Diorama lui PROGNOSIS, orasul din sufragerie
![]() ![]() |
Diorama lui PROGNOSIS, orasul din sufragerie
Prognosis |
![]()
Post
#241
|
||
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|||
Prognosis |
![]()
Post
#242
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Ruta Constanta MSTS 17 aprilie 2010
http://trenulete.info/ruta-constanta-msts-17-aprilie-2010/ Am reusit definitivarea zonei centru, zona unde se ingemaneaza mai multe linii de tramvai si unde complexitatea semnalizarii si multitudinea de obiecte pe o suprafata mica determinau constant craparea simulatorului in editor. Ca o multumire a insistentei mele, zona a reusit din plin si ca urbanism dar si ca functionare. th_03.jpg Mai ramane de pus personaje si la circulatie mai raman restrictiile de viteza pe macaze si in curbe. De asemeni, mai am de facut cateva panouri publicitare caci deja am primit cereri in acest sens de la persoane care au realizat potentialul reclamei intr-o ruta de simulator care va patrunde in multe calculatoare. http://trenulete.info/primul-sponsor-cu-re...msts-constanta/ th_prodomus2.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#243
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Simulatorul meu pe windows 7
Dupa ce am reusit sa adun piesele pentru un upgrade la calculator, am reusit instalarea cu succes a simulatorului si a programelor auxiliare pentru editare si iata, ruta MSTS dupa primele editari in noua sa configuratie, este din nou gata de lucru. Am continuat sa amplasez mobilierul urban in zona de centru de la Bulevardul Tomis pana la Republica prin Bulevardul Mamaia, zona I.G. Duca. Va prezint un filmulet in care se vede si pupitrul de comanda la care am pus butoane de tip fara blocaj, aduse special pentru mine la Magazinul Terra din Slobozia! http://trenulete.info/simulatorul-meu-pe-windows-7/ |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#244
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Vagonul etajat romanesc – iluminare pe led-uri
Vagonul etajat romanesc, apartinand Cailor Ferate Sbingu Ploiesti, mi-a pus la incercare rabdarea si ingeniozitatea. Lucrarea destul de complexa prin perezenta celor doua etaje ce trebuiau iluminate la fel dar separat a necesitat un timp serios de gandire, pentru realizarea si conceperea unui plan menit sa indeplineasca conditiile de teren dar si de flexibilitate. De la bun inceput mi-am propus ca vagonul sa sufere cat mai putine modificari iar elementul de caroserie sa se desprinda de pe sasiu in mod evident fara interventia pistolului de lipit sau a altor demontari speciale. Solutia gasita o prezint in materialul ce urmeaza. http://trenulete.info/vagonul-etajat-roman...are-pe-led-uri/ th_Etajat-17.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#245
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Uimitor ce bine arata! Foarte bine realizat, imi place tot "orasul" mult!
|
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
Steel Tormentor |
![]()
Post
#246
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 954 Joined: 30 March 07 From: Constanta ![]() |
Dl. Arin, am gasit ceva ce cred ca v-ar face placere sa rasfoiti
http://www.ziuaconstanta.ro/documente/inde...tre_in_timp.pdf |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Preference 1.4MPI
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#247
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Multumesc, interesant si util!
Scara acces pentru lucratorii feroviari Intrucat lucrarile de intretinere la calea ferata din preajma orasului Blumenberg, in zona inferioara, necesitau interventii rapide ale meseriasilor feroviari, care erau obligati sa ocoleasca cateva sute de metri si apoi sa circule in lungul caii ferate in situatii de nesiguranta, inginerii de la CF PanArin au dispus construirea unei scari de acces rapid de la nivelul garii la calea ferata din vecinatate aflata undeva mai jos. Dupa masuratorile de rigoare, lucratorii au inceput realizarea si montarea unei astfel de scari. http://trenulete.info/scara-acces-pentru-l...orii-feroviari/ th_scara-07.jpg 30 Apr 2010, 18:14: 30 aprilie 2010 Lucrarile la scara de acces pietonal au continuat si astazi. Preocupata de siguranta cetatenilor din Blumenberg, conducerea CF PanArin a dispus definitivarea lucrarilor inainte de 1 mai muncitoresc, fapt care a inflacarat muncitorii (mai ales ca li s-au promis prime serioase) si inainte de lasarea serii, dupa ce inginerul sef a verificat lucrarea, aceasta a fost data in folosinta spre fericirea cetatenilor ce nu vor mai fi nevoiti sa ocoleasca distante lungi. Iata cum au evoluat lucrarile in imagini si film: http://trenulete.info/scara-acces-pentru-l...orii-feroviari/ th_scara-05.jpg In preajma marii sarbatori de 1 mai, CF PanArin raporteaza conducatorului iubit realizarea planurilor propuse pana la aceasta data. In depoul PanArin au sosit de curand, pentru interventii, trei mijloace de transport feroviar provenit din Depoul HP Barlad. Unul dintre ele este un simpatic V135 care deja s-a imprietenit cu Bondarul de la Slobozia. Automotorul este foarte bine intretinut, antic dar perfect functional, produs Piko din anii de glorie. In depourile PanArin se vor aduce imbunatatiri privind chestiuni de iluminare pe leduri. th_dio-30apr-02.jpg This post has been edited by Prognosis: 30 Apr 2010, 17:14 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
bogdanelkva |
![]()
Post
#248
|
![]() /\____/\____/\____/\ Group: Members Posts: 1.147 Joined: 4 November 09 From: reghin ![]() |
QUOTE(Prognosis @ 29 Apr 2010, 18:44) In preajma marii sarbatori de 1 mai, CF PanArin raporteaza conducatorului iubit realizarea planurilor propuse pana la aceasta data. Foarte tare!Va urez cat mai multe realizari si in urmatorul cincinal si in perspectiva,anul 2000! ![]() ![]() |
--------------------
ford
focus facelift tot cu benzina
2009
- MS**--- In goana dupa posturi.
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#249
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Ca sa vedeti ce a facut primarul din Sinaia pentru modelismul feroviar romanesc
Primarul din Slobozia... se scalda in alte ape!@ |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#250
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Automotorul VT 135 Piko – lumini pe LED-uri
Automotorul VT 135 Piko sosit de la Botosani pentru instalarea luminilor pe LED-uri este gata de plecare in depoul HP Botosani. Pentru iluminare am folosit LED-uri bicolor bipolar Rosu-Galben de la zeXstar. Mai intai am indepartat vechile sisteme de iluminare pe becuri.Am avut in vederea un montaj simplu care sa permita descarcerarea vagonului fara interventia pistolului de lipit si fara sa atarne fire electrice intre caroserie si sasiu. Lucrarea s-a impartit in doua fronturi distincte. 1. Colectarea tensiunii 2. Corpul farurilor http://trenulete.info/vt-135-piko-lumini-pe-led-uri/ th_CRIM0006.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#251
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
BR 218 Roco – iluminare pe led-uri http://trenulete.info/br-218-roco-iluminare-pe-led-uri/
Locomotiva BR 218 de la Roco, cu decodor incorporat, a fost trimisa de la Depoul Sbingu Ploiesti pentru modificari substantiale. Detinatorul era nemultumit in primul rand de calitatea iliminarii, cu led galben si pe farul central si pe cele de pozitie, de lipsa luminilor rosii dar mai ales de prezenta prismelor gigantice si hidoase in spatiul a ceea ce ar fi trebuit sa fie cabina, deci implicit de lipsa cabinei. Clar inca o lucrare in doua fronturi. Mai intai am indepartat prismele (ghidurile de lumina) originale si am extras mastile farurilor. 1. Realizarea iluminatului 2. Confectionarea cabinei Am folosit noile led-uri punctiforme de 1,8 mm, alb-cald, pentru lumina farurilor si tot led-uri punctiforme de 1,8 mm pentru pozitiile rosii. Pentru realizarea cabinei am folosit un forex mai special, de 1,2 mm grosime. Acesta are pe o fata culoarea galbena, iar materialul de baza are culoarea neagra, fapt pentru care am ales acest forex, pentru ca astfel este impiedicata lumina reziduala de la faruri sa patrunda in cabina. th_BR218-Roco-09.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#252
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
BR 185 Connex Piko – iluminare pe led-uri
O alta locomotiva din seria celor trimise de la depoul HP Botosani este si aceasta BR 185.516-2 Connex de la Piko. Motivul sosirii in depoul PanArin este acela de schimbare a luminilor de la becuri la diode luminiscente. Pentru acest lucru sa procedat la construirea unor placute de circuit dupa modelul casetei de distributie prin ghid de lumina original. Am folosit LED-uri punctiforme de 1,8 mm de la …., pe care le-am montat dupa schema de pe site, folosta dealtfel si la locomotiva BR 254 Arco de la Ploiesti numai ca in cazul de fata am legat separat fiecare grup (fiecare cabina) inseriat cu cate un rezistor de 820 ohmi. Pe fiecare placa sunt lipite cate 5 leduri. Trei albe in paralel si alte doua rosii in paralel intre ele, dar in antiparalel cu cele albe. Din pacate, in urma unei mici neintelegeri intre mine si windosu’ meu, pozele initiale au disparut subit de pe card, fapt pentru care, plin de recunostinta la adresa lu’ microsoft, am desfacut locomotiva si am facut alte poze, care nu sunt la fel de explicite si elaborate precum erau primele. th_IMG_8712.jpgth_IMG_8713.jpg Detalii si imagini http://trenulete.info/br-185-connex-piko-i...are-pe-led-uri/ 9 May 2010, 13:00: Locomotiva Rh 1142 OBB Roco – imbunatatiri Provenind din depoul DP Satu Mare, aceasta frumoasa locomotiva produsa de Roco, a fost trimisa la Slobozia pentru instalarea luminilor pe led-uri. Un model foarte bine realizat, cu numeroase detalii si accesorii multiple. Dupa ce am migalit o zi intreaga la montarea unor accesorii minuscule, bare de sustinere, stergatoare, prize electrice, conducte de aer, ba chiar si tustucul de pulverizare a apei in parbriz, am trecut la elaborarea unui plan pentru trecerea de la becuri la led-uri. Mai greu a fost sa realizez un procedeu prin care sa pot aplica acest sitem de iluminare pentru ca locomotiva, are un sistem pe baza de ghiduri de lumina curbe, cam ca la BR 218 Roco, ce ocolesc strategic cabina si se termina in dreptul becului in unghi de 90 de grade la capatul prismei, pentru farul central fata de cel pentru farurile de pozitie. Pentru aceasta cerinta, am lipit intre ele, doua leduri SMD de la Zextar, alb-cald. Lipitura a fost facuta pentru a aduce in paralel, in unghi de 90 grade, doua leduri, unul pentru farul central si unul pentru pozitii. Conectarea pe placa de baza am facut-o in punctele de alimentare de pe sina, folosid pentru lumina rosie un rezistor de 1k inseriat cu led-ul si un rezistor de 820 ohmi inseriat cu cele doua led-uri alb-cald (lipite in paralel pentru ca au nevoie de ceva mai mult curent ca sa se aprinda). Pentru ca acest tip de led-uri superflux au incorporat si cate o dioda de protectie la inversarea de sarcina (din fabricatie, fapt deosebit de eficient pentru protectia led-ului), a trebuit sa alimentez separat fiecare grup prin cate o rezistenta dupa cum am explicat mai sus. Aceste led-uri nu permit legarea in antiparalel, pentru ca se pun in scurt prin dioda de protectie. Recomand calduros acest tip de led-uri SMD superfulx comercializare de zeXstar la un pret fara concurenta, marele avantaj fiind acela ca au un constructie o dioda de protectie la tensiune inversa. th_Rh1142-Roco-08.jpgth_Rh1142-Roco-07.jpg Detalii si imagini http://trenulete.info/locomotiva-rh-1142-o...o-imbunatatiri/ This post has been edited by Prognosis: 9 May 2010, 12:00 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#253
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Linia 102 MSTS Trams Constanta
In acest sfarsit de saptamana am incercat plasarea asfaltului pe ce a mai ramas nesfaltat din linia 102 a rutei Constanta. Inainte de asta am modificat textura unor tipuri de linie astfel incat acum pe ruta Constanta se pot vedea doua tipuri de textura a liniei. Una clasica, cu piatra cubica si alta cu asfalt. De asemeni am continuat cu optimizarea traseului elimininand elementele care ingreunau ruta prin comasarea mai multor obiecte intr-unul singur. In final am creat o activitate suficient de complexa pe linia respectiva, pe care sa imi testez ruta in trafic intens real si prin incrucisarea si cu alte linii de pe ruta Constanta. Film de prezentare linia 102 http://trenulete.info/linia-102-msts-trams-constanta/ |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#254
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Ruta Constanta MSTS 28 mai 2010
Desi postarile mele la acest subiect nu mai au intensitatea cu care v-am obisnuit, lucrarile la Ruta Constanta sunt in plina desfasurare si nu au fost abandonate. Din pacate nu mai am timpul necesar sa fac recenzia si sa postez pe site. In zilele ce au trecut am lucrat cate putin la zona liniei 102 pe care am definitivat-o. Am plasat drumul peste linie si am introdus circulatie rutiera folosind elemente de road din gama SR-City. Iata in poza de mai jos doua tramvaie in statia Dacia, vizavi de blocul lui Jean Constantin pe care il deplang. Mergeam in copilarie in fiecare an la el cu colindul si ne facea pe toti fericiti atunci cand ne vorbea ca Ismail din “Toate panzele sus” th_02.png Mai multe imagini http://trenulete.info/ruta-constanta-msts-28-mai-2010/ |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
adnatonic |
![]()
Post
#255
|
![]() Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 9 October 09 ![]() |
![]() |
--------------------
renault
clio
1999/ 1.4 RT
- GL 07 INIMIOARA "Cand crezi ca ai gasit toate raspunsurile, vine viata si schimba toate intrebarile." (Bob Marley)
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#256
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Multumesc!
<span class='edit'>29 May 2010, 15:38:</span> Locomotiva a ajuns cu bine la Botosani si a intrat in paine. Iata un film cu ea ruland in forta pe Caile Ferate HP Botosani http://trenulete.info/br-185-connex-piko-i...are-pe-led-uri/ Automotorul a ajuns cu bine la Botosani si a intrat in circulatie. Iata un film cu el ruland in forta pe Caile Ferate HP Botosani http://trenulete.info/vt-135-piko-lumini-pe-led-uri/ <span class='edit'>29 May 2010, 18:53:</span> Uite asa a inceput nebunia! In acest film se regaseste prima idee despre diorama de la Slobozia! http://trenulete.info/ducesa-urca-rampa/ This post has been edited by Prognosis: 29 May 2010, 17:53 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Markos |
![]()
Post
#257
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Pun si eu doua poze facute azi în baneasa șopin sentar, sper sa nu se supere initiatorul topicului.
Attached thumbnail(s) 30052010453.jpg ( Size: 680.54k ) Number of downloads: 622 30052010454.jpg ( Size: 726.51k ) Number of downloads: 606 |
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#258
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Da! Este vorba de o diorama Marklin pe care am vazut-o la Brasov in 2008.
|
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#259
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
Puteau si ei s-o mai modernizeze putin ... parca aveam si eu poze cu ea
![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#260
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Linia 44 Energia – Poarta 2
Ruta Constanta s-a imbogatit in acest sfarsit de saptamana cu inca un traseu definitivat. Linia 44 de la Energia la Poarta 2 Port si retur. Deja lucrarea s-a ingreunat foarte tare iar timpul meu de lucru a ramas numai la sfarsit de saptamana. Ar mai ramane doua trasee, linia 1 pe centura si linia Mamaia. Sincer nu stiu cand si daca voi reusi sa termin aceasta ruta, dar nu imi pierd speranta. Va invit sa vizionati un mic filmulet cu acest traseu in stadiu in care se afla. Mai sunt de pus vehicule animate, personaje si ceva vehicule prin parcari. Probabil ca saptamana viitoare caci maine vreau sa ma dedic si dioramei pe care am cam neglijat-o in ultima vreme. Astept criticile si sugestiile pe situl meu! http://trenulete.info/linia-44-energia-poarta-2/ |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#261
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Pornind de la niște imagini aflate la vedere în Slobozia ziaristul Ion Alecu scrie cu patima despre trenurile de la marginea Sloboziei
http://trenulete.info/blestemul-tranzitiei...roate%E2%80%A6/ Cine crede că Slobozia este locul în care nu se întâmplă nimic se înșală. Se înșală dintr-un simplu motiv și anume acela că în România se petrec atât de multe – multe și deloc mărunte, dar și neîntâlnite niciunde – încât este imposibil ca un loc din această țară, oricât de banal, de nesemnificativ sau, mă rog, de anonim ar fi, să nu producă o informație. O informație demnă de luat în seamă, desigur. ...................................................................................................... Să coborâm, cum s-ar spune cu picioarele pe pământ și să traversăm, așa în doru’ lelii, cum se zice în popor, liniile acelea de cale ferată dinspre gară spre șoseaua ce duce la Amara. Traversăm noi în doru’ lelii șinele alea îmbruienite, dar nu putem trece cu indiferență totuși și, mai ales cu vederea, pe lângă cele întâlnite în cale, nu? E adevărat, imaginile de acolo nu mai sar nimănui în ochi, ele nu se constituie în ceva deosebit, în ceva de privit, ele au devenit chiar niște imagini banale, pe care omul serios, nu-i așa, nu le ia în seamă. Numai că – aici e chichirezul! – în spatele acestor imagini, în respirația acestor imagini, de fapt, se ascunde nu numai un mare semn de întrebare, ci mii și mii de semne de întrebare, cărora nu se știe dacă se va găsi cineva (mai va trăi cineva) să le afle răspunsul. Mergeți și dumneavoastră, stimați cititori, și priviți, priviți acele vagoane abandonate și devastate din zona de priveliște a gării și veți vedea cu ochii ce am fost noi – noi românii! – în stare să facem. th_IMG_3685.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#262
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Troleibuze la Slobozia
http://trenulete.info/troleibuze-la-slobozia/ Luand in consideratie actuala criza economica mondiala, primaria Blumenberg a decis prin vot unanim in Consiliul Local, introducerea trasportului urban electrificat. Masura propusa este menita sa aduca importante economii la bugetul local dar si sa promoveze un transport urban ecologic, nepoluant in Orasul din Sufragerie. Pe aceasta strategie, primaria Blumenberg a achizitionat un prim lot de doua troleibuze, aduse tocmai din Elvetia prin mijlocirea Companiei Silviu si cu spijinul Companiei HP Botosani. Troleibuzele au fost garate momentan in curtea IJTL Blumenberg, iar inginerii de la PanArin au fost solicitati sa realizeze si sa implementeze pe Diorama de la Slobozia, in timp record toata instalatia de electrificare necesara introducerii transportului urban electrificat in municipiul Blumenberg. Ziaristii prezenti la fata locului au imortalizat momentul in care troleibuzele au fost descarcate din vagoanele speciale si au fost depuse pe strada principala, Bulevardul Prognosis, spre a fi remorcate la garaj. La eveniment au participat numeroase personalitati ale urbei si au fost invitati primari din localitatile invecinate. Din pacate, primarul din Slobozia s-a ferit de expunerea publica in urma ultimului eveniment de la Kaufland unde a fost umilit crunt de trei babe si un tigan, care au aruncat cu rosii de import in mustaciosul nesuferit care otraveste Slobozia cu apa infecta. th_CRIM0005.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#263
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Trenulete.info – informare corecta pentru modelistul amator
Infintat in 2007, situl www.trenulete.info s-a dorit inca de la inceputuri a fi un tampon intre modelistul feroviar amator si comerciantul de trenulete si accesorii, avid dupa profit. Cand am intrat in jocul cu trenuletele, primul soc l-am suferit parcurgand paginile unor situri de vanzare on-line. Modelistul roman stie la ce ma refer. Preturi speculative, pe o calitate indoielnica a produsului. Neinformarea corecta a clientilor incepatori, inducerea in eroare prin imagine sau prin lipsa unor informatii esentiale cu privire la un produs. Comerciantul roman de trenulete si accesorii, de cele mai multe ori paralel cu modelismul, practica un sistem care in afara tarii este considerat desuet si este marginalizat. Comerciantul roman in loc sa isi asigure clientii prin promovarea unui pret corect, (care este de cele mai multe ori mult sub nivelul celor practicate), cauta sa obtina profituri prin asazisele “tunuri”, preturi de dumping, care imping nesimtirea comercialista la limita absoluta. Tunurile lor s-au dovedit a fi in final niste petarde, niste pocnitori fasaite de care lumea si-a dat seama intr-un tarziu... Iata de ce, am decis sa largesc aria de informatie a blogului www.trenulete.info. Dupa cum spune si extensia, .info , situl meu va continua munca de informare corecta a iubitorilor de trenulete, chiar daca la Diorama de la Slobozia nu prea mai sunt multe lucruri de facut. In acest sens, mi-am propus ca in fiecare saptamana sa informez iubitorii de trenulete despre ce mai e prin targ. Ce produse fara cusur dar cu pretentii speculative mai apar pe piata, ce comerianti mai induc in eroare clientii si cu ce, unde si cum pot gasi pasionatii produse bune si corecte in raportul pret/calitate. Pentru o mai buna informare, am lansat deja invitatia unor personalitati din domeniul micro si macro feroviar din tara si din strainatate, pentru a particpa cu experienta lor la bunul mers al lucrurilor... Stiu ca nu e prea mult ceea ce fac, dar cred cu tarie ca daca opiniile noastre despre nesimtirea din comertul romanesc, devin cunoscute, mult mai putini vor fi cei ce se vor lasa pacaliti de falsii modelisti din spatele tejghelelor virtuale, iar intr-un final, acestia fie vor adapta preturile la cota corecta, fie vor pieri din peisajul comercial prin pierdea increderii clientilor. http://trenulete.info/trenulete-info-infor...elistul-amator/ 20 Jun 2010, 13:42: Br 95 Piko – imbunatatiri si iluminat http://trenulete.info/br-95-piko-imbunatatiri-si-iluminat/ Sosita tocmai de la Botosani, batranica din imagine, o copie a Ducesei mele, model realizat de Piko in anii de glorie, a intrat in depoul PanArin pentru interventii la sistemul de rulaj si la iluminare. A urmat proiectarea si modificarea sistemului de iluminat frontal. Acesta se prezenta intr-o combinatie placa textolit-bec-soclu metalic de greutate-arcuri de preluare tensiune. M-am decis sa folosesc cat mai mult din sistemul original astfel incat modificarile sa fie in ton cu sistemul folosit si practice, mobile si usor de intervenit ulterior. In acest sens am reprodus placuta de textolit pe placa de circuit cu o singura fata placata. th_BR95-04.jpg th_BR95-07.jpg This post has been edited by Prognosis: 20 Jun 2010, 12:42 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Andrei Gheorghe |
![]()
Post
#264
|
![]() Membru incepator Group: Banned Posts: 9 Joined: 20 June 10 ![]() |
Interesant! Felicitari si s-o tineti tot asa. Pe vremuri ma dadusera ai mei la Palatul Copiilor la automodelism. Ce vremuri.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2004, 1.9 DCI, 120 CP
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#265
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Diorama de la Slobozia in ziarul ADEVARUL de seara
http://trenulete.info/diorama-de-la-cenzur...varul-de-seara/ <span class='edit'>9 Jul 2010, 09:31:</span> BR 38 Liliput gata de drum pe diorama de la Satu Mare Batranica din imagini, o frumoasa BR 38 fabricata de Liliput in anii ‘80, a fost testata cu succes pe diorama de la Slobozia dupa ce a iesit cu bine din Atelierele PanArin si expediata mai apoi la Satu Mare unde va rula pe diorama lui Dan, diorama cese afla in constructie si care va fi, dupa parerea mea, cea mai mare si mai complexa diorama lucrata de un amator acasa. Imagini despre evolutia acestei diorame puteti vedea aici: Diorama de la Satu Mare th_DSCF8762.jpg <span class='edit'>9 Jul 2010, 15:35:</span> Orasul din sufragerie 9 iulie 2010 http://trenulete.info/orasul-din-sufragerie-9-iulie-2010/ Desi in ultimile 2 luni nu am mai postat multe despre evolutia dioramei, iata ca timpul imi ofera o fereastra, un moment de respiro, pe care il voi dedica dioramei asa cum sta bine unui modelist care isi iubeste creatia. In imaginile si filmuletul de mai jos se vor evidentia noile lucrari din Atelierele PanArin, o batranica cu aburi, Ducesa de la Botosani, careia i-am instalat lumini moderne pe led-uri de la zeXstar si o locomotiva Lima, ce avea ca principal defect lipsa unui unghi corect de miscare al boghielor in plan orizontal, motiv pentru care aceasta jucarie nu rula corect pe diorama in relief. In pante, curbe sau rampe, masina ramanea practic suspendata si sarea de pe linii. Am remediat acest defect prin modificarea sasiului metalic. Acesta a calatorit tocmai la Cluj unde a fost frezat pe dedesubt, dupa schitele mele, astfel incat boghiele sa se miste in plan orizontal, in sus si in jos, lateral fata de axa centrala, in functie de inclinatia liniilor. In rest, am continuat sa montez un gardut de protectie in partea din fata a dioramei, de-a lungul liniiei exterioare si intentionez ca in urmatoarea etapa sa realizez stalpii de alimentare pentru firobuze (troleibuze). th_CRIM0031.jpg Iata si filmuletul facut azi 9 iulie 2010. (Scuze ca in comentariu vocal de pe film am spus 6 iulie…) <span class='edit'>10 Jul 2010, 08:20:</span> Am continuat lucrarea Br 95 Piko – imbunatatiri si iluminat http://trenulete.info/br-95-piko-old-model-imbunatatiri/ inceputa cu ceva timp in urma si descrisa AICI cu iluminarea tenderului. Pentru inceput am confectionat lamela de contact lipsa dupa modelul existent. Am folosit banda de tabla de cupru elastica luata de la Marius (minitehnicus) din care am confectionat o replica la lamela existenta. Pentru iluminarea tenderului am confectionat o lampa comuna alb-rosu dintr-un led alb-cald de la zeXstar si un SMD rosu tot de la zeXstar pe care l-am lipit direct pe picioarele led-ului in contra-polaritate astfel incat la alimentarea intr-un sens se aprinde rosu….… si la inversarea polaritatii se aprinde alb. th_CRIM0014.jpg th_CRIM0015.jpg Iata in continuare un filmulet cu testele la Atelierele PanArin http://www.youtube.com/user/PR0GN0SIS#p/a/u/1/TR4I2zvnslk 10 Jul 2010, 17:05: Primarul din sufragerie Inca un articol in seria celor aparute in ziarul ADEVARUL de seara… dar la rubrica hobby de data aceasta! Voi face tot ce pot pentru a mediatiza acest hobby fara a vorbi despre costuri. Numai pasiunea conteaza si dorinta de a raspandi microbul in randul cititorilor... th_arinpanaitprimar1.jpg http://trenulete.info/primarul-din-sufragerie/ This post has been edited by Prognosis: 10 Jul 2010, 16:05 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#266
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
![]() |
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
Markos |
![]()
Post
#267
|
![]() fost programator Group: Members Posts: 8.016 Joined: 27 October 05 From: Scursurești Vale ![]() |
Am citit si eu Adevarul si m-am bucurat pentru tine, felicitari!
|
--------------------
Reno
Megan
Privilej "Partidele politice sunt cai la carul de aur al istoriei românilor; când devin gloabe, poporul român le trimite la abator." - P.Țuțea
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#268
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Multumesc!
Br 130 Ludmila (model Hrushca) – imbunatatiri http://trenulete.info/br-130-ludmila-model...a-imbunatatiri/ Locomotiva BR 130, cunoscuta Ludmila, in varianta produsa de Hrushca multi ani in urma, a sosit in atelierele PanArin tocmai de la Satu Mare pentru imbunatatiri. Macheta este construita dupa metoda veche, pe baza de sasiu din fasii de tabla imbinate la capete cu elemente din plastic in care se afla prismele si becurile pentru iluminat. Motorizarea este pe un singur boghiu si chiar alimentarea cu energie electrica se face numai de pe acest boghiu, cel inert neavand sistem de colectare. Faptul este destul de deranjant prin desele intreruperi in alimentare si va costitui a doua etapa de imbunatatiri in atelierele PanArin. Pentru moment, am desfacut si curatat motorul care era in stare janica, plin de praf si de fire de par. Tractiunea este asigurata numai de cele doua osii din capetele boghiului, dar, pentru ca aceasta se face cu ax melcat, am de gand sa aplic forta motrice si pe osia din mijloc. Prima operatiune, dupa repunerea motorului in functiune la parametri normali, a fost aceea de a transforma iluminatul de pe becuri, pe LED-uri alb cald. Am studiat amplasarea farurilor si prima impresie dezamagitoare a fost aceea ca la aceasta macheta, farurrile separate pentru lumina rosie nu pot fi folosite pentru iluminare deoare se afla amplasate dea lungului liniei peretelui exterior si o gaura strapunsa este exclusa. Pentru a asigura totusi luminile rosii am desis sa folosesc numai lentilele pentru farurile albe. th_Ludmila-17.jpg th_Ludmila-16.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#269
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
BR 216 Mehano – imbunatatiri
http://trenulete.info/br-216-mehano-imbunatatiri/ Sosita cu mai bine de un an in urma in Depoul PanArin, locomotiva BR 216 produsa de Mehano in gama Hobby, a fost in sfarsit programata la o revizie kapitala, ocazie cu care sistemul de iluminat a fost modificat pentru lumini alb-rosu in functie de directia de mers. Locomotiva nu este una pretentioasa, dar ocupa un loc in inima mea de modelist, istoria ei fiind deosebita. Intr-un final ea a ajuns pe mainile mele impreuna cu vagoanele din setul ei de calatori Mehano. Tractiunea masinii este pe numai 2 osii, cate una la fiecare boghiu. Masina era dotata cu iluminare pe led-uri smd galbene si fostul propietar a dorit sa o modifice pentru lumini rosii. Lipsa uneltelor si a priceperii ori a experientei a dus la deteriorarea mastilor prin gaurire neconforma pentru farurile rosii si la dezamagirea posesorului care arenuntat la ea. Initial am dorit achizitionarea unor masti de BR 218 dar acestea s-au dovedit a fi usor diferite. In final am decis sa o repar si pe aceasta. Mai intai am reparat mastile. Am picurat plastic gri topit la bricheta in gaurile dezaxate si dupa finisare cu smirghel am regaurit corect farurile. th_CRIM0012.jpg th_CRIM0011.jpg |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
Prognosis |
![]()
Post
#270
|
![]() Membru adoptat Group: Members Posts: 926 Joined: 7 October 08 From: Slobozia ![]() |
Black Anna 0-2-0 tank loco
http://trenulete.info/black-anna-0-2-0-tank-loco/ Primita in urma cu mai bine de un de zile, in stare descompusa, de la un amic de peste hotare, am identificat aceasta masina pe net ca fiind botezata “Black Anna 0-2-0 tank loco”. A urmat o perioada in care am cautat pe net poze cu ea pentru a putea sti cum arata piesele lipsa. Masina nu avea cutiile pistoanelor, farurile, cuplele si tampoanele. Motorul miniatural era insa intact dar fara carbuni. In peroada aceea am refacut motorul si sistemul de colectare si dupa o scurta proba macheta a intrat in parcul rece pentru o programare la reparatii. Dupa o vreme, la solicitarea amicului Razvan, locomotiva a plecat la el pentru a fi transformata in altceva pentru sacara TT. Dupa o alta perioada, ea mi-a fost ceruta de un alt amic din Braila care se indragostise de ea dintr-o poza in care aparea accidental. Razvan insa o ratacise si abia zilele trecute a regasit-o printre cutiile lui abandonata. Jucaria a revenit la mine si cum nici nu mai stiu cum sa dau de amicul ce o dorea, am decis azi ca e cazul sa o readuc la viata. Asadar, dupa ce am gasit cateva poze pe net, am pornit la reparatia ei. La prima proba jucaria s-a comportat excelent. Maine urmeaza vopsirea cutiilor pistonului si refacerea acoperisului si a cosului de fum. Apoi alte mici detalii dupa ispiratia pozelor procurate si chiar gandirea unui sistem de iluminat. Problema este ca sasiul metalic are configuratia chiar la limita gaurilor de lampi pe spate si astfel devide destul de dificil sa montez lampi dar voi gasi eu solutia. th_Tank-loko-02.jpg th_Tank-loko-08.jpg Iata si un mic film cu evolutia in probe a Micutei Black ANNA: 19 Jul 2010, 14:31: Azi am continuat lucrarea la aceasta micuta aburoasa. http://trenulete.info/black-anna-0-2-0-tank-loco/ Folosind ABS de 1,2 mm grosime am confectionat acoperisul. Nervurile sunt facute din fasii de carton subtire de 0,5mm. Din resturi de pe la accesoriile altor locomotive am completat piesele lipsa. Furtunurile cu racord pentru aer, rezervorul de aer e facut din bara de 5mm de plastic ramasa de pe la kiturile de casute…Din cuplele ramase fe la alta macheta Fleischmann, am reintregit cuplele locomotivei si am confectionat suportul acesteia din partea frontala. Dintr-un varf de pix si o bucata de mina am confectionat cosul de fum (intarit la interior cu o bucata de scobitor, care intra fest in locasul ramas nerupt pe macheta).Am vopsit apoi cu negru lucios (pentru ca nu am momentan negru mat) partile confectionate si cu rosu cutiile pistoanelor si sasiul acolo unde a fost reintregit de bucatile lipsa…Am pus tampoane standard de vagoane Piko si cu asta basta. Masina e gata de rulat pe diorama… dupa ce se usuca voseaua! th_Tank-loko-12.jpg 19 Jul 2010, 20:06: S-a rezolvat! Dupa primele probe pe diorama m-am convins ca nu sunt bune cuplele originale Flaschmann. In curbe se propteau in tampoane si vagonul imediat deraia. In consecinta an desfacut iar locomotiva si am refacut cuplele. In fapt am decupat partea de carlig de la cupla originala si am combinat cu partea de carlig modificata de la cupla Piko. A reziltat o cupla mult mai flexibila si mai stabila. Iata filmul cu testele pe diorama Singura problema este ca la bariera se intrerupe alimentarea si masina se opreste. Am mai sesizat astfel de probleme si la alte locomotive in doua osii fapt care ma determina sa fac ceva rectificari in zona barierei. In rest masina se comporta foarte bine si din o locomotiva rebut a devenit ceva viu si foarte placut de privit in functiune pe diorama. Urmeaza conceptia si realizarea iluminatului. th_Tank-loko-20.jpg This post has been edited by Prognosis: 19 Jul 2010, 19:06 |
--------------------
-
-
- Freedom is not free!
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 11:07 |