Camioane americane vs europene
![]() ![]() ![]() |
Camioane americane vs europene
Dodone |
![]()
Post
#61
|
||
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|||
Adila16 |
![]()
Post
#62
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Huh!
In ce melancolie blegoasa m-ai aruncat, domn Dodone! ![]() Buceagul, motorizare V8 - Otto, daca era reglat in firea lui, dadea clasa multor surate, chiar propulsate Diesel, fie si turbo... Aveam un maistru militar, vechi de cand lumea in unitate, declarat "taticul benzinarelor"...L-am provocat la un moment dat cumva, omul s-a pus la mintea noastra si s-a "angrenat" cu noi in a pune pe "directie" un SR114, aka Bucegi, din primele modele, cele cu filtru de aer sita metalica la admisia compresorului...Asa de fain "galgaia" in ralanti monstrul ala de V8, nebunia lumii, nu alta...Apoi, dupa ce ne-a aratat cum "se pune la punct" delcoul, a supervizat toata lucrarea: ambreiaj, pompa de imixtiune a sistemului de franare, timoneria cutiei de viteze, instalatia electrica si o vopsea cosmetica, absolut kaki... Apoi, am dat-o de operativa pe "Regina Parcului". Comandantul de companie, un capitan al naibii de dur si corect, cand a auzit de nazdravania baietilor lui, s-a urcat in dreapta mea si, cu cascheta pe genunchi a marait un "Hai, manzule, baga mare, sa vedem pe ce v-ati f...tut voi timpu' liber..."... Aveam un morcov cat schimbatorul de viteze de langa pulpa dreapta, dar, mi-am calmat adrenalina si am ambreiat: Buceagul s-a comportat exemplar! Demara mai vioi decat ARO-ul 240 al comandantului, iar la franare, oricat de tare m-as fi opintit in pedala, nu simteam nevoia sa stau cu mainile pe volan...Daca demaram un pic mai lung si faceam o pauza de 2 secunde intre treptele de viteza, la ambreierea in cea superioara, nu se simtea smucitura tipica autocamioanelor. Iar la frana de motor, figura cu "dublul ambreiaj" mi-a iesit de minune: Buceagul era extraordinar de docil. "...Mda, nu se misca rau, manzule.."a mustacit capitanul, vizibil multumit...."Pana maine ii puneti dubla comanda si o bagam la instruire..." Doar faceam parte dintr-un Batalion de instructie - scoala de soferi... Si uite-asa, parcul cald al UM 02262 Tgv s-a imbogatit cu inca un autcamion pentru instruire si transport.... ![]() Si povestiri ar mai putea fi. In mod oarecum similar aveam sa resuscitam ARO-ul 240 pe care comandantul unitatii (ofiter de auto, deh...) l-a declarat ca va fi masina lui de serviciu, un Carpati cisterna si doua IMS-uri (M461 Zimbrul Carpatilor, deh... ![]() ![]() In lipsa de ocupatie, soldatii se descurcau sa isi umple timpul... ![]() ![]() Insa, ce m-a zgandarit, a fost reevocarea "galgaitului" calm al V-ului de sub capota Buceagului.... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#63
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Si eu am mai prins in armata niste "Buceaguri", in stocul de razboi, purtatoare de pontoane, cu /fara saua, atelier tehnic (avea in cabina o bijuterie de strung).
Intr-o zi, o soparla vesela (erau buni la ceva si subofiterii din Partidul "Sticla de Fier " ![]() Am mers a doua zi, am inceput sa verific Buceagurile pe rand si am reusit sa le pornesc la a doua sau a treia manivela (dupa ce invartisem in prealabil la rece, sa unga putin segmentii). Comandantul a ramas blocat ![]() ![]() Atunci, comandantul a dat ordin ca din acel moment eu sa am ordin permanent de serviciu, adica sa ies/intru din/in unitate cand am eu chef. Doar scosesem unitatea din cacao... ![]() Ce vremuri... ![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
marian-j |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Oho,s-a dat "liber" la Buceaguri?
Pai hai sa povestesc si io despre "iubita" mea de-o vara din armata!Prima "benzinara" de calibru greu ce mi-a fost dat s-o birjaresc dupa capul si bocancul propriu.Intrucat liceul il facusem pe Saviem-uri iar regimentala la Roman am avut parte de motoarele V8 de Buceaga doar "jumelate" cate doua sub carapacele tab-urilor nu prea stiam io cu ce se mananca Buceaga.Cum nu stiam despre multe altele,dealtfel. Boooon!In primavara lui '84 se primeste ordin de zi pe unitate in vederea relocarii efectivelor de soferi si mecanici-conductori tab intr-o unitate alaturata asa zisa "de munci".Adica eram trimisi in agricultura sa ajutam si noi,soldatoii,la "propasirea patriei si inaintarea Romanie spre comunism" nu sa frecam manganu' prin cazarme sau "in garda"(unde ne "uitau" cu lunile!!).S-a facut la iuteala predarea armamentului,a tehnicii(fiecare aveam cate un camion sau un tab in ingrijire) si a dormitoarelor apoi am primit uniforme de campanie(bocanci fara sireturi,pantaloni de doc,pufoaice scurte,etc.) si am fost incolonati frumos pe platoul unitatii cu valizele in maini.Directia?UM1008 adica unitatea vecina!!Ne desparteau vre-o 300 de metri.Odata ajunsi a urmat repartizarea efectivului pe masini.Adica am intrat in parcul auto iar un capitan ne "repartiza": -Tu aia,tu ailalta,tu aia din colt,si asa mai departe.Haiu' lumii!!Asa am ajuns eu fata in fata cu fierotenia.Ma uitam la ea ca curca-n craci!Avea toate rotile umflate iar fundul benei si obloanele erau din tabla striata.Ii lipseau semnalizatoarele fata si carburatorul.In cabina am gasit un bilet pe bord ce "glasuia": -Fara antigel -Garnitura chiulasa stg arsa. Aflu ca fac parte din trupa lu' maistru Pana!Asa si arata!!Impreuna nu stiu daca cantaream fo nouaj' de kile.Cu bocanci cu tot!Se uita la hartie si-mi spune: -Iti aduc eu un carburator si o garnitura noua.Pana atunci du-te la masina si apuca-te sa desfaci galeria pe stanga si "broasca".Huh??Galeria,hai ca mai stiam ce e dar "broasca"??Ce treaba are usa cu chiulasa??Norocul meu cu-n coleg obisnuit cu jargonul soferesc: -Nu broasca usii bolovane ci galeria de admisie!!Aia ii "broasca" ainstain de balcon ce esti!!Ahaam!!Ma apuc voiniceste de treba.Vine si nea' maistru cu piesele de la magazie.Il "percutez" scurt cu un kil de palinca si un pachet de Kent.Imi multumeste si asa am inceput colaborarea sub auspicii mult mai bune!M-a dat jos de pe bara camionului,a tras chiulasa afara si m-a pus sa curat urmele granitura apoi m-a trimis sa aduc bujii si fise de la magazie,apoi ulei,apoi baterie,samd.Cred ca se prinsese ca am doua maini stangi si nu lucrasem,efectiv,in domeniu.In fine,pe seara maistrul imi zice: -E gata treaba!!Hai carlane sa-i dam o carja! Io ma catzar fericit la volan,verific sa nu fie in vieteza,calc ambreiajul si dau la cheie.Nimic!!Maistru' se uita la mine ca la alte alea: -Ce faci,mai ametitule?? -Pai dau la automat!!(zic io mandru de "stiinta" mea) Am crezut ca se kk pe el de ras!! -Ce automat mah!!!Treci la manivela!! Wow!!Manivela??Ce dracu sa fac cu ea??Io stiam doar teoretic ca masinile pot fi pornite si la manivela.In rest pornisem de la cheie sau de la bumb!! Maistru' a vazut ca-s siderat si s-a apucat,condescendent,sa-mi insire: -Dai la o parte capacul motor din cabina,iei putin din avans,pui contactul,bagi manivela in rac,dai o tura doua in gol sa traga ulei apoi cumpanesti manivela si ii dai una hotarata!!Cand a pornit fugi repede sa dai avansul cat cere si gata!Ce-i asa greu??Mi-a aratat apoi si practic!!Pfoaaa!!A pornit dihania!!La inceput pufaia asmatic dar dupa ce am impins putin delcoul a inceput sa toarca ca o pisica mare si kaki.O iubeam deja!!Am botezat-o Aglaie! Eram gata sa pornesc (impreuna cu Aglaie) spre ogoarele imbelsugate!Patria astepta sa fie mandra de noi!! |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#65
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Noi am birjarit Buceagurile prin poligonul de instructie auto (aka scoala de soferi) si prin Targoviste, impopotonandu-le cu inscriptii "SCOALA", fara prelate si inaltatoarele caroseriei "placate" in bena.
Mai apoi, pe Canal, unuia dintre Buceaguri (folosit la diverse corvezi marunte alaturi de un 6x6) i-am plasat in caroserie o cisterna, spalata, rasa, tunsa, frezata, pe care o foloseam, cu acordul tacit al sefilor nostri, la aprovizionarea cu apa potabila, de trei ori pe zi, a camarazilor nostri din unitatile "cazate" in corturi la marginea Oltenitei, care beneficiau de un confort sporit: apa la gamele, mancarea la marmide, iar deplasarea la si de la locurile de munca in mars cu cantec, cale de mai bine de 6 km. Dus. 6 km intors. Cand am sesizat unitatea in camp, am trait cu convingerea ca sunt detinuti, pana cand un coleg "manivela" s-a gasit ruda cu un flacau dintre "puscariasi" si ne-a alungat supozitiile. Moment in care am luat decizia sa dezmembram una dintre cisternele noastre, s-o imbarcam in Buceag si, aproape pe barba noastra, sa le ducem macar apa flacailor din camp. Doar contribuiam toti la propasirea scumpei noastre patrii, muncind la Canalul Bucuresti-Dunare, nu?... Faceam cu randul pe "saca", in tura libera. Saream de la volanul Rabei de 18 tone (tip Irak), in cabina "intima" a Buceagului, ii faceam tabietul descris de neica Marian, strigam la "manivelizator" (un flacau de la deservire, 120 kile in viu, care parea ca se sprijina absolut nonsalant pe manivela...) si gata: V-ul pornea gafaind, icnind dureros din cauza avansului la aprindere dat "in fata" si a curentului putin din baterie... La un moment dat, a dat Bunutul si U650-ul a sucombat. Prima chestiune care a disparut de pe el a fost bateria, "completata" spre beneficiul direct si nemijlocit al "sacalei": care pornea minunat la cheie, iar mai apoi la "boton", demara magistral si functiona ireprosabil. Chiar daca cisterna de 5 tone era cu aer sau cu apa in ea... In poligon, Buceagurile erau masinile preferate: pe putinele linii drepte ale circuitului, tzasneau cu scartz de anvelope, iar la mersul "para-ndarat", demultiplicarea mare a marsarierului permitea corectii fine ale traiectoriei... Iar frana de mana,care actiona pe arborele cardanic, permitea intrarea in intoarcerea din 3 miscari cu un scurt derapaj controlat, suplinindu-se cate ceva din unghiul larg de bracaj al directiei, raportat la ampatamentul generos al autocamionului... Performanta majora a subsemnatului cu unul dintre Buceaguri, scos la "oras" a fost transportul de la Fieni la Targoviste a unui rulou de hartie de ... 5 tone jumate...desi, n-ai fi zis ca cilindrul ala maroniu, cam de dimensiunile unui butoi de 200 litri putea atarna atat... Caroseria trosnea amarnic, distanta de franare aproape se dublase, insa, motorul nu parea prea deranjat de depasirea cu 500 kg a capacitatii maxime de transport indicate de uzina de la Brasov... La 65-70 kmh, V-ul torcea, parca bucuros ca a scapat de "hinghereala" din poligon si ca are posibilitatea sa-si puna "muschetii" si la alte trebi... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#66
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Citat din maestrul Adila; "Ma uitam la ea ca curca-n craci!"
![]() ![]() Tata avea in bena un fel de cabina facuta din TEGO, pe care o punea daca transporta muncitori pe santiere. Cand manevra mai mult cu spatele, neavand vizbilitate (bena si cabina erau mai late decat cabina soferului) fiind si destul de scund, baga in marsarier, si iesea pe treapta, tinandu-se de volan, in timp ce mai si invartea de el. Pentru mine, care aveam 4-7 anisori, tata era un iluzionist, un erou. De obicei, tata avea un stoc de piese de rezerva cu el (inclusiv grup spate). S-a intamplat odata sa ii puste garnitura la o chiuloasa ( a fiert motorul in zona montana din vesnicul motiv: supraincarcarea ![]() Ei si cand s-a intamplat asta, a trebuit sa sparga chiuloasa, ca nu a putut nimeni s-o mai dezlipeasca. A curatat blocul cu dalta. ![]() This post has been edited by Dodone: 3 Dec 2009, 10:33 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
marian-j |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Buceaga "mea" nu pornea la cheie doarece avea rotorul electromotorului in scurt(probabil o teaca izolatoare a unei spire cedase si facea scurt la masa).Piese de electromotor canci asa ca am lasat-o balta!Ma obisnuisem deja cu "electromotorul cotit"!Din pacate am si luat-o peste labutza!Chiar in ultimele zile inainte de revenirea din campanie.Cum nu aveam antigel(incepusera deja rationalizarile,economiile,etc) in fiecare seara (noi soldatii) dadeam jos apa din motoare de teama inghetului si dimineata o bagam inapoi.Intr-o dimineata cu cateva grade sub minus(final de Noiembrie) bag apa in motor,bag manivela in rac(eram ud pe maini) si uit sa iau din avans.Intrucat eram prea sfrijit sa dau la manivela cu talpile lipite de sol(chiar si cu avansul "luat"!) trebuia sa "sar" pe manerul manivelei ca sa pot da motorul peste cap.Uitand sa fac manevra cu avansul cand am sarit pe manivela motorul nu a pornit dar mi-a dat o "contra-inapoi" in manivela care m-a altoit sanatos peste labutza stanga.Cum aveam si mainile ingetate am crezut ca ma scap in nadragi de durere!In cateva minute aveam mana vanata su umflata cat o pita!Pe scurt:radiografie,nimic rupt,3 zile pauza de condus,apoi impachetat catrafusele si retragerea coloanei de munca la unitate.
Defectiuni (notabile,nu becuri,platini,bujii,etc).in aproape 10 luni de campanie agricola: -un reductor cu carterul spart in zona prezoanelor de prindere in sasiu(masina chinuita prin sleauri de tractor cu peste 4 tone de sfecla in bena) -un tambur de frana spate inlocuit cu tot cu saboti,arcuri,parghii,etc(un arc de rapel rupt care a macinat totul in interior inclusiv a deteriorat grav suprafata de lucru a tamburului) Nu am putut sa las masina in drum intrucat eram incarcat cu seminte de floarea soarelui.Daca lasam masina pe undeva,pana ajungeam la coloana si inapoi cu cele trebuincioase reparatiei ad-hoc probabil ca as fi avut eu prin buzunare mai multe seminte de floare decat as mai fi gasit prin bena!Asa m-am tarat cum am putut cu masina pana in parcul de reparatii. Cam atat! Coane Adila,zici ca ai calarit mai multe "rusoaice".Ai apucat si pe Ural-ul 6X6,V8 benzinar?Tare mi-ar fi placut sa ma dau cu unul.Aveam asa ceva in bateria(RAD) din care faceam parte in Timisoara.Era centrul de comanda a celor 6 taburi BRDM purtatoare de rachete ce alcatuia bateria.Din pacate se afla in grija unui "principal" ce nu ne lasa sa ne atingem de magaoaia lui!!S-o ingrija singur cu o meticulozitate rar intalnita dar cred ca ar fi fost in stare sa ne rupa picioarele daca am fi indraznit sa i-o calarim!!Scartzaru' naibii!!Ca doar nu i-o mancam! Mai zic ceva si gata!Inchid pliscul! Ieri m-am dat cu 2 Unimog-uri(U 400 4X4) prin curtea statiei!!Mai mare dragu'!!Ati condus careva asa ceva??Eu m-am "indragostit"! ![]() This post has been edited by marian-j: 3 Dec 2009, 14:36 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Dodone |
![]()
Post
#68
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Din pacate, n-am reusit sa probez un Unimog. Nu toti e asa de norocosi ca matale, coane Marian...
Prima mea "intalnire" cu Unimogu' a fost spectaculoasa. Eram prin '92, in Gara Mare din Dusseldorf, asteptam un tren. Curios din fire, am plecat spre capatul peronului, de unde aveam vedere spre triaj. La un moment dat vad un camion mic si portocaliu ,cu girofaruri, care se apropie de niste vagoane . Incaleca liniile de parca ar fi trecut peste niste pietricele, se pune paralel peste ele si se opreste. Vad ca de sub el coboara un fel de sasiu, pe care erau montate roti de cale ferata. Ajung astea pe sine si vad cum se ridica mica dihanie si ramane cu rotile in aer. Apoi, soferu', devenit brusc mecanic de microlocomotiva, da cu spatele spre vagoane, coboara unu' din dreapta, cupleaza vagoanele cu niste cuple reglabile, sare inapoi in cabina si pleaca dihania mica de pe loc fara probleme. Eu am ramas ![]() ![]() Sunt niste camioane f. versatile, dar cu un pret pe masura. This post has been edited by Dodone: 3 Dec 2009, 11:58 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
marian-j |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Nici nu au cum sa fie ieftine,coane Dodone,la cata tehnica e inghesuita in ele.Cutia de viteze(asemanatoare cu cea de pe Actros) impreuna cu prizele de putere,pompe si ce acaraeturi mai are pe ea e mai mare decat motorul!Sa nu-ti mai spun ce transmisii au!Te doare capu' cand vezi ce-i pe sub(si in) ele!!Pivoti homocinetici,diferentiale blocabile,scaune pneumatice cu incalzire in trepte,oglinzi cu dejivrare automata si cate si mai cate.Bashca cd-player!
![]() Unimog In link apare si un camion pe calea ferata cum zicea colegul Dodone mai sus! This post has been edited by marian-j: 4 Dec 2009, 00:46 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#70
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Huh...O oarecare corectie, coane Dodone...
Trebusoara aia cu "curca-n craci" ii apartine lu' nea' Marian. Eu zic, in situatii d-astea solicitante pentru neuronu-mi ca "ma uit ca broasca-n teava...."... :-) Uralul 6x6, desi nu era in dotarea 02262, m-a avut drept carmaci cale de cateva sute de metri si manevrele necesare cocotarii pe o platforma feroviara... Daca n-ar fi avut martorii aia de gabarit in flancurile botului, mai mult ca sigur ca multi ar fi dat cu autoatelierul cu pricina prin garduri, de ocupati ce erau sa "sprituiasca" mastodontul de motor sau sa nimereasca treapta de viteza dorita... Asa ca, nu pot spune decat ca grupul moto-generator (aer, curent, hidraulica) si duba atelier (populata chiar si cu un strungulet, pe langa bormasina de banc, polizor si multe dulapuri metalice) din carca gigantului au fost puse inginereste si inspirat pe sasiul adecvat: parea ca nu le prea simte... Cu Unimog-ul am avut si eu o intalnire, post-decembrista, pe santierul Autostrazii Soarelui, aproape de Fetesti (cand se circula, de la Drajna, in doua sensuri, pe un singur fir): vazusem macheta Matchbox a Unimog-ului, dar, pana nu l-am vazut in roate si esapament, nu am putut a-mi da seama de adevaratul aspect al versatilului utilaj (ca nu-i pot spune neaparat camion...). In secventa intalnirii, am privit ca batracianul in cilindru, fascinat de aspectul relativ caraghios (Big Foot e perfect proportionat!) al masinutei care urnea fara trambe de fum la esapament un trailer cu un excavator senilat pe el. Iar Unimog-ul poseda, intre cabina si bena minuscula, un soi de cale hidraulice si ... un brat de macara, articulat in pozitie de repaus (asta-nseamneaza ca avea pe sasiu si ceva agregate hidraulice, ceva blocuri de valve si electrovalve, deci, nu era prea "golasa" nici aratarea care plimba aparent nonsalant, dar gratios, coscogeamitea trailerul cu ditamai excavatorul, neavand altceva sub roti decat un sol galben-prafos...) A fost singura data cand am vazut un Unimog pus la trebi mai serioase decat la a deszapezi soseaua de centura a Ploiestilor, in ianuarie 2008... Coane Dodone, figura cu dulceata de casa pusa pe garnitura de chiulasa am facut-o si eu la o autobasculanta, pe canal, undeva prin mai '89: zaharul, topit, ars si innebunit si-a facut din plin datoria...N-am feed-back apropos de anduranta improvizatiei, dar sunt convins ca mecanicul care a trebuit sa dea jos chiulasa 4-6, a motorului de pe autobasculanta militara cu numar de "raliu" 436-1 (pe cel de inmatriculare, sa-mi fie rusine, nu mi-l mai amintesc...) mi-a umplut frigiderul. In contumacie... :-) |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
rombul |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
La unitatea de la Bacau aveam DAC 665 T tractam obuzierel de 122 mm, iar mai tarziu la unitatea de reparatii tehnica militara de la Bucov aveam autoremorcher Tatra cu care aduceam TR 85 si TAB-URILE la reparat.
Cu motorul de Bucegi am facut cunostinta pe tab 77 , le reparam si apoi le montam si le reglam sa fie turatiile sincronizate perfect altfel un motor te ajuta la inaintare iar celalalt te frana (1 motor functiona pe puntea 1-3 iar motorul 2 puntea 2-4) |
--------------------
renault
captur
- B-21- ....
0,9 tce 90 cp Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Dodone |
![]()
Post
#72
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Scuze de greseala, moncher Adila, da sar si eu de pe un topic pe altu' si de pe un site pe altu' mai abitir decat schimba purecii cainii pe matze. Sau invers.
![]() |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Adila16 |
![]()
Post
#73
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Nevermind, coane Dodone, nevermind! Voiam numai sa dam Cezarului ce-i al Cezarului...Unde Cezar echivaleaza nenea Marian... ;-)
Colegul Rombul spunea ca s-a intalnit cu V-urile 8 care echipau Buceagurile pe TAB-urile 77.... Intrebare: Nu cumva erau versiunile sovietice, cele de 135 cp, cu carburatoare cat o sapca de NKVD-ist, dotate cu magnetou si demaror in scurtcircuit?...Adica motoarele fara moarte?...Alea care beau benzina cat un bou apa? Dar care, insa, faceau si treaba? De ce intreb? La nivelul lui 1989, in baza de reparatii, gard in gard cu scoala de soferi de la Targoviste, am contribuit voluntar la inlocuirea catorva astfel de grupuri motopropulsoare...Din lipsa de ocupatie. In loc sa sar gardul la carciuma Teisului, am preferat sa sar gardul la vecinii "tab-isti". Si tot cu aceasta ocazie mi-am facut prieteni cativa mecanici si prelucratori prin aschiere care m-au scos din kko cand un "dibaci" de elev a debraiat cu atata iuteala tinand concomitent motorul turat cu atata nadejde, incat a retezat bolturile planetarei stanga a SR-DAC-ului... Am ramas "bouche bèe" identificand fieratania care se itea printre prezoanele rotii ca find planetara...Am actionat in stil smuls, adica am imobilizat instantaneu masina, am expediat; cu un bocanc 40 in muschii fesieri, elevul dibaci in baza de reparatii si m-am pus pe asteptat. Au venit amicii mei cu un grup electrogen si au sudat pur si simplu flansa planetarei de butucul rotii... Si, asa aveam sa-l predau pe credinciosul meu SR-DAC: cu planetara stanga sudata... Huh, timp de un an jumate, prin cate a mai trecut si masinuta aia: sute, daca nu chiar mii, de poligoane, mii de kilometri la initiere auto in tancodrom si perfectionare in oras, zeci de tone carausie pentru autofinantarea unitatii... Mai pe scurt: sumedenie de "bernebeci" la volan, supraincarcari frecvente ... Si, alaturi de Roman Diesel-ul 18215 tip Irak, batranul SR-DAC (in fapt, un autocamion Bucegi echipat cu motor Saviem) mi-a facut armata faina. Si grea, dar si frumoasa... Fiindca adusei vorba de "Raba de opt'spe tone", mai-mai ca sunt ispitit sa mai umplu o pagina ... Dar ma abtin... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#74
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
Armata scoate la licitatie niste DAC-uri 444 la 8600 lei si ZIL-uri 157 la 5000 lei. Super oferta nu?
|
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#75
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Fratzica, nu e rau pretul...
Insa, un Bondar parca nu mi-ar place sa am in batatura...Prea as fi tentat sa-i dau cocs. Iar dintre taraboantele armetzii autohtone, 444 era una dintre cele mai vioaie. Un Zilache, insaa...Macar ca loc de joaca pentru fecior-miu, daca nu sa il sui pe Bicaz c-o racoantza in spinare... ;-) Pe 157, nu pe fi-miu... :-) This post has been edited by Adila16: 4 Dec 2009, 00:08 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Fratzica |
![]()
Post
#76
|
![]() Zen Group: Moderatori Posts: 2.925 Joined: 6 April 04 ![]() |
pe 15 e licitatia la romtehnica. M-as baga si eu, dar n-am bani
![]() Mie mi-ar folosi un dac de-ala sa car moristi de vant pe munti ![]() Am atasat fisierul complet cu bunurile puse la vanzare. Mentionez ca nu sunt din categoria "bune de dat la casat" ![]() Attached File(s) ![]() |
--------------------
Kia
Sportage
T-GDI 2021 "The happier we are, the less we see." - some japanese guy
|
|
marian-j |
![]()
Post
#77
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Ia te uita!!Am ajuns si "imperator"!
![]() Ave la toata lumea,atunci! ![]() Coane Adila si coane Fratzica,mai aia sa va vad cu ZiL-urile parcate in curte la RAR in vederea efectuarii formalitatilor premergatoare inmatricularii pe persoana fizica!Vedete ar scrie pe voi! Mare lucru daca nu ati aparea si pe "sticla" sau la "Poza zilei"! ![]() Mai aflai ceva!Habar nu am avut ca pe TAB 77 au fost montate si motoarele rusesti(Gaz,parca) cu carburatoarele alea cat cratitza!Genul acela de echipare am vazut-o doar la Roman[la Gadinti(NT),mai exact] pe niste tab-uri rusesti(BTR-6 parca se numeau).Semanau foarte bine cu tab-urile romanesti doar ca erau lucrate mai "din topor",aveau placa sparge-val un pic mai lata si locasurile de tragere laterale ceva mai mari.Probabil ca trebuia sa incapa prin gaurile alea si "balalaica" nu numa' akaem-u' scurt. Coane rombule,zic ca ai avut si matale "bucuria" sa te chinui prin camerele-motoare ale taburilor.Inseamna ca nu ti-e necunoscuta "manevra" de pornire al celui de al doilea motor prin cuplarea propulsorului cu jet de apa,nu? ![]() Mamaaa ce "fericiri","decedati" si "carnuri" erau la gura mecanicilor cand trebuiau sa pregateasca tab-urile pentru exercitiile de trecere a cursurilor de apa(Moldova,in cazul meu) si constatau ca pana de pe axul elicei propulsorului era forfecata. ![]() P.S. Imi permit sa-mi cer scuze(atat in numele meu cat si al interlocutorilor) initiatorului acestui topic si a celor ce au mai citit pe aici.Se pare ca am cam denaturat ideea principala si din camioane vs camioane am transformat topicul in "amintiri din armata".Scuze inca o data si sper sa nu va suparati pe noi.Ne-am luat cu vorba. ![]() Chiar ma bate gandul sa deschid un topic nou intitulat "Amintiri din catanie".Cred ca ar "rima" un pic cu topicul"Fotografii din alte vremuri". ![]() This post has been edited by marian-j: 4 Dec 2009, 02:49 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#78
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Daca m-oi pricopsi candva-cumva cu vreun Zilache sau vreun Bondar, la matale vin sa-i faci verificarea!
Si sa te vaz scotocind la Zil dupa seria motorului, calare pe monstrul ala cu pistoane... :-) Sau la Bondar... Insinuat intre aripa si roata, pe sub cabina rabatata, incercand sa deslusesti scriptele de pe placuta tehnica... :-) Cat despre topic, chiar s-a derapat rau de la titlu ... Imi cer si eu scuze initiatorului, a carui intentie precis n-a fost sa dezlantuie un val de amintiri din catanie, insa, din cate-am vazut, cu mici exceptii, cei care am postat acilea am avut contact cu camioanele americane numai in versiunea Steagu Rosu a Chevrolet-ului de 5 tone...Sau cu copia sovietica a Studebacker-ului... Mastodontii americani, despre care cineva imi povestea ca i-a vazut pe un Interstate gonind cu aproape 100 mph - gratie "fratiei de covrig" intarita prin folosirea intensiva si extensiva a statiilor radio CB -, raman simple imagini si date tehnice (parerea mea, pentru ca nu prea vad niciun camionagiu american atat de diliu sa se avante cu vreun Mack sau Kenworth pe ingustele si sinuoasele sosele europene...). Am vazut cu ceva timp in urma un cap-tractor Mack, cabina neagra cu muuult nichel, cu motor avansat si doua punti motrice intr-o benzinarie spre Focsani. Insa, "masinuta" aia parea ca sta de ceva vreme acolo, cam ca Harley-ul pe care-l avea in vitrina un fast-food... Personal, in afara de Magnum-ul cu care m-am dat pana la Sibiu, m-am mai plimbat, gratie aceluiasi prieten tirist, cu un Actros - bijuterie, aproape nou, cu aproape 300 kkm la bord, excelent intretinut, la care mi-au placut optiunea de preselectare a treptei de viteza, bordul intesat cu butoane si cadrane, toate puse la locul lor, dar si demarajul pana la 90 kmh chiar daca semiremorca era plina ochi -, un Atego - care, sincer, m-a dezamagit prin comportamentul de "Frumoasa Americana", camioneta aia extrem de nereusita scoasa pe piata de Brasov in jurul anilor '90: instabilitatea, confortul spartan si "greierii" erau pe domeniul lor de definitie, desi Atego-ul avea sub suta de mii de kilometri -, apoi un Volvo si un Iveco, antediluviene, atat de uzate, incat prima Raba pe care-am avut-o in primire pe Canal putea fi definita ca bijuterie (in ciuda faptului ca, atunci cand am luat-o, avea deja vreo 10 anisori si, luandu-ma dupa cartea de bord, nu prea calcase pe asfalt)... In rest, majoritatea experientei mele de camionagiu/basculangiu s-a acumulat in anul jumate in care am fost ostas. Si presupun ca nu sunt singurul. Poate neica Marian sa ne mai impartaseasca ceva impresii despre sculele actuale ce-i pica in mana pentru inspectie... This post has been edited by Adila16: 4 Dec 2009, 08:23 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dodone |
![]()
Post
#79
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Pana la urma am deschis eu un topic, pe care sa ne mutam cu povestile noastre, ca am luat-o rau off topic. Nu de alta da' poate ne trezim cu cate un warn.
http://www.reno.ro/index.php?act=Post&CODE=00&f=98 |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
Adila16 |
![]()
Post
#80
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Well done, coane Dodone! ;-)
I'll be there ASAP...!... Pen'ca prea mi-s nostalgic zilele astea. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
- / aka Kurulina
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004 ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th July 2025 - 04:04 |