa dea ture, ca-i incurca pe toti cei ce ar vrea sa iasa din sens. Daca un bicicliclist vrea sa dea ture intr-un sens giratoriu cu o singura banda, si daca tine la viata lui, atunci trebuie sa se incadreze cat mai aproape de interiorul sensului. 7 Apr 2015, 18:02: QUOTE(paul_damian @ 7 Apr 2015, 17:38) Daca tii la viata ta de biciclist atunci semnalizezi si te asiguri ca si ceilalti au vazut ca ai semnalizat. This post has been edited by paul_p: 7 Apr 2015, 18:02 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
corbex |
![]()
Post
#100
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Benzile care fac la dreapta sint cele marcate ca atare. Se presupune ca implicita doar directia benzilor care merg in sus sau in jos, in acord cu terenul pe care sint construite. Mai spune-ne ceva despre semnalizarea mersului inainte, ca n-am prins tot expozeul.
This post has been edited by corbex: 7 Apr 2015, 19:32 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
paul_p |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
|
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
corbex |
![]()
Post
#102
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(paul_p @ 7 Apr 2015, 17:13) maho: Daca vrea sa mearga inainte, biciclistul semnalizeaza, se asigura ca poate executa manevra Cum poti sa zici ca biciclistul a virat corect, cand a intrat drept in skoda? La punctul II, biciclistul n-a virat in nici un fel, nici corect, nici incorect, ca mergea inainte. |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
paul_damian |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru mult Group: Members Posts: 644 Joined: 21 April 04 From: Medias, Romania ![]() |
Eu nu tin partea nici cu biciclistul, nici cu skodistul. Din toata situatia asta nu m-am ales decat cu faptul ca va trebui sa pierd timpul pe la tribunal, dupa cum mi l-am pierdut si dand declaratii. Dar am (re)deschis topicul doar cu speranta sa mai invat ceva, fiindca sunt atat pe doua cat si pe patru roti, si nu sunt intotdeauna sigur de cum trebuie sa circul in acel sens giratoriu. Cand sunt pe bicicleta am vesta, ma asigur, semnalizez, si circul in anumite cazuri pe mijlocul benzii, sperand ca nu vine vreun idiot sa ma bage in spital, iar cand sunt la volan exagerez un pic cu biciclistii si ii depasesc ca si cum ar fi camioane.
Asa ca pun din nou intrebarea: daca vreau sa fac ture prin sensul giratoriu trebuie sa stau pe marginea din stanga, sau pot sa stau pe marginea din dreapta. Si de ce? |
--------------------
Dacia
Sandero
Stepway, 2021 Ex Dacia Logan KissFM 1.4, 2008
Ex Dacia 1310, 1999 Ex Dacia 1100, 1969 |
|
gabize |
![]()
Post
#104
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Citește link-ul meu de la postarea 78. Sunt, din ce-mi dau seama doar opinii fără referiri la legislație.
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
klaus |
![]()
Post
#105
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Sa-ti raspund evreieste, cu o intrebare: daca in turele tale prin giratoriu ai o masina in fata care face dreapta sa iasa, tu pe ce parte depasesti masina aia ca sa-ti continui drumul?
Pe dreapta sau pe stanga? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(paul_damian @ 7 Apr 2015, 17:38) Dar si-a pus cineva problema ca faptul de a semnaliza (sau nu) nu schimba niciodata incadrarea legala sau culpa? Pai n-o schimba, dar daca ar fi comunicat celorlalti ce vrea sa faca, poate nu-l punea cu cracii-n sus. Ca asta face semnalizarea, anunta o intentie. Dar no, in ziua de azi, semnalizarea se transforma in secret de stat, doamne feri sa stie si altcineva incotro o ia Gigel. Irelevant ca-i vorba de soferi sau biciclisti. Si sincer, daca aluia nu-i pasa de propria sanatate, cui ar trebui sa-i pese? Tot nu mi-ai zis daca avea si o plasa pusa-n ghidon. Fix pe aceeasi logica, biciclistii din situatia prezentata de maho ar trebui sa semnalizeze stanga. Daca-s curajosi, probabil ar trebui sa mai si schimbe o banda inainte de intersectie, ca in ceva link pus mai devreme. QUOTE(paul_damian @ 7 Apr 2015, 20:35) Asa ca pun din nou intrebarea: daca vreau sa fac ture prin sensul giratoriu trebuie sa stau pe marginea din stanga, sau pot sa stau pe marginea din dreapta. Si de ce? Daca tii la curu' tau, pe interiorul giratoriului. a. ca sa nu patesti ca ala din film pana la urma b. ca sa nu te aghete vreunul care vrea sa intre in giratoriu. c. ca sa nu se dea jos vreunul de la punctele a sau b care te-a ratat, dar se gandeste sa-ti aplice manual o corectie de traseu. Stiu, pentru ca faceam prostia asta cand eram junior, intr-un giratoriu destul de circulat de p-acasa. E mindfcuk complet sa faci asta daca tii la fundu' tau, dupa 10 minute iti ajunge la cat trebuie sa te asiguri in toate directiile. Sau daca cumva insisti s-o faci pe exterior, apa' semnalizezi continuu stanga. A, da, si ca sa nu se inteleaga gresit, nici eu nu "tin" cu vreunul. Sunt doi berbeci ale caror drumuri s-au intersectat. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
kostake |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru relaxat Group: Members Posts: 187 Joined: 1 February 06 ![]() |
Art. 160. – (1) Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
Art. 161. – (1) Se interzice conducătorilor de biciclete: c) să circule pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor; e) să circule în paralel, cu excepția situațiilor când participă la competiții sportive organizate; o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă; p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepția cazurilor în care, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga; Art. 118. – Conducătorul de vehicul care efectuează depășirea este obligat: c) să păstreze în timpul depășirii o distanță laterală suficientă față de vehiculul depășit; d) să reintre pe banda sau în șirul de circulație inițiale după ce a semnalizat și s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru vehiculul depășit și pentru ceilalți participanți la trafic. Legal biciclistil e incadrat, circula si nu semnalizeaza perfect regulamentar. Si nici nu depaseste Skoda, aceasta trece de el cu 1/2 de masina si apoi merg cam la acelasi nivel pana la impact.Din punct de vedere legal cred ca soferul greseste la depasire. Tolomaci sunt amandoi, nu stiu care mai mare ca celalalt. Multi se plang ca mersul pe bicicleta in trafic e periculos, mai ales in oras. Totusi daca nu mergi haotic si iti faci cunoscute intentiile din timp nu ai probleme decat cu cei ca skodarul. Am vazut biciclisti in Bucale care dau de inteles ca merg inainte in intersectiile aglomerate unde se vireaza mult la dreapta. |
--------------------
dacia
logan 1,4
2005 laureat
- B 10 xxx
|
|
maho |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(paul_p @ 7 Apr 2015, 18:57) Prin banda 1 se intelege acea banda care face la dreapta, iar banzile 2+ sunt benzile pentru mers inainte. QUOTE(corbex @ 7 Apr 2015, 20:30) Benzile care fac la dreapta sint cele marcate ca atare. Inainte de locul pozei, sunt doar benzi pt. inainte, fara nici un marcaj cand se ajunge in locul ala. In plus, de vreo doua ori am vazut echipaj de politie chiar in locul ala, dar pareau preocupati de viteze, nu de altceva, chiar daca schimbarea directiei, acolo, poate fi "interesanta" (vezi la final de ce). QUOTE(gabize @ 7 Apr 2015, 21:58) Citește link-ul meu de la postarea 78. Sunt, din ce-mi dau seama doar opinii fără referiri la legislație. F. bun linkul, mai ales pt. biciclisti, dar cati crezi ca stiu respecta ce-i acolo ? QUOTE(bucatzel @ 7 Apr 2015, 23:28) Pai n-o schimba, dar daca ar fi comunicat celorlalti ce vrea sa faca, poate nu-l punea cu cracii-n sus. l. Irelevant ca-i vorba de soferi sau biciclisti. Si sincer, daca aluia nu-i pasa de propria sanatate, cui ar trebui sa-i pese? Corect, dar discutiile pe lege (cum ii plac lui klaus) sunt una, cele de tipul "sa fie bine ca sa nu fie rau" sunt alta. QUOTE(bucatzel @ 7 Apr 2015, 23:28) Fix pe aceeasi logica, biciclistii din situatia prezentata de maho ar trebui sa semnalizeze stanga. Daca-s curajosi, probabil ar trebui sa mai si schimbe o banda inainte de intersectie, ca in ceva link pus mai devreme. Nu doar o banda ! Inainte de locul ala sunt 3 benzi de "inainte", din locul ala se adauga doua benzi la dreapta; practic, de pe banda 2 se poate intra la dreapta, la fel cum de pe banda 1 se poate merge inainte ! Asa cum am zis, politia nu oprea pe nimeni pt. incadrare gresita. @Klaus: sincer, cu legea in mana si cu dreptatea de partea ta, ai fi intrat in biciclistul ala ? Pt. mine, raspunsul la intrebarea ta din postul 78 QUOTE Intrebarea e siguranta tuturor sau doar siguranta celor care merg legal? e simplu: a tuturor. In general, cand trec de-un biciclist in situatia asta, dau un claxon scurt, care poate fi f. util, mai ales daca berbecul pe doua roti doarme. Chestia cu "evitarea oricarui pericol" e destul de generala, dar nu strica. Cand merg pe la tara, e jale cu biciclistii d-acolo, nu respecta aproape nici o regula de circulatie, si - mai grav, dupa mine - sunt aproape "invizibili" noaptea: nu lumina, nu ochi de pisica, de vesta reflectorizanta nu mai vorbesc. Pana acu' n-am bifat niciunul. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
l@u |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
paul_p |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Adevarul il stie numai bunul Dumnezeu
![]() |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Markos |
![]()
Post
#111
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
decat ca unul da examen.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
DannyY |
![]()
Post
#113
|
![]() Marele plictisit Group: Members Posts: 1.696 Joined: 5 May 09 ![]() |
Pe dracu'. Ala o sa traga vreo 2 ani de dosarul penal care e subtire si - cred eu - se va termina cu NUP. Becioclistu' lu' peste prajit nu va invata nimic si data viitoare va da de un pemfist care sfideaza inertia. De data asta a avut noroc, nenea cu Skoda mergea incet. Neatent, dar macar nu se credea Fittipaldi.
|
--------------------
Opel/Honda/Opel
Astra G/Civic 4D/Corsa E
2004/2015/2019
- 0T04``` Urasc discriminatorii prosti (adica pe toti)
Sunt mandru ca sunt considerat prost de catre un dobitoc |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 22:21 |