GPL pe MEGANE 2 , 1.6 16v, mi-am pus in sfarsit :D
![]() ![]() ![]() |
GPL pe MEGANE 2 , 1.6 16v, mi-am pus in sfarsit :D
Avani |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.132 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
|
||
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|||
rama |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 22 August 08 From: Bucuresti ![]() |
Am tot auzit povestea asta cu scaunele supapelor.
M-am uitat in dialogys si nu exista alt tip de supape pt GPL..... Exista bujii dar supape nu. Ar mai fi ceva. Masinile vechi ce mergeau cu benzina cu plumb da aveau supapele total nepotrivite pt GPL astea noi insa nu cred pt ca benzina fara plumb este oricum o nenorocire pt supape sia evident ca sunt proiectate mai altfel. pe de alta parte am avut Cielo 16v si Nubira 16v cu GPL din fabrica au ambele peste 100000km si supapele sunt cea mai mica problema. Bujiile insa da , la 20,000 km merge aiuristic masina daca nu le schimbi. Totusi eu am alta curiozitate : cum se impaca 1,6 16v si 2.0 renault care au distributie variabila ( ambele au 1.6 ba chiar o are variabila continuu) cu gpl care la turatii mari este predispus la detonatii , etc. |
--------------------
Megane 2.1
Coupe Cabriolet
2004 / 2.0 16V 136 CP
|
|
rino |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 838 Joined: 9 December 07 ![]() |
off topic: incearca bujiile cu iridiu
|
--------------------
Renault
Megane
2005, 2009 DIY / open source fan.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#94
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
SorinV |
![]()
Post
#95
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
sau poate se impaca pentru ca e taman invers. adica e mult mai rezistent gazul la comprimare decat benzina. are cifra octanica 115...
|
--------------------
a
a
a
|
|
Danyboy_fcs |
![]() ![]()
Post
#96
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 6 May 08 From: focsani ![]() |
salut baieti, am si au o intrebareptr cei cu 1,6 16v 110 cp, ce consum aveti pe benzina si pe gpl si in ce conditii de trafic sau exploatare.si care brand GPL ca statie gpl vi s-a parut cel mai bun?eu cred ca am ajuns la consumuri cam mari in aceasta vara
This post has been edited by Danyboy_fcs: 20 Aug 2010, 23:30 |
--------------------
renault
Megane-Scenic
2002
- VN-77-*** Dacia Solenza 2003 Clima
[COLOR=orange]Renault Twingo "96 |
|
cristian.b |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 8 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Consumul de GPL e cu 1 litru % mai mult decat pe benzina , cel putin asa mi e pare mie. Eu bag de la Butan Gaz ... si da , consumul mi se pare cam mare :|
|
--------------------
Renault
Megane / 1.6 16V Expression
2006 + GPL
|
|
mimo |
![]()
Post
#98
|
![]() eBroky Group: Members Posts: 205 Joined: 5 October 08 From: Bucuresti ![]() |
Are dreptate Cristian.b, consumul este in medie cu un litru mai mult decat consuma pe benzina.
Eu am alimentat de la Rompetrol, dar de cand au scumpit alimentez de la Lukoil, in Alba Iulia este cel maim ieftin , iar calitatea este buna. Sunt super multumit. |
--------------------
Renault
Renault Kadjar / 2019 / 1.3 tce / 140 cp
Megane Estate II.2 / 2006 / 1.5 dci /
- B-100-PYC
|
|
panavision |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Am revenit din concediu dupa un total de aproape 8000KM facuti in proportie de 95% pe GPL. De ce in proportie de 95%? Pentru ca singura tara in care nu am gasit GPL a fost Austria. In rest in Ungaria, Germania (cu adaptor - se gaseste si in benzinarii acolo), Franta, Italia si Slovenia, nicio problema. Preturile variaza intre 0.67-0.82E/l in functie de tara si benzinarie, cel mai scump fiind in Franta, dar chiar si asa e cam la jumatate fata de benzina. La mine consumul este cam identic cu ce indica computerul de bord, adica sunt foarte multumit.
In total pana acum am aproape 13.000km facuti pe GPL fara nici cea mai mica problema. Pe langa asta, s-a cam amortizat instalatia. Asa ca... ![]() |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
gratian.bran |
![]()
Post
#100
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 4 May 10 ![]() |
salve.am pus GPL de la Auto-Gas,la un service din Rimnicul Sarat,pret 2250 Ron,montata de la 08.00 la 15.00,trecere automata GPL/Benzina si invers,consum de 7.5%,rezervor toroidal de 41 l;am parcurs 5000km de la montare super multumit,ceva mai lenta la accelerare de la 60-70 in sus,merge super la 120,130km.pina acum nu am probleme
![]() ![]() |
--------------------
Renault Fluence
Sedan
2011 Privilege
- undeva in vn ex Oltcit RT; Logan1,4;Megane2.2 1,6-16;Opel corsa 1,4-100cp;Fluence1,6-16; Elantra1,6-16
|
|
segcm |
![]()
Post
#101
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
Vazand pretul benzinei
![]() ![]() Pentru cei ce sunt "batrani" in ale GPL-ului, am cateva intrebari: 1. Dupa cca 20mii km de mers GPL, cum se comporta la mersul pe benzina? Merge bine, rotund? 2. Un consum mediu real, in afara la mers de 110 constant? 3. Ce se intampla dupa un timp de mers pe GPL? Trebuie reglati culbutorii? E mit sau e real? Am vazut astfel de interventii la Logan-uri pe GPL 4. Cel mai mare rezervor toroidal ce incape pe Megane, fara sa tai ceva de cati litri brut/net e? 5. Ce instalatie sa montez? Ce credeti ca e mai fiabil? Ma intereseaza caci plec cu masina peste granita si nu am chef de ajustari si corectii in fiecare weekend ca afara te usuca de bani. Ma gandesc doar la BRC sau Tomaseto. 6. E cineva din Iasi care si-a pus? Baietii de la GPL Auto Iasi - Langa Hanul 3 Sarmale sunt meseriasi buni? Vad pe site-ul lor ca par a lucra ok. Se pricep la "calibrarea" in mers sau trebuie sa vin la ei periodic? 7. Care e treaba cu duzele de alimentare? Am inteles ca sunt mai multe standarde. Exista riscul sa nu gasesc afara acelasi tip de buson de alimentare? De regula montatorul ofera si 2-3 adaptoare de alimentare pt tarile din vest? 8. Cu roata de rezerva cum faceti? Se gaseste roata subtire ce sa mearga pe Megane? 9. Consumul de benzina (la nr KM/luna) care este in medie atunci cand mergeti in oras pe GPL? 10. Ce presupune mentenanta unei astfel de instalatii? 11. La montaj cand se gaureste galeria, cum scot baietii spanul care pica inauntru? Alte sfaturi??? Eu am facut un calcul simplu de rentabilitate al acestei investitii (sa spunem ca eu as dori sa mai tin masina asta 80.000km): Benzina: consum mediu B - 9L% - 80000km x 9% = 7200L x 1,4€ = 10080€ GPL: Consum mediu GPL– 10,5% - 80000km x 10,5% = 8400L x 0,75€ = 6300€ Costul instalatiei – cca 700€ Consum benzina (porniri) – aprox 1% - 80000km x 1% = 800L x 1,4€ = 1120€ Mentenanta instalatie GPL ( filtre/verificari/alte interventii) – aprox 300€ Probleme motor cauzate de implantul GPL (reglaj culbutori/bujii schimbate mai des etc) – aprox 200€ Deci costurile totale GPL – 8620€ ( asta presupunand ca e o instalatie fiabila ce in cei 80mii km nu cauzeaza nici o problema ![]() Teoretic in 80 mii km economisim 1460€. Se merita pentru acesti bani sa pierdem spatiul rotii de rezerva, masina sa fie mai puturoasa, ne complicam cu omologari, revizii in plus si alte probleme ce pot aparea in plus.... E mult, e putin? Fiecare isi face calculele cum stie. ![]() This post has been edited by segcm: 14 Oct 2010, 23:27 |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#102
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
1. După 15.000 nu se observă nicio schimbare.
2. Exemplu: 550 de km, 400 afară și 150 în bucurești: 7.3 pe bord, 8,2 pe gaz plin plin. Regim de autostradă prin Europa, 120-130: 8-9 pe gaz. 3. Eu am reglat culbutorii la Loganul lui taicămiu cu GPL din fabrică la 135.000 de km. 4. 53 brut, 43 real. 5. Stag 300 6. - 7. Îți pot monta una largă, cât mufa de la pompă, lângă alimentarea de benzină, dar cică nu e acceptată de rar sau în portbagaj, la baza telescoapelor, una mică, la care trebuie montat de fiecare dată un adaptor. Nu vei avea probleme în România. 8. O poți pune direct în portbagaj. Dacă nu ai sedan e mai problematic atunci cu spațiul. Loganul lui taicămiu nu a purtat niciodată roata de rezervă după el. 9. În oraș nu prea rentează așa mult gazul. Mai ales dacă faci multe opriri lungi. Și mai ales iarna. Trece la 30 de grade pe gaz. Vara practic instant, însă iarna e posibil să cam mergi chiar și până la 10-15 minute pe benzină. Eu in 15.000 de km am folosit doar jumătate de rezervor de benzină. 10. Revizie la fiecare 15.000 de km: 100 de lei filtre și manoperă. Pe 75.000 de km, cum am calculat eu și la cum merg eu, mi-a ieșit o economie de 3000 de euro. Am zis că e suficient să-mi acopere toate reviziile și reparațiile din acest interval. Not bad, mai ales că eu cel puțin nu simt absolut nicio diferență de performanță. This post has been edited by ssilviu: 14 Oct 2010, 23:07 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
panavision |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 18 May 04 From: Bucuresti ![]() |
1. Dupa aproape 15.000km nu exista nici cea mai mica diferenta de functionare intre gaz si benzina.
2. Nu stiu sa-ti dau un consum constant la 110 pentru ca merg mai tare de obicei si eu am motorul mai mare, dar ca exemplu la mers doar in Bucuresti cu aceeasi cantitate de benzina/gaz pe benzina faceam 390-400km, pe gaz fac cam 360-370km. 3. Cei la care am montat instalatia au clienti cu peste 200.000km facuti doar pe GPL, fara nicio interventie la motor. 4. Eu am rezervor toroidal de 59L/cu 48L utili. 5. Recomandarea mea este BRC. Montata si reglata bine din start (nu doar in service, ci si in mers cu citit parametri de functionare pe benzina si corelat cu gazul) nu mai necesita nicio interventie la setari. 6. Singurii pe care pot sa ii recomand sunt cei ce la Pro Gaz Buzau. 7. Priza de alimentare se monteaza de dimensiuni normale langa cea de benzina. Poti vedea mai sus poze puse de mine atat cu priza de alimentare cat si cu cele 2 adaptoare care iti ofera compatibilitate in toata EUROPA. NU VA LUATI DUPA MITURILE CA NU AVETI VOIE SA PUNETI PRIZA DE ALIMENTARE LANGA CEA DE BENZINA, CA NU ACCEPTA RAR-UL. AM DISCUTAT LA RAR INAINTE SA MONTEZ INSTALATIA, AM INTREBAT SI CAND AM FOST LA OMOLOGARE. NU ESTE NICIO PROBLEMA. 8. In cazul meu am renuntat la roata de rezerva. Am senzori de presiune in roti si schimbat cauciucurile cu unele RUN on FLAT. 9. Am raspuns la 2. 10. In cazul instalatiilor BRC revizia este la 30.000km, consta in schimbarea filtrelor si verificarea in general a instalatiei (sa nu existe pierderi, erori in calculatorul de injectie, etc.) si costa in jur de 130RON. 11. Exista un burghiu mai special care scoate mai mult span afara cand se gaureste chiulasa. Ce cade totusi in interior este aspirat in piston, topit si evacuat. La prima pornire motorul va functiona 2-3 secunde neregulat, dupa care totul revine la normal. Aceasta nu este o solutie "romaneasca", este solutia data de producator (BRC) |
--------------------
Volkswagen
E-Golf
2018 / 136CP
- B-30-SXT
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#104
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Mai adaugati si pretul de 2.7 ron al litrului de gaz, enorm dupa parerea mea, si faptul ca instalatia costa 2500 ron. Daca ar mai fi costat 1.5-2 ron litrul, cum era normal, poate vorbeam altfel, dar asa...
La o masina mai veche, de 3-4-5 ani de exemplu, de banii respectivi prefer sa pun la punct respectiva masina, decat sa bag banii in instalatia de gaz si sa merg cu o rabla. De asemenea, la un rulaj moderat, de 10-20 de mii de km pe an, pot sa zic ca nu se simte nici o economie la buzunar, banii oricum vin si se duc. Eu nu m-am simtit mai bogat in perioada in care aveam permisul suspendat si practic masina ma costa 0 lei dpdv al carburantului. Daca vorbim de naveta, gen Ploiesti-Bucuresti si retur zilnic, atunci se schimba datele problemei, altfel nu. Cel mai bine e sa-ti eficientizezi drumurile cu masina, nu sa o folosesti de aiurea pe motiv ca "consuma putin", pentru ca tot acolo iesi lunar la bani, ba inca mai trebuie sa-ti amortizezi si datoria cu montajul. |
--------------------
.
.
.
|
|
cristian.b |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 8 April 09 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand pretul gazului este 2.3 RON. Pentru mine este cea mai eficienta investite posibila facuta in masina ! O revizie a instalatiei se face la 15.000 km si costa 80 lei . Uleiul , filtrele si bujiile le schimb ca si pana acum , la 10.000 km.
30 L de gaz ma costa 70 lei si merg aproximativ 280 km in Bucuresti. 30 L de benzina ma costa 135 lei si merg 300 km ! La mine problema s-a pus altfel: EU am fost interesat sa cheltuiesc mai putin , nu in cat timp imi amortizez investita. PS: Am facut un drum Bucuresti - Brasov - Bucuresti cu 28 de litri de gaz ( 3 persoane in masina )! Am mers doar la limitele superioare de viteza , cat s-a putut + pe serpentinele din spre Brasov , am tras tare de ea ... |
--------------------
Renault
Megane / 1.6 16V Expression
2006 + GPL
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#106
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
La mine la tara e 2.7 ron pe la toate statiile, sunt sigur de asta.
Si, totusi, 2500 ron sunt o investitie destul de mare, orice s-ar spune, un mare efort pentru cineva care suporta greu costurile cu carburantii, de asta zic ca nu se justifica in toate cazurile. Nu mai adaug aici problemele pe care le-am avut cu GPL-ul la fostul meu Symbol (ce nu se putea rezolva decat printr-o modificare a parametrilor din calculatorului de injectie al masinii), desi e clar ca nu sunt eu un caz singular, mai ales cand e vorba de o modificare a sistemului original de alimentare al masinii. De asta consider ca GPL-ul nu e o solutie in toate cazurile. Eu unul nu vreau sa mai aud de asa ceva pe masina mea. Cat consuma, atata platesc, si sanatate. Timpul meu liber e mult prea pretios ca sa-l mai petrec pe la ateliere de reglaj atunci cand nu merge ceva bine, mai bine ies cu bicicleta sau ma duc la un bazin de inot in timpul si cu banii respectivi, si folosesc mai putin masina. Las sa-mi consume masina intre 6.5 si 8% benzina la suta de km extraurban, dar sa mearga perfect si sa-mi aduca numai satisfactii. Pana la urma, nu-i vina motorului de 110CP care trage 1.3 tone de fier ca papa atata, e vina accizelor din carburanti si nu in ultimul rand a mea ca tolerez aceasta stare de fapt si nu emigrez. Si atunci, de ce sa ma razbun fix pe masina? N-a intrebat-o nimeni daca ii place sa-i servesc paine cu apa in loc de "mancarea" obisnuita. Am prieteni care au GPL pe masina, unul si-a luat Matiz GPL din fabrica, pana la urma a ajuns sa mearga pe benzina satul de mersul prost pe gaz, altul si-a schimbat toata instalatia de gaz in urma unei probleme, altuia i s-au stricat injectoarele de benzina, altuia i-a picat rampa de injectie pe gaz si injectoarele la o Nubira, altui prieten i-a picat pompa de benzina la Logan, altii au reglat supape in cateva zeci de mii de km (ca si mine, de altfel), si multe altele. Toti aveau ceva in comun, adica niciunuia nu-i mergea motorul perfect niciodata, ori pe gaz, ori pe benzina. Le doresc celor care si-au montat asa ceva pana acum si care doresc sa-si monteze sa nu aiba problemele pe care le-am avut eu si nici vreun alt gen de probleme, dar consider ca e bine sa-mi fac datoria si sa-i previn si pe altii de eventualele riscuri. This post has been edited by Laurentziu83: 17 Oct 2010, 16:59 |
--------------------
.
.
.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#107
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Loganul lui taicămiu are 165k pe gaz. A schimbat la 130k injectoarele și tot atunci a reglat culbutorii. În toți km ăștia cred că a economisit cât toată valoarea mașinii de nouă....
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
lucian14 |
![]()
Post
#108
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 14 July 10 ![]() |
Va salut, vad ca s-a cam facut liniste pe aici de la o vreme, sper sa-mi raspunda cineva. Sunt in mare dilema, mi-as baga si eu pe un Megane 1.4 din 2005, urmeaza sa fac naveta pe centura Ploiestiului din zona Bucuresti, Arc de triumf (relativ aproape de iesire din oras). Ma cam speriati cu consumurile astea, eu pe Bucuresti-Ploiesti (benzina) am 5.8-6.3 l/100 in conditii normale (fara a.c. pornit, nu depasesc 90-100km/h), verificat prin diverse metode, chiar m-a surprins ce precizie are computerul de bord. Ziceati pe aici de consumuri pe gaz de 9-10 extraurban, pai in cazul asta nu prea vad mare afacere raportat la neajunsuri. Mai imi dati niste argumente pro?, adica o comparatie intre consumul pe bezina vs gaz (cu o viteza cat mai contanta de cca 70km/h consumul pe benzina se apropie de 5) . Totusi estimez peste 30.000 km/an numai la servici ~130km/zi, asa ca sunt tentat.
|
--------------------
Renault
Megane II
2005 1.4 16V
- B47TKN
|
|
cristian.b |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 8 April 09 From: Bucuresti ![]() |
@Laurentziu83:
Acum 2 zile , am pus gaz cu 2.32 lei de la Lukoil , deci e mai putin de jumate decat pretul benzinei. Poti sa-ti spui instalatie de gaz in rate , daca nu ai toti banii odata. Megane vine din fabrica cu GPL , dar nu in Romania. Are loc special pentru busonul de GPL. Am avut la un moment dat un Logan 1.4 cu GPL de fabrica , de la serviciu , si consuma 8% in Bucuresti , gaz. Mi-era atat de draga , ca ma duceam si la magazin cu ea ( Glumesc ). Masina avea 110k , si mergea perfect ! Am multi prieteni care au GPL pe Cielo , Logan si nu au avut probleme cu injectoare, supape , etc. Nu stiu de ce ai avut probleme la Symbol. Eu fac reviziile la maxim 10.000 , si schimb ulei , filtre ( inclusiv cel de GPL ) , bujii. Sper sa nu am si eu probleme ![]() @ssilviu: Nu a schimbat injectoarele din cauza gazului. @lucian14: In weekend am fost la mare ( Bucuresti - Constanta ) pe A2. Am mers cu 130-140 constant pe autostrada + limitele maxime legale restul drumului. Am alimentat cu 25 de litri dupa 300 km. Pe DN1 o sa scoti un consum mediu de 6% , hai 6.5 % cu exagerare ( am facut eu testul asta ) dar eu am 1.6 16v. Consumul de gaz este cu ~ 1 L mai mare decat cel de pe CB. Pune-ti gaz linistit , o sa fie cea mai buna investitie pe care ai facut-o vreodata la masina ! |
--------------------
Renault
Megane / 1.6 16V Expression
2006 + GPL
|
|
dumitrescuandrei |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 619 Joined: 16 December 08 From: Curtea de Arges ![]() |
am de aprox 100k gaz pe megane.bujiile nu trebuiesc schimbate la 20k."Revizia" la gpl se face la 20k si costa 120 de lei.pana acum am schimbat calculatorul de injectie la instalatie din cauza ca mi`a curs aciddin baterie pe el.in rest fara probleme
![]() |
--------------------
Renault Fan
.
. Muuulte Renouri/Dacii
|
|
segcm |
![]()
Post
#111
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
De cateva zile mi-am montat si eu. M-a costat 27mil totul - Tomasetto, stag 300, rezervor toroidal de 56l brut (scria pe el)- ciudat e ca intra doar 37-37,5L ??!!??!! Mai are careva problema asta? 80% din 56L inseamna 44-45L. Imi scade din autonomie cu aproape 100km fata de ceea ce calculasem eu inainte de montaj. Chestia asta chiar ma enerveaza.
Iasi-Torino - doar GPL (fara 15km pe care am preferat sa ii fac pe benzina) consumul a fost de cca 7,1% afisat si cca 7,7% real calculat. Primele impresii: La inceput nu se simtea diferenta dintre benzina si gaz, apoi (poate calitatea GPL din CJ) - tragea destul de greu, parca era o dacie veche. Am alimentat din Ungaria (unde e cam scump) si situatia a revenit la normal - trage bine. La iesirea din tara (mers legal) aveam consumul afisat de 6,2%, apoi pe autostrazi am mers 110-120 unde instantul era mereu 7,5 - 8,3%. O sa o mai "testez" saptamana asta aici cu naveta la munca sa vad ce consum scot. This post has been edited by segcm: 9 Jan 2011, 16:06 |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|
alc2 |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(lucian14 @ 4 Nov 2010, 14:16) urmeaza sa fac naveta pe centura Ploiestiului din zona Bucuresti, Arc de triumf (relativ aproape de iesire din oras). Sunt in exact aceeasi situatie , tot pe centura e destinatia mea , plec de pe ion mihalache. De ceva vreme tot studiez problema cu montarea de GPL . Consumul mediu de e de 6% . Chiar daca ar consuma pe GPL cu 1.5-2 l mai mult , tot iesi mai bine . L.E. Daca nu punem GPL poate ne combinam sa facem drumul impreuna ![]() @cristian.b : cine e producatoul pt instalatia OEM de la Reno ? Rezervorul e toroidal ? Poti sa pui cateva poze , un link....? |
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
cristian.b |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 8 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Nu mai retin, gasisem niste discutii pe forumuri straine , acum un an si ceva cand am motat eu instalatia. Rezervor toroidal. Exact cum vine si loganul...
This post has been edited by cristian.b: 9 Jan 2011, 23:19 |
--------------------
Renault
Megane / 1.6 16V Expression
2006 + GPL
|
|
bgabriel |
![]()
Post
#114
|
Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 24 July 06 ![]() |
Dupa ultimile "cotatii" la benzina ma gandesc si eu serios la acesta varianta. Segcm vad ca esti din iasi. As avea si eu niste intrebari/nelamuriri:
Unde ti-ai pus instalatia, poti sa-mi scrii pe privat sa nu se considere reclama? Ai avut probleme cu ea la reglare sau e ok? Cam in cat timp de la pornire iarna la -10gr trece pe GPL? Ai facut omologarea? Mersi mult! |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Privilege 1.6 16V
apr 2007
|
|
segcm |
![]()
Post
#115
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
Am facut in 10 zile aprox 3000km.
Merge f ok. Eu unul nu simt diferenta intre benzina si gaz. Aici afara eu fac naveta ca 30km la un drum. In cca 3-4km de la pornire e deja pe gaz si nu imi dau seama cand trece. Singura problema e doar ca nu stiu de ce nu intra in rezervor decat 37,5L in loc de 44,8 cat ar fi normal. Am montat-o in Iasi la baietii astia. E inainte de hanul Trei Sarmale pe o straduta in spate. A costat tot 27mil fix cu tot cu suport pt rezervor caci la sedan fundul portbagajului e din plastic si nu are rezistenta. Dupa montaj m-au trimis sa ma plimb cu masina atat pe benzina cat si pe gaz. mi-au mai modificat un pic "mapa" apoi a zis sa trec peste 2 zile sa se mai uite odata la parametri cand a zis: "beton". Despre amortizare... nah si GPL-ul a sarit la 3-3,1RON. Vezi cati km faci cu masina si daca te coafeaza "investitia". Eu pana acum am economisit aprox 100€. Cum instalatia a costat cca 660€, poate ca de la vara trec pe "profit". Bafta! |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|
alc2 |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 575 Joined: 12 July 05 From: Bucuresti ![]() |
@segcm , care a fost consumul de gaz in L/100km in cei 3k km , si cat ar fi consumat in aceleasi conditii pe benzina ?
Ai testat si la RPM peste 4000 , nu se simte deloc mai slabut raspunsul pe gaz ? As vrea sa pui o poza cu suportul buteliei , inteleg ca nu ai pus toroidal pt ca acea parte de sub rezerva e de plastic....acum aflu....totusi am vazut multe M2 cu toroidala , e drept berlina nu bicorp. This post has been edited by alc2: 14 Jan 2011, 15:53 |
--------------------
Renault
Kadjar Intens
Flame red_K9K-648
- Ex :Renault Clio III 2007/1.4 16v/98 CP/Privilege/ Beige Poivre
|
|
segcm |
![]()
Post
#117
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
alc2
Consumul afisat 7,1% - consum real calculat cu litri de pe bonuri - cca 7,7% Pe benzina lua 7,1% sa zicem (caci am mers incet - legal), deci in 2200km ar fi consumat 7,1%x22 = 157L x 5,1RON = 800RON Pe GPL rotunjim la 8% de ex si 8% x 22 x 2,9RON/L = 510RON. Diferenta e de cca. 290RON Restul de km i-am facut cu drumuri prin tara si pe aici oarecum urban cu un consum (imaginar) de 9,5% benzina, adiq cca 10%GPL Benzina 9,5 x 8 x 5,1 = 388RON GPL 10 x 8 x 2,9 = 232RON. Diferenta e de 156RON Total economisiti cca 446RON, sper sa nu fi facut greseli. Eu mi-am montat GPL ca circul in afara tarii peste 90%. Afara benzina e 1,4 – 1,5€/L si GPL e 0,75-079€/L Teoretic in 3000km la un consum mediu mixt de 8,5% avem: -pe benzina: 8,5 x 1,4 x 30 = 357€ -pe GPL: 9,5 x 0,75 x 30 = 214€ (plus pornirile pe benzina – max 7-10L) Am dreptate? Pentru mine care fac zilnic o naveta de 30km dus + 30 intors (mixt) este rentabila investitia. Cat despre mersul pe GPL, eu unu’ nu percep diferenta. Imi dau seama cand beculetele verde e aprins ca e pe GPL. Daca e diferenta (si sigur e) nu prea se percepe. Conduc cu schimbarea treptelor la 3000 – 3500 si folosesc frana de motor la maxim si de multe ori trec de 4000 si nu simt pierderi de putere (sunt sigur ca exista dar cred ca sunt de ordinul 5%). Daca vrei sa ai performantele maxime, ai apasat butonul, se inchide GPL-ul si mergi pe benzina, dar sincer nu se sesizeaza decat daca calitatea GPL e proasta. Rezervorul e toroidal de 56L brut, dar cum fundul portbagajului e din plastic, baietii i-au confectionat o „structura” metalica care il prinde de caroserie (si nu de suportul de plastic) pentru a avea rigiditate si o siguranta a fixarii, dar ofera si siguranta in caz de accident. Cred ca ai inteles gresit - acum am sedan, nu hatch. ![]() Acum fiecare isi face calculele – Eu doar ma rog sa fie fiabila in timp si sa nu am probleme cu GPL-ul caci de economisit se economiseste mult (daca mergi cu masina mult). Bafta! This post has been edited by segcm: 14 Jan 2011, 23:04 |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|
ritter |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.169 Joined: 17 February 10 ![]() |
Da, ai economisit inteligent. Tocmai ai redus durata reviziilor si viata motorului....LA JUMATATE. Super.
|
--------------------
Fost Renault
Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V
2007 Sport Dynamique
|
|
Dodone |
![]() ![]()
Post
#119
|
![]() membru invidios pe trade mark-ul lui semit (tanti moderatoreasa) Group: Members Posts: 2.134 Joined: 21 May 05 From: Timisoara ![]() |
Vorbesti in necunostinta de cauza, ca sa ma exprim eufemistic.
![]() Am un prieten care a avut un rulaj pe gaz 325.000 km. pe gaz cu Dacia 1307 cu injectie Bosch, fara nicio interventie la motor. In prealabil primii 65.000 km. i-a rulat doar pe benzina. La fiecare 50.000 km. a facut tratament cu DURA LUBE, la schimburi de ulei. In momentul de fata se poate atasa la aproape orice instaltie de gaz si modulul electronic care trece automat consumul pe benzina cand se schimba 2 parametri (in sarcina, la accelerari bruste, nu retin exact , e pe topic). In acest fel motorul e protejat de asa zisa "uscare" a scaunului supapelor si a ungerii. Intrebare intrebatoare: tu cat ai rulat pe gaz ? Banuiesc ca nu prea. Mai exact, nu. "Foaie verde loboda/Gura lumii-i sloboda". Proverb romanesc. |
--------------------
Renault
Renault Laguna 1 GrandTour
1998/Concorde Daca dragoste nu e, nimic nu e. M.Preda
Nu sunt de acord cu nici un cuvant din ceea ce spui dar mi-as da viata pentru dreptul tau de a vorbi Voltaire |
|
segcm |
![]()
Post
#120
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
Vorbesti in necunostinta de cauza.
Inainte de a monta am "scormonit" netul cam 3 luni pe diferite forumuri sa vad ce si cum. Putini au avut probleme de fiabilitate A INSTALATIEI GPL, unii au avut ghinionul sa li se monteze instalatia de niste "mesteri" si nu le-au configurat mapa bine, in cel mai rau caz dupa 130-150mii km reglezi culbutorii si daca tb, supapele si gata. Am in scara vecin care are vreo 3 taxiuri - Logan toate de noi au avut montate instalatii GPL aftermarket. Li s-a injumatatit durata de viata si costurile... Una din aceste masini a trecut de 200k km mers doar in regim de taxi si cu GPL. Ma intreb daca ala stie ca i s-a redus fiabilitatea motorului si intervalul reviziilor ![]() Argumenteaza-ti afirmatia, nu o sustine din povestile din anii 80-90. PS Aici afara se vand masinile pe GPL (cu instalatii de fabrica) de nu se poate si toti merg pe GPL - daca ar sti aia ca arunca masina dupa 50k km... Stii ca in anumite tari chiar si Megane-ul are GPL din fabrica? La noi cred ca nu l-au bagat ca ei castiga mai bine vanzand 1,5dci, sau poate ca e gazul de calitate mai proasta... who knows? This post has been edited by segcm: 29 Jan 2011, 10:23 |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 08:43 |