Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata, Clio
![]() ![]() ![]() |
Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata, Clio
theodor2004 |
![]()
Post
#91
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|||
cimo |
![]()
Post
#92
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 14 January 10 From: Bucuresti ![]() |
salut
am cititi si eu cu interes si pt cei care spun ca se poate pleca imediat dupa pornire cu o masina de pe loc (si au si argumentele lor), sa incerce urm experiment: dimineata la ora 4 iarna la -15 gr cum se trezesc dar imediat cum se trezesc cum au pus piciorul jos din pat , sa o RUPA LA FUGA cu toata viteza lor vreo 50 km. asa si o masina are nevoie de o preincalzire si de un mers IN GOL pt a contracara slaba ungere parerea mea bre |
--------------------
renault
grand scenic rx4 2.0 16v
2001
|
|
lungan |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Cheie, si dupa maxim 30 de secunde plec. Chiar si cu motorul rece, in general schimb treptele de la 2700 de turatii in sus, dar nu accelerez ca nebunul. A pornit mereu la prima cheie, chiar si la -21 de grade in iarna asta.
![]() Concluzia mea: cheie, si vrum, vrum! Turbina si motorul au nevoie de cat mai mult ulei pentru o ungere optima, eventual 5W40, eu numai de asta am pus. |
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
radunre |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
cimo, teoria ta are anumite lacune...
- un sistem biologic/viu are nevoie de timp pt. a ajunge la tonusul muscular "nominal", chiar de exercitiu prealabil pt. a "da" eficienta maxima. un sistem electronic/electric/mecanic este total lipsit de astfel de timpi morti/perioade de adaptare, ele sunt capabile sa functioneze la aproape 100% randament imediat ce au fost puse in functiune. De ex. in cazul motoarelor cu ardere interna, perioada in care ajung la 100% randament este f. scurta si nicidecum nu are treaba cu temperatura lichidului de racire. Ungerea ar fii singura care poate fii deficitara in cazul frigurilor serioase dar sa nu uitam ca ea este mult mai eficienta la turatii mai ridicate decat relanti. Situatiile cu adevarat distructive sunt pornirile repetate "la rece" care pe langa uzura sistemului demaror, varfuri electrice etc. produc uzura mecanica prin simplul fapt ca ungerea este deficitara in primele secunde de functionare. Ar mai fii multe spus si elaborat... |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
crisolro |
![]()
Post
#95
|
![]() Posts: 1.435.866 Group: Members Posts: 1.884 Joined: 9 November 07 From: Bucuresti ![]() |
@cimo: pai daca ajungem sa comparam masina cu omul ... cu riscul de a-mi lua warn si orice, iti recomand sincer sa-i dai sa consume min. 2l de apa pe zi si sa evite consumul excesiv de zahar, grasimi si alcool - ca asa zice doctorul! iar producatorul Renault zice sa pleci imediat si sa nu fortezi pana se incalzeste: pe asta ne bazam noi, cei care nu le lasam sa merga prea mult in gol, rece
LE-vad ca intre timp ti-au mai explicat colegii cate ceva This post has been edited by crisolro: 15 Feb 2010, 12:42 |
--------------------
Renault
Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp
Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
- cu nr absolut normal Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#96
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
@Cimo: Eu nu am spus ca o rup la fuga dimineata. Turez in trafic masina la 2000-2250 rot/min, ca sa nu o forjez, dar nici sa nu o subturez. Este ca si cum m-as da jos din pat dimineata, si as merge usor, usor, catre serviciu. Daca merg in acest ritm, nu obosesc, dar nici nu pierd timp cu incalzirea de dim. Cand ma simt incalzit, pot sa o si rup la fuga, cum ai spus tu.
Eu asa fac, nu spun ca e cea mai buna solutie. This post has been edited by theodor2004: 15 Feb 2010, 12:46 |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#97
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Eu fac in felul urmator, nu zic ca fac bine sau rau si nici nu zic sa faceti ca mine.
Cheie, pornit, dau zapada daca e cazul + dezaburire fata + spate, dupa ce am curatat zapada / gheta plecat la drum, schimb vitezele pe la 2500 rpm. Dupa ce temperatura lichidului trece de prima liniuta schimb mai sus. Consider ca temperatura motorului a ajuns la optim. Odata ce motorul pierde caldura in apa inseamna ca este la temperatura la care trebuie sa lucreze. Daca aveti alte explicatii logice va rog sa le impartasiti. Pana acum am 40 k in 2 ani daca procedam prost masina ar fi consumat ulei, ar fi scos fum, ar fi picat la ITP. Avand in vedere ca nu se intampla nimic din cele enumerate mai sus consider ca procedez corect. |
--------------------
.
.
.
|
|
pedro 1978 |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 7 March 08 From: targu mures\dr.tr.severin ![]() |
eu vara ii dau cheie si am plecat....nu o turez peste 2500-2700 pana nu ajunge apa la jumatate. iarna cum au mai zis si ceilalti o incalzesc 1-2 min.pana ce dau zapada jos de pe ea.....am 62 000km si nu am nici o problema...
|
--------------------
RENAULT
SYMBOL
2007; 1.4, 8valve
|
|
ala micu |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 9 April 10 ![]() |
zau ca m-ati pus pe ganduri ....
iarna, nu zic - nu plec imediat (pornit, dezapezit, dezaburit ~ 5 minute) insa faza cu turatiile..... hm.... ![]() caracteristicle deplasarilor mele (de croaziera) sunt treapta a 5-a cu 90-100km/h si cca 2200rpm. oare nu procedez bine ? This post has been edited by ala micu: 14 Apr 2010, 18:55 |
--------------------
Renault
Clio
2001, 1,9 tdi Din premise calitativ diferite rezulta o concluzie negativa !
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Depinde si de turatia la care incepe sa aiba masina cuplu. A mai explicat cineva intr-un post anterior.
Eu rareori schimb viteza ca sa-mi cada turatia sub cuplu max (1750 in cazul meu), si asta doar cand merg pe drum orizontal si nu imi propun sa mai maresc viteza. Ontopic: Iar iarna, sau cand e motorul rece, evit turatiile prea ridicate (schimb in jur de 2500, chiar daca la schimbarea 1->2 cade pe la 1500 ture, adica sub cuplu max turatia), si o accelerez destul de putin, cat sa nu fortez turbina la rece. |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
pedro 1978 |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru Group: Members Posts: 186 Joined: 7 March 08 From: targu mures\dr.tr.severin ![]() |
dupa parerea mea prea o subturezi "ala micu"...poate nu prea le am eu cu motoarele diesel dar sincer iti spun ca am mai vb.si cu alti prieteni care au renault diesel.....LA 90-100KM/h,2200 turatii mi se pare cam putin....incearca " sa-i dai"mai mult...asa o cam subturezi.sunt de acord ca atunci cand este rece(nici al meu pe benzina la rece,cum am mai zis nu-l turez pana ce nu se incalzeste),si mai ales iarna sa nu te apuci si sa o turezi rau..dar dupa ce se incalzeste....EU zic ca trebuie "calcata",peste 2500
![]() This post has been edited by pedro 1978: 16 Apr 2010, 09:45 |
--------------------
RENAULT
SYMBOL
2007; 1.4, 8valve
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 21:07 |