Proiect Injectie Water-Meth
![]() ![]() ![]() |
Proiect Injectie Water-Meth
Boggy22 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|||
mircea-daniel |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Bun. Dai o mana de ajutor un frate dieselar? Vreau sa fac si eu aceeasi chestie, dar pentru un 2.2 (tot common rail, dar koreanca - si spre deosebire de toti colegii speriati de aici chiar cunosc toate beneficiile acestei instalatii, insa parca nu as da 2000 de lei doar pentru o stropitoare).
Singura chestie de care m-am lovit pana acum a fost cata apa/meth sa bag in ea? Prea putina si nu se simte nimic. Prea multa si joc ping pong cu supapele. Instalatiile de pe ebay nu prea dau specificatii tehnice. Tu cum ai facut (1.5 e un motor bun, dar nu e atat de bun cat sa poti baga in el litri intregi)? This post has been edited by mircea-daniel: 29 Jun 2015, 08:38 |
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
djcristi |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(ValBo @ 29 Jun 2015, 01:02) Da, EGR-ul este decuplat, si fiind comandat electronic e in mod off. Nu dau 200€ sa il scot din soft doar ca sa mi se stinga beculetul din bord. si de egr-feedback ai auzit? mai ales la asta euro4 ca e cu servo. Sau stii si tu care este rostul lui? ai idee ca acum cu el nefunctional masina va scoate mai mult fum si vei pierde din putere , deci automat va creste si consumul? Plus ca vei umple de funingine toata evacuarea. Iar legat de ce vrei tu sa injectezi acolo nu mai zic nimic, nu ti-as recomanda asa ceva nici pt benzina dar pt diesel... riscul tau. This post has been edited by djcristi: 29 Jun 2015, 14:16 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
QUOTE(mircea-daniel @ 29 Jun 2015, 08:31) Bun. Dai o mana de ajutor un frate dieselar? Vreau sa fac si eu aceeasi chestie, dar pentru un 2.2 (tot common rail, dar koreanca - si spre deosebire de toti colegii speriati de aici chiar cunosc toate beneficiile acestei instalatii, insa parca nu as da 2000 de lei doar pentru o stropitoare). Singura chestie de care m-am lovit pana acum a fost cata apa/meth sa bag in ea? Prea putina si nu se simte nimic. Prea multa si joc ping pong cu supapele. Instalatiile de pe ebay nu prea dau specificatii tehnice. Tu cum ai facut (1.5 e un motor bun, dar nu e atat de bun cat sa poti baga in el litri intregi)? Eu n-am facut nimic pana acum, instalatia nefiind montata. Asadar, "din experienta" nu-ti pot zice nimic. Planul este sa o montez si apoi sa ma joc cu 3 variabile. 1. Prima va fi controlul puterii pompei, care va fi la indemana sub cdplayer. Mi-am masurat debitul in casa prin injectorul respectiv la diverse puteri ale pompei si am rezultatul urmator: 100% - 600ml/min - Jet continuu, pulverizare fina (ca in filmuletul postat, nu e tocmai furtun de pompieri) 50% - 500ml/min 35% - 350ml/min - Atomizare medie, se simt pulsatii micute in jet (pompa fiind cu diafragma, impinge apa in impulsuri). 25% - 225ml/min - Pulsatii cam puternice, atomizare mai slaba. Odata montata pe masina va fi nevoie sa refac calculele si impresiile pentru ca va fi mai lung furtunul pompa > injector decat cel pe care l-am testat eu, asadar va fi o presiune mai stabila in el, si teoretic pulsatiile alea ar trebui sa se diminueze ca putere. Din pacate asta va insemna cel mai probabil ca la terminarea injectiei din pompa, se va mai "scurge" niste presiune acumulata in furtun prin injector. Give and take. Daca constat ca e prea mult, voi mai face niste injectoare ca sa pot folosit tot gaura formata, sau o voi astupa si-mi voi lua unul din injectoarele de w/m de pe ebay(~200 ron, alt tip de gaura). 2. Al doilea loc de joaca va fi concentratia apa/alcool, si aici ma voi juca cu toate pana spre 30/70 W/M 3. Al treilea va fi reglajul boost pressure switch-ului sa dea dupa o anumita presiune, daca constat nivelul de-atunci n-o sa fie "prielnic". Voi putea reveni cu niste pareri mai avizate odata ce o montez si vad exact cum reactioneaza motorul. QUOTE(djcristi @ 29 Jun 2015, 14:15) si de egr-feedback ai auzit? mai ales la asta euro4 ca e cu servo. Sau stii si tu care este rostul lui? ai idee ca acum cu el nefunctional masina va scoate mai mult fum si vei pierde din putere , deci automat va creste si consumul? Plus ca vei umple de funingine toata evacuarea. Iar legat de ce vrei tu sa injectezi acolo nu mai zic nimic, nu ti-as recomanda asa ceva nici pt benzina dar pt diesel... riscul tau. Am auzit de mod de avarie in functionarea motorului unor masini la decuplarea EGR daca la asta te referi, dar la a mea aparent nu e asa. Le luam pe rand: QUOTE Sau stii si tu care este rostul lui? De a mai introduce inca odata in motor o parte din gazele deja arse(evacuarea), pentru a creste temperatura in camera de ardere. Asta are ca efect scaderea emisiilor de NOx, care se formeaza mai putin la temperaturi inalte. ai idee ca acum cu el nefunctional masina va scoate mai mult fum si vei pierde din putere , deci automat va creste si consumul? De la decuplare masina scoate mai putin fum, raspunde mai repede la comenzile pedalei de acceleratie, iar consumul mi-a scazut. Daca inainte 4 persoane in masina + AC tot drumul in extern faceam ~5.5 la stilul meu de mers, la ulimul drum dupa EGR-off m-am intors cu 5.0. Ba chiar as zice ca am mers mai tare un pic. ![]() Referitor la putere sunt constient ca o simpla mufa scoasa de la EGR nu mi-a dat 5 cai in plus ca orice sticker cu "turbo" din targ, dar... masina se simte mai sprintena. Sa nu mai zic ca parca o simti ca trage aer curat si nu mai respira sub plapuma(sunet schimbat usor al motorului la diverse turatii). QUOTE Plus ca vei umple de funingine toata evacuarea Cu toate ca o sa ma repet, EGR-ul baga iar gazele arse in evacuare, gaze deja "negre", si le mai arde odata. Dupa decuplarea lui evacuarea trebuie sa fie mai curata pentru ca se primeste si se "proceseaza" doar aer curat. Tu stiai ca s-a constatat o scadere a eficientei motoarelor cu 3% dupa introducerea EGR-urilor? ![]() Iar legat de ce vrei tu sa injectezi acolo nu mai zic nimic, nu ti-as recomanda asa ceva nici pt benzina dar pt diesel... riscul tau. Iti multumesc de feedback, insa tinand cont de faptul ca n-ai venit cu nicio lamurire sau "fizica si chimie" permite-mi sa nu tin cont de el. This post has been edited by ValBo: 29 Jun 2015, 16:07 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
djcristi |
![]()
Post
#35
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
cu egr-ul LA DIESEL ai citit toate tampeniile si au luat doar ce ti-a placut
![]() deci, una la mana ca tu ai facut acolo decuplandu-l e o porcarie, pt ca ecu-ul il simte decuplat si va functiona aiurea. doi: gazele nearse au si ele o putere, deci rearderea lor -> putere -> eficienta mai mare -> consum mai mic. lafel: fara egr, gazele nearse iti vor umple tubulatura de funingine (sa mai zic de catalizator?) , cu egr nu prea exista asa ceva (daca functioneaza corect si este curatat la timp). legat de consumul afisat pe CB: e irelevant , avand in vedere remap-ul aiurea, nu are rost sa te mai iei dupa ce arata acolo. Cu egr-ul curatat din cand in cand, motorul functioneaza corect, sa nu mai zic ca tu poluezi aiurea cu fumul / gazele nearse, plus ca urmeaza si injectarea pe care o sa o faci, ecu nu va mai intelege nimic din amestecul acela. This post has been edited by djcristi: 29 Jun 2015, 16:21 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#36
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Presupun ca ai 4 injectoare nu? Cate unu pentru fiecare piston. Ai zis ceva de lungimea furtunului de la pompa la injector, ar trebui sa fie egala pentru toate 4.
Eu unu m-am jucat putin cu o instalatie HHO pe o alta masina in schimb celula consuma prea mult si alternatorul nu mai facea fata, asa ca m-am lasat pagubas ![]() Voi urmari in continuare topicul si astept feedback cu rezultatele obtinute. Spor in continuare! |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
Boggy22 |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Confunzi EGR-ul la diesel cu EGR-ul la benzina. Daca decuplezi EGR-ul la benzina ti-ai pus consumul in cap pentru 0.1% reactie imbunatatita a motorului. La diesel e altfel.
Atat timp cat motorul meu NU intra in functionare pe avarie cand il decuplez, nu exista absolut niciun motiv sa nu-l decuplez. QUOTE In an attempt to reduce diesel exhaust pollutants, the concept of the Exhaust Gas Recirculation (EGR) system was implemented on all diesel trucks around the year 2007, per EPA regulations. The purpose being, to reduce nitrogen oxide emissions, which contribute to air pollution. However, with the introduction of the EGR system on diesel engines, there has been a noticeable and documented 3% drop in engine efficiency, which means an additional 3% more diesel is consumed and burned to generate the same amount of power. ... If 3% more diesel is being burned, that means there’s also a 3% increase in all the pollutants being generated. ... Furthermore, it may not be good for the the diesel engine itself. The process is as follows: As the diesel fuel is mixed with the incoming air, the mixture is burned in the combustion chambers of the engine. Most of the exhaust is expelled out the tailpipe of the vehicle, however diesel engines equipped with the EGR system divert some of the exhaust off the manifold, re-mix it with fuel and incoming air so that it can be re-burned. While this does help reduce the oxide pollutants a small amount, it has negative side affects on the diesel engine itself. ... The first of which is, slightly worse fuel economy. Exhaust gases don’t re-burn all that well because it contains very little that is “useful” to the combustion process. So when you reintroduce exhaust back into the diesel engine, you are displacing fresh air that has more oxygen with exhaust gasses that don’t. As a result, the engine doesn’t burn the fuel as well because there is less oxygen. ... Second, diesel exhaust by its very nature has pollutants in it, including soot in the form of carbon. By re-introducing the untreated exhaust back into the combustion chamber, soot will start to buildup in the oil and on other internal engine parts, including the intake turbo. ... The EGR system does not pass the exhaust back through the air filter because there is too much soot which would clog the filter in a matter of minutes. So if the EGR process is too dirty to pass the exhaust through a filter, think of all that black soot that is going directly into the engine ... Third, because exhaust is hot, it must first be cooled prior to re-mixing it with new air. Piping 700°F gasses into the engine is a recipe for disaster. Therefore, an EGR cooler is needed. It is basically a second radiator that reduces the exhaust gas temperatures before they are re-burned. If the cooler fails, the temperatures in the engine can skyrocket quickly causing permanent damage. Iar referitor la afirmatia ta: QUOTE doi: gazele nearse au si ele o putere, deci rearderea lor -> putere -> eficienta mai mare -> consum mai mic. ... Glumesti, nu? Cum sa bagi un aer deprivat de oxigen, plin de funingine inapoi in motor si sa ai si putere mai mare si consum mai mic...? Atunci de ce n-am conecta evacuarea la intake si gata. 0.1l/100 consum si 50% mai multa putere? Eu nu voi mai raspunde la nimic referitor la EGR pe topicul asta daca nu e legat direct de instalatia de WM pentru ca e pe langa subiect. QUOTE(RazvanF @ 29 Jun 2015, 16:51) Presupun ca ai 4 injectoare nu? Cate unu pentru fiecare piston. Ai zis ceva de lungimea furtunului de la pompa la injector, ar trebui sa fie egala pentru toate 4. Eu unu m-am jucat putin cu o instalatie HHO pe o alta masina in schimb celula consuma prea mult si alternatorul nu mai facea fata, asa ca m-am lasat pagubas ![]() Voi urmari in continuare topicul si astept feedback cu rezultatele obtinute. Spor in continuare! Mersi! Nu nu, un singur injector. Injectia va fi inainte de galeria de admisie, nu in fiecare cilindru. E diferit conceptul de instalatiile HHO. Uite aici cum functioneaza. https://www.youtube.com/watch?v=HkPFZWd8wj4 Mai exista posibilitatea injectiei pre-turbo, dar in timp cauzeaza erodarea palelor. Oricat de atomizata ar fi apa, cand atinge turbina la 200.000rpm, nu e bine. In schimb, apa aia e pulverizata mult mai bine de turbina. This post has been edited by ValBo: 29 Jun 2015, 17:30 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
djcristi |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
da , merge foarte bine ECU fara EGR =))) din punctul tau de vedere , daca ai avea idee cum functioneaza un soft de ecu intern , ai regandi-o.
De ce nu conectezi evacuarea? pai nu ai inteles nimic: in loc sa dai acel gaz (nears complet) de evacuare afara il mai bagi inca o data si de folosesti de puterea data in loc sa injectezi motorina in locul sau. Si cand e ars complet il dai afara pe toba si nu produce funingine ! Dar na, inginerii Renault sunt niste prosti ca au gandit acel EGR, stie gigel cum e cu gazele ![]() uite asa bubuie motoarele , cu minitehnicusi care nu stiu nici macar chestii elementare despre un motor dar mai fac si improvizatii. This post has been edited by djcristi: 29 Jun 2015, 21:00 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Dupa cum am promis, revin la discutia topicului. Aparent si BMW o sa implementeze Water injection pe masini in viitor. Bine, complexitatea instalatiei si probabil rezultatele obtinute vor fi mult mai mari. Dar ca idee, e interesant sa vad ca vor face asa ceva.
http://m-power.com/_open/s/varlink2.jsp?id=3301&lang=en |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
Vasilica007 |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 361 Joined: 15 November 09 ![]() |
Salut,
Iti salut initiativa proiectului pe Megane si iti urez succes. Astept(am) rezultatele cu nerabdare. Din punctul meu de vedere IGNORE celor care nu vin cu idei, concluzii pertinente. OFF Topic: QUOTE(djcristi @ 29 Jun 2015, 20:59) De ce nu conectezi evacuarea? pai nu ai inteles nimic: in loc sa dai acel gaz (nears complet) de evacuare afara il mai bagi inca o data si de folosesti de puterea data in loc sa injectezi motorina in locul sau. Si cand e ars complet il dai afara pe toba si nu produce funingine ! Destept rau motorul asta si EGR-ul. Selecteaza din galeria de evacuare gazele nearse complet si le reintroduce in admisie iar pe cele "arse" le separa si le da pe toba... Singurul rol pe care-l are EGR-ul este de a reduce emisiile de NOx. (nimic altceva benefic pentru motor, ba dimpotriva). Eu unul l-am inchis din soft (am postat motivele pe un topic dedicat). Pe langa alte informatii foarte importante din atasamente subliniez : "There is no exhaust gas recirculation at altitude (>1,200m)." Motorul pentru o ardere buna are nevoie de oxigen, EGR-ul nu ajuta la acest lucru, motiv pentru care inginerii de la Renault si alte marci s-au gandit ca la altitudine unde aerul este mai rarefiat sa-i taie functionarea. ON Topic: ValBo spor la lucru si pentru alte intrebari apeleaza la forum, poate reusesti sa selectezi raspunsurile care-ti sunt benefice. This post has been edited by Vasilica007: 1 Jul 2015, 09:21 Attached thumbnail(s) EGR1.jpg ( Size: 142.32k ) Number of downloads: 355 EGR2.jpg ( Size: 130.23k ) Number of downloads: 354 |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2004, 1.9 dCI
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Multumesc frumos, sper sa vin cu rezultate cat mai curand. Momentan astept sa termine de lucrat un prieten la masina lui ca sa elibereze rampa din curte sa pot incepe eu. Ma asteapta o zi lunga, am de facut revizia completa, schimbat un suport motor, curatat intercooler/tubulatura daca tot dau bara jos si montat instalatia de w/m.
Ca un mic update, azi au sosit butoanele plate. Daca nu voi reusi sa ma folosesc direct de un buton de pe modulul de comenzi de volan pentru a actiona manual instant-ul, voi lipi unul din ele cam ca in poza. Mi se pare mai comod decat butonul de pe panou ca nu trebuie sa mai misc mana, si mai elegant decat sa intervin intr-un fel asupra modulului. Plus ca vin la fix, nu se vor vedea, iar cablul panglica va intra perfect prin spate, sub scoica de plastic. L.E. Si un experiment facut de un tip din SUA in legatura cu cat e prea mult. Daca el la 10gph (~630ml/min), cu motor de 7.3l are rateuri, ma face sa cred ca e mult prea mult pentru 1.5, asa ca voi incepe direct de la 25% testele(225ml/min). Voi incepe de asemenea sa-mi fac un injector cu debit mai mic. https://www.youtube.com/watch?v=XDlpa1NVJ0s Cu toate astea tin minte ca am citit pe undeva ca unul cu motor de 6.3 mergea fara probleme cu injector de 15gph, si nu se plangea decat ca ramane fara lichid foarte repede. Cel mai probabil depinde de concentratia de alcool. O concentratie gen lichid de parbriz cu doar 30% metanol va inabusi combustia mult mai usor decat una de 50/50 sau 30/70. This post has been edited by ValBo: 1 Jul 2015, 13:26 Attached thumbnail(s) DSC_0855.JPG ( Size: 1.48mb ) Number of downloads: 362 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
espacern |
![]()
Post
#42
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(Vasilica007 @ 1 Jul 2015, 09:19) Motorul pentru o ardere buna are nevoie de oxigen, EGR-ul nu ajuta la acest lucru, motiv pentru care inginerii de la Renault si alte marci s-au gandit ca la altitudine unde aerul este mai rarefiat sa-i taie functionarea Asta cu altitudinea se aplica la motoarele diesel vechi prin intermediul unei piese mecanice care "citea" altitudinea....nu la astea moderne. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#43
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Am curatat si eu intercoolerul si am folosit benzina sa pot indeparta uleiul. Ca si sfat, daca e sa folosesti tot benzina sau oricealtceva asemanator, inflamabil, dupa ce ai terminat procesul de curatare lasi intercoolerul undeva la caldura sa poata iesi toti vaporii din el. Eu unu la 15 minute dupa curatare l-am si montat, se lasa seara si ma grabeam, am pornit masina si motorul a luat-o razna pentru 2-3 secunde, exact ca atunci cand " o i-a pe ulei". M-am speriat groaznic.
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
Boggy22 |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Mersi de sfat! Ai constatat ceva dupa curatare? A iesit mult ulei?
Eu vreau sa folosesc~ 2L benzina pentru inmuiat 30 min, inca o tura de 2 minute cu alti ~2L de agitat pentru clatit, si apoi sa-i bag fairy sau orice alt degresant de genul asta. La final o sa-l pot clati cu furtunul pana se scurge tot din el. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
djcristi |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
QUOTE(Vasilica007 @ 1 Jul 2015, 10:19) Destept rau motorul asta si EGR-ul. Selecteaza din galeria de evacuare gazele nearse complet si le reintroduce in admisie iar pe cele "arse" le separa si le da pe toba... Singurul rol pe care-l are EGR-ul este de a reduce emisiile de NOx. (nimic altceva benefic pentru motor, ba dimpotriva). Eu unul l-am inchis din soft (am postat motivele pe un topic dedicat). Pe langa alte informatii foarte importante din atasamente subliniez : "There is no exhaust gas recirculation at altitude (>1,200m)." Motorul pentru o ardere buna are nevoie de oxigen, EGR-ul nu ajuta la acest lucru, motiv pentru care inginerii de la Renault si alte marci s-au gandit ca la altitudine unde aerul este mai rarefiat sa-i taie functionarea. esti pe dinafara, si mai dai si niste explicatii (poze) de la alt motor (f9q). Plus ca la altitudine mai mare presiunea se poate suplimenta din turbo, se stie ca la masinile turbo nu se simte lipsa de putere la altitudine mai mare ca la cele aspirate. Si da, e destept motorul, normal ca face diferenta intre gaze arse complet si unele incomplet, asta s-a inventat de zeci de ani. Stiu multe cazuri unde s-a dezactivat EGR-ul la diesel si nu numai ca s-a umplut evacuarea de funingine dar s-a dus si catalizatorul. Solutie: montat EGR la loc ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#46
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Daca vrei sa folosesti benzina, foloseste doar benzina si nimic altceva pe langa, eu am ales benzina ca inlatura foarte bine uleiul. Daca e sa bagi farry fii sigur ca nu vei putea inlatura tot detergentul, oricat de mult ai clati intercoolerul si daca raman ceva reziduri in el e naspa ca se duc direct la motor.
Eu am bagat benzina in el, sa zic undeva la 200 ml am astupat capetele cu palmele si l-am miscat precum un vapor pe valuri...sa zic asa, am repetat procesul pana am scos benzina curata. Nu este nevoie sa pui la inmuiat, bagi benzina in el si il agiti putin, nu este nevoie sa clatesti cu apa, are si aia calcar si se evapora mai greu decat benzina. Poti folosi un pistol de aer cald sa scoti toti vaporii din el. Nu am gasit mult ulei in el, nici nu am putut scurge ceva din el, dar cu timpul pelicula de ulei revine, asa e motorul nu ai ce sa ii faci, doar cu un oil catch can, dar ma indoiesc. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
djcristi |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
e normal sa existe o pelicula pe furtunele turbo<->intercooler eventual si pe el. Daca nu ai scurs ulei inseamna ca turbo-ul e ok, nu ai de ce sa-l cureti sau sa-ti faci griji. si eu am desfacut intercoolerul la megane-ul din semnautura dupa 220k si uimitor era curat.
This post has been edited by djcristi: 1 Jul 2015, 20:15 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
QUOTE(RazvanF @ 1 Jul 2015, 19:52) E cumparat, modificat cu burete de inox in partea superioara plus furtun pana la 50% din inaltime, si gata de montare. Mai am un intercooler luat de la dezmembrari pe care vreau sa-l adaptez ca al doilea intercooler pus in paralel pe viitor iar cand l-am curatat a iesit enorm de multa negreala din el. Rau cu siguranta nu are ce sa faca, e o operatiune simpla care scapa de pelicula aia de ulei care captuseste peretii si scade eficienta transferului termic. Referitor la instalatia de water meth, am dat comanda de un alt boost pressure switch. Daca primul are range 0-0.6 bar, cel de-al doilea declanseaza intre 1-10 bar(reglabil, desigur). Asadar daca constat ca vreau injectie automata mai sus de ce-mi poate oferi primul, voi putea sa ma joc cu al doilea intre 1bar si 1.54bar cat imi baga maxim turbina. Singura chestie e ca sunt diferite ca model/prinderi. Pentru primul e nevoie de conexiune cu furtun si gaura de 5mm in admisie pentru conectorul cu bradut iar pentru al doilea e nevoie de gaura 1/8" 27 PT, asta fiind ~0,32mm. Tocmai de-aia am comandat si un tarod cu care sa fac filetul si pentru 1/8 (pt 5mm am deja). This post has been edited by ValBo: 2 Jul 2015, 03:37 Attached thumbnail(s) 11270139_10207163907715763_1385173266_n.jpg ( Size: 72.76k ) Number of downloads: 310 11715986_10207163907755764_2061824907_n.jpg ( Size: 82.75k ) Number of downloads: 297 ux_a13091600ux0763_ux_c.jpg ( Size: 25.55k ) Number of downloads: 75 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
djcristi |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Sectiune mai mare a traseului, asadar debit mai mare. Suprafata dubla de racire, in acelasi timp aerul va trece mai incet prin sectiunea respectiva, avand timp mai mult sa se raceasca.
QUOTE Can I mount more than one intercooler? Sure you can; your limits will be defined by the room you have to work with and your budget. (Owners of mass-flow setups will need to keep an eye on the total length of their intake plumbing.) If you try this, should you mount your intercoolers parallel or in series? The correct answer is simple: in parallel. ALWAYS. Mounting intercoolers in series doubles your pressure drop, which is very bad, while mounting in parallel cuts your pressure drop in half while also allowing for more thorough cooling. Twin intercooling can cause great results, just like upgrading to one large intercooler. A racer's rule of thumb states you can never have too much intercooler. Mai exista varianta inlocuirii cu un intercooler de Megane RS care are cam aceleasi dimensiuni de prindere, grosime si inaltime mai mari. Dar sunt la fel de rare ca inorogii pe la dezmembrari. This post has been edited by ValBo: 2 Jul 2015, 09:16 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
djcristi |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
si loc unde sa-l montezi? sau nu vrei sa mai folosesti A/C-ul?
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Asta e cea mai mare problema, oricum toate sunt inghesuite ca naiba la 1.5dci.
Singura varianta viabila e sa-l montez deasupra celui existent, in fata radiatorului de clima. Nu cred ca-i va afecta functionarea incat sa se simta mare lucru in functionarea AC-ului. Oricum, trebuie sa ma gandesc la o varianta sa pot trece iar la stock in caz ca va avea consecinte mai mari. Ideea initiala era sa folosesc tubulatura stock, sa mai iau o pereche de furtunuri , apoi sa gasesc pe cineva sa-mi faca niste y-uri din inox ca sa bifurc inainte si dupa cele doua. O pereche va fi sacrificata si taiata ca sa lege y-urile de cele doua intercoolere. Problema ar fi ca din ce-am vazut, sunt destul de tari furtunele alea si nu cred ca o sa ma lase sa ma leg asa usor, curbandu-le. Varianta scumpa dar si profi ar fi sa fac tot traseul din inox, sau cel putin legatura dintre cele doua intercoolere, urmand ca la ea sa ma leg cu cele doua furtunuri. This post has been edited by ValBo: 2 Jul 2015, 09:47 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
djcristi |
![]()
Post
#53
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.944 Joined: 5 October 09 From: Bucuresti / Pitesti ![]() |
*furtune. Tb facute custom din inox, pt ca pe retur ai si senzorul de presiune.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
03/2008 Estate 1.5dci euro4 76kW FAP business
- DJC Dacia Logan euro4 1.5dci 50kW(68ps) ambition (fab oct-2007)
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
* http://dexonline.ro/definitie/furtun cu toate ca am scris incorect si "furtunele" mai sus.
![]() Intr-adevar, daca va fi sa-l pun pe al doilea trebuie sa ma leg cu ambele inainte de senzorul de presiune. This post has been edited by ValBo: 2 Jul 2015, 11:02 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
HDG |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 25 February 07 From: NavYork ![]() |
Salut, interesant proiect, am sa-l urmaresc iar ca sa-ti complic putin treaba iti ofer o sugestie pentru modul "auto" de functionare, incearca sa obtii semnal pneumatic de la wastegate, cand are valoare mica sa bage o cantitate mai mare de amestec pentru a te ajuta la turatii joase iar cu cat creste presiunea sa micsoreze debitul pentru o crestere constanta a turatiilor. Ori ai putea sa ai un vas secundar cu etanol/metanol si sa jonglezi din concentratie.
Succese si multa rabdare la concentratii si debite alese! This post has been edited by HDG: 5 Jul 2015, 15:33 |
--------------------
Renault
Megane
2007/2.2 Sedan Lux Privilege 1.5 100hp
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Multumesc frumos! Interesant ce zici tu, insa daca nu exista boost mare cand injecteaza mult, masina va "da in nas". Controllerele progresive din instalatiile care costa $700-1000+ trimit debit mic la boost mic, crescandu-l odata cu presiunea. Tocmai ca masina sa nu aiba probleme de combustie.
In modul asta reusesc totusi sa dea "ceva" si sub nivelul de boost la care la mine ar cupla, modificand puterea/cuplul si in zona aia de turatii/boost. Daca te poti uita filmuletul pus de mine mai sus ( https://www.youtube.com/watch?v=XDlpa1NVJ0s ), la 4:05 se joaca cu injector de 650ml. Daca nu-i da full throttle/boost, atunci cand controllerul ajunge sa injecteze 75%, face urat. Daca-i da insa talpa si urca turbina cum trebuie, atunci e totul ok. Ca sa pot sa urmaresc efectele asupra temperaturii mi-am mai comandat doua chestii. Un termometru cu afisaj LED cu sonda cu fir lung de 2m pentru a o monta direct in intercooler(masoara -20 <> +110), si o sonda pentru evacuare care masoara intre 0 si 800 grade. Cu asta o sa fie mai complicat putin, vreau sa-mi fac afisajul printr-un Arduino si trebuie sa scriu/iau codul de undeva. Cea din urma o sa fie foarte folositoare pentru ca voi vedea efectele asupra EGT(exhaust gas temperature) cand porneste instalatia. Tot cu ea voi putea vedea care e nivelul maxim de alcool pe care-l pot mixa, fara sa-mi creasca temperaturile. Apa multa > temperaturi scazute, Alcool mult > temperaturi crescute. Cred ca optimul de performanta il voi obtine dintr-un mix care-mi tine temperaturile neschimbate. L.E. Ce se intampla cand prea mult e prea mult: https://www.youtube.com/watch?v=vWboKqvRMFM This post has been edited by ValBo: 5 Jul 2015, 17:17 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Ai reusit ceva weekendul acesta? Ai montat-o pe masina?
|
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Din pacate nu. Am fost foarte prins cu munca inclusiv in weekend, si nici prietenul asta al meu cu rampa n-a terminat de lucru la a lui. Mi-a zis ca miercuri spera sa termine cu tot, deci probabil weekend-ul viitor o sa pot lucra acolo la ea.
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
mircea-daniel |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru cu tubina Group: Members Posts: 1.023 Joined: 16 May 05 From: Banda I ![]() |
Te-ai gandit sa pui si un intercooler sprinkler? Eu am intercoolerul in compartimentul motor, fix deasupra motorului si dupa o tura in oras se incalzeste de nu poti pune mana pe el. Inainte de MW50 cred ca imi pun o stropitoare pe el.
|
--------------------
Renault
Lagunaaaa
2003
- B 666 GGG Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
|
|
Boggy22 |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 3 September 06 ![]() |
Am piesele comandate si pentru ala (duze + pompa mai mica), dar la mine deja e FMIC (Front mounted intercooler), si din ce-am inteles de pe forumuri nu prea se simte. Adica se simte in mod de circuit unde se incinge foarte tare, apar detonatii in combustie, ECU scade timing-ul ca sa previna si astfel se duce in cap si puterea. Un sprayer ar ajuta in cazul asta.
Oricum, e bine sa le am acolo in caz ca ma hotarasc. Problema mare e ca o sa am sigur probleme cu rezervorul pentru WaterMeth, nu stiu unde sa-l bag. Ar mai trebui sa gasesc inca un loc si pentru cel de sprinkler. Partea buna e ca duzele le-as monta direct in bara de metal, sa arunce pe intercooler(e). Attached thumbnail(s) 20131019_200317mic.jpg ( Size: 146.37k ) Number of downloads: 90 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 1.5dci 106cp @ 125cp (320nM - pe dyno)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 06:41 |