My Duster 4WD 110cp, Jurnal de bord
![]() ![]() |
My Duster 4WD 110cp, Jurnal de bord
BZN |
![]()
Post
#241
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
iulian'71 |
![]()
Post
#242
|
![]() membru uneori batut in cap Group: Members Posts: 895 Joined: 18 April 10 ![]() |
Sa-l stapanesti sanatos, fara probleme si felicitari ca ai deschis primul jurnal de bord.
|
--------------------
Renault
Megane sedan/ Kadjar
Expr. 1.5dci85cp.2009/Business 2018 1.5dci 110cp
- GL-07-*** Mersul pe jos face piciorul...peste 45.
Grabeste-te incet. |
|
twingo_buc |
![]()
Post
#243
|
![]() fost twingar Group: Members Posts: 883 Joined: 4 January 09 ![]() |
sa stapanesti sanatos masina. n`am avut timp sa citesc chiar toate postarile dar cum au spus si altii pt un consum ideal la diesel e indicat sa schimbi vitezele intre 2500 si 3000 rpm.
Am avut si eu diesel, chiar un motor care nu-l sufera 80% din forum: 1.9TDi. Cel mai bun consum il obtineam cu schimbarea vitezelor pe la 2500 2600 rpm, fara accelerari bruste (cam greu ca-s tanar), si folosirea frecventa a franei de motor= un consum urban de 7.5 maxim 8 % cu un trafic aglomerat (nu includem ambuteiaje deoarece aveam zile si cu consum de 11%). Totusi traficul urban de va indemna la mersul subtorat si e recomandat ca din cand in cand sa ii mai dat cate o talpa pt a mai curata motorul (depunerile apar frecvent la diesel). Eu unul faceam in drumul spre casa (daca stau in comuna pantelimon prind si o portiune de DN3) si schimbam spre 3.700 3.800 de ture, astfel evitam depunerile. Acum na fiecare cu stilul lui de condus dar uite daca ai grija de un diesel te bucuri de el pana la peste 200 de mii de km. eu aveam 198.000 km cand am vandut masina si nu avusesem probleme cu turbina, vlava egr infundata sau sa-mi fi mancat ulei. Oricum mult spor cu masina, si sincer mie imi place DUSTER chiar f mult dar recunosc probabil sunt prea snob si n`as da acesti bani pe el(as prefera un X3 2.0d) dar pt cineva care tine sa aiba o masina noua 4x4 e perfecta. |
--------------------
mitsubishi
colt CZ3
1.1 75CP 2008 MOTION
- B8x8BBB fost twingar si fost TDI-st
|
|
cibo |
![]()
Post
#244
|
![]() Sorin Group: Members Posts: 195 Joined: 12 May 05 From: Campina / Brasov ![]() |
emile, asteptam pozele si filmuletele promise...
|
--------------------
Renault; Opel
clio3 1.5 dci 85CP; Corsa C 1.3 cdti 70CP
2007 Dynamique; 2005
- PH10;01ALD
|
|
testike |
![]()
Post
#245
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.452 Joined: 18 March 05 From: Cluj ![]() |
E cam offtopic, da' in ton cu ultimele posturi: si-a luat cumnatu' un Polo diesel care are consum oficial de 3.6, si a zis ca-i afiseaza la 100 km/h 2000 ture in treapta a 4-a si cam 1500 in a 5-a, stie cineva sigur daca asa e, ca mie mi se pare cam dubios de putin?
Era chiar la volan cand vorbeam, zicea ca are si ceva indicator care ii arata cand sa schimbe vitezele in sus si in jos, adica daca e in 4 ii apare o sageata sus daca ar trebui sa bage in 5. Oare asa scot astia consum de 3.6, cu turatiile astea mici..?! Motorul mi se pare destul de mic 1.6 de 75 CP, 200 NM, roti destul de mari ca la Logan 185, 65 R15. Motorul de 90 CP avea consum dat de producator 3.2.. Ce m-a mai mirat vis-a-vis de turatii e cum schimba masinile cu cutii automate cand nu sunt in sarcina, am mers cu o Mazda pe benzina de 80 CP, care cadea tot pe la 1600-1800 rpm dupa schimbarea vitezei... Dar,daca calcam acceleratia la fund, retrograda si schimba si la 5000. |
--------------------
Mazda 3 2018
Prestige 2009 1.5 DCI 85CP
Ambition 2004 1.6 MPI
|
|
slider2 |
![]()
Post
#246
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
1.subturarea tine si de sarcina. daca se coboara o panta mai constant se va indica schimbarea in treapta superioara daca aceasta mai exista.
2. cifrele de consum date de producator sunt greu realizabile, ele fiind masurate netinand cont de foarte multe variabile. 3. motorul este mic si din punctul meu de vedere, dar "deh dupa posibilitati coane fanica". 4. nici eu nu sunt de acord cu indicatiile astea de a schimba treapta si cu modul in care schimba cele automate. in general se favorizeaza condusul subturat pentru a satisface ochiul clientului, dar asta merge doar pe termen scurt. pe termen lung anumite componente pot fi afectate. 6. ala era consumul in extraurban. ca n-are cum sa aiba un consum mixt asa mic. This post has been edited by slider2: 23 Jun 2010, 19:36 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
puyutzu07 |
![]()
Post
#247
|
Membru incepator Group: Members Posts: 44 Joined: 9 January 09 ![]() |
azi am facut vreo 150km dar nu unde doream eu sa ajung si sa fac ce vreau..mai mult oras si DN...in fine...la 2500 ture intr-a 6-a aveam 110km/h.Cu un mers in oreas cat de cat rapid si DN nu mai 110 flat..CB imi arata un consum de 5.8l/100km...Eu zic ca este foarte bine.
Urmeaza sa ii schimb uleiul si sa ii pun tratamentele necesare pe la motor si diferential pe urma sa vedem ce consum mai scot. Imi pare rau dar nu am avut timp nici eu sa ma uit la el prea bine neavand timp de nimic..o zii f aglomerata..iar acum sunt din nou in bucuresti fara masina...offf...dabia astept sa ajung acasa ![]() |
--------------------
Dacia
logan 1.5Dci 85hp
2008
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#248
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Ce tratamente vrei sa-i pui la motor si diferential ?
|
--------------------
-
-
-
|
|
twingo_buc |
![]()
Post
#249
|
![]() fost twingar Group: Members Posts: 883 Joined: 4 January 09 ![]() |
asa ca cifre de consum si eu am urban 7% dar scot acest consum seara dupa 10 prin oras. ziua never oricat de bland as fi cu ea minim mini 7.5. Oricum pt un suv ai avut un consum decent 5.8% extraurban. si eu aveam 5.5-5.7 extraurban mers pe la 130 140kmh
|
--------------------
mitsubishi
colt CZ3
1.1 75CP 2008 MOTION
- B8x8BBB fost twingar si fost TDI-st
|
|
cdadan |
![]()
Post
#250
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(slider2 @ 23 Jun 2010, 20:35) nu sunt de acord cu indicatiile astea de a schimba treapta si cu modul in care schimba cele automate. in general se favorizeaza condusul subturat pentru a satisface ochiul clientului, dar asta merge doar pe termen scurt. pe termen lung anumite componente pot fi afectate. Oare baietii care proiecteaza motoarele si cutiile nu sunt un pic mai bine informati decat suntem noi? Sunt ei atat de tampiti incat sa-si puna produsul in pericol, pentru un consum mai mic (in masura in care se discuta pe aici ca subturarea creste consumul)? Automatele subtureaza prea mult motorul in sarcini mici, iar la scarcina mare il tureaza excesiv si inutil. Asa o fi? Eu tind sa cred ca e modul corect de a folosi un motor, pe toata plaja de turatii. puyutzu sunt si eu curios, ce tratamente vrei sa-i pui? ![]() |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
slider2 |
![]()
Post
#251
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
@dan inteleg ce vrei tu sa zici, dar in ziua de azi pe ei ii intereseaza sa vanda si in perioada in care masina are garantie clientul sa fie foarte multumit, in rest...
si nu neaparat consumul este vizat ci si zgomotul. sunt multe persoane care la un benzinar n-au trecut de 4000rpm ca li se pare lor ca urla prea rau motorul... ![]() This post has been edited by slider2: 24 Jun 2010, 10:08 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
caphonne |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 968 Joined: 22 August 06 From: Buc. Drumul taberei si Berceni ![]() |
[quote=puyutzu07,23 Jun 2010, 23:07]
Urmeaza sa ii schimb uleiul si sa ii pun tratamentele necesare pe la motor si diferential pe urma sa vedem ce consum mai scot. Daca nu ai ce face schimba uleiurile.Eu zic sa-l lasi asa. |
--------------------
Dacia
Supernova
2003 Rapsodie rosu imperial Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
|
|
PaulT |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Din pacate la capitolul consum asta e rezultatul cutiei foarte scurte. Atata timp cat motorul este tinut aproape in regim de turatie de benzinar nu va avea consumuri prea mici. Asta o poate confirma si Beciacustic, care a testat pe distanta mai mare un prafos dci 85 daca imi aduc bine aminte.
@twingo_buc, masina are cam 80kg in plus fata de Logan(practic de transmisia integrala), deci nu prea putem vorbi de masa de SUV,adica 1500-1700kg. MCV-ul e mai greu cu 70-80kg decat Duster. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
caphonne |
![]()
Post
#254
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 968 Joined: 22 August 06 From: Buc. Drumul taberei si Berceni ![]() |
orice motor trebuie sa se lase si el un pic sa faca ceva kilometri si pe urma se va regla si consumul .
|
--------------------
Dacia
Supernova
2003 Rapsodie rosu imperial Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
|
|
PaulT |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Diferenta intre un motor rulat cateva sute de km si unul rulat cateva mii nu e de 1l/100km in regim extraurban linistit. Diferenta mai mare se inregistreaza la consumul urban, cu demaraje multe. Problema principala e regimul de turatie. Avantajul principal la consum al dieselului vs benzina la consum il reprezinta in principal diferenta de turatie la aceeasi viteza. Cuplul mare al td-ului permite rularea la turatii mici comparat cu benzina. In general un diesel are la 3000rpm macar 140-150km/h(nu zic de cele de 1,8-1,9 care au chiar 170km/h la 3000rpm). Daca il pui sa lucreze in regim de turatie de benzina vei avea un consum apropiat de un benzinar. Repet, nu poti considera Duster-ul suv, dpdv greutate. MCV e mai greu, iar Logan este cu 80kg mai usor.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
cdadan |
![]()
Post
#256
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(PaulT @ 24 Jun 2010, 12:12) Avantajul principal la consum al dieselului vs benzina la consum il reprezinta in principal diferenta de turatie la aceeasi viteza. Randamentul superior pentru motorul Diesel (2 izobare si 2 adiabate vs. 2 izocore si 2 adiabate)? Puterea calorica diferita a combustibililor? Chiar si la turatii identice in sarcini identice, tractorache va consuma mai putin. This post has been edited by cdadan: 24 Jun 2010, 11:42 |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
PaulT |
![]()
Post
#257
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai de asta am zis "in principal". Si ca la aceleasi turatii "va avea un consum apropiat de un benzinar". Nu am spus la fel.
![]() |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
miki |
![]()
Post
#258
|
![]() #Hırsızlargibigeceniniçine Group: Members Posts: 1.213 Joined: 30 July 02 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE
2004 / 2019
- XX-B-XXX #Hırsızlargibigeceniniçine
Funken Kurbelwelle Uzun Araç! Değer Aºılırsa |
|
cdadan |
![]()
Post
#259
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Bine miki, dieselul va consuma mai mult ca asa zici tu ... aspirat sau turbo. Turbina nu prea are legatura cu randamentul termodinamic.
Dieselul consuma mai putin, "in principal" pentru ce am scris eu mai sus. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#260
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(cdadan @ 24 Jun 2010, 12:41) Desi total pe langa subiect... Doua cum si doua ce ? Sunt curios cum merge un motor cu doua izobare ![]() ![]() Oricum, astea sunt cicluri teoretice. Presiunea din cilindru la sfarsitul admisiei mai schimba cate ceva pe acolo ![]() |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
cdadan |
![]()
Post
#261
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(r_vlad @ 24 Jun 2010, 16:31) ![]() Cineva isi aminteste mai bine decat mine fizica de liceu. O izobara, o izocora, doua adiabate. ![]() Ciclurile sunt aproximate, dar concuzia este concreta si reala. Diesel are un randament mai bune decat Otto. This post has been edited by cdadan: 24 Jun 2010, 15:58 |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
cibo |
![]()
Post
#262
|
![]() Sorin Group: Members Posts: 195 Joined: 12 May 05 From: Campina / Brasov ![]() |
QUOTE(PaulT @ 24 Jun 2010, 11:12) Diferenta intre un motor rulat cateva sute de km si unul rulat cateva mii nu e de 1l/100km in regim extraurban linistit. Diferenta mai mare se inregistreaza la consumul urban, cu demaraje multe. Problema principala e regimul de turatie. Avantajul principal la consum al dieselului vs benzina la consum il reprezinta in principal diferenta de turatie la aceeasi viteza. Cuplul mare al td-ului permite rularea la turatii mici comparat cu benzina. In general un diesel are la 3000rpm macar 140-150km/h(nu zic de cele de 1,8-1,9 care au chiar 170km/h la 3000rpm). Daca il pui sa lucreze in regim de turatie de benzina vei avea un consum apropiat de un benzinar. Repet, nu poti considera Duster-ul suv, dpdv greutate. MCV e mai greu, iar Logan este cu 80kg mai usor. te rog sa imi arati mie dieselul ala care in tr 5 la 3000rpm are 170 ca il mananc! |
--------------------
Renault; Opel
clio3 1.5 dci 85CP; Corsa C 1.3 cdti 70CP
2007 Dynamique; 2005
- PH10;01ALD
|
|
slider2 |
![]()
Post
#263
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
se referea la cele cu 6 trepte la faza cu 170km/h la 3000rpm...
|
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#264
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
Poate vre-un motor de capacitate mare, ceva peste 3000 cc sa aive 170km/h la 3000 ture in treapta a cincea ca restul nu prea cred.
|
--------------------
-
-
-
|
|
slider2 |
![]()
Post
#265
|
![]() doar membru si atat Group: Members Posts: 3.630 Joined: 15 April 08 ![]() |
nici acela nu cred sa aibe... ca un motor sa aiba acea turatie la 170km/h ar insemna sa aiba cutia foarte foarte lung etajata ceea nu prea se practica. intotdeauna se cauta un echilibru al cutiei de viteze...
This post has been edited by slider2: 24 Jun 2010, 21:51 |
--------------------
symboala
neagra
2008 mormantul n-are decat o singura usa... intrarea... atat.
|
|
cdadan |
![]()
Post
#266
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
Pe Golf-urile 6 astea cu tdi cr cutiile sunt foarte lungi. Uite aici un 1.6 de 105 cai, cu peste 160 la 3000 de ture:
Nu am gasit ceva concludent pentru 2.0, dar din cate se vede aici: 210 la 3400, deci trece lejereanu de 170 la 3000. ![]() |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
CGDBZ |
![]()
Post
#267
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.487 Joined: 8 July 09 From: BZ ![]() |
In film asa se vede dar cred ca este in treapta a sasea . Eu la Peugeot 307 2.0 HDI 90CP la 3000 ture in treapta a cincea am 135km/h .
|
--------------------
-
-
-
|
|
cibo |
![]()
Post
#268
|
![]() Sorin Group: Members Posts: 195 Joined: 12 May 05 From: Campina / Brasov ![]() |
corect, dar nu 170km/h. Iar motorul de 2 litri e echipat cu cutie cu 6 rapoarte... eu la clio 1.9 la 3000rpm am 130km/h.
|
--------------------
Renault; Opel
clio3 1.5 dci 85CP; Corsa C 1.3 cdti 70CP
2007 Dynamique; 2005
- PH10;01ALD
|
|
cdadan |
![]()
Post
#269
|
![]() fara turbo viata e pustiu Group: Members Posts: 5.202 Joined: 9 October 09 From: Cluj Napoca ![]() |
QUOTE(PaulT @ 24 Jun 2010, 12:12) In general un diesel are la 3000rpm macar 140-150km/h(nu zic de cele de 1,8-1,9 care au chiar 170km/h la 3000rpm). In ce treapta de viteza ... Paul nu a precizat, dar evident ca in ultima. QUOTE(cibo @ 24 Jun 2010, 22:22) Nu te risca, e greu la digestie. Vezi ca 1.6-le are peste 160 la 3000, in treapta a 5-a, ca are doar 5 trepte. Nu gasesc filmulete cu 2.0 tdi cr 110 cai, care e tot in 5 trepte. E posibil sa fie echipat cu o cutie mai lunga decat 1.6-le, numai buna de servit la micul dejun. |
--------------------
pegas
de dame
1986
|
|
PaulT |
![]()
Post
#270
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cibo @ 24 Jun 2010, 22:22) Evident ca ma refer la ultima treapta.... Vorba lui cdadan, nu te risca ... sunt exemple destule... CGDBZ - Ford Mondeo 1,8 tdci - deci motor nu prea mare, avand in vedere ca exista si 2,2 tdci - treapta 6 - 3000rpm 170km/h - Masina are primele trepte scurte, dar se scoate cu 5 si 6. -BMW 320d treapta 6- 3000rpm cam 180km/h... Nici unul nu are peste 3000cm3, ci au chiar sub 2000cm3. - BMW335d la 200km/h cam 3100rpm... asta ca exemplu de motor peste 3000cm3. cibo - as tinde sa zic ca ai 135km/h, dar oricum, motorul tau are doar 80cp si 160nm(cuplu pe care il scoti dintr-un 1.6 benzina aspirat). Pentru o oarecare dinamica trebuia sa aiba o cutie destul de scurta. Deci nu e cel mai bun exemplu. This post has been edited by PaulT: 25 Jun 2010, 12:53 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 00:22 |