Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata, Clio
![]() ![]() ![]() |
Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata, Clio
adrian2006 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 16 Joined: 6 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2002/1.4l
- 22
|
|||
ramm |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 788 Joined: 13 July 06 ![]() |
Nu il las, dar nici nu ii dau "talpa" pana nu se incalzeste.
|
--------------------
Honda
Civic
2007 Honda Del Sol Vti
|
|
Duyu |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Eu il las cam 20-30 de secunde....apoi merg "normal" pana se incalzeste(cum a spus si ramm mai sus...nu ii dau talpa)!
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
pablo |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.015 Joined: 10 December 04 From: ORADEA ![]() |
pina apare pe computerul de bord meniul (adica cca 20 -30 secunde)
|
-------------------- Renault Megane II Sedan Confort Expresion 1,6 16V (dec 2004,clima,jenti AL,ESP,etc)
Renault Clio Extreme 1,5 dCi 80 CP (iul 2005,tempomat) |
|
cristisimi |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 8 December 06 ![]() |
Motorul ajunge mult mai repede la temperatura normala in tractiune. Ideea este sa nu accelerati tare pentru ca pentru ca in primele cateva secunde, datorita temperaturii joase, uleiul este foarte vascos si nu unge bine motorul.
|
--------------------
renault
clio
1.5dci 2003
|
|
wolfin |
![]()
Post
#6
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.792 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
10 secunde
|
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
sqryn |
![]()
Post
#7
|
![]() Clio rulezzz Group: Members Posts: 736 Joined: 2 February 06 From: München ![]() |
Destul de putin, maxim un minut, pana mai caut un post de radio, pun centura si mai fac cate ceva pe acolo.
|
--------------------
RENAULT
Clio II Bicorp Phase1 1.4 8v
Alize/1999
- B-xx-xxx Clio II Bicorp Phase1 Alize, 1.4 8V 75cp - sept.99
Opel Astra H 1.9 CDTI DPF 120cp - iun 2005 |
|
VitO |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 9 March 06 ![]() |
in jur de 2 min
|
--------------------
Renault
Simbol
2006 1.5dCi Renaul Symbol Fidji 1.5DCI 65CP Gri Eclipse din 28 martie 2006
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#9
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Dupa timp nu stiu ... probabil 1-5 minute, in functie de cat de frig e afara. De obicei astept pana scade sub 1000 rpm. (de ce ? ... asa imi place mie ... nici mie nu-mi place ca imediat cum m-am trezit sa joc fotbal
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
dil |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru verde Group: Moderatori Posts: 1.370 Joined: 7 December 04 From: Corbeanca, Ilfov ![]() |
Nu il las decat maxim 10 secunde. Apoi merg mai linistit si schimb mai devreme decat in mod obisnuit (pe la 2200-2400, turatii de la care motorul este zgomotos cand e rece).
|
--------------------
-
-
-
- - Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015) ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011) |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Cam jumatate de minut.
Ideea e sa ajunga uleiul in absolut toate madularele motorului. Dupa aceea nu mai e necesar sa stai la relanti, deoarece ori ca stai la relanti, ori ca pleci de pe loc, tot aia e, uleiul tot nu e pregatit sa unga motorul cum trebuie. Dupa plecarea de pe loc, mers ceva mai lejer, cu schimbat la turatii scazute. Cand ajunge acul la temperatura cam la 30% din cursa lui (corespunzator orei 7) se poate creste turatia. |
--------------------
.
.
.
|
|
A l e x |
![]()
Post
#12
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
De exemplu acum, cand nu e chiar asa jale afara, las 1-2 minute sa zic asa si merg linistit pana ajunge acul de temperatura cam pe la 30-40, cum zice si Laurentziu.
Cand e ger ger il las mai mult... De obicei ma prind frigurile cand sunt acasa de sarbatori, si avand curte pornesc motorul si o las pornita cateva minute bune sa se incalzeasca si motorul, si inauntru in timp ce eu stau in casa si beau o cafea fierbinte ![]() Dar cand masina nu e in curte, stau sa zic in jur de 5 minute, astept sa se dezghete si parbriz, si luneta, sa se incalzeasca, etc.. si plec, nu m-am cronometrat niciodata.. |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
dupa 10 secunde e ulei garla prin tot motorul . daca n-ar fi ar fi vai si amar de capul lui. eu il pornesc si am taiato. pana nu ajunge la 90 de grade apa nu trec de 3000 3500 cu treapta superioara. sau 60 70 de grade uleiul ca tot aia e.
ideea e : cantitativ o pornire la rece inseamna circa 10 ore de functionare la sarcina totala ca si uzura. pana cand nu trece de temperatura de roua a amestecului carburant tot e naspa. si aia se intampla la 90 de grade in apa. soo.. |
--------------------
a
a
a
|
|
UXE |
![]()
Post
#14
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
am plecat o data imediat dupa ce am pornit motorul si am luat usurel pe stradutze ....dar cam i jur de 30 de sec...daca merg singur si 1-2 minute pana intra si ceilalti..(mai sunt unii care nu inchid cum trebuie usa ..etc)
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
A l e x |
![]()
Post
#15
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Le ia 1-2 minute sa intre si sa inchida bine portiera ? Interesant
![]() |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
cata70 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
Daca mai trebuie sa iei alti patru ,cu siguranta nu poti pleca in 2-3 secunde...Doar nu sunt echipaj de tanc!...
![]() Stiu ca parerile sunt impartite,unii recomanda sa lasi un timp motorul la ralanti dupa care sa pleci insa altii sustin ca este mai bine sa pleci imediat deoarece in mers motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare.Eu prefer sa plec imediat ce am pornit motorul,evitand turatiile ridicate pana se mai ridica temperatura... |
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
Ge0rge |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 23 February 06 ![]() |
Off topic: la cat de bine se inchid usile la Symbol ma mir ca intra asa repede
![]() Am citit pe undeva ca este bine sa se lase cateva secunde motorul pornit la relanti si cand se ajunge la destinatie , este corect sau afirmatia era valida la motoarele cu turbina |
--------------------
EX Clio Symbol 1.4
Astra H Enjoy+ 1.6 115Hp
2007 Buy Date: 10.04.2006
Sell Date: 19.02.2007 |
|
Solon |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.034 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Pai decat sa astepti 2 minute, mai bine pleci imediat ca sigur in cateva minute ajungi intr-o mare aglomeratie si se incalzeste imediat motorul.
![]() |
--------------------
3 japoneze
2 nemtoaice
si cam atat
|
|
mikken |
![]()
Post
#19
|
Membru simplu, din popor Group: Members Posts: 56 Joined: 8 February 06 From: Bucuresti ![]() |
La pornire dimineata il las maxim 1 minut, pana ma aranjez, centura, un cd, eventual il pornesc si ma dau jos sa sterg un pic geamurile. Apoi, pana se incalzeste nu trec de 2000-2300 ture.
George: da, este bine sa lasi un pic motorul sa mearga la relanti la oprire, dar asta doar dupa un drum mai lung, sau forja. |
--------------------
Renault
Clio Bicorp Coupe
2004 - 1.5 dCI - 65CP
- B-01-MKN
|
|
AlexC |
![]()
Post
#20
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu las masina intre 30 secunde si 3 minute, pana coboara sotia din casa :-)
La oprire nu il las deloc, caci din strada mare pana parchez fac mai bine de 2-3 minute la viteze mici, turatii mici, ai are timp turbina sa se raceasca. Faza cu opritul e valabila pentru cei care locuiesc pe autostrada si merg cu 150km/h constant pana acasa, apoi pun frana si opresc de tot. Pentru majoritatea dintre noi care cautam 4-5 minute un loc de parcare printre blocuri nu se mai aplica axioma... :-) |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
CGB |
![]()
Post
#21
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
juma' de minut.
|
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
dorindumitru |
![]()
Post
#22
|
![]() sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 ![]() |
in fuctie de temperatura exterioara, intre 20sec(pe timp de vara) pana la 5-7min (iarna, pana incepe sa bage caldura pentru a se dezgheata geamurile). Dar nu o forjez nici dupa aceea pana nu ajunge indicatorul de la temperatura uleiului pana la a 4-a liniuta.
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
2017
- 0.9TCe Easy-R https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
sorin |
![]()
Post
#23
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
Cam 15-20 de minute stau pana se incalzeste motorul la 90 de grade si apoi plec.Zice ca asa e bine si cand e frig si cand e cald afara.Eu intre timp ascult muzica
![]() |
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
mikken |
![]()
Post
#24
|
Membru simplu, din popor Group: Members Posts: 56 Joined: 8 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Caaaaaaaaaaat? 15-20 min? In timpul asta ajung deja la servici
![]() Oricum...mi se pare foarte mult sa stau 15 min sa se incalzeasca motorul! |
--------------------
Renault
Clio Bicorp Coupe
2004 - 1.5 dCI - 65CP
- B-01-MKN
|
|
ionutmar |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 9 July 06 ![]() |
dorindumitru@ : care e indicatorul de temperatura a uleiului
|
--------------------
Renault
Clio IV
2014 Expression 0,9 Tce
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
@SorinV
3000-3500 de ture e cam mult totusi pentru un motor rece. Eu as recomanda cam 2200-2500 de ture pana se incalzeste cat de cat. Gandeste-te la segmenti, care, nefiind la temperatura de regim, nu vor ajunge sa se dilate suficient de mult incat sa se uneasca. Si mai gandeste-te ca piesele sunt proiectate sa functioneze la temperatura de regim, in rest au variatii de dimensiuni (datorita dilatarii materialelor) care nu fac bine in exploatare. @mikken Hai sa demontam mitul turbinei afectate de rulajul la relanti: Turbina este actionata de gazele de esapament, care la relanti, au presiune scazuta, si nu au putere suficienta sa o puna in sarcina. Turbina isi intra in parametri de la 1600-1800 de ture in sus. Deci ea e mai mult "idle" la regimul asta. Subscriu si eu ca este extrem de mult sa lasi 15 minute motorul sa se incalzeasca, mai ales ca se va incalzi foarte greu, mai ales la diesel. Iar asta va insemna un timp in care motorul va functiona cu uzuri marite, din motivele de mai sus. N-are rost, asta ca sa nu mai adaug consumul inutil de carburant, care este mult mai mare la motorul rece. Mai degraba instalezi o alarma cu pornire de la distanta, daca tii neaparat sa ai cald in masina dimineata. Asa, mai stai si mai si ingheti in masina pana se incalzeste motorul. Eu in 15, maxim 20 de minute sunt in orice punct al orasului, deci la mine chiar nu se justifica. |
--------------------
.
.
.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
@laurentiu83. segmentii ajung la temperatura de lucru foarte rapid. si pistonul idem. camasa nu ajunge pt ca are apa pe exterior in majoritatea cazurilor. si 3500 nu e mult deoarece la sarcini mari si turatii mici amestecul va fi imbogatit pt a compensa nevoia de putere. deci temperatura in camera de ardere va creste si socul termic va fi mai mare.
limitarea de turatie la rece (aka sistemul anti sofer prost) e cu mult mai sus de 3500 de ture. la 1.4 16 V la sarcina totala (clapeta deschisa la maxim) e pe la 5600. daca producatorul te lasa sa o calci asa de tare inseamna ca nu are cum sa fie prea rau nu crezi? |
--------------------
a
a
a
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Limitarea de turatie e pusa de fabricant pentru a nu depasi turatia atunci cand motorul ajunge la temperatura de regim.
Chiar si producatorul scrie sa nu turezi motorul atunci cand este rece. Asta vei gasi in orice manual de utilizare. Producatorul putea foarte bine sa puna limitare, ceva gen: pana la 45 de grade ale motorului, nu poti tura peste 2500 de ture, pana la 65, nu poti tura peste 3500 de ture, etc. ((am dat exemplu, nu va luati neaparat dupa mine). Dar nu poate face asta, deoarece pot fi situatii in care nu poti astepta sa se incalzeasca motorul, deoarece te grabesti iar ce ai de facut poate fi mai important decat un nenorocit de motor. Poate ai dreptate cu segmentii, insa cum iti explici consumul mai mare de ulei al motorului in sezonul rece? La fel, atunci cand ai motorul rece si il ambalezi, vei vedea ca motorul are un zgomot metalic. |
--------------------
.
.
.
|
|
SorinV |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Amigo aici te inseli amarnic ! exista limitari de turatie in functie de sarcina si temperatura! la 5600 taie le RECE asa am scris mai sus! La CALD taie la peste 6200 . Si producatorul face asta tocmai pt a se asigura ca nu vei distruge motorul daca nu stii cum se merge cu masina.
incearca la rece sa o calci rau si vezi unde taie si pe urma la cald. si pe urma dai o naveta de bere. iar faza cu zgomotul metalic> segmetul ajunge la temperatura de lucru rapid dat fiind faptul ca este foarte aproape de nucleul de flacara si mai ales pt ca mare parte din caldura pistonului este cedata segmetului si apoi camasii. zgomotul ,,metalic'' are mai multe cauze: desi segmetul e la temperatura de lucru lagarele de alunecare, in special cele manetone dar si lagarele palier nu sunt la temperatura de lucru. deci pot exista jocuri mici care dau undele zgomote. o alta explicatie este uleiul. Viscozitatea lui face ca la rece sa se schimbe frecventele motorului , uneori chiar si cu un pic de rezonanta. Mai mult dat fiind regimul de amestec bogat la care functioneaza la rece flacara din camera de ardere va fi diferita fata de cea normala, deci si zgomotul pe care il face ciclul de destindere. o alta completare ar fi restul acareturilor de pe langa motor care pe masura ce se incalzesc devin mai flexibile si pot absorbi mai eficient vibratiile rezultand din asta un alt spectru de frecvente fata de rece. |
--------------------
a
a
a
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
N-am incercat sa vad la cat taie la rece, intrucat oricum nu se recomanda si nici nu m-a interesat.
Mare diferenta nu este intre 5600 si 6200, oricum, dar in orice caz, in orice manual, scrie sa nu ajungi la turatii inalte cand ai motorul rece. Daca o faci ca ai nevoie, nu mai conteaza. Daca o tii la 5500 imediat dupa ce ai pornit motorul, si o faci pana ajunge la temperatura de regim (destul de repede in acest caz ![]() Daca vrei sa testez cat rezista un motor la regimul cu 5500 de ture continuu la rece, as face-o pe o lada de bere, dar nu pe motorul meu. ![]() Este arhicunoscut ca daciile pe carburatie, combinate cu un ulei destul de prost, necesitau segmentare destul de devreme, cam la 50 de mii de km sau mai repede, tocmai pentru ca le omorau proprietarii dimineata, ca sa nu "moara" motorul. Iar celor care faceau sute de kilometri zilnic, desi foloseau aceleasi consumabile, le tineau motoarele de cateva ori mai mult. |
--------------------
.
.
.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 19:41 |