Istoria marcilor
![]() ![]() ![]() |
Istoria marcilor
pcs |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|||
Adila16 |
![]()
Post
#92
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(rombul @ 23 May 2009, 23:12) in primul rand organizare R.A.F. a fost f bine gandita de sir Hugh Dowding care la vremea aceea era comandantul lui figther command 6 grupuri mari de vanatoare care acopereau tot teritoriul angliei 1 ground control cu cartierul general la Biggin Hill care ridicau in aer escadrilele sau patrulele astfel in timp util era la altitudinea ce le permitea interceptarea box-urilor de bombardiere inamice. la inceput englezii nu atacau cu toata escadrila aveau in alarma la sol 1 sau 2 patrule pe masura ce batalia evolua Leigh Mallory a impus tactica atacului cu toata escadrila sau escadra <span class='edit'>24 May 2009, 00:21:</span> gen IKE a avut la dispozitie o serie de informatii culese din timp , apoi in armata americana a fost utilizat din 1942 conceptul de trupe aeropurtate , care in timpul debarcarii si-au dovedit utilitate din plin. a asigurat un suport logistic de exceptie dupa intarirea capetelor de pod pe plajele normande. Singura operatiune esuata la aliati a fost Market Garden , unde planificatorii statului major aliat nu au reusit sa adune inf in timp util, nu au reusit sa coordoneze inaintarea blindatelor cu ofensiva trupelor aeropurtate. <span class='edit'>24 May 2009, 08:45:</span> dupa ce au realizat insemnatatea statiilor radar si nemtii au folosit radarele Freya Englezii au mai avut si alte atu-uri in Batalia pentru Anglia...Faptul ca aparatele lor abia decolau si deja intrau in lupta, faptul ca, spre deosebire de idiotul de Goering, nu asculta deloc pilotii experimentati si a pastrat pe toata durata conflictului aceleasi ordine de operatii...Deja deconspirate practic in fata inamicului, care, luptand pe teritoriul lui pentru propria supravietuire, era obligat sa fie atent si la aspectele tactice si sa le exploateze fisurile in modul cel mai operativ cu putinta. Sir Dowding a fost cel care a dat tonul flexibilitatii in exploatarea absolut judicioassa si eficienta a resurselor de care dispunea. Tot el i-a sugerat lui Churchill ca serviciile de informatii sa sustina Fighter Comand si RAF "prin mijloace specifice". Tot el a fost cel care a aprobat, se pare ca numai verbal, periculoasa metoda de scoatere a V-urilor 1 de pe traiectorie prin lovirea cu varful planului de catre pilotii de interceptie... Flexibilitatea gandirii si operativitatea cu care erau adoptate masurile potrivite de "conservatoarea" parte britanica au permis RAF-ului sa obtina, chiar si la limita, victoria in Batalia pentru Anglia. Plus sprijinul logistic oferit de SUA, inca nebeligerante. Mai sus, cineva spunea ceva despre bombardamentele germane cu V1 si V2...Daca V-urile 1 puteau fin interceptate si scoase de pe traiectorie datorita lipsei stabilizatorului giroscopic, V-urile 2 - primele rachete balistice ale lumii - erau, ca si urmasele lor din ziua de azi, de neoprit: urcau pana in stratosfera, ajungeau pe verticala tintei si intrau in picaj. Opreste-le, neica, daca poti!... ![]() Apropos de aviatia germana, tot Ike Eisehower a spus despre Luftwaffe ca a fost o "arma excelenta pusa in mana unui cretin..." ![]() Din cate stiu, prima operatiune cu trupe de desant aeropurtat a fost cea a Wehrmacht-ului in Norvegia. Ca sa repete "figura norocoasa" si in Sicilia. Cu acelasi succes. Market Graden a fost o operatiune gandita in amanunt. Prea in amanunt. Timpii operativi au fost mult prea stransi pentru a mai permite comandantilor de sol ceea ce se numeste "libertate de actiune" (genul de metodica militara practicata de germani in timpul campaniei din Vest...)... Nu a fost luat in calcul procentajul factorului aleator, in ciuda faptului ca Aliatii aveau experienta Normandiei in conflictul cu experimentatele trupe germane... Bine-ai venit in discutie, colega pcs! Tehnologia germana a fost mult prea sofisticata, prea eleganta, prea rasata pentru conditiile dure ale unui razboi dinamic. Timpul de constructie al tehnicii de lupta germane, nu numai al blindatelor, era mult prea mare si nu asigura inlocuirea unitatilor distruse pe front. Si totusi, daca nu ar fi fost bombardate sistematic si permanent de Aliati, parerea mea e ca uzinele germane ar fi facut, probabil, fata. Si din punct de vdere productie, dar si al cercetarii si imbunatatirii tehnicii. Sigur nu in acelasi ritm cu sovieticii (care, pentru a evita bombardarea uzinelor lor, le-au mutat peste Caucaz, departe de raza de actiune a Luftwaffe; realitatea e ca intr-o tara cat un continent, ai unde sa le ascunzi!!) si nici cu americanii (care si-au putut realiza productia de masini de lupta nestingheriti de inamic...indiferent ca acesta din urma lupta sub svastica sau sub discul Soarelui Rasare...). Cat despre Frontul de Est, cum bine puncteaza colegul pcs, in afara de calitatea personalului beligerantilor, germanii au repetat greseala lui Napoleon: au ignorat ucigasa iarna ruseasca. Turpele sovietice de garda, trupe de elita intr-adevar constituite dupa modelul SA-SD si reorganizate dupa conceptul Waffen SS, au fost folosite cu precadere ca unitati de soc, eficiente prin asigurarea atat de necesarelor blindate usoare (asa numitele care de asalt, faimoasele T34), unitati de taria regimentelor folosite acolo unde se impunea lovirea prin surprindere a frontului german, pentru crearea breselor atat de necesare infanteriei de rand...Vezi batalia de la Cotul Donului. Jukov a fost unul dintre artizantii luptei inter-arme, cooperarea intre aviatie, blindate si puhoaiele de infanteristi adunati din toata Maica Rusia dovedindu-se eficienta in strapungerea liniilor frontului asigurat de un Wehrmacht slabit, din ce in ce mai prost echipat si dotat... Si mai sunt de discutat! |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 24 May 2009, 22:29) Mai sus, cineva spunea ceva despre bombardamentele germane cu V1 si V2...Daca V-urile 1 puteau fin interceptate si scoase de pe traiectorie datorita lipsei stabilizatorului giroscopic, V-urile 2 - primele rachete balistice ale lumii - erau, ca si urmasele lor din ziua de azi, de neoprit: urcau pana in stratosfera, ajungeau pe verticala tintei si intrau in picaj. Opreste-le, neica, daca poti!... ![]() Din cate stiu eu, o parte dintre rachetele V2 au fost distruse in aer de avioanele de vanatoare britanice. |
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
pcs |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Colega Modus, asa cum bine a spus mai sus colegul Adila, V 2 a fost prima racheta balistica folosita in lupta. Dintre urmasele sale, in razboiul din Golf ( primul , ala din 1990 ) irakienii au folosit rachetele Scud, de "conceptie" ruseasca, in realitate o versiune foarte putin imbunatatita a lui V2. In anii '90, rachetele astea au fost distruse cu greu de sistemele Patriot, asa ca nu exista nici o sansa ca V 2 sa fie interceptate de vreun avion operational in '44-'45.
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
rombul |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
in ofensiva din normandia un rol hotarator asupra victoriei au avut-o trupele aeropurtate care au reusit in scurt timp sa anihileze unele garnizoane din interior iar apoi sa faca jonctiunea cu trupele invadatoare dupa plajele normande
in rusia greul ofensivei germane a fost dus de grupul de armate sud si grupul de armate centru <span class='edit'>25 May 2009, 21:46:</span> grupul de armate centru a suferit cel mai mult in timpul ofensivei sovietice grupul de armate sud a cucerit crimeea si a asediat sevastopolul grupul de armate nord a asediat Leningradul <span class='edit'>25 May 2009, 21:49:</span> air-daddy ai uitat de faimoasele trupe ale N.K.V.D.-ULUI care faceau ravagii si intre nemti dar si printre rusi oricum frontul de est nu mi-a placut niciodata <span class='edit'>25 May 2009, 21:58:</span> a si inca ceva daca imi aduc bine aminte spargerea frontului aliat in timpul ofensivei germane din ARDENI a fost oprita de o divizie americana de trupe aeropurtate (Divizia 101 Screaming Eagle). au oprit ofensiva germana in dreptul localitatii FOY iar dupa stabilizarea frontului au trecut la ofensiva sprijiniti de o divizie blindata (comandata de Gen Patton) Motto-ul Div 101 aeropurtate :Intalnirea cu destinul <span class='edit'>25 May 2009, 22:01:</span> la sfarsitul campaniei Div 101 se gasea in localitatea austriaca Zell am See This post has been edited by rombul: 25 May 2009, 21:04 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
marian-j |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
NKVD!Brr,a dracu' "marca"!
![]() Daca nu ma insel si Andrei Tupolev(unul din "taticii" aviatiei ruse) a avut parte de "serviciile" baietilor cu ochi albastri sovietici. |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#97
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Multumesc de amanunte, colega pcs! Trebe sa completez ca SCUD-urile nu sunt altceva decat rachete V2, modernizate cat de cat prin partea de aerodinamica si dirijare a zborului, denumite de sovietici SS20; in fapt, versiunea mai mica si militara a celebrei Energhia, tot un V2, dar de vreo 5 sau 6 ori mai mare...Alambicat expozeu, nu? ![]() Pe de alta parte, nici la ora actuala, rachetele balistice nu stiu sa aiba antidot. Geaba instaleaza unii si altii sisteme Patriot sau mai stiu eu ce scuturi antiracheta cu supraveghere si colimare prin satelit...Cand o magaoaie de genul SS-ului 20 vine din stratosfera cu motor in plin, vertical in jos, si, in ciiuda vitezei sonice, mai face din cand in cand si unele mici corectii de traiectorie ca asa ii "spune" ei compasul, poate numai cu un laser vioi si bine tintit sa poti sa o distrugi...Dar, oricum racheta e pe "pe tinta" si daca initiezi incarcatura de lupta (de cele mai multe ori nucleara, dar asta nu ai de unde o sti decat dupa ce face plici!) ce gheseft ai obtinut?...Ca explodeaza mai sus?...Mare inginerie: ca un minim, cresc distrugerile prin efectul de suflu. M-asteptam s-apara in discutie si episodul Ardeni...Concidenta-coincidentelor in istoria militara mondiala: trupele germane, intr-un ultim zvac in care au angajat 95% din resurele umane si materiale pe care le mai aveau la dispozitie, au dat nas in nas cu trupele Aliatilor, ai caror strategi decisesera sa atace Germania pe aceleasi coordonate, in aceeasi perioada! Unii avizati spun - si inclin sa ii cred tinand cont de experienta trupelor germane, acumulata in muulti ani grei de razboi, dar si de faptul ca acum chiar luptau pentru Vaterland!- ca daca Ardeni-ul a avut deznodamantul cunoscut de toata lumea a fost numai si numai datorita lipsei de resurse logistice (carburant, munitie, piese de schimb...). Ca unele trupe speciale Aliate s-au umplut de glorie, este incontestabil. Parerea mea: E usor sa distrugi tancurile inamice imobilizte in "pana seaca". E usor sa capturezi trupetii inamici cand nu mai au ca arme decat baioneta si lopata de infanterie... NKVD? Comisariatul Poporului pentru Problemele Patriei (parca) precursorul CEKA si al KGB-ului erau trupe politice. Rolul lor pe front era oarecum similar cu cel al SS: represalii, teroare (atat in randul trupelor proprii, cat si ale inamicului)... Recitind Hassel, am reconstatat cu cata placere vanau si germanii si rusii purtatorii de stelute rosii la petlite... ![]() Andrei Tupolev a fost multa vreme in atentia NKVD/CEKA/KGB. Atat pentru convingerile sale nu prea conforme regimului, cat si pentru a se preveni orice tentatie de spionaj economic din partea celor interesati. Si, vazand cateva din realizarile lui papa Andrei, chiar si numai in stadiu de proiect, e lesne de inteles de ce ... ![]() By the way, cel mai cel aparat conceput de colectivul Tupolev, ramane, dupa parerea mea, modelul 154. Desi cunoscut eminamente ca avion transsonic de pasageri, Unu-Cinci-Patru, cu cei 1150 kmh croaziera si 1300 kmh in regim de 100%, cu unghiul diedru negativ al planului principal (stabilitate deosebita la viteze reduse pentru un reactor), cu versatilitatea sa deosebita pentru un aparat generatie '70 (capabil sa fie convertit la cargo de la pasager sau invers cu efort minim), cu modul sau Tetris de concveptie (inlocuirea motorului de coada nu dura mai mult de 2 ore jumate, oricat de multe suruburi incapatanate ar fi fost prin zona...), Tupolev-ul TU 154 (indiferent de versiune) imi pare mai degraba un bombardier tactic... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#98
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 26 May 2009, 12:54) M-asteptam s-apara in discutie si episodul Ardeni...Concidenta-coincidentelor in istoria militara mondiala: trupele germane, intr-un ultim zvac in care au angajat 95% din resurele umane si materiale pe care le mai aveau la dispozitie, au dat nas in nas cu trupele Aliatilor, ai caror strategi decisesera sa atace Germania pe aceleasi coordonate, in aceeasi perioada! Unii avizati spun - si inclin sa ii cred tinand cont de experienta trupelor germane, acumulata in muulti ani grei de razboi, dar si de faptul ca acum chiar luptau pentru Vaterland!- ca daca Ardeni-ul a avut deznodamantul cunoscut de toata lumea a fost numai si numai datorita lipsei de resurse logistice (carburant, munitie, piese de schimb...). Ca unele trupe speciale Aliate s-au umplut de glorie, este incontestabil. Parerea mea: E usor sa distrugi tancurile inamice imobilizte in "pana seaca". E usor sa capturezi trupetii inamici cand nu mai au ca arme decat baioneta si lopata de infanterie... Sa fim seriosi, avand in vedere superioritatea aeriana zdrobitoare a Aliatilor, oricat de mult s-ar fi dezvoltat ofensiva germana, nu ar fi avut nicio sansa. Ce protectie aveau trupele germane fata de atacurile aliate din aer la sfarsitul lui 1944 si inceputul lui 1945? NICIUNA. |
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
rombul |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
in apararea localitatii Bastogne aliatii nu au putut intrebuinta avioanele de bombardament intrucat pozitiile defensive ale div 101 aeropurtate erau foarte dispersate iar vremea nu le-a permis .
au fost folosite avioane de transport si de desant DAKOTA cu ajutorul carora au realizat un pod aerian si au fost parasutate materiale specifice frontului. tot atunc Gen Taylor c.o. div 101 a dat celebrul raspuns NUTS cand i sa cerut sa se predea era in preajma craciunului din dec. 1944 ![]() 26 May 2009, 18:08: air-daddy te contrazic un pic si parasutistii americani erau f bine pregatiti iar can a inceput ofensiva germana si pe ei ia surprins fara un suport logistic solid. planificatorii statuli major aliat nu detineau inf solide care sa ateste declansarea unei ofensive in Ardeni Bastogne era un oras strategic amplasat 26 May 2009, 18:12: trupele aeropurtate nu aveau in dotare armament antitanc greu decat niste amarate de aruncatoare Bazooka ori astea nu faceau fata blindajului tigeru-lui . 26 May 2009, 18:18: era prea tarziu ca frontul sa fie spart in localitatea Ardeni , si chiar daca era spart superioritatea in material si oameni a aliatilor si-a spus cuvantul razboiul se castiga de cele mai multe ori pe plan logistic(90%) restul de 10 procente inseamna dispunerea trupelor , efectuarea de manevre, asig inf prin cercetare, intoxicarea inamicului cu inf false etc This post has been edited by rombul: 26 May 2009, 17:18 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
pcs |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Daca analizam astazi batalia din Ardeni, ies la suprafata o serie de coincidente interesante : Batalia debuteaza cu un atac prin surprindere la joasa inaltime a Luftwaffe asupra bazelor aeriene din Belgia si nordul Frantei. 850 avioane aliate sunt distruse la sol, dar e vorba in special de aparatele cu raza mica de actiune. Escadrilele de Mustang, plasate mai adanc in teritoriu, sau la baze din Anglia nu sunt afectate, totusi, datorita cetii nu pot sa intervina. Din aceleasi motive insa nici Luftwaffe nu poate sprijini atacul terestru. Superioritatea aeriana aliata este insa atat de mare, incat, imedit ce vremea o permite, aprovizionare trupelor germane din prima linie este intrerupta. Desi zona Ardeni era aparata de o unitate de elita (div.101 aeropurtata), aceasta nu avea la momentul respectiv capacitatea de lupta completa, zona fiind presupusa sigura, iar unitatea in regim de refacere. In schimb, flancurile acestei unitati erau protejate de cele mai bune trupe blindate aliate, gata pregatite pentru ofensiva. De asemenea, in spatele ei aliatii aveau suficiente trupe de rezerva pentru a bloca inaintarea germana spre Anvers, iar grupul de armate din nordul frontului putea fi aprovizionat eficient pe calea aerului, chiar daca germanii ar fi reusit o incercuire strategica. Prectic, la o analiza atenta, ai spune ca in acea regiune era pregatita o capcana pentru distrugerea celor mai bune trupe germane, intr-un scenariu similar bataliei de la Kursk ( partea mai puternica asteapta ca celalalt sa atace, ii macina trupele in batalii de aparare de uzura - se stie ca cel care ataca pierde mai multe resurse decat cel care este in aparare - si apoi se trece la contraofensiva ). Imediat ce vremea s-a imbunatatit si a permis activitatea aviatiei, aliatii au dominat cerul, iar trupele lor din flancuri au inceput sa inchida cercul, fortand armata germana la retragere printr-un coridor ingust, la mila aviatiei aliate - similar bataliei de la Falaise. De altfel, e greu de crezut ca strategi precum Ike, Montgomery sau Patton nu invatasera nimic din batalia Frantei din 1940, bazata tot pe strapungerea frontului in Ardeni, mai ales ca stiau de visul lui Hitler despre o singura batalie decisiva. Dupa Ardeni, capacitatea ofesniva a armatei germane pe frontul de vest a disparut.
In schimb, pe frontul de Est a mai existat o tentativa de ofensiva in martie 1945, in pusta maghiara, impotriva trupelor ruse si romane, avand ca obiectiv declarat cucerirea zacamintelor de petrol de la Ploiesti pana pe 20 aprilie ( ziua lui Hitler ). Aici scenariul a fost tragicomic, tancurile Tiger ale armatei a VI-a Panzer SS, condusa de celebrul Sepp Dietrich au fost lasate sa treaca, dupa care bresa s-a inchis in spatele lor, asa ca s-au transformat in cutii de metal din lipsa de combustibil. 26 May 2009, 19:09: Referitor la Tupolev - pai aproape toate bombardierele strategice sovietice erau TU ( 16, 20, 22, 124 )- singura exceptie cvadrimotorul cu aripi delta al lui Miasiscev This post has been edited by pcs: 26 May 2009, 18:09 |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
rombul |
![]()
Post
#101
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
Traversând râul Seine și în spatele zidului de vest, a doua divizie blindată SS a luat parte la operațiunile de străpungere prin pădurea Ardennes în decembrie, 1944. Apropiindu-se la 37km de râul Meuse, divizia a fost oprită la Manhay, și după acea distrusă încet de contraatacuri aliate. Scoasă din ofensivă, Das Reich a fost trimisă în Germania pentru a fi din nou reînzestrată, pentru a lua parte în ultima ofensivă germană a războiului în Ungaria într-o încercare de a opri asediul asupra orașului Budapesta. Și această ofensivă a fost zdrobită, și Das Reich a petrecut restul războiului mai mult sau mai puțin luptând în părți din Dresden, până în Praga, până în Viena. În sfârșit, majoritatea diviziei a reușit să scape în vest pentru a se preda americanilor.
comandantul div oberst WILLHELM BITRICH |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#102
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(Modus @ 26 May 2009, 13:20) Sa fim seriosi, avand in vedere superioritatea aeriana zdrobitoare a Aliatilor, oricat de mult s-ar fi dezvoltat ofensiva germana, nu ar fi avut nicio sansa. Ce protectie aveau trupele germane fata de atacurile aliate din aer la sfarsitul lui 1944 si inceputul lui 1945? NICIUNA. De ce crezi ca s-a preferat luna ianuarie pentru declansarea ofensivei?...Din cauza vremii nefavorabile operatiunilor aeriene. Crezi ca germanii nu si-au dat seama ca Luftwaffe era gonita de pe cerul Europei de Vest?... ![]() Campania din Ardeni a intrat in analele militare ca fiind singura campanie compusa din doua ofensive simultane. N-am contestat talentul de luptatori al 101Airborne. Au avut, ulterior, multe ocazii sa isi dovedeasca puterea de lupta, capacitatea de a lovi iute si puternic inamicul, capacitatea de a se adapta rapid oricaror conditii de teren sau meteo... Cat despre Tupolev, m-am referit strict la 154...Febletea mea dinspre partea civilelor sovietice. Ca mai am si alte slabiciuni, deh... ![]() Revin cat pot de iute. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#103
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Ofensiva germana din Ungaria care avea ca obiectiv eliminarea Frontului 3 Ucrainean s-a bazat pe Armata 6 Tancuri SS, care a lovit extrem de dur fortele sovietice. Rusii au contraatacat intr-o prima faza cu aviatia, pentru ca nu aveau nicio unitate terestra capabila sa faca fata Armatei 6 Tancuri SS. Chiar daca nemtii au pierdut batalia, au provocat pierderi uriase rusilor.
Scopul ofensivei germane, in afara de distrugerea fortelor sovietice din sud, nu era in niciun caz de recucerire a campurilor petrolifere din zona Ploiestiului, ci a celor din zona lacului Balaton, si recucerirea Budapestei. http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Fr%...Chlingserwachen |
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
pcs |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
@ Modus : Si totusi, in mesajul lui Sepp Dietrich adresat trupelor care urmau sa participe la ofensiva apare textul " si ii vom oferi Fuhrerului, drept cadou de 20 aprilie, campurile petroliere de la Ploiesti ". De mentionat ca pe langa sursele efective de petrol, in martie 1945 Germania nu mai dispunea de nici o rafinarie functionala, cele mai apropiate fiind totusi cele de la Ploiesti.
|
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
rombul |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
cand a declansat luftwafe ofensiva in ianuarie singura formatie a aliatilor care putea sa asigure acoperirea aeriana a fost escadra 122 a R.A.F. echipata cu excelentul HAWKER TEMPEST V .
pana la restabilirea fortelor aliate acrasta escadra a asigurat totalitatea misiunilor |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Modus |
![]()
Post
#106
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Oricum, obiectivul german de recucerire a Ploiestiului, era TOTAL nerealist.
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
pcs |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Nu a fost singurul!
![]() This post has been edited by pcs: 28 May 2009, 18:35 |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#108
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
De acord cu colegul pcs.
Dar, inainte de a ne hlizi de ridicolul obiectivelor imposibil de atins, hai sa incercam sa privim lucrurile si din prisma lui Hitler. Atins de Parkinson, paranoia si consumul de amfetamine, in conditiile in care nu voia sa auda decat ce ii convenea, in conditiile in care statul major ramasese compus numai din lingai incapabili, promovati pe criterii pupincuristice si politice, in conditiile in care majoritatea marilor unitati germane exista numai pe hartie, cu efective compuse din copii si batrani (carne de tun pentru experimentatii luptatori siberieni, a caror cruzime facea sa roseasca chiar si pe cel mai feroce dintre brigadierii din Osttruppen - Vlasov et Co.), cu munitie mai mult decat dramuita, Hitler traia in lumea lui, alimentata cu succes de "catelusii" ce-l inconjurau... Da, toate acestea, insumate, duceau la emiterea unor ordine de misiune absolut tangibile, dar numai pe hartia de pe mesele din subsolurile Reichstag-ului. Comandantii unitatilor germane ramaneau uluiti de reactia OKW-ului atunci cand trimiteau rapoarte de front prin care comunicau decimarea efectivelor, lipsa de carburanti, piese de schimb, munitie, echipament... Erau catalogati drept lasi, tradatori, incapabili, purtatori ilegali de grade etc. Von Manstein, daca nu ma insel, a fost primul dintre generalii germani care a dat cu cascheta de pamant si, in fata statului sau major, a declarat ca, sub conducerea unui mare stat major condus de un bou ca Jodl si supervizat de un nebun ca Hitler, Germania avea sa piarda si razboiul asta... Obiectivele de cucerire a rafinariilor romanesti si de ocupare a Panoniei au facut parte, intr-adevar, din cele stabilite printr-un ordin de operatiuni. Dar, senilele germane nu s-au miscat niciun metru in directia lor. Cauza? Armata Rosie. Ale carei efective, de trei pana la patru ori mai numeroase, blocau toate caile de acces catre est. Plus artileria ruseasca, ce deprinsese o tactica de tragere regresiva si o aplica mai mult decat consecventa asupra pozitiilor germane: primele salve cadeau in spatele liniilor inamice, apoi, cu fiecare serie, se scurta tragerea...Cosmar live pentru infanteristii germani, care aveau o singura optiune, in afara celei de a fi ingropati de vii in transee: atacul. Si asta ii aducea in bataia mitralierelor rusesti, nu putine la numar, manuite de luptatori deja experimentati, indoctrinati de Ilya Ehrenburg, tinuti spatele tragacelor de politruci cu Nagan-urile in maini... Si poezia asta ar putea continua. Cert e ca, cel putin dupa atentatul lui Stauffenberg de la Wolfschanze II, Hitler a luat-o razna rau de tot! Toti militarii de cariera devenisera brusc tradatori, dusmani ai poporului. Si a preferat sa conduca personal ostilitatile. Si s-a vazut unde s-a ajuns. Alta problema care ma racaie, este cea a comandantilor Aliati, a caror galceava, pe tema prioritatii in trecerea Rinului si a ocuparii Berlinului, i-a dat timp lui Jukov sa ajunga primul in capitala Germaniei. Si asta in conditiile in care Eisenhower avertizase conducerile politice de la Londra si Washington asupra pericolului rosu reprezentat de Stalin...Dar, si Patton, si Montgomery au fost oameni, au avut si ei orgolii si interese personale de care s-au lasat condusi. Cand au realizat ca Armata Rosie e deja in Berlin, a fost prea tarziu. Marshall - cel care avea sa fie initiatorul podului aerian si al planului de reconstructie a Europei devastate - i-a pus la index pe cele doua pietre tari (Georgie si Monty), reprosandu-le, cu ocazia paradei militare dupa capitularea Germaniei, ca din cauza orgoliilor lor omenirea va avea de suferit... Vizionar, flacau, nu-i asa?... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#109
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Si Patton era vizionar, nu-i suporta deloc pe rusi, si a inaintat cu Armata 3 americana pana la Praga, de unde s-a retras scarbit de ordinele superiroilor sai, si de luptatorii antinazisti comunisti care nu au vrut ca americanii sa intre in oras, ci sovieticii.
Patton era adeptul atacarii rusilor si eliberarii Europei dupa terminarea nemtilor. Din pacate, nu a fost sa fie. Insa, in afara de anticomunismul si antisovietismul sau remarcabile, era tot atat de antisemit, din pacate. |
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 02:32 |