check injection + service, porneste mai greu la rece
![]() ![]() ![]() |
check injection + service, porneste mai greu la rece
vastangiul |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 146 Joined: 16 September 10 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 2
2005 1.5 dci hatchback 1.5dci , 82 CP
|
|||
sk0rpion |
![]()
Post
#92
|
Membru autentic Group: Members Posts: 475 Joined: 5 October 11 ![]() |
Salut , stiu ca check injection e o problema generala si sunt n-ori posibile defecte, dar mi se intampla ceva ciudat si pana ajung la tester macar sa imi fac vreo idee. Pe loc se aude normal motorul dar mie mi se pare ca la relanti se misca cam mult motorul, suspectez un injector ce da mai mult pe retur, (am vrut sa scot returul la fiecare dar mecanicul a zis nu, sa astept sa vina el din concediu sa puna testerul). In week am alergat-o pe a2 de a stat numai intre 3500-4200rpm mai putin la pod si zonele cu "zambiti va rog", eh, aici si problema in jurul la 2500rpm da o vibratie urata pe caroserie si apare check injection + service dar fara stop. Ce probleme a-ti intampinat ca check injection fara stop ? turbina o exclud din start daca e fara stop, ce banuiesc eu e supapa retur la vreun injector sau partea electronica la vreun injector si aici as cam da vina pe subwoofer (7 becuri arse + incarcator gps in 2 saptamani). Motor 1.5 dci 82 cp, 217k injectoarele sunt stock si sincer au vazut la ulei si motorina la canistra la greu.
|
--------------------
renault
megane 2
2003/ hatchback 1.5DCI
|
|
sk0rpion |
![]()
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 475 Joined: 5 October 11 ![]() |
Gata am ajuns la tester, 2 erori pe senzor captor presiune supraalimentare:
1. la 2200rpm (check injection + service) - 2 def (Presiune permanenta ridicata) - rezolvare se va regla iar turbina (a mai fost acum 2 ani) 2. la 3100 rpm (check injection fara service) - 6 def (limitare presiune maxima) - electrovana, tot rezolvare prin reglare A si sa nu uit de bujie arsa, si daca tot am fost am zis sa fac si un test la retur la injectoare: Problema la 2 injectoare: injectorul 2 (partea electrica bobina) da rateuri combustie cilindru 2 injectorul 4 o arde aiurea pe retur 65 ml iar celelalte cate 20 ml pe retur Masina are 218k acum motor k9k euro 3 82 cp, fara pilitura (test facut, se pare ca uleiul 2t pana la urma prelungeste viata pompei). Am nevoie de ceva sfaturi de la cei care au schimbat injectoare/supare retur, supapa de retur as schimba doar OEM ,cam toate supapele de la noi sunt facute in china, vroiam sa comand 4 supape delphi (23 USD/buc) si cand am vazut in poze delphi made in france facute de o firma in china am zis pa. De un injector am nevoie clar, dar la celalalt sa schimb doar supapa?, si de unde a-ti luat ca euro 3 nu prea gasesc. This post has been edited by sk0rpion: 28 Aug 2013, 22:10 |
--------------------
renault
megane 2
2003/ hatchback 1.5DCI
|
|
djeros |
![]()
Post
#94
|
ddddddddddddddd Group: Members Posts: 23 Joined: 15 January 09 ![]() |
cei cu senzor de apa pe filtre verificati filtrele am patit acelasi lucru la 1.5 dci am schimbat filtrul si sa rezolvat problema ,la mine nu accelera facea ca toate alea ...si asta dupa alimentare din omv .......
|
--------------------
dddddddddddddd
dddddddddddddddddd
1222222222222222222
- ddddddddd
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#95
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine aceeasi problema(1.5dCi 86 Cp, 2008). S-a aprins in mers cu motorul cald (3000 rpm) check injection+ cheita service; doar ca nu se manifesta in nici un fel, nu scoate gram de fum, porneste la sfert, trage la fel de bine. Problema e ca la repornire nu se stinge, ramane la fel.
Pana sa o pun pe tester. Sa verific filtrul de motorina si bujiile? Are rost...sau e picata pompa de injectie? Multumesc |
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
espacern |
![]()
Post
#96
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Aprinderea martorului respectiv indica o problema electronica la sistemul de injectie(cu tot ce implica sistemul asta).
Doar la o testare poti sa afli EXACT detaliile defectului. Daca "pica"pompa se cheama defect mecanic nesemnalizat de martor in bord. @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#97
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
In dimineata asta, a pornit foarte greu, a scos un nor de fum albastru vreo 5 secunde, motorul trepida ca toate alea, iar relantiul nu statea constant deloc . Dupa cateva secunde si-a revenit si a mers normal. O duc azi la diagnoza, va tin la curent cu problema aferenta
|
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
tolo |
![]()
Post
#98
|
Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 10 May 13 ![]() |
aveti idee,de unde pot cumpara duze de retur pentru injectoare ??? si cum le cumpar au un cod anume ceva ? sau se potrivesc pur si simplu ?
|
--------------------
renault
megane
2008 1.5
- buc
|
|
lico |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Tolo, userul gabriel.cornel are de vanzare la Bursa. Ii spui motorizarea si stie ce sa-ti dea. Nu e reclama, nu-l cunosc personal, dar am montat supape de la el unui prieten si nu au fost probleme
Brandy_tdi, asteptam un raspuns de la service la problema ta cu pornirea si fumul. This post has been edited by lico: 23 Sep 2013, 14:37 |
--------------------
Renault
Megane
2003 2.1 dci +
- B XX XXX Lume multa oameni putini !
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#100
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Am facut diagnoza cu ajutorul unui user de pe acest forum. Am o eroare pe injectorul 4, este defect electronic, trebuie sa inlocuiesc partea electronica si in principiu problema e rezolvata. Eroarea a fost stearsa, si a inceput sa porneasca si sa mearga normal.Zic mersi ca nu a este pompa de inalta presiune cu probleme.
|
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#101
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Am inlocuit partea electronica a injectorului 4, mai am sa ii fac programarea in ecu. Nu mai tremura deloc motorul la relantiu. S au stins si becurile de service. Doar ca la 2800 rpm se aude avansul
26 Sep 2013, 06:51: A fost repogramat injectorul in cauza si a inceput sa mearga normal. Problema e rezolvata. This post has been edited by brandy_tdi: 26 Sep 2013, 06:51 |
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
tine geamul deschis cind treci prin dreptul cladirilor sau parapetilor, sa fi cu ea la 1500rpm si o accelerezi.ia "vezi", se mai aude avansul?
|
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
sk0rpion |
![]()
Post
#103
|
Membru autentic Group: Members Posts: 475 Joined: 5 October 11 ![]() |
QUOTE(sk0rpion @ 28 Aug 2013, 19:30) Gata am ajuns la tester, 2 erori pe senzor captor presiune supraalimentare: 1. la 2200rpm (check injection + service) - 2 def (Presiune permanenta ridicata) - rezolvare se va regla iar turbina (a mai fost acum 2 ani) 2. la 3100 rpm (check injection fara service) - 6 def (limitare presiune maxima) - electrovana, tot rezolvare prin reglare A si sa nu uit de bujie arsa, si daca tot am fost am zis sa fac si un test la retur la injectoare: Problema la 2 injectoare: injectorul 2 (partea electrica bobina) da rateuri combustie cilindru 2 injectorul 4 o arde aiurea pe retur 65 ml iar celelalte cate 20 ml pe retur Masina are 218k acum motor k9k euro 3 82 cp, fara pilitura (test facut, se pare ca uleiul 2t pana la urma prelungeste viata pompei). Am nevoie de ceva sfaturi de la cei care au schimbat injectoare/supare retur, supapa de retur as schimba doar OEM ,cam toate supapele de la noi sunt facute in china, vroiam sa comand 4 supape delphi (23 USD/buc) si cand am vazut in poze delphi made in france facute de o firma in china am zis pa. De un injector am nevoie clar, dar la celalalt sa schimb doar supapa?, si de unde a-ti luat ca euro 3 nu prea gasesc. Revin cu o completare: Am schimbat supapa de retur la injectorul 4, si am facut din nou testul cu bidonasele comandat de clip. Fata de : Injectorul 1: 20ml , Injectorul 2: 20 ml, Injectorul 3: 20 ml, Injectorul 4: 65ml acum toate da fix 15 ml pe retur la 2 verfificari. Inainte de schimbare aveam o trepidatie urata pe caroserie intre 2400-3000 rpm care a disparut dupa schimbare. Dupa exact fix 42 de km imi da din nou eroare cu limitare presiune maxima. Senzorul dupa tubulatura este ok, diferenta intre presiunea masurata de cei 2 senzori la rece este ok. Ce altceva ar mai putea sa fie? |
--------------------
renault
megane 2
2003/ hatchback 1.5DCI
|
|
brandy_tdi |
![]()
Post
#104
|
![]() Aerial Member Group: Members Posts: 749 Joined: 22 October 05 From: Bucuresti ![]() |
De cand am schimbat partea electronica a injectorului 4. Cand o accelerez puternic, de la 2800 rpm in sus spre 3500, se aude ceva asemanator avansului, si in secunda cand ai luat piciorul din acceleratie, o zecime de secunda da sa accelereze mai tare insotit de zgomotul de avans. In treapta a 2-a si a 3-a se manifesta treaba asta. Iar la peste 3000 rpm pana in 4000 parca accelereaza in suturi( in valuri) foarte putin; fum nu am observat sa scoata, testul cu paharelele pe retur este perfect. I-am facut test clip de presiune in rampa, nu are nici o eroare , absolut nimic.
Ce poate sa fie? Eventual pierde compresie pe la vreun injector? |
--------------------
Renault
Megane
2
|
|
boggdan02 |
![]()
Post
#105
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 25 June 12 ![]() |
Salut!
Am avut si eu aceeasi problema "check injection+service" la un megane 2 1,5 dci 60 kw Prima data am fost sa-i fac o diagnoza si mi-au spus ca este o eroare pe circuit injector 3 si ca pot fi mai multe cauze: injectorul uzat, calculatorul masinii ars sau circuit electric defect (diagnoza nu am facut-o in reprezentanta) Am facut un test al injectoarelor si mi-au iesit toate in parametrii, am resetat eroarea...dupa un timp mi-a aparut din nou. Cand imi aparea mergea in 3 pistoane (turatia statea la 1000) vibra toata masina, nu mai tragea motorul si dimineata pornea mai greu, a 2 a .. a 3 a cheie plus ca scotea fum alb dupa ce pornea. Apoi am fost si am inversat injectoarele intre ele...injectorul 3 (unde aveam eroarea) cu injectorul 4, le-am rescris codurile..am mers o perioada si apoi din nou eroare pe circuitul 3 De aici concluzia ca nu este injectorul cauza... Apoi am mers si am shimbat cablul cu mufa care vin din cablajul principal pe injectorul 3.. am mers o perioada si din nou mi-a aparut aceeasi eroare... ma disperase Intr-un final am mers la un electrician care se ocupa mai mult de motoarele Renault..mi-a pus testerul, mi-a eliminat din start posibilitatea de a fi calculatorul masinii ars, mi-a verificat cablajul care duce din calculator la injectoare...in special injectorul 3 si mi-a gasit 2 probleme: 1. Desteptul care mi-a schimbat cablul cu mufa pe injectorul 3 legase firele gresit 2. Mufa care intra in calculatorul masinii si in care era conectat si acest cablu care duce la injectorul 3...avea 2 pini care nu mai faceau bine contact...fix pinii responsabili cu injectorul 3 Si intr-un final am reusit sa scap de aceasta problema ![]() Sper sa va fie de ajutor aceasta postare! |
--------------------
Renault
Megane 2
2005 1.5 DCI
|
|
Bogdan_B |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 16 May 12 From: Timisoara ![]() |
Porneste foarte greu dimineata. Azi a fost 1 grad la Timisoara. A pornit abia la a 2-a incercare dupa ce a invartit de vreo 5-6 ori + clasicul nor de fum alb/albastrui.
Bujii noi Beru. Bateria e buna...invarte electromotrul de numa`. In sarcina se aude o bataie in zona motorului sau in mers cand vreau sa accelerez puternic se aude iar . Simt ca pierd din putere si scot fum negru. Din cate am inteles eu, unul din injectoare in loc sa pulverizeze, "pisha". Asta inseamana ca "da pe retur" ? Daca accelerez lin si nu o bruschez nu este nici un fel de problema. Nu mananca ulei. Nu am consum exagerat. Am facut 600km Timisoara - Cluj - Timisoara cu 3.9% pe calc. Joi dimineata Test de injectie(Pompa+Injectoare) Erlend diesel service. Nu stiu nimic despre ei...sper sa nu ma omoare - doar test 250 lei. Va tin la curent- poate ajuta pe cineva sau ma ajuta cineva ![]() 27 Nov 2013, 11:43: Azi dimineata la -1C de abia a pornit dupa vreo 3 incercari...nu mai pot sper sa rezolv curand sau iau busul ![]() This post has been edited by Bogdan_B: 27 Nov 2013, 11:43 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 Sedan 1.5 dci
|
|
tolo |
![]()
Post
#107
|
Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 10 May 13 ![]() |
asa a facut la mine pana intr-o seara cand nu a mai vrut sa porneasca deloc (nu scotea gram de fum. dar mai papa din ulei) . bine-nteles intampinat de mesajul INJECTION FAULT. schimbat 2 duze retur ca "pisha"rau de tot pe injectoarele din extremitati 1 cu 4 . porneste la cheie , dar acum fluctueaza turometrul (numai papa nici ulei ). dupa ce le-am pus nu am mai fost cu ea ca sa le calibrez , sau sa le resetez. app.ce baterie aveti ???? ( a mea e de 55 sau de 60 parca) la diesel din cate stiu trebuie sa fie de 75 ? bafta
|
--------------------
renault
megane
2008 1.5
- buc
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Acceasi problema cu pornirea o am si eu de 3-4 ani..dar parca iarna asta chiar a simtit fiecare grad cu minus...cum scade la -1 grad invarte 5-6 secunde si abia apoi porneste.bujii bune, injectoare si pompa bune, compresie excelenta...ce sa fie?
27 Nov 2013, 22:55: In seara asta, cand sa plec de la serviciu, am pus contactul de 3-4 ori si abia dupa am dat la automat.Motorul a pornit greu, dar daca nu incazeam bujiile dadeam la automat de mult mai multe ori.Nu imi dau seama cum influenteaza exact temperatura exterioara pornirea motorului, avand in vedere ca motorul este OK, bujiile si tot restul lucreaza perfect...si totusi preancalzirea conteaza enorm, mai exact tmpul in care stau bujiile aprinse This post has been edited by meganus_bicorpus: 27 Nov 2013, 22:55 |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
meggeo81 |
![]()
Post
#109
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 29 April 11 ![]() |
QUOTE avand in vedere ca motorul este OK, bujiile si tot restul lucreaza perfect...si totusi preancalzirea conteaza enorm, mai exact tmpul in care stau bujiile aprinse gresit!!! ce conteaza enom, de fapt cel mai mult, e ca injectia sa se faca atunci cind trebuie!!! bujiile ajuta doar la ardere, dar daca nu ai injectie, ce sa arda? iti recomand sa verifici distributia. nu cred ca ai pusa corect pompa pe distributie. cind nu e pusa corect, poate sa fie si vara si iarna, si motor cald sau rece, la fel iti porneste,greu. iar cu cit se face mai rece afara si prima ardere e mai greoaie. pe tester iti da ceva cu camshaft, in functie de cum afiseaza testerul respectiv |
--------------------
reno
megane s
2008
- DB-67-GEO
|
|
Bogdan_B |
![]()
Post
#110
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 16 May 12 From: Timisoara ![]() |
Asa am facut si eu azi dimineata...am pus contactul de 2 ori si abia a 3-a oara am dat la automat. A invartit de vreo 4-5 ori si a pornit. Nici o problema dupa aceea. Nu ai incalzit bujiile, ci camera de ardere. Eu stiu sigur ca un injector nu e ok. Fiind mai rece si motorina e mai vascoasa si acest lucru contribuie negativ.
Am lasat-o la service. Astept raspunsul. In orice caz reconditionare 1 injector = 450lei+TVA = 558lei ![]() 28 Nov 2013, 13:53: Am fost dupa masina si am primit raspuns. Injectoarele 3 si 4 sunt "la revedere" ; 1 si 2 putin uzate si ele. "Hai sa le reconditionam pe 3 si 4 si apoi mai vedem" . 1100 lei si apoi mai vedem ...nu prea e afacere. Sunt putin in impas...pareri ? This post has been edited by Bogdan_B: 28 Nov 2013, 13:53 |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 Sedan 1.5 dci
|
|
ady24 |
![]()
Post
#111
|
Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 23 December 09 ![]() |
Parera mea ca inainte sa le reconditionezi, mai bine ai verifica daca pompa nu produce span.
Daca testul nu iese, atunci mai bine remediaza cauza iar mai apoi gandestete sa faci injectoarele, ca asa risti foarte mult. |
--------------------
Logan
Laureate
2005
|
|
Bogdan_B |
![]()
Post
#112
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 16 May 12 From: Timisoara ![]() |
La testul de injectie au verificat tot. A zis ca pompa e ok...
|
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 Sedan 1.5 dci
|
|
meganus_bicorpus |
![]()
Post
#113
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.666 Joined: 2 November 07 From: Bucuresti si inca vreo 3 orase ![]() |
Eu nu cred ca ar avea legatura cu injectoarele..daca saptamana trecuta, cand erau minim 5 grade cu plus masina pornea usor si acum la -2 grade motorul porneste mai greu, nu vad ce legatura ar avea injectoarele.Si inca ceva, 1 injector defect lucreaza prost la fiecare pornire, nu ar face probleme doar dimineata.
Dupa parerea mea, problema are legatura cu scaderea temperaturii si cu temperatura din camera de ardere dimineata, la prima cheie.Daca fac preincalzirea de mai multe ori succesiv motorul porneste relativ usor, deci injectorul sare iar din discutie.Ori releul nu mai furnizeaza curentul necesar ca bujiile sa se incinga cum trebuie ori calculatorul nu mai comanda releul cat trebuie...ori nu mai este compresie si aerul nu se mai incalzeste foarte repede in cursa de comprimare. |
--------------------
renault
Megane Bicorp/ Laguna III
2004 Dynamique / 2015 Black Edition+ 1,5 dci
|
|
Bogdan_B |
![]()
Post
#114
|
![]() Membru Group: Members Posts: 135 Joined: 16 May 12 From: Timisoara ![]() |
Da...la tine nu stiu ce sa zic. Dar nu cred ca e din compresie. Din cate am inteles, daca nu este compresie face urat si la cald.
La mine de la 6-7 grade porneste din prima, dar dupa ce invarte de vreo 5-6 ori. Saptamana viitoare reconditionez cele 2 injectoare si revin. |
--------------------
Renault
Megane 2.2
2007 Sedan 1.5 dci
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#115
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
"am pus contactul de 2 ori si abia a 3-a oara am dat la automat"
Domnilor, Eu nu pricep cum poti sa pui si sa iei contactul, fara pornire motor, la Megane. Introduci cartela, apesi butonul START, astepti un timp functie de temperatura de afara si porneste. La contact pe cheie, era posibil, dar la card nu. Cel putin asa este la mine, in ultimii 7 ani de cand am masina. |
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
OvidiuMe |
![]()
Post
#116
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 13 December 12 ![]() |
ai incercat sa apesi START fara sa calci nici ambreiajul si nici frana?
|
--------------------
Renault
Laguna 3
2008 2.0 DCI
|
|
lico |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 25 November 07 From: Bucuresti ![]() |
Vio, introduci cartela, apesi butonul START, astepti un timp functie de temperatura de afara si ...apesi START din nou , inainte sa porneasca electromotorul apoi se repeta operatiunea. Asta e calea cea mai usoara cred eu...
|
--------------------
Renault
Megane
2003 2.1 dci +
- B XX XXX Lume multa oameni putini !
|
|
tr_viorel |
![]()
Post
#118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 558 Joined: 11 January 08 From: Craiova, Dolj ![]() |
Pentru Ovidiu. Da, stiu ce inseamna sa apesi START, fara pedale, numai ca astfel nu se activeaza incalzirea bujiilor.
Pentru Lica: Nu am incercat asa-dar cred ca asta este modul corect de activare repetata a bujiilor de preincalzire. |
--------------------
RENAULT
Megane 2.1
dec. 2005-confort expression, 1,5dci, 101HP
|
|
tolo |
![]()
Post
#119
|
Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 10 May 13 ![]() |
azi dimineata cobor sa pornesc ( -2 grade pe afisaj ) , dau sa pornesc , invarte greu o balbaie de cateva ori si apoi o ia , dupa imediat mesajul INJECTION FAULT . acum 3 luni am schimbat supapele de retur la 2 injectoare. probabil s-au dus si celelalte 2 ? aaa si la inceput scoate si fum negru asa , dupa ce se incalzeste motorul numai scoate , ceva pareri ???
This post has been edited by tolo: 29 Nov 2013, 11:49 |
--------------------
renault
megane
2008 1.5
- buc
|
|
OvidiuMe |
![]()
Post
#120
|
Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 13 December 12 ![]() |
QUOTE(tr_viorel @ 29 Nov 2013, 10:56) Pentru Ovidiu. Da, stiu ce inseamna sa apesi START, fara pedale, numai ca astfel nu se activeaza incalzirea bujiilor. Pentru Lica: Nu am incercat asa-dar cred ca asta este modul corect de activare repetata a bujiilor de preincalzire. ok. ma scuzi atunci....eu asa credeam ca se preincalzesc bujiile |
--------------------
Renault
Laguna 3
2008 2.0 DCI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 20:25 |