Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Ati facut / n-ati facut armata ?, Pareri, impresii, amintiri, scarba, bucurie

Adila16
post 5 Dec 2009, 23:12
Post #31


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




facut armata la auto...
canalagiu si instructor auto...
cea mai nasoala perioada a fost cea de acomodare...alt regim, alta viata...
asa cum am mai postat in topicul cu camioanele vechi, m-am obisnuit destul de repede, ignorand prostia ridicata la rang de noblete, agramatismul ca metoda oratorica si nesimtirea ca mod de viata ...

momente/aspecte/perioade nasoale?...
marsurile catre poligonul de tragere (unu de zi si unu de noapte), cele aproape 48 ore de bulau (am reusit sa fiu prins cu doua sticle de bere in rezervorul basculantei...am descris metoda in topicul despre camioane), noroiul pana peste bocanc de pe tronsoanele de pe canal care pe vreme uscata se transforma intr-un praf atat de "volant" incat, chiar si ziua, umblam cu farurile aprinse ca sa fim vazuti), paranoia depasirii planului din octombrie '89 (deh, congresul 14 batea la usa, iar noi, ostasii romanesti am avut drept casa-masa-loc de munca umila cabina a autobasculantei...pe care o paraseam numai cand mergeam la buda...)...

momente/aspecte/perioade frumoase?...
cand am obtinut permisul de conducere (alternativa era "varsarea" la o unitate de tancuri sau artilerie, care avea oameni "la portocale" - adica "lopatari" - tot pe canal) si autorizatia de instructor sala-poligon-traseu...
camaraderia si altruismul manifestate intre unii dintre noi cel putin din primele zile...
selectia si auto-selectia caracterelor umane, care, treptat au disparut dintre noi...putine "jigodii" au supravietuit efectiv pe canal, unde trebuia sa fii prea "bazat" (a se intelege pilos...) sau prea bolnav, ca sa poti sa te "fofilezi" pe un post caldut ce putea fi ocupat de un m.t...
noptile de vara petrecute la botul masinilor pe un platou dezafectat in amonte de portul oltenita, la o frigare de pui si o cana de vin, o caseta cu "azur" sau "trubadurii" si o snoava si-o poveste, realitate sau fictiune, pana aproape de ivitul zorilor....
sau momentele in care, pe campul de instructie, sedeam la repaus in iarba arsa de ger, ca niste ferdinanzi kaki, fumam o tigara "la posta", cantam cate-un cantecel batand ritmul in paturile si cutiile mecanismelor ale pistoalelor mitraliera model 1963 sau faceam caterinca de cate un tolomac (invariabil fiecare pluton avea cate o "ciuc-a mistourilor"!)...
satisfactia pe care o simteam cand ne multumea cate un coleg de suferinta - civil - scos din kko, uimit de faptul ca suntem soldati, desi nu aratam defel a catanele pe care, probabil, era obisnuit sa le vada la defilari sau cocotate in vreun foisor de paza...
adrenalina care ne pulsa in jugulara cand plecam la "completat" oglinzi, becuri, dispersoare...exact ce nu ne puteau asigura "izmenarii"...(no offense, vio)

asa cum spunea si colegul vio, cele rele se sterg...raman numai momentele frumoase....
cand am trecut in rezerva, dupa un an jumate, nu m-am simtit nici mai barbat, nici mai destept...ci foarte obosit.
nu m-am imbatat de bucurie. eram prea obosit.
am dormit doua zile, aproape neintors. eram obosit.

eu sunt unul dintre cei care pot confirma legenda despartirii de prietena in timpul armatei. fapt petrecut cand eram inca in perioada de instructie si mi-era inca greu...
dar nici nu i-am umflat ochii, nici nu m-am sinucis.
n-am facut decat sa ma mobilizez sa invat, intre doua salturi inainte si un culcat, sa nu ajung la dat la cazma si lopata pe vreunul din santierele economiei nationale. trebusoara pentru care i-am multumit sincer.

sunt unul dintre cei care pot afirma ca "sectorul wc" este cel mai fain: greu e pana-l faci luna prima data (lama de ras pe chiuvete, pisoare si cacastoarele turcesti, sulul de hartie igienica pe oglinzi, un tub de glicerina de maini pentru labele proprii). dupa aia, e simpla intretinere: cateva galeti cu apa, doua cancioace cu cloramina si lopatica linemann la indemana...pentru "articulat" nesimtitii surprinsi ca nu nimeresc gaura wc-ului...
iar "sectorul dormitor" este cel mai nenorocit dintre sectoarele interioare...
deh, daca femeile de serviciu erau in concediu... :-)

... to be continued ...


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 5 Dec 2009, 23:21
Post #32


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




QUOTE
exact ce nu ne puteau asigura "izmenarii"...(no offense, vio)

None taken, my friend!... icon_mrgreen.gif Ce crezi, dupa atata "convietuire" cu toate armele in dulcele targ de la Sighie unde te intalneai in carciumi cu de la iepuri de camp si pana la transmisionisti si artileristi, nu mi-am auzit toate numele dulci posibile in calitatea mea de numarator de bocanci si impaturitor de izmene?... Si-apoi toate armele aveau cate un fel dragalas in care erau poreclite de ailalti... icon_mrgreen.gif Cateodata mai iesea si cu scantei... incepea cu ginitul si mirositul reciproc (functie de tema conversatiilor de la masa respectiva), dupa aia cu vorbe in doi peri, si uneori iesea cu dans... icon_mrgreen.gif
Da' totusi, intre noi fie vorba, prefer AZePeuri icon_mrgreen.gif ...
Da, sectorul weceu era cum era, dar cand trebuia sa cureti douaj' de chiuvete dintre care tot a doua infundata cu produsele reunite ale stomacurilor colegilor de pluton ejectate la acest stop obligatoriu de pe traseul dintre carciuma si dormitor, cat de rezistent sa fii, si tot iti urcau foalele in gat... smile.gif

This post has been edited by Vio: 5 Dec 2009, 23:32


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flamingo
post 5 Dec 2009, 23:26
Post #33


Membru "SPARKY Team"


Group: Banned
Posts: 1.064
Joined: 20 February 06
From: Bucuresti




QUOTE(Vio @ 5 Dec 2009, 23:10)
Pai de aia spuneam de vazut naluci, nu ma mira deloc cazul povestit de tine, existau situatii si momente din astea de slabiciune, si orice e posibil atunci cand esti singur la ceasurile mici de dupa miezul noptii, cu ganduri negre si doua incarcatoare (60 de cartuse de 7,62) la tine... Eu sunt convins ca au fost multe povesti din astea, nu numai una singura...


Nu cumva sunt de vina cultura, cartile SF citite, filmele de groaza vizionate in inainte ? Nu cumva aceasta frica de intuneric si singuratate are radacini adanci in viata anterioara ?

Ce-or fi facut strabunii nostri care in armata fiind, erau pusi de garda in post noaptea ? Tot asa s-o fi intamplat si cu ei sau sinuciderile si frustrarile din ultimii ani sunt rezultatul copilariei si adolescentei lor ?

Dar hai c-o dam in alt gen de dezbateri, scuze... rolleyes.gif


QUOTE(Adila16 @ 5 Dec 2009, 23:12)
eu sunt unul dintre cei care pot confirma legenda despartirii de prietena in timpul armatei. fapt petrecut cand eram inca in perioada de instructie si mi-era inca greu...
dar nici nu i-am umflat ochii, nici nu m-am sinucis.


Ochii care nu se vad se uita... ?
Sau femeia are nevoie permanent de afectiune si atentie din partea barbatului ? Sau...


--------------------
HYUNDAI i10, full options 2008
A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 5 Dec 2009, 23:30
Post #34


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Io as zice ca de vina e haul adanc si negru ce salasluieste in fiecare dintre noi, la unii mai adanc, la altii mai aproape de suprafata... in functie de cat de predispusi suntem in a scoate la iveala din noi o parte intunecata care e acolo, dar nu se vede... pana la un moment dat... sau poate niciodata...

This post has been edited by Vio: 5 Dec 2009, 23:32


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
xcss
post 5 Dec 2009, 23:36
Post #35


Born to Be Epic


Group: Members
Posts: 1.669
Joined: 24 August 07




QUOTE(Adila16 @ 5 Dec 2009, 23:12)
un tub de glicerina de maini pentru labele proprii
*


E vorba despre expresia argotica ce desemneaza mainile, nu?... unsure.gif icon_mrgreen.gif


--------------------
- - -
Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Flamingo
post 5 Dec 2009, 23:38
Post #36


Membru "SPARKY Team"


Group: Banned
Posts: 1.064
Joined: 20 February 06
From: Bucuresti




Sau teama de a te afla printre straini, fortat fiind sa iesi din rutina zilnica din casa parinteasca, dintre prieteni si departe de iubita / logodnica / viitoare sotie, si asta doar pentru "nobilul" gest de a te alatura "nevoilor" patriei.

Mergi in armata tinere, c-ai sa te intorci barbat, nu cu picioarele inainte precum ai mai slabi... mad.gif

Hai c-am deviat. dry.gif


5 Dec 2009, 23:39:
QUOTE(xcss @ 5 Dec 2009, 23:36)
E vorba despre expresia argotica ce desemneaza mainile, nu?...  unsure.gif  icon_mrgreen.gif
*



radmasa.gif

Mai si radem. tongue.gif

This post has been edited by Flamingo: 5 Dec 2009, 23:39


--------------------
HYUNDAI i10, full options 2008
A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 5 Dec 2009, 23:41
Post #37


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Io cred ca topicul asta are potential ca lumea... icon_mrgreen.gif time will tell... biggrin.gif


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 5 Dec 2009, 23:42
Post #38


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




desigur ca iti trebuia o doza mare de "gutts" ca sa nu completezi cu micul dejun abia servit ceea ce au deversat colegii peste noapte...
d-aia spuneam ca aveam in dotare si lopata linemann... :-)

cat despre plutonierii azepisti, am vrut sa calc cu basculanta unul dintre ei...m-a-njurat de mama si l-am rugat sa se fereasca sa ma vada prin parbrizu' masinii, eu la volan ... :-)
nu m-a luat in serios nicio secunda si m-a-njurat inca o data.
iar eu mi-am jurat sa-l alerg un pic cu basculanta.
iar ocazia avea sa vina cateva zile mai tarziu, in mimentul in care dupa raportul de dimineata incalzeam motoarele ca sa iesim la munca. pluto, inhaimurat cu centura, porthart si cizme (tinuta lui curenta, indiferent ca era sau nu de serviciu pe parc...i se parea ca-i ofera prestanta), traversa parcul auto. l-am ginit, am asteptat sa treaca si am demarat cu a treia in ralanti. m-am infiintat cu basculanta in spatele lui, atat de aproape incat puteam vedea cum ii iese teasta prin calota caschetei...barzoiul (185 cm si cred ca max 65 kg), mandru foc de calcatura lui, arunca ocheade circulare, sesizand ca e privit. n-a sesizat mastodontul care rula in ralanti la mai putin de juma de metru, dar pe care n-avea cum sa-l auda de mugetul celorlalte basculante care "faceau aer"...
o fractiune de secunda m-am gandit sa eliberez complet ambreiajul si sa il imping putin. gandul mi-a adus un ranjet pe mutra. apoi, am vrut sa ii dau o "goarna", adica un scurt semnal acustic cu goarnele cu aer comprimat ascunse sub coltarul stanga al cabinei si alimentate direct din butelii, dar am renuntat: se putea speria si cadea sub roti...
nu stiu cum, omu a alunecat pe sleaurile de noroi uscat, a schimbat cadenta, si ca sa se redreseze a falfait din brate, atingand masca rabei, dupa care a rupt-o la fuga. eu dupa el, in cerc prin botul masinilor inca parcate. daca ar fi intrat intre ele, ar fi scapat, dar nu, pluto a alergat o tura de parc, aruncandu-se in duba de stat major din care tocmai iesise...m-a parat sefului de coloana care, dupa zambetul arborat, vazuse toata faza...
consecinte? el - mutat inapoi la tirgoviste, pe solda de grad si functie, fara bonificatia de detasare in economia nationala, iar eu urecheat "dur" si trimis pe tronson ...

... to be continued ...


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 5 Dec 2009, 23:45
Post #39


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Se poate, dom' adila?... Sa-i faci asa ceva la "mama companiei"?... ntz, ntz, ntz... icon_mrgreen.gif


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 5 Dec 2009, 23:49
Post #40


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




"mama companiei" zici?...
paaaii, in cazul asta, cred ca toata compania ar fi facut incest de mama... :-D



--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 5 Dec 2009, 23:51
Post #41


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Pai io asa parca imi aduc aminte, ca plutonierii astia "de mov" erau cate unu' pe companie si li se spunea "mama companiei" pentru ca ei aveau grija ca nu cumva companiei sa ii lipseasca ceva... cica... grijuliu ca o mama icon_mrgreen.gif ...


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 6 Dec 2009, 00:46
Post #42


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Da, asa e...Erau supranumiti "mama companiei"...
Cand am mentionat intentiile incestuoase ale companiei, acestea erau indreptate strict catre respectivul subofiter... smile.gif
O javra de om, cum rar mi-a fost dat sa vad...

Ma rog, asta e doar unul dintre episoadele cu care am ramas din timpul armatei...
Ar mai fi cateva, chiar antologice...
La un moment dat, masina pe care o aveam in primire, cu putin mai "tanara" decat mine (vezi topicul despre camioane...), si-a dat obstescul sfarsit (cand am luat-o, i-am facut motorul; dupa aia, a cazut cutia de viteze; apoi, a dat Dumnezeu si-a luat foc...!...)...
Si ma pomenesc suit intr-un Dac 665T, alaturi de alti flacaiasi, cu destinatia Brasov, sa luam "bascule" noi...Am ajuns seara in urbea mentionata, asteptati fiind de un nenea pretios si gomos, nevoie mare. Care ne-a varat intr-un parc auto care mi s-a parut colosal, si ne-a indicat un sir de autobasculante "brand new"...Cum cascam gura pe te miri unde, curios nevoie mare sa vad ce mai e prin parcul ala (ocazie cu care am vazut parcat un vehicul pe patru punti, cu cabina de Roman, dar cu esapamentele scoase in spatele cabinei; cum ma zgaiam eu pe sub el - nici nu e mare lucru, dealtfel, avand in vedere cei 170 cm pe care ii posed - am vazut ca primele doua punti erau si motrice si directoare...), n-am fost atent ca deja incepuse repartizarea soferilor pe masini...Iar cand m-am recuperat de pe unde bananaiam, am ales pan-am cules: o autobasculanta cu cabina grena, dubla, ca la TIR-uri...Colegii isi dadeau coate, punandu-si logica intrebare cum aveam sa rabatez cabina, in caz de avarie...Am studiat un pic problema si le-am dat cu flit: cabina poseda o mandrete de sistem hidraulic cu ajutorul caruia, din sapte-opt miscari de "poignier" marea cabina era rabatata... smile.gif Apoi, am mai avut cateva prilejuri de a le da cu flit: incalzirea cabinei se facea si cu aeroterma clasica, dar si cu un sistem Webasto, cu esapamentul sub scara din dreapta; usa din dreapta se deschidea NUMAI din interior, NUMAI prin actionarea unui buton aflat in stanga volanului; geamul usii din stanga se deschidea max 10 cm...Masina era echipata pentru export, dotata cu radio casetofon "Raliu', in cele doua norme fm (est si vest), prelata pentru bena cu oblon (basculanta tip Irak, modelul cu cilindrul de basculare in fata benei, nu la jumatate) cu sistem de blocare / franare in momentul bascularii (sistem care a fost printre primele anulate cand am ajuns pe canal!); set de despotmolire (lopata tip " inima lui Stalin"), doua rezervoare de 550 litri pe flancuri, cu electrovalva de transfer si, cel mai important, perdele de piele sintetica la cusete... smile.gif

Cat de bun avea sa se dovedeasca Webasto-ul, radiocass-ul, inspiratia de a anula sistemul de blocare a rotilor in momentul in care bena era ridicata...Multe povestiri...

Cum zicea un coleg, caruia i-am dat si ii dau in continuare dreptate, topicul asta are muuult potential!... smile.gif


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buzasparta
post 6 Dec 2009, 17:31
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.262
Joined: 25 August 07
From: Judetul Romanica




@eduardsebe: la clinceni ai facut armata? am zburat acolo in 92,93 si 94 pe vremea cand Prunariu ala mic era incepator la parasutisti la aeroclub. acolo era sa ma impuste un soldatoi cand am venit noaptea din oras.era mai speriat el decat mine si ii tremura 5,45-ul in mana.
nu am facut armata pentru ca am facut scoala militara.au fost si bune si rele dar a trecut.


--------------------
renault megane sedan 1.6 110cp - GL06cxx 2007 expression
President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 6 Dec 2009, 18:13
Post #44


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




nu am facut armata si nici nu imi doream...am fost la recrutare...pt ce sa faci armata ? ca se te prostesti? sa fim seriosi...pe mine nu ma ajuta cu nimic...stiu sa trag cu toate pistoalele...carpati..tt...etc..pistol mitralieră.... din dotarea ''mapn'' si nu numai...stiu sa le desfac..curat..etc...cu conditia fizica stau mai prost din cauza saormei ..dar se rezolva...

This post has been edited by M i h a i: 6 Dec 2009, 18:15


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Vio
post 6 Dec 2009, 18:17
Post #45


MEMBERMENSCH


Group: Members
Posts: 942
Joined: 19 April 05
From: Judetu' Sachsen, D.D.R.




Mi-am mai amintit ceva: cele mai amuzante erau cursurile la unele discipline economice pe care le faceam: veneau oaresce ofiterasi in fata noastra (noi TOTI absolventi de facultate in profil economic) sa ne predea management, marketing, drept comercial... mai e nevoie sa va spun ca eram pe jos de ce debitau aia?... Si dupa aia dadeam si examene... icon_mrgreen.gif

This post has been edited by Vio: 6 Dec 2009, 18:17


--------------------
Renault Megane II 2003 1,4 16V
98 cp Pack Authentique, gri boreal, 105.500 km
If you want to hit your target, shoot first, and then call whatever you hit the target.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 6 Dec 2009, 19:21
Post #46


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




vio, stai linistit ca povestea cu "hai sa va_nvatam ce stiti deja" nu este o meteahna a mileniului trecut...
off-topic: ceva asemanator am patit in vara la un curs de specializare intr-un anumit tip de turbomotoare. deosbirea fata de cele relatate de tine, insa, consta in faptul ca instructorii nostri ne-au sesizat in timp util moacele plictisite si n-au mai apucat sa se faca de "bacanie"...au sarit rapid peste ce stiam (sa le fi vazut mutrele uluite cand ne-au sondat nivelul de cunostinte prinintrebari care mai de care mai ... ciudate!) si au trecut direct la aspectele de noutate... :-)

on-topic: la un moment dat ne-au venit in unitate proaspeti absolventi ai scolii de profil auto de la pitesti. daca in prima instanta ne priveau pe noi, racanii, de sus, de la inaltimea gradului si a celor trei sau patru ani de scoala militara, la cateva luni de muncit pe canal deveniseram cei mai buni prieteni...
cand rezolvam cot la cot cate-o belea tehnica, folosind bruma de resurse avuta la dispozitie, replica lor era invariabil "asta nu ne-au invatat in scoala"...
cand, personal, am stemuit serpentina compresorului de aer de la un 6x6 pe unul din prezoanele rotii fata-stanga si apoi ne-am continuat drumul pana la capul midia, fara nicio problema, "asistentul" meu, vajnic absolvent de scoala tehnica, a ramas un pic blocat: "cum, pe prezon? pai, stemul trebuie sa asigure etansarea...asa ca se poate face numai pe un con de 14 cu inaltimea de 22...ca noua asa ni s-a spus la scoala..."...

au ramas siderati cand au sesizat ca nicio basculanta nu mai avea in functiune sistemul de declansare a franei de mana la ridicarea benei: "o grava imprudenta...asa ceva nu se face!" a declarat iritat acelasi "asistent".
insa, cateva zile mai tarziu, la bascularea a 18 tone de balast intr-o alveola, s-a rupt digul intre puntea a doua si a treia.
sesizand ca e ceva in neregula cu "cabrajul" cabinei (la basculare, toata greutatea se transfera firesc pe suspensia spate), am demarat violent, la timp cat sa vad rotile ultimei punti in aer, iar pe cele ale puntii 2 azvarlind bolovani in haul cu diferenta de nivel de 8-10 metri, omu' nostru, palid ca un mort si tremurand din toate incheieturile ca un parkinsonist in apogeul unei crize, si-a revizuit atitudinea, cu o exclamatie seaca si suculenta in acelasi timp: "sa-mi bag..!...praf ne faceam!"
nimic mai adevarat!

alta faza unde practica a surclasat teoria a fost banala "asezare" pe janta a anvelopei, cu ajutorul benzinei si a unei festile aprinse aruncate cu precizie ... buf! si gata... smile.gif

chestii soldatesti/soferesti...


This post has been edited by Adila16: 6 Dec 2009, 20:46


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombul
post 6 Dec 2009, 21:58
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 28 November 07
From: bucuresti




QUOTE(M i h a i @ 6 Dec 2009, 18:13)
nu am facut armata si nici nu imi doream...am fost la recrutare...pt ce sa faci armata ? ca se te prostesti? sa fim seriosi...pe mine nu ma ajuta cu nimic...stiu sa trag cu toate pistoalele...carpati..tt...etc..pistol mitralieră.... din dotarea ''mapn''  si nu numai...stiu sa le desfac..curat..etc...cu conditia fizica stau mai prost din cauza saormei ..dar se rezolva...
*


poate ai vrea sa stii sa tragi cu tot armamentul din dotare cat priveste conditia fizica este cum iti place tie sa fie
la mai multe saorme

6 Dec 2009, 22:02:
Adila unde se faceau 4 ani la Pitesti , poate ofiterii ca maistrii militari faceau 3 ani dar sincer nu i-am inghitit niciodata erau ai mult pe post de vatafi

This post has been edited by rombul: 6 Dec 2009, 22:02


--------------------
renault captur - B-21- .... 0,9 tce 90 cp
Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
buzasparta
post 6 Dec 2009, 22:06
Post #48


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.262
Joined: 25 August 07
From: Judetul Romanica




nu e mare smecherie sa tragi cu armamentul de infanterie din dotarea MApN. smecherie e sa tragi FB. ca de tras "ca la nunta" stie toata lumea care a mai vazut un film sau ceva pe youtube.


--------------------
renault megane sedan 1.6 110cp - GL06cxx 2007 expression
President Ronald +CRT Superstar ML 145
233 SP 94
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombul
post 6 Dec 2009, 22:20
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 28 November 07
From: bucuresti




QUOTE(buzasparta @ 6 Dec 2009, 22:06)
nu e mare smecherie sa tragi cu armamentul de infanterie din dotarea MApN. smecherie e sa tragi FB. ca de tras "ca la nunta" stie toata lumea care a mai vazut un film sau ceva pe youtube.
*


este evidenta treaba asta
daca pui pe cativa sa traga cu psl-ul tip dragunov nu cred ca stiu multi sa-si regleze luneta in functie de distanta si viteza vantului


6 Dec 2009, 22:24:
in cadrul interventiei rapide am avut ocazia sa manuiesc orice tip de arma din dotare de departe cel mai bun mi s-a parut GLOCK-UL 17 iar ca arma semiautomata ptr lupta in oras pistolul automat MP 5

This post has been edited by rombul: 6 Dec 2009, 22:24


--------------------
renault captur - B-21- .... 0,9 tce 90 cp
Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 6 Dec 2009, 22:50
Post #50


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




am derapat catre armament... interesaant!...
pot sa ma exprim si io apropos de armele moderne?...
epoca armei multi-rol a trecut. acum, fiecare categorie de armament are destinatia lui precisa.
daca batranul pistol mitraliera model '63 putea fi utilizat cu succes ca pistol mitraliera in conditii de camp sau urbane, ca pusca de asalt (de fapt, asta ii si era menirea...), ca maciuca eficienta sau vasla pentru plutele improvizate, as vrea sa vad cum s-ar descurca mp5-ul sau coltul m1 in conditii similare...

apoi, armele cu luneta de puterea dragonov-ului au reinceput sa apara pe panopliile lumii...
si mai zic ca fara o girueta, un binoclu si un minim de cunostinte chiar n-ai cum sa ajustezi linia de ochire a lunetei functie de intensitatea si directia vantului, daca n-ai posibilitatea sa tragi macar doua lovituri de reglaj.
e un documentar-serial foarte bun pe tema asta pe national geografic cu un fost luptator seal, parca...

colegul rombul zicea de glock 17. arma de ceramica. buna arma. usor de purtat. calibru bunicel. aspect elegant.
dar, ca impact vizual, tot usp expert mi se pare mai impunator.

iar mp5-ul, arma automata favorita a flacailor din trupele speciale, e un pistol mitraliera care ofera multe optiuni de echipare pen'ca h&k e o firma care se respecta.
am vazut ca poate oferi echipare cu luneta optica, cu vizor opto-electronic si/sau cu concentrator de lumina. super! la asta din urma daca-i arunci si un amortizor de zgomot, tinta chiar nu stie ce a lovit-o...



--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombul
post 6 Dec 2009, 22:55
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 28 November 07
From: bucuresti




Adila am in dotare un glock 17 calibrul 9x19 mm foloseste aceeasi munitie ca mp 5 si vreau sa-ti spun ca este de o precizie uluitoare
am mai avut makarov si stecikin niste arme redutabile dar glock-ul le bate pe amandoua

6 Dec 2009, 22:58:
cea mai buna arma individuala (pistol) este walther ppk si sig sauer folosite de u.s secret service

6 Dec 2009, 23:01:
Adila avand pregatire in domeni este evident ca in functie de ce date imi da observatorul in functie de acelea imi reglez luneta
ai uitat sa mentionezi la glock dispozitivul laser point

This post has been edited by rombul: 6 Dec 2009, 23:01


--------------------
renault captur - B-21- .... 0,9 tce 90 cp
Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 6 Dec 2009, 23:21
Post #52


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




marcatorul laser...da...am uitat de el...
parsiva jucarie, mai ales daca laserul este pe o frecventa pe care o poate vedea numai omul din spatele tragaciului...unde-i punctu', acolo intra si glontul.

n-am mare experienta cu armele de 9 mm...in armata am tras cu 7,62...
am vazut cartuse de 9 mm si nu m-au impresionat foarte tare: cantitatea de pulbere din tub mi-a parut a fi sensibil mai mica decat la 7,62, ceea ce mi-a sugerat putere de penetrare si distanta eficace mai redusa.
plus ca forma "boanta" a glontului nu mi-a "spus" prea multe lucruri bune apropos de stabilitatea pe traiectorie. deci, precizie redusa...
cum stau lucrurile?...ma insel...?...


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 6 Dec 2009, 23:24
Post #53


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




QUOTE(rombul @ 6 Dec 2009, 23:20)
in cadrul interventiei rapide am avut ocazia sa manuiesc orice tip de arma din dotare de departe cel mai bun mi s-a parut GLOCK-UL 17 iar ca arma semiautomata ptr lupta in oras pistolul automat MP 5
*



blink.gif interventiei?unde? in poligon desigur...ala care incepe cu Ni? icon_mrgreen.gif vorbesti de parca esti in cs....lupa pe strada....etc...un lucru este sigur...poti sa ai super arma...trebuie sa fii cat mai aproape de ''centru'' wink.gif (iar lupta de strada....sa simulezi este usor...realitatea poate fi cruda)

This post has been edited by M i h a i: 6 Dec 2009, 23:25


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 6 Dec 2009, 23:34
Post #54


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




M i h a i, cred ca @rombul, cand a scris "interventie rapida", s-a referit mai degraba la vreo structura cu destinatia asta...Si ca a folosit armele alea la antrenamente.
Cat despre similaritatea gradului de dificultate al unei situatii reale si cu cel al uneia simulate, sa fim seriosi, nici fecior-miu nu crede ca lupta reala se compara cu cea "virtuala"... :-D


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marian-j
post 7 Dec 2009, 00:46
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.580
Joined: 10 January 08
From: Timișoara




Bine flacai!
Hai sa zic si io.
Plecare din Timisoara spre Roman.Extragerea dramatica de langa fusta mamichii s-a petrecut in gara condus de mama,tata,prietena si inca fo doi prieteni(29.11.'83).
Ajuns la Roman.Ningea in draci!Preluat de pe peron de un caporal si dus intr-o turma.Turma respectiva a fost manata in unitate(UM 01386).Acolo a urmat repartizare pe batalion->companie->pluton->grupa.Repartizat pat si efecte.Confiscat absolut ce se numea tzol civil.Inclusiv indizmene si chiloti.Ma simteam ca dracu.Nu mai purtasem pana atunci "gogosari".Au sosit si uniformele.Noi ce-i drept dar scurte si largi.Cusut guleras la veston(nu mai cususem nimic in viata mea)!Nimeni nu-ti spunea nimic!Peste vre-o saptamana il descoseam si am cusut la el mai bine de juma" de ora!!Eram tot numa o iritatie pe gat!!Am primit si bocanci.Noi!Dupa o saptamana aflasem deja ce inseamna rosaturi,bataturi si picioare umede in permanenta!!Apoi a venit comandantul de companie(aveam sa aflu mai tarziu cine si ce e cu nenea ala si ca il cheama Acostachioaiei) cu o caciula plina cu petlite.Alt chin!!Coase-le si pe alea!Dupa o vreme eram "echipati".Aratam ca vai de lume,speriati vai de c*ru' nostru si ne asteptam deja la mai rau.A urmat!!Tunsul!Eram deja in pragul depresiei cand mi-am vazut 90% din chica pe jos si zambetul idiot al frizerului(PMC) ce-mi citea revolta privindu-mi moaca in oglinda.A urmat prima masa la cantina si dupa aia roiu la dormitor.Asezat valize sub paturi si apoi ascultat cu inima cat puricele indicatiile gradatilor.Incepusera aia sa insire tot felul de termeni misteriosi:desteptare,inviorare,echipare,sectoare,instructie,etc.Apoi somn!!Dimineata urmatoare speram sa ma trezesc din cosmar si sa-mi vad de ale mele.Canci!!Cosmarul urma sa continue patru luni batute pe muchie!!Si eu deja voiam inapoi la mama dupa prima zi!! sleep.gif
Si asa inceput calvarul desavarsirii mele ca mecanic-conductor de amfibii.Desteptare,buluceala la bude si adunarea pe platou pt inviorare(episodul asta ma asasina!!).Ce rahat de inviorare sa faci cand gerul iti paraliza respiratia imediat ce paraseai pavilionul?Ne intorceam la spalatoare apoi echiparea completa si incolonarea pt micul dejun.Serii tata nu gluma.In unitatea aia eram peste3000 de insi.Asa ca intram la masa dupa ce stateam la coada intr-un ger de crapau pietrele chit ca sala de mese era o ditamai hala!!Acolo mi-am nenorocit dantura!!Nici nu apucai sa te asezi la masa cu lăturile alea dinainte ca il si auzeai pe toa'su caporal Bighiu(invitatie la incest,luate-ar dracu' acolo unde oi fi! death.gif ):
-Plutonu' tri,ai cinsprăzeși minuti pintru masâ!
Cult baiatu'!Nu putea zice un sfert de ceas cum zicea acasa la ta-so la stana,nu?Pe el il durea in tur deoarece intra cu primul om al companiei si iesea din cantina impreuna cu ultimul.Chipurile ne supraveghea sa nu ne incaieram cu tanchistii!Vrajeli!
Ei bine in sfertul ala de ora mancai!!Da' mancai!!!Ne era atat de foame ca nu mai stiam de noi.Nu conta ca supa sau ceaiul erau luate direct de pe foc iar in gura aveai temperaturi aproape negative.Mancai,beai,sorbeai numa' sa simti ca dispare senzatia aia chinuitoare de foame.Ce pietre in fasole si in "balastru" adica orez.Mancai tata!!Zburau bucati de masale pe gat odata cu mancarea de n-aveai treba.Bashca tot smaltul dentar ciobit.Noroc cu "podul de aprovizionare" instituit de ai mei ca altfel ma alegeam dracu si cu vre-un ulcer.Cu toata bunavointa da' nu puteam sa mananc oaie fiarta in varza imputita si peste oceanic fiert in orez.Separam ce puteam,turnam Vegeta si balotam cu paine.Primeam regulat pachete de acasa dar stiti si voi ca in momentul in care il deschideai in cateva minute sufla vantul.Ramaneam doar cu tigarile si cu vre-o conserva-doua sau cu vre-o tabla de slanina.Nu puteai sa halesti "cu capul in valiza" si ailalti sa baleasca pe langa tine!Mai aveam bafta si cu un chiosc de incinta unde ne mai completam cu biscuiti,eugenii si alte marafeturi de gen.
Alta molima a Romanului:zapada!!Fratilor acolo m-am "imbolnavit" de zapada!!Nu mai vreau sa o vad in viata mea!!Am lopatat la zapada in 4 luni de as fi ingropat Semenicu!!Aveam sector sala de clasaFain!Dar aleea de acces la clasa era lunga de vre-o 30m de si lata de vre-o 2.Si ningea aproape continuu!!Cand gatam cu clasa si aleea toate "sectoarele" ne intalneam la platou si calea principala de acces.Patru insi la o banca.Bancile erau transformate in pluguri ad-hoc remorcate cu centurile si apoi lopatam zapada adunata.Cand s-a nasolit situatia ne-au scos la deszapezit Romanul.Tot orasul era paralizat.Apoi ne-au suit in tab-uri si am deszapezit si o comuna de langa Roman(Horia).Acolo am vazut ce n-am vazut in viata mea pana atunci!Case acoperite de zapada viscolita pana la buza hornului.I-am scos pe nenorocitii aia din case si i-au preluat sanitarii.Vai de mama lor!!Si acuma mi se face pielea de gaina!!
Cireasa de pe frisca a fost in cand tot batalionul de tab-isti(cu cadre cu tot) am fost incarcati in vagoane de marfa si dusi la Pascani.Acolo ne-au aratat un un deal.Dealul ala era un tren militar ce trebuia sa ajunga dracu stie unde dar nu a mai apucat din cauza viscolului .Avea de debarcat ceva tehnica militara in Pascani si pana sa se puna dinou in miscare s-a transformat intr-un deal de zapada.Am lopatat de ne-au gasit dracii!Pa la ora 4 dupa amiaza trenul s-a pus in miscare.Ne-am tarat cu chiu cu vai la trenul ce ne adusese si am picat lati pe podelele de lemn inghetat!Am primit in vagoane si festinul oferit de armata!!O juma' de pita neagra si un borcan de ghiveci infect si rece sloi.Am mancat cu sughituri ce dracu era sa facem?Plecand inapoi spre Roman parca mergeam prin Siberia!Un pustiu alb si inghetat!Aia am vazut tot drumul!
In consecinta am ramas cu un soi de fobie a zapezii.Sa n-o vad!!
Alte "binefaceri"?Baie o singura data pe saptamana cu apa calaie spre rece gheata,marsuri interminabile pana deveneam niste vite abrutizate,cuiele din tocurile bocancilor ce-ti faceau incet si chinuitor calcaiele ferfenita pana ne-am prins cum sa folosim postavul de manta in loc de talpici si sa aplatizam cuiele cu coada lopetii de infanterie,"muzica la casti" adica ne puneau sa ne punem mastile de gaze in marsh si sa incepem sa cantam cu ele pe fata "Mandra tara,tanar colt de rai",instructia de infanterist pe malurile Moldovei si cate si mai cate.Momentan ma opresc ca-i tarziu.
P.S.
Iaca si "marturii"!! laugh.gif
Prima poza:Iulie '83 la terminarea liceului.Aprox. 55kg pe cantarul de baie.
A doua poza:Februarie '84.Pauza de "supliment" pe malul Modovei.48kg cu bocanci cu tot.Rog a se observa turnura perfecta a uniformei pe vigurosu-mi trup!!
Suplimentul consta intrun sfert de cutie de pateu si un sfert de pita neagra asa ca mai ramanea vreme si de un Carpati de Timisoara "supt" la foc automat.In spate e digul Modovei,terenul de "ghidusii" preferat al caporalilor sefi de grupe!! 166.gif

This post has been edited by marian-j: 7 Dec 2009, 02:01

Attached thumbnail(s)
DSCF1738.JPG ( Size: 975.57k ) Number of downloads: 1720


--------------------
--- --- ---
Cupeu cu dop
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 7 Dec 2009, 13:28
Post #56


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




Astfel de momente/trairi/corvezi/caprarii sunt, zic eu, in bagajul de memorii a peste 99% dintre ostasii romanesti. daca nu chiar ai lumii (vezi "full metal jacket", film de referinta dupa parerea mea)...
Posed si eu cateva astfel de amintiri "hibernale" atat din perioada de instructie (iarna, desi relativ blanda, ne-a plesnit la inceputul lui februarie cu un strat de zapada de 30 cm pe care l-a geruit naprasnic si pe care trebuia sa-l curatam cu ce aveam la indemana: bancutele din dormitoare pe post de plug - insa, sa ne fi ferit sa fi zdrelit vreuna, ca mancam jar!! -, capacele de la tomberoanele de gunoi - noroc ca erau de tabla, europubelele nefiind cunoscute pe meleagurile scumpei noastre patrii Republica Socialista Romania - sau lopetile Linemann din dotare...), cat si de pe Canal, unde am schimbat garniturile chiulaselor la una bucata motor MAN D2156 pe o vreme atat de minunata (mazariche geruita atat de suav incat, atunci cand ne palea in mutrele inghetate cate-o rafala de vant, simteam nevoia imperioasa de a mictiona in azp-urile din dotare), in conditii optime de adapost (sub cabina rabatata a autobasculantei, plasata confortabil direct sub plafonul compact si jos de nori, intr-un colt de parc auto...), astfel incat atunci cand aveam nevoie de cate o cheie sau orice alta scula integral metalica, era suficient doar s-o atingi cu palma si se lipea de pielea pergamentoasa... Asta in conditiile in care remiza era transformata in sala de mese si dormitor ocazional, concomitent si simultan...: era ordin sa se depaseasca planul cincinal in onoarea celui de-l paispelea congres al pcr...Si, fusesera luate toate masurile in consecinta. Adica, masina ne devenise casa si masa. Ce fericit am fost, si ce invidiat, ca aveam cabina dubla, cu cusete si Webasto.... :-)
O alta amintire, non-hibernala de data asta, a fost aberatia de ordin privind tehnica militara detasata la Domeniul Lucrari in Economia Nationala: consumul trebuia sa fie cel dat de constructorul masinii/utilajului (cum basca mea sa manance Raba tot 25-30%, cand noroiul era pana peste bocanc, iar balastul din bena mustea de apa in asa hal incat arcurile foi de pe spate se indreptau sau, uneori, chiar cedau sub greutatea incarcaturii?), starea de curatenie a tehnicii trebuia mentinuta PERMANENT la nivelul de IMPECABILA indiferent de conditiile meteo (dupa doua ture de tronson, scoteam noroiul dintre roti si semi-aripi cu ranga, iar sorturile din spate adoptau o lejera pozitie apropiata de orizontala, tot din cauza acumularii de noroi...; sau, daca nu era noroi, la un moment dat nu se mai cunostea culoarea cabinei, sasiului sau a benei: toate deveneau gri-maronii), iar in vara, cand au inceput caldurile, iar praful se ridica in volute groase in urma masinilor, indiferent de viteza de deplasare, s-a dat ordin sa se scoata portierele autobasculantelor si in locul lor sa fie montat un lantisor de siguranta - similar celor de la caluseii din balciuri -(brusc, a crescut numarul otitelor si conjuctivitelor, al complicatiilor respiratorii, in asa hal incat spitalul judetean nu mai facea fata cazurilor...)...Personal, am refuzat sa ii dau jos portierele, preferand sa ma sufoc de caldura decat sa ma inec de praf. Mi-am asumat risul de a fi sanctionat sever pe tema asta, dar, din fericire, nu m-a intrebat nimeni nimic de ce mai am inca usi la cabina.
Cand s-a dispus ca basculantele sa consume cat zicea cartea, si nimic mai mult, a inceput o campanie de "completari", nebunia lumii, nu alta: o sticla de coniac de-o litra iti aducea pe foaia de parcurs cate stampile si contrastampile intrau pe spatiul alocat curselor. O sticla de coniac de jumate, producea o asa avarie la instalatia de alimentare a vreunui utilaj al carui consum se masura raportat la ora de functionare, incat acesta ramanea subit fara 50-100 litri de motorina (depindea de inscriptia pe eticheta sticlei...). Trebuia sa ne "orientam" sa circulam, altminteri spalam tartanul din baraca sau vesela colegilor de coloana. De pe ambele schimburi.
Gata, ma'c la treaba! Revin.

This post has been edited by Adila16: 7 Dec 2009, 13:33


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombul
post 7 Dec 2009, 17:58
Post #57


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 28 November 07
From: bucuresti




QUOTE(M i h a i @ 6 Dec 2009, 23:24)
blink.gif  interventiei?unde? in poligon desigur...ala care incepe cu Ni? icon_mrgreen.gif  vorbesti de parca esti in cs....lupa pe strada....etc...un lucru este sigur...poti sa ai super arma...trebuie sa fii cat mai aproape de ''centru''  wink.gif  (iar lupta de strada....sa simulezi este usor...realitatea poate fi cruda)
*


ce-am spus eu si ce intelegi tu, pregatirea o faci ca sa-ti foloseasca in situatii reale dar daca nu ai trecut prin asa ceva e greu sa intelegi.

7 Dec 2009, 18:03:
Adila 16 o mica corectie glock-ul are corpul din material compozit iar teava , mansonul , camera cartusului si percutorul din otel.

This post has been edited by rombul: 7 Dec 2009, 18:03


--------------------
renault captur - B-21- .... 0,9 tce 90 cp
Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adila16
post 7 Dec 2009, 21:46
Post #58


mecanic aero (sau aerian?)


Group: Members
Posts: 848
Joined: 14 October 06




ai uitat sa mentionezi arcul recuperator...!... :-P
si bolturile cocosului si tragaciuluil.. :-)
lasa-l in doamne iarta-ma de glock, ca tot o pocnitoare din ceramica si plastic ramane... :-)

apropos, la ce poligon se referea Mihai ca incepe cu Ni...?... blink.gif
ca n-o fi vreun poligon la Nilov (radiofarul de apropiere de Otopeni)... :-)


--------------------
Renault Megane BiCorp 1.6 16v - / aka Kurulina Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
...The more I get to know people, the more I like my dog...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rombul
post 7 Dec 2009, 22:07
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 568
Joined: 28 November 07
From: bucuresti




Noi facem pregatire in Baneasa in ultimul poligon unde face si SPP si SRI si se face pregatire pe bune
incearca urmatorea reteta alearga o tura de teren dupa care fa 10 tractiuni treci pe aliniamentul de tragere si Foc si apoi vezi ce ai nimerit
cam asa se fac pregatirile
nu trageri in figuri


--------------------
renault captur - B-21- .... 0,9 tce 90 cp
Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
M i h a i
post 7 Dec 2009, 22:28
Post #60


_______________________


Group: Members
Posts: 5.669
Joined: 12 September 06




la Baneasa face cam toata lumea...mai sunt cateva poligoane pt trupele speciale...etc...peste cel de la Baneasa...rombule...la jandarmi activezi? tongue.gif
Spune tu rombule..cati km alergi cu masca pe figura....si cu filtru.. icon_mrgreen.gif

This post has been edited by M i h a i: 7 Dec 2009, 22:32


--------------------
------ ------ ------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 5th August 2025 - 14:46
Dacia