Istoria marcilor
![]() ![]() ![]() |
Istoria marcilor
Adila16 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|||
Modus |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Faptul ca ei nu agreau nazismul nu schimba cu nimic datele problemei. Ei au protejat masacrarea a zeci de milioane de oameni nevinovati.
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#63
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Hmmm...E un punct de vedere interesant...
Dar, sa nu uitam ca aproape toate atentatele impotriva lui Hitler, principalul exponent al regimului nazist, au fost orchestrate de militari. Si cand zic militari, ma refer strict la Wehrmacht. De exemplu, dupa atentatul cu bomba de la Wolfschanze II, de ce n-a fost arestat niciun civil sau purtator al altei uniforme decat feldgrau? Inclusiv Erwin Rommel a fost acuzat de participare la complot, daca nu ma insel. Si, parca, i s-a dat sa aleaga intre o sinucidere onorabila si o judecata rusinoasa... Cat despre cine a protejat regimul nazist, sunt extrem de multe de povestit. La inceputuri, toti germanii au fost de acord cu noul regim, care le-a dat locuri de munca si o pozitie privilegiata pe harta Europei si a lumii. Apoi, au inceput sa se convinga ca nu e chiar raiul pe pamant ceea ce traiau ei. Dar, era prea tarziu: masina represiva a statului incepuse sa functiooneze cu "motoarele la maximum". Un "pattern" similar cu cel al "rosiilor" de la rasarit. Apoi, infiintarea lagarelor de concentrare a fost necesara regimului, printre altele, din ratiuni economice: forta de munca aproape gratuita. Dupa exploatare, internatii in lagare, condamnati in majoritate pentru simpla vina de a fi fost evrei sau inruditi cu evreii, trebuiau inlocuiti. Se uzau, nu?, si nu mai erau productivi. Stiu ca suna cinic, dar cam asa vede istoria toate lucrurile. Cat de sec suna randurile din carti cand se refera la, sa zicem, perioada Diktatului de la Viena. "Populatia majoritara romana din Transilvania de Nord a fost inclusa in programul de purificare etnica si nationala al Ungariei..." Si sub expresia asta au fost ucisi sau internati in lagarele hortyste zeci de mii de romani. Au fost ucisi mii de romani, fara osebire de sex, varsta sau ocupatie...Doar pentru simpla vina ca atunci cand se loveau la un deget spuneau "au!", in loc de "Yoy!" Ai auzit de Ip, colega Modus? |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Ip, nu, ce este?
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
xcss |
![]()
Post
#65
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Ip si Trăznea...
|
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#66
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Multam, colega xcss...Tocmai ce am fost lovit de un lapsus.
Colega Modus: Ip, Traznea, Moisei etc.. Localitati. Cu oameni. Cu romani. Fiecare, un fel de Lidice. Romanesc. Dar daca la Lidice a fost vorba de represalii, la noi a fost vorba de simpla revolta a genelor hune in militarii maghiari. Am gasit ceva aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Masacre_antirom%C3%A2ne%C5%9Fti Evenimentele petrecute acolo ma fac sa nu pot sa trec peste niste chestii, oricat de tolerant si indulgent as vrea/incerca sa fiu si oricat as vrea sa uit, sa trec cu buretele... File dureroase in istoria romaneasca. Simboluri ale ceea ce a inseamnat iredentismul si sovinismul maghiar. Dar, imi cer scuze moderatorilor. O fi ea cafenea, dar eu, unul, am luat-o tare de tot pe miriste. Inca o data, scuze. This post has been edited by Adila16: 20 May 2009, 10:26 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
alexumf |
![]()
Post
#67
|
![]() MEMBRU CHELIOS Group: Members Posts: 775 Joined: 9 July 08 From: Bucuresti ![]() |
Eu unul, va multumesc pentru lectiile de istorie... Din partea mea nu va opriti... Astept cu interes urmatoarele discutii
![]() |
--------------------
Renault
Megane Coupe
2006 RENAULT MEGANE COUPE 1.6 16v 2006
|
|
shteffanivlad |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru cu ESP/ASR Group: Members Posts: 691 Joined: 2 July 07 From: Bucuresti ![]() |
Colegul Adila16, daca vrei sa stii mai multe despre Ip, iti spun eu tot ce vrei sa stii, prima mana. Bunica-mea este din zona, si a trecut prin masacrele respective. Eu unul te inteleg, si iti inteleg ideile.
|
--------------------
Renault
Megane II.2 Sedan Privilege 1.5dCi
Ianuarie 2008 / LMSE
- B-81-LXV iGO Primo cu Ioana
Statie CB TTi cu antena pe plafon |
|
Modus |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Din cate stiu eu au fost doar 2 atentate impotriva lui Hitler, nu? Foarte putine, pentru 12 ani de teroare si crime. Abia s-au sesizat militarii germani.
Si care e legatura cu masacrele antiromanesti si antievreiesti (evreii tot cetateni romani erau, numai ca ei aveau un regim "special") din Transilvania? Si eu am citit despre ele, si e ceva ingrozitor, la fel ca si masacrele antiromanesti comise de armata sovietica in Basarabia, Bucovina de Nord, si Tinutul Herta. This post has been edited by Modus: 20 May 2009, 11:04 |
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
rombul |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
air-daddy ce stii despre aparatul de ochire tip NORDEN
sau despre dispozitivul de ochire dupa bombardierele escadrilei DAM BUSTERS comandant wing comander GUY GIBSON foloseau un reflector plasat sub avion si un dispozitiv cu sfoara foloseau avioane AVRO LANCASTER <span class='edit'>20 May 2009, 18:16:</span> sau despre colimatoarele stabilizate giroscopic ale avioanelor de vanatoare, cum erau reglate mitralierele din aripi in functie de colimator pilotii trebuiau sa faca anumite corectii in timpul luptelor aeriene This post has been edited by rombul: 20 May 2009, 22:11 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
pcs |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
Colega adila, ca peste tot in Europa, americanii au folosit in Romania si B 17 Flying Fortress si B 24 Liberator. O sursa aici : www.ro.wikipedia.org/wiki/Alexandru_Șerbănescu
Au existat insa si doua raiduri deosebite - in 1942 misiunea Halpro - primul atac al aviatiei americane in Europa - au fost folosite bombardiere bimotoare B 25 Mitchell care ar fi trebuit sa bombardeze Japonia, dar s-au oprit la Benghazi, si vestita misiune Tildall Wave din 1943, unde au fost folosite in exclusivitate Liberatoare. |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
marian-j |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Colega Adila16(da' nici "air-daddy" nu suna rau!
![]() E drept ca batalioanele disciplinare nu au fost (si nu sunt) detasamentele de cinste in nici o armata insa reflecta foarte bine parerile "nedisciplinatilor"(soldati,gradati,ofiteri nemtzi) ce nu prea ii inghiteau de loc pe cei ce aveau cusuta "closhca" pe maneca! |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
rombul |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(marian-j @ 20 May 2009, 21:18) Colega Adila16(da' nici "air-daddy" nu suna rau! ![]() E drept ca batalioanele disciplinare nu au fost (si nu sunt) detasamentele de cinste in nici o armata insa reflecta foarte bine parerile "nedisciplinatilor"(soldati,gradati,ofiteri nemtzi) ce nu prea ii inghiteau de loc pe cei ce aveau cusuta "closhca" pe maneca! celebrele TIGER IV cu motoare supraalimentate MAIBACH KUBELWAGEN masini de comandament SCHUTZPANZERWAGEN semisenilate transportoare de trupe OPEL BLITZ,MERCEDES,HENSCHEL <span class='edit'>20 May 2009, 21:53:</span> la vremea aia a fost cea mai mobila armata din Europa <span class='edit'>20 May 2009, 22:01:</span> in europa si mai ales in zona petroliera PLOIESTI au fost folosite B-24 LIBERATOR si B-26 MARAUDER , bombardiere cu raza medie de actiune avioanele B-17 au fost folositede la bazele din Anglia pentru bombardarea zonei industriale concentrata in bazinul ruhrului, uzinele de avioane de la regensburg,uzina de rulmenti de la schweinfurt etc in u.s air force se implementa conceptul de bombardamente strategice in europa B-17 in pacific B-29 20 May 2009, 22:24: http://ro.wikipedia.org/wiki/Mikoian-Gurevici_MiG-1 avion de vanatoare sovietic la vremea aceea ce motoare aveau rusii in aviatie il-2 sturmovik avion de asalt la sol folosit in batalia de la kursk cred ca avioanele sovietice nu erau de calitate bf-109 si fw 190 le cam aveau la mana This post has been edited by rombul: 20 May 2009, 21:24 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
pcs |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 422 Joined: 8 November 08 From: Bethoncourt, FR ![]() |
@ rombul: B 17 a actionat si in Romania, de la bazele de langa Foggia ( in Italia ). B 25 si B 26, bombardiere medii bimotoare, nu aveau suficienta raza de actiune pentru a ataca obiective romanesti, nici macar in misiuni " pendul" ( decolare din Italia, bombardament, aterizare la Poltava in Ucraina si a doua zi refaceau traseul in sens invers). Sursa - vezi postul meu de mai sus
Si, apropos de zona auto - punctul slab al vestitelor Tiger si Panther nu era nici armamentul, nici blindajul sau motorul ci ... transmisia! |
--------------------
Dacia/Renault/MB
Logan1.6/L3 2.0dci/Clio4 0.9/Megane4 1,33/MB C 40e
05 Amb/08 Priv/15 Intense/19 I GTline/24AMG line
- HA308VT
|
|
caktuss |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.433 Joined: 7 May 05 From: Iasi ![]() |
din cate stiu, motorul de pe tiger era un maybach in 12 cilindri facut initial pentru avioane, si adaptat la tancuri.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan II
1.6 16v 05-2005
- numar cu gaura m2 sedan expression 1.6 16v 06/2005
20 000 km (1/09/2006) 33 600 km (26/09/2007) 45 000 km (o3/01/2009) 50 000 km (03/06/2009) |
|
Adila16 |
![]()
Post
#76
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Usoara corectie, draga caktuss...
Motoarele de pe blindatele germane erau Diesel. Vazut cu ochisorii mei la El Alamein. Pipait cu degetelele mele, tot acolo. Minunat de geniul inginerilor de la mijlocul mileniului trecut. Cat despre mobilitatea armatei germane, e o usoara legenda. A fost o armata mobila, atata vreme cat nu s-a abdicat de la BlitzKrieg-ul lui Guderian. Dar, majoritar, Wehrmacht-ul se baza pe cai. Nu putere, ci cabaline in carne si oase... Informatie absolut credibila provenita de la un membru al unui regiment de care de lupta, din Grupul de Armate Sud care a luptat la Sevastopol. Da, transmisia era punctul nevralgic al masivelor care de lupta germane. Prea eleganta, prea sofisticata, prea sensibila pentru manevrele bruste de pe campul de bataie in manipularea zecilor de tone de blindaj si armament. Dar, ca sa incerc sa devin oarecum coerent. Ip, Traznea, Moisei ai alte asemenea nume de localitati imi dau fiori. Nu de frig, Doamne feri!, ci de ...furie... Mult prea tolerantul popor roman... Ufff!... Multam tuturor pentru updatele apropos de B17 care se pare ca totusi a operat in Romania. Eu stiam numai de Mitchell-uri si Liberatoare. Cu baza la Foggia. Colega rombul: Despre Norden stiu doar ca a fost un telemetru de artilerie montat vertical in jos, cu coordonatele de abatere pe X plasate pe axa principala a aeronavei... Colimatorul stabilizat giroscopic presupunea, ca si astazi, dealtminteri, efectuarea de reglaje fine din partea pilotului. De aceea, chiar si astazi, la trei-patru lovituri, in banda cu munitie, se baga si un trasor... ![]() Despre escadrila DAMBUSTERS (spargatorii de baraje... ![]() In ceea ce priveste aviatia sovietica din Al Doilea Razboi Mondial (cea contemporana noua e o intreaga aventura!...), ma gandesc ca pilotii rusi au repurtat succese umbrite de faima aliatilor si a rivalilor lor. Kursk-Oriez, 1943. Aviatia sovietica a facut initial deschiderea, fiind redusa oarecum la tacere de Luftwaffe, ca, dupa declansarea a ceea ce avea sa ramana in istorie ca fiind cea mai mare batalie de blindate, ambele forte aeriene sa se retraga in expectativa pentru ca, intervenind la sol, riscau sa loveasca propriile tancuri... Iliushin IL2 Sturmovik, Mikoian Gurevici MiG1, Yakovlev Yak3... Aparate care au locul lor in istorie. Aparate simple, robuste, usor de intretinut si reparat... Unele dintre ele au fost apreciate ca fiind egale mai cunoscutelor lor rivale (de exemplu Yak 3 a fost considerat ca putea face tonouri la fel de rapid ca FW190 si ca putea vira aproape la fel de strans, la aceleasi viteze, ca si Me-ul Bf 109). Dar, se pare ca rusii au preferat nave mici, cu motoare proportionale, cu un minunat raport CP/kg... Plus, inginerii rusi au preferat si servomecanismele pneumatice, mai putin fiabile, dar muuult mai usoare decat cele hidraulice...Si cu toate acestea, majoritatea aparatelor de vanatoare sovietice, si iar ma refer la Yak 5, aveau autonomie redusa, exista tendinta de a-si pierde invelisul extradosului aripilor in picajele puternice (cu multe G-uri), iar motoarele erau destul de nefiabile... La fel si Lavochkin-Gorbunov-Goudkov LaGG-3. Cu un motor de una mie doua sute si ceva caisori, se pare ca se apropia de performantele operationale ale Me-ului 109, fiindu-i oarecum superior in ceea ce priveste manevrabilitatea...De ce? Tocmai datorita faptului ca rusii nu dispuneau de foarte multe optiuni in ceea ce priveste motorizarea aparatelor lor de vanatoare si de aceea, au umblat la celula, ''usurand-o'' cat mai mult posibil, ceea ce a condus, ca si in cazul Yak-ului 5, la un raport excelent CP/kg... Poveste care a dus la aparitia unui excelent aparat de vanatoare, La-5, un fel de LaGG3 motorizat in stea cu puternicul Shvetsov ASh-82 (1650 CP), rival de temut chiar si al puternicului Focke Wulf FW190... Rusii, chiar daca nu s-au mediatizat, nu au fost chiar prostanaci. Un alt exemplu, senilat de data asta, este arhicunoscutul T34. Iar pe de alta parte, daca in armata germana, si chiar in cele ale aliatilor, regaseai mai multe tipuri de arme de infanterie, de felurite feluri de calibre, in dotarea Armatei Rosii exista numai 3 calibr3: 7,62 mm (incepand cu faimosul revolver Nagant M1895, pistolul mitraliera PPS si pistolul Tokarev TT30), 12,7 mm (mitraliera Maxim) si 14,5 mm (pusca antitanc)... Standardizare. Eficienta. Efort economic cat mai redus. Nenea Marian, 27 Blindate Disciplinar a fost cantonat, in 1943, in Bucuresti. Am avut privilegiul sa stau de vorba cu un pensionar militar care i-a cunoscut pe eroii lui Hassel. Cat se poate de vii si cat se poate de reali, zugraviti cu har de Sven. Cat despre tehnica din dotare, flacaii din 27 Disciplinar calareau, cel putin la momentul cantonarii lor in Bucuresti, echipament nou-nout. C-o fi fost reparat, revopsit, sau chiar stoc, Dumnezeu stie. Cert e ca materialul uman se arunca in lupta ca posedat de demoni, nu pentru victoria finala, nu pentru Reich-ul milenar, ci pentru propria supravietuire: pentru germani erau proscrisi, iar pentru inamici erau inamici... Pfui, cata post-ul!!!!... ![]() This post has been edited by Adila16: 21 May 2009, 01:42 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#78
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Ai perfecta dreptate, colega modus!
Din aceleasi cauze pentru care inca suportam fel de fel de magarii ale diversilor "eroi" ai momentului...: in trafic, la cumparaturi, pe strada... Si nu ma refer numai la clasa politica, in principal... Hint: Vezi, printre altele, patosul cu care un individ cu ceafa groasa (si obrazul asijderea) cocotat la volanul unei carute de j'de mii de Euro (obtinuti cumva tot din buzunarele noastre, ale platitorilor curenti de impozite...) ne sfideaza sau, mai rau, ne scuipa, in timp ce noi asteptam cuminti sa trecem calea ferata la Domnesti, in timp ce "domnia sa" haladuie cu nonsalanta pe sensul opus si, plin de indignare ca nu ii faci loc sa reintre in coloana la aparitia din sensul opus al unui camion de mare tonaj, caci Loganul de Politie a "muscat din acostament (intre noi fie vorba, pe oricare din sensuri, ar avea loc doua masini cu conditia ca una dintre ele sa iasa la "pascut")intreband-ne printre bale si zalele unui colan din metal galben "Bah, tu stii cine sint io...!?...Fraiere, da-te-n...[...]...mea...!..." Cred ca trebuia sa postez la "Faze de toata jena"... Iar bat campii! Si mi-am tot propus sa fiu mai axat pe subiect... Dar nu reusesc, fire-ar sa fie! |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Chiar ca har,coane Adila!
"Daruit" danezul ala de Hassel! ![]() Imi amintesc faza cand Porta ii descria Micutului grenadele de mana!! ![]() "Nascute la "maternitatea" din Bamberg,impachetate de gingashe maini de putori si trimise,noua eroilor,pe front." ![]() Sau faza cand Porta "prajea" retinele pilotilor de pe avioanele de vanatoare ce-i atacau slujindu-se de un proiector de mare putere care il avea ca "afet" tot pe bezmeticul de Micutzu! ![]() Cand oi avea vreme voi mai reciti cateva din pataniile celor din doi-sapte disciplinar! ![]() This post has been edited by marian-j: 21 May 2009, 23:33 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#80
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Eu il recitesc ori de cate ori am ocazia si timpul necesar.
Iar ca variatiune pe o tema data, pomeneam mai devreme ca am cunoscut un pensionar care a stat o perioada cu 27 Blindate, fara "oratania nazista pe maneca"...Si mi-a confirmat in proportie de 99,99% ce am cetit in paginile lui Hassel. Atat de tare l-au impresionat luptatorii din doi-sapte, incat a fost capabil sa imi fredoneze si refrenul favorit al Legionarului (Albert Kalb), bucata aia cu "Vino, moarte, vino..."... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
marian-j |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.580 Joined: 10 January 08 From: Timișoara ![]() |
Legionarul!Hmm,alta "figura"!
![]() Apropo de marci!Le mai tineti minte? Attached thumbnail(s) GermanyFRP34d_100DeutscheMark_1980_1981__donatedmjd_f.jpg ( Size: 83.58k ) Number of downloads: 167 |
--------------------
---
---
--- Cupeu cu dop
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#82
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
DeMe-urile!...
![]() |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
Modus |
![]()
Post
#83
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.485 Joined: 21 August 08 ![]() |
Te si miri cum de cu asemenea soldati nu au castigat nemtii razboiul.
|
--------------------
Renault
Clio
GTLine 1.5 dCi EDC 2018
|
|
rombul |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
air-daddy ce poti sa ne spui despre avioanele de vanatoare f4f hellcat; bombardierele nakajima si in general despre modelele folosite de aviatia ambarcata
erau niste bombardiere in picaj cu niste frane aerodinamice de picaj ;avioane torpiloare si in general avioane cu raza mai lunga de actiune decat cele terestre |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#85
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
F4F HellCat, 315-320 mph...Surclasat de cele 325-330 mph pe care le atingea Mitsubishi Zero...Care, la randul lui, a fost depasit de F6, produs tot de Grumman.
Nakajima Gekko (numit dupa o soparla din clasa cameleonului...), torpilor de punte, care si-a facut intrarea in teatrul de razboi o data cu atacul de la Pearl Harbour si a avut varful de cariera, din cate imi amintesc, imediat dupa batalia de la Midway, ca aparat de escorta si protectie a Expresului de Tokyo, fenomenalul pod naval pus la punct de marina imperiala japoneza pentru aprovizionarea trupelor ... Aparatele ambarcate, atat cele din WWII, ca si cele de astazi comporta unele modificari substantiale fata de versiunile de sol. Cel putin la nivel de tren de aterizare (incepand cu pneurile si terminand cu batiul jambelor), care trebuie sa fie mult mai robust, in masura in care o apuntare inseamna o prabusire controlata a aparatului intr-un spatiu de tinta, astfel incat carligul de apuntare (alta deosebire esentiala) sa agate cablurile aerofinisurilor... Cat despre autonomie, aceasta era sporita prin adoptarea, aproape simultana de toate aviatiile ambarcate, a rezervoarelor suplimentare largabile. Acestea erau golite primele, apoi largate cu patos si elan de pilotii care simteau aeronavele revenind la performantele cu care erau obisnuiti. Oricat de aerodinamice ar fi Jetison-urile, tot afecteaza tinuta de zbor a avionului...(Cam ca portbagajul de pavilion la automobile...) Din cate imi dau seama, tehnica bombardamentului in picaj implica unele riscuri, asumate neconditionat si calculate la miime de piloti. Existenta franelor aerodinamice (niste table care se ridica pe extradosul planurilor principale, de-a lungul aripilor si distrug curgerea aerului, incetinind radical viteza aparatului) a fost un mare sprijin pentru piloti. Dar, folosirea lor este admisa numai pe anumite paliere de viteza, corborata cu reducerea gazului si mentinerea mansei in punct neutru dupa intrarea in picaj, dar totusi pregatita pentru a fi adusa la burta, concomitent cu deschiderea clapetei de acceleratie, dupa largarea incarcaturii... Pe de alta parte, torpilarea implica mentinerea aparatului la creasta valului si largarea torpilei sub un anumit unghi, la o viteza prestabilita, astfel incat torpila sa intre in apa atat cat trebuie, fara sa ricoseze la suprafata apei sau sa se scufunde sub chila navei-tinta... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
rombul |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
multumesc foarte mult
|
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#87
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
N-ai pentru ce, colega!...
Astfel de discutii imi fac o reala placere! Instructive, chiar daca sunt off-topic...(Dar, deh, e cafenea, nu?...) Plus ca ma obliga sa imi pun la treaba muschii creierului sa-i indrum sa scormoneasca prin memorie... ![]() 23 May 2009, 19:17: QUOTE(Modus @ 22 May 2009, 07:49) Subiect amplu, colega! Extrem de amplu! Imi dai voie sa incerc sa sintetizez? Un lant de erori tactice si strategice, comise gratie absolutismului si "talentului" de parior al lui Hitler ... Nu stiu daca sinteza mea e cea mai consistenta... This post has been edited by Adila16: 23 May 2009, 19:17 |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
rombul |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
daca incepem o discutie pe teme tactice as propune tactica adoptata de RAF in batalia Angliei colega adila
23 May 2009, 21:19: si aici sa discutam de la modul de impartire a fortelor aeriene pe tot teritoriul Angliei pana la felul cum gestionau controlorii de zbor escadrilele diverselor grupuri de vanatoare. 23 May 2009, 21:25: QUOTE(Adila16 @ 23 May 2009, 20:13) N-ai pentru ce, colega!... Astfel de discutii imi fac o reala placere! Instructive, chiar daca sunt off-topic...(Dar, deh, e cafenea, nu?...) Plus ca ma obliga sa imi pun la treaba muschii creierului sa-i indrum sa scormoneasca prin memorie... ![]() <span class='edit'>23 May 2009, 19:17:</span> Subiect amplu, colega! Extrem de amplu! Imi dai voie sa incerc sa sintetizez? Un lant de erori tactice si strategice, comise gratie absolutismului si "talentului" de parior al lui Hitler ... Nu stiu daca sinteza mea e cea mai consistenta... daca adaugam si diversele intoxicari informative ale lui mi 6 si oss-ul american avem un tablou complet al dezastrului german Hitler nu a avut incredere in Abwher increderea a fost acordata lui Himmler care nu a fost un profesionist in actiuni contrainformative 23 May 2009, 21:27: intr-un conflict armat un stat major f bine informat poate sa planifice f bine resursele This post has been edited by rombul: 23 May 2009, 20:27 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
Adila16 |
![]()
Post
#89
|
![]() mecanic aero (sau aerian?) Group: Members Posts: 848 Joined: 14 October 06 ![]() |
Buuun! Imi place tema propusa!
![]() Batalia pentru Anglia... "Conservatorii" astia de britanici s-au dovedit mai flexibili chiar decat marele Guderian...Au adaptat tactica si strategia "din mers", au acceptat folosirea statiilor "early warning", radarele de prima avertizare, ale caror prime informari permiteau fortelor RAF sa iasa la interceptie inainte ca Luftwaffe sa isi atinga obiectivele... Pe de alta parte, intoxicarile in planul frontului invizibil si-au atins tinta, nepermitand factorilor de decizie germani sa evalueze corect eficienta atacurilor...Am citit opinii conform carora, daca Luftwaffe ar mai fin insistat maximum o luna cu raidurile, Anglia ar fi fost ingenuncheata... Ma abtin de la a ma exprima pro sau contra acestor opinii, chiar daca au fost enuntate de specialisti englezi... In ceea ce priveste a doua "provocare", nu pot decat sa fiu de acord cu tine, si sa completez cu "cine detine informatia, are puterea"... Alegatii pe tema asta, pot fi multe...Neincrederea in serviciile de informatii, intoxicarea serviciilor similare care lucrau conjugat, adaugate unor aspecte subiective din partea germana (indepartarea lui Canaris, preluarea Abwehr-ului de neprofesionisti inregimentati politic etc.) etc. Cert e ca desi din punct de vedere militar, ma refer strict la tactica, Wehrmacht-ul a fost superior fortelor aliate, lucru recunoscut inclusiv de Ike Eisenhower, i-au lipsit totusi informatiile si resursele. Colac peste pupaza, deschiderea frontului de est (Operatiunea Barbarossa...), in ciuda prevederilor secrete ale pactului Ribentropp-Molotov (neagresiune, asistenta mutuala), a fost o mare greseala a OKW-ului condus pupincuristic de parvenitul de Jodl...Eterna rivalitate intre militarii de cariera (majoritatea prusaci cu "von" in nume) si cei avansati pe criterii politice, sau mai stiu eu de care, in orice caz altele decat studiile militare... |
--------------------
Renault
Megane BiCorp 1.6 16v
Confort Dinamique / Beige Angora (TEA19) 2004
- / aka Kurulina ...The more I get to know people, the more I like my dog...
|
|
rombul |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 568 Joined: 28 November 07 From: bucuresti ![]() |
in primul rand organizare R.A.F. a fost f bine gandita de sir Hugh Dowding care la vremea aceea era comandantul lui figther command
6 grupuri mari de vanatoare care acopereau tot teritoriul angliei 1 ground control cu cartierul general la Biggin Hill care ridicau in aer escadrilele sau patrulele astfel in timp util era la altitudinea ce le permitea interceptarea box-urilor de bombardiere inamice. la inceput englezii nu atacau cu toata escadrila aveau in alarma la sol 1 sau 2 patrule pe masura ce batalia evolua Leigh Mallory a impus tactica atacului cu toata escadrila sau escadra 24 May 2009, 00:21: gen IKE a avut la dispozitie o serie de informatii culese din timp , apoi in armata americana a fost utilizat din 1942 conceptul de trupe aeropurtate , care in timpul debarcarii si-au dovedit utilitate din plin. a asigurat un suport logistic de exceptie dupa intarirea capetelor de pod pe plajele normande. Singura operatiune esuata la aliati a fost Market Garden , unde planificatorii statului major aliat nu au reusit sa adune inf in timp util, nu au reusit sa coordoneze inaintarea blindatelor cu ofensiva trupelor aeropurtate. 24 May 2009, 08:45: dupa ce au realizat insemnatatea statiilor radar si nemtii au folosit radarele Freya This post has been edited by rombul: 24 May 2009, 07:45 |
--------------------
renault
captur
0,9 tce 90 cp
- B-21- .... Vcker's Supermarine Spitfire IX B Motor Rolls ROYCE MERLIN
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 03:35 |