Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Brake sistem fault

Laurentziu83
post 16 Aug 2021, 21:14
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Am patit si eu bucuria cu blocul hidraulic, culmea, tot la benzinarie, tocmai ce facusem plinul la OMV Milcoiu, cand ma intorceam de la Obarsia Lotrului.
Pur si simplu am dat sa pornesc, mi-a aparut "Brake sistem fault" cu rosu, STOP, SERV, ABS, martorul de frane si dracu' mai stie pe acolo.

Zic ca poate o fi vreo eroare prin calculatoare, asa ca scot cheia de 10, scot borna de la baterie si o unesc cu cealalta sa resetez calculatoarele, nimic.
Bag mana la mufa blocului hidraulic, poate s-au oxidat contactele (noroc ca am benzinar si ajung cu mana acolo). O desfac si o bag la loc, neschimbat. Incerc cu ea scoasa, aceleasi erori doar ca apar 2 lini in zona cifrelor de viteza, deci nu e de la alimentarea cu curent a blocului hidraulic. O pun la loc.
Ma uit la lichidul de frana, era la nivel. Scot mufa de la senzorul de nivel, o bag la loc, la fel.

Frana insa mergea foarte bine, posibil doar ABS-ul sa nu fi functionat, noroc ca e vara si n-am nevoie de el. Am ajuns pe roti la Bucuresti, cu 130 pe autostrada.
Cruise-ul functiona, doar ca nu mai vedeam kilometrii si consumul din meniu din cauza mesajului. Doar daca luam contactul.

Dus la service, pus testerul => verdict bloc ABS kaput. Credeam ca scap cu vreo resoftare, vreun contact slab...n-a fost sa fie.
Pretul pe original undeva la 6500-7000 de lei cu tot cu manopera. De-abia ce schimbasem chiulasa care ma mai costase 5000 de lei (si aia tot din dezmembrari, reparatia cu piesa reconditionata m-ar fi costat 17000 de lei), parca nu bag in rabla veche mai mult decat dau pe o masina noua, asadar ma uit la dezmembrari. Pe aftermarket nu exista nicaieri pe google.
Nu gasesc codul de pe masina mea sau codul de pe piesa mai noua, dar pana la urma zic sa incerc cu un bloc hidraulic din dezmembrari de oricare o fi, important e sa scrie ESP pe el. Ciudat e ca pe toate de pe net scrie ESP, desi stiu ca au fost si M3-uri fara.

In fine, 600 de lei cu tot cu transport, apoi alte 10 ore de manopera, ca ajungi la el doar daca dai cadrul motor jos si desfaci o conducta de freon, plus o geometrie la final.
Partea buna e ca s-a rezolvat, am avut noroc de un bloc hidraulic cu mai putin de 140200 km cat aveam eu pe bord, nu m-am trezit cu vreo 384000 sau dracu' stie ce daca daca nimeream un bloc de pe vreun taxi.

Pentru cei care mai patesc beleaua, sa stiti ca daca aveti blocul cu codul 95CT2AAY2, puteti lua cu incredere de la dezmembrari si alt cod decat ce aveti pe masina.
Ideal ar fi sa-l probati inainte a monta la loc toate hangaralele, ca e la mijlocul masinii si sa nu demontati de 2 ori.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzan23
post 14 Nov 2024, 00:28
Post #92


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 8 January 16




O problema asemanatoare am avut si eu Brake System Fault.. si dupa cateva zile a aparut din nou .. si apoi din nou ... pana intr o zi cand ambreiajul a inceput sa tine jos!
Rezolvare:
Am constatat ca, conducta de la pompa de ambreiaj catre cutie contine un fel de valva sau nu stiu cum s-o numesc (figurile 1, 3 si 4 din atasament) care era umeda datorita lichidului de frana pe care eu il pierdusem si aparea eroarea in bord...

MENTIUNE:
Pompa de ambreiaj este hidraulica si se alimenteaza din bidonasul cu lichid de frana al masinii!

Ok .. Aveam deja simptomele colegilor care au scris mai sus ca ambreiajul incepuse sa tina jos si pierdeam lichid de frana...
Am desfacut bateria , suportul la aceasta (se scoate cam greu, dar aveti grija la cabluri si mufe!!!), dupa care am scos si filtru de aer si suportul acestuia ... am zis sa fac loc nu gluma smile.gif
Am ajuns la locul cu pricina, am scos siguranta la aceasta valva, si cand SHOCK nu am gasit nicio garnitura (oring)(chiar nu inteleg nu a avut!?)..
I-am pus eu o garnitura in sectiune circulara de circa 5 mm diametru (vezi poze din atasament), dupa care l-am pus la loc. Mare grija la siguranta sa intre bine pana la capat!!!
Dupa care am aerisit instalatia: am scos sigurantele la capatul conductei dinspre cutie, am bagat un furtunas in diametru de 6 mm in nipru aerisitor (sa zic pe care-l contine acel tubul de plastic care face legatura conductei, cu cutia, si l-am introduc intr-o sticla goala). Apoi am tras de conducta 3-5 mm din acest tub de plastic. Dupa... Am completat lichidul de frana pana la FULL smile.gif si am inceput sa fac pedale, la ambreiaj pana ce am scos aerul din conducta(binenteles si putin lichid de frana) si pedala a inceput sa se intareasca. Cand a fost gata.. am introdus conducta in tubul de plastic dinspre cutie si am introdus cele doua sigurante in acesta!
Am verificat, sub presiune, daca mai sunt scurgeri.. binenteles ca NU... am scos furtunasul... am pus dopul la acel nipru de aerisire, am sters tot pe-acolo si am montat tot, in ordine inversa a demontarii.
In cazul schimbarii acestei conducte, cea noua nu va mai avea acea valva, la mijloc, ci va fi inspre partea cutiei! ASA E NOUL MODEL .. PE NOUL COD!

Adaug si un link-uri cu video pe care le-am gasit mai explicit! (mai sunt si altele)
https://www.youtube.com/watch?v=p_t4kSiZCq0
https://www.youtube.com/watch?v=4sphNIi3AdM (de la minutul 06.00 pana la minutul 09.05)

Sper sa fie de folos .. si sa nu aveti probleme!

This post has been edited by tarzan23: 14 Nov 2024, 00:29

Attached thumbnail(s)
1.png ( Size: 682.78k ) Number of downloads: 81
2.png ( Size: 427.74k ) Number of downloads: 81
3.png ( Size: 947.84k ) Number of downloads: 81
4.png ( Size: 1mb ) Number of downloads: 81


--------------------
Renault Megane III Break 2011, 1.5 dCi, 81 kW, kz8g
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzan23
post 2 Dec 2024, 22:51
Post #93


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 8 January 16




Revin la ce am scris mai sus.... Efortul meu a fost inzadar... tot pierdeam lichid .. am cumparat conducta noua .. am inlocuit-o ... ciudat e ca are cod nou, are aceeasi forma, dar avea valva este langa cutie si teava conductei este mai subtire (este pe cod si originala RENAULT!). O intrebare am...: Cum se aeriseste corect aceasta conducta ?.. deoarece am ramas cu pedala cam moale. Nu e aerisita total (sau fiind mai mult aer, deaorece am scos conducta de data asta )! Ciudat e ca prima oara la aerisire mi a iesit - Pedala pana la jumate de vreo 10 ori, apoi pana la maxim de 20 de ori, si s-a amorsat totul a fost ok!...


--------------------
Renault Megane III Break 2011, 1.5 dCi, 81 kW, kz8g
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzan23
post 10 Dec 2024, 22:10
Post #94


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 8 January 16




Revin din nou.... am reusit in cele din urma sa aerisesc conducta de ambreiaj... INCREDIBIL dar adevarat!... Am urcat pe un damb de pamant cu rotile din stanga intr-un unghi de inclinatie de aproximativ 25-30 de grade, am stat acolo circa 3 minute... dupa care am inceput sa fac pedale , mai intai pana la jumatate si eliberal (vreo 5 pedale), apoi cursa completa (de vreo 10 ori) .... si ce sa vezi.. surpriza si-a revenit total pedala !!! (banuiesc ca au iesit in borcan, bulele de aer din instalatia de ambreiaj). SPER SA VA FIE DE FOLOS si sa nu aveti probleme!

This post has been edited by tarzan23: 10 Dec 2024, 22:10


--------------------
Renault Megane III Break 2011, 1.5 dCi, 81 kW, kz8g
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 11:41
Dacia