Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata, Clio

SorinV
post 12 Dec 2006, 22:01
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




fortele de inertie in translatie cresc mult de tot intre 5500 si 6200. mult de tot. si nu e cazul sa compari motorul de dacie cu asta de il ai pe masini. in nici un caz da nici un caz.

si am scris mai sus. uzura datorata temperaturii de roua (deci corosiva) este mult mai mare decat cea abraziva. o pornire la rece poate sa insemne circa 1200 de km de autostrada. deci mult. foarte mult.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 12 Dec 2006, 22:55
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Eh, la asta m-ai luat. N-am facut Tehnologia Materialelor si nici Poli defel, asa ca de astea nu mai stiu. tongue.gif


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 13 Dec 2006, 04:48
Post #33


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




Din documentarile si experientele mele am constatat ca sint diferente mari intre recomandarile producatorilor referitoare la pornitul la rece al motorului.Majoritatea producatorilor europeni nu recomanda sa astepti la ralanti sa se incalzeasca motorul,iar turatia de ralanti este cam 1000-1200 rpm,in functie de model.Japonezii insa,normal ca altfel decit restul lumii biggrin.gif ,si in special constructorul Toyota,recomanda ca la pornirea la rece si in special sub 5 grade C ,sa lasam motorul sa revina de la ralanti-ul de,retineti,cam 1800-2000 rpm wacko.gif ,in functie de motor si combustibil in care pornesc aceste masini,inainte de plecarea la drum.
Am asistat special la pornirea a doua motoare de Toyota un 3.5 l V6 benzina si un 4.2 L V 6 diesel,montate pe land cruiser 90 si 100.Benzina a plecat la 2000 rpm si a mers asa cam 7 min,dupa care a revenit la 850 rpm cind acul la temperatura se miscase. Dieselul a plecat la 1800 de rpm si a mers asa cam 9 min si a revenit la 800 rpm la fel odata cu miscarea acului de la temperatura.Afara erau -8 grade C.
Pe mine m-au convins ca e ceva si cu incalzirea asta a motorului si sincer am mai multa incredere in japonezi decit in europeni cind e vorba de tehnologie. tongue.gif
De atunci eu nu mai plec cu masina de pe loc pina nu misca acul de la temperatura.Dureaza intre 4 si 7 minute. cool.gif






Va salut cu farul.

This post has been edited by sorinrs: 13 Dec 2006, 04:54


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dorindumitru
post 13 Dec 2006, 08:09
Post #34


sofer potolit in trafic


Group: Members
Posts: 106
Joined: 20 April 06




QUOTE(ionutmar @ 12 Dec 2006, 13:33)
care e indicatorul de temperatura a uleiului
*


Scuze, din inertie am scris ulei. Ma refeream la apa, dar eram cu gandul la plimbarea uleiului pe-acolo si m-am lasat dus de val. Scuze inca o data. Ma refeream la indicatorul de temperatura de pe bord, pana ajunge la 4 liniute.


--------------------
Dacia Sandero Stepway - 0.9TCe Easy-R 2017
https://www.spritmonitor.de/en/detail/874482.html

Renault Clio Symbol 2005 - 1.4MPI
https://www.spritmonitor.de/en/detail/153371.html
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sagetator
post 13 Dec 2006, 08:50
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 759
Joined: 8 September 05
From: O R A D E A




Cam 30 secunde, dupa care o scot din curte si o las sa mearga in gol pana inchid poarta. In total cam 90 secunde.

Uneori, ii mai spal parbrizul. Atunci ajung in total la 3-4 minute.


--------------------
Clio Symbol Fidji dCi 82 CP gri eclipse
Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 13 Dec 2006, 10:43
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




QUOTE(sorinrs @ 13 Dec 2006, 04:48)
Pe mine m-au convins ca e ceva si cu incalzirea asta a motorului si sincer am mai multa incredere in japonezi decit in europeni cind e vorba de tehnologie. tongue.gif
*


Si pe mine m-au convins, sunt cam singurii care mai fac calitate.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crn
post 13 Dec 2006, 16:12
Post #37


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 1 September 05




In manualul de utilizare a autoturismului se precizeaza ca nu se recomanda incalzirea pe loc a motorului ci sa se porneasca imediat cu conditia de a nu forta motorul pina la atingerea temperaturii optime de functionare.

Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual.

In definitiv fiecare procedeaza cum crede de cuvinta si cum s-a invatat.


--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danutz_r
post 13 Dec 2006, 16:18
Post #38


© ...membru cu symbol ™


Group: Members
Posts: 596
Joined: 27 October 06
From: Bucuresti ... u.e




intre 30s -1min, timp in care spal geamul, reglez oglinzi, cd... si chestii d'astea


--------------------
renault symbol fidji 1.5 dci 80 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 13 Dec 2006, 16:23
Post #39


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




@crn pui si tu un scan din carte sa vedem si noi cum scrie, sau spune unde anume (gen capitol pagina carte)


--------------------
ex. Renault Clio Symbol - RO 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 14 Dec 2006, 05:09
Post #40


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06





<<Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual.>>




Al dracului catalizator ...se supraincalzeste pe loc biggrin.gif ?!!;
dar in mers la 4- 6000 rpm nu se mai incalzeste? blink.gif or veni gazele deja reci pt el? radmasa.gif
Doamne ce va mai place sa va lasati prostiti de idiotii astia de la dacia-reno.







Va salut cu farul. cool.gif


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ge0rge
post 14 Dec 2006, 12:05
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 384
Joined: 23 February 06




Conducere:
-In loc sa incalziti motorul in stationare , conduceti moderat pana cand acesta a a atins temperatura normala de functionare
-Viteza costa scump
-Conducerea "sportiva" costa scump

-Nu suprasolicitati turatia motorului in raporturi intermediare.
Utilizati intotdeauna cel mai mare raport de viteza posibil ,fara a obosi insa motorul

Pe vreme foarte rece(<20 C) pentru a facilita pornirile , mentineti contactul pus cateva secunde inainte de a porni motorul

Acestea sunt recomandarile din carte

This post has been edited by Ge0rge: 14 Dec 2006, 12:06


--------------------
EX Clio Symbol 1.4 Astra H Enjoy+ 1.6 115Hp 2007
Buy Date: 10.04.2006
Sell Date: 19.02.2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 14 Dec 2006, 14:15
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Multi citesc numai partea cu "utilizati intotdeauna cel mai mare raport de viteza posibil", dar uita si partea cu "fara a obosi insa motorul", si vezi motoare chinuite in a 5-a la 60 la ora.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
k0b3
post 14 Dec 2006, 15:08
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 787
Joined: 14 August 05
From: Iași




1 minut, adica exact cat imi ia sa pornesc ventilatia, sa-mi pun centura, sa caut un post de radio si sa imi pun handsfree-ul. Daca sunt aburite geamurile, stau mai mult. Cand sunt marile zapezi, pana se dezabureste tot, ajung si la 10 minute....


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer 2012 Privilege 1.5 dCI 110CP - 85.000 km
Renault Clio Symbol 2005 Fidji 1.5 dCI 80CP - 235.000 km (vândut)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 14 Dec 2006, 17:40
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




QUOTE(sorinrs @ 14 Dec 2006, 05:09)
<<Incalzirea pe loc a motorului poate conduce la supraincalzirea catalizatorului... cel putin asa imi aduc aminte ca scria in manual.>>
Al dracului catalizator ...se supraincalzeste pe loc  biggrin.gif ?!!;
dar in mers la 4- 6000 rpm nu se mai incalzeste? blink.gif or veni gazele deja reci pt el? radmasa.gif
Doamne ce va mai place sa va lasati prostiti de idiotii astia de la dacia-reno.
Va salut cu farul. cool.gif
*



NU cred ca se lasa vreunul prostit de nimic. Asta este parerea ta. SI sincer e gresita. dar sa revenim. daca producatorul unu laptop iti spune sa eviti sa il folosesti imediat ce ai trecut de la rece la cald ai senzatia ca te prosteste sau cum? probabil nu se va intampla nimic in 99% din cazuri dar daca se intampla odata nu vei zice pe urma ca este prost produsul cand de fapt tu l-ai avariat prin folosire necorespunzatoare?


Ai dreptate cu incalzirea catalizatorului la mers forajt dar vad ca nu ai mers pana la capat.

NU te-ai gandit oare ca in timpul mersului catalizatorul este racit de aerul care trece pe langa el. altfel spus: mersul la ralanti il poate incinge mai mult ca mersul turat.
e ca si motorul. la ralanti se poate incalzi mai mult ca in mers normal. mult mai mult chiar.


Si te rog lasa deoparte limbajul neprietenos si superior.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 14 Dec 2006, 18:19
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Ma indoiesc ca la relanti s-ar incalzi mai mult decat in sarcina. Racirea in mers poate fi nesemnificativa, mai ales daca acesta mai este si plin de noroi, si nici nu e chiar foarte bine racit acolo unde este.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crn
post 15 Dec 2006, 12:30
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 191
Joined: 1 September 05




Intr-adevar, nu scrie de supraincalzirea catalizatorului la ralanti ci doar ceea ce a spus George mai devreme.

Oricum stind pe loc nu cred ca racirea este tocmai ok pentru catalizator insa aceasta este doar parerea mea.


--------------------
Renault Symbol 2005
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 16v (98CP), 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
richie
post 15 Dec 2006, 15:00
Post #47


The Right Member


Group: Members
Posts: 661
Joined: 17 January 06




Nu de supraincalzire e vorba....si n-are cum sa se raceasca un catalizator cu aerul (adica gazele arse care au oarece temperatura smile.gif) in miscare. E vorba de aparitia condensului si a depunerilor in catalizator, care-i scurteaza viata. Gazele trecand cu viteza mica prin catalizator, iar acesta fiind rece, se face condens. Pe condensul ala, " funinginea" se "lipeste " mult mai usor decat atunci cand gazele au viteza mare si trec ca "sageata albastra" prin catalizator....


--------------------
Honda Accord / Nissan Pathfinder 2.5dCI, LE Plus A/T -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 15 Dec 2006, 22:58
Post #48


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




D-le Sorin V,
asa cum sustineti ca parerea mea e gresita,tot asa pot sa va intreb si eu:va place asa mult sa va autocontraziceti intr-un singur paragraf?
Ori e gresita ori nu e gresita parerea mea?Am sau nu dreptate cu catalizatorul ala?

Si ca tot veni vorba,unde e limbajul"neprietenos si superior"?

Asa cum dvs. emiteti judecati proprii bazate pe ce ati citit si sigur nu pe ce ati masurat asa putem si noi,membrii de rind si nu moderatori,sa ne dam cu parerea fie ea si proasta.Nu cred ca in afara de dvs. s-a mai simtit cineva jignit de limbajul poate prea familiar pe care l-am folosit aici,dar asta sintem cu totii ohmy.gif mare familie de utilizatori reno.Asa ca haideti sa lasam pe toti sa exprime parerile in mod necenzurat si fara a fi acuzati de cine stie ce,ca la urma urmei nu sinteti patron de site si noi niste simpli angajati....scuzati va rog limbajul "putin superior".Si sa va mai spun ceva:poate de asta lipseste sarea si piperul in discutiile noastre pe forum,datorita interventiilor de genul asta "arata-i pisica la fraier".Practica asta insa,a murit odata cu imperiul sovietic.

Cer scuze tuturor pt offtopic si daca am lezat pe careva cu limbajul "superior".



Va salut cu farul.


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 17 Dec 2006, 15:36
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




QUOTE(Laurentziu83 @ 14 Dec 2006, 18:19)
Ma indoiesc ca la relanti s-ar incalzi mai mult decat in sarcina. Racirea in mers poate fi nesemnificativa, mai ales daca acesta mai este si plin de noroi, si nici nu e chiar foarte bine racit acolo unde este.
*



racirea cu aer a catalizatorului e mai mult decat semnificativa.

@sorinrs

nu m-am contrazis cu nimic. ideea era ca e greu de spus cand o sa fie mai incins catalizatorul. e clar ca la mersul la ralanti in trafic supraaglomerat ziua pe 40 de grade in aer o sa fie mult mai incins decat in mers la sarcina totala.

si ca fapt divers: singura revista pe care o citesc este automotive engineer. si asta e si specializarea mea: automotive engineer. asa ca am dreptul cel putin la o opinie in materie de autovehicule.
sare si piper: incerca la cafenea. aici unii chiar au nevoie de un sfat nu de o caterinca.
cat despre comunism: cu regret n-am apucat sa fiu nici soim.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 17 Dec 2006, 16:07
Post #50


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




Acum inteleg de ce esti asa vehement Sorin V.:inca nu s-a uscat cerneala pe diploma de absolvire ....esti inca incert :" e clar ca la mersul la ralanti in trafic supraaglomerat ziua pe 40 de grade in aer o sa fie mult mai incins decat in mers la sarcina totala."
Pai atunci de ce mai ai dubii?
Noi vorbeam aici de "pornitul la rece",nu la 45 *C si cu motorul avind apa la 90 *C,etc.Catalizatorul nu are cum sa se incinga,fizic vorbind,atita timp cit afara sint sub 15 *C iar temperatura gazelor ce patrund in el nu este de natura sa-l "inroseasca".Pariez ca acel catalizator a fost proiectat sa reziste la toate temperaturile posibile,stiut fiind faptul ca masina se poate folosi si la tropice dar si in tundra.biggrin.gif
In rest te felicit ca citesti Automotive Engineer si fii mai blind cu noi astia mai "comunisti":sintem mai uzati moral,poate....sau poate ca nu.wink.gif

This post has been edited by sorinrs: 17 Dec 2006, 16:11


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 17 Dec 2006, 17:12
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




acu este foarte clar ca esti complet paralel.

asa functoneaza catalizatorul . se inroseste si e normal. pt ca asa intra platina din el in reactia de cataliza a azotului si monoxidului de carbon. pacat ca nu am poze sa iti pun sa vezi un catalizator topit.

de acu nu mai iti raspund pt ca e clar ca ai mintea odihnita si vrei sa ramai roman pe vecie. te pricepi la toate dar nu stii nimic.


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 18 Dec 2006, 19:10
Post #52


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




Daca eu sint roman si asta nu e o crima, tu esti penibil de arogant ,insipid si "foarte inginer",o copie xenofoba ce-si jigneste propria obirsie si nu in ultimul rind si foarte offtopic.Aici era vorba de pornirea la rece si nu un seminar pe tema catalizatoarelor.Te porti de parca ai descoperit mersul pe jos...fanariotule.Fii galant si da-ti un warn de 20 %,dublu de cit mi-ai "acordat" mie,probabil pt tupeul de a avea pareri diferite de dl."doctor inginer honoris causa".


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mbc
post 18 Dec 2006, 21:16
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 432
Joined: 1 July 05
From: BUCURESTI




eu il las sa mearga pana imi afiseaza km, apoi scot masina din garaj, inchid garajul si o pornesc usurel... pana creste temperatura la apa(adica pana la primele 2 liniute).
apoi mers normal.


--------------------
Renault / Dacia Clio / NOVA GT si GTi - B43HZK 2005, 1.5dci / 1999
clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SorinV
post 18 Dec 2006, 21:17
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.321
Joined: 28 January 04
From: a




Doar atat poti? Ma dezamagesti...


--------------------
a a a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
leonardo
post 18 Dec 2006, 21:18
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 250
Joined: 22 May 05
From: Bistrita




Salutare!
Din toate discutiile contradictorii am ajuns la concluzia ca:
- este indicat sa incalzim motoarele .
De ce?
Reamintesc citeva idei citite mai sus.
Incalzind motorul reducem uzura acestuia,ajutam catalizatorul sa lucreze optim (fara poluare),nu erodam sistemul de evacuare (prin condensul produs de gazele arse,temperatura ridicata se evapora condensul format)si cel mai important lucru intram intr-o masina prietenoasa calda cu geamurile dezaburite si nu trebuie sa fim cu ochii pe turometru.
In incheiere ,eu incalzesc motorul intre 10 -15 minute,cu ajutorul alarmei Wintec 826 cu pornirea motorului de la distanta.

This post has been edited by leonardo: 18 Dec 2006, 21:20


--------------------
Ford C-Max Ghia - BN-22-ZZZ 2008, 1,6 Ti-VCT 115 CP.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cata70
post 18 Dec 2006, 22:57
Post #56


Membru autentic


Group: Members
Posts: 537
Joined: 1 September 05






asa da,dar sa stai 15 min. (exceptand situatiile cand geamurile sunt inghetate si n-ai incotro) mi se pare mult...


--------------------
Toyota Avensis 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bliss
post 19 Dec 2006, 02:11
Post #57


-


Group: Members
Posts: 937
Joined: 10 July 06




Pornesc motorul si-am plecat fara sa fortez pana se incalzeste. In carte scrie acelasi lucru.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fany4you
post 19 Dec 2006, 16:27
Post #58


Membru incepator


Group: Members
Posts: 7
Joined: 18 December 06




QUOTE(Bliss @ 19 Dec 2006, 03:11)
Pornesc motorul si-am plecat fara sa fortez pana se incalzeste. In carte scrie acelasi lucru.
*



la fel fac si eu: dureaza cam 10-30s, pana imi pun centura.

asa spune in manualul de utilizare tongue.gif


--------------------
Renault Clio II 2005 / 1,5 Dci / 80Cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 19 Dec 2006, 18:36
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Am o intrebare: AC nu poate incalzi habitaclu asa cum fac si cele de acasa; adica nu poate fi pe post de pompa de caldura? A incercat cineva? Sau instalatia nu poate fi folosita si revers? sofer5.gif


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
google
post 19 Dec 2006, 19:15
Post #60


*** Big Daddy ***


Group: Members
Posts: 755
Joined: 5 February 05
From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot...




AC nu are pompa de caldura sub nici o forma.


--------------------
Renault Clio Bicorp 2005-dCi/80cp
Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 20:09
Dacia