Istoria marcilor
![]() ![]() ![]() |
Istoria marcilor
pcs |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
|
||
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|||
rombul |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(pcs @ 13 May 2009, 21:56) 2 motoare reactive , iar ca replica englezii aveau operational avionul hawker Tempest cu motoare Sabre me 262 putea sa zboare si cu o singura turbina spre sfarsitul razboiului au scos si englezi un avion cu reactie operational Meteor |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#33
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
QUOTE(St @ 7 May 2009, 21:26) Rolls Royce - motoare de avion, inca mai face SAAB-Avioane Skoda-biciclete, motociclete, camioane, in cel de-al doilea razboi mondial tancuri si camioane pentru nemti. Si inca ce motoare de avioane! Este Rolls grupul cvadri care ridica in aer magazia aia de Airbus A380?..Esteee! SAAB, initialele de la Industria Suedeza Aeronautica si Aerospatiala, fabrica faimoasele Viggen si Drakken, aparate de vanatoare ieftine si al naibii de bune... Skoda, printre cele enumerate a confectionat si tunuri, din care, cele de 120 mm faceau parte din dotarea artileriei romanesti... Cat despre tancurile Skoda, de ce oare Panzer-ul III, cel care a cucerit Franta si Polonia, aveau la baza sasiul si platofrma tehnica a unui tanc cehoslovac produs de uzinele Skoda?...Oare inginerii germani se lasau ghidati de sentimente cand optau pentru solutii de construit masinarii de ucis?...Eu zic ca nu... QUOTE(marian-j @ 10 May 2009, 21:06) Daca bine imi amintesc RR V12 Merlin au fost montate si pe Hurricane si care impreuna cu Spitfire,spre final de WW II cam faceau legea pe cerul Angliei in ciuda tehnologiei superioare adoptate de "Mess"-urile nemtzilor. RR 12 in V.. ![]() ![]() Huh! Ma bucur ca s-a postat sunetul Merlin-ului... Usoara corectie, nenea Marian...: Hawker Hurricane erau cam victime predilecte in duel cu Me BF 109 G2 si G4 care au facut Batalia pentru Anglia... In schimb, Supermarine Spitfire, mandria britanicilor, mai ales dupa remotorizarea cu Merlin, au cam dat iama in Me-uri, nu neaparat ca superioritate tehnica (cum bine ai subliniat!!!) sau tactica, ci datorita faptului ca aparatele Luftwaffe nu aveau benzina sa se angajeze intr-un duel "corp-la-corp" (sau dog fight...) pentru mai mult de 30-40 minutele, daca onor pilotii germani nu doreau sa vada flotabilitatea Me-urilor in Canalul Manecii... Me-urile BF 109 G2 sau G4, cu motoarele lor Deimler supraalimentate volumetric, cu injectia de metanol si de apa, faceau minuni de vitejie, ce daca aveau benzina dramuita la miligram...Cand idiotul de sef al Luftwaffe, tembelul de Goering, l-a ascultat pe Speer sa monteze rezervoare Jetison sub fuselajul vanatoarelor care treceau Maneca, deja a fost prea tarziu sa se mai poata face ceva care sa incline balanta spre Luftwaffe... Dar, deja bat campii... ![]() QUOTE(rombul @ 10 May 2009, 22:18) daimler benz pe bf 109 <span class='edit'>10 May 2009, 23:21:</span> de remarcat sunetul motorului cand intra in functiune dispozitivul de suprasarcina <span class='edit'>10 May 2009, 23:24:</span> este ca un fluierat Asa e! BF109, vanator de zi cu motorizare Deimler Benz, in linie, supraalimentata volumetric, cu rezervoare de oxigen pentru motor si om, carlinga presurizata, dotat cu doua mitraliere cu tragere prin campul elicei si un tun de 20 mm in ax... Aparatele care, alaturi de dragul de IAR 80, a bagat spaima in americanii de la Foggia care incercau sa ingenuncheze industria petroliera romaneasca... Corectie lejera, neica rombule: supraalimentare, nu suprasarcina... ![]() "Fluericiul" este Maria-Sa Compresorul Volumetric... ![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
"Air-daddy" is back home!
![]() Scuze coane!Is tare multi ani decand ceteam "Batalia pentru Anglia" si ma cam incurc in denumiri,motoare si termeni. Nu-i "parohia" mea! ![]() |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 14 May 2009, 23:27) Asa e! BF109, vanator de zi cu motorizare Deimler Benz, in linie, supraalimentata volumetric, cu rezervoare de oxigen pentru motor si om, carlinga presurizata, dotat cu doua mitraliere cu tragere prin campul elicei si un tun de 20 mm in ax... Aparatele care, alaturi de dragul de IAR 80, a bagat spaima in americanii de la Foggia care incercau sa ingenuncheze industria petroliera romaneasca... Cred ca UXE, judecand dupa prima postare, se referea la marci de masini dar zic ca e bine ca nu a specificat asta in titlul topicului. Adila, daca tot ne-ai facut curiosi ![]() ![]() This post has been edited by Dan73: 15 May 2009, 00:33 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
@Adila16:
QUOTE Skoda, printre cele enumerate a confectionat si tunuri, din care, cele de 120 mm faceau parte din dotarea artileriei romanesti... Cand am facut eu armata (in 1969 ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
Adila16 |
![]()
Post
#37
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Iar cu 20 de ani mai tarziu, cand am fost si eu catana, am plimbat, cu DAC-ul 665 T, de la Bucuresti la Babadag tot parcul de tunuri Skoda, model '38 imbunatatit (adica roti cu pneuri de 1300 si instalatie electrica de iluminat-semnalizare...), calibru 120 mm al unui regiment de artilerie care mergea la trageri...
Cele mai faine 2 saptamani din tot stagiul meu militar... :-) OFF-TOPIC: Cat despre IAR 80, parca s-a mai discutat pe forum, daca nu imi joaca feste memoria. Wikipedia imi pare o sursa destul de corecta de informatii despre acest aparat care, din cate imi amintesc, la nivelul lui 1939, a fost clasat pe locul 3 in lume, atat dpdv performante, cat si inovatii tehnice...: celula integral metalica de constructie semi-modulara, care permitea interventii tehnice rapide, blindaj usor pentru scaunul pilotului, carlinga presurizata, sisteme electrice de dare a focului... Si toate astea venind din partea unei industrii aero cu traditie, dar al naibii de subfinantata... Nu ma intrebati, insa, care avioane au dost pe locurile 1 si 2... :-) Cer mii de scuze onor moderatorilor! Cert este ca multi din constructorii consacrati contemporan ca fiind producatori de automobile, au cochetat candva, in istoria lor, cu aviatia si echipamentele si tehnica militara... Inclusiv, cum s-a scris mai sus, Renault: tancuri, motoare (faimoasele motoare rotative de aviatie Gnome-Rhone, care echipau aparatele Nieuport, tot in uzinele Reno au fost construite....), tractoare senilate pentru piesele de artilerie etc. Mercedes a cochetat cu tancurile. Magirus, Henschel, Deimler, si cu aviatia. De BMW, ce sa mai zic? Lista ramane deschisa. |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Dan73 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.427 Joined: 4 July 07 ![]() |
Merci Adila. Citisem pe wikipedia insa acolo materialul e succint si incarcat cu detalii tehnice care nu imi spun mare lucru....ce sa imi spuna mie timpul de urcare la 5000 daca nu e comparat cu al altor avioane similare din epoca?
Am gasit altceva mai interesant decat wikipedia, cu noroc, dand search dupa numele autorului articolului. Eu cred ca nu e un off topic prea grav...ma gandesc ca titlul topicului "istoria marcilor" permite. Daca e, imi cer si eu scuze. http://www.aviatori.ro/v2/articole_details.php?id=6 This post has been edited by Dan73: 15 May 2009, 13:32 |
--------------------
Citroen
C5 III
2.0 HDI, Exclusive, 140 cp
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#39
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Oricand, cu placere!
Sper, dealtfel, sa nu ne luam sanctiuni pentru off-topic... ![]() Si cu toata retinerea, totusi "supralicitez" in off... IAR 80 a fost un avion bun. Suficient de bun pentru nevoile aviatiei militare romanesti din perioada interbelica... Spuneam de subfinantare. Aspectul asta, parca etern pe meleagurile noastre, a dus la o evolutie greoaie a platformei de armament reprezentata de aeronava asta...Primele si ultimele modificari substantiale ale IAR-ului 80 au dus la aparitia llui 81, prea tarziu insa ca aeronava in sine sa mai reprezinte o amenintare la adresa inamicilor, cu atat mai mult cu cat americanii adusesera pe cerul Europei fenomenalul P51 Mustang...Derivat din IAR 80, 81, mult mai versatil decat predecesorul sau, a fost dorit initial a fi vanator de zi cu raza lunga de actiune, apoi, pe masura ce pierderile de piloti si echipaje au depasit capacitatea de regenerare a "aripilor" romanesti, aparat de scoala si antrenament. Dar asta e alta poveste...Absolut off-topic... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
rombul |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 15 May 2009, 00:27) Si inca ce motoare de avioane! Este Rolls grupul cvadri care ridica in aer magazia aia de Airbus A380?..Esteee! SAAB, initialele de la Industria Suedeza Aeronautica si Aerospatiala, fabrica faimoasele Viggen si Drakken, aparate de vanatoare ieftine si al naibii de bune... Skoda, printre cele enumerate a confectionat si tunuri, din care, cele de 120 mm faceau parte din dotarea artileriei romanesti... Cat despre tancurile Skoda, de ce oare Panzer-ul III, cel care a cucerit Franta si Polonia, aveau la baza sasiul si platofrma tehnica a unui tanc cehoslovac produs de uzinele Skoda?...Oare inginerii germani se lasau ghidati de sentimente cand optau pentru solutii de construit masinarii de ucis?...Eu zic ca nu... Huh! Ma bucur ca s-a postat sunetul Merlin-ului... Usoara corectie, nenea Marian...: Hawker Hurricane erau cam victime predilecte in duel cu Me BF 109 G2 si G4 care au facut Batalia pentru Anglia... In schimb, Supermarine Spitfire, mandria britanicilor, mai ales dupa remotorizarea cu Merlin, au cam dat iama in Me-uri, nu neaparat ca superioritate tehnica (cum bine ai subliniat!!!) sau tactica, ci datorita faptului ca aparatele Luftwaffe nu aveau benzina sa se angajeze intr-un duel "corp-la-corp" (sau dog fight...) pentru mai mult de 30-40 minutele, daca onor pilotii germani nu doreau sa vada flotabilitatea Me-urilor in Canalul Manecii... Me-urile BF 109 G2 sau G4, cu motoarele lor Deimler supraalimentate volumetric, cu injectia de metanol si de apa, faceau minuni de vitejie, ce daca aveau benzina dramuita la miligram...Cand idiotul de sef al Luftwaffe, tembelul de Goering, l-a ascultat pe Speer sa monteze rezervoare Jetison sub fuselajul vanatoarelor care treceau Maneca, deja a fost prea tarziu sa se mai poata face ceva care sa incline balanta spre Luftwaffe... Dar, deja bat campii... ![]() Asa e! BF109, vanator de zi cu motorizare Deimler Benz, in linie, supraalimentata volumetric, cu rezervoare de oxigen pentru motor si om, carlinga presurizata, dotat cu doua mitraliere cu tragere prin campul elicei si un tun de 20 mm in ax... Aparatele care, alaturi de dragul de IAR 80, a bagat spaima in americanii de la Foggia care incercau sa ingenuncheze industria petroliera romaneasca... Corectie lejera, neica rombule: supraalimentare, nu suprasarcina... ![]() "Fluericiul" este Maria-Sa Compresorul Volumetric... ![]() coane in primul rand bine ai revenit in al doilea rand aviatia este un hobby eu sunt inginer de tancuri 15 May 2009, 22:59: a fost ai intai avionul p 40 curtiss avenger prin 1941 si pe urma a aparut celebrul p 51 mustang care alaturi de tempest si spitfire facea legea pe cerul europei mitsubishi fabicau celebrele A6 ZERO avioane ale marinei imperiale This post has been edited by rombul: 15 May 2009, 21:59 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
pcs |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
@ adila :Clasamentul in care IAR 80 este pe locul 3 la viteza intre avioanele de vanatoare operationale dateaza din 1939 pe locurile 1 si 2 fiind, daca mai tin bine minte Me 109 Emil si Mitsubishi Zero ( Spit-ul nu era inca operational ).
In batalia Angliei ( vara lui 1940 ), germanii au folosit versiunea E a Me 109. Spitul avea in principal doua avantaje : aripile cu formele lor ovale care avertizau pilotul ca se apropie de limita in viraj ( si in felul asta se evita intrarea in vrie ) si treapta a doua a compresorului care intra automat in functiune si crestea altitudinea de restabilire de la 3000 m la 7000 m. Compresorul de pe motorul Me, desi mult mai destept facut ( asigura liniaritatea puterii motorului pana pe la 5000 m ), reducea drastic performantele la altitudini mari ( Sursa - culmea, o emisiune Top Gear despre avantajele motoarelor turbo ). In bataliile aeriene de deasupra Romaniei din aprilie - august 1944, tactica aviatiei romane a fost sa actioneze pe doua paliere: Grupurile 7 si 9 Vanatoare, echipate cu Me 109 versiunea G6 atacau Mustangurile, iar IAR 80 - grupul 8 Vanatoare atacau bombardierele ( B 17 si B 24 ), in cazul atacurilor de zi. P.S. N-am mai apucat de mult sa mai recitesc unele carti de istorie a aviatiei, pe care le-am devorat acum vreo 25 de ani - Marele Circ, Batalia Angliei si o carte scrisa de un roman, imi scapa acum titlul despre participarea aviatiei romane la batalile aeriene din 1944 - 1945, asa ca cer scuze anticipat pentru erori si pentru off topic! This post has been edited by pcs: 15 May 2009, 22:16 |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
rombul |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
intotdeauna spitfire avea avantaj asupra me-ului in lupta in cerc si la altitudini mari datorita aripilor eliptice
mai tarziu a aparut tempest-ul rivalul lui fiind me 262 in schimb focke wulf 190 d bot lung facea fata cu succes spit-ului 15 May 2009, 23:17: varianta cea mai perfectionata a lui bf 109 a fost modelul k14 This post has been edited by rombul: 15 May 2009, 22:17 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
pcs |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Vad ca numai " Clubul aviatiei " mai este activ pe topic!
![]() ![]() |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#44
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Pacat insa ca s-a dezlantuit in topicul "Istoria marcilor" auto... ![]() Iar riscul de a fi sanctionati pentru off-topic este mai mult decat colosal! Aviatia a fost si ramane un domeniu de elita, unde calitatea este cuvantul de ordine. Cat despre '' concurenta'' intre aparatele anglo-americane si cele de sorginte germana (nu pot sa spun teutonica...din motive istorice... ![]() Ca un episod amuzant, aparitia Tempest-ului si, un pic mai tarziu a Gloucester-ului Meteor au survenit unei confuzii (mai mult sau mai putin intentionate): britanicii au aflat ca germanii pregatesc un avion care sa zboare cu 1000 pe ora. Au interpretat informatia in unitatile regale de masura...Si au dat bice la cercetare si vant la ingineri, sa faca un avion care sa zboare cu viteza de 1000 mph, adicatelea cam 1600 km/h... ![]() Avionul pregatit, intr-adevar, de germani avea sa fie nu Messerschmitt-ul 262 cum am inclina sa credem toti, ci... Focke Wulf LangHorn 190 D... Adica, "Nas Lung" pomenit de colegul rombul. Un aparat cu motorizare stea, cu injectie de metanol si colimator stabilizat giroscopic...Un aparat redutabil care, in ciuda performantelor relativ inferioare P-ului 51 Mustang, punea probleme majore inamicului, mai ales daca la mansa FW-ului era un pilot cu ceva ore de zbor la activ... Colega pcs, multam de update...Mitsubishi Zero (surpriza neplacuta pe care aviatia Imperiului Soarelui Rasare a facut-o US Air Force!) era operational in 1938? Inca o data, nu am cunostinta ca in Romania sa fi operat B-urile 17 Suprefortress...Am cunostinta, insa, de Boeing-urile B 24 Liberator, tintele favorite ale flacailor nostri din Grupul 8 Vanatoare... In ceea ce priveste P-ul 38 Lightning, din cate scria comandorul Stefanescu in "Inimi cat sa cuprinda cerul patriei", era cam la cheremul vanatorilor romani la mansa unui Me-109 G2 sau G4... Iarasi nu am cunostinta de dotarea aviatiei de vanatoare romane cu Me-109 G6... Mea culpa! Aripile cu extremitati ovale ale lui Supermarine Spitfire ii ofereau, d.p.d.v. aerodinamic, datorita desprinderii tarzii a stratului limita de pe extradosul aripii, o stabilitate mai buna in virajele abordate la limita ruperii traiectoriei (derapajului) si a lipsei de viteza (stall, in termeni consacrati). Avantaj pe care englezii au invatat sa il foloseasca in timpul bombardamentelor cu V1... Colega rombul, Hawker Siddley TEMPEST V si, un pic mai tarziu, Spitfire-ul Mk V motorizat cu Rolls Royce Merlin, au avut ca rival direct FW-ul 190 D...Avioane cu motor cu piston si elice (MPE, cum li se spune). Iar Gloucester Meteor a fost plasat de englezi pe picior (sau aripa?) de egalitate cu Me 262...Ambele cu turbomotoare, ambele "niste ciudatenii care nu stie daca vor zbura...", cum se exprimau scepticii vremii constatand lipsa elicelor omniprezente... Imi cer scuze daca sunt dezlanat, dar sunt al naibii de multe de povestit!!!! PAROL! PS: Multumesc de primire! Am fost tare ocupat cu diverse chestiuni care m-au tinut departe de calculator...Am mai avut cateva tentative de a ma conecta de pe ciololar, dar am preferat sa renunt. Vitezsa redusa a conexiunii GPRS ma irita teribil. This post has been edited by Adila16: 15 May 2009, 23:00 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
rombul |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
colega adila daca imi amintesc bine escadra 122 RAF in Olanda a avut spre sfarsitul razboiului cateva intalniri cu me 262 in rest s-au batut numai cu fw 190 d bot lung si cu mai vechile fw 190 a 6
escadra fusese echipata cu tempest v pentru prevenirea bombardamentelor cu v1 si v2 si mai aveau TYPHOON-URILE purtatoare de rachete Tempestul a fost proiectat de inginerul Sidney Camm ing sef al casei HAWKER si avea motor SABRE V This post has been edited by rombul: 16 May 2009, 20:27 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
pcs |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
@ adila16 : colega adila, in Romania au actionat si B 17, supranumit Flying Fortress. Intradevar, Superfortress, adica B 29, nu a actionat niciodata in Europa, ci doar in Pacific.
Poate un moderator infiinteaza un topic de aviatie si ne mutam acolo... |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
rombul |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(pcs @ 16 May 2009, 13:59) @ adila16 : colega adila, in Romania au actionat si B 17, supranumit Flying Fortress. Intradevar, Superfortress, adica B 29, nu a actionat niciodata in Europa, ci doar in Pacific. Poate un moderator infiinteaza un topic de aviatie si ne mutam acolo... Sau poate avioane de bombardament americane MARAUDER Poate un modertor infiinteaza un topic de aviatie si muta toate posturile legate de aviatie acolo Multumim mult This post has been edited by rombul: 16 May 2009, 20:56 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
UXE |
![]()
Post
#48
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
il putem adapta pe acesta la disuctii legate de aviatie ca vad ca despre masini nu mai posteaza nimeni
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
marian-j |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Iaca "avioane"!
![]() This post has been edited by marian-j: 16 May 2009, 21:31 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
rombul |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Modus |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
De bombardierele italiene Savoia Marchetii cu care i-am mangaiat bine pe rusi, nu ziceti nimic?
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
rombul |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
|
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
marian-j |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Intrebare de "habarnist": cel ce a inventat dispozitivul ce permitea mitralierei de bord sa traga printre palele elicei nu a fost cumva un roman?
|
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
rombul |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(marian-j @ 17 May 2009, 22:21) Intrebare de "habarnist": cel ce a inventat dispozitivul ce permitea mitralierei de bord sa traga printre palele elicei nu a fost cumva un roman? ba chiar era roman dar nu-i mai retin numele dispozitivul a fost adaptat de nemti pe bf 109 , iar acesta mai avea si un tun oerlikon de 20mm in axul elicei |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
marian-j |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Mi-am permis sa-mi trimit "vulpitza" la vanatoare!
Roshcata s-a achitat cu brio de sarcina!http://www.rri.ro/arh-art.shtml?lang=2&sec=40&art=351 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#56
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Dragii mei, bine v-am regasit!...Sper sa nu mai absentez atat de mult de pe forum...Desi, a reinceput sezonul constructiilor si ... Plec in zori si vin cand se cracana de noapte...
![]() QUOTE(rombul @ 16 May 2009, 09:41) colega adila daca imi amintesc bine escadra 122 RAF in Olanda a avut spre sfarsitul razboiului cateva intalniri cu me 262 in rest s-au batut numai cu fw 190 d bot lung si cu mai vechile fw 190 a 6 escadra fusese echipata cu tempest v pentru prevenirea bombardamentelor cu v1 si v2 si mai aveau TYPHOON-URILE purtatoare de rachete Tempestul a fost proiectat de inginerul Sidney Camm ing sef al casei HAWKER si avea motor SABRE V Rivalul direct al Tempest-ului a fost Focke Wulf FW190 Langhorn...Motoare cu piston, performante apropiate... ![]() ![]() Ca Tempest-ul s-a intalnit si cu Messerschmitt Me262, primul avion cu reactie operational (desi englezoii se lauda ca ar fi avut un prototip inca din 1939, eu, unul, nu ii cred nici picat cu ceara!), e de la sine inteles, atata vreme cat Me-ul 262 a fost desfasurat numai in Europa de Vest... Mare pacat de aeronava aia...Daca Hitler&Co ar fi lasat avionarii sa o foloseasca de la inceput ca vanator, inginerii ar fi avut timp sa rezolve si cu problema incendiilor frecvente, si a trenului de aterizare de bot extrem de sensibil, si a "flutter''ului din regimul trans-sonic etc. Typhoon-ul a fost supranumit "The Can Opener"...Dupa castigarea suprematiei aeriene de catre Aliati pe cerul Normandiei, haitele de Typhoon, care au adoptat tactica "aripilor" de la Luftwaffe (adicatelea niciun aparat nu actiona fara a fi "acoperit" de cel putin inca unul sau doi coechipieri), s-au dovedit harnice si eficiente distrugatoare de tancuri, gratie rachetelor de sub aripi, dar mai ales celor doua tunuri fara recul 38 mm, la incastrarea aripii in fuselaj, cu tir jumelat la 500 m de conul elicei... QUOTE(pcs @ 16 May 2009, 12:59) @ adila16 : colega adila, in Romania au actionat si B 17, supranumit Flying Fortress. Intradevar, Superfortress, adica B 29, nu a actionat niciodata in Europa, ci doar in Pacific. Poate un moderator infiinteaza un topic de aviatie si ne mutam acolo... Mea culpa, Fortareata Zburatoare a fost B17...Si SuperFrotress B-ul 29, aparat din gama caruia a facut parte "Enola Gay", nava care a lovit atomic Hiroshima... Si, totusi, nu imi amintesc sa fi citit nicaieri despre B17 pe cerul patriei pe relatia Ploiesti...(Poate imi da si mie cineva o idee unde sa ma updatez...) Stiu cu certitudine numai de B24 Liberator si cateva escadrile de B-uri 25 Mitchell... Si, sporadic, de Boeing B26 Marauder, of course! Cat despre un topic despre aviatie, pe forum auto, chiar e interesant... ![]() QUOTE(Modus @ 17 May 2009, 18:42) De acord cu opinia: slabute tare de tot...Din cate stiu, Savoia Marchetti SM79 au fost "reprofilate'', catre finele razboiului, ca aparate de cercetare-observare si fotogrammetrie de mare altitudine...Heinkel-ul He111 cu care a binevoit Luftwaffe sa sprijine Fortele Regale Romane s-a dovedit arhisuficient pentru nevoile tactice ale armatei romane... Revin... <span class='edit'>18 May 2009, 23:48:</span> QUOTE(marian-j @ 18 May 2009, 00:37) Mi-am permis sa-mi trimit "vulpitza" la vanatoare! Roshcata s-a achitat cu brio de sarcina!http://www.rri.ro/arh-art.shtml?lang=2&sec=40&art=351 Bravo, nenea marian! BRAVO! Stii care era ''schema'' cu darea focului in acord cu turatia elicei?... Simpla si eficienta: stii piesa aia care la masinile de cusut Ileana dadea pasul in zig-zag?...Sau cusaturile in diverse modele?...Aia ca o cruce de Malta mai rotunjita?...Care se monta intr-un compartiment de deasupra axului masinii?... Eh, cam asa ceva era montat pe axul elicei, cu "golurile" pe aceeasi generatoare cu interstitiul dintre pale...Iar palpatorul, printr-un sistem de parghii, actiona tragaciul armei de fiecare data cand "dadea" peste un "plin"... Iar cand turatia elicei depasea cadenta practica de tragere a armei, sistemul poseda o dracie inertiala, care intra in functiune, calculata de asa maniera incat un glont sa treaca la fiecare al doilea sau al patrulea interstitiu din campul elicei... Altminteri, Maria Sa elicea ar fi fost tocata pur si simplu de proiectilele de cateva zeci de grame lovind-o cu viteze apropiate de cea a sunetului... O perspectiva deloc placuta chiar si pentru cel mai cel dintre pilotii vremii... Iar daca mitraliera (mitralierele) dispunea si de un sistem "recoil-less" (long live mr. Coanda!), pe langa munitie suficienta si pricepere de a o folosi, efectul era devastator! Simplu si eficient. Germanii au dublat sistemul, in tandem, pentru mitralierele din capotajul Me-ului 109, astfel incat acestea trageau alternativ, ca reculul armelor sa nu afecteze nimic din dinamica aparatului de zbor... Numai ochiul pilotului era orbit de flacarile de la gura tevilor...Dar, ce mai conta orbirea temporara a omului de la mansa, atunci cand aceasta aparea dupa ce tinta era incadrata corect si complet in firele reticulului colimatorului...?.... Cat despre tunul montat in axul elicei...Sunt mult mai multe de spus... Si pana nu deschide cineva un topic dedicat aviatiei, nu mai scriu. Ca se supara moderatorii, chiar daca suntem la sectiunea cafenea... ![]() This post has been edited by Adila16: 19 May 2009, 07:23 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
QUOTE(Adila16 @ 18 May 2009, 22:28) Mare pacat de aeronava aia...Daca Hitler&Co ar fi lasat avionarii sa o foloseasca de la inceput ca vanator, inginerii ar fi avut timp sa rezolve si cu problema incendiilor frecvente, si a trenului de aterizare de bot extrem de sensibil, si a "flutter''ului din regimul trans-sonic etc. Ba eu zic foarte bine ca nu au reusit asta. Desi toata lumea apreciaza fortele armate germane din al doilea razboi mondial, sa ne gandim ca ar fi fost un dezastru daca nemtii castigau razboiul, iar armele astea fenomenale ale lor au protejat un regim criminal si barbar care a executat milioane, zeci de milioane poate, de oameni nevinovati. |
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#58
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
In a face critica nazismului, te sustin si eu, neconditionat, colega modus.
La fel si in ceea ce priveste regimul comunist. Teoretic, ambele s-au dorit a fi societatile ideale pentru destinatari. Insa... Daca ma intrebi pe mine, apreciez n-au fost prea mari diferentele intre efectele sociale provocate de nazistul negru si comunistul rosu... Lagare si gulaguri au fost si negre si rosii. Tabere de munca fortata, la fel, de ambele parti. Epurari, pe diverse criterii, idem, fie rosii, fie negre. Ideologii absolutiste, ambele. Erai membru NDSAP, aveai trecere, progresai social. Idem si daca posedai carnet rosu. Nu posedai, erai plafonat, in cel ma bun caz, sau erai declarat dusman al poporului si sporeai numarul celor din lagarele de reeducare sau din gulaguri. De ambele parti. Etc. Ce n-a reusit rosul, a fost sa declanseze un razboi mondial. Cald. Caci rece, a tot fost. Aproape juma de secol. Sunt extrem de multe de discutat. No offfense! Insa, cele afirmate in postul anterior ma refeream strict la tehnologie. This post has been edited by Adila16: 19 May 2009, 08:52 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Sunt foarte de acord cu tot ceea ce ai zis tu mai sus. Atat comunismul, cat si nazismul, mi se par oribile inclusiv din punct de vedere al teoriei si ideologiei.
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
rombul |
![]()
Post
#60
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
air daddy prima escadra engleza operationala a fost echipata cu avioane Meteor si a fost dupa luna mai a anului 1945
deci englezii nu au avut in timpul razboiului avioane cu reactie operationale 19 May 2009, 22:18: QUOTE(Modus @ 19 May 2009, 09:04) Ba eu zic foarte bine ca nu au reusit asta. Desi toata lumea apreciaza fortele armate germane din al doilea razboi mondial, sa ne gandim ca ar fi fost un dezastru daca nemtii castigau razboiul, iar armele astea fenomenale ale lor au protejat un regim criminal si barbar care a executat milioane, zeci de milioane poate, de oameni nevinovati. vorbim in ansamblu de tehnologiile germane care erau destul de evoluate pentru acea vreme si mai ales in domeniul aviatiei marea majoritate a ofiterilor din luftwaffe nu agreau regimul nazist , pilotii reprezentau o clasa aparte. This post has been edited by rombul: 19 May 2009, 21:18 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 02:50 |