Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata, Clio
![]() ![]() ![]() |
Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata, Clio
SorinV |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
|
||
--------------------
a
a
a
|
|||
Laurentziu83 |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eh, la asta m-ai luat. N-am facut Tehnologia Materialelor si nici Poli defel, asa ca de astea nu mai stiu.
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#33
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
Din documentarile si experientele mele am constatat ca sint diferente mari intre recomandarile producatorilor referitoare la pornitul la rece al motorului.Majoritatea producatorilor europeni nu recomanda sa astepti la ralanti sa se incalzeasca motorul,iar turatia de ralanti este cam 1000-1200 rpm,in functie de model.Japonezii insa,normal ca altfel decit restul lumii
![]() ![]() Am asistat special la pornirea a doua motoare de Toyota un 3.5 l V6 benzina si un 4.2 L V 6 diesel,montate pe land cruiser 90 si 100.Benzina a plecat la 2000 rpm si a mers asa cam 7 min,dupa care a revenit la 850 rpm cind acul la temperatura se miscase. Dieselul a plecat la 1800 de rpm si a mers asa cam 9 min si a revenit la 800 rpm la fel odata cu miscarea acului de la temperatura.Afara erau -8 grade C. Pe mine m-au convins ca e ceva si cu incalzirea asta a motorului si sincer am mai multa incredere in japonezi decit in europeni cind e vorba de tehnologie. ![]() De atunci eu nu mai plec cu masina de pe loc pina nu misca acul de la temperatura.Dureaza intre 4 si 7 minute. ![]() Va salut cu farul. This post has been edited by sorinrs: 13 Dec 2006, 04:54 |
--------------------
Renault
Clio
- B-xx-SRS
2005 Symbol dci 65 cp
|
|
dorindumitru |
![]()
Post
#34
|
![]() sofer potolit in trafic Group: Members Posts: 106 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(ionutmar @ 12 Dec 2006, 13:33) Scuze, din inertie am scris ulei. Ma refeream la apa, dar eram cu gandul la plimbarea uleiului pe-acolo si m-am lasat dus de val. Scuze inca o data. Ma refeream la indicatorul de temperatura de pe bord, pana ajunge la 4 liniute. |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway
- 0.9TCe Easy-R
2017 https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html
Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html |
|
sagetator |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 759 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A ![]() |
Cam 30 secunde, dupa care o scot din curte si o las sa mearga in gol pana inchid poarta. In total cam 90 secunde.
Uneori, ii mai spal parbrizul. Atunci ajung in total la 3-4 minute. |
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
crn |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
In manualul de utilizare a autoturismului se precizeaza ca nu se recomanda incalzirea pe loc a motorului ci sa se porneasca imediat cu conditia de a nu forta motorul pina la atingerea temperaturii optime de functionare.
Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual. In definitiv fiecare procedeaza cum crede de cuvinta si cum s-a invatat. |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|
danutz_r |
![]()
Post
#38
|
![]() © ...membru cu symbol ™ Group: Members Posts: 596 Joined: 27 October 06 From: Bucuresti ... u.e ![]() |
intre 30s -1min, timp in care spal geamul, reglez oglinzi, cd... si chestii d'astea
|
--------------------
renault symbol
fidji
1.5 dci 80 CP
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#39
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@crn pui si tu un scan din carte sa vedem si noi cum scrie, sau spune unde anume (gen capitol pagina carte)
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
- RO
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
sorinrs |
![]()
Post
#40
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
<<Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual.>> Al dracului catalizator ...se supraincalzeste pe loc ![]() dar in mers la 4- 6000 rpm nu se mai incalzeste? ![]() ![]() Doamne ce va mai place sa va lasati prostiti de idiotii astia de la dacia-reno. Va salut cu farul. ![]() |
--------------------
Renault
Clio
- B-xx-SRS
2005 Symbol dci 65 cp
|
|
Ge0rge |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 384 Joined: 23 February 06 ![]() |
Conducere:
-In loc sa incalziti motorul in stationare , conduceti moderat pana cand acesta a a atins temperatura normala de functionare -Viteza costa scump -Conducerea "sportiva" costa scump -Nu suprasolicitati turatia motorului in raporturi intermediare. Utilizati intotdeauna cel mai mare raport de viteza posibil ,fara a obosi insa motorul Pe vreme foarte rece(<20 C) pentru a facilita pornirile , mentineti contactul pus cateva secunde inainte de a porni motorul Acestea sunt recomandarile din carte This post has been edited by Ge0rge: 14 Dec 2006, 12:06 |
--------------------
EX Clio Symbol 1.4
Astra H Enjoy+ 1.6 115Hp
2007 Buy Date: 10.04.2006
Sell Date: 19.02.2007 |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Multi citesc numai partea cu "utilizati intotdeauna cel mai mare raport de viteza posibil", dar uita si partea cu "fara a obosi insa motorul", si vezi motoare chinuite in a 5-a la 60 la ora.
|
--------------------
.
.
.
|
|
k0b3 |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 787 Joined: 14 August 05 From: Iași ![]() |
1 minut, adica exact cat imi ia sa pornesc ventilatia, sa-mi pun centura, sa caut un post de radio si sa imi pun handsfree-ul. Daca sunt aburite geamurile, stau mai mult. Cand sunt marile zapezi, pana se dezabureste tot, ajung si la 10 minute....
|
--------------------
Renault
Megane 3 Sport Tourer
2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
|
|
SorinV |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
QUOTE(sorinrs @ 14 Dec 2006, 05:09) <<Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual.>> Al dracului catalizator ...se supraincalzeste pe loc ![]() dar in mers la 4- 6000 rpm nu se mai incalzeste? ![]() ![]() Doamne ce va mai place sa va lasati prostiti de idiotii astia de la dacia-reno. Va salut cu farul. ![]() NU cred ca se lasa vreunul prostit de nimic. Asta este parerea ta. SI sincer e gresita. dar sa revenim. daca producatorul unu laptop iti spune sa eviti sa il folosesti imediat ce ai trecut de la rece la cald ai senzatia ca te prosteste sau cum? probabil nu se va intampla nimic in 99% din cazuri dar daca se intampla odata nu vei zice pe urma ca este prost produsul cand de fapt tu l-ai avariat prin folosire necorespunzatoare? Ai dreptate cu incalzirea catalizatorului la mers forajt dar vad ca nu ai mers pana la capat. NU te-ai gandit oare ca in timpul mersului catalizatorul este racit de aerul care trece pe langa el. altfel spus: mersul la ralanti il poate incinge mai mult ca mersul turat. e ca si motorul. la ralanti se poate incalzi mai mult ca in mers normal. mult mai mult chiar. Si te rog lasa deoparte limbajul neprietenos si superior. |
--------------------
a
a
a
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#45
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Ma indoiesc ca la relanti s-ar incalzi mai mult decat in sarcina. Racirea in mers poate fi nesemnificativa, mai ales daca acesta mai este si plin de noroi, si nici nu e chiar foarte bine racit acolo unde este.
|
--------------------
.
.
.
|
|
crn |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru Group: Members Posts: 191 Joined: 1 September 05 ![]() |
Intr-adevar, nu scrie de supraincalzirea catalizatorului la ralanti ci doar ceea ce a spus George mai devreme.
Oricum stind pe loc nu cred ca racirea este tocmai ok pentru catalizator insa aceasta este doar parerea mea. |
--------------------
Renault
Symbol
2005 Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
|
|
richie |
![]()
Post
#47
|
The Right Member Group: Members Posts: 661 Joined: 17 January 06 ![]() |
Nu de supraincalzire e vorba....si n-are cum sa se raceasca un catalizator cu aerul (adica gazele arse care au oarece temperatura
![]() |
--------------------
Honda Accord /
Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T
-
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#48
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
D-le Sorin V,
asa cum sustineti ca parerea mea e gresita,tot asa pot sa va intreb si eu:va place asa mult sa va autocontraziceti intr-un singur paragraf? Ori e gresita ori nu e gresita parerea mea?Am sau nu dreptate cu catalizatorul ala? Si ca tot veni vorba,unde e limbajul"neprietenos si superior"? Asa cum dvs. emiteti judecati proprii bazate pe ce ati citit si sigur nu pe ce ati masurat asa putem si noi,membrii de rind si nu moderatori,sa ne dam cu parerea fie ea si proasta.Nu cred ca in afara de dvs. s-a mai simtit cineva jignit de limbajul poate prea familiar pe care l-am folosit aici,dar asta sintem cu totii ![]() Cer scuze tuturor pt offtopic si daca am lezat pe careva cu limbajul "superior". Va salut cu farul. |
--------------------
Renault
Clio
- B-xx-SRS
2005 Symbol dci 65 cp
|
|
SorinV |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 14 Dec 2006, 18:19) Ma indoiesc ca la relanti s-ar incalzi mai mult decat in sarcina. Racirea in mers poate fi nesemnificativa, mai ales daca acesta mai este si plin de noroi, si nici nu e chiar foarte bine racit acolo unde este. racirea cu aer a catalizatorului e mai mult decat semnificativa. @sorinrs nu m-am contrazis cu nimic. ideea era ca e greu de spus cand o sa fie mai incins catalizatorul. e clar ca la mersul la ralanti in trafic supraaglomerat ziua pe 40 de grade in aer o sa fie mult mai incins decat in mers la sarcina totala. si ca fapt divers: singura revista pe care o citesc este automotive engineer. si asta e si specializarea mea: automotive engineer. asa ca am dreptul cel putin la o opinie in materie de autovehicule. sare si piper: incerca la cafenea. aici unii chiar au nevoie de un sfat nu de o caterinca. cat despre comunism: cu regret n-am apucat sa fiu nici soim. |
--------------------
a
a
a
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#50
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
Acum inteleg de ce esti asa vehement Sorin V.:inca nu s-a uscat cerneala pe diploma de absolvire ....esti inca incert :" e clar ca la mersul la ralanti in trafic supraaglomerat ziua pe 40 de grade in aer o sa fie mult mai incins decat in mers la sarcina totala."
Pai atunci de ce mai ai dubii? Noi vorbeam aici de "pornitul la rece",nu la 45 *C si cu motorul avind apa la 90 *C,etc.Catalizatorul nu are cum sa se incinga,fizic vorbind,atita timp cit afara sint sub 15 *C iar temperatura gazelor ce patrund in el nu este de natura sa-l "inroseasca".Pariez ca acel catalizator a fost proiectat sa reziste la toate temperaturile posibile,stiut fiind faptul ca masina se poate folosi si la tropice dar si in tundra. ![]() In rest te felicit ca citesti Automotive Engineer si fii mai blind cu noi astia mai "comunisti":sintem mai uzati moral,poate....sau poate ca nu. ![]() This post has been edited by sorinrs: 17 Dec 2006, 16:11 |
--------------------
Renault
Clio
- B-xx-SRS
2005 Symbol dci 65 cp
|
|
SorinV |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
acu este foarte clar ca esti complet paralel.
asa functoneaza catalizatorul . se inroseste si e normal. pt ca asa intra platina din el in reactia de cataliza a azotului si monoxidului de carbon. pacat ca nu am poze sa iti pun sa vezi un catalizator topit. de acu nu mai iti raspund pt ca e clar ca ai mintea odihnita si vrei sa ramai roman pe vecie. te pricepi la toate dar nu stii nimic. |
--------------------
a
a
a
|
|
sorinrs |
![]()
Post
#52
|
![]() Kalakitza Group: Members Posts: 259 Joined: 24 October 06 ![]() |
Daca eu sint roman si asta nu e o crima, tu esti penibil de arogant ,insipid si "foarte inginer",o copie xenofoba ce-si jigneste propria obirsie si nu in ultimul rind si foarte offtopic.Aici era vorba de pornirea la rece si nu un seminar pe tema catalizatoarelor.Te porti de parca ai descoperit mersul pe jos...fanariotule.Fii galant si da-ti un warn de 20 %,dublu de cit mi-ai "acordat" mie,probabil pt tupeul de a avea pareri diferite de dl."doctor inginer honoris causa".
|
--------------------
Renault
Clio
- B-xx-SRS
2005 Symbol dci 65 cp
|
|
mbc |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 1 July 05 From: BUCURESTI ![]() |
eu il las sa mearga pana imi afiseaza km, apoi scot masina din garaj, inchid garajul si o pornesc usurel... pana creste temperatura la apa(adica pana la primele 2 liniute).
apoi mers normal. |
--------------------
Renault / Dacia
Clio / NOVA GT si GTi
- B43HZK
2005, 1.5dci / 1999 clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
|
|
SorinV |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
Doar atat poti? Ma dezamagesti...
|
--------------------
a
a
a
|
|
leonardo |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 250 Joined: 22 May 05 From: Bistrita ![]() |
Salutare!
Din toate discutiile contradictorii am ajuns la concluzia ca: - este indicat sa incalzim motoarele . De ce? Reamintesc citeva idei citite mai sus. Incalzind motorul reducem uzura acestuia,ajutam catalizatorul sa lucreze optim (fara poluare),nu erodam sistemul de evacuare (prin condensul produs de gazele arse,temperatura ridicata se evapora condensul format)si cel mai important lucru intram intr-o masina prietenoasa calda cu geamurile dezaburite si nu trebuie sa fim cu ochii pe turometru. In incheiere ,eu incalzesc motorul intre 10 -15 minute,cu ajutorul alarmei Wintec 826 cu pornirea motorului de la distanta. This post has been edited by leonardo: 18 Dec 2006, 21:20 |
--------------------
Ford
C-Max Ghia
- BN-22-ZZZ
2008, 1,6 Ti-VCT 115 CP.
|
|
cata70 |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
asa da,dar sa stai 15 min. (exceptand situatiile cand geamurile sunt inghetate si n-ai incotro) mi se pare mult... |
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
Bliss |
![]()
Post
#57
|
![]() - Group: Members Posts: 937 Joined: 10 July 06 ![]() |
Pornesc motorul si-am plecat fara sa fortez pana se incalzeste. In carte scrie acelasi lucru.
|
--------------------
-
-
-
|
|
fany4you |
![]()
Post
#58
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 18 December 06 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio II
2005 / 1,5 Dci / 80Cp
|
|
FlorinG |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 11 December 06 From: Bucuresti ![]() |
Am o intrebare: AC nu poate incalzi habitaclu asa cum fac si cele de acasa; adica nu poate fi pe post de pompa de caldura? A incercat cineva? Sau instalatia nu poate fi folosita si revers?
![]() |
--------------------
Reno*Opel
Clio 1.5dCi 80CP, 2006
Opel Astra Clasic III, 2013 Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T |
|
![]()
Post
#60
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
AC nu are pompa de caldura sub nici o forma.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 20:09 |