Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Camioane americane vs europene

andu911
post 16 Nov 2008, 19:05
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




De ce au forme diferite ?

In general camioanele europene au fata dreapta, fara niciun fel de unghi, niciun colt.
In schimb cele americane au acel bot lung.

Pe ansamblu, cele americane par mai aerodinamice, ceea ce inseamna un consum mai mic.
Ciudat ca americanii sunt cei care se gandesc la aerodinamica si nu europenii.


27849205011.jpg

scania-travabe.jpg


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nr1_gogon_1979
post 16 Nov 2008, 19:14
Post #2


MEMBRUL


Group: Members
Posts: 729
Joined: 22 August 08
From: Bucuresti: Floreasca & Muncii




ca tot ai pus poze cu Scania,vezi ca au si ei cabina model CT (14,19 sau 19Topline) wink.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2007
Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994
Chrysler 300c /2010
Mercedes E280 CDI 4Matic /2009
Mercedes C200 diesel /1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_dorin
post 16 Nov 2008, 19:14
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Mai adauga si:

katherine_roadtrain.jpg ( Size: 156.84k ) Number of downloads: 14170


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v 2007 Privilege + Mio C720b
“Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Nov 2008, 19:15
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




stiu, si volvo au.... de-aia am si spus... in general cele europene sunt drepte...
rar vezi un model "american" pe soselele Europei


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nr1_gogon_1979
post 16 Nov 2008, 19:20
Post #5


MEMBRUL


Group: Members
Posts: 729
Joined: 22 August 08
From: Bucuresti: Floreasca & Muncii




mare aerodinamicitate sa stii ca nu au nici cele americane nici cele europene,se poate discuta pe tema asta ani de zile,de ce alea americane au forma aia si de ce cele europene arata asa?la ele conteaza cel mai mult forta motorului,cutia de viteze,intarder sau retarder etc etc.nu cred ca te-ai gandit vreo clipa care ia suta mai repede biggrin.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2007
Dacia 1310 TX/1989
Renault Laguna I RN/1994
Chrysler 300c /2010
Mercedes E280 CDI 4Matic /2009
Mercedes C200 diesel /1994
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 16 Nov 2008, 19:22
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Si Americanii au camioane fara "Bot"...facute de ei.

Acum in gluma, este mai usor sa schimbi motorul sau sa-l repari la ala cu bot lung decat la cele la care trebuie sa rabatezi cabina:) probabil ale americanilor se strica mai des biggrin.gif

Este posibil ca lungimea sa fie data de mai multi factori. Spatii de manevra mai mici si distante mai scurte, in Europa. Poate si legislatia are ceva de spus...


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 16 Nov 2008, 19:22
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




europenele sunt limitate la 22T pe autostrada
"americancele" cara muuult mai mult si distante enorme.


--------------------
Renault Megane IV - BV 22 ROC Sedan TCE140 2022
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai_dorin
post 16 Nov 2008, 19:27
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.144
Joined: 23 September 07
From: Bucuresti




Mai tineti minte cand cei de la drumuri au dat vina pe transportatori ca incarca TIR-urile peste limita legala si de aceea se distrug drumurile ? Dar aia din SUA ce sa mai zica? Sau mai graitor, in Australia, cand trece un Road train, dintre care unele au peste 1000 tone.


--------------------
Renault Megane Sedan 1.6 16v 2007 Privilege + Mio C720b
“Omul este cel mai putin el însusi, atunci cand vorbeste în propria persoana. Da-i o masca, și el va va spune adevarul. ” Oscar Wilde
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dan73
post 16 Nov 2008, 20:23
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.427
Joined: 4 July 07




Diferenta cred ca e data de pozitia motorului...in fata cabinei la americane si sub sau spre spatele cabinei la europene. Probabil dimensiunea uriasa a motoarelor impune amplasarea lor in fata la americane. Solutia asta constructiva "europeana" e mai noua. In anii 50-60 tot erau destule camioane si pe la noi cu motorul in fata. Mie imi inspira mai multa siguranta cele americane...daca nu ar fi asa inzorzonate mi-ar place mai mult...mai clasice asa. Din cate stiu eu australienii sunt cei mai tari la gabaritul de pe sosele al camioanelor.
Depasiti-le daca puteti biggrin.gif

This post has been edited by dan73205: 16 Nov 2008, 20:31

Attached thumbnail(s)
RTrain.jpg ( Size: 61.32k ) Number of downloads: 14616
truck.jpg ( Size: 83.44k ) Number of downloads: 14276


--------------------
Citroen C5 III 2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 16 Nov 2008, 20:30
Post #10


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




QUOTE(RADU__ @ 16 Nov 2008, 19:22)
europenele sunt limitate la 22T pe autostrada
"americancele" cara muuult mai mult si distante enorme.
*




22T goale? ohmy.gif

Eu am fost printr-o oarecare institutie si am tras si eu cu ochiul la cantar si le incarcau aproape de 50T...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 16 Nov 2008, 20:57
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




reglementarea rutiera spune sa nu ai mai mult de 4T pe osie.
Cel putin asa stiam eu. Nu stiu daca s-a mai mofificat ceva


--------------------
Renault Megane IV - BV 22 ROC Sedan TCE140 2022
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 16 Nov 2008, 21:01
Post #12


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Se calculeaza si prima, cea directoare?


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 16 Nov 2008, 21:03
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




da ce prima osie nu ruleaza tot pe drum?


--------------------
Renault Megane IV - BV 22 ROC Sedan TCE140 2022
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 16 Nov 2008, 21:11
Post #14


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




biggrin.gif ok, deci 4t x 5 osii = 20T... pana la 48.000kg...

Si eu ii injur pe amaratii aia care pun asfaltul...


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 16 Nov 2008, 22:13
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Eu stiam ca greautatea maxima admisa(fara autorizatie speciala!) in RO este de 9 tone/axa.Greutatea de marsh a unui cap tractor se invarte in jurul a 7 tone impartita aprox. 5 pe puntea fata si 2-2 si ceva pe puntea motrica.Sunt foarte rare capetele tractoare cu doua axe motrice asa ca nu are rost sa complicam discutia. Greutatea unei semiremorci goale se invarte in jurul in jurul a 6 tone.Am mai vazut (in subsolurile CIV-urilor apartinand capetelor tractoare) mentiunea:"Greutatea max. admisa in autotren=40 tone".Marea majoritate a semiremorcile suporta(constructiv) incarcaturi /axe semnificativ mai mari fata de cele admise in RO.Uneori diferenta depasete chiar si 5 tone/total vehicul!!In acest caz RAR-ul "detareaza" axele semiremorcilor respective astfel incat acestea sa respecte legislatia romana referitoare la greutatea maxima admisa si astfel greutatea totala a unei semiremorci pe 3 axe(marea lor majoritate) va fi limitata la 27 de tone.Asadar impunand greutatea maxima a autotrenului la 40 de tone RAR-ul se asigura ca greutatea/axa(in cazul unei incarcari corecte a semiremorcii) va fi ceva mai mica decat cea maxima deoarece o parte a greutatii incarcaturii va fi preluata si de axa tractoare care este mult mai usoara.
Sper ca nu v-am plictisit cu acest off! blush.gif
On.
Pe langa faptul ca "americancele" sunt (prin traditie,cred) cu cabine retrase am citit(tare de mult,ce-i drept) ca mai contrasteaza puternic,fata de "europene", prin faptul ca butoanele,manetele si in general toate comenzile sunt mai mari dat fiind faptul ca soferii americani conduc,in majoritatea timpului,cu manusi si astfel sa poata utiliza respectivele comenzi fara sa se "descalte". biggrin.gif Am vazut o singura data un cap tractor american(un Mack) batran ca vremea si ce m-a frapat a fost faptul ca inafara faptului ca diversele etichete(label-uri tongue.gif ) din masina erau in limba engleza masina parea facuta de rusi!!Un motoroi imens lucrat parca din topor,tabla ca de Volga si o cutie de viteze total nesincronizata!E adevarat ca-ti dislocai umarul pana bagai in viteza dar si cand calcai pedala de acceleratie(mare cat un tocator) ridica yankeu' botu' la cer de ziceai ca rupe asfaltu' sub el!Forta bruta in stare pura!

This post has been edited by marian-j: 16 Nov 2008, 23:10


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 16 Nov 2008, 22:40
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




aSA este. Era vorba de 4 t pe roata deci 8 pe punte. Stiam eu ceva dar nu corect.


--------------------
Renault Megane IV - BV 22 ROC Sedan TCE140 2022
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 16 Nov 2008, 23:44
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




eu din ce-am citit, cam toate au in jur de 600cp si cele americane si cele europene.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 16 Nov 2008, 23:49
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Da dar am impresia ca americancele "livreaza" caii aia la turatii mai joase!Nu ca ar conta prea mult dar cand simti cuplul ala imens sub tur si turometrul nu indica nici macar 1500 te ia cu furnicaturi! blush.gif


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 17 Nov 2008, 00:07
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




Orice motor cu capacitate cilindrica mare are turatii foarte scazute. De ex. motor 16.000 cm3, 1700 RPM

17 Nov 2008, 01:10:
QUOTE(andu911 @ 17 Nov 2008, 00:44)
eu din ce-am citit, cam toate au in jur de 600cp si cele americane si cele europene.
*



Nu poti generaliza, au cai putere in conformitate cu ceea ce trebuie sa faca. de la 200-300 in sus.... 600, 800 ....

This post has been edited by AlexanderCarstoc: 17 Nov 2008, 00:10


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 17 Nov 2008, 14:12
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




QUOTE(AlexanderCarstoc @ 17 Nov 2008, 01:07)
Orice motor cu capacitate cilindrica mare are turatii foarte scazute. De ex. motor 16.000 cm3, 1700 RPM
*


Iarta-ma dar nu cred ca am inteles ce doresti sa spui!Cele 1700 RPM se refera la turatia de cuplu maxim sau la cea de regulator?


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 17 Nov 2008, 15:32
Post #21


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




Nu va suparati dar discutia a plecat in padure.. parca vorbeam de forma cabinelor... radmasa.gif radmasa.gif

This post has been edited by DrK: 17 Nov 2008, 15:34


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexanderCarstoc
post 17 Nov 2008, 16:00
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.281
Joined: 22 September 08
From: B u c u r e s t i




QUOTE(DrK @ 17 Nov 2008, 16:32)
Nu va suparati dar discutia a plecat in padure.. parca vorbeam de forma cabinelor...  radmasa.gif  radmasa.gif
*



Dreptate tu ai!

Imi plac cele americane si australiene, inspira forta, respect, cele europene parca sunt doar niste rame... La alea americane parca esti cu trenul, conduci masina de undeva de la jumatate:) pana in fta mai ai un KM pana in spate alt KM


--------------------
>> Renault-uri 11 (1985 1.6D) 19 (1995 1.8 RT) Clio (1994 1.4)<< Giant Escape M8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DrK
post 17 Nov 2008, 16:19
Post #23


Lapins Creed Assassin


Group: Members
Posts: 2.132
Joined: 5 January 07
From: From: From:




Cred ca mai este si vorba de civilizatie.. De exemplu aia se lauda cu ele, pe cand in europa cred ca se folosesc strict la transport...
CRED..


--------------------
Sedan Negru 2015
Bunul simt nu creste in pom.
Veni Vidi Discepto Exsecror Cesso
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Nov 2008, 16:51
Post #24


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.709
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Forma cabinelor e data de faptul ca cele europene au in general ampatamente mult mai mici decat animalele americane. Asta e din cauza drumurilor cu viraje stranse , ce necesita raze de bracaj mici. Ca atare, s-a adoptat solutia cu cabina avansata la europene, care cere mai putin spatiu decat cea cu cabina retrasa a americanilor . Alea americane mai au si o ditamai zona de dormit in spatele scaunului soferului.
Lamurit?
marian-j, perfect adevarat.
drk, stai linistit ca si europenii le inzorzoneaza, arunca un ochi pe aici


This post has been edited by einstein1984: 17 Nov 2008, 16:59


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dobocanu
post 13 Nov 2009, 14:41
Post #25





Group: Members
Posts: 0
Joined: 13 November 09




CELMAR DEJ...o SCANIA ADEVARATA..wink.gif

13 Nov 2009, 14:43:
imi pare rau pentru neclaritate...

13 Nov 2009, 14:45:
va urma si un filmulet de prezentare...wink.gif interiorul inca nu e gata + exterior cateva retusuri;) si un desen:>:>:>...CELMAR

This post has been edited by dobocanu: 13 Nov 2009, 14:45

Attached thumbnail(s)
IMG00349.jpg ( Size: 251.21k ) Number of downloads: 11273
IMG00364.jpg ( Size: 211.73k ) Number of downloads: 10455
IMG00352.jpg ( Size: 224.7k ) Number of downloads: 1068


--------------------
Scania 164 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 Nov 2009, 14:49
Post #26


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.384
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(andu911 @ 16 Nov 2008, 23:44)
eu din ce-am citit, cam toate au in jur de 600cp si cele americane si cele europene.
*




Cele europene se invart intre 400 si 500 de cai... majoritatea sunt la 420-460 cai... dar au cuplu de 1800-2500 nm disponibile de pe la 1000 rpm.... biggrin.gif



This post has been edited by cj98czh: 13 Nov 2009, 14:53


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 13 Nov 2009, 14:55
Post #27


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




QUOTE(dobocanu @ 13 Nov 2009, 14:41)
CELMAR DEJ...o SCANIA ADEVARATA..wink.gif
*


radmasa.gif Scania adevarata o fi fost cand a iesit din fabrica, acum e ca pomul de Craciun blink.gif . De curiozitate, la ce folosesc atatea proiectoare? Faci gratare cu ele, pui la rotisor, sau ce? huh.gif


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 13 Nov 2009, 15:14
Post #28


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.384
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Pai daca ramane un sat fara curent poate ilumina el.. biggrin.gif nici eu nu am inteles niciodata impopotonarea asta... dar este specifica soferilor de tir.... ma rog... marea lor majoritate....


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bob737
post 13 Nov 2009, 16:22
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 334
Joined: 29 March 09




si alea americane, majoritatea, se invart tot in jurul a 420-460 cp si ~12.000cmc


--------------------
BMW M Tech 330 Xi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pcs
post 13 Nov 2009, 18:14
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 424
Joined: 8 November 08
From: Bethoncourt, FR




Apropos de camioane americane, firma MACK care face monstrii aia nu face parte din concernul Renault ( asta nu ca Magnum ar fi mai mititel )? Parca am citit ca motoarele de pe Magnum sunt fabricate de americani.


--------------------
Dacia/Renault/MB Logan1.6/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 400e - HA308MV 05 Ambition/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 14:40
Dacia