Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Cat timp stati sa se incalzeasca motorul dimineata, Clio

theodor2004
post 15 Feb 2010, 09:59
Post #91


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




eu pornesc cu masina la drum fara a astepta sa se incalzeasca motorul (cu exceptia situatiilor cand dau jos zapada de pe ea). Ajuns in trafic schimb viteza la aprox 2250 rotatii/minut (la 2000 mi se pare subturata), pana cand indicatorul acului de temperatura ajunge la jumatate. Apoi mai astept 2-3 min sa fiu sigur ca s-a incalzit motorul, si schimb la 2500 rotatii/minut.
Dupa ce motorul se incalzeste bine, schimb la 2750 si chiar la 3000.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cimo
post 15 Feb 2010, 11:58
Post #92


Membru incepator


Group: Members
Posts: 30
Joined: 14 January 10
From: Bucuresti




salut

am cititi si eu cu interes si pt cei care spun ca se poate pleca imediat dupa pornire cu o masina de pe loc (si au si argumentele lor), sa incerce urm experiment: dimineata la ora 4 iarna la -15 gr cum se trezesc dar imediat cum se trezesc cum au pus piciorul jos din pat , sa o RUPA LA FUGA cu toata viteza lor vreo 50 km.
asa si o masina are nevoie de o preincalzire si de un mers IN GOL pt a contracara slaba ungere

parerea mea bre


--------------------
renault grand scenic rx4 2.0 16v 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lungan
post 15 Feb 2010, 12:36
Post #93


Membru autentic


Group: Members
Posts: 961
Joined: 28 May 05
From: Focsani




Cheie, si dupa maxim 30 de secunde plec. Chiar si cu motorul rece, in general schimb treptele de la 2700 de turatii in sus, dar nu accelerez ca nebunul. A pornit mereu la prima cheie, chiar si la -21 de grade in iarna asta. smile.gif. Fum nu scoate deloc, nici macar la pornire, am verificat in zapada.
Concluzia mea: cheie, si vrum, vrum! Turbina si motorul au nevoie de cat mai mult ulei pentru o ungere optima, eventual 5W40, eu numai de asta am pus.


--------------------
M3 - Kia Sportage - Fiesta ST-Line Hybrid 2021
Drive carefully!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radunre
post 15 Feb 2010, 12:38
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 1 October 07
From: Tg Mures




cimo, teoria ta are anumite lacune...
- un sistem biologic/viu are nevoie de timp pt. a ajunge la tonusul muscular "nominal", chiar de exercitiu prealabil pt. a "da" eficienta maxima. un sistem electronic/electric/mecanic este total lipsit de astfel de timpi morti/perioade de adaptare, ele sunt capabile sa functioneze la aproape 100% randament imediat ce au fost puse in functiune. De ex. in cazul motoarelor cu ardere interna, perioada in care ajung la 100% randament este f. scurta si nicidecum nu are treaba cu temperatura lichidului de racire. Ungerea ar fii singura care poate fii deficitara in cazul frigurilor serioase dar sa nu uitam ca ea este mult mai eficienta la turatii mai ridicate decat relanti.

Situatiile cu adevarat distructive sunt pornirile repetate "la rece" care pe langa uzura sistemului demaror, varfuri electrice etc. produc uzura mecanica prin simplul fapt ca ungerea este deficitara in primele secunde de functionare. Ar mai fii multe spus si elaborat...


--------------------
Clio III K9K772 / Clio III K9K772 2009 - MS
Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 15 Feb 2010, 12:39
Post #95


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




@cimo: pai daca ajungem sa comparam masina cu omul ... cu riscul de a-mi lua warn si orice, iti recomand sincer sa-i dai sa consume min. 2l de apa pe zi si sa evite consumul excesiv de zahar, grasimi si alcool - ca asa zice doctorul! iar producatorul Renault zice sa pleci imediat si sa nu fortezi pana se incalzeste: pe asta ne bazam noi, cei care nu le lasam sa merga prea mult in gol, rece

LE-vad ca intre timp ti-au mai explicat colegii cate ceva

This post has been edited by crisolro: 15 Feb 2010, 12:42


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 15 Feb 2010, 12:43
Post #96


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




@Cimo: Eu nu am spus ca o rup la fuga dimineata. Turez in trafic masina la 2000-2250 rot/min, ca sa nu o forjez, dar nici sa nu o subturez. Este ca si cum m-as da jos din pat dimineata, si as merge usor, usor, catre serviciu. Daca merg in acest ritm, nu obosesc, dar nici nu pierd timp cu incalzirea de dim. Cand ma simt incalzit, pot sa o si rup la fuga, cum ai spus tu.
Eu asa fac, nu spun ca e cea mai buna solutie.

This post has been edited by theodor2004: 15 Feb 2010, 12:46


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu11
post 15 Feb 2010, 12:59
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.079
Joined: 21 January 08
From: Bucuresti




Eu fac in felul urmator, nu zic ca fac bine sau rau si nici nu zic sa faceti ca mine.

Cheie, pornit, dau zapada daca e cazul + dezaburire fata + spate, dupa ce am curatat zapada / gheta plecat la drum, schimb vitezele pe la 2500 rpm.
Dupa ce temperatura lichidului trece de prima liniuta schimb mai sus. Consider ca temperatura motorului a ajuns la optim. Odata ce motorul pierde caldura in apa inseamna ca este la temperatura la care trebuie sa lucreze.
Daca aveti alte explicatii logice va rog sa le impartasiti.
Pana acum am 40 k in 2 ani daca procedam prost masina ar fi consumat ulei, ar fi scos fum, ar fi picat la ITP. Avand in vedere ca nu se intampla nimic din cele enumerate mai sus consider ca procedez corect.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedro 1978
post 12 Apr 2010, 13:41
Post #98


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 7 March 08
From: targu mures\dr.tr.severin




eu vara ii dau cheie si am plecat....nu o turez peste 2500-2700 pana nu ajunge apa la jumatate. iarna cum au mai zis si ceilalti o incalzesc 1-2 min.pana ce dau zapada jos de pe ea.....am 62 000km si nu am nici o problema...


--------------------
RENAULT SYMBOL 2007; 1.4, 8valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ala micu
post 14 Apr 2010, 18:54
Post #99


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 9 April 10




zau ca m-ati pus pe ganduri ....
iarna, nu zic - nu plec imediat (pornit, dezapezit, dezaburit ~ 5 minute) insa faza cu turatiile..... hm.... wacko.gif schimb vitezele la cca 2000 rpm!
caracteristicle deplasarilor mele (de croaziera) sunt treapta a 5-a cu 90-100km/h si cca 2200rpm. oare nu procedez bine ?

This post has been edited by ala micu: 14 Apr 2010, 18:55


--------------------
Renault Clio 2001, 1,9 tdi
Din premise calitativ diferite rezulta o concluzie negativa !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 14 Apr 2010, 19:05
Post #100


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Depinde si de turatia la care incepe sa aiba masina cuplu. A mai explicat cineva intr-un post anterior.

Eu rareori schimb viteza ca sa-mi cada turatia sub cuplu max (1750 in cazul meu), si asta doar cand merg pe drum orizontal si nu imi propun sa mai maresc viteza.

Ontopic: Iar iarna, sau cand e motorul rece, evit turatiile prea ridicate (schimb in jur de 2500, chiar daca la schimbarea 1->2 cade pe la 1500 ture, adica sub cuplu max turatia), si o accelerez destul de putin, cat sa nu fortez turbina la rece.


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW 2007 - ~ 155000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedro 1978
post 16 Apr 2010, 09:42
Post #101


Membru


Group: Members
Posts: 186
Joined: 7 March 08
From: targu mures\dr.tr.severin




dupa parerea mea prea o subturezi "ala micu"...poate nu prea le am eu cu motoarele diesel dar sincer iti spun ca am mai vb.si cu alti prieteni care au renault diesel.....LA 90-100KM/h,2200 turatii mi se pare cam putin....incearca " sa-i dai"mai mult...asa o cam subturezi.sunt de acord ca atunci cand este rece(nici al meu pe benzina la rece,cum am mai zis nu-l turez pana ce nu se incalzeste),si mai ales iarna sa nu te apuci si sa o turezi rau..dar dupa ce se incalzeste....EU zic ca trebuie "calcata",peste 2500 smile.gif

This post has been edited by pedro 1978: 16 Apr 2010, 09:45


--------------------
RENAULT SYMBOL 2007; 1.4, 8valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages « < 2 3 4
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 21:07
Dacia