Proiect Injectie Water-Meth
![]() ![]() ![]() |
Proiect Injectie Water-Meth
Boggy22 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|||
espacern |
![]()
Post
#2
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Nu este clapeta de acceleratie la DCI.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Cum se cheama atunci dracia asta(atasata)? Pe net tot ca si clapeta de acceleratie o gasesc.
Gasisem pe net schema asta, si daca ma iau dupa ea cam acolo ar trebui pus. Vreau insa sa fiu 100% sigur ca e post turbo/intercooler. Water-Meth-Diagram-Gas_0.jpg This post has been edited by ValBo: 26 Feb 2015, 12:09 Attached thumbnail(s) uploadfromtaptalk1419231008325.jpg ( Size: 98.58k ) Number of downloads: 1040 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Aia din link e de benzinar, iar aia din poza e debitmetru.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Sunt aproape convins ca MAF-ul e in spatele cutiei de aer, incercuit in poza de mai jos cu galben. Ce-am pus eu mai sus e un close-up cu ce e incercuit in rosu si ar corespunde cu "throttle body" din schema.
Ma intereseaza sa stiu momentan doar daca "chestia" aia incercuita cu rosu care eu stiam ca ar fi clapeta de acceleratie(pentru ca asa arata odata scos furtunul din ea) se afla pe traseu dupa turbo/intercooler. This post has been edited by ValBo: 26 Feb 2015, 17:00 Attached thumbnail(s) 5289182_91302588_10918053maf.jpg ( Size: 93.28k ) Number of downloads: 1012 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
espacern |
![]()
Post
#6
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Daca ai drum prin BV am cateva injectoare de donat.
Oricum esti sigur ca "combustibilul" metanolul se impaca cu motorul diesel? |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
mike12 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 789 Joined: 3 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Clapeta de care vorbesti are rol de a inchide aerul atunci cand se opreste motorul pentru a se opri mai repede. Acea clapeta nu lucreaza ca la benzina, adica cand accelerezi sa lase o cantitate variabila de aer in motor.
|
--------------------
renault
megane
sedan 2006 expresion, clima, 1.6 16 V
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
QUOTE(espacern @ 26 Feb 2015, 19:46) Daca ai drum prin BV am cateva injectoare de donat. Oricum esti sigur ca "combustibilul" metanolul se impaca cu motorul diesel? Am un var in Brasov, poate vorbesc cu el sa vad daca ma poate ajuta, mersi mult! Din tot ce-am citit, da, nu exista "contraindicatii" decat daca bagi apa in nestire in motor. Sau mai mult metanol/alcool decat 50%. http://www.dieselarmy.com/engine-tech/how-...anol-injection/ Am facut water decarb si am bagat mult mai multa apa decat ar intra prin sistemul asta de injectie, asadar nu cred ca se pune problema de hydrolocking. De exemplu, uite cam cata apa poate intra in motor fara sa pateasca ceva(omul asta a dat ca un nebun, cu furtunul de gradina). https://www.youtube.com/watch?v=bv4a3k-6Z4w Eu am fost mai finut. ![]() QUOTE(mike12 @ 26 Feb 2015, 21:44) Clapeta de care vorbesti are rol de a inchide aerul atunci cand se opreste motorul pentru a se opri mai repede. Acea clapeta nu lucreaza ca la benzina, adica cand accelerezi sa lase o cantitate variabila de aer in motor. Am inteles, multumesc pentru lamurire. Se afla insa dupa turbo/intercooler sau inainte? This post has been edited by ValBo: 26 Feb 2015, 22:39 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
espacern |
![]()
Post
#9
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Clapeta dumper se afla dupa intercooler chiar la intrarea aer in motor.
Turbina scoate gazele.....compresorul este responsabil cu aerul. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Vasilica007 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 361 Joined: 15 November 09 ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2004, 1.9 dCI
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Perfect, va multumesc mult! Asadar punctul de injectie trebuie sa fie la clapeta damper. O sa incerc sa fac filet pe pulverizatorul pe care-l am acum, poate reusesc sa-l prind pe el. Cu toate ca pulverizeaza cam "in unghi". Jetul de apa e lat dar cam subtire.
Astea-s o parte din piesele care vor intra in instalatie. Pompa de apa cel putin si controllerul de putere care va fi in consola centrala, in bord. Voi putea sa reglez din mers puterea de injectie pana gasesc ceva ce-mi place. https://www.youtube.com/watch?v=i0BUZCsevKg This post has been edited by ValBo: 28 Feb 2015, 12:53 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
espacern |
![]()
Post
#12
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Si care este interesul/beneficiul final al modificarii?
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
In teorie ar fi astea.
QUOTE Are There Benefits To Adding Water/Methanol? Yes, there are quite a few benefits to water methanol. As the liquid is absorbing heat energy from the surrounding air, it is essentially reducing the intake temperature. As you may already be aware, air is denser at lower temperatures. So, by reducing intake temperatures, the cylinders are receiving more oxygen per unit volume. This helps to increase both horsepower and torque. The effects are greater as boost pressures and intake air temperatures rise. The second effect of reducing intake temperatures is the reduction in exhaust temperature. If the air/fuel mixture is at a lower temperature before combustion, the resulting burn will be lower and thus, most of the time; an engine’s EGTs can be reduced with straight water. “Our testing indicates that high rates of 50/50% water-methanol injection increases EGTs under full load,” says Peter Treydte, Test Group Manager at Banks Power. This increase is due to the addition of a secondary fuel (methanol) into the combustion process. In practica, la un 1.5dci nu ma astept sa se simta ceva wow. Sunt convins ca ceva, ceva o sa se simta. Nu stiu ce, voi vedea atunci. In principal fac modificarea pentru ca am simtit o imbunatatire dupa ce-am facut decarbonizarea cu apa. Injectarea de apa/metanol ar trebui sa curete cam tot traseul de combustie > evacuare si sa le mentina curate. Primul pas in directia asta a fost deconectarea EGR-ului, care sincer s-a simtit foarte bine, chiar daca supapa era curata. Voi seta cel mai probabil ca injectia sa intre dupa 0.6bar (am 1.54bar max dupa chip tuning), asadar la accelerari usoare n-o sa simt nimic cu siguranta. This post has been edited by ValBo: 28 Feb 2015, 03:48 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
espacern |
![]()
Post
#14
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE secondary fuel(methanol)into the combustion process. Metanolul se aprinde cu stanteie si motorina prin compresie...stii asta? |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Stiu, pentru ca metanolul are cifra cetanica mai mica decat motorina nu se aprinde la compresie ci abia dupa ce explodeaza motorina. Aprindere e, dar e declansata de motorina, nu de compresie.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
espacern |
![]()
Post
#16
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
S-o aprinde da nu amestecat/diluat.
Petrolul rafinat (lampant) face echipa buna cu motorina.....si benzina cu methanolul/alcoholul. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Ma iau si eu dupa astia care au mai pus. Uite cateva extrase.
QUOTE What is Methanol, and What Does it Do When Injected Into a Diesel? Methanol also goes by the names “wood alcohol,” “methyl alcohol” and “methyl hydrate.” It is the same common alcohol used in “alcohol-burning” race cars. It is commonly used as antifreeze in -20° F blue winterblend windshield washer fluid, as well as a gasoline dryer in “Heet.” It is also used for keeping air lines dry in trucks that have airbrakes. If used as the sole fuel in a diesel, it requires an ignition source, because it won’t auto-ignite––its auto-ignition temperature is 470º C. Please note that this compares to diesel fuel’s ignition point of 210º C. This is important when discussing water-methanol and methanol injection and its effect on peak cylinder pressure. When injected before the intake manifold of a diesel, the fact that it has a cetane of (4) means that it slows combustion and increases ignition delay (the time from start of diesel injection to start of auto-ignition). After ignition, cylinder pressure rises at a faster rate. As a result, “diesel noise” is slightly increased but peak cylinder pressure is only slightly higher, due to ignition delay and the combustion conditioning effect (the available diesel is more-efficiently burned in the later diffusion-controlled stage of combustion). More power is attained, due to the fact that the diesel is more-efficiently and -completely burned, and the added methanol is a fuel source. Also, due to the fact that more power is generated on the power stroke (as the piston is going down after TDC), resulting in more net-positive torque means that more power is generated with a given amount of fuel. There is potentially more power, since more diesel fuel can be injected safely because of the reduced combustion temps. QUOTE n addition to cooling air inlet temps, as the water absorbs heat in the combustion chamber and converts to steam, the steam’s expansion rate increases the mean effective cylinder pressure without causing dangerous pressure spikes. This effective increase in cylinder pressure combined with methanol’s promotion of complete combustion allows your Diesel engine to burn fuel more completely. When fuel is being burned more completely less is wasted, which can increase fuel economy. QUOTE 7. Why Methanol? Methanol is an extremely clean fuel with an excellent cost/benefit ratio. Its high latent heat of vaporization also makes it an excellent air charge cooler which means a denser mixture and more horsepower. Because of these characteristics, it is a better fuel than ethanol although it will work in a pinch. Isopropanol has different combustion characteristics and should not be used. Methanol is extremely toxic and should be handled with rubber gloves in well ventilated areas only. Care should be taken to avoid skin contact. 8. Is Methanol Safe for my Diesel? Methanol makes an excellent adjunct fuel. Because it has a cetane number of 4CN, it makes safe power without spiking cylinder pressures. Lucrul interesant e ca, un "lichid" foarte bun pentru asa ceva e lichidul de parbriz pentru -20/-25 grade, pentru ca are deja 30% metanol. Sunt unii care au legat rezervorul de lichid direct la sistemul de injectie, si isi trage de acolo. Eu n-o sa fac asa, mi se pare o varianta lenesa si cu multe dezavantaje. Si ceva legat de cresterea de putere(da, am vazut ca cifrele sunt pentru motor de 5.9l) ![]() QUOTE 4. What power gains can I expect? In diesel applications, no additional tuning is needed to maximize the benefits. • A cooler, denser air charge is now delivered to the combustion chamber – this allows more diesel fuel to be burned than before. • The methanol in the injection fluid burns as a fuel. This directly impacts power production. • The water vaporizes in the combustion chamber, creating rapidly expanding steam which pushes down on the piston to create additional torque. The extra power produced depends heavily on the concentration of methanol used and the volume injected. Typical power gains in 5.9L and larger applications with a 50% mixture of water/methanol are 50-100 WHP and a 100-150ft lb-ft increase in torque. This post has been edited by ValBo: 28 Feb 2015, 21:13 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
espacern |
![]()
Post
#18
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Mai este o nelamurire referitor la cantitatea de aer pentru ca la DCI este strict controlata de calculator via senzor debitmetru (intrare) si senzor presiune (iesire).
Pe parcursul traseului daca se intervine cu aer aditional (ce vrei tu sa injectezi) apare o cantitate parazita nedetectata de sistem care risca sa decalibreze injectia de carburant (fin reglata de calculator) si implicit reglajul functionarii motorului pe termen scurt. Daca tu simti ca reusesti sa faci modificarea asta functionabila fara probleme.....felicitari in avans! This post has been edited by espacern: 28 Feb 2015, 21:42 |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
ValBo , mai bine baga banii intr-un (eventual 4) , fascicol concentrat , f f puternic de.... microunde sa zicem, care sa disece instant in hidrogen si oxigen , apa injectata controlat , dupa care cu o scinteie sau poate nu, depinde de moment , sa obtii o explozie mult mai mare decit a motorinei.
ce zici? oricum multa bafta, si sunt pro! |
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
QUOTE(espacern @ 28 Feb 2015, 21:39) apare o cantitate parazita nedetectata de sistem care risca sa decalibreze injectia de carburant (fin reglata de calculator) si implicit reglajul functionarii motorului pe termen scurt. Daca tu simti ca reusesti sa faci modificarea asta functionabila fara probleme.....felicitari in avans! Daca acea cantitate extra ar fi fost sa dezechilibreze functionarea motorului cred ca s-ar fi simtit si cand am bagat apa distilata pulverizata in admisie (cu siguranta mai multa si mai putin "fina" decat ar baga injectorul de water/meth). Masina nici macar nu a sughitat. N-a trepidat, nu nimic. Acceleratia a fost constanta la 2000rpm si asa a ramas. Am mai cautat ceva si am gasit urmatoarele teste pe dyno, si cu motoare common rail. L.E. La o adica nu e o investitie colosala. Am avut noroc sa gasesc piese ieftine. In caz ca nu merge, singura chestie cu care raman e o gaura (astupata) pe traseul de admisie. Sunt absolut convins ca de omorat n-o sa omor motorul, si n-o sa-i provoc nici cea mai mica stricaciune. Saptamanile ce urmeaza, vreau sa-i fac o a doua etapa de decarbonizare cu apa, pe care o s-o filmez si o s-o postez aici. Din pacate pe prima am facut-o pe ploaie, noaptea. Cu toate ca eram 3 oameni, unul tinea umbrela deasupra motorului, unul era in masina si o tinea la turatie constanta, iar eu bagam apa in admisie. ![]() Apropos, daca se scoate furtunul de admisie imediat de dupa MAF, masina NU se mai tureaza. Ca sa ajunga la +2000 rpm a trebuit sa pun furtunul pe jumatate conectat la MAF ca sa actioneze ceva si-acolo. Si cu toate astea, repet. N-a trepidat, a urcat normal in ture... cu toate ca tragea aer fals post MAF. Intelegand cat de important e asadar debitmetrul pentru ea am luat un CRC MAF Cleaner pe care o sa-l folosesc cel mai probabil tot atunci. Daca e, si cred ca e, debitmetrul original din 2007, cred ca i-ar prii o curatenie dupa 7 ani de masurat aerul. ![]() Dar ca sa ne intoarcem strict la proiectul din topic, am mai comandat acum o piesa pe care aparent o trecusem cu vederea. O valva anti-retur. Pentru ca pompa nu va merge continuu exista riscul ca presiunea de pe injector sa impinga lichidul inapoi in pompa, cauzand cel putin o intarziere in pulverizare. Asta ar trebui sa anuleze problema. This post has been edited by ValBo: 1 Mar 2015, 04:27 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
stochimoflaus |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 27 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Salut, poti sa imi spui mai exact cum s-a imbunatatit mersul motorului dupa decarbonizarea cu apa ca ma bate si pe mine gandul sa o fac, am acelasi motor.
Multumesc |
--------------------
Renault
Talisman 1.6 160 cp Initiale Paris
2016
- B294RAP
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Mie nu mi-a venit sa cred ce am vazut..si nici nu prea as face asa ceva, sa bag apa intr-un dci care are si asa raportul de compresie foarte mic..daca pui apa cu furtunul, ca in videoclip, risti sa indoi bielele sau sa distrugi complet motorul
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Scuze de raspunsul intarziat, nu am vazut notificarile in mail.
@stochimoflaus - Imbunatatirea nu a fost masiva pentru ca de obicei nu merg subturat cu ea, deci depunerile care s-au curatat au fost minime. Ca si constatari, e mai silentioasa si merge mai "rotund" dupa 2500 rpm. De ex, tinuta la 3000 rpm nu se simte ca e turata. Inainte se simtea. @meganus_bicorpus - De acord, ala e un exemplu de "cum nu", insa si un exemplu pozitiv pentru cei speriati de hydrolocking. Daca rezista la tratamente ca cel al maimutei din clip, nu sunt probleme la pulverizarea fina. La mine nici n-a sughitat cand am pulverizat (e adevarat, mult mai fin si mai putin decat pompierul de mai sus). Proiectul Water-Meth e aproape terminat, voi reveni mai pe seara cu niste poze. Cand zic aproape terminat ma refer la faptul ca mai am doar sa-l montez, partea grea am facut-o (modificat sertarul de sub cd-player in unitatea de control pentru tot sistemul). Daca nu aveam asta nu aveam cum sa-l montez. Cel putin nu "elegant". Sper ca in 1-2 saptamani sa-l pun pe masina si sa revin si atunci cu impresii. This post has been edited by ValBo: 23 Jun 2015, 17:53 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Salut!
Am si eu un ochi aruncat pe aceasta sectiune. Esti din Bucuresti? |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Salutare. Da, sunt din Bucuresti.
Iata si pozele de care vorbeam, cu evolutia sertarului + PCB-ului de control. Daca tot am dat jos sertarul am vrut sa pun si un incarcator USB in el. Am ales unul care incarca cu 3.1A si imi arata voltajul instalatiei electrice, amperajul cu care incarca, si temperatura. Ultima nu e foarte exacta deoarece senzorul e intre ecranul LCD si mufele de incarcare, si va arata mai mult decat temperatura ambientala din cauza caldurii emanate de circuitele lui. Nu e mare problema asta insa. 11377259_10206972820978714_4805741340721615129_n.jpg ( Size: 54.23k ) Number of downloads: 560 Am taiat din Forex alb de 3mm panoul temporar si am taiat capac in sertar cu dremelul pentru a putea monta piesele la final. DSC_0732mic.jpg ( Size: 112.55k ) Number of downloads: 527 DSC_0735mic.jpg ( Size: 81.46k ) Number of downloads: 104 11401545_10206973009383424_8549116020237524208_n.jpg ( Size: 55.61k ) Number of downloads: 100 Incep sa pun componentele pe PCB. Siguranta de pe traseu e una de 5A (pompa are nevoie de 3A la 12V teoretic, marja de eroare pentru restul consumatorilor ar trebui sa fie suficienta chiar daca va trage mai mult la putere maxima @ 14.5v) 11401540_10206973012303497_3667399324775545865_n.jpg ( Size: 56.9k ) Number of downloads: 101 Mi-am facut singur mufe cu pini pentru a putea folosi mufe de ventilatoare pentru PC pentru unele conexiuni. 11401546_10206973187147868_4135505975990782279_n.jpg ( Size: 60.49k ) Number of downloads: 96 Capata forma. ![]() 11390156_10206974868389898_1382401427809721802_n.jpg ( Size: 66.39k ) Number of downloads: 85 Aici era in teste, multe fire in toate directiile(+ vedere pe spatele PCB-ului cu traseele). 1947327_10206976603153266_4731266477342082411_n.jpg ( Size: 67.9k ) Number of downloads: 88 11429088_10206976604313295_7898835489553867253_n.jpg ( Size: 85.15k ) Number of downloads: 86 11423374_10206980586812855_4888830030176403744_n.jpg ( Size: 53.73k ) Number of downloads: 74 Asa arata modulul final fara nimic conectat in el. 1560777_10206980587252866_2294903489477984469_n.jpg ( Size: 56.31k ) Number of downloads: 74 Si asta e rezultatul aproape final cu totul montat in sertar si Forex negru ca fata, plus mufa usb montata pentru CD-Playerul de deasupra. 11264985_10207006055249550_3828781890976048616_n.jpg ( Size: 40.35k ) Number of downloads: 113 11412157_10207037874125002_29013021677423608_n.jpg ( Size: 43.12k ) Number of downloads: 115 Zic aproape final pentru ca am pus ce butoane aveam la indemana pe panou si arata... cam inestetic. Daca tot am verificat si merge absolut tot cum trebuie dpdv electric, voi lucra de-acum la partea de design. Forexul negru va fi inlocuit cu Plexi negru taiat la laser, iar butoanele vor fi schimbate in proportie de 80%. Deja mi-au sosit unele noi, si trebuie sa mai vina. Incerc sa le fac negre pe toate, si sa nu mai fie unul de-un fel, altul de-un fel. Pana si selectorul cu 3 pozitii (imediat zic si ce face fiecare) va primi capac negru peste piciorus. 11088543_10207109680200109_9080861622466531135_n.jpg ( Size: 46.11k ) Number of downloads: 111 Acum sa descriu un pic cum functioneaza. Butonul verde e on/off-ul controllerului PWM pentru pompa(cel cu afisaj mare si rosu) care imi arata procentajul de putere primit de ea. Daca asta e off, nu va mai merge pompa. In nicio situatie. A trebuit ca completez cu lucrul asta pentru ca l-am gandit sa mearga in doua feluri. Auto + Manual sau Manual... sau off complet, evident. Butonul cu led albastru de sub el e comutatorul pentru Auto. Daca e on(aprins), pompa va merge cand va simti presiune pe admisie prin Boost Pressure Switch care va fi montat acolo, un pic in fata injectorului, pe cotul de metal dintre clapeta damper si galeria de admisie. Din specificatiile lui, merge reglat intre 0.1-0.6bar. In urma verificarilor de pana acum cu Torque si OBD II cred ca-l voi tine la 0.6bar. Nu de alta, dar pompa la debit maxim consuma ~600ml/min. O voi tine cel mai probabil pe la 40%, unde are debit de 300ml/min. Dar asta e de stabilit dupa ce o montez si ma joc cu setarile. Asadar, in mod A+M, pompa va lua semnal de declansare de pe admisie direct. Daca vreau insa sa incep pulverizarea mai devreme am butonul negru cu saiba arginitie care la o apasare va comuta releul de pompa si va declansa pulverizarea(o sa-l numesc Instant). Asta-mi va fi folositor sa vad cum se simte masina sa zicem daca incep pulverizarea imediat cum o accelerez chiar daca n-are presiune pe admisie suficienta cat sa declanseze senzorul. La butonul ala voi renunta cand voi face panoul final. De ce? Pentru ca e pus prea departe. Am incercat sa caut sa folosesc butoanele de la comenzile CD-playerului ca oricum sunt dezactivate de cand am schimbat unitatea. Am inteles ca mufa galbena ar fi corespondenta modulului de comenzi de volan, insa am masurat cu multimetrul si n-am reusit sa identific niciun buton prin ea. Asadar, mi-am comandat butoane plate cu membrana pe care le voi pune pe spatele modulului de comanda pt cdplayer si voi declansa Instant-ul de-acolo. Cu ocazia asta mai eliberez si putin pe panou. Daca butonul albastru e oprit, va merge totusi comanda manuala. Asta-mi va fi de folos daca voi constata ca imi consuma prea mult lichid, sau... pur si simplu nu vreau ca instalatia sa mearga automat. Asadar, Instant-ul va functiona chiar si cu el stins daca voi avea nevoie. In partea de sus sunt doua LED-uri. Cel verde se aprinde de fiecare data cand pulverizeaza pompa. E foarte important zic eu, pentru ca voi avea si semnal vizual la comutarea ei. LED-ul rosu imi arata cand raman fara lichid in rezervor. Am luat de la dezmembrari un rezervor de lichid de parbriz de BMW. Asta e mai putin important, am cautat unul mare, si asta era singurul de 5.3l de-acolo. Partea buna e ca are DEJA senzor magnetic de nivel si nu a mai trebuit sa-i montez eu. Cand scade sub un nivel intrerupe contactul (asta e nasol, daca era invers si cupla cand ramanea fara nu mai aveam nevoie de un al doilea releu). Evident, cand decupleaza senzorul, semnalul este "inversat" de releu si imi cupleaza LED-ul. Sau... buzzerul. ![]() O alta problema care intervine aici e ca daca ar fi sa am lichidul aproape de nivelul de declansare si voi lua gropi sau se va balansa masina, buzzerul va tipa intermitent. Lucru care am considerat ca va fi teribil de deranjant asa ca am pus un alt modul de delay(nu apare in poze), care va cupla efectiv curent pe releul de Empty abia dupa 3 secunde de semnal continuu de la senzorul de lichid. Si... cam asta e tot. Astept sa le montez. ![]() L.E. Si un clip scurt cu pompa + injectorul care va fi montat initial. Daca constat ca are debit prea mare imi voi mai face cateva pe care le voi regla sa pulverizeze mai putin. https://www.youtube.com/watch?v=U0_AQVlKXd8 This post has been edited by ValBo: 25 Jun 2015, 16:19 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
pana la urma ce lichid ai hotarat sa injectezi?
|
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
O sa experimentez cu diverse combinatii. Varianta "light" o sa fie lichid de spalat parbrizul pentru iarna. Am prins acum 1-2 luni oferta la 3Ron / 5L, asa ca am luat 5 bidoane(deci am deja 25L de lichid).
Pe el scrie "Metanol <45%" dar cu siguranta nu se apropie de 45, ci mai mult de 30%, standardul pentru lichidele de -20. O sa incerc si combinatii 50/50 si 70/30 Etanol/Apa, cu toate ca ultimul s-ar putea sa fie cam prea concentrat. Am gasit Alcool Tehnic Denaturat 80% in Dedeman cu 6.5 Ron / 1L, voi folosi de-asta. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
djcristi |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
eu zic sa stai linistit cu experimentul tau, mai studiaza putina chimie si fizica inainte, iar daca tot vrei sa pui ceva cu apa, sunt instalatii HHO pe piata.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Chimia "experimentului" e discutata si rasdiscutata, iar aici te poate lamuri Google daca citatele si link-urile puse de mine nu au facut-o.
Iar instalatiile HHO nu au nicio legatura, dar absolut niciuna cu ce incerc eu sa fac aici. This post has been edited by ValBo: 28 Jun 2015, 17:46 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
djcristi |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(ValBo @ 28 Feb 2015, 04:46) In principal fac modificarea pentru ca am simtit o imbunatatire dupa ce-am facut decarbonizarea cu apa. Injectarea de apa/metanol ar trebui sa curete cam tot traseul de combustie > evacuare si sa le mentina curate. Primul pas in directia asta a fost deconectarea EGR-ului, care sincer s-a simtit foarte bine, chiar daca supapa era curata. sa inteleg ca scopul tau este acela? dar fara a curata traseul ce are motorul? sa inteleg ca i-ai facut egr-off din descrierea de mai sus? |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 23:12 |