Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

6 Pages « < 3 4 5 6 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ANTIGEL, ANTIGEL

12AHD
post 2 Dec 2010, 22:36
Post #121


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




Sa traiti, am inteles.... biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tirlosu
post 3 Dec 2010, 14:58
Post #122


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 17 April 09




Mersi de raspunsuri.
@12AHD:sincer nu stiu cum era robinetul dar nu cred ca asta conteaza.In masina nu miroase a nimic si nu cred ca pierde pe undeva inafara de capacul vasului de expansiune.
Cred ca problema mea este identica cu ce-a pe care ai avut-o tu la Fiat.La fel imi bolboroseste si mie lichidul in calorifer cand pornesc motorul, si-mi oscileaza foarte mult nivelul pana da lichidul afata.
Intrebarea mea este cum pot face aerisirea instalatiei manual, pentru ca vad ca treaba cu "ISI FACE AERISIREA SINGURA" nu mai sta in picioare.
Multumesc. 1zhelp00.gif

This post has been edited by tirlosu: 3 Dec 2010, 14:59


--------------------
Renault Laguna 2 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itadrian
post 3 Dec 2010, 17:09
Post #123


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 1 February 09




vezi ca am un post mai in urma cu schimbare, aerisire, etc.


--------------------
Renault Laguna II 2002, Dynamique, 1,8L 16V
Renault Laguna III, 1.5dci, 110cp, 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
12AHD
post 3 Dec 2010, 19:07
Post #124


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 24 December 09
From: Ploiesti




Cand am schimbat distributia si pompa de apa, am vazut ca mecanicul a umplut instalatia, turnand incet, cu busonul de la termostat scos (vezi ce e incercuit in poza, chiar daca este de la un motor F9Q H 780, cam tot aia e...). A pus acel capacel la loc numai dupa ce a inceput sa dea afara lichid pe acolo (in timpul umplerii). Apoi a continuat pana la linia de maxim a bidonului. La teste, a turat-o destul de mult(4000-4500rpm), pentru aerisire, vreo 10 Km si in service mai completat iar pana la maxim. Toate bune si frumoase pana acum, nu am probleme.Nivelul lichidului e stabil. respekt.gif

Attached thumbnail(s)
RIF_6919.jpg ( Size: 124.23k ) Number of downloads: 1015


--------------------
Renault Laguna 3 110kw 2009 break automata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniLaguna2
post 19 Feb 2011, 22:33
Post #125


Membru autentic


Group: Members
Posts: 809
Joined: 30 January 11
From: bucuresti




mie imi pica antigel ......am schimbat tot antigelul in noiembrie 2010 si acum in ianoarie nu mai am deloc in vas .... pica pe jos cativa stropi antigel combinat cu ulei nush deunde ....da am schimbat si uleiul si e bine nu se pierde deloc ....eu cred ca e antigel cu mizerie deundeva... m am uitat pe la motor da nu se vede de unde pica smile.gif smile.gif smile.gif


--------------------
renault laguna2 - B-200-DNI 2003
dni[COLOR=blue][SIZE=7]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 14 Jul 2011, 15:43
Post #126


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




sper ca ai gasit cauza din februarie pana acum, asa am patit si eu si am gasit pompa de apa uzata, mai bine zis distrusa, pierdea antigelul
sunt cu masina pe butuci smile.gif
pompa apa hepu 170 lei
antigel glaceol rx tip d 45 lei 2 litri
rola ina 230 lei
curea distributie gates 102 lei

da fratilor da si cand stai cu fundu in ea si te plimbi cum este?

Doamne Ajuta


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pykolo
post 7 Oct 2011, 22:33
Post #127


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 1 April 08
From: Bucuresti / Iasi




saluatre
tot am citit pe acest topic si tot nelamurit am ramas
ce anticel si cati litri trebuie sa folosesc la masina din semnatura
apa distilata cati litri?
operatie e simpla, merge facuta in "spatele blocului" sau trebuie mers la sercive?


--------------------
Renault Laguna II Expression, 1.9 DCI, 120 CP, 88 KW - IS 12 RVC 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 9 Oct 2011, 22:56
Post #128


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




uite in poza ...
Doamne Ajuta

Attached thumbnail(s)
untitled.JPG ( Size: 181.93k ) Number of downloads: 1003


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 10 Oct 2011, 07:20
Post #129


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Ia vreo 3l de antigel, nu poti goli complet instalatia; restul pui apa.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pykolo
post 11 Oct 2011, 18:00
Post #130


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 1 April 08
From: Bucuresti / Iasi




QUOTE(przamfiri @ 9 Oct 2011, 22:56)
uite in poza ...
Doamne Ajuta
*



merci de raspuns
ce program folosesti?


--------------------
Renault Laguna II Expression, 1.9 DCI, 120 CP, 88 KW - IS 12 RVC 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
przamfiri
post 12 Oct 2011, 17:09
Post #131


Membru in crestere :}


Group: Members
Posts: 1.607
Joined: 2 May 07
From: Moreni




workshopdata


--------------------
renault laguna II expression 2001 19dci 120 cp DB-06-FPO si renault twingo 1998 1124cm PH-21-JOK
rabdator,iertator,iubitor....
nu este sluga mai mare decat stapanul sau...:}
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ddorin
post 17 Oct 2011, 12:12
Post #132


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 12 October 10




salut . ziceti -mi o reprezentanta renault din bucuresti unde au pe stoc Glaceol RX Tip D avand culoarea ROZ .ms


--------------------
Laguna 2 Grandtour Model Dynamique 19DCI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 17 Oct 2011, 12:17
Post #133


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




cel mai bine ori suna ori concepe un mail si trimite-l concomitent tuturor dealerilor
unii iti vor raspunde chiar dupa 2 zile...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pykolo
post 17 Oct 2011, 16:38
Post #134


Membru incepator


Group: Members
Posts: 78
Joined: 1 April 08
From: Bucuresti / Iasi




daca Glaceol RX Tip D e verde are ceva?


--------------------
Renault Laguna II Expression, 1.9 DCI, 120 CP, 88 KW - IS 12 RVC 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LiviuIonut
post 17 Oct 2011, 17:33
Post #135


Membru incepator


Group: Members
Posts: 92
Joined: 10 October 11
From: Bucuresti




QUOTE(ddorin @ 17 Oct 2011, 13:12)
salut . ziceti -mi o reprezentanta renault din bucuresti unde au pe stoc  Glaceol RX Tip D avand culoarea ROZ .ms
*


Eu am fost (pe data 14.10.2011) la reprezentanta AutoCobalcescu de pe splay (zona Real Vitan) si am intrebat pentru Laguna mea 2.0 din 2003 ce antigel trebuie. Dupa o privire in computerul lui a spus Glaceol. Eu am intrebat daca Glaceol Rx Type D? (mai explicit). Raspunsul tot da. Au spus ca de acesta au.
Am intrebat ce culoare are acesta? Raspunsul a fost Verde. Pretul de 37ron/litru.
Poate fi si de culoare rosie/roza sau portocalie? Raspunsul a fost NU, doar verde.
A intrebat consultantul ce culoare are antigelul meu. Eu am zis ca un fel de portocaliu.

Mentionez ca eu am cumparat masina SH si avea deja distributie si pompa apa schimbate anul trecut (deci si tot antigelul). Am gasit in el antigelul rosu. Fostul proprietar nu imi poate spune ce marca de antigel au pus cei de la service pt ca nu a fost interesat (nu a fost folosita reprezentanta atunci).
Eu am completat acum cateva zile cu inca 300ml de antigel G12. Este singurul antigel rosu care il gasesc destul de usor in comert si sigur de asta am in masina. Pentru a il inlocui trebuie sa golesc instalatia fortat, poate la urmatoarea schimbare de distributie si pompa!




--------------------
Renault Laguna - BxxxHLI 2003
Laguna 2.1 2003 - 2.0L 16V 137cp (99kw) - GPL Tomasetto Stako 300 - la 188kkm in dec.2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ddorin
post 17 Oct 2011, 23:01
Post #136


Membru


Group: Members
Posts: 160
Joined: 12 October 10




QUOTE(Pykolo @ 17 Oct 2011, 16:38)
daca Glaceol RX Tip D e verde are ceva?
*


intru -un topic gasit pe net cineva face o descriere mai ampla .. printre care spune asa:

"""NU se vor combina tipurile de antigel (cu aditivi organici si cu aditivi anorganici), pt. ca procesele chimice sunt diferite, cei organici producand precipitarea aditivilor anorganici ceea ce conduce la scaderea gradului de protectie oferit. Cei cu aditivi anorganici au in general o culoare verde sau albastra, cei cu aditivi organici au o culoare portocalie.""""

eu am roz- portocaliu ceva de genu .. vreau sa -l completez pentru ca acum e cam pe minim ..

daca gasesc alt fabricant " Tip D " roz-portocaliu ar fi ok sa-l iau ?

This post has been edited by ddorin: 17 Oct 2011, 23:02


--------------------
Laguna 2 Grandtour Model Dynamique 19DCI 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 9 Feb 2013, 12:29
Post #137


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Semnul maxim de pe rezervorul lichidului de racire nu trebuie depasit cand e motorul rece sau cald? Am observat azi cand am schimbat uleiul ca e cu aproximativ 1cm peste maxim, motorul cald.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 9 Feb 2013, 12:39
Post #138


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




La rece.
Teoretic la cald nu-i o idee buna sa-i scoti capacul smile.gif


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 9 Feb 2013, 12:54
Post #139


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




De cateva ori am desfacut busonul si nu s-a intamplat nimic. Poate ca asta a ramas de pe vremea Daciei cand exista pe radiator acel buson. Stiam de recomandarea asta dar la masinile de generatie mai noua nu vad ce s-ar intampla, cu motorul oprit.
Ma gandeam sa mai scot din lichid pana ajunge la cald la semnul de maxim dar daca zici asa... Multumesc.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casper_mik
post 9 Feb 2013, 17:26
Post #140


IMPLIKAT


Group: Members
Posts: 376
Joined: 1 October 09




la RECE nu trebuie sa depaseasca maximul.. la cald nu e un indicator bun.. poate varia mult fata de realitate.. verifica la rece..
un salut


--------------------
CHEVROLET Cruze LT VCDi 16V 150cp automat - 3292GTD 2.0

BMW E90 320
CLIO 2003
de ce să bei și să conduci.. când poți să fumezi și să zbori..
•CASPER™•
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 9 Feb 2013, 17:57
Post #141


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




La rece este cu foarte putin sub maxim, am completat cu antigel concentrat pana aproape de semn. E bine...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Yutcaru
post 11 Feb 2013, 17:32
Post #142


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.180
Joined: 1 August 08
From: Timisoara




Si la mne la cald e peste maxim,in mod normal,masura se face la rece.
La cald e irelevant.


--------------------
Renault Laguna 2 1.8 16 valve 120 CP - TM 24 GBY 2001 Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MatzuJr
post 12 May 2013, 18:30
Post #143


Matzu


Group: Members
Posts: 333
Joined: 13 February 08
From: Hunedoara,Calan




Salut,stie cineva cata apa si antigel trebuie sa intre in 1.8 16V.

Am ceva probleme ca tot pierd din el iar acum o luna am aruncat tot si am bagat altu nou.Am bagat tip g14 cica pt renault roz 3 l de antigel si aproape 2,5 de apa mia intrat.E bun asa sau a intrat prea putin.Va intreb ca sa stiu daca am ceva blocat vreun furtun.


--------------------
Renault Laguna 3 grandtour 4 control - Hd 2.0 dci m9r 12.2009
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daniLaguna2
post 20 May 2013, 15:41
Post #144


Membru autentic


Group: Members
Posts: 809
Joined: 30 January 11
From: bucuresti




ce antigel sa pun vara la 1.9 dci g 12 de care ms ast rasp smile.gif uns..


--------------------
renault laguna2 - B-200-DNI 2003
dni[COLOR=blue][SIZE=7]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mircea-daniel
post 20 May 2013, 16:14
Post #145


Membru cu tubina


Group: Members
Posts: 1.023
Joined: 16 May 05
From: Banda I




Nu stiu daca ma pot lauda sau nu, insa am gasit o solutie la o scurgere care o am de ceva vreme la pompa de apa. Pana pe 27 nu pot merge cu masina in service, asa ca a trebuit sa opresc cumva scurgerea de la pompa de apa (ori garnitura, ori nu stiu ce, oricum distributia si implicit pompa nu au mai mult de 12.000 de km).
Solutia? Piper macinat. Cam o lingura.
Inainte imi pierdea cam 1 deget la un drum de 6-7 km, in oras. Acum nu mai pierde orice as face. Mi se pare cea mai non agresiva solutie (zmacurile din comert nu imi inspira incredere).

@danilaguna2: orice roz.

This post has been edited by mircea-daniel: 20 May 2013, 16:14


--------------------
Renault Lagunaaaa - B 666 GGG 2003
Cand aveam Clio mi se parea ca merg toti ca nebunii (consum 6%). Acum am leguma si mi se pare ca toti merg ca melcii (consum 10%).
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabize
post 20 May 2013, 16:25
Post #146


DECONECTAT


Group: Members
Posts: 6.020
Joined: 21 July 08
From: ©City of Mini Roundabouts




QUOTE(daniLaguna2 @ 20 May 2013, 16:41)
ce antigel sa pun vara la 1.9 dci g 12 de care ms ast rasp smile.gif uns..
*



Eu știu că Renault recomandă GLACEOL RX TIP D. Si că nu e compatibil cu G-urile.


--------------------
⚓ Am avut cândva o... barcă... acum doar un gândac H247
"Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 13 Nov 2013, 17:03
Post #147


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.910
Joined: 4 February 09




Pentru Laguna treaba e clara, Glaceol. Mai am in batatura o Grand Vitara si lichidul are culoare albastra. Pe net se spune ca ar fi G11, lichidul de Laguna o fi compatibil? Intreb deoarece se spune ca se pot amesteca doar lichidele de aceeasi culoare desi eu nu as spune asta. Ce norma o fi acest Glaceol?


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea1970
post 2 Oct 2017, 13:56
Post #148


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 28 August 14




http://www.proauto.ro/despre-antigeluri-et...propilenglicol/

DESPRE ANTIGEL
[/U]
Antigelul este un produs folosit pentru protecția sistemelor de răcire ale motoarelor cu combustie internă împotriva congelării, supraîncălzirii și coroziunii. Este utilizat și în alte aplicații unde este necesară protecția sistemelor respective la temperaturi extreme.

ETILENGLICOLUL
(EG) este componentul principal din majoritatea lichidelor de răcire, având o îndelungată utilizare, cu precădere în industria auto.

Nediluat etilenglicolul are punct de fierbere de 197,6°C (387,7°F) , respectiv punct de congelare de -13°C (8,6°F). Datorită vâscozității sale ridicate , transportă căldura cu 15% mai puțin eficient decât apa. Astfel, utilizarea sa în formă nediluată ar duce la supraîncalzirea motorului, cu implicații nefaste asupra funcționării acestuia.

Prin diluarea etilenglicolului cu apă în proporție de 50/50 , punctul de fierbere este de 107°C (225°F), respectiv punctul de congelare de -37°C (-34°F). (Punctul de fierbere crește cu creșterea presiunii de regim.)

Prin diluarea etilenglicolului cu apă în proporție 70/30 (etilenglicol/apă) , punctul de fierbere este de 116°C (240°F), respectiv punctul de congelare de -64,44°C (-84°F). La această diluție (70% antigel concentrat) se obține cea mai scăzută temperatură de congelare. Peste această proporție punctul de congelare începe să crească. Astfel, nu se recomandă utilizarea lichidul de răcire în concentrație mai mare de 70% (în volum) antigel concentrat, deoarece scade abilitatea sa de a disipa căldura și totodată crește punctul de congelare.

Deasemenea , lichidul de răcire nu se va utiliza într-o concentrație mai mică de 33% (în volum) antigel concentrat, deoarece diluții mai ridicate diminuează concentrația inhibitorilor de coroziune .

Limite de concentrație antigel pe baza de etilenglicol [% de volum] :

Minim 33 % și Maxim 70% .

Pentru testarea punctului de congelare al unui lichid de răcire pe bază de etilenglicol , se utilizează uzual hidrometre (areometre). Acestea corelează densitatea soluțiilor de antigel cu punctul de congelare (practic se măsoară densitatea soluției de antigel, căreia îi corespunde un anumit punct de congelare). Determinarea trebuie efectuată la temperatura precizată pe hidrometru, la temperaturi mai mari citirile sunt eronate datorită creșterii densității cu creșterea temperaturii.

Etilenglicolul este un compus toxic cu o doză orală LDLO = 786 mg / kg pentru om. Ingerarea acestuia poate fi fatală. După ingestie, etilenglicolul este metabolizat la acid oxalic, care este la rândul său toxic (acidul oxalic reprezintă componenta toxică din ciupercile otrăvitoare). Prin ingestie este afectat în primul rând sistemul nervos central, apoi inima și în final rinichii. Ingestia unor cantități destul de mici poate fi fatală dacă nu se administrează tratament imediat.

PROPILENGLICOLUL
(PG) este componentul principal din ce în ce mai folosit în antigeluri deoarece nu este toxic. Datorită caracterului său non-toxic este recomandată utilizarea și în sistemele de răcire/încălzire din industria alimentară sau în alte sisteme unde inhalarea sau ingerarea accidentală pot să apară.

Nediluat propilenglicolul are punct de fierbere de 188°C (370,4°F) și un punct de congelare de -59°C (-74,2°F). Densitatea sa este de 1,036 g/cm³ (Apa=1), fiind mai puțin vâscos față de etilenglicol. Spre deosebire de antigelurile concentrate pe bază de etilenglicol, antigelul pe bază de propilenglicol poate fi utilizat și în forma concentrată pentru acele aplicații care necesită protecție la temperaturi ridicate. Din aceste considerente antigelul pe bază de propilenglicol se folosește, în forma concentrată, ca agent de răcire pentru motoarele mașinilor de curse. Se asigură astfel o răcire mai bună, deoarece nu există apă care să vaporizeze în zona fiebinte a cilindrilor.

Prin diluarea propilenglicolului cu apă în proporție de 50/50 , punctul de fierbere este de 105°C (221°F), respectiv punctul de congelare de -32,2°C (-26°F). (Punctul de fierbere crește cu creșterea presiunii de regim.)

Prin diluarea propilenglicolului cu apă în proporție de 60/40 (propilenglicol/apa) , protecția la îngheț a lichidului de răcire coboară până la -51°C (-60°F).

Și în acest caz lichidul de răcire pe bază de propilenglicol nu se va utiliza într-o concentrație mai mică de 33% (în volum) antigel concentrat, deoarece diluții mai ridicate diminuează concentrația inhibitorilor de coroziune .

Pentru determinarea concentrației de propilenglicol dintr-o solutie de antigel se utilizează un refractometru. Acesta folosește proprietățile optice ale soluției. Soluțiile de antigel pe bază de propilenglicol nu se testează cu hidrometru, folosind greutatea specifică, din cauza rezultatelor ambigue (soluțiile conținând 40% , respectiv 100% propilenglicol, au aceeași densitate).

Deși etilenglicolul are proprietăți mai dorite sub aspectul regimului termic extrem pe care îl asigură prin diluarea cu apă, propilenglicolul este din ce în ce mai des utilizat datorită caracterului său non-toxic (prin oxidare se transformă în acid lactic, un compus nedăunator pentru organism ce se formează, spre exemplu , în mușchi în urma febrelor musculare).

Cu toate ca ETILENGLICOLUL și PROPILENGLICOLUL sunt compatibile și pot fi amestecate fără a afecta performanțele de răcire, nu se recomandă acest lucru datorită reducerii avantajelor privind lipsa toxicității pentru propilenglicol. Amestecând antigelurile EG cu PG, devine imposibilă determinarea cu acuratețe a punctului de congelare utilizând hidrometrul. Greutatea specifică a PG este mai mică decât a EG ceea ce va determina pentru amestecul celor două antigeluri o densitate mai mică, căreia îi corespunde (pe hidrometru) un punct de congelare mai ridicat față de cel real. Cea mai sigură metodă de determinarea a punctului de congelare este, în mod evident, cea în care se utilizează un termometru. Instalația de determinarea a punctului de congelare pentru antigeluri nu este însă una uzuală. Aceasta determinare se realizează în laboratoare specializate.

Fie că optăm pentru utilizarea unui antigel pe bază de etilenglicol sau a unuia pe bază de propilenglicol, nu vom folosi însă niciodată numai apă în sistemele de răcire, datorită problemelor de înghețare, fierbere și protecție anticorozivă pe care le generează.

Cate tipuri de antigel auto exista?
[U]

Desi antigelul poate fi gasit in mai multe culori ( vei descoperi antigel albastru, antigel galben, antigel verde sau antigel rosu, roz si mov), exista doua tipuri de antigel care stau la baza tuturor culorilor :

- Antigelul monoetilen-glicol ( albastra, galben, verde);

- Antigelul propilen – glicol ( rosu, roz, mov);

Grupul Vag a transformat aceste tipuri de antigel intr-o serie de norme. Astfel, antigelul monoetilen-glicol poate fi gasit sub norma G11, in timp ce antigelul propilen-glicol poate fi gasit sub norma G12 sau G12+.

Antigelul G11 este cel mai vechi si este folosit la majoritatea masinilor construite pana in anul 2000. Acesta are, in general, culoarea albastra, insa poate fi gasit si in culorile galben sau verde. Atentie insa, deoarece sunt si numeroase variante de antigel contrafacut, care nu tin cont de culori.

Antigelul G11 este, de regula, mai coroziv si se evapora mult mai repede. Cu toate astea, la motoarele vechi, obisnuite cu acest tip de antigel este bine sa se foloseasca in continuare antigel albastru sau G11.

Antigelul G12 poate fi achizitionat in culoarea rosie sau roz. De asemenea, se poate gasi si in culoarea mov, care face parte din norma G12+ si contine o serie de aditivi in plus fata de G12. Antigelul G12 nu contine silicati si are un nivel scazut de fosfati, care tinde spre 0. Din acest motiv, este recomandat in cazul masinilor noi, care au sistem complex de racire si de clima.

This post has been edited by Mircea1970: 2 Oct 2017, 14:02


--------------------
Renault Scenic 3 Limited
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 2 Oct 2017, 14:07
Post #149


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




lasa copy/paste smile.gif ... la Renault si PSA de exemplu normal este Type D ... nu are treaba cu anul de fabricatie ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bigigi
post 26 Aug 2024, 09:57
Post #150


Membru autentic


Group: Members
Posts: 909
Joined: 29 September 06
From: Brasov




Va rog sa ma ajutati , daca vreti,stiti si puteti.
Referitor la
ETILENGLICOLUL (EG) este componentul principal din majoritatea lichidelor de răcire, având o îndelungată utilizare, cu precădere în industria auto.

Nediluat etilenglicolul are punct de fierbere de 197,6°C (387,7°F) , respectiv punct de congelare de -13°C (8,6°F). Datorită vâscozității sale ridicate , transportă căldura cu 15% mai puțin eficient decât apa. Astfel, utilizarea sa în formă nediluată ar duce la supraîncalzirea motorului, cu implicații nefaste asupra funcționării acestuia.

Prin diluarea etilenglicolului cu apă în proporție de 50/50 , punctul de fierbere este de 107°C (225°F), respectiv punctul de congelare de -37°C (-34°F). (Punctul de fierbere crește cu creșterea presiunii de regim.)

Prin diluarea etilenglicolului cu apă în proporție 70/30 (etilenglicol/apă) , punctul de fierbere este de 116°C (240°F), respectiv punctul de congelare de -64,44°C (-84°F). La această diluție (70% antigel concentrat) se obține cea mai scăzută temperatură de congelare.
Vreau sa schimb distributia ,inclusiv pompa de apa ,si nu stiu cat si ce antigel trebuie sa pun in motorul F9Q752.
In comert se vinde numai
- glaceol rx type e ldr albastru 7711947057 cu punct de congelare de -21 grade.coolant pentru folosit la -21 grade,si
- glaceol rx type e ldr albastru 7711947052 cu punct de congelare de -37 grade preparat Anti-freeze
As vrea sa stiu daca se poate obtine un etilenglicol diluat cu un punct de congelare de -64 grade.

This post has been edited by bigigi: 26 Aug 2024, 14:55

Attached thumbnail(s)
7711947052_500x500.png ( Size: 124.07k ) Number of downloads: 36
0551_antigel_tipe_E_7711947057_0_2_750x750.jpg ( Size: 80.64k ) Number of downloads: 17


--------------------
Renault Laguna 1.9 dci , Laguna 2.0 dci - BV 07 UDL 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
6 Pages « < 3 4 5 6 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 00:15
Dacia